Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu

29.09.2023 15:11
1
kubsts
10
Konsul

Ale dlaczego są tylko obawy - skoro to pewne że będzie gorzej?

SILNIK GRY JEST TEN SAM CO W JEDYNCE. To nie ma prawa działać lepiej przy tylu nowych systemach wprowadzonych które zeżrą każdy fragment RAMU.

Kurtyna.

post wyedytowany przez kubsts 2023-09-29 15:12:02
29.09.2023 15:18
2
1
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

Tylko co to znaczy zalecane bo w poprzedniej części wymagania dla np tych 30 fps rosną liniowo wraz z wielkością miasta, jak sie zapełni wszystkie kafle to już trzeba mieć topową maszynę

29.09.2023 15:29
elathir
3
1
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Z jednej strony z 3700X wpadłem teraz niewiele powyżej minimalnych (32GB RAM na szczęście powinno dać radę, a GPU jest drugorzędne w tej grze). Z drugiej strony większość ciężkich modów, które kopały wymagania w jedynce okaże się zbędna, bo znalazły sie w samej grze i to w zoptymalizowany na pewno bardziej sposób.

Ciekaw jestem tylko jednej kluczowej sprawy, wymagania zmieniono z 1600X na 2600X, a to nie wróży dobrze, bo zmiana na 1700X lub nawet 2700X oznaczałaby lepsze wykorzystanie multicora, jako, że wydajność single cora jest taka sama jak w 600-tkach ale rdzeni jest więcej. I to mnie najbardziej martwi.

post wyedytowany przez elathir 2023-09-29 15:29:19
30.09.2023 20:23
4
odpowiedz
Marky
10
Pretorianin

Przy tak skomplikowanych i rozbudowanych mechanikach działających dla całego miasta i tej grafice to ja już od jakiegoś czasu jestem przekonany, że wymagania będą wysokie, bo tego się nie da zoptymalizować, żeby to śmigało płynnie na GTX 780 czy GTX 970

01.10.2023 11:30
5
odpowiedz
Mikolajwill
19
Centurion

Yup, też to zauważyłem, youtuberzy ogrywający wersję testową udawali, że tego nie widzą, ale na filmikach było widać wyraźne spadki fps. Wymagania podskoczyły mimo, że nie były małe. To może położyć tę grę.

02.10.2023 09:18
6
odpowiedz
geohound
122
Generał

Oh nie, nowe gry wymagają większej mocy sprzętu. Kto by pomyślał?

02.10.2023 13:21
Rumcykcyk
7
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Nie trzeba grać żeby wiedzieć, że będzie potrzebny najmocniejszy procek na rynku.

02.10.2023 18:42
8
odpowiedz
gerth
106
Konsul

Ja już zrobiłem upgrade sprzętu - specjalnie pod Cities Skylines 2:

i5 13600K
rtx 4060 (dla 1920x1200px)
64 GB DDR5

Obstawiam że na początek grania (pierwszy rok) wystarczy, potem pewnie trzeba będzie dokupić drugie 64GB RAM.

post wyedytowany przez gerth 2023-10-02 18:44:50
02.10.2023 18:58
MrPawlo112
9
odpowiedz
MrPawlo112
46
Pretorianin

Spokojnie, dodadzą DLSS bo po co próbować optymalizować a gawiedź będzie się cieszyć że po coś wydali kasę na RTX 4XXX.

02.10.2023 19:44
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Matticzak
30
Legionista

tej grze dlls nie doda klatek niestaty

03.10.2023 11:10
10.1
Jaya
55
Generał

Przy widoku horyzontalnym powinien sporo dać.

Poza tym Diablo 4 ma podobną kamerę i tam się finalnie też przydało.

Lepiej brać FullHD bez DLSS czy 2k z DLSS - z wyraźnymi artefaktami graficznymi? Jak dzisiaj patrzę na gry FullHD to jest to jakość nie do zniesienia.

Dlss to AI i dobrakowywanie fragmentów obrazu, tak aby podciągnąć tą rozdzielczość nieco do góry.

DLSS10 - to dopiero może być coś - tam całym renderem zajmuje się AI (zamiast rasteryzacji i raytracingu to metoda na wyobraźnię "w głowie" AI). Akurat jako jako demo tego DLSS'a dali metropolię.

Raczej odległa przyszłość, zwłaszcza, że mówimy o Unity, ale raczej jest to takie trochę "portfolio" Unity. Nie mogą sobie pozwolić na zbytnią wpadkę z optymizacją.

post wyedytowany przez Jaya 2023-10-03 11:11:23
Wiadomość Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu