Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W Horizon Forbidden West Burning Shores oblecimy „next-genowe” chmury [Aktualizacja film]

29.03.2023 18:56
😂
1
zanonimizowany1349061
16
Generał

Wolumetryczne chmury to twór stary jak świat, taka Arma 2 to miała a twórcy Horizon i Sony spuszczają się jakby znaleźli lekarstwo na raka... Ja pitole.

Wołał bym (i wielu innych) "next genową" fabułę, dialogi, postacie i świat,

spoiler start

osobiście szczególnie świat bo ten w H:FW to woke gówno nastawione na anti-male

spoiler stop

.

29.03.2023 19:04
-=Esiu=-
😊
2
1
odpowiedz
-=Esiu=-
198
Everybody lies

Kurna wy odlatujecie w tym swoim krytykanctwie coraz bardziej, zdecydowanie za dużo wolnego czasu i brak jakichkolwiek problemów by pierdzielić takie głupoty. Z drugiej strony przynajmniej wiem czyje bezwartościowe posty ignorować!

W praktyce nowa technologia sprawi, że chmury nie będą tylko tłem w trakcie lotu. Obłoki staną się niejako lokacją samą w sobie, pełną – cytujemy – „tuneli, jaskiń i różnych niespodzianek”. Do tego ten krajobraz będzie się zmieniał w zależności od pory dnia (a zapewne także pogody – Schneider nie chciał zdradzać zbyt wiele, ale wyraził nadzieję, że nie przestraszy nas „trochę błyskawic”).

Zapowiada sie mega interesująco, latanie na SolarPtaku to jedna z najlepszych rzeczy w tej grze :)

Burning Shores wlatuje na premierę i mam nadzieję, że główny wątek zajmie te 6-8h. Skupienie się tylko na PS5 może tylko pomóc w pięknym wyglądaniu gry, która i tak już wygląda nieziemsko :)

29.03.2023 19:17
😂
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
Lookinowt
38
Generał

Szkoda że za grę nie jest odpowiedzialny Microsoft wtedy byśmy czytali w komentarzach o technologii która wyprzedza swoje czasy.

30.03.2023 09:06
3.1
radas_b
62
Generał
Wideo

Nie no Microsoft jak przeczytał blog Sony się na pewno ze wstydu pod ziemię zapadł. Oh wait.
https://youtu.be/_UszNSFx4r4

Serio pisanie o wolumetrycznym dymie/chmurach w 2023 roku jak o czymś "łoł" faktycznie wywołuje uśmiech politowania.

30.03.2023 09:43
PanWaras
3.2
PanWaras
88
Legend

Bo niewiele gier z tego korzysta.

Flight Simulator tego używa, bo siłą rzeczy gra rozgrywa się w powietrzu, ale za to jakość modeli na ziemi jest już słaba.

W dodatku do HFW to wprowadzają, mimo iż sama gra to bieganie po ziemi, a te chmury to w sumie tylko widoczny dodatek. Więc tu i tu jakość modeli jest wysoka, co w sumie jest miłym dodatkiem.

post wyedytowany przez PanWaras 2023-03-30 09:50:48
30.03.2023 10:37
3.3
radas_b
62
Generał

Flight Simulator tego używa, bo siłą rzeczy gra rozgrywa się w powietrzu, ale za to jakość modeli na ziemi jest już słaba.
Tylko jakie połacie terenu generuje HFW a jakie MSFS? Do tego fizyka lotu jaka by nie była też się sama nie policzy. No na czymś trzeba było przyciąć bo jak by na ziemi modele były super ładne to co by by to dźwignęło?

I tu nie o to chodzi. I może na konsolach jest mało gier korzystających z tej technologii ale technologia sama w sobie to nic nowego a marketing próbuje tutaj wmawiać że to jakiś gamechanger a to jest tak ja mówisz tylko miły dodatek i nic poza tym.

W praktyce nowa technologia sprawi, że chmury nie będą tylko tłem w trakcie lotu. Obłoki staną się niejako lokacją samą w sobie, pełną – cytujemy – „tuneli, jaskiń i różnych niespodzianek”. Do tego ten krajobraz będzie się zmieniał w zależności od pory dnia (a zapewne także pogody – Schneider nie chciał zdradzać zbyt wiele, ale wyraził nadzieję, że nie przestraszy nas „trochę błyskawic”).
To nie jest żadna nowa technologia bo przecież to samo jest w Ace Cobtat 7 które śmiga na PS4...
Ale wystarczy trochę koprogadki i już się ludzie nakręcają.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-30 10:42:19
30.03.2023 10:40
PanWaras
3.4
PanWaras
88
Legend

Tylko jakie połacie terenu generuje HFW a jakie MSFS. No na czymś trzeba było przyciąć bo jak by na ziemi modele były super ładne to co by by to dźwignęło?

Dlatego bzdurą jest porównywać obie gry, bo to zupełnie inny typ rozgrywki i skupia się zupełnie na czym innym, co miał na celu mój komentarz.

post wyedytowany przez PanWaras 2023-03-30 10:41:38
30.03.2023 10:44
3.5
radas_b
62
Generał

Ale ja nie chce ich porównywać tylko zwrócić uwagę na fakt, że wolumetryczne chmury w grach to nic nowego. Nawet na konsolach. Więc pisanie o "nowej technologii" jest odrobinę nie na miejscu.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-30 10:45:24
30.03.2023 10:53
PanWaras
3.6
PanWaras
88
Legend

No ale porównałeś realistyczne chmury w action rpg, do chmur w symulatorze latania. I tak, w swojej kategorii można mówić o małej ewolucji, bo jeżeli to co mówią jest prawdą Obłoki staną się niejako lokacją samą w sobie, pełną – cytujemy – „tuneli, jaskiń i różnych niespodzianek” to może nie będzie to po prostu ładniejszy widoczek.

post wyedytowany przez PanWaras 2023-03-30 10:57:19
30.03.2023 11:09
3.7
radas_b
62
Generał

No może na konsolach możemy mówić o jakiejś rewolucji. Bo na PC wolumetryczne chmury są w RDR2, GTA5 i tak dalej. Wszystkie ważniejsze silniki gier mają wsparcie dla tej technologii.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-30 11:10:39
30.03.2023 11:15
PanWaras
3.8
1
PanWaras
88
Legend

Nie wiem czemu wciąż używasz słowa rewolucja, która tu nie padła, bo wciąż powtarzam, że może to być ewolucja. Pożyjemy, zobaczymy co z tego wyjdzie po premierze.

I takie gta V bez moda, nie ma chmur na takim poziomie,

post wyedytowany przez PanWaras 2023-03-30 11:16:24
29.03.2023 19:53
A.l.e.X
😊
4
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

HFW absolutnie wspaniała pozycja z niecierpliwością wyczekuję premiery dodatku !

29.03.2023 20:01
😂
5
odpowiedz
zanonimizowany1385094
0
Legionista

Oczywiście tylko w dodatku, bo nie w podstawowej wersji. Nekst Dżen w pełni...

29.03.2023 23:30
Link
😐
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Link
11
Generał

Pewnie to dlatego, że nie będzie na PS4. Już sama podstawka Horizon 2 wykorzystuje już 100% możliwości PS4 i stąd te chmury "tylko w tle" podczas lotu pomiędzy kluczowe lokacji. Przestarzały PS4 już nie daje rady na coś więcej.

Tym gorzej dla mnie, bo mam tylko PS4. Na dodatek do Horizon 2 przyjdzie mi poczekać nieco dłużej.

Z drugiej strony, to dobra wiadomość dla wszystkich, że postęp graficzny nie stoi w miejscu.

post wyedytowany przez Link 2023-03-29 23:43:25
30.03.2023 09:24
6.1
radas_b
62
Generał
Wideo

Tyle, że wolumetryczne chmury w grach to mamy od lat. Także nie wiem do końca o jakim postępie graficznym mówimy. Microsoft Flight Simulator potrafi ogarnąć wolumetryczne chmury na konsoli i to w skali całej planety. To samo (tak wiem TFUU!!) Star Citizen.
https://youtu.be/W1XurjeUG3Q
Oraz inne jak No Mans Sky czy DCS.

Te chmurki w HFW nie są tak naprawdę żadnym postępem. Ale cóż, dobry marketing to nawet guoano potrafi zawinąć w sreberko.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-30 09:35:17
30.03.2023 10:53
6.2
1
Piotrek.K
203
... broken ...

radas_b
Najwazniejsze pytanie to w jaki sposob te chmury zostana wykorzystane do rozgrywki, a tutaj wiemy tylko to:
Obłoki staną się niejako lokacją samą w sobie, pełną – cytujemy – „tuneli, jaskiń i różnych niespodzianek”
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/w-horizon-forbidden-west-burning-shores-oblecimy-next-genowe-chmu/za2489c

Moze wskazywac, ze tam jednak bedzie sie cos dzialo, a nie bedzie tylko tlem.

30.03.2023 08:34
Wronski
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wronski
17
Generał

Srata tata a dodatek okaze sie do dupy...

30.03.2023 10:00
ODIN85
😍
7.1
ODIN85
29
Senator

Ale grafa i hdr będzie sztos.

30.03.2023 17:29
Kerdevstesa
😍
7.2
Kerdevstesa
18
Konsul

Dokładnie:) Oby chociaż było na więcej niż 4h. Takie 7 byłoby ok.

30.03.2023 16:51
8
odpowiedz
mieta33
23
Pretorianin

Mmm przelecieć (przez) wolumetryczne chmury. Marzenie!

Wiadomość W Horizon Forbidden West Burning Shores oblecimy „next-genowe” chmury [Aktualizacja film]