Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1

22.01.2023 12:24
MarroXXL
4
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
MarroXXL
34
Chorąży

Użytkowników starszych kart graficznych Nvidii ratuje na szczęście AMD, których FSR 2.1 działa wyśmienicie np. na GF1080ti udowadniając, że gdyby Nvidia tylko chciała mogłaby nadal wspierać użytkowników starszych kart nowymi rozwiązaniami - ale po co ? Lepiej niech kupią nowe... W moim przypadku dzięki takiej polityce będzie to na pewno w przyszłości AMD. Dzięki ich rozwiązaniu mogę na 1080ti spokojnie nadal grać w Cyberpunka, Everspace 2 czy Death Stranding...

post wyedytowany przez MarroXXL 2023-01-22 12:27:20
22.01.2023 12:11
1
2
Elementchaosu
25
Chorąży

DLSS i RT to jedyne co deklasyfikuje karty AMD. Gdyby AMD trochę się ogarnęło to może by mieli jakiekolwiek szanse podjęcia rękawicy z zielonymi

22.01.2023 15:44
rafq4
9
2
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

DLSS spoko, bo w trakcie rozgrywki, szczególnie dynamicznej i tak nie zwraca się aż tak uwagi na detale odległych obiektów, a jednak dodaje te klatki. Co do RT zaś.. sam go wyłączam, bo na chwilę obecną jest to klatkożerny wodotrysk, który nie wnosi zbyt wiele, przynajmniej dla mnie. Ot lepsze odbicia w wodzie, kałużach, czy na błyszczących powierzchniach i tylko trochę, ale nie jakoś rewolucyjnie, lepsze oświetlenie. W trakcie rozgrywki, przynajmniej ja, niespecjalnie widzę różnice aż na tyle znaczące, by ten RT włączać.

22.01.2023 15:59
😂
10
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
noobmer
41
Generał

Ludzie chyba nie widziało dlssa na żywo nigdy, ostatnio grałem w GOW i teraz w U4 i z dlss gry wyglądają tak samo jak bez, z dlss dodatkowy plus w postaci ze GPU mniej się męczy i mniej zużywa prądu. Wy może zagrajcie a nie oglądacie to na YT

Dlss 2.5.1 można wgrać do każdej gry podmieniając jeden plik.

post wyedytowany przez noobmer 2023-01-22 16:00:34
22.01.2023 14:26
5
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Mortimer83
33
Pretorianin

Nie zniósłbym grania z rozmytym/niewyraźnym obrazem. Już wolę zejść z detali. Przejście z Ultra na High daje tyle samo fps, a różnica jest znacznie mniej widoczna niż to co robi z obrazem nawet najlepszy upscaling.

22.01.2023 12:16
Rumcykcyk
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Podobno Nvidia pracuje nad sterownikami zaprojektowanymi przez AI i ma być około 30% wzrost wydajności. Szkoda, że o tym nie piszecie aczkolwiek to na razie wstępny projekt. Ciekawe czy będzie wsparcie dla starszych kart o ile takie coś wyjdzie.

https://www.purepc.pl/nvidia-wedlug-poglosek-przygotowuje-sterowniki-oparte-na-ai-spodziewany-jest-znaczacy-wzrost-wydajnosci

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-01-22 12:25:56
22.01.2023 17:04
AIDIDPl
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

Ta aktualizacja do DLSS do RDR2 już wyszła, czy dopiero wyjdzie? To ma być aktualizacja sterownika czy gry?

22.01.2023 20:19
12
odpowiedz
SPAZ
40
Chorąży

Wgrałem dlss do RDR2 ale jakoś tak... dziwnie.. nie wiem czy to poprawa czy po prostu inaczej wygląda teraz, klatek jest tyle samo btw.

22.01.2023 21:04
14
odpowiedz
tynwar
81
Senator

Hmm, jeśli dziewczyna z cyberpunka w lustrze ma tak rozmazane włosy i zresztą nie tylko i jest to spowodowane DLSS i czymś podobnym, to jednak wolałbym, żeby DLSS tego tak nie robił, a zwłaszcza, że mamy możliwości. Np. do jasnej cholery, niech rozmazuje, ale to co jest daleko i jest raczej bez znaczenia dla nas, a ma znaczenie dla wydajności. A tu jak rozmazuje obiekt z tak bliska, to śmiech na sali. Nie o to chodziło, nie do tego trzeba dążyć...

22.01.2023 21:31
ogórekdamian
15
odpowiedz
ogórekdamian
73
SOAD

Mam dwa pytania trochę z innej beczki, jeśli ktoś mi odpowie to byłbym bardzo wdzięczny.
Ile będę musiał ściągnąć GB aktualizacji na ps4 przy pierwszej instancji Cyberpunka.
I czy będą jeszcze jakieś patche do gry na ps4

23.01.2023 00:51
Michal_Skowron
👍
17
odpowiedz
Michal_Skowron
49
Pretorianin

Ktoś tam wcześniej napisał że RT pochłania fps i lepiej w Cyberpanku to olać. Cyberpunk 2077 i np. Ghostwire Tokyo to są gry które pięknie wykorzystują RT! Lepiej załaczyć DLSS quality niż schodzić z detali bo te gry wyglądają po prostu niesamowicie. Jeżeli chodzi o technologie DLSS i FSR to są one podobne i bardzo pomocne przy słabszych kartach kiedy nasze GPU nie daje rady. Jeżeli dana gra w max detalach bez DLSS i FSR chodzi płynnie nie opłaca się załączać tej opcji, jeżeli zaś dla kogoś gra ma mało fps to opłaca się tą funkcje załączyć, różnicy prawie nie widać a przyrost fps jest i to bez schodzenia z detali. Kto ma kare z nvidii załączy sobie DLSS a kto ma karte czerwonych FSR i też bedzie zadowolony. Moim zdaniem zajefajna technologia ale tylko w trybie jakości, zrównoważony i wydajnościowy odpada bo wiadać pogorszenie obrazu. Ja lubie mieć wszystko na max detalach i kiedy dany tytuł jest wymagający to wole włączyć DLSS niż zjechać z ustawień. Różnicy nie widze a fps przybywa i można podziwiać widoki. Dla każdego bedzie to indywidualna sprawa bo jednemu 30fps wystarcza a drugi musi mieć 80fps. Kto jak woli ale technologia jest ok i dla graczy ze starszymi kartami super rozwiązanie. Pozdr

post wyedytowany przez Michal_Skowron 2023-01-23 01:01:24
23.01.2023 08:58
Michal_Skowron
😊
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Michal_Skowron
49
Pretorianin

Jeszcze tylko dodam że DLSS załączyłem tylko na razie w 3 grach: Cyberpunk 2077, Tokyo Ghoswire i Steelrising reszta gier śmiga na razie bez potrzeby załączania tej funkcji. Mam RTX 3070 TGP 140W i na pewno za jakiś czas bedą wychodzić tytuły tak wymagające że mój GPU nie da sobie rady bez DLSS na max detalach (tylko tak gram, nigdy nie schodze z detali) i bedę się tym ratował. Nie muszę mięć załączonego licznika fps w rogu żeby widzieć czy gra mi dobrze działa, patrzeć czy mam 49 czy tam 86 fps, jak widzę ze jest płynnie to pykam jak nie to DLSS i nieistotne ile fps jest i ile przybyło ważne żeby było płynnie bez ścinek. Jeżeli już nawet opcja DLSS oczywiśie w Quality nieda rady do płynnej rozgrywki to trzeba bedzie kupić nowy laptop. Pozdr

post wyedytowany przez Michal_Skowron 2023-01-23 09:06:33
23.01.2023 11:06
K4cz0r93
21
odpowiedz
K4cz0r93
168
Drummer

Niech lepiej Rockstar wyda łaskawie patcha 60 fps na konsole next-gen, bo to jest po prostu żart. Żeby jeszcze starsza gra jaką jest GTA V dostało dużego patcha z poprawkami nawet, a świeższa i 'cieplejsza' gra nic...

23.01.2023 11:18
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kiper09
7
Legionista

Nie rozumiem dlaczego Nvidia nie może wydać aktualizacji DLSS poprzez Nvidia Expirience tylko ja musze pobierać plik i go wgrywać samemu do folderu gry co za kretynizm

23.01.2023 14:45
FanGta
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
FanGta
167
Generał

A czy jest coś co usunie te kretyńskie zamglające filtry? Jak mnie to męczy że nie da sie w to dłuzej grać

23.01.2023 23:46
x4r
👍
24
odpowiedz
x4r
129
Assassins Master

Pobrałem najnowszą wersje do RDR2 i musze przyznać, że różnica jest znaczna, dużo mniej artefaktów a jak są to dużo mniej widoczne także teraz to ma sens bo wcześniej na DLSS nie dało się grać w RDR2 z powodu tych artefaktów.

22.01.2023 14:37
retruśgejmer
😁
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
retruśgejmer
25
Konsul

Jak dobrze mieć kartę od NVIDII. DLSS to świetna technologia, której FSR jeszcze długo nie będzie w stanie dorównać :)

22.01.2023 14:45
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
maggotsic
77
Pretorianin

Wyłączam zawsze to dziadostwo. Wolę mieć mniej klatek lub zejść z ustawień graficznych niż patrzeć na wyostrzone tekstury. Nawet w trybie quality jest to brzydkie, a przeznaczone jest tylko dla desperatów chcących mieć włączony ray tracing na słabszych kartach lub pierdyliard kl/s.

22.01.2023 21:51
HETRIX22
16
odpowiedz
1 odpowiedź
HETRIX22
196
PLEBS

Ani RT ani DLSS to nie jest gamechanger, a więc żaden argument przemawiający na korzyść zielonych. Jedyne co mnie trzyma przy nvidii to stabilne sterowniki i chłodniejsze karty.

23.01.2023 08:40
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
sp4wnersiak
10
Legionista

noobmer - ty masz gościu coś z oczami. Dlls pogarsza jakość grafiki, co udowodniło nawet DF. Przestań pieprzyć głupoty człowieku, bo czytać się tych twoich pierdół nie da. Kolejny tiktokowy, 12 letni dzieciak, który nawet nie ma pojęcia jak działa dlls. "Na dlls gra wygląda tak samo i gpu zżera mniej prądu" lol człowieku z choinki się urwałeś? Co jeszcze robi? Smaży kotlety i robi drinki? Włącz sobie najpierw baranie dlls, a później bez dlls i zobacz różnicę, a nie pieprz głupoty. Mam 3080 ti i gram beż dlls. Do 1440p nie potrzebuję sztucznego skalowania, pogarszającego ostrość obrazu.

23.01.2023 08:27
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1359977
9
Senator

Bajery, bajery, ale już trzeci rok nie ma karty graficznej do 1000 zł, która obsłuży wszystkie nowe gry na medium-hight w 60 fps bez tych bajerów.

Rozwój technologii się zatrzymał (wydajność za 1 zł), nowe jest bardziej drogie niż wydajne, przez co mamy regres, ale działy marketingu żeby nie było odwrotu konsumentów pieprzą jakieś pierdy o FSR, DLSS I próbują zwykłym konsumentom raytracing wciskać, kiedy ci chcieliby w normalnym pieniądzu w zwykłym FHD pograć (HD Ready I Full HD to 70+% rynku, wiec reszta jest niszą i więcej ludzi gra w 1024x768 niż w 4K na PC, co jest porażka po tylu latach tego 4K).

Skończcie głupotami się zajmować i przywróćcie zdrowy rozwój wydajności do jednostki pieniądza.
Kiedyś co generację było +100% przyrostu czystej wydajności, dzisiaj nawet by uzyskać połowę tego używają tych bajerów i cheatow obrazowych, bo ich sprzęt to kotlet.

Za to ceny walą takie, że pewnie następca serii GF 1050/3050 będzie kosztował tyle co 1070 na premierę. To jest rozwój? Jak tak będą postępować producenci to rynek PC będzie siedział w FHD do 2050 roku.

22.01.2023 15:03
8
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

No spoko tylko jak z każdą "aktualizacją" nie każda gra będzie wyglądać lepiej.
Ci co nie mają RTXów mają NIS i FSR.
NIS z panelu NV idzie odpalić, FSR nie jest w każdej grze, ale można ręcznie ogarnąć przez Lossless Scaling/Magpie ale te apki dają tylko FSR 1.0.

Każdy tak ciśnie FSR a pewnie widzieli tylko wersję 1.0
Najnowsze +2.0 wersję wyglądają o niebo lepiej, i dużo mózgów z branży nie widzi różnicy.

Przypominam, DLSS też nie zawsze było ładne, DLSS1 to była kupa, DLSS2 nie wiele lepiej, dopiero aktualizację do DLSS2+ dały efekty, poza tym DLSS wykorzystuje specjalne rdzenie i AI, FSR w głównej mierze to shader.
I prawda taka że FSR działa na każdej karcie, bo AMD robi technologie Open Source.

FSR 3.0 zapowiada się ciekawie :)

22.01.2023 20:19
13
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał

Te wszystkie wysrane technologię od Nvidia w ostatnich latach to iluzja postępu bo grafika niemalże od lat stoi w miejscu to muszą coś wymyślać aby wydać nowe karty graficzne, a konkurencja AMD i Nvidia to też ustawka i tak mają oni jednego właściciela coś jak Coca-Cola i Pepsi, McDonald’s i KFC.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-01-22 20:21:02
22.01.2023 12:13
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
FrankerZ
82
Generał

nowe FSR nie odbiega od DLSS

Wiadomość Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1