Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starfield będzie losowo generować questy z rozmachem; nowe szczegóły gry

14.12.2022 22:18
1
4
zanonimizowany1373004
9
Generał

Via Tenor

Nienawidzę to...

Nieważne, jakie to będą rozbudowane i złożone, to nigdy nie będą lepsze od ręczne, napisane questy dzięki wyobraźni i kreatywności twórcy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-12-14 22:19:09
14.12.2022 22:26
2
odpowiedz
micin3
128
Buc

Link
Nie wszystkie zadania będą generowane proceduralnie - tylko takie odpowiedniki obron osad lub zadań settlerów z Fallouta 4 lub zadań z ugrupowań ze Skyrima (np. zadania Mrocznego Bractwa po zakończeniu jego wątku lub kradzieże z Gildii Złodzieji).

14.12.2022 23:28
Shadoukira
3
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Shadoukira
96
Chill Slayer

Według mnie dosyć słabe jest to, że podczas jednej rozgrywki można się przyłączyć do każdego. Oczywiście, jest to wygodne dla gracza, ale z drugiej strony trochę niszczy immersję.

Trochę tak to widzę: "Oto ja najsłynniejszy w galaktyce, Arcymag, zabójca, mistrz złodziei i przywódca wilkołaków oraz wampirów, więcej tytułów nie pamiętam" xD

14.12.2022 23:33
Hagetaka
3.1
Hagetaka
7
Generał

Ty grasz i podejmujesz ten wybór. Chcesz sobie niszczyć imersję, to sobie zniszczysz. Ale możesz tego nie robić. Jak tam chcesz...

15.12.2022 01:04
Shadoukira
3.2
2
Shadoukira
96
Chill Slayer

Z tym niszczeniem immersji to bardziej mi chodzi o to, że nadal będzie tak samo jak w starszych grach Bethesdy, czyli NPC w ogóle nie reagują na gracza i jego poczynania w tym świecie, a raczej reakcje NPC na nas są dosyć słabe (jedno zdaniowe) i zwykle zależą od tego jaki ekwipunek nosimy.

Fajnie by było gdyby gracz mógł zostać sławnym zabójcą albo mistrzem złodziei i ludzie w zależności od naszych poczynań (dobrych lub złych) odmiennie by na nas reagowali. Skoro Bethesda nic w tym aspekcie nie zmieniła to znaczy, że ukończenie wątku np. gildii złodziei da nam jedynie jakieś kosmetyczne zmiany tak jak w grach sprzed 10 lat...

I może nie powinno być tak, że każdy nasz wybór całkowicie blokuje inne wybory np. można powiedzieć, że gildia złodziei nie koniecznie powinna blokować możliwość zostania zabójcą, ale fajnie by było zobaczyć i usłyszeć jakieś komentarze od NPC na temat naszych poczynań, a także fajnie by było gdyby dołączenie do jakiejś gildii formowało nasze relacje z niektórymi NPC (przyjacielskie lub wrogie).

Dlatego tak jak powiedziałem wcześniej, co prawda wygodne jest to, że w ciągu jednej gry możemy dołączyć do każdego stronnictwa i poznać linie fabularne dla określonych stronnictw, ale z drugiej strony oznacza to, że technologicznie gry Bethesdy w tym aspekcie w ogóle nie poszły dalej. Trochę też szkoda, że fabularnie misje wszystkich stronnictw są od siebie całkowicie oderwane i są to po prostu niezależne od siebie misje poboczne.

Oczywiście skoro Bethesda daje możliwość dołączenia do każdego w ciągu jednej rozgrywki to na pewno to zrobię, bo i tak nie przekłada się to w żaden sposób na rozgrywkę, co jest moim głównym zarzutem.

15.12.2022 01:12
3.3
Child of Pain
181
Legend

No patrz ale zupelnie jak w Morrowindzie, coz bardziej oplaca sie im robic gry w stylu Skyrima i Falloutow 3d.

15.12.2022 01:20
Hagetaka
3.4
Hagetaka
7
Generał

Cóż, tak jak powiedział na filmie. Pewne decyzje zostały (z jakiegoś konkretnego powodu) podjęte na początku i raczej tego nie da się cofnąć. Ja się nie przejmuję tym, bo nie ma gier idealnych, które wszystko wszystkim zapewniają.

W Skyrim znajdziesz kilka modów, które to poprawią. Tak więc, jak komuś coś nie będzie pasować, to mody to poprawią.

Nie tak jak w grach UBI, EA czy 2K etc. Tam nie da się nic poprawić.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 01:22:40
14.12.2022 23:34
😉
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1375027
0
Pretorianin

Wiadomka, że "ręcznie" pisane questy są najlepsze. Ale takie "generowane z rozmachem" będę pewnie lepsze niż zwykłe Fetch Questy których mnogo w MMO. Zobaczymy jak to wyjdzie. Czekam na tego Starbugfielda bo posucha z RPGami AAA jak dla mnie.

15.12.2022 01:12
4.1
1
Child of Pain
181
Legend

Ah jeszce sie okaze, ze to beda jak radiant questy w skyrimie.

14.12.2022 23:55
Hagetaka
5
odpowiedz
20 odpowiedzi
Hagetaka
7
Generał

Link Ręczne też będą, te najważniejsze. I do tego mody. Tam też będą ręcznie robione, a dużo tego powstanie.

15.12.2022 00:08
👎
5.1
boy3
108
Senator

Raz że mody od razu nie powstaną po premierze, a dwa że po polsku modów będzie mało, słaba wymówka

15.12.2022 00:17
Hagetaka
5.2
Hagetaka
7
Generał

A kto powiedział, że po premierze mody są potrzebne? Wtedy nie będą potrzebne, mimo że pierwsze pojawią się kilka dni po premierze. Po drugie, tłumaczenia modów też powstaną (napisy). To ma być sandbox, gdzie masz prawie wszystko. Trochę tego, trochę tamtego. Takie czy owakie. Survival, proszę bardzo. Symulator jak najbardziej. RPG również. FPS no też itd.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 00:20:16
15.12.2022 00:19
5.3
3
zanonimizowany1251414
15
Generał

Znowu ci się odpalił tryb obrońcy Todda Howarda, że tak zawzięcie próbujesz bronić Starfielda? xDD

15.12.2022 00:21
Hagetaka
😂
5.4
Hagetaka
7
Generał

Ja bronię wszystkie jego gry :) Nawet te, które jeszcze nie powstały.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 00:23:35
15.12.2022 00:26
5.5
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Hagetaka
Przecież to wiem, ale questy losowe generowane po prostu omijam z szerokim lukiem, jeśli znowu będą słabo zrobione i nudne.

15.12.2022 00:31
Hagetaka
5.6
Hagetaka
7
Generał

Link Jeśli questy są dla Ciebie najważniejsze, a nie tryb sandboksa, symulatorów lub survival w kosmosie, to być może nie jest to gra dla Ciebie? Takie rzeczy robi się dla ludzi, którzy dalej grają w gry Bethesda 20 lat po premierze. Przecież takie rzeczy to dla nich się robi. I chwała Bogu. Niech każdy znajdzie coś dla siebie. Dla mnie gry Bethesdy są po prostu idealne, mimo wad: dialogi czy słabsze questy.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 00:32:16
15.12.2022 00:58
5.7
Procne
69
Generał

No tak, gra wspaniała, tylko gracze podli.

No właśnie to ludzie mówią, że nie podoba im się to czy tamto, czyli gra im nie odpowiada. Po co powtarzać, jak Captain Obvious "hmm może ta gra nie jest dla Ciebie" i zabierać miejsce na ekranie?

15.12.2022 01:01
Hagetaka
5.8
Hagetaka
7
Generał

Gracze są różni, może właśnie dlatego? Uważasz, że wszyscy gracze myślą tak jak Ty? To dlaczego gry Bethesdy, tak dobrze się sprzedają? Dlaczego powstaje setki tysięcy modów do ich gier? Sam sobie odpowiedz.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 01:02:28
15.12.2022 07:57
5.9
zanonimizowany1373004
9
Generał

Hagetaka
to być może nie jest to gra dla Ciebie? Takie rzeczy robi się dla ludzi, którzy dalej grają w gry Bethesda 20 lat po premierze
Nie pouczaj mnie, bo to tylko Twój punkt widzenia.

Tylko że Morrowind ma świetnie napisany wątek główny i niektóre questy i książki do czytanie. Oblivion, Fallout 3, 4 i Skyrim mają spoko questy, jeśli nie wszystkie. Nie muszą być najlepsze na poziomie niektóre gry RPG np. Planescape Torment, ale muszą być co najmniej dobre, a nie nudne questy.

Co to za eksploracja po świecie, jeśli gracz nie ma określony cel i nic nie dzieje się wokół bohatera? To właśnie dzięki questy świat staje się żywszy i ciekawszy. To podnosi poziom atrakcyjność gry Bethesda. Eksploracja, wolność i mody to nie wszystko.

Jedni lubią sandbox i bawić się w mody, a inni wolą podróżować i wykonać różne questy. Gracze są różne i mają różne gusty.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-12-15 07:59:42
15.12.2022 08:09
5.10
zanonimizowany1373004
9
Generał

Nikt z zdrowym umysłem nie gra wiecznie w same gry tylko dla powtarzalne questy, kiedy istnieją ciekawsze mody, albo inne gry w STEAM.

Dlatego wolę ręczne napisane questy i lokacji w gry Bethesda od losowe, generowane questy i lokacji. Losowe questy w Skyrim to dla mnie zbędny dodatek i za szybko mnie znudzili.

Dla mnie gry Bethesdy są po prostu idealne, mimo wad: dialogi czy słabsze questy.
To zależy od tego, jakie są questy i dialogi. W gry Bethesda zdarzają się pewne perełki.

15.12.2022 09:04
5.11
1
Procne
69
Generał

"Gracze są różni, może właśnie dlatego? Uważasz, że wszyscy gracze myślą tak jak Ty? To dlaczego gry Bethesdy, tak dobrze się sprzedają? Dlaczego powstaje setki tysięcy modów do ich gier? Sam sobie odpowiedz."
Ale mówisz to do siebie? To Ty jesteś osobą, która się przyczepia do każdego, kto myśli inaczej niż ty. Ktoś negatywnie skomentuje Starfield? Bum, już Hagetaka biegnie go pouczać. A jak ktoś Hagetace coś zarzuci, to zaraz ten kręci wąsa, dąsa się i udaje takiego układnego "och, każdy może lubić to, co chce". Komedia

I jeszcze te red herringi. Ktoś mówi, że coś mu się nie podoba to Hagetaka robi deraila "jak myślisz, dlaczego te gry są takie popularne?". Że nie ma prawa nam się coś podobać bo gry są popularne? Czy może po prostu nie możesz emocjonalnie znieść tego, że ktoś lubi coś innego i musisz sam sobie to zracjonalizować żeby spać w nocy?

edit: piszę do Bethesdy żeby coś zrobili z tymi swoimi klakierami, to już jakaś przesada

post wyedytowany przez Procne 2022-12-15 09:06:55
15.12.2022 09:21
5.12
zanonimizowany1373004
9
Generał

Procne
Ale mówisz to do siebie? To Ty jesteś osobą, która się przyczepia do każdego, kto myśli inaczej niż ty.
Punkt dla Ciebie. Też zauważyłem. Może to typowy fanatyk gry Bethesda?

Poza tym, mam nadzieję, że losowe, generowane questy w Starfield będą specjalnie oznaczone, by móc lepiej się odróżnić od klasyczne, ręczne questy. Nie wszystkie gry oferują takie opcji i przez to traciłem cenne czasu na nudne, powtarzalne questy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-12-15 09:22:13
15.12.2022 12:05
Hagetaka
5.13
Hagetaka
7
Generał

Procne Nie zajmuj miejsca na ekranie, by narzekać na Bethesdę. Jak np. nie lubię gier karcianych, to nie wchodzę nigdzie, by gadać, jakie te gry są do dupy. Bez sensu. Na tym zakończę dalszą dyskusję w tym wątku.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 12:10:08
15.12.2022 17:09
5.14
zanonimizowany1373004
9
Generał

Hagetaka
Gram i lubię gry Bethesda, więc mam prawo do krytyki. Tu każdy ma prawo do krytyki. Za to ty nie masz prawa zabronić komuś wypowiedzieć coś złego o grze, jeśli jest zgodny z faktem i prawdy.

Każdy tytuł ma swoje zalety i również wady, więc Ty nie zachowuj się jak dziecko i fanatyk. Koniec i kropka.

15.12.2022 17:29
Hagetaka
5.15
2
Hagetaka
7
Generał

Link Nikomu nic nie zabraniam, tylko odpowiadam. Ty masz prawo do krytyki, a ja prawo do odpowiedzi.

Nikt z zdrowym umysłem nie gra wiecznie w same gry tylko dla powtarzalne questy

Mówisz tak, jakby gra polegała na jednym, a to tylko jedna rzecz z wielu (opcjonalnych), które gra oferuje.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 17:31:59
15.12.2022 22:23
5.16
zanonimizowany1291595
38
Legend

Jak zadania, które stanowią trzon całej gry są rakowe to szkoda czasu na taką grę.

Tak, według mnie.

15.12.2022 23:28
Hagetaka
5.17
Hagetaka
7
Generał

konewko01 To może czas zacząć czytać książki? Bo w grach przez najbliższe lata nie wiele się zmieni :)

Ja pamiętam czasy, gdy na fabułę w grach nie zwracałem żadnej uwagi. Po dziś są gry bez fabuły i mają się całkiem dobrze. I wtedy fabuła dla mnie to był taki tylko dodatek w tle. Nawet w takich kultowych grach jak HOMM.

Dlatego w niektórych grach (również Bethesdy), to Ty tworzysz własną historię, przygodę, fabułę. Takie jest założenie wielu otwartych gier (nie tylko Bethesdy).

Gra nie dla Ciebie. Bo główna jej filozofia i podstawy nie pasują. To podgatunek jak np. karcianki — nie każdemu pasują.

Bethesda nie potrzebuje cię, a Ty Bethesdy. Szukaj gdzie indziej.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 23:37:09
16.12.2022 07:08
5.18
zanonimizowany1251414
15
Generał

Hagetaka

Oj, już weź się czlowieku ogarnij, bo zachowujesz się jak jakiś kaznodzieja, który promuje kult wiary w Todda Howarda. Link generalnie ma dużo racji, bo każdy ma prawo do swojej krytyki, jak i ty masz prawdo do odpowiedzi, ale to ty jesteś jak ten szkodnik co musi wejść i snuć kocopoly pokroju: "To nie gra dla ciebie, Bethesda ciebie nie potrzebuje, co ty możesz wiedzieć o grach Bethesdy".

Nie potrafisz po prostu przyjąć owej krytyki i za każdym razem wystrzeliwujesz z finezja godna bicza Indiany Jonesa. Todd na pewno będzie szczęśliwy wiedząc, że ma oddanego fanatyka co rozedrze koszule, broniąc filozofii jego gier. xDD

16.12.2022 19:29
retruśgejmer
😂
5.19
retruśgejmer
27
Konsul

Ja nie wiem co ten Hagetaka ma w głowie, ale powinien zrobić sobie przerwę od forum :P

18.12.2022 10:07
Hagetaka
5.20
Hagetaka
7
Generał

Link Generowanie losowych wydarzeń w locie i całych osad w tak ogromnej grze nie jest złym pomysłem. Daje bardzo dużo możliwości. Lepiej, żeby było, niż nie było. Puste planety trzeba jakoś czymś wypełnić itp. System może okazać się ciekawszy, niż się wydaje (szczególnie dla moderów).

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-18 10:10:27
15.12.2022 00:10
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
boy3
108
Senator

Przypominają mi się te rakowe questy losowe w skyrim, to dopiero była padaka, nic się bethesda nie nauczyła od skyrima, oblivion i morrowind miał ciekawe nawet questy, nawet te ręcznie robione questy w skyrim były marnej jakości

Najpierw losowe planety, a teraz questy, i to ma być progres? XD Raczej regres, oj będzie mega rozczarowanie tą grą, już to widzę, gothic pokazał że mniej a lepszej jakości znaczy lepiej dla mnie

EDIT: Fanom elder scrollsów pewnie się spodoba starfeld, dla mnie już niekoniecznie, skyrim nie był zły, ale czuć było że to taka wydmuszka, przeciętniaczek z dużym światem (mówie bez modów)

post wyedytowany przez boy3 2022-12-15 00:29:04
15.12.2022 00:26
Hagetaka
6.1
Hagetaka
7
Generał

To jest dodatek! Nie kumasz? Jak skończysz np. Wiedźmina 3, ale dalej chcesz być w tym świecie, uniwersum. Modować, tworzyć. To idealna 1 gra na bezludną wyspę, w której masz prawie nieograniczone możliwości tworzenia. Ta gra to wiele gier w jednej tak naprawdę.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 00:27:27
15.12.2022 01:13
6.2
1
Child of Pain
181
Legend

Wyciagnij glowe z pewnej czesci ciala Todda Howarda i bethesdy.

15.12.2022 00:29
Toril
7
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Toril
43
Pretorianin

Gry Bethesdy są na tyle duże, że nigdy nie czułem potrzeby robienia tych niekończących się zadań. I tak nuda zwykle dopada zanim skończy się zwyczajne zadania poboczne i wątek główny.
Więc nawet jeśli rzeczywiście to będzie nieco usprawnione to i tak pewnie będę to ignorował.

15.12.2022 00:34
Hagetaka
7.1
Hagetaka
7
Generał

To, dlaczego cieszą się taką popularnością po dzisiaj? Widzisz, to nie gatunek dla Ciebie. Wcześniej czy później wszystko się nudzi. Poczytaj trochę dobrych książek, to w grach fabuła prawie zawsze będzie miałka.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 00:35:24
15.12.2022 01:40
7.2
Child of Pain
181
Legend

No tak tylko szkoda, ze mozna porownac zabiegi w Morrowindzie czy Falloutach ktore nie byly tworzone przez Bethesde (nawet New Vegas na silniku bethesdy) zeby roznica waliła z plaskacza.

15.12.2022 03:10
Toril
7.3
Toril
43
Pretorianin

Hegetaka masz problem z czytaniem ze zrozumieniem czy po prostu trollujesz? Nie napisałem nigdzie, że nie lubię gier Bethesdy tylko, że nie będę robił tych niekończących się zadań.
I to, że po jakimś czasie dopada mnie nuda nie znaczy, że dana gra mi się nie podobała. Nie wiem skąd ten wniosek. Nawet Wiedźmin 3 którego uwielbiam po tych 100 godzinach grania zaczął mi się lekko nudzić.

post wyedytowany przez Toril 2022-12-15 03:15:36
15.12.2022 12:07
Hagetaka
7.4
Hagetaka
7
Generał

Toril Ale są ludzie, którzy mają po kilka tysięcy godzin w Skyrim. Grają dalej i grać będą. Po 11 latach. I mówię tylko, że to się dla nich robi.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 12:08:13
15.12.2022 13:25
Shadoukira
7.5
Shadoukira
96
Chill Slayer

Mnie na przykład przy takim Skyrime kiedyś trzymało to, że ta gra oferowała wtedy naprawdę dużą swobodę i mnóstwo ciekawy miejsc do odwiedzenia + rozwój postaci dawał mi frajdę. Niestety fabularnie w grach Bethesdy jest często słabo albo co najwyżej średnio. Nie wiem czy to jest taki wielki problem, aby zatrudnić jakichś dobrych pisarzy, którzy wymyślaliby ciekawe questy (zarówno te główne jak i poboczne).

Według mnie gdyby do gier Bethesdy dodać ciekawą fabułę i usprawnić mechaniki w ich grach, to praktycznie byliby jednym z najlepszych developerów. Niestety gry bethesdy często są niedorobione i trzeba liczyć na pomoc potężnej społeczności moderskiej, która wykonuje naprawdę świetną robotę i sprawia, że w gry Bethesdy gra się o niebo lepiej.

Grając w takiego Wiedźmina, który co prawda mechanicznie jest grą o wiele mniej złożoną, bawiłem się o wiele lepiej, bo gra nie dość że mechanicznie była ok, to fabularnie była świetna, tak że nie mogłem się oderwać od ekranu. A kiedy miałem 100+ godzin na liczniku i zobaczyłem końcową scenę z dodatku Krew i Wino, to czułem straszny nie dosyt i miałem ochotę na więcej przygód z Geraltem, ale niestety ukończyłem już wszystkie zadania (no poza znakami zapytania na skellige).

Czyli wygląda to tak, że mechanicznie gry Bethesdy są 7/10 (po modach 9/10), a fabularnie są 4/10. Natomiast Wiedźmin mechanicznie był 5/10, ale fabularnie 10/10. I tutaj to już zależy od gracza na czym mu bardziej zależy w grach. Ja lepiej bawiłem się w Wiedźminie pomimo tego, że mechanicznie trochę niedomagał, ale gdyby Bethesda w swoich grach poprawiła fabułę (i niektóre mechaniki), to możliwe że to oni zostaliby moim ulubionym developerem.

post wyedytowany przez Shadoukira 2022-12-15 13:31:29
15.12.2022 00:33
8
2
odpowiedz
michalj
0
Pretorianin

Prestona się w F4 omijało szerokim łukiem, przez te niekończące się zapchajquesty, tutaj może być ciekawiej, bo nie dość że 1000 planet to będą im pewnie te rakowe questy generować w locie i znowu będzie leć na planetę X, żeby zdobyć dane z rozbitej satelity, leć na planetę Z żeby zabić kosmitę... powtórz milion razy. Znowu będzie potrzebny Shut up Preston mod xd

15.12.2022 00:51
9
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
74
Generał

W tej grze przesuneli wajchę maksymalnie w stronę sandboxu kosztem fabuły, może stracić przez to jako gra rpg ale takie generowane questy o ile mają w sobie sens będą pasować do imersji bycia w centrum żyjącej galaktyki

15.12.2022 00:58
Hagetaka
9.1
Hagetaka
7
Generał

Będzie idealnie. Będzie wyjątkowo? Dlaczego? Bo nie ma takiej gry. Połączenia RPG ze space operą, sandboxem i dużym wsparciem modów. Z tej gry będzie można dużo wycisnąć. Zrobić sobie grę w kosmosie, jaką chcesz. Dla fanów serii X, No Man's Sky, Elite itd, fanów Bethesdy, sandboxów, survival w kosmosie, RPG, częściowo symulatorów i otwartych gier czy światów, to będzie idealna pozycja. No i dla fanów strony loverslab. Po prostu będzie zabawa i tyle.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 01:03:45
15.12.2022 01:13
9.2
2
Child of Pain
181
Legend

Ah juz wiesz lepiej jaka to bedzie gra pomimo tego, ze nie mamy zadnych recenzji, szczegolow, opini osob poza studioem?

15.12.2022 01:33
Hagetaka
9.3
Hagetaka
7
Generał

No znam DNA Bethesdy. Gra wstępnie została zaprezentowana. I to każdy wie. I wiem też, co mi się podoba.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 01:37:16
15.12.2022 01:39
9.4
Child of Pain
181
Legend

Ale jakie dna, robienia miałkich, open worldow czy przeinaczania klimatu falloutow? Ludziom tez sie podoba Disco Polo.
Kiepski trolling.

15.12.2022 01:57
Hagetaka
9.5
Hagetaka
7
Generał

Klimat Falloutów jest dobry, na szczęście można go sobie dostosować na wiele różnych sposobów. Chyba nie ma, o czym dalej gadać. Lepiej podaj swoje alternatywy. Wtedy będę mógł uderzyć i doczepić się do wad.

Kiedyś Peja i Spawacz porównywali Liroya do Reggae i Black Metalu. Nie stosuj podobnych tanich chwytów, bo to słabe.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 02:00:05
15.12.2022 08:17
9.6
Child of Pain
181
Legend

przestan trollowac zacznij czytac.

15.12.2022 14:25
9.7
Acronix
14
Chorąży

Generalnie gadanie że coś jest "nudne i miałkie" to taki sobie argument bo de facto nic to nie mówi i można to powiedzieć o absolutnie wszystkim

post wyedytowany przez Acronix 2022-12-15 14:29:55
15.12.2022 17:14
9.8
Prawdziwy_znawca_anime
8
Chorąży

Można być spokojnym. Gość był odpowiedzialny za questline Far Harbour w F4. Czyli najlepszego fabularnie dodatku.

Czyli będzie zajebiście

15.12.2022 03:27
UrBan_94
10
1
odpowiedz
UrBan_94
42
Geralt z Rivii

Nie będę udawał zaskoczonego.

15.12.2022 07:10
Wielki Gracz od 2000 roku
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wielki Gracz od 2000 roku
175
El Kwako

Wciąż mam iskierkę nadziei, że to będzie wielki, dobry kosmiczny RPG jakich brak na rynku. Ale jednocześnie mam świadomość, że to gra Bethesdy oraz wspomnienia jej poprzednich tytułów. A więc też tego jakie te gry były średnie w kontekście walki i eksploracji, a jakie w większości kiepskie w kwestii fabuły, bohaterów i frakcji. Że dołączenie do tych ostatnich to było zazwyczaj kilka (około 4) godzinnych misji, po których zostawałeś ich przywódcą, a niedługo potem mogli do ciebie walić tytułami jak do króla Westeros. Do tego generacja losowych misji kojarzy mi się z Mrocznym Bractwem ze Skyrim, a tamte losowe misje z zabójstwami to była taka tandeta, że aż się płakać chciało. No, ale zobaczymy, może tym razem dali z siebie więcej niż te całe 30% jak przy poprzednich grach (no, przy F76 to było całe 3%, przynajmniej na premierę).

Swoją drogą, mam wrażenie że mody za bardzo też ich rozleniwiają, bo nie muszą się starać. I tak wiedzą, że gracze sobie sam to naprawią i powypełniają zawartością. Może po prostu powinni sprzedawać swój silnik z wewnętrznym sklepem i bazą w postaci Fallouta, TES i czegoś jeszcze, gdzie ludzie mogli by robić własne dzieła do każdej z tych baz i je tam sprzedawać (z zyskiem dla Bethesdy, coś jak rynek Steam). W końcu zrobiliby coś dobrze.

15.12.2022 12:17
Legion 13
11.1
Legion 13
158
The Black Swordsman

LOL 30%...
Gry Bethesdy to są największe i najbardziej rozbudowane gry AAA w swoich czasach. Tak wszystkie mechaniki w ich grach są niedorobione, ale nadrabiają, tym że mechanik jest kilkukrotnie więcej niż w innych grach, samej zawartości też jest kilkukrotnie więcej. I tak jak w innych tematach o grach Bethesdy napiszę:
Proszę podaj mi jakąś listę sandboxowych gier RPG ze skalą zbliżoną do gier Bethesdy - czekam na odpowiedź na to pytanie od dobrych 5 lat i nigdy nikt nic ciekawego nie odpowiedział. Sam znalazłem tylko Outward - które jest dość blisko, ale daleko temu do dopracowania gier Bethesdy (które same nie są jakoś specjalnie dopracowane) i Mount and Blade (trochę bardziej doszlifowane, ale dużo dalej od gier Bethesdy).

15.12.2022 13:35
Shadoukira
11.2
Shadoukira
96
Chill Slayer

Ja bym powiedzał, że Divnity Original Sin 2 proponuje całkiem złożony system mechanik i oferuje szerokie podejście do sposobu w jaki gramy. Co prawda nie jest to gra TPP albo FPP, ale według mnie to jedna z ciekawszych gier pod względem mechanik z ostatnich lat.

15.12.2022 13:50
11.3
Procne
69
Generał

"Proszę podaj mi jakąś listę sandboxowych gier RPG ze skalą zbliżoną do gier Bethesdy"
Zacząłbym od tego, że gry Bethesdy to nie sandboxy tylko theme parki.
W sandboxach tworzy się albo w znacznym stopniu ingeruje w świat gry - np. Minecraft, No Man's Sky.
W theme parkach jedynie zwiedzasz content przygotowany przez twórców

Ale obecnie każdą grę z otwartym światem nazywa się sandboxem.

A co do listy gier - większość MMO ma takie gry. Z single player nie ma obecnie takich (kiedyś były Fallout 2, Arcanum itp.). Tylko Bethesda robi gry single player z tak otwartym światem. Inni twórcy robią gry z lepszą fabułą czy narracją. U Bethesdy te cierpią na rzecz otwartości świata. Zresztą jak sam napisałeś - gry Bethesdy nie są jakoś specjalnie dopracowane, i to OP miał na myśli przez swoje 30%

15.12.2022 13:59
Hagetaka
11.4
Hagetaka
7
Generał

gry Bethesdy to nie sandboxy tylko theme parki.

Skąd taka teoria? Grałeś kiedyś w grę Bethesdy?

Gry Bethesdy to też sandboxy, w których tworzysz. Ale jest to opcjonalne. Mechaniki osad w Fallout 4 inspirowane były Minecraftem. A Starfield pójdzie jeszcze dalej...

Poza tym, nawet GTAV to sandbox, mimo że tam nic nie tworzysz.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-15 14:05:23
15.12.2022 08:13
12
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Z rozmachem, to beda monstrualne bugi od Bethesdy xD

15.12.2022 08:14
ODIN85
😐
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
ODIN85
31
Senator

Jak będzie poziom generatora Ubi to podziękuje.

15.12.2022 10:41
Persecuted
13.1
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Jakiego "generatora Ubi"?

15.12.2022 22:27
13.2
1
zanonimizowany1291595
38
Legend

To ja już wolę odbijać wieże sto razy niż słuchać Prestona i jego problemów, że rodzina 100 km dalej potrzebuje truskawek i muszę je im zanieść.

15.12.2022 09:04
elathir
14
odpowiedz
1 odpowiedź
elathir
99
Czymże jest nuda?

Już widzę te złożone generowane questy w wydaniu Beci. Zamiast: przynieś mi artefakt x z lochu y czy zabij q w lokacji z dostaniemy idź do NPC x, który każe ci pójść do lokacji y gdzie znajdziesz notkę q, która każe ci zanieść artefakt z z lokacji p do NPC u. I tak w koło w 10 wariantach (zabij, przynieś, ukradnij, uzbieraj, znajdź, oczyść lokację itd.)

15.12.2022 10:49
Persecuted
14.1
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Też nie spodziewam się cudów po takich zadaniach, ale z drugiej strony wystarczy popatrzeć np. na Star Citizena, by zobaczyć ile radochy dają niektórym zlecenia w stylu weź paczkę i przewieź ją z punktu A do B. Poza tym są to idealne questy do wykonania "przy okazji" czegoś większego, bo skoro i tak gdzieś muszę lecieć (np. fabularnie), to zawsze warto dorobić na tym parę groszy. Ręcznie projektowane zadania w końcu by się wyczerpały, a takich "śmieciówek" z generatora nigdy nie zabraknie i to jest ich największa zaleta.

15.12.2022 09:44
AUTO6
15
2
odpowiedz
AUTO6
85
Generał

Losu losu losu:

Znajdź | pięć | potężnych | kwiatków | na planecie | XYZ

15.12.2022 09:45
John_Wild
😊
16
odpowiedz
John_Wild
36
Okropnie_Wściekły_Dzik

Co nowy news o grze, to coraz lepsze informacje. Wygląda na to, że ta gra będzie mieć wszytko Co lubię :)

15.12.2022 10:17
17
2
odpowiedz
siera97
53
Senator

Szczerze mówiąc, wchodzę w newsy o Starfieldzie tylko po to, żeby poczytać jak Hagetaka lawiruje pomiędzy faktami, by udowodnić, że gry Beci są najlepsze.

15.12.2022 10:22
marvin92
18
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
marvin92
20
Pretorianin

Losowo generowane questy, losowo generowane lokacje. Nie napracują się zbytnio.

15.12.2022 10:51
Persecuted
18.1
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Gry w kosmicznej skali zawsze tak robią, tego wszystkiego nie da się zaprojektować ręcznie, to niewykonalne.

15.12.2022 11:06
18.2
Jerry_D
59
Senator

Oczywiście, że wykonalne. Po prostu nieopłacalne.

15.12.2022 11:27
Persecuted
18.3
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Ręczne zaprojektowanie w całości nawet jednej planety (przy zachowaniu jej rzeczywistej skali i rozsądnego limitu czasowego dla projektu) jest obecnie niewykonalne, a co dopiero zaprojektowanie tysiąca planet.

Oczywiście przez "niewykonalność" należy rozumieć stosunek wymaganego nakładu i czasu pracy, do długości ludzkiego życia, a także ogólnej sensowności takiego projektu. Bo gdyby poświęcić na to kilka pokoleń i zagonić do pracy ogromną liczbę osób jednocześnie, to w końcu by się z tym uporali. Mówimy tu jednak o projekcie tak wielkim, drogim i bezsensownie rozwleczonym w czasie, że w ludzkiej skali zwykle określa się coś takiego jako po prostu "niewykonalne".

Na podobnej zasadzie teoretycznie wykonalne jest przelanie Atlantyku w inne miejsce przy pomocy kieliszka, ale ile by to potrwało? Absurdalnie długo...

post wyedytowany przez Persecuted 2022-12-15 11:34:22
15.12.2022 11:46
18.4
Procne
69
Generał

O ile się nie mylę to nie miały być całe planety jak w No Man's Sky albo Star Citizen tylko pojedyncze lokacje na jakiejś planecie, jak np. Mass Effect 1

15.12.2022 11:52
Persecuted
18.5
1
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Procne

Nie wiadomo jak to będzie wyglądać od strony stojącej za tym technologii, ale Bethesda zarzeka się, że mamy mieć do dyspozycji całą planetę i będziemy mogli wylądować gdzie chcemy.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-12-15 11:52:56
15.12.2022 18:44
18.6
siera97
53
Senator

Słuchaj się Todda, jeszcze nigdy nie skłamał.

15.12.2022 23:59
Hagetaka
😂
18.7
Hagetaka
7
Generał

siera97 Kiciński — jemu zawsze ufam xD

15.12.2022 11:05
19
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jerry_D
59
Senator

Miejmy nadzieję, że zadania losowe będą tylko dodatkiem do ręcznie zaprojektowanych, dobrych questów. Chociaż to marna nadzieja, bo Bethesda z jakichś super wciągających zadań nie jest znana.

A z tym, że można się przyłączyć do wszystkich, to jednak też nie do końca fajnie. Na logikę pewne rzeczy powinny się wykluczać. Albo przynajmniej świat powinien na to odpowiednio reagować. Np. nic by nie stało na przeszkodzie, żeby gracz był jednocześnie zabójcą i międzygwiezdnym szeryfem, ale wtedy dla szeryfa,, poza zwykłym łapaniem przestępców powinna dojść ścieżka questów, w której mamy za zadanie schwytać tego nowego, wyjątkowo skutecznego mordercę, czyli siebie i całe to lawirowanie, jak by tu wrobić kogoś innego. I takie interakcje przy należeniu do wielu frakcji byłyby interesujące.

15.12.2022 11:08
Persecuted
19.1
Persecuted
146
Adeptus Mechanicus

Ręcznie zaprojektowane zadania są oczywistością, bez tego nie może istnieć gra tego typu. Natomiast jakość tych zadań to już inna bajka, bo moim zdaniem Bethesda akurat w tym aspekcie mocna nigdy nie była i pewnie teraz też się to nie zmieni.

15.12.2022 13:24
19.2
Jerry_D
59
Senator

Dlatego piszę o dobrych zadaniach.

15.12.2022 11:18
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
Feminista
35
Pretorianin

Gry fabularne z bohaterem niemową już mnie nie bawią. Rozrywka dla dzieciaków. To jest mega dziwne, jak jakaś postać coś gada a moja postać nie komentuje tego nawet słowem.
Nie wyobrażam sobie oglądać filmu, w którym główny bohater nie ma żadnych dialogów, przecież to jest chore i psuje jakiekolwiek wrażenie wiarygodności przedstawionego świata.

Dlatego ta gra mnie nie interesuje.
Jak można pozbawiać dialogów najważniejszą postać nie ogarniam. Mamy 2022 rok, gry powinny być bardziej dojrzałe, a nie być tylko jakąś sieczką.

15.12.2022 11:54
Hagetaka
20.1
Hagetaka
7
Generał

Przecież fani tego chcieli. Niemego bohatera.

15.12.2022 12:05
Legion 13
20.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

Nic tak bardzo nie niszczy gry RPG jak z góry narzucany charakter bohatera - a tym właśnie jest dubbing. Najważniejszą częścią RPG jest odgrywanie roli a samo istnienie dubbingu mocno to ogranicza.

Ogólnie jak chcesz 100% dubbingu to powinieneś wrócić do tych twoich super dojrzałych gier w których naciskasz 'x' żeby przejść dalej.

15.12.2022 16:46
20.3
Doniczkapl
77
Konsul

hardcore henry zajebisty film, a glowny bohater nie powiedzial ani slowa :)

15.12.2022 11:56
21
odpowiedz
zanonimizowany1376709
2
Pretorianin

Pewnie będzie coś w stylu raz zabij świnie a raz dziki lub przynieś rośliny, nie spodziewał bym się żadnej innowacji

15.12.2022 12:08
22
odpowiedz
Jaya
57
Generał

To było raczej nieuniknione przy 1000-cu planet. Przy nawet jednej planecie np w X-Com trzeba było generować losowo fragment planety. Coś podobnego widziałbym w Starfield.

Nie chciałbym No Mans Sky, gdzie lecisz po całej planecie i masz trochę zbyt dużo postkowii, oceanów i drzew, ale jak przypomnę sobie typowe dla Fallout'a 4 ekrany wczytywania, to będzie problem.

15.12.2022 12:17
pieterkov
👎
23
odpowiedz
pieterkov
145
Senator

Super. Jeszcze więcej tego, czego gracze nie cierpią. W fallout 4 misje generowane w kółko były rakiem, tym bardziej, że nie były oddzielone od normalnych misji i ludzie robili się w bambuko, marnując 10 godzin na ściganie questów do osad, licząc na to, że te w końcu się skończą i uda im się wyczyścić dziennik....

15.12.2022 13:39
Tomas1987
24
odpowiedz
Tomas1987
145
Generał

Już widzę te questy z rozmachem

15.12.2022 13:39
Szefoxxx
25
odpowiedz
Szefoxxx
77
Doradca

Taki system to kwintesencja nic nie wartych gówno misji zapychaczy rodem z gier ubi.

15.12.2022 14:03
Marder
26
2
odpowiedz
Marder
251
Senator

Żeby NPCe dobrze reagowali na to co robi gracz to musiałoby to wyglądać tak: Rozwalam 5 rycerzy w karczmie i wychodzę. Dwa dni później w pobliskiej tawernie idę na piwo a barman zagaduje do jednego z gości:
Słyszałeś o tej zadymie w karczmie pod jelonkiem?
Nie.
Ponoć zabito 5 ludzi czerwonego barona.
Poważnie? Moze to zrobili ludzie Bladego?
Nie, to ponoć był jeden gość
Pier.....sz. Jeden gość zabił 5 rycerzy barona?

To by była immersja co.

15.12.2022 14:14
Avipunk
27
2
odpowiedz
Avipunk
86
Konsul
Wideo

Kurczę, a myślałem, że ten filmik to tylko dla beki...
https://www.youtube.com/watch?v=5C3mvRm0aOY

15.12.2022 15:41
😂
28
odpowiedz
makaronZserem
37
Generał

Zadanie, przynieś mi 10 kosmicznych rzep z końca wszechświata.

15.12.2022 16:41
29
odpowiedz
Mikolajwill
21
Centurion

Kocham trylogię Mass Effect i wyczekuje z niecierpliwością dużej gry w tych klimatach.
Jak gadali o tym 1000 planet, to już się zaniepokoiłem. Teraz to jestem zniechęcony. Nie chcę robić ani jednej, wygenerowanej losowo misji. Chcę dobrze zrobione, przemyślane misje, które są robione z konkretnym zamysłem.
Losowo generowane misje/mapy są mile widziane w grach typu diablo albo cywilizacja. Po jakiego czorta takie misje w 3-osobowych Action-rpg'ach!!!???

15.12.2022 16:49
30
odpowiedz
7 odpowiedzi
Prawdziwy_znawca_anime
8
Chorąży

Się wszyscy zesrali w komentarzach, jakie to nie będzie chujowe. Albo to sami PS-owcy .Ja im daje kredyt zaufania Bo:
- Losowo generowane planety mają być zupełnie puste ?
- Od czasów F4 czy ES5 mineło kilka lat Z pewnością usprawnili RadiantQuestsa
Ja czekam na Starfield-a, gaż sądzę, że będzie to kolejny kamień milowy w game dev-ie jak Skyrim

15.12.2022 21:54
30.1
inceltears
55
Konsul

Losowo generowane planety mają być zupełnie puste ?
A pytanie po co komu w grze rpg jakiś wysr* z generatora syf? Jaką to ma mieć wartość niby?
Od czasów F4 czy ES5 mineło kilka lat Z pewnością usprawnili RadiantQuestsa
Ja czekam na Starfield-a, gaż sądzę, że będzie to kolejny kamień milowy w game dev-ie jak Skyrim

Jeśli to nie bait to rekomenduje kontakt z psychiatrą, bo ich gry od czasu moze fallouta 3 to kompletny zjad, aż to kamienia milowego w formie 16 times the detail. Skyrim to co najwyżej pokraczna odpowiedź na potrzeby rynku, sama gra była zlepkiem nieudanych elementów. Walka, rozwój postaci, fabuła, projekt świata czy mechaniki, wszystko tam ssało, poza być może muzyką, otwartością i community. W tej grze nie bylo żadnej konkretnej zalety.

post wyedytowany przez inceltears 2022-12-15 21:57:04
16.12.2022 00:07
Hagetaka
30.2
Hagetaka
7
Generał

inceltears Dobra, do tematu można by podejść na wiele sposobów. Jednak pójdźmy w inną stronę.

Zadam takie pytanie. Czy uważasz, że za kilka lat będziesz w stanie rozpoznać questa stworzonego przez AI? Bo ja w to wątpię. Ludzie dadzą AI takie możliwości, że człowiek nie doścignie. Okaże się, że AI lepiej potrafi.

I w wielu grach tak naprawdę ludzie tego oczekują. Od lat narzekają, że AI za słabe. HOMM, seria Civilization i wiele innych gier.

Ludzie, człowiek, który ręcznie robi questy też działa schematycznie. CDPR kopiuje, inspiruje się książkami. I to wcielają w grę. Nic nowego. Dla AI to będzie pestka, bułka z masłem. Zrobi to w kilka sekund. A CDPR robi to kilka lat.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-16 00:13:13
16.12.2022 12:40
30.3
1
inceltears
55
Konsul

Hagetaka to podejdę nieironicznie do tematu, uważam że rozwój ai jest na tyle szybki, że nie minie wiele czasu, że przy pisarzach od ubisoftu czy bethesdy będą to questy i dialogi godne nominacji do Oskara. Z pewnością już są aspirujące prototypy, ale nie śledzę rozwoju ai. Ale tutaj pojawiają się ograniczenia techniczne. Ktoś musi taki algorytm stworzyć, stworzyć go wewnątrz gry i dać mu dostęp do źródeł a i jeszcze zaimplementować w grze w pełnym tego słowa znaczeniu, równiez w sensie włączyć w świat gry. A gry beczesdy wiadomo jak powstają: od 20 lat nie chce im się NAWET przejść z tego koszmarnego crearion engine na taki prościutki w użyciu i uniwersalny unreal engine. Pomijając ich partactwo techniczne, lenistwo i ogólną miernotę (ich gry nie mają juz chyba nic dobrze zrobionego, są po prostu zlepkiem słabo wykonanych elementów, które gracze chcieliby mieć w grze), dochodzi jeszcze jedna kwestia: dobra fabuła jest tania. Dobry pisarz nie musi brać tyle co dobry programista, grafik, może nawet muzyk. Stąd mój sceptycyzm i niechęć, bo gra rpg powinna przede wszystkim stawiać na fabule i dialogi, a oni w tych swoich grach rpg (ubisoft, ea, bethesda) mają często fabule i diogi na poziomie niższym niż jakieś jakieś call of duty i to nieironicznie. Jest to dla mnie przykre, bo często te gry zapowiadają się fajnie i na spora część wad mógłbym przymknąć oko (jak np. slabe systemy walki), ale później boleśnie przekonuje się, że od jakiegoś czasu, z roku na rok, ich standardy lecą w dół i otrzymuje kolejne mmo, z questami przynieś dwie rzepy i dialogami między dwoma lalkami

post wyedytowany przez inceltears 2022-12-16 12:48:12
18.12.2022 09:43
Hagetaka
30.4
Hagetaka
7
Generał

inceltears Ten uniwersalny prościutki Ureal Engine nie nadaje się do tego, co Bethesda robi ze swoimi grami. Nie nadaje się do modów, które stały się fundamentem. Samo to już go wyklucza, a co dopiero dalej (nie będę się rozpisywał). Creation Kit jest dalej rozwijany, daje nowe możliwości, i dziś prezentuje się całkiem przyzwoicie. Wcale nie gorzej od tego Unreal Engine. Trzeba się pogodzić, że Bethesda ma swój własny styl robienia gier, na którym zbudowali cały sukces. I nie mają potrzeby się zmieniać. Ludzie chcieli Skyrim II, to go dostaną w kosmosie (lepszego, bardziej rozbudowanego itd.) Reszty nie ma sensu komentować.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-18 09:46:01
18.12.2022 11:39
Hagetaka
30.6
Hagetaka
7
Generał

Wujek K Pokaż mi ten Unreal Engine, który jest tak otwarty na mody (questy, skrypty, lua, gameplay, grafika, crafting, rozwój postaci, nowe lokacje, obiekty, npc, dialogi itd.), do którego powstało setki tysięcy modów? Pokaż mi te wszystkie narzędzia moderskie, które pozwalają na tak wiele. Twoje posty są puste. Zero konkretów, merytorycznych argumentów. Zwykłe zaczepki.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-18 11:46:10
18.12.2022 11:52
30.7
zanonimizowany1251414
15
Generał

Hagetaka

Epic w swoich złotych czasach urządzał konkursy "Make something Unreal". Polegało to na tym, że modderzy korzystając z narzędzi do tworzenia modów udostępnionych w ramach gry Unreal Tournament 2004 mogli tworzyć modyfikacje. Główną wygraną był jeden milion dolarów i możliwość stworzenia gry już na Unreal Engine. Wygranym w konkursie z roku 2004 był mod Red Orchestra, który dwa lata później już funkcjonował jako samodzielna gra, do której (sic!) zaczęły również powstawać mody, nieraz lepsze od samej podstawki. To, że developerzy pracujący na UE są leniwi by stworzyć odpowiednie narzędzia modderskie i bawić się w drugą Bethesde, nie znaczy, że UE nie może być do tego samego przystosowany co Skyrim.

Siedź sobie w tej banieczce dalej, klakierze Todda.

PS: Dodam, że szczytem finezji głupoty i ignorancji jest mówienie, że UE to "uniwersalnie prościutki silnik". Nie to co toporny do bólu Gamebryo aka Creation Engine.
PS2: Rozumiem, że można lubić sobie gry Todda i nic mi do tego, ale warto rozdzielić te cienką linie między lubieniem tej gry, a oddanym fanatyzmem i bronieniem tego jak TrzynaścieLastRedemption broniący TLOU2.

post wyedytowany przez zanonimizowany1251414 2022-12-18 11:56:23
18.12.2022 11:57
Hagetaka
30.8
Hagetaka
7
Generał

Wujek K Po co Bethesda miałaby dostosowywać się do uniwersalnego silnika, na którym i tak powstanie wiele innych gier, skoro zainwestowali tyle kasy i czasu w swoją technologię? To decyzja podjęta lata temu, której nie da się już cofnąć.

Tylko cytowałem kolegę wyżej. Spodobało mi się to xD

Ten silnik albo gry, ogólnie nie przyciąga moderów. Gry nietworzone pod mody czy piaskownicę, w której sobie tworzysz świat od nowa, tak jak chcesz.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-18 12:06:48
15.12.2022 17:46
31
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Berhesda robi wszystko na przekór oczekiwaniom graczy. Odejście od losowego generatora questów, który był bardzo irytujący w poprzednich grach na rzecz świetnie wykonywanych w przeszłości ręcznie tworzonej zawartości? Nieeee. Teraz będą randomowe questy z wybuchami, które znudzą się już przy pierwszym wygenerowanym. Fallout 4 który bazował głównie na randomowych questach był krytykowany... No za randomowe questy.

Jak już się bawią w takie rozwiązania to czemu nie ograniczyć narzędzie do poszczegolnych etapów w misjach i dodać element zaskoczenia i nieprzewidywalności?

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2022-12-15 17:50:11
15.12.2022 21:47
32
odpowiedz
inceltears
55
Konsul

Jak ktos na to nieironicznie czeka i wierzy, że to ma jakąkolwiek jakość po tych zapowiedziach to jest z nim serio coś mocno nie tak. Przecież questy losowe w ich ostatnich grach to bylo uciążliwe zaśmiecanie dziennika jakimiś bzdurami.... Ale dobra tam, to tylko śmieci, co gorsza questy normalne w ich grach to była padaka i totalne grafomaństwo. Taki skyrim czy fallout 76 to już jest w pełni zasłużone 0/10 za w sumie najistotniejsze elementy w grach rpg.

post wyedytowany przez inceltears 2022-12-15 21:56:21
15.12.2022 21:59
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
plolak
40
Generał

Lo Boże.

Jak dostajemy fallouta w kosmosie to sprzedam konsolę.

15.12.2022 23:42
Hagetaka
😂
33.1
Hagetaka
7
Generał

Lol, to jeszcze nie sprzedałeś? Wyrzuć to na śmietnik, bo i tak nikt nie kupi xD

16.12.2022 04:50
33.2
plolak
40
Generał

Nie bo liczę na gry od m$.
Ale coraz bardziej jestem zaniepokojony że m$ znowu to zrobi- oszuka mnie z grami. Liczyłem na Starfielda ale jak to będzie miało generowane misje to nie może być dobrze.

post wyedytowany przez plolak 2022-12-16 04:52:09
16.12.2022 19:22
33.3
zanonimizowany1291595
38
Legend

Ale to nie jest gra m$. Starfield powstawał 6 lat czyli na długo przed przejęciem. Jak m$ zleci Beti grę i ona powstanie (za sto lat) to wtedy można tak mówić. A to, że to jest Fallout w kosmosie to wiedza powszechna.

post wyedytowany przez zanonimizowany1291595 2022-12-16 19:24:05
18.12.2022 11:59
34
odpowiedz
Redman2
2
Generał

Wniosek – grać tylko dla głównych questów, które nie będą generowane losowo. Zresztą zawsze uważałem że Sub questy to sztuczne wydłużanie gry i bardzo rzadko je robię w grach

Wiadomość Starfield będzie losowo generować questy z rozmachem; nowe szczegóły gry