Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Total War Pharaoh | PC

24.05.2023 15:54
📄
1
Inquerion
34
Konsul
Image
7.0

Gra w dniu premiery będzie zawierała najnowszą wersję Denuvo.

24.05.2023 17:24
2
odpowiedz
hoodykr
6
Legionista
8.0

Na razie wiemy niewiele. Jednak ma być to HISTORYCZNY total war, a na razie wygląda jak Troya :) Po za tym mnie nie bardzo odpowiada styl graficzny którzy przyjęli w ostanich odsłonach - mocno kolorowy, ze specyficzną kreską, lekko bajkowy (?). To nie mój klimat...zdecydowanie wolę odsłony typu Medieval 2, Rome 2 czy Attila, gdzie łatwiej wczuć się w czasy w których się gra, bez wrażenia mitologii/baśni.

25.05.2023 19:54
3
odpowiedz
sermen1987
22
Legionista
7.5

Ogólnie okres upadku cywilizacji epoki brązu jest ciekawy, ale nie mamy bardzo dużej ilości historycznych źródeł czy materiałów z tamtego okresu, a ma to być historyczny TW.

+ Jeśli gra będzie mimo wszystko konsultowana z historykami i będzie starała się oddać realia, militaria, ograniczenia tamtego okresu jako "historyczny TW", może być fajnie i klimatycznie. Upadek pierwszych prawdziwie rozwiniętych ludzkich cywilizacji, najazdy ludów morza, atmosfera nadchodzącego nieuchronnego kataklizmu, chaosu, pojawianie się pierwszych narzędzi i broni z żelaza dających przewagę w walce itd. Równie jak Egipt mogą być ciekawe losy Asyrii, Hetytów, Elamu, Babilonii położonych na północ od Egiptu.

- Jeśli będzie to kolejny baśniowy/bajkowy, totalnie nierealistyczny TW jak "Three Kingdoms", z pozmyślanymi fikcyjnymi jednostkami i realiami, superbohaterami, to będzie beznadziejny.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie jestem fanem Chat GPT, ale tutaj jego sugestia:
"Z okresu upadku cywilizacji epoki brązu posiadamy pewne informacje na temat sposobu walki i militariów, choć nasza wiedza jest ograniczona. Poniżej przedstawiam kilka faktów na temat organizacji wojska, uzbrojenia i opancerzenia wojowników w tamtym okresie:

Uzbrojenie: Wojownicy w tamtym okresie byli uzbrojeni w różne typy broni, takie jak miecze, włócznie, oszczepy, topory i łuki. Broń była wykonana głównie z brązu, a także z innych metali, takich jak miedź i żelazo.

Pancerze: Opancerzenie w tamtym okresie było stosowane, chociaż nie było powszechne. Wojownicy mogli nosić pancerze wykonane z brązu, takie jak pancerze piersiowe, hełmy, nagolenniki i nagolenniki. Niektóre z tych pancerzy mogły być również zdobione.

Rydwany bojowe: W tamtym okresie używano również rydwanów bojowych, które były wyposażone w broń, taką jak łuki lub oszczepy. Rydwany te były ciągnięte przez konie i miały istotne znaczenie taktyczne na polu bitwy.

Tarcze: Tarcze były powszechnie stosowane przez wojowników epoki brązu. Były wykonane z drewna, pokryte skórą i często miały metalowe okucia wokół brzegów.

Formacje i taktyki: Choć mamy ograniczoną wiedzę na temat konkretnych taktyk i formacji, istnieją dowody na to, że w tamtym okresie stosowano formacje bojowe, takie jak szyki faliste i koncentryczne, które miały na celu zyskanie przewagi taktycznej.

Ważne jest jednak zauważenie, że szczegóły dotyczące militariów i sposobu walki w tamtym okresie są często spekulacyjne i oparte na interpretacji dostępnych źródeł. Informacje mogą się różnić w zależności od regionu i okresu czasu. Aby stworzyć grę, która skoncentruje się na militariach tamtego okresu, należy skonsultować się z historykami i archeologami specjalizującymi się w tym okresie, aby uzyskać jak najbardziej wiarygodne informacje i dokładne odwzorowanie historyczne."

post wyedytowany przez sermen1987 2023-05-25 20:13:50
30.05.2023 21:40
4
odpowiedz
zanonimizowany947190
62
Pretorianin
7.0

Niestety to wygląda jak total war troy. Możliwe, że mechaniki będą inne, ale raczej spodziewałbym się skoku na kasę. Szkoda, bo że ten okres w total war powinien być pisałem już parę lat temu. Nic, zobaczymy.

02.06.2023 16:46
Mistrz Świata
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Mistrz Świata
32
Chorąży
2.0

okres bez sensu, totalnie nie jestem zainteresowany. Nie mam nic do Egiptu bo lubie starożytny Egipt, ale to nie temat na total war.

05.06.2023 18:03
Persecuted
5.1
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Nie mam nic do Egiptu bo lubie starożytny Egipt, ale to nie temat na total war.

Czemu nie?

13.06.2023 22:58
6
odpowiedz
Oskaros88
18
Chorąży

Rozumiem, ze starozytna Grecja bedzie do wyboru?

28.07.2023 16:54
😡
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Shaman
36
Pretorianin
3.5

w total warach mam tysiace godzin i napisze dlaczego przestałem w nie grac:

-robia te gry od ponad 20lat i niewiele w nich zmieniaja, 0 innowacji tylko szata graficzna się zmieinia

-AI jest fatalne i zamiast mądrzej grac na wyższym poziomie trudności to tylko oszukuje

-ponad połowę czasu gry to czekanie na swoją turę nawet na największym przyspieszeniu

--wydają mnóstwo płatnych dlc a gra rok po premierze ma dalej karygodne błędy np. bohater na 30+lvl okazał się nieśmiertelny i zniszczył mi całą mocarną armie(miał 500+ zabójstw solo) ale gdy rozegrałem tą samą bitwę automatycznie to wygrałem bez problemu nie tracąc ani jednej jednostki XD

[kometarz z warhammera3 ktory do pharaona tez pewnie bedzie pasowac ;d ]

01.11.2023 23:32
7.1
Friskikx
74
Pretorianin

do tych samych wniosków doszedłem już po graniu shogun 2 i od tego czasu nic od nich nie kupiłem :D

11.10.2023 18:12
8
odpowiedz
pipidupka
66
Pretorianin

Dzisiaj premiera faraona i na steamie gra w tej chwili 5249 osób lol. To aż 30 więcej niż w Rome 2 który miał premierę prawie 10 lat temu ;D Oj ktoś w ca beknie za tą grę.

14.10.2023 20:02
9
odpowiedz
lukstoj
4
Legionista
6.0

Daję 6. Ponieważ gra nic nie wnosi nowego. Pograłem 10 godzin i stwierdzam, że to jest kopia Total war Troy. Do gry total war rome 2 daleko do niej. Zauważywszy, iż total war rome 2 premiera ówczesnej gry nastąpiła w 2013 roku.

16.10.2023 16:59
10
odpowiedz
jasza6
2
Junior

Od jakiegoś momentu to nie jest walka z nacjami tylko z piratami i ludami koczowniczymi. Mam 26 osad 7 prowincji i naprawdę trudno jest utrzymać 4 pełne armie bez handlowania zasobami i parkowania w punktach handlowych. Teraz przychodzi tura gdzie od morza i lądu wpada 16 pełnych armii ludzi morza i pustyni z lepszymi jednostkami. Połowa z tego do mnie bo mam długą linie brzegową reszta się kręci u sąsiadów i też jest blisko. Cała zabawa schodzi na odparciu ataku odbudowie i czekaniu na następną inwazję. Pewnie nie wszystko jeszcze ogarnąłem ale na tą chwilę to trochę przegięli.

29.10.2023 16:09
Rithven
11
odpowiedz
Rithven
41
Pretorianin

Uwaga: to są swobodne mysli więc ocena przeplatana z wtraceniami o mnie (jako graczu). Kupiłem preordera (niedawno za 50% ceny więc niby zakup ok; dodam że kupiłem też za super fajną (podobna przecena) cenę RDR2 wersja ultimate - a to już mega okazja według mnie). Dlaczego piszę że zakup za tą cenę jest ok (chłodnie można powiedzieć)?

1)Pograłem już kilka kampanii i zdecydowanie rzuca mi się w oczy jedno: dużo fajnych rzeczy niedorobionych, dużo rzeczy niepotrzebnych. Dwa przykłady:
-a)królewski dwór - niby intrygi, niby można zyskać bonusy ale po kilkudziesięciu turach dochodzę do wniosku, że to jest pusta mechanika. Nic nie wnosi do rozgrywki a jedynie niepotrzebnie zanieczyszcza świat (i tak jest dużo rzeczy do zrobienia w turze by takimi pierdołami się zajmować). Nic ciekawego się nie osiąga, na nic ciekawego nie ma się wpływu i gdy zaprzestałem w to grać (i wyłączyłem powiadomienia) to gra od razu nabrała lepszego blasku.
-b)Kolejna sprawa - posterunki (czyli te kilka fortów lub kapliczek w prowincji). Znów jest to jak z upierdliwym komarem - niby dają bonusy ale na bogów! nie chce mi się latać z armiami by dostać te bonusy - wolę nie zbaczać i iść w kierunku obranym. A te religijno gospodarcze posterunki są tak szybko niszczone przez mikroarmie wroga, że nie chce się tego odbudowywać (a koszty odbudowy są bardzo duże). Fajne są tylko te posterunki z monumentami ale trzymam głupio armie przy nich (armie są drogie w tej grze) bo nie chce mi się xx razy odbudowywać (a te specjalne posterunki są droższe w odbudowie).

Jest takich mechanik w tej grze dużo. Człowiek zaczyna po prostu upraszczać sobie życie czyli grę okraja do minimum (i wyłącza powiadomienia). I z fajnej gry robi się mikro wydmuszka z kilkoma aktywnościami czyli szybko przestaje to interesować i zaczyna człowiek pluć sobie w brodę, że super przecena to jednak nadal wał. Gdybym miał podsumować wartość tej gry na chwilę obecną to na max 20 pln. Bo tylko na tyle daje przyjemności.

Pomijam w mojej ocenie walki w czasie rzeczywistym bo od początku (Shogun 1) mam wszystkie TW i jedynie w Shogun 1 (wiadomo - ten pierwszy TW), Shogun 2 i Napoleon TW natłukłem mnóstwo walk samemu bo tylko tam sprawiały mi przyjemność. Bo całościowo TW zawsze dawał mi satysfakcję (no - prawie zawsze) z gry na mapie świata. Takie tam przestawianie pionków, budowanie i zarządzanie. Stąd mój spadek sympatii do TW od Shoguna 2. Po 3K powiedziałem sobie, że to był mój ostatni zakup ale mimo to zapowiedzi, że Pharaon TW wraca do korzeni mnie zachęcił. Te wady o jakich czytałem i oglądałem głównie tyczyły obszarów, którymi się nie interesowałem. Za to świat egipski mocno lubię (ile godzin spędziłem w Faraonie i Kleopatrze a także w Zeusie!). Więc z takim podejściem do gier TW i z takimi zainteresowaniami zdecydowałem się na zakup. A, że znalazłem super ofertę to nie musiałem czekać 3 lat. Ok. Kupiłem.

Pierwsze wrażenia - uff. Zajefajenie. Jak wspomniałem mam xxxx godzin w Faraonie i Kleopatrze więc ten nowy TW ma w sobie te coś co zachęca do grania. Historia (ta z gry ale też tryb fabularny jak gra się np. Ramzesem) , monumenty (misje na rozbudowę), bóstwa (poznawanie nowych, zmiana religii) i kilka innych smaczków. Samo rozwijanie danego dowódcy też daje satysfakcję (nie taką jak w prawdziwym rpg ale namiastka jest).

No ale przychodzą kolejne tury i jak pisałem - dużo rzeczy to puste mechaniki wręcz denerwujące. I są rzeczy wyjaśnione w grze bardzo dobrze (i o ironio nie chcesz z nich korzystać) a są rzeczy w grze bardzo słabo wyjaśnione (np jak idziesz ścieżką rozbudowy monumentów) - i to są często rzeczy którymi chcesz się zagrywać.

Moje podsumowanie:

Plus
- dość mocno czuć klimat egipski (grałem tylko egipcjanami) i to nie jest tylko nakładka graficzna na inne TW. Faktycznie cała gra jest urobiona na modłę - czuć klimat
- niezły tryb fabularny - wydarzenia w grze (np. śmierć faraona)
- kilka mechanik (bóstwa, ścieżki wyboru jakimi pójdziemy, możemy wybrać jednej z naszej armii jakieś bóstwo - będzie się do niego modliła i będzie mieć bonusy)
- różne surowce w grze
- podoba mi się ograniczenie surowców - wystarczy, że nie masz kamienia i generalnie leżysz. Nic nie rozbudujesz. Zostaje handel albo ekspansja.
- podoba mi się ograniczenie w tworzeniu i posiadaniu armii. Tu nie ma tak, że wystawisz 50 słupków i lecisz. Często musisz rozdzielać jednostki a wtedy prawie każda bitwa na granicy zwycięstwa lub wręcz grozi porażką (bo masz mniejsze siły) ale dzięki temu możesz próbować zabezpieczyć tyły - inne prowincje. Generalnie trzeba kombinować.
- dowódcy, trochę rozwoju statystyk; ekwipunek

Minus
- dużo mechanik pustych, niepotrzebnych, niedorobionych, irytujących
- gra szybko się nudzi bo męczy (przez te liczne puste mechaniki)
- powoływani nowi dowódcy - z twarzy klony. Dość irytujące (czyli znów - nie dorobiona personalizacja). W TW Warharmerze zrobili to tysiąc razy lepiej.
- czuć, że gra nie została ograna przez twórców - to dla mnie prealfa gdzie ostatecznie decyduje się co wyciąć co dodać. Ta gra to pole doświadczalne dla pomysłów - by zobaczyć je w praktyce. Tylko zapomniano, że to pole doświadczalne i wypuszczono grę na rynek.

Niech Was nie zwiedzie mała ilość minusów - one są poważne bo według mnie dodatkowo trawią już prawie każdy tytuł TW. Nawsadzanie przeróżne rzeczy, które na papierze wyglądają fajnie ale w praktyce to niepotrzebne czynności do klikania. Wydmuszki.

Mnóstwo komentarzy o TW tyczy się bitew ale sądzę, że wielu graczy, jak ja - czerpało satysfakcję z innych czynności do zrobienia w grze (nie tylko bitwy). I według mnie te roszady na mapie świata są coraz gorsze - z każdym TW okazuje się, że nie mają pomysłu albo jak mają nie umieją go wdrożyć. Pharaon TW to tylko wisienka na torcie ukazująca, że potencjał w twórcach jest ale z niezrozumiałych względów wychodzą takie wydmuszki a raczej gry udające gry.

Zaczyna to przypominać chińskie gry na komórkę - mnóstwo dziennych pseudoaktywności i zbieranie drobniaków by stworzyć wrażenie, że te klikanie coś daje. Tak mi się kojarzy nowy TW - Pharaon.

To też problem generalny współczesnych gier - mnóstwo zawartości udającej zawartość wartościową. Problem jest taki, że przy tworzeniu tego niepotrzebnego balastu braknie sił i środków by zrobić dobrze fundament. Dlatego często okazuje się, że król jest nagi.

Podsumowując grę Pharaon TW to zasługuje ona na max 5/10. I biorąc pod uwagę jak wygląda stan obecny to żaden DLC tego nie poprawi. Szkoda bo gra ma kilka elementów dających szansę by na ich podstawie zbudować grę co najmniej 9/10. No szkoda. Nie rekomenduję. Aha - przed uczuciem wykorzystania ratuje mnie tylko fakt, że zapłaciłem stosunkowo nie wiele ale z drugiej strony to koszt RDR 2 Ultimate (obie w promocji podkreślam) więc wiecie..

Pozdrawiam (szczególnie tych co dotarli do końca moich wypocin)

05.12.2023 15:25
12
odpowiedz
R'lyeh vi.
1
Junior

Kiedy zostaje kataliza wtedy zbędne aniony fraktalizują.

Czyli wielki minus.

Kpiny, drwiny i sardonizm...

Nazwy prowincji, programowalne lagi i umieszczenie Ptygii w całej tej złudnej serii.

My dalej czekamy na odszkodowania od twórców gta, moh i cod i co najważniejsze nie oczekujemy recydyw na bazie sztucznej inteligencji walczącej z człowiekiem i z populacją.

Cursing people by ai is illegal belong.

Zero instynktu samozachowawczego wobec realiów istnienia sztucznej inteligencji w tym świecie.

Gra Total War Pharaoh | PC