Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Hogwarts Legacy ma moc na Steam, do rekordów CP2077 i Elden Ring zabrakło niewiele [Aktualizacja]

12.02.2023 15:05
quark
3
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
quark
60
Generał

Mimo popularności trzeba też pamiętać, że C2077 to była bomba hype''u, Elden za to produkt sprawdzony, lepszy od tego co już mieliśmy, co i tak było dobre. Z HL problem był też taki, że giera wyszła od nieznanego studia,

Ale Hogwarts Legacy też przecież ma gigantyczne fory przez to, że jest grą w świecie Harry''ego Pottera. Gdyby to była po prostu jakaś tam sobie gra o czarodziejach bez powiązania z tak znaną marką to wydaje mi się że wyniki nie byłyby nawet w połowie tak dobre.

12.02.2023 14:56
ZeroNaruse
1
ZeroNaruse
122
Murderer

Mimo popularności trzeba też pamiętać, że C2077 to była bomba hype'u, Elden za to produkt sprawdzony, lepszy od tego co już mieliśmy, co i tak było dobre. Z HL problem był też taki, że giera wyszła od nieznanego studia, nie było za bardzo materiałów z PC wersji, jest dosyć wymagająca sprzętowo. Obstawiam, że sytuacja na konsolach jest dużo, dużo lepsza i ma znacznie wyższe wyniki.

Różnica 3 dni w wersjach też zrobiła swoje - dużo osób pograło wstępnie X godzin i wróci dopiero po jakimś czasie, gdy gra będzie miała między innymi poprawioną optymalizację.

post wyedytowany przez ZeroNaruse 2023-02-12 14:58:36
12.02.2023 15:05
quark
3
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
quark
60
Generał

Mimo popularności trzeba też pamiętać, że C2077 to była bomba hype''u, Elden za to produkt sprawdzony, lepszy od tego co już mieliśmy, co i tak było dobre. Z HL problem był też taki, że giera wyszła od nieznanego studia,

Ale Hogwarts Legacy też przecież ma gigantyczne fory przez to, że jest grą w świecie Harry''ego Pottera. Gdyby to była po prostu jakaś tam sobie gra o czarodziejach bez powiązania z tak znaną marką to wydaje mi się że wyniki nie byłyby nawet w połowie tak dobre.

12.02.2023 15:34
ZeroNaruse
3.1
ZeroNaruse
122
Murderer

No tak, ale jak dopisałem później - na konsolach pewnie tak jest. PC to była niewiadoma, a wymagania sprzętowe wrzucane przed premierą na pewno skłoniły sporo osób na przesiadkę na pudło za dużo mniej niż sama karta graficzna do kompa :D.

12.02.2023 16:53
3.2
LecOLiCe
28
Pretorianin

Tyle, że nazwa "Hogwarts Legacy" na początku kojarzy się raczej z jakąś kolejną grą mobilną, których przez ostatnie lata było wiele. Albo z jakimś MMO. Cyberpunk miał przed premierą większy hype, ludzie już chyba zapomnieli o słynnym "you're breathtaking!". CD projekt niestety brdziej skupił się na marketingu niż na jakości. Moim zdaniem Hogwarts Legacy może mieć też na początku ten problem, że o istnieniu tej gry fani Harrego Pottera mogą dowiedzieć się po czasie. Wiele z nich to raczej fani książek i filmów, którzy nie są graczami. Dowiedzą się o grze np. od znajomych, będą chcieli zagrać tylko nie będą mieli sprzętu na już. Trochę case jak z Simsami, gdzie np. dużą część graczy, w przeciwieństwie do innych gier, zawsze stanowiły kobiety. Dlatego moim zdaniem ludzie będą grać głównie na konsolach.

post wyedytowany przez LecOLiCe 2023-02-12 16:54:20
12.02.2023 18:08
3.3
2
Tasdeadman
45
Generał

Oczywiście, że Hogwart sam w sobie już ma boosta do popularności za licencje, ale z drugiej strony to zawsze jest niewiadoma a gry Harrego Pottera jakoś popularności nie biły, zwłaszcza końcówka serii.
Ale to jednak Cyberpunk wykreował jedną z największych kampanii marketingowych w gamedevie, wydali na to ponad połowę budżetu gry o jednym z największych budżetów w świecie gier.

13.02.2023 17:36
3.4
Mitsuki
33
Konsul

LecOLiCe

No właśnie na odwrót, wiele fanów HP jest wychowanych na grach, ba wielu (w tym ja) grało w gry na podstawie filmów, by poczuć trochę tego świata. Więc tym bardziej cieszy możliwość zagrania tam własną, wykreowaną postacią, z oryginalną fabułą, do tego z możliwością zwiedzania nie tylko Hogwartu, ale sporej części magicznego świata.

12.02.2023 15:07
4
3
odpowiedz
11 odpowiedzi
michalj
0
Pretorianin

Muszę przyznać że trochę jestem w szoku, bo patrząc na siłę marki to obstawiałem że spokojnie przebiją ten milion...

12.02.2023 16:21
4.1
LecOLiCe
28
Pretorianin

Tylko nie zapominajmy że gra jest jeszcze na Epic Game Store, w przeciwieństwie np. do takiego Elden Ringa. Zobaczymy jak będzie po weekendzie.

12.02.2023 18:20
4.2
Znubionek
42
Konsul

michalj
https://steamdb.info/charts/?sort=peak
Tylko 5 gier przebiło milion. Żadna z nich nie była z popularnej marki.

Shadow of War miało peaka 68k
Avengers - 31k
Gierki LEGO po kilka k, oprócz LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga, które miało 82k
Guardians of the Galaxy - 10k
Batman: Arkham Knight - 27k

Na jakiej postawie uznajesz, że gry z popularnych marek się świetnie sprzedają? Bo widać, że w ogóle nie masz żadnego pojęcia, jesteś kompletnie odklejony.

LecOLiCe
Po co ktoś by miał tam kupować? Tak bardzo popularne są inne store''y: https://www.vice.com/en/article/z438a8/windows-10-store-refunds-call-of-duty-player-because-nobodys-playing-it
Swoją drogą ciekawe gdzie jest Epic Games Store 2022 Year in Review? Chyba nie mają się czym pochwalić, skoro nie pokazują tych danych, co? xd

post wyedytowany przez Znubionek 2023-02-12 18:23:12
12.02.2023 18:42
quark
4.3
quark
60
Generał

Shadow of War miało peaka 68k
Avengers - 31k
Gierki LEGO po kilka k, oprócz LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga, które miało 82k
Guardians of the Galaxy - 10k
Batman: Arkham Knight - 27k

Na jakiej postawie uznajesz, że gry z popularnych marek się świetnie sprzedają? Bo widać, że w ogóle nie masz żadnego pojęcia, jesteś kompletnie odklejony.

LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga - 5 milionów w 2 miesiące od premiery
Batman: Arkham Knight - 5 milionów w pół roku.
Gry Square Enix to jakiś ewenement żeby z takimi licencjami tak słabo się sprzedawały
Poza tym
Spider-Man jakieś 20 milionów,
Fallen Order też 20 milionów, a miał tylko 46k graczy na Steam.

Kto tu jest odklejony?

Oczywiście byle jak gra nie sprzeda się bardzo dobrze tylko dlatego że jest na podstawie znanej marki, ale z drugiej strony gra nie musi być wybitna żeby zaliczyć z tego powodu znaczny boost.

post wyedytowany przez quark 2023-02-12 18:46:06
12.02.2023 18:45
4.4
LecOLiCe
28
Pretorianin

Znubionek

Tak bardzo popularne są inne store''''y: https://www.vice.com/en/article/z438a8/windows-10-store-refunds-call-of-duty-player-because-nobodys-playing-it

Nie ma to jak porównywać konkurencje Steam''u z pomocą artykułu z 2016 roku dotyczącego Windows Store (Epic Game Store powstał w 2018 roku). Rynek się mocno zmienił od tamtego czasu.

Po co ktoś by miał tam kupować?

No może dlatego, że ten ktoś dostał w ciągu ostatnich kilku lat masę darmowych gier AAA od Epica, jak np.ostatnio Death Stranding?
Może dlatego, że bardziej podoba mu się GUI i Launcher od Epica niż od Steama?
No i może dlatego, że Epic Games Store ma 56 milionów użytkowników. Steam ma 120 milionów. Tylko, że Epic ma około 650 gier, Steam ma ponad 50 000. Steam osiągnął to w ciągu niecałych 20 lat, z kolei Epic pracował na to co ma niecałe 5 lat.

12.02.2023 19:12
4.5
1
Znubionek
42
Konsul

quark
Ale ty piszesz o liczbie sprzedanych kopii i to łącznie ze wszystkich platform, a przecież w tym threadzie piszemy o peak concurrent players na Steamie. Więc nie wiem co ty chcesz udowodnić.

Fallen Order też 20 milionów, a miał tylko 46k graczy na Steam.
No widzisz. To czemu Fallen Order nie przebił miliona concurrent players na Steamie? Według michalj to przecież nic takiego nabić milion. (ofc wiem, że na Originie też ta gra była, ale wątpie by tam się sprzedała paredziesiąt razy lepiej niż na Steamie, lol. Zresztą, właśnie, Hogwarts Legacy też jest dostępny na innym storze.)

LecOLiCe
No i po co takie rzeczy pisać, jakie ma znaczenie ilość użytkowników czy ilość gier, skoro Epic sam się pochwalił, że w 2021 roku gracze wydali 300 milionów dolarów na gry third-party w EGS. To jest żałosna kwota xD. Nie, żaden Death Stranding nie sprawi, że nagle się ludziom zechce tam kupować gry. A żeby bardziej lubić GUI i launchera Epica niż Steama to trzeba mieć jakieś choroby psychiczne. https://streamable.com/wt9zle

post wyedytowany przez Znubionek 2023-02-12 19:16:27
12.02.2023 19:23
4.6
Znubionek
42
Konsul

quark
O, widzę, że tak jak typowy znawca z GOLa czy PPE nie potrafisz nawet sprawdzić ile kopii danej gry się sprzedało. Nie ma informacji o tym, że Fallen Order sprzedał 20 mln sztuk, jest tylko info o 20 mln players https://twitter.com/Respawn/status/1403353546712653824?s=19

post wyedytowany przez Znubionek 2023-02-12 19:25:35
12.02.2023 19:53
quark
4.7
quark
60
Generał

Ale ty piszesz o liczbie sprzedanych kopii i to łącznie ze wszystkich platform, a przecież w tym threadzie piszemy o peak concurrent players na Steamie. Więc nie wiem co ty chcesz udowodnić.

Szczerze mówiąc to sam nie wiem o czym jest ten wątek bo wyskoczyłeś z liczbami peaku grających z kilku gier a potem piszesz "Na jakiej postawie uznajesz, że gry z popularnych marek się świetnie sprzedają?" mimo, że michalj nic o sprzedaży nie pisał. Nie wiem co chciałeś tymi liczbami udowodnić ale ja udowodniłem, że mała liczba graczy na Steam nie musi świadczyć o słabej sprzedaży.

O, widzę, że tak jak typowy znawca z GOLa czy PPE nie potrafisz nawet sprawdzić ile kopii danej gry się sprzedało. Nie ma informacji o tym, że Fallen Order sprzedał 20 mln sztuk, jest tylko info o 20 mln players
Na postawie danych z połowy 2021. Można założyć że w ciągu półtora roku faktyczna sprzedaż odliczając graczy z abonamentów dobiła do 20 milionów.

12.02.2023 20:20
4.8
1
LecOLiCe
28
Pretorianin

Znubionek

jesteś kompletnie odklejony

to trzeba mieć jakieś choroby psychiczne

Dyskusje uważam za zakończoną.

12.02.2023 21:18
4.9
Znubionek
42
Konsul

quark
Szczerze mówiąc to sam nie wiem o czym jest ten wątek bo wyskoczyłeś z liczbami peaku grających z kilku gier a potem piszesz "Na jakiej postawie uznajesz, że gry z popularnych marek się świetnie sprzedają?" mimo, że michalj nic o sprzedaży nie pisał. Nie wiem co chciałeś tymi liczbami udowodnić ale ja udowodniłem, że mała liczba graczy na Steam nie musi świadczyć o słabej sprzedaży.
Podałem te liczby peakowe, bo o tym jest news i o tym michalj pisał. "Na jakiej postawie uznajesz, że gry z popularnych marek się świetnie sprzedają?" -> tak napisałem, bo sprzedaż jest powiązana z peakiem concurrent player, przy czym do danych o peakach mamy lepszy dostęp, niż do ogólnej sprzedaży. I sam już podałeś niżej przykład na to, jak trzeba uważać wyszukując informację o sprzedaży gry. Te dane, które można znaleźć dotyczą różnych timeframe''ów i mogą być opisane jako "shipped" albo "players" czyli nie dotyczą wtedy faktycznie sprzedanych kopii. Liczba sprzedanych sztuk na steamspy i innych podobnych stronach to są jakieś niedokładne przedziały, więc też nie można temu ufać.
Weź porównaj peaki tych gier, które wymieniełem z peakiem Hogwart Legacy, który teraz jest bliski 900k. Przecież ta gra jest kilkanaście razy bardziej popularna na Steamie od innych opartych na popularnych markach. Tylko 7 gier na Steamie miało wyższy peak. Jak można być rozczarowanym takim wynikiem? To jest według mnie odklejenie.
Na postawie danych z połowy 2021. Można założyć że w ciągu półtora roku faktyczna sprzedaż odliczając graczy z abonamentów dobiła do 20 milionów.
"Można założyc" xDD
LecOLiCe
Dyskusje uważam za zakończoną.
K, miłego grania na Stadii, czy tam Ouya'i, czy tam na EGS.

post wyedytowany przez Znubionek 2023-02-12 21:19:09
13.02.2023 07:07
Great_Ca3imir
4.10
Great_Ca3imir
20
Pretorianin

Znubionek Sam pytasz czemu ktoś miałby tam kupować to Ci LecOLiCe odpisał. Epic ma niewielką bibliotekę gier. A i tak przy takiej bibliotece ma tak dobre liczby.
No i po co takie rzeczy pisać, jakie ma znaczenie ilość użytkowników czy ilość gier, skoro Epic sam się pochwalił, że w 2021 roku gracze wydali 300 milionów dolarów na gry third-party w EGS. To jest żałosna kwota xD. Nie, żaden Death Stranding nie sprawi, że nagle się ludziom zechce tam kupować gry. A żeby bardziej lubić GUI i launchera Epica niż Steama to trzeba mieć jakieś choroby psychiczne. https://streamable.com/wt9zle
Ilość gier ma ogromne znaczenie i to jakie są to gry. Steam najwięcej zarabia na grach multiplayer/usługach, których po prostu nie ma na epicu. Tak, epic miał 300 mln z gier third party ale ponad 800 mln ze wszystkiego na pc. Darmowe gry przyciągną też to gier epica jak fortnite czy rocket league. Po co ktoś kto ma całą bibliotekę pc miałby w ogóle instalować steam? Jedynie dla gry nieobecnej na epicu. Podobnie w drugą stronę. Pewnie epic podsumowanie roku chce zaprezentować w podobnym czasie co steam.

post wyedytowany przez Great_Ca3imir 2023-02-13 07:08:53
13.02.2023 10:04
4.11
Znubionek
42
Konsul

Great_Ca3imir
Liczy się jakość tych gier w bibliotece a nie ilość. Steam ma mnóstwo gier, ale jaki procent z nich sprzedało chociaż 1000 kopii? Za to pojedynczy Elden Ring na Steamie w kilka miesięcy przebił te Epikowe 300 mln dolarów.

EGS miał sporo dobrych gier AAA, i to sporo z nich ekskluzywnie przez rok, a mimo to prawie nikt tam ich nie kupuje.

Epic miał ponad 800 mln ze wszystkiego przez Fortnite''a, no przecież wiem.

No i co, że darmowe gry przyciągną do Epika. I tak gracze jak będą chcieli coś kupić to w zdecydowanej większości wybiorą Steama.

Przypominam, że fanboje EGS kiedyś sugerowali, że twórcy gier decydują się na ekskluzywność, bo tak bardzo podoba im się ten 12% cut. Potem wyszło, że Epic musi płacić dziesiątki czy setki mln $ za pojedynczą grę, żeby twórcy zdecydowali się na taką ekskluzywność, lol.
https://www.eurogamer.net/epics-fully-loaded-borderlands-3-deal-cost-usd146m-for-six-months-of-pc-exclusivity

post wyedytowany przez Znubionek 2023-02-13 10:08:50
12.02.2023 16:27
Szefoxxx
6
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

I znowu to samo, jeszcze 10 razy napiszcie to samo, bo zapychaczy za mało.

12.02.2023 16:45
Digitalynx
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Digitalynx
36
Konsul

Dzisiaj milion pęknie, już jest 817k ;)

12.02.2023 18:21
bmwbmw2
7.1
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

847k now

12.02.2023 18:21
MilornDiester
7.2
MilornDiester
32
Generał

848k

12.02.2023 19:56
A.l.e.X
7.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

871K

12.02.2023 21:34
Digitalynx
7.4
Digitalynx
36
Konsul

Okej, mogłem się zagalopować z szacunkami, ale też po prawdzie, tego miliona grze bym życzył, bo sam gram od wczoraj i bawię się świetnie. Tak czy siak, liczby piękne i wyniki cieszą :))

12.02.2023 19:31
Sasori666
8
2
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

Gdyby gra nie miała dwóch premier, to mogliby dobić do miliona.

12.02.2023 19:56
A.l.e.X
😎
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

cyberpunk to nie wygrała gra na steam tylko marketing wygrał z zdrowym rozsądkiem kupujących ;)

12.02.2023 21:59
Szefoxxx
😂
9.1
5
Szefoxxx
75
Doradca

No odezwał się teraz najbardziej rozsądny gracz, boki zrywać.

13.02.2023 08:16
A.l.e.X
😁
9.2
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

ja grę dostałem co więcej edycje kolekcjonerską ;) na gog + klucz na steam takie buty ;)

12.02.2023 20:42
10
odpowiedz
Akcent
6
Legionista

Pamiętać: ranking na Steamie nie jest bezwzględnym i najważniejszym wyznacznikiem popularności gry

12.02.2023 21:51
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Perwol
12
Centurion

Dobry biznes. Cena jest wysoka, denuvo też jest więc nawet niektórzy niecierpliwi piraci w końcu kupią.

13.02.2023 08:56
11.1
noobmer
41
Generał

Perwol A jak ci powiem ze gra jest po porstu dobra? Widziałem kilka recek od wiarygodnych osób i gre chwalą, ma swoje bolaczki ale ogólnie bardzo dobra gra.

14.02.2023 10:56
11.2
Perwol
12
Centurion

No, jak ty powiesz to zmienia postać rzeczy. Na oficjalnych filmikach widać lewitujące npc. Ta gra wyszła za wcześnie.

12.02.2023 22:49
12
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Elden Ringa sprzedazowo z palcem w pupci pokona, bo jednak wiecej jest fanów Pana Portiera niż fanów sadomaso, musi tylko faktycznie być dopracowany (optymalizacja n PC standardowo leży I kwiczy) I obniżyć cenę poniżej 200 zł, bo jednak 300 + zł za grę większość ludzi nie chce płacić.

13.02.2023 09:13
13
4
odpowiedz
1 odpowiedź
AntyGimb
86
Senator

Tylko, że ELDEN RING i Cyberpunk nie mieli DENUVO.

13.02.2023 09:17
enrique
13.1
enrique
35
Zwykły gracz

W punkt. Dobra gra sama się sprzeda, a tutaj nie dość że gra ma problemy z wydajnością to jeszcze jest najnowsza wersja Denuvo v17 która nawet według znanego hakera jest przegięciem jeśli chodzi o wykorzystywanie sprzętu.

13.02.2023 09:48
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaya
55
Generał

Hogward vs ERing vs CP77: Potterowy świat bije na głowę resztę dopracowaniem szczegółów i znajomości universum przez publikę. Mogli wiele zerżnąć z filmów. Reszta światów bez jakiegoś dobrego dłuuuugiego pomysłu i wykończenia jak np. w Mass Effect, nie będzie zbytnio zapamiętana przez fabułę. Światy CP77 i ER mają całą masę błędów, bezsensownych tworów - wątpię by bez grubszych zmian poszły śladem universum Harrego Pottera, czy Wiedźmina. Trzeba by trochę zmienić lub wyrzucić pomysłów do kosza, aby pójść dalej. Podobnie można porównać universum DC do Marvela, gdzie właściwie - można by nazwać, że Marvel to poprawione universum DC.

13.02.2023 17:11
14.1
Niko2791
5
Legionista

Przede wszystkim twórcy Hogwarts Legacy bardzo dobrze rozumieli, czego fani Harry''ego Pottera chcieliby najbardziej doświadczyć. Gra jest mistrzostwem fanservice''u.

14.02.2023 08:22
Kowalus20
15
odpowiedz
Kowalus20
142
Konsul

Imho spektakularny wynik, nie bylo pompwane az tak, do tego masa mlodych a to czesto wiekszosc graczy nie zna Harrego, nie przepada, nie ogarnia uniwersum bo to juz jest troszke boomerskie mimo wszystko, a i tak grze udaje sie tak wysoko zajsc.

Wiadomość Hogwarts Legacy ma moc na Steam, do rekordów CP2077 i Elden Ring zabrakło niewiele [Aktualizacja]