Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Dragonheir to nowe izometryczne RPG z licencją Dungeons & Dragons

03.04.2023 21:54
😃
1
2
Inquerion
35
Konsul

To, że w wymaganiach minimalnych nowych gier zobaczę jeszcze kiedyś kultowe NV GeForce 8600 GT z 2007r (256MB vRAM; wtedy to był hit!) i Directx 9.0c, to się nie spodziewałem.

post wyedytowany przez Inquerion 2023-04-03 21:54:51
03.04.2023 22:37
.kNOT
😜
2
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Ja tu izometrii nie widzę, tylko 3D...

"brak naturalnej perspektywy – niezależnie od położenia względem obserwatora, rzutowane obiekty mają tę samą wielkość"
https://www.gry-online.pl/slownik-gracza-pojecie.asp?ID=350

03.04.2023 22:40
NOWAHUTANACZASIE
3
odpowiedz
12 odpowiedzi
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

Rzut kością. Jedyna rzecz jaka mi się nie podoba w świetnym pierwszym akcie Baldurs Gate 3. Losowość.
Pudło, miss.
Pudło. A stoisz na przeciw postaci z mieczem dwuręcznym.
Bez sensu.
Albo obrażenia dużym mieczem czy mega pałą w wysokości całego jednego punkta.
Jeśli wyjdzie mod, który to jakoś niweluje chociaż nie wiem jak, to będzie super.
Straaasznie mnie to wkurzało czasem podczas walk.

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-04-03 22:41:18
03.04.2023 23:48
rohhan
3.1
1
rohhan
4
Junior

D&D właśnie polega na rzutach kością i losowości. Niwelowanie tego w BG3, które jest na podstawie D&D 5e jest bez sensu.

04.04.2023 00:47
3.2
1
grabeck666
76
Senator

to trochę jak by ktoś napisał, że w Need For Speedzie nie podobają mu się wyścigi

04.04.2023 07:57
Ravn79
3.3
1
Ravn79
20
Pretorianin

W zwykłej walce mieczem też nie trafiasz za każdym razem.

04.04.2023 08:41
elathir
3.4
1
elathir
98
Czymże jest nuda?

W sumie co ciekawe mechanika e5 pozwala na znaczne ograniczenia losowości.

1) mechanika przewagi umożliwia rzucanie dwoma kośćmi i wybieranie lepszego wyniku.
2) dobieranie przedmiotów i zdolności dających premię do rzutów czy umożliwiających ponowny rzut

Działa to do tego stopnia, że z odpowiednimi premiami taki dopakowany dość mocno bard na skill checki o ile nie wyrzuci Nat 1 (nie wiem jak kwestie NaTt1 i Nat 20 są zaimplementowane w BG3 bo jeszcze nie grałem) może ponawiać rzuty niemal do skutku.

04.04.2023 09:29
3.5
khadzad
46
Konsul

Tetris będzie dla ciebie odpowiednią grą

04.04.2023 10:01
3.6
Jerry_D
58
Senator

"Albo obrażenia dużym mieczem czy mega pałą w wysokości całego jednego punkta. "
Przecież to proste. trafiłeś przeciwnika, ale niegroźnie. Zadrasnąłeś go samym czubkiem miecza, albo zbroja zaabsorbowała siłę uderzenia i tylko mu nabiłeś siniaka.

04.04.2023 10:06
Fett
3.7
Fett
234
Avatar

To raczej kwestia dopracowania animacji postaci a nie zmiany mechaniki. Jeżeli byś widzial, że przeciwnik robi unik, albo zasłanai się tarczą to latwiej byłoby Ci to przełknąc. Musi Ci wystarczyć wyobraźnia :)

04.04.2023 11:25
NOWAHUTANACZASIE
3.8
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

rohhan grabeck666
No tak bo ja wcale nie wiem na czym polega DD:)
Kostkę można sobie zachować na grę przy stole, a nie przy kompie gdzie są o wiele lepsze rozwiązania.
Np. DOS2

Ravn79 Stojąc na przeciw postaci, jeszcze dwa razy albo trzy raz pod rząd?;)
elathir To są akurat bardzo dobre rozwiązania wpływające na zabawę w dobieranie strategi po walkę, poszukiwanie przedmiotów. A to są również miodne rzeczy w tej grze

04.04.2023 11:32
Ravn79
3.9
1
Ravn79
20
Pretorianin

NOWAHUTANACZASIE W rzeczywistości nie walczy się z kukłą, tylko z człowiekiem, który nie chce dać się trafić. Zwykle też w zbroi lub kolczudze, która sprawia, że nie każde trafienie ma jakąkolwiek skuteczność.

04.04.2023 12:43
NOWAHUTANACZASIE
3.10
NOWAHUTANACZASIE
12
Konsul

Ravn79
No jak tak to ujmujesz no to ma to sens. A jak się puszcza czar na przeciw osoby i nie trafia, to jak to można zracjonalizować? Pomijać że się ma w danym momecnie status zguby czy przestraszenia bo wtedy ma to jeszcze sens:)
Mam tez nadzieję, że poprawią nieco damage broni, to znaczy podniosą go może, no bo znajdujemy 10 mieczów 1k8, a później znajdujesz taki sam unikatowy, który ma takie same statystyki ale zaledwie tylko plus 1 więcej do obrażeń. No to trochę słabo nie?:)

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-04-04 12:43:56
04.04.2023 13:08
Ravn79
3.11
Ravn79
20
Pretorianin

NOWAHUTANACZASIE Myślę, że nie tak łatwo trafić w kogoś czarem, jeśli leci on w linii prostej z ręki. Generalnie jednak ja też lubię inne mechaniki niż oparte na celności zero-jedynkowej. Wolę taktycznie wszystko zaplanować. Wystarczy mi, że obrażenia są w określonym przedziale. Ale dokładnie tak samo było już w Baldur''s Gate, że celność była bardzo ważna. Miecz +2 to również była tam rzadkość. Po prostu inne cechy magicznych broni są ważniejsze niż czysty damage.

A celność była też bardzo istotną kwestią np. w Diablo 2 na wyższym poziomie trudności. Po kilkudziesięciu godzinach człowiek dochodził do wniosku, że większość punktów powinien ładować w zręczność i wszystko trzeba zaczynać od nowa :-) W Diablo 3, podobnie jak w 4, temat ten już nie istnieje.

04.04.2023 13:28
elathir
3.12
elathir
98
Czymże jest nuda?

Nie, ten powolny przyrost to właśnie zaleta, bo jest miejsce na rozwój bez karykaturalnych skoków. D&D jeżeli chodzi o progres jest całkiem nieźle zbalansowane.

Pamiętaj też, że masz całkiem liczne typy oręż typu 2k4 gdzie +1 daje średnio +2 dmg. Dochodzą modyfikatory siły, oraz wyższa celność również wpływająca na końcowy dmg.

03.04.2023 22:53
A.l.e.X
4
odpowiedz
A.l.e.X
154
Alekde

Premium VIP

wygląda fajnie, czekam !

04.04.2023 09:28
5
odpowiedz
khadzad
46
Konsul

Na licencji czy na "o dają za darmo to bierzemy"?

04.04.2023 13:21
6
odpowiedz
verify
209
Generał

Komputerowego D&D nigdy nie za wiele, wiec poczekamy.

Wiadomość Dragonheir to nowe izometryczne RPG z licencją Dungeons & Dragons