Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mamy pełne wymagania sprzętowe Immortals of Aveum, nawet do 120 fps w 4K [Aktualizacja trailer]

17.08.2023 22:22
2
11
odpowiedz
BlackTone
30
Generał

Te wymagania nawet nie dotyczą natywnych rodzielczości te liczby są po włączeniu upscalingu

post wyedytowany przez BlackTone 2023-08-17 22:23:00
17.08.2023 22:04
1
6
Twoja stara 1993
46
Generał

No ładnie 3700X 1080p niskie
Chyba ich poje...

17.08.2023 22:04
1
6
Twoja stara 1993
46
Generał

No ładnie 3700X 1080p niskie
Chyba ich poje...

17.08.2023 22:22
2
11
odpowiedz
BlackTone
30
Generał

Te wymagania nawet nie dotyczą natywnych rodzielczości te liczby są po włączeniu upscalingu

post wyedytowany przez BlackTone 2023-08-17 22:23:00
17.08.2023 22:59
TRX
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
TRX
197
Generał

Absurdalne wymagania.

20.08.2023 16:27
3.1
abraham11
45
Pretorianin

Oficjalnym wymaganiom w 100% nie ma co wierzyć.

17.08.2023 23:12
4
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
niesmiertelny21
61
Pretorianin

Chryste, wymagania z kosmosu. Ale takie już powoli będą w każdej przyszłej grze na PC. Trzeba przecież napędzić rynek sprzedaży podzespołów. I plus trzeba być bogatym, bo niedługo, a nawet już komputer za 11/12 tys. zł to średni, a nawet niski segment, tragedia. Ale to też wina developerów.

post wyedytowany przez niesmiertelny21 2023-08-17 23:14:07
17.08.2023 23:27
4.1
sabaru
14
Generał

Będzie jak w latach 90 że mało kogo będzie stać na komputery i może nawet wrócą kafejki internetowe.

18.08.2023 09:41
4.2
premium341893526
25
Pretorianin

sabaru chyba właśnie dałeś mi pomysł na przyszłościowy biznes xD

20.08.2023 16:29
4.3
abraham11
45
Pretorianin

Normalnie nie ma co wierzyć wymaganiom,więc poczeka się do premiery i może się tak okazać że np. na słabszych konfiguracjach da się spokojnie grać

17.08.2023 23:47
Roniq
😂
5
2
odpowiedz
Roniq
103
Unknown

Haha, w rekomendowanych DLSS/FSR domyślnie na Quality, bo im się optymalizować nie chce, komedia.

18.08.2023 00:55
6
odpowiedz
1 odpowiedź
sabaru
14
Generał

Aż się boje pomyśleć jakie wymagania będą potrzebne do GTA 6.

18.08.2023 00:56
😊
6.1
Kothe
14
Generał

Dla wielu osób straszne, bo przez jakieś dwa lata wymogiem będzie konsola

18.08.2023 01:32
7
1
odpowiedz
fenfir
174
Generał

Biorąc pod uwagę, że wymagania są podane z dlss/fsr na quality to pojechali nieźle. Do najniższych ustawień 2080 super do rozdzielczości 720p (1080p z dlss quality właśnie z takiej rozdzielczości upscaluje obraz) czyli chcąc zagrać w natywnym 1080p na low trzeba by mieć coś pokroju 3080 XD Oj będzie grubo.

18.08.2023 07:41
8
odpowiedz
Twoja stara 1993
46
Generał

Jeśli się podaje skalowanie do wymagań tę grę trzeba bojkotować i z czystym sumieniem w dniu premiery wystawiam jej negatywne opinie niech się szmaty nauczą szanować graczy a nie wciskać kit.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-08-18 07:41:26
18.08.2023 08:38
Slasher11
9
odpowiedz
Slasher11
184
Legend

Jeśli grafika będzie fantastyczna to problemu z tym nie mam, po prostu zagra się później. Tylko obawiam się że niestety tak nie będzie xd Zaliczanie do standardu dlss to znak już z góry że coś jest nie tak

post wyedytowany przez Slasher11 2023-08-18 08:39:26
18.08.2023 09:07
10
odpowiedz
10 odpowiedzi
katai-iwa
45
Senator

Żeby tylko ta gra była tak wysokiej jakości, jak te wymagania.

18.08.2023 09:22
10.1
2
sabaru
14
Generał

Po filmikach udostępnionych widać że nie bardzo jest. Lokacje jakoś nie zachwycają i są do tego chyba korytarzowe. Jedynie co to grę wyróżnia to chyba całe świecidełka.

18.08.2023 09:26
10.2
2
sabaru
14
Generał
Wideo

Tutaj jest zdaje się z tego gameplay i nie wygląda szczególnie na wybitną grę, a potrzebuje takich zasobów.

https://www.youtube.com/watch?v=_hJmSqQVpD4&t=1118s

post wyedytowany przez sabaru 2023-08-18 09:26:35
18.08.2023 09:49
10.3
1
Twoja stara 1993
46
Generał

sabaru
Jak widzę te drzewa to ta gra wygląda jak z przed 10 lat

18.08.2023 11:57
Link
😒
10.4
Link
12
Generał

Via Tenor

katai-iwa
Jak patrzę na ten gameplay podany przez sabaru, to nie robi na mnie wrażenie, a szczególnie na te jakości tekstury. Coś takiego dałoby się zrobić na PS4 i XBOX One. Już widuję ładniejsze gry.

Doom Eternal jest bardzo ładny, który ma znacznie niższe wymaganie sprzętowe.

Już gra Ratchet & Clank Rift Apart albo chociaż Atomic Heart zrobili na mnie większe wrażenie, a mają mniej wymaganie sprzętowe (trochę) niż to. Inne gry też są ładniejsze.

Po prostu poszli na łatwiznę. Nawet wykorzystują DLSS w podane info o wymaganie sprzętowe, co jest dla mnie dość słabo.

Optymalizacja w dzisiejszych czasach to bardzo ponury żart.

post wyedytowany przez Link 2023-08-18 11:59:16
18.08.2023 12:59
10.5
Rufjan
50
Konsul

Link

Doom Eternal jest bardzo ładny, który ma znacznie niższe wymaganie sprzętowe.

Tylko, że Doom działa na idtechu i tam wcale nie jest dużo rysowania na ekranie (jeśli chodzi o rendering). Większą część roboty jeśli chodzi o wygląd enviro robi ich system decali, po za tym to silnik skrojony pod dooma. Tu masz UE w dodatku w wersji 5, który jest ogromną kobyłą i uwierz mi, wbrew twierdzeniu lokalnych znawców, możesz sobie optymalizować do woli, spędzać mase godzin i tak pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Smiać mi się chciało jak przy premierze UE 5 co poniektórzy z entuzjazmem twierdzili, że taka technologia, że teraz giereczki na każdym ziemniaku będą wyglądać pięknie. No nie będą :))))) Ratchet & Clank Rift Apart to też autorski silnik. Systemy upscalingu wykorzystują już wszyscy i wszędzie, tak jak zawsze na konsolach był używany dynres (dynamiczna rozdziałka).

18.08.2023 13:27
Link
10.6
Link
12
Generał

Rufjan
Tak to jest. PC za szybko się rozwija, za często pojawią się duże zmiany i nowości na tyle, że ludzie takich jak twórcy gier po prostu nie nadążają za tym.

Unreal Engine 5 jest jeszcze "młoda" technologia. Nie wystarczy rok, by to wszystko opanować.

Jak przy projekcie pracują setki osób lub więcej, to będzie jeszcze trudniej niż w przypadku kilku programiści do stworzenie gier Indie. Proszę sobie wyobrazić, że musisz znaleźć błąd lub "niedoskonały skrypt" w tysiące stron pełno skrypty, który został napisany przez kogoś innego, a nie Ty. Wyobrażam to, jak uczę się programowanie.

post wyedytowany przez Link 2023-08-18 13:48:18
18.08.2023 13:48
10.7
2
Rufjan
50
Konsul

Link

To nawet nie jest kwestia tego czy to młoda czy nie technologia. To po prostu ogromna kobyła ze wszystkimi zaletami i wadami tego rozwiązania. Oczywiście możesz robić wspaniałe rzeczy relatywnie szybko, ale musisz pogodzić się z tym, że prócz Twoich rzeczy silnik holuje za sobą całą mase niepotrzebnego (w Twoim przypadku) śmiecia lub rozwiązań technologicznych które ogólnie są super ale np w Twoim przypadku działają negatywnie i powodują, że strzelasz z armaty do muchy. Podam Ci prosty przykład:

Jesli np napiszesz na Switcha prostą aplikacje z obracającą się oteksturowaną trójwymiarową kostką (zwykły cube) to będzie ona zajmowała około 5 megabajtów, będzie chodziła w 1080p i 60 fpsach (z ogromnym zapasem mocy) i będzie miała jeden shader. Jeśli zrobisz ten sam obracający sie szescian z teksturką pod UE to Twój build będzie miał około gigabajta+, tysiące shaderów i będzie chodził w 720p i 30 fps. Będzie tak dlatego, że właśnie holujesz ze sobą cały silnik wraz z jego 'filozofią' renderowania sceny i całą mechaniką oraz ograniczeniami. Możesz stawać na głowie - nie przeskoczysz tego.

Możesz oczywiście na UE robić co w Twojej mocy, rozbijać na thready, nie ładować rzeczy w blueprintach, żeby wykonywały się bez sensu co ramke, albo nie daj boże na ticku, itp, ale gdzieś tam nadal koniec końców jest limit, którego nie przeskoczysz.

post wyedytowany przez Rufjan 2023-08-18 13:53:15
18.08.2023 15:44
Link
10.8
Link
12
Generał

Rufjan
Niestety masz rację i doskonale to rozumiem. Przecież nie można wszystko napisać od nową, bo to za dużo czasu, pracy i pieniędzy kosztuje. Im większy i ładniejszy jest projekt, tym więcej pracy i pieniędzy wymaga. Więc jesteśmy skazani na korzystanie z gotowe skrypty i silniki. Ale każdy "gotowy" skrypt też ma własne wady i niedoskonałości.

Windows jest najlepszy przykład. Musieliśmy korzystać z Windows, inaczej gry i programy nie będą działać poprawnie. Możemy napisać własny system operacyjny, albo korzystać z Linux i stworzyć łatki dla aplikacji, ale po co? Bo to będzie kosztowało dodatkowe pracy i czasu. Nie mamy na to czasu i pieniędzy. Nie da się stworzyć drugi i lepszy Windows w tak krótkim czasie. O dodatkowy czas dla nauki programowanie nie wspomnę. W tym tkwi cały problem.

Nie każdy ma czas i pieniędzy, by stworzyć własny silnik gry. Jak ktoś już spróbował, to czasami coś nawali i stworzył niepotrzebne wady/braki, czego przykładem jest silnik CD-Projekt i Cyberpunk 2077 (miał trudne początki, niedoskonała policja, problemy z PS4 i tak dalej).

Jeśli to będzie gra dla Commodore 64 lub Atari XE/XL, to może da się. Ale jeśli to będzie gra AAA w dzisiejszych czasach, to zupełnie inna bajka. Łatwiej jest stworzyć gra Indie na własny silniku z proste grafiki.

O patenty i prawa autorskie nie wspomnę, co tylko dodatkowo utrudni sprawę. Prawda?

Owszem, możemy ulepszyć i udoskonalić silniki gry, ale później czy prędzej tak trafimy na "ścianie" nie do przeskoczenia. Każdy silnik ma własne ograniczenie.

post wyedytowany przez Link 2023-08-18 15:47:54
20.08.2023 16:43
prawdziwy
10.9
prawdziwy
15
Pretorianin

Patrząc na rozgrywkę i ilość detali postaci/obiektów/efektów cząsteczkowych, oraz daleki zasięg rysowania obiektów, to jestem skłonny uwierzyć w wysokie wymagania, ale czemu twórcy nie podadzą wymagań bez upscalingu ehh.

21.08.2023 01:48
10.10
tynwar
82
Senator

Chyba nie zdajecie sobie sprawy z tego, że niektóre części grafiki strasznie żrą moc komputerową. Np. efekty cząsteczkowe, zauważcie proszę, że w tej grze jest ich piekielnie dużo. Gra może niby być brzydka, ale musicie zrozumieć, że obecność cząsteczek bardzo silnie wpływa na wydajność. To jedno. Drugie to rozmiar sceny gry. W tym gameplayu widać jak wychodzą na zewnątrz, a tam wielka bitwa. To też ma duże znaczenie, wszędzie coś się dzieje, jest ogromna scena, wiele obiektów w bardzo dużych odległościach są renderowane, a jeszcze jakieś gigantyczne, magiczne automatony. Po 3 wymagania nie daje się raczej jako wymagania do jakiejś części gry, myślę, że wymagania są dla najgorszych momentów, momentów najbardziej zasobożernych. Inaczej to byłby marketingowy i biznesowy strzał w stopę.

18.08.2023 11:58
11
1
odpowiedz
noobmer
42
Generał

Świetnie, mój PC złożony za kupe kasy rok temu już sie nie łapie na średnie 1440p. Kogoś srogo powaliło z wymaganiami.

18.08.2023 12:08
Tromek
12
odpowiedz
Tromek
40
Pretorianin

Ta gra będzie miała albo ocenę Negatywną albo mieszaną a takie gry się nie gra po za tym nie podoba mi się

18.08.2023 23:48
😂
13
2
odpowiedz
1 odpowiedź
mariusx78
32
Pretorianin

Buahahahahahha!!! Grafika wygląda jak w grach z 2013/2015 roku, do tego ta drewniana animacja "ręki" głównego bohatera. Przyjrzyjcie się dokładnie. Nawet grafika z Far Cry 3 sprzed dekady pokonuje to coś.
Wymagania natomiast są moim zdaniem z du..y wzięte i w rzeczywistości nie będą aż tak wysokie(no chyba że naprawdę totalnie zlali lub spier..olili optymalizację), ponieważ tak jak pisałem już setki razy i tak jak pisał ktoś wcześniej, jest to kolejny chwyt marketingowy próbujący psychologicznie wymusić na graczach kupno nowego sprzętu. Niestety, ale to wygląda tak, że powinien do tego wystarczyć sprzęt pokroju i5 4690K i GTX 980 z 8 lub 16GB RAM 'u. Tak wyglądające gry kiedyś chodziły mniej więcej na takich zestawach.

post wyedytowany przez mariusx78 2023-08-19 00:00:58
20.08.2023 20:24
xKoweKx [stalker.pl]
13.1
xKoweKx [stalker.pl]
137
Stalker

Oczy do wymiany, jak dla ciebie to poziom niżej od FC3

20.08.2023 20:42
Zabsonik92
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zabsonik92
4
Chorąży

Z roku na rok są coraz większe wymagania sprzętowe i droższy sprzęt. Kiedyś żeby dobrze pograć, wystarczył mi pc za 4 - 4500 k. Teraz mam sprzęt za ok 10 k, jest dobry ale pewnie za nie długi czas, będzie trzeba coś podrasować. Zastanawia mnie czy to jest robione celowo. Biznes się kręci, ludzie lubią tą rozrywkę i nie żałują na nią pieniędzy. Tak samo ceny gier kiedyś a teraz... Kiedyś były tańsze w wersjach pudełkowych, teraz już prawie nikt nie kupuje cd (ja nawet nie mam czytnika :P) a gry w wersji bez CD gdzie wiadomo że produkcja opakowania i płyty kosztuje, są znacznie droższe.... Ludzie też niby więcej zarabiają niż te kilka lat temu. Jednak jak się pamięta sytuację na rynku gier i sprzętu sprzed paru lat, to naprawdę widać zgrozę.

21.08.2023 14:46
14.1
tynwar
82
Senator

Zabsonik92
Oczywiście, że to jest celowe działanie. W końcu optymalizacja kosztuje, a dlss czy fsr załatwia sprawę optymalizacji. No to więc czemu nie zaoszczędzić i użyć tych technologii upscallingu? Już nie mówiąc o olewaniu optymalizacji i partaczeniu jej na rzecz grafiki, którą trzeba za wszelką cenę dopieścić, bo inaczej gracze będą krzyczeć, że dno, bo zobaczyli o 1 piksel gorszy za dużo niż chcieli ani o tym, że siłowe ulepszanie grafiki żle się skończy wydajnością gry (podstawowa zasada programowania: nie programuj jak maniak tylko oszczędż kod i rób to sensownie z umiarem, a nie z nadmiarem, że można rzygnąć, bo nie dajesz radę tego potem udżwignąć). Tak też jest z windowsami 8, 10 i 11. Za dużo niepotrzebnego kodu, zbyt duże, przekombinowane itd. Tak więc wciskanie jak najlepszą grafikę jak to tylko się da jest możliwe, ale jest też niemożliwe do udżwignięcia przez programistów i grafików. A to tylko skutkuje błyskawicznymi i ogromnymi skokami w wymaganiach. A to tylko dlatego, że gracze nie potrafią się zgasić i zadowolić się i tak już bardzo dobrą grafiką.

Tak, to prawda z płytami z grami. Było normalnie z cenami gier, a potem jakiś czas po digitalizacji dystrybucji ceny gier zaczęły rosnąć, ciągle rosły i rosły i do tego rzadziej i słabiej się obniżały po czasie od premiery i zamiast takich obniżek pojawiły się te promocje cykliczne, częste i na tyle dobre, że gra faktycznie kosztuje tyle ile powinna normalnie. Obecnie promocja praktycznie nie istnieje, jest to teraz w innej postaci dawnych stałych obniżek w sklepach, tylko czasowo i bez prawdziwych promocji. Pamiętam jak raz kupiłem w empiku jakąś grę co mi wpadła w oko. Pudełkowa wersja, patrzę z 40 na 20 przecenione. No to biorę, a przy kasowaniu 10, łał, to się nazywa obniżka w sklepach, a nie te pseudo obniżki w dystrybucji cyfrowej. Ale niestety ludziom się wydaje, że ceny urosły, bo inflacje itp. A tymczasem nie mają racji, nie mają pojęcia, choć myślą, że wiedzą czy też niby pamiętają, to nie wiedzą lub żle zapamiętali.
Ale jednak jeśli chodzi o ceny gier sprzed paru lat to nie zgodziłbym się. O ile mowa o 250 jako standardowej ceny, a na razie jeszcze jest, to te parę lat temu było niezmiennie. Dopiero niemal dekadę temu były ciut tańsze na premierę.

22.08.2023 19:05
Zabsonik92
14.2
Zabsonik92
4
Chorąży

a co do cen sprzętu, przynajmniej można się pocieszyć, że jest motywacja by więcej pracować i zarabiać by mieć na sprzęt :D

20.08.2023 23:51
15
odpowiedz
makaronZserem
36
Generał

Kolejna firma, której wyznacznikiem low, medium czy high nie jest poziom detali a rozdzielczość. To powoduje, że mieszają w informacji jeszcze bardziej, zamiast napisać jasno. Maksymalne ustawienia i 60 fps ale wyłącznie w rozdzielczości 1080, tak to powinni opisać.

post wyedytowany przez makaronZserem 2023-08-20 23:54:28
21.08.2023 00:08
Tomek465
16
odpowiedz
Tomek465
81
Konsul

Widziałem od groma gier na UE5 i szczerze ta grafika jakaś taka słaba jest /;
cos tu twórcy odwalili i wyszło niesmacznie /;

może przekonwertowali z UE4 na UE5 ?

21.08.2023 06:26
17
1
odpowiedz
lis22
79
Konsul

Wszyscy tak narzekają a ja chętnie zagram.
Nie ma zbyt wielu gier tego typu, tzn. strzelanek nie ma już prawie wcale, poza CoD pod multi a i gier Fantasy poza Soulslike'ami i RPG też nie ma.

21.08.2023 07:15
Kerdevstesa
18
odpowiedz
Kerdevstesa
19
Konsul

Strasznie nijaka ta gra. Nawet nie ma co wydawać 60 zł na sub.

21.08.2023 10:01
darkpalladinPL
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
darkpalladinPL
87
Konsul

a co to za kicz XD kolejny "Forspoken" ale w wersji FPS XD hahaahahah co za dno

niektórzy to myślą że jak zrobią "modną muzyczkę i sporo efektów i miliony na kampanie marketingową" to ciemny lud to kupi XD ahhahahahaha co za dno!

21.08.2023 10:19
19.1
lis22
79
Konsul

Kolejny, który nawet we Forspoken nie grał, tylko powtarza to, co usłyszał.

Dla mnie gra zapowiada się bardzo ciekawie i już jutro ją sprawdzę.

22.08.2023 21:12
Herr Pietrus
😁
19.2
Herr Pietrus
225
Ficyt

lis22 - no po tobie to ciężko było się spodziewać czegoś innego.

Wiadomość Mamy pełne wymagania sprzętowe Immortals of Aveum, nawet do 120 fps w 4K [Aktualizacja trailer]