Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fani nie mogą uwierzyć, jak bardzo wzrosła wydajność gry po jednym patchu

13.03.2023 13:49
1
wielka_pyta
1
Centurion

To się nazywa optymalizacja.
Każda gra by działała lepiej, gdyby developer miał czas, chęci i zasoby, żeby gry optymalizować.

Kiedyś na starych konsolach były cuda optymalizacyjne i niektóre gry do dzisiaj robią wrażenie, a chodziły na sprzęcie słabszym niż telefonu , których piszemy smsy.

13.03.2023 14:11
quark
2
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
quark
60
Generał

Nie wiem czy jest tu co chwalić. Dodali wykorzystanie wielu wątków procesora. W 2023 roku. Coś takiego nie jest czasem standardem od przynajmniej 10 lat? Procesory wielordzeniowe mamy od ponad 15 lat.

13.03.2023 14:16
DM
2.1
DM
211
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Silnik DCS pamięta czasy 2003 roku... Tak jak COD-a, powoli go modyfikują i unowocześniają. Czekamy jeszcze na DLSS.

13.03.2023 14:26
2.2
1
radas_b
62
Generał

No chyba jest się czym chwalić. Takie dodanie wykorzystania wielu wątków to nie jest kliknięcie jednego ptaszka i voila. Tam trzeba było przepisać 3/4 kodu silnika który ma już dobre 20 lat.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-13 14:28:52
13.03.2023 15:43
quark
2.3
1
quark
60
Generał

Wiem, że to nie jest takie hip hop, ale chyba dało się to zrobić znacznie wcześniej, gdy silnik miał 10 lat a nie 20 i nie powiększać długu technologicznego.

post wyedytowany przez quark 2023-03-13 15:44:12
13.03.2023 16:24
2.4
1
radas_b
62
Generał

To nie tak. Jak się domyślasz do tanga trzeba dwojga. I żeby każda gra działała dobrze to potrzeba dobrego procesora i dobrej karty graficznej. Do niedawna wyglądało to to tak, że jeden wątek wystarczał w stosunku do mocy karty graficznej bo rosła zarówno moc jednego wątku w procesorze (taktowanie) jak i moc kart graficznych. Ale w pewnym momencie taktowanie procesora przestało rosnąć a zaczęto dokładać coraz więcej rdzeni zamiast podnosić taktowanie. A tymczasem moc kart graficznych cały czas rośnie a co za tym idzie zaczął się tworzyć coraz większy bottleneck. Stąd pojawiła się potrzeba "przerobienia" silnika na wiele wątków. I to nie jest tak, że to się urodziło nagle. Ja o potrzebie i przymiarkach do obsługi wielu wątków w DCS czytałem już kilka lat temu. Szczególnie w kontekście obsługi dużych misji multiplayer bo w misjach singlowych aż takiego parcia nie było.

post wyedytowany przez radas_b 2023-03-13 16:26:35
13.03.2023 16:14
DTG3
3
odpowiedz
DTG3
15
Chorąży

Silnik DCS znany był ze słabej optymalizacji od zawsze, jak również z tego że ma bardzo słabą grafikę, w porównaniu ze współczesnymi grami.
Po prostu dopiero teraz, po tych wszystkich latach wzięli się za optymalizację. Ale to dobrze, u mnie wzrost FPS sięga do 50%. A to dopiero niedopracowana beta, więc jak skończą może będzie jeszcze szybciej. No i w następnych patchach liczę także na ciągłe udoskonalanie tych procesów.

13.03.2023 16:59
Cziczaki
4
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Szkoda że dziś, w 2023 roku, multithreading nie jest obowiązkowy w każdej grze.

13.03.2023 17:18
5
odpowiedz
dienicy
70
Generał

Przy okazji ustawienia w Steam VR przestaly dzialac, wiec przynajmniej do kolejnego patcha to zamienil stryjek siekierke na ekierke.

13.03.2023 17:33
dzl
6
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza
Image

Tymczasem ja, grający w jednowątkowe Cities: Skylines...

Wiadomość Fani nie mogą uwierzyć, jak bardzo wzrosła wydajność gry po jednym patchu