Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mapy w Cities Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje

31.07.2023 19:34
1
AntyGimb
86
Senator

Czyli w wymaganiach zalecanych powinno być minimum 64gb pamięci RAM.

31.07.2023 19:58
Herr Pietrus
😂
2
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

AntyGimb - może tym razem nauczą się doczytywać assety z dysku?
Chociaż fakt, w jedynce wyłączenie nieużywanych i tak nic nie dawało :D

31.07.2023 20:03
3
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
sabaru
13
Generał

W przypadku takich gier ramu szybko ubywa to jeszcze żeby te 64GB wystarczyły.

31.07.2023 20:39
3.1
1
MewsoNs
61
Generał

Takie Anno 1800 spokojnie zjadało ze 20 gb przy średnio rozwiniętym świecie, to co dopiero taki CS w pełnym 3D.

31.07.2023 21:32
3.2
1
sabaru
13
Generał

20GB? to znaczy że maksymalnie rozwinięty świat w tej grze to 40GB ramu? Biorąc pod uwagę że sam system i programy działające w tle też potrzebują ramu to prawie te 64 trzeba mieć.

31.07.2023 21:32
3.3
sabaru
13
Generał

.

post wyedytowany przez sabaru 2023-07-31 21:32:27
01.08.2023 06:06
3.4
MewsoNs
61
Generał

Miałem rozwinięte niecałe połowę wysp w starym świecie i zaczęło mi wyłączać grę mając wtedy jeszcze 16 gb. Po dokupieniu i za jakiś czas sprawdzałem zużycie to dochodziło już do 20 wliczając system itp. Ale widać schemat, że gra zjadała coraz więcej wraz z rozbudową imperium. Nie wiem tylko, czy to nie była też trochę słaba optymalizacja. Z drugiej strony taki planet coaster sprzed wieku lat miał 12 gb w zalecanych, a jest znacznie mniejszą grą. Niestety,ale dzisiaj na strategie tego typu 32 gb stają się tak takie wstępnym optimum i zazwyczaj wystarczy, ale może dla ludzi min/max nawet tyle brakować i trzeba im 64 gb.

post wyedytowany przez MewsoNs 2023-08-01 06:10:19
01.08.2023 13:32
3.5
sabaru
13
Generał

MewsoNs - hobbistycznie parę lat temu robiłem modele 3d do jednej gry na serwer to wiem że optymalizacja takich modeli ma duży wpływ na między innymi zużycie ramu. Im bardziej szczegółowy model tym więcej ramu było pobierane. Przy jednym czy może nawet 10 modelach nie miało to znaczenia ale im więcej takich modeli było to był już odczuwalny spadek fps jak ktoś miał mało ramu. W takich modelach trzeba zrobić dobrze siatkę modelu 3d, kolizje (ona tutaj nie musi być tak samo szczegółowa jak model) i tekstury.

31.07.2023 20:41
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
kubsts
10
Konsul

Jak zwiększyć fps w Jedynce, porady?? które mody, ustawienia sytemu etc zrobic, by nie żarło przy dużym mieście aż tak mocno

01.08.2023 02:23
4.1
GARON
33
Pretorianin

XMP ramu w biosie, podkrecenie procka, podkrecenie grafy, tylko najpotrzebniejsze mody (TM:PE, moveit, fps booster, node controller, wszystkie anarchy, imt), customowy windows 10/11, ustawienia nvidia/amd control panel, wlaczenie pliku stronnicowania. Niestety na niewiele się to zda ponieważ RAM można zwyczajnie "naprawić" włączeniem pliku stronnicowania i gra sobie pobierze z dysku tyle ile potrzebuje, problem natomiast pojawia się z procesorem. "Nie zmieni nic" to czy mamy 2 rdzenie czy 36 rdzeni i 72 wątki. Gra korzysta tylko i wyłącznie z 2 rdzeni CPU. Dlatego liczy się najbardziej w tej grze single core. Jeśli posiadasz np. 8 rdzeni i 16 wątków to gra i tak będzie wykorzystywać tylko 2 rdzenie na 100% obciążenia a reszta rdzeni/wątków będzie odpoczywać. Cities Skylines to idealny przykład eksploatowania krzemu w CPU, może zbić piątkę z Escape From Tarkov oraz Star Citizen.

post wyedytowany przez GARON 2023-08-01 02:28:00
01.08.2023 23:12
4.2
1
Znubionek
42
Konsul

GARON
czemu ktokolwiek mialby miec wylaczony plik stronnicowania? dziwaczne rady. XMP ramu, customowy windows? xdd

05.08.2023 01:52
4.3
GARON
33
Pretorianin

Znubionek
Domyślnie plik stronnicowania jest albo automatycznie kontrolowany przez windows albo wyłączony. Ja napisałem żeby włączyć. Ja mam 32gb ramu a plik stronnicowania ustawiłem na 64000. Idealnie Cities wypełnia mój dysk gdy ładuje assety więc nie wiem czego nie zrozumiałeś? Nie wiem też czego nie rozumiesz w ustawieniu profilu XMP. Przeważnie wielu ludzi, którzy nie siedzą w komputerach nie wie nawet co to jest. Czemu customowy system? Ponieważ jest kilka buildów, które bardzo odciążają CPU przez to, że w tle nie działa 100 procesów systemu Windows. Widać, że gówno wiesz ale się prujesz za darmo żeby pokazać "ooo ale ja jestem mądry napiszę "xd" i pokażę typowi co ja to nie jestem" jednocześnie pokazując gówno. Dodatkowo jakiś drugi kretyn łapkuje w górę Twój wysryw tak samo nie mając pojęcia. Windows 10/11 ma tyle gówna w tle, że szkoda gadać a w Cities przy modach liczy się każda klatka. Pozdro ignoranci.

post wyedytowany przez GARON 2023-08-05 01:58:44
05.08.2023 13:02
4.4
Znubionek
42
Konsul

GARON
ale po co chcesz robic cokolwiek z plikiem stronnicowania skoro jest automatycznie wlaczone w windowsie?

xmp sie ustawia jak instalujesz ram w komputerze, a nie jak chcesz zwiekszyc fpsy w jakiejs grze. no i co z tego ze ludzie nie znajacy sie na komputerze nie znaja sie na tym? ja nawet nie wiem jak dzialaja samochody, no i co? nie potrzebuje tego wiedziec.

customowy system to jakies wymysly gimbusow ktorym sie wydaje ze jak beda grzebac w systemie to bedzie chodzic lepiej a skonczy sie tylko tym ze beda ci jakies bugi i errory sie pokazywac.

idz sobie ccleanera odpalac, gimbie striggerowany xd

pozdro z fartem elo mordo smierdz konfidentom

10.08.2023 17:52
4.5
GARON
33
Pretorianin

Znubionek

Oj chłopie. Errora i bugi to masz ewidentnie w mózgu.

01.08.2023 09:22
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
mdradekk
102
Konsul

Co Wy wszyscy z tym RAM? Skąd pewność, że nie wzięli tego aspektu na warsztat i nie zoptymalizują tego?

01.08.2023 13:40
5.1
1
sabaru
13
Generał

mdradekk - bo im więcej obiektów na mapie tym gra potrzebuje więcej zasobów żeby to wszystko udźwignąć. W tego typu grach zawsze z tym był problem i tu nie zawsze chodzi o optymalizacje gry. Nawet dobrze zoptymalizowana gra sobie nie poradzi jeżeli ma za mało ramu, a miasto będzie ciągle rozbudowane. To jest taka specyfikacja tego typu gier. Można co prawda wprowadzić jakieś ograniczenia i dać możliwość, np. postawienia maks 100 budynków o konkretnym kształcicie w danym miejscu ale przecie w takich grach nie o to chodzi.

post wyedytowany przez sabaru 2023-08-01 13:41:55
01.08.2023 17:55
konewko01
5.2
konewko01
38
Monsignore Monokuma

sabaru
Takie ograniczenie jest w jedynce od samego początku. W pewnym momencie już niczego nie zbudujesz.

post wyedytowany przez konewko01 2023-08-01 17:55:59
01.08.2023 10:21
6
odpowiedz
1 odpowiedź
kaagular
72
Generał

Pytanie po co? Ciekawy jestem ile % map w CS1 było w całości lub prawie całości zabudowywanych. Mi to się nigdy nie udało, wolałem robić nową, inaczej. Większa mapa to zawsze in plus ale jakiego sprzętu to będzie wymagało?

01.08.2023 12:37
szyszka_PC
6.1
1
szyszka_PC
101
Generał

Niektórzy lubią budować w ten sposób, że robią na mapie kilka miast oddalone od siebie.

Wiadomość Mapy w Cities Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje