Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Dark Envoy | PC

30.01.2023 08:47
kolafon
👍
1
1
kolafon
80
Abatur
8.0

Dostałem klucz do zamkniętego dema i po zagraniu stwierdzam, że nadchodzi dobra gierka. System walki taki jak w Tower of Time, poprzedniej grze tego studia, to największa zaleta. Wydaje się, że będą całkiem ciekawe oraz mające znaczenie wybory.
Mam nadzieję na premierę w tym roku.

30.10.2023 18:25
2
1
odpowiedz
Erlan012
86
Generał

2/3 gry za mną i mogę podzielić się wstępnymi wrażeniami. Ogólnie gra prezentuje się całościowo jako gorszy brat Tower of Time. Z jednej strony mamy sporo rzeczy z poprzedniej gry studia które dawały sporą satysfakcje podczas grania, z drugiej w Dark Envoy miałem wrażenie, że nie przemyślano tych zmian i koniec końców bardziej męczą niż bawią.

Pierwszym przykładem niech będzie walka, w ToF mieliśmy arenę w której co chwila pojawiały się fale przeciwników i mieliśmy procentowy wskaźnik ile przeciwników już wybiliśmy. Areny były w teorii małym zamkniętym wycinkiem mapy z którego nie mogliśmy wyjść i "magiczne" pojawianie się wrogów falami na krańcach planszy miało jak najbardziej sens. Tymczasem w Dark Envoy mamy bardziej "otwarte" mapy i kiedy zaczniemy walkę to walczymy dalej na tej samej otwartej mapie zamiast przenosić się na jakiś jej wycinek, problem jest taki, że pojawianie się przeciwników w specjalnych punktach wokół obszaru gdzie walczymy zostało. Niestety wrogowie pojawiają się magicznie w absurdalnie głupich miejscach jak ściana czy przepaść plus sam licznik działa dość wybiórczo, dodajmy do tego fale które się nakładają i licznik który rusza się tylko po pokonaniu fali i dostajemy czysty chaos. Poprzednio działało, teraz irytuje i męczy.

Kolejną rzeczą jest drzewko umiejętności. Na początku co poziom dostajemy 2 pkt do wydania w podstawowym drzewku, na 7 lvl możemy wybrać specjalizację i później co poziom dostajemy 2 pkt umiejętności oraz 2 pkt specjalizacji. Kończy się to tym, że chwile po wybraniu specjalizacji ~10 lvl nie potrzebujemy już podstawowego drzewka i wydajemy podstawowe pkt na siłę, po co ten sztuczny podział? Wystarczyło by aby co poziom dalej dostawać 2 pkt i aby działało one zarówno w drzewku podstawowym jak i specjalizacji. Trochę pierdoła jednak irytuje.

Rzemiosło to niestety następna nie do końca działająca część. Mamy możliwość zwiększenia jakości oraz odblokowanie nowych pancerzy/bronii które możemy wytwarzać jednak z niezrozumiałych dla mnie kwestii twórcy stwierdzili, że w całym drzewku dla rzemiosła możemy nauczyć się wytwarzać jedynie lekkie oraz średnie pancerze plus tylko jednoręczne bronie! Pozostałe schematy możemy kupić od kupców którym asortyment zmienia się co misję. Efekt jest taki, że dla części klas możemy spokojnie wytwarzać sprzęt, a dla takiego wojownika musimy liczyć na łut szczęścia u sprzedawcy. Natomiast bronie jednoręczne są praktycznie tak samo skuteczne jak ich dwuręczne odpowiedniki.

Sama fabułą i postacie są po prostu ok, bez szału. Historie i świat już praktycznie zapominam nie skończywszy nawet gry ;)

Podsumowując jest to w mojej ocenie produkcja słabsza od poprzedniej produkcji głównie przez brak przemyślenia jej elementów i sprawdzenia czy realnie dają satysfakcję z gry. Domyślam się, że twórcy zaczęli coś tworzyć, a później kiedy okazało się, że to nie do końca działa to zmiana była po prostu za droga i brnęli w coś co nie do końca działało. Sama gra nie jest natomiast zła czy coś tylko dość przeciętna i niczym nie zachwyca. Główny plus to jej cena ~100 zł która jest jak najbardziej uczciwa.

post wyedytowany przez Erlan012 2023-10-30 18:29:48
Gra Dark Envoy | PC