Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Phil Spencer gry są lepsze, gdy ich twórcy czują się panami własnego losu

16.11.2022 22:08
2
6
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1289944
51
Konsul
Image

A tymczasem w większości studiów AAA...

16.11.2022 22:06
IIIIIIIIIIIIII
😉
1
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

,, Phil Spencer: gry są lepsze, gdy ich twórcy czują się panami własnego losu ,,

Jakie gry? :D Spencer to jedynie kupuje studia a gier wydawać już nie potrafi ^^

16.11.2022 22:08
2
6
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1289944
51
Konsul
Image

A tymczasem w większości studiów AAA...

17.11.2022 09:34
2.1
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Dlatego to nie pierwszy raz taki przypadek, kiedy gry Indie są dużo lepsze od gry AAA (choć zdarzają się wyjątki), jeśli chodzi o kreatywność i grywalność, bo twórcy często są całkowicie niezależni od wpływu wielkie korporacji takich jak EA czy Activision.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-11-17 09:36:19
17.11.2022 10:15
Wiedźmin
2.2
1
Wiedźmin
37
Senator

Najlepsze gry klasyczne > najlepsze gry indie ostatnich kilkunastu lat > najlepsze gry wysokobudżetowe ery casualowej

Powody oczywiste.

Najlepsze gry klasyczne miały dobre budżety lub przynajmniej przyzwoite na tle całej branży. Nie odstawały wizualnie od normy, a często przodowały pod tym względem. Oferowały przełomowe rozwiązania w mechanikach, gameplayu, oprawie wizualnej. Wyróżniają się mocno grywalnością, kreatywnością, wyzwaniem, uniwersalnością. Wiele rozwiązań świetnych do dziś znajdziemy tylko w klasykach. Brak prowadzenia za rączkę. Złota era dla strategii, przygodówek, staro szkolnych RPG. W sumie też zadziwiająca popularność platformówek 2d i największy boom na FPSy.

Najlepsze gry indie. Mają małe budżety i odstają wizualnie (często bardzo mocno). Naśladują klasyki. Oferują kreatywność, zróżnicowanie i wyzwanie. Większość gier indie pewnie jest przereklamowana, ale też wśród nich są najciekawsze perełki ostatnich kilkunastu lat.

Najlepsze gry z wysokimi budżetami w ostatnich kilkunastu latach to w większości przypadków masówka pod wszystkich. Brak ambitnego podejścia. Bezpieczne rozwiązania na jedno kopyto. Prostota. Zero zaskoczenia. Rozmach. Świetna oprawa wizualna. Wygoda. Oczywiście czasem zdarzą się wśród nich kapitalne produkcje typu Batman - Arkham City, Mass Effect 2, TLOU 1, Witcher 3, RDR2, które zrobią ogromne wrażenie mimo pewnych bezpiecznych rozwiązań pod jak największe grono.

No i jest jeszcze segment AA, gdzie możemy też wyłowić cudowne gry jak Persona 5, Divinity: Original Sin II, Nier Automata, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, które okazały się być też znacznie lepsze od ponad 90% gier AAA.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-17 10:22:53
17.11.2022 10:36
2.3
premium341893526
24
Pretorianin

Wiedźmin co do gier klasycznych to się zgodzę, jednak wtedy były inne czasy, coś co kiedyś było innowacyjne dzisiaj często jest już przestarzałe, a rynek jest tak nasycony, ze ciężko zrobić coś naprawdę świeżego - gdzieś już prawie wszystko było. A Breath of the Wild kosztował podobno około 80mln, to minimalna granica gier AAA jednak.

17.11.2022 11:02
Wiedźmin
2.4
1
Wiedźmin
37
Senator

Wydawcy nie stali tak nad producentami z batem ograniczając ich swobodę twórczą. To jest pewnie też jeden z powodów, dlaczego gry były ciekawsze i zarazem bardziej wymagające. Idzie odczuć, że wtedy liczył się głównie pomysł i nowatorstwo. Ale większość też kopiowała. Zawsze tak było :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-17 11:06:00
17.11.2022 11:15
2.5
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Wiedźmin
Najlepsze gry klasyczne > najlepsze gry indie ostatnich kilkunastu lat > najlepsze gry wysokobudżetowe ery casualowej
To zależy od tego, jaki tytuł i jaki rok. Zdarzają się wyjątki.

Nie można zapomnieć, że niektóre gry z czasów SNES, PSX, PS2 (niektóre tytuły), DOS czy Amiga mają zbliżone budżety co gry Indie. Im ładniejsze i bogatsze gry AAA, tym większe budżety pochłaniają, dlatego producenci gier nie za bardzo chcą ryzykować na nieznane rozwiązanie i eksperymenty (rzadko, by ktoś miał tyle odwagi co Hideo Kojima i Death Stranding). Bo jak parę gry AAA nie sprzedają, to oznacza koniec dla firmy. Wielu firmy z tamtędy czasach upadli z tego powodu. Więc nie jestem zaskoczony, że szefowie wolą bezpieczne i sprawdzone rozwiązanie.

Pewnie już zauważyłeś, że niektóre gry Indie są lepsze lub równe dobre co klasyczne gry. Na przykład Hollow Knight, SteamWorld Dig 2, La-Mulana 1-2, This War of Mine, Paper Please, CrossCode i mnóstwo tytułów.

Raz gorsze, a raz lepsze.

Klasyczne gry, Indie i gry AAA dobrze się uzupełniają nawzajem. Bo lubimy jak najbardziej różnorodne doznania. Każdy "hit" jest wyjątkowy i niepowtarzalny.

Przy okazji, spróbuj Ghost Song, który ostatnio grałem. Też polecam, jeśli kochasz Super Metroid i Hollow Knight. :)

Większość gier indie pewnie jest przereklamowana
Brak ambitnego podejścia. Bezpieczne rozwiązania na jedno kopyto. Prostota. Zero zaskoczenia.
Też nie można zapomnieć, że większości klasyczne gry (nie wliczając w to hity, czyli wartościowe tytuły) też cierpią na "kopiuj i wklej" i "bezpieczne rozwiązanie", choć pochłaniają mniejsze budżety. Np. niezła gra platformówka Croc, który miał wiele rozwiązanie skopiowane od Super Mario 64. Wielu gry platformówki, strzelanki i inne gatunki z tamtędy czasach też cierpią na podobne przypadki.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-11-17 11:27:05
17.11.2022 11:19
Wiedźmin
2.6
1
Wiedźmin
37
Senator

Przecież budżety duże na dane czasy były zupełnie inne. Nie zakłamuj rzeczywistości.

Najlepsze gry klasyczne w większości są ładne wizualnie na dany rok porównując do konkurencji. Gry indie przeważnie mocno odstają wizualnie od gier AAA i AA ze swoich czasów, bo mają dużo skromniejszy budżet.

Przecież nie porównywałem budżetów i grafiki gier sprzed 30 lat do obecnych norm :)

Co do uzupełniania się to zgoda. Wybór jest tak ogromny, że nikt i tak nie ogra za wiele z tego co wyprodukowano od początku tworzenia gier i było trzeba zawsze selekcję robić, by wybierać to co nas najmocniej interesuje :)

Zdradzę ci pewien sekret. Gdy przechodziłem pierwszy raz trzeciego Wiedźmina z dwoma dodatkami to miałem myśl, że to nie tylko najlepsza gra ostatnich kilkunastu lat, ale w ogóle najlepsza dla mnie z wszystkich jakie ogrywałem, ale po ostygnięciu emocji tak już nie uważałem. To było dość zaskakujące.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-17 11:29:01
17.11.2022 11:43
2.7
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Wiedźmin
Najlepsze gry klasyczne w większości są ładne wizualnie na dany rok porównując do konkurencji.
Też gry klasyczne są ładne i urokliwe. Nie zaprzeczam, ale wtedy większości z nich są uruchomione na monitory CRT, a nie na "płaskie" monitory. Pamiętam, jak Final Fantasy IX był ładniejszy na CRT, ale niestety wyglądał gorzej na płaski monitor bez odpowiednie łatki, który ty kiedyś poleciłeś. Nie wyobrażam sobie granie gry DOS na monitor IPS LED 1080p bez filtr 2xSai. Choć gry od poziomu PS2 i GameCube mniej ucierpią.

Gry indie przeważnie mocno odstają wizualnie od gier AAA i AA ze swoich czasów, bo mają dużo skromniejszy budżet.
A Hollow Knight, SteamWorld Dig 2, Cuphead, Ori and the Blind Forest, Ghost Song, Kena: Bridge of Spirits, F.I.S.T, Journey, Subnautica, Vanishing of Ethan Carter, Sable i mnóstwo gry? Też są miłe dla oka. Po prostu uczta. :)

Przecież budżety duże na dane czasy były zupełnie inne. Nie zakłamuj rzeczywistości.
Przecież nie porównywałem budżetów i grafiki gier sprzed 30 lat do obecnych norm :)
To sorki, jeśli źle zrozumiałem. ;P

Zdradzę ci pewien sekret. Gdy przechodziłem pierwszy raz trzeciego Wiedźmina z dwoma dodatkami to miałem myśl, że to nie tylko najlepsza gra ostatnich kilkunastu lat, ale w ogóle najlepsza dla mnie z wszystkich jakie ogrywałem, ale po ostygnięciu emocji tak już nie uważałem. To było dość zaskakujące.
Nic zaskoczenie. Może Wiedźmin 3 nadal jest świetna ze względu na rozmiar i ciekawy świata, ciekawe questy i świetne postaci, oraz bardzo ładna grafika, ale to jednak Wiedźmin 1 jest dużo lepszy, jeśli chodzi o klimat, niektóre questy, rozwój postać i niektóre elementy. Wiedźmin 2 też jest świetna gra, ale jest dużo lepsza od W3, jeśli chodzi o wybory i konsekwencji, co mają wpływy na późniejsze aktów. Wiedźmin 3 jest świetna, ale też ma swoje wady np. gorszy rozwój postać, bezsensowne lvl ekwipunek itd. Inne gry są lepsze od W3, jeśli chodzi o niektóre elementy. Cyberpunk 2077 jest świetna gra ze względu na grafika, świat, postacie i questy, ale jest dużo słabszy od GTA V i RDR2, jeśli chodzi o otwarty świat i poboczne aktywności.

Pierwsza wrażenia za pierwszym razem przejściu gry jest tak mocna, że często nie zwracamy uwagi na wady i braki. Wiesz, jak to jest. ;)

Ale mimo wszystko, to nadal uważam Wiedźmin 3 za udany tytuł i nie jest dla mnie strata czasu. Jest wyjątkowy i ma swój urok. :)

Każdy tytuł ma swoje zalety i wady. Każdy ma "coś" i ma pewne braki. Są lepsze i gorsze tytuły.

Miłej przygody. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-11-17 12:05:37
17.11.2022 12:09
Wiedźmin
2.8
1
Wiedźmin
37
Senator

Wpływ sentymentów jest przereklamowany. Albo coś jest dobre i broni się albo nie, bo może nigdy nie było tak dobre. Poznaję na bieżąco sztukę bardzo wiekową. Więc jako dorosły odbiorca widzę dokładniej jak wybitne są rzeczy, które powstały dawno temu i co dokładnie wniosły oraz czym wyróżniały się (literatura, muzyka, kino, malarstwo, ale także to dotyczy pewnych gier). Każdy kto mnie zna wie dlaczego najmocniej uwielbiam akurat stare kino francuskie :)

Sentyment to bardziej, że coś wspomina się jak odbieraliśmy bardzo dawno temu, ale nie próbujemy tego więcej, by nie psuć sobie wspomnień, bo może jednak nie było tak dobre. A mi prawdziwie podobają się te najlepsze starsze klasyki niezależnie czy poznałem je dawno temu i powracam czy poznaję teraz konfrontując je z obecnymi grami. Dlatego tak jest, bo mają cechy unikalne. Iselor też pisał wiele razy tu na forum, że uważa tamte gry za najlepsze, a jest z tego co pamiętam dużo młodszy ode mnie.

Wiadomo, że stare gry wyglądały lepiej na małych monitorkach CRT, a nie dużych panoramach, ale niektóre emulatory lub mody graficzne przychodzą na ratunek :)

Wymieniony Ori and the Blind Forest oraz Ori and the Will of the Wisps nie przypominają większości gier indie. Przecież to wizualne cuda. Nie znam budżetów, ale zgaduję, że to bardziej segment AA. Podobnie Kena: Bridge of Spirits.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-11-17 12:17:06
17.11.2022 13:12
2.9
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Wiedźmin
Też bardzo kocham gry klasyczne, bo są dobre i wyjątkowe, co nie znaczy, że mniej kocham gry Indie i dzisiejsze gry AAA. ;)

Dzisiejsze gry też mają coś, czego klasyczne gry nie mają. Każdy "hit" jest niepowtarzalny. ;)

Ok, muszę wychodzić do pracy w kinie. Dziękuję za miłe dyskusji i życzę Ci miłego grania.

Przy okazji, jeśli lubisz gry metroidvania takich jak Hollow Knight czy Ori and the Blind Forest, to zdecydowanie Ci polecam Ghost Song, który wyszedł niedawno:
https://store.steampowered.com/app/347800/Ghost_Song/
Też warto zerknąć na Dome Keeper, który ostatnio grałem:
https://store.steampowered.com/app/1637320/Dome_Keeper/

Pozdrawiam. :)

16.11.2022 22:09
MilornDiester
3
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
MilornDiester
32
Generał

Wygląda na to, że Spencer idzie raczej w długoterminową strategię. Rozwój GP, który długo przynosił straty, długie procesy przejmowania firm, trzymanie wielu projektów w warsztacie... Może to tylko dobra mina do złej gry, ale wydaje mi się, że już niedługo potrwa czas chudych dni Xboksa. Istnieje dużo projektów, które zostały zapowiedziane lata temu jak Hellblade, Project Mara, Fable, Perfect Dark Remake, Avowed, Forza MS... Kiedyś to wszystko będzie trzeba przecież wydać.

16.11.2022 22:35
Persecuted
3.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

No to raczej oczywiste, że MS nie wydawał góry pieniędzy dla szpanu i wcześniej czy później jakieś ekskluzywne gry zaczną się pojawiać. Trudno przewidzieć ile z nich odniesie sukces, ale "zieloni" mają teraz za dużo doświadczonych studiów i znanych marek w swoim portfolio, żeby położyć absolutnie wszystko.

16.11.2022 22:39
-=Esiu=-
😉
3.2
-=Esiu=-
198
Everybody lies

2023 powinien właśnie zacząć przynosić owoce tych wszystkich zakupów, a z każdym kolejnym rokiem powinno być coraz więcej gierek od MS.

Niech Sony w końcu poczuje jakąś konkurencję.

16.11.2022 23:01
MilornDiester
3.3
1
MilornDiester
32
Generał

Persecuted
No niby oczywiste, ale patrząc ile jest komentarzy typu "Xbox nie ma gier" to naprawdę nietrudno uwierzyć, że są ludzie, którzy rzeczywiście myślą, że te wszystkie studia MS to sobie siedzą na wakacjach i nic nie przygotowują.
-=Esiu=-
Na pewno wleci Starfield na początek i prawdopodobnie będzie Forza, ale nie zdziwiłbym się gdyby było też Avowed czy nowa Senua. W końcu pierwszy Hellblade miał premierę pięć lat temu.

16.11.2022 23:23
Mr. JaQb
3.4
1
Mr. JaQb
103
Legend

No niby oczywiste, ale patrząc ile jest komentarzy typu "Xbox nie ma gier" to naprawdę nietrudno uwierzyć, że są ludzie, którzy rzeczywiście myślą, że te wszystkie studia MS to sobie siedzą na wakacjach i nic nie przygotowują.

Ależ nikt nie ma wątpliwości, że ktoś tam siedzi i pracuje, w końcu nie bez powodu Microsoft nakupował tyle tych studiów. Komentarze typu "Xbox nie ma gier" biorą się z tego, że w chwili obecnej Xbox nie ma gier. A czy będzie miał za rok, dwa, osiem... Zobaczymy jak wyjdzie cokolwiek poza standardowym zestawem.

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2022-11-16 23:23:48
17.11.2022 02:33
3.5
1
Erlan012
86
Generał

Ależ nikt nie ma wątpliwości, że ktoś tam siedzi i pracuje, w końcu nie bez powodu Microsoft nakupował tyle tych studiów. Komentarze typu "Xbox nie ma gier" biorą się z tego, że w chwili obecnej Xbox nie ma gier. A czy będzie miał za rok, dwa, osiem... Zobaczymy jak wyjdzie cokolwiek poza standardowym zestawem.
Powiedziałbym raczej, że z niechęci do Xboxa.

17.11.2022 10:14
Ognisty Cieniostwór
3.6
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Erlan012
Powiedziałbym raczej, że z niechęci do Xboxa.

Ta niechęć nie wzięła się z niczego. Po wyrównanej generacji PS3 i X360 mogli kontynuować dobrą passę w następnej, no ale zachciało się MS zabić dystrybucję pudełkową, wprowadzić always online i podsłuchiwać graczy przez kinecta, którego nie dałoby się wyłączyć, więc dostali za swoje i ten smród ciągnie się za nimi do dzisiaj.

Nie pomogło też to, że z wyjątkiem Forzy Horizon i Gearsów nie wydali nic porządnego, co mogłoby przyciągnąć ludzi do ich konsoli, podczas gdy Sony wydawało praktycznie hit za hitem. Nic dziwnego, że ludzie są nieufni wobec MS.

17.11.2022 16:21
3.7
Erlan012
86
Generał

Ta niechęć nie wzięła się z niczego. Po wyrównanej generacji PS3 i X360 mogli kontynuować dobrą passę w następnej, no ale zachciało się MS zabić dystrybucję pudełkową, wprowadzić always online i podsłuchiwać graczy przez kinecta, którego nie dałoby się wyłączyć, więc dostali za swoje i ten smród ciągnie się za nimi do dzisiaj.
Zgadzam się z tymi wpadkami ale nie tylko MS ma swoje za uszami. To jak Sony potraktowało PSP i Vite woła o pomstę do nieba czy chociażby to jakim potworem do tworzenia było PS3. Co do bardziej dzisiejszych czasów to niestety Sony przoduje w wyciąganiu kasy od graczy, płatny update do gier, nowa półka cenowa dla gier z PS5 które są tylko lekko ulepszoną wersją z PS4(głównie 60 FPS), siekanie na lewo i prawo remasterów do gier które praktycznie tego nie potrzebuje, brak kompatybilności wstecznej dla poprzednich konsol jak i VR2 które nie będą wspierac gier z VR1 ...

Można tak wyliczać dalej i to nie tylko dla Sony ale i MS czy Nintendo ale przecież to bez sensu ponieważ najczęsciej źródłem jest tylko i wyłącznie potrzeba poczucia, że to nasz wybór był najlepszy.

Wybrałem Xboxa - Playstation tworzy tylko remastery, wyciąga kase i nie ma Gamepassa
Wybrałem Playstation - Xbox ma tylko słabe małę gierki w gamepassie i żadnych gier AAA
Wybrałem Switcha - akcja i tak nie dzieje się w Polsce ;)

post wyedytowany przez Erlan012 2022-11-17 16:23:12
16.11.2022 22:21
TeRiKaY
4
odpowiedz
TeRiKaY
182
Senator

Hideki Kamiya lubi to

16.11.2022 23:26
Mr. JaQb
👍
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mr. JaQb
103
Legend

Gry są najlepsze, gdy faktycznie wychodzą

17.11.2022 02:32
5.1
1
Erlan012
86
Generał

Raczej kiedy wychodzą dopracowane i stworzone z pomysłem.

17.11.2022 10:45
Mr. JaQb
😉
5.2
1
Mr. JaQb
103
Legend

Już nie wymagajmy zbyt wiele

17.11.2022 05:55
Wicih
6
odpowiedz
Wicih
31
Konsul

Dla mnie niezłym przykładem na nieco inne ale powiązane zjawisko jest historia serii Dead Space, łącznie z nadchodzącym remakem

17.11.2022 06:05
best.nick.ever
7
odpowiedz
best.nick.ever
124
Generał

Osobiście wierzę w to co mówi. Póki co, nigdy nie zmuszał firm do wydawania półproduktów. Chyba lubią tego faceta w zarządzie.

17.11.2022 07:51
8
odpowiedz
Necross123
40
Pretorianin

Artykuł: "Phil Spencer: gry są lepsze, gdy ich twórcy czują się panami własnego losu"

Karta i strona www (też tutaj): "Opóźnienie Starfield było słuszną decyzją, mówi Phil Spencer"

To w końcu artykuł o grach czy o Starfieldzie w kontekście Phila Spencera?

17.11.2022 08:47
9
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Szkoda, że w innych branżach niż IT to trzeba najpierw coś zrobić żeby zarobić, a jak ktoś nie robi to w ciągu jednego miesiąca jest to wyłapanie i skorygowane.
W każdej firmie tego typu przydałby się taki Musk, który by się przyjrzal pracy ludzi, a w Microsoft to 10 takich Muskow, bo tam są mistrzami opieprzania się.
Żeby przez 4-5 lat nie wydać żadnej gry to takie studio nadaje się tylko do likwidacji, gdyż marnują się tam zasoby i zdolni ludzie (nawet w najgorszych firmach tacy się znajdują i trzeba ich wyławiać niczym perły, gdyż nie tylko mają talent, ale będą dodatkowo wdzięczni za ratunek i nie będą skoczkami po firmach, kto częściej zmienia pracę niż 3-4 lata to skoczek, któremu nie za bardzo można ufać).

17.11.2022 10:03
Ognisty Cieniostwór
😂
9.1
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

To nie jest wina szeregowych pracowników, że MS nie potrafi wydawać gier na czas. Przecież tak jest już od kilkunastu lat. To jest tylko i wyłącznie wina złego zarządzania, czyli m.in. uwielbianego tutaj Spencera, który wiecej gada niż robi.

17.11.2022 10:26
JohnDoe666
😜
9.2
JohnDoe666
55
Legend

Przecież tak jest już od kilkunastu lat. To jest tylko i wyłącznie wina złego zarządzania, czyli m.in. uwielbianego tutaj Spencera, który wiecej gada niż robi.
Taaaa, Santa Monica robi GoWa (2018) 5 lat? Super, wszystko w porządku.
Nowy GoW powstaje 4 lata?
Super, wszystko w porządku.
Horizon Zero Down wydane 4 lata od premiery ostatniego Killzone?
Super, wszystko w porządku :).
Sequel Horizona 5 lat po premierze jedynki?
Super, wszystko w porządku :).
Ale jeśli chodzi o studia Microsoftu to...
Żeby przez 4-5 lat nie wydać żadnej gry to takie studio nadaje się tylko do likwidacji, gdyż marnują się tam zasoby i zdolni ludzie

post wyedytowany przez JohnDoe666 2022-11-17 10:26:50
17.11.2022 10:27
Persecuted
9.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

To jest tylko i wyłącznie wina złego zarządzania

A wiesz to na podstawie czego?

Pewnie nie zauważyłeś, ale produkcje powstające w atmosferze dużej swobody dla developerów ogólnie częściej zaliczają opóźnienia. Także dlatego, że twórcy mogą więcej czasu poświęcić na iterowanie czy nawet istotne zmiany w samej koncepcji gry, co przy ścisłym grafiku nie miałyby prawa bytu.

Przy czym to nie zawsze wychodzi grze na dobre, bo koniec końców zawsze potrzebny jest ktoś, kto w odpowiednim momencie powie: "koniec z miotaniem się, musimy to wreszcie dopiąć i wypuścić, choćby nawet gra nie była w waszych oczach wystarczająco dobra!".

Należy mieć nadzieję, że tym kimś będzie Microsoft.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-11-17 10:28:03
17.11.2022 10:44
Ognisty Cieniostwór
9.4
1
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

JohnDoe666
Potrafisz rozróżnić wydawanie gier co 4-5 lat od nie wydawania gier w ogóle? Uwierz mi chciałbym, żeby MS wydawał gry tego pokroju w takim okresie, ale niestety na to się nie zanosi. Patrząc na to, jak dużo czasu im schodzi na doprowadzenie do końca produkcji gier, które przejęli już w trakcie tworzenia śmiem twierdzić, że wydanie dużej gry AAA tworzonej od zera zajmie im minimum 6 lat.

Persecuted
Na podstawie tego, jak bardzo przeciąga się produkcja gier po przejęciu studiów przez MS. Zresztą nie tylko tych, bo wystarczy spojrzeć na takie Halo Infinite, które miało być grą startową na X/S, a wyszło rok po premierze tych konsol. Jakby tego było mało podobno są też duże problemy w produkcji m.in. Fable.

Tak wiem, że oddanie twórcom dużej swobody twórczej może przyczynić się do dłuższego powstawania gier, ale to przecież nie jest jedyny czynnik mający wpływ na czas produkcji. Brak dobrego zarządzania ludźmi w studiach też ma na to duży wpływ.

17.11.2022 10:55
Persecuted
9.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Na podstawie tego, jak bardzo przeciąga się produkcja gier po przejęciu studiów przez MS.

No i? Dlaczego od razu widzisz w tym winę, a nie np. zasługę Microsoftu? Przecież równie dobrze może być tak, że "zieloni" nie są zadowoleni ze stanu poszczególnych produkcji (nad którymi przecież nie czuwali od samego początku, tylko przejęli prace w toku), więc pozwalają im zostać w piekarniku trochę dłużej, by całość stała się lepsza. A poza tym nie oni jedni mają opóźnienia. W ostatnich latach to mało która gra AAA wychodzi terminowo, a przesunięcia zaliczyły np. Horizon FW, Saints Row, Gotham Knights, GoW: Ragnarok, Company of Heroes 3, teraz Dead Island 2...

17.11.2022 11:48
JohnDoe666
9.6
JohnDoe666
55
Legend

Ognisty Cieniostwór
Potrafisz rozróżnić wydawanie gier co 4-5 lat od nie wydawania gier w ogóle? Uwierz mi chciałbym, żeby MS wydawał gry tego pokroju w takim okresie, ale niestety na to się nie zanosi.
No i właśnie to jest głupota, rzucanie frazesami bez pokrycia. 343 wydało Halo w zeszłym roku, na kolejną grę od nich jeszcze czas. The Coalition wydało świetne Gears 5 3 lata temu, w międzyczasie zrobili świetny dodatek i współpracowali przy Gears Tactics. Arcane dopiero co skończyło Deathloop i w przyszłym roku wychodzi Redfall. Obsidian robił 4 projekty jednocześnie z czego dwa wydane w tym roku zostały bardzo ciepło przyjęte. Playground rok temu wydało Forzę Horizona 5 a już ludzie marudzą że nic nie słychać o Fable. Tango dopiero co wydało Ghostwire: Tokio, nad nowym projektem pracują od kilku miesięcy. InXile wydało Wasteland 3 2 lata temu, w międzyczasie wydając 2 dodatki. Double Fine wydało Psychonauts 2 zaledwie rok temu. Większość studiów które przejął Microsoft jest pod ich skrzydłami mniej niż dwa lata więc płacz i zgrzytanie zębów że nie wyrabiają się z produkcją w 4-5 lat jest po prostu wyjęty z dupy.

17.11.2022 14:25
Ognisty Cieniostwór
9.7
1
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Persecuted
Owszem, obecnie jest pełno opóźnień, ale chyba żaden inny wydawca nie ma aż tak dużych z taką regularnością (Dead Island 2 to skrajny przypadek). Nie wiem też, co to za zaleta. Skoro tak bardzo chcą przypilnować tego, żeby ich gry były dopieszczone na premierę i to dlatego produkcja tak się przeciąga, to w takim razie po co tak szumnie ogłaszają kolejne gry i terminy premier? Przecież mogliby zapowiedzieć je dopiero na końcowym etapie produkcji.

Spójrz na krytykowane tutaj Sony. Oni ogłaszają swoje gry zazwyczaj niedługo przed premierą i stosunkowo niedługo potem je wydają, a nawet jeśli pojawiają się jakieś opóźnienia, to nie są dłuższe niż kilka miesięcy.

JohnDoe666
No skończyli Halo Infinite, szkoda tylko, że zapomniałeś już w jakim stanie ta gra była w momencie pierwotnego terminu premiery. Psychonauts 2 też powstawało w bólach i było wielokrotnie przekładane. Hellblade 2 zaginęło w akcji i już powstaje dłużej niż pierwsza część, którą robili bez udziału MS. No a Stalker 2 to już kompletna niewiadoma. Wiadomo, jest wojna, ale podobno w studiu było już źle jeszcze przed wojną, a sama gra od momentu zapowiedzi jest w powijakach.

Jeśli chodzi o Fable, to zobacz sobie kiedy ta gra została ogłoszona. Jak dla mnie to jest logiczne, że fani oczekują już jakiś informacji po takim czasie. Nikt nie kazał MS ogłaszać tej gry tak szybko, no ale wiadomo hype na X/S musieli zbudować, więc nie mogli się powstrzymać.

Co do reszty wymienionych przez ciebie twórców sie zgodze. Mają dobre tempo. Może chociaż Avoved wyjdzie szybciej niż się wszystkim wydaje.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2022-11-17 14:27:03
17.11.2022 15:08
Persecuted
9.8
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

ale chyba żaden inny wydawca nie ma aż tak dużych z taką regularnością

A jakie wielkie opóźnienia zaliczył MS? Starfield, Redfall... coś jeszcze?

Skoro tak bardzo chcą przypilnować tego, żeby ich gry były dopieszczone na premierę i to dlatego produkcja tak się przeciąga, to w takim razie po co tak szumnie ogłaszają kolejne gry i terminy premier?

A ogłaszają? Odkąd MS przejął Zenimax, zapowiedzieli cały jeden tytuł - Redfall, który powstawał już dużo wcześniej (przejęcie sfinalizowano w marcu 2021, a zapowiedź nastąpiła w czerwcu 2021). Pierwotna data premiery Starfielda (11.11.2022) została ogłoszona jeszcze przed przejęciem, a po obsuwie nie podano nowej (tylko 2023 rok). Tak samo Redfall, który po opóźnieniu nie dostał nowej daty premiery poza 2023 rokiem.

Spójrz na krytykowane tutaj Sony. Oni ogłaszają swoje gry zazwyczaj niedługo przed premierą i stosunkowo niedługo potem je wydają, a nawet jeśli pojawiają się jakieś opóźnienia, to nie są dłuższe niż kilka miesięcy.

Póki co, z MS nie jest inaczej.

17.11.2022 16:06
9.9
Erlan012
86
Generał

Szkoda, że w innych branżach niż IT to trzeba najpierw coś zrobić żeby zarobić, a jak ktoś nie robi to w ciągu jednego miesiąca jest to wyłapanie i skorygowane.
Nie dość, że generelizowanie to jeszcze naginanie prawdy. Tylko "IT"? Masz tyle branż w których stworzenie produktu potrafi trwać wiele lat i na spokojnie takie projekty są finansowane przez ten czas aby w przyszłości zarobić, a to co opisujesz to chyba tylko w jakiś Januszexach albo branżach gdzie końcowy produkt to rzecz prosta lub już istniejąca ...

W każdej firmie tego typu przydałby się taki Musk, który by się przyjrzal pracy ludzi, a w Microsoft to 10 takich Muskow, bo tam są mistrzami opieprzania się.
Idz pracować dla takiego Muska to sam zobaczysz jak "jego" zarządzanie jest dobre ;)

Żeby przez 4-5 lat nie wydać żadnej gry to takie studio nadaje się tylko do likwidacji, gdyż marnują się tam zasoby i zdolni ludzie (nawet w najgorszych firmach tacy się znajdują i trzeba ich wyławiać niczym perły, gdyż nie tylko mają talent, ale będą dodatkowo wdzięczni za ratunek i nie będą skoczkami po firmach, kto częściej zmienia pracę niż 3-4 lata to skoczek, któremu nie za bardzo można ufać).
Przecież gry właśnie tyle powstają obecnie ....
Dodatkowo tutaj twórcy mają całkiem sporą wolność i większy spokój niż w wielu innych podobnych firmach.

Potrafisz rozróżnić wydawanie gier co 4-5 lat od nie wydawania gier w ogóle? Uwierz mi chciałbym, żeby MS wydawał gry tego pokroju w takim okresie, ale niestety na to się nie zanosi. Patrząc na to, jak dużo czasu im schodzi na doprowadzenie do końca produkcji gier, które przejęli już w trakcie tworzenia śmiem twierdzić, że wydanie dużej gry AAA tworzonej od zera zajmie im minimum 6 lat.
Nie popieram jakoś mocno tego ale wole poczekać nawet te 6 lat i dostać dobry produkt ale to sprawdzimy dopiero jak zapowiedziane gry wyjdą, a w 2023 możemy się kilku tytułów spodziewać.

Tak wiem, że oddanie twórcom dużej swobody twórczej może przyczynić się do dłuższego powstawania gier, ale to przecież nie jest jedyny czynnik mający wpływ na czas produkcji. Brak dobrego zarządzania ludźmi w studiach też ma na to duży wpływ.
Tyle, że wątpie aby kierownicy się pozmieniali. Dostali więcej czasu i kasy więc korzystają zamiast klepać chore nadgodziny.

No skończyli Halo Infinite, szkoda tylko, że zapomniałeś już w jakim stanie ta gra była w momencie pierwotnego terminu premiery. Psychonauts 2 też powstawało w bólach i było wielokrotnie przekładane. Hellblade 2 zaginęło w akcji i już powstaje dłużej niż pierwsza część, którą robili bez udziału MS. No a Stalker 2 to już kompletna niewiadoma. Wiadomo, jest wojna, ale podobno w studiu było już źle jeszcze przed wojną, a sama gra od momentu zapowiedzi jest w powijakach.
Grałem zarówno w Halo w pierwszym tygodniu jak i Psychonauts 2. Co do pierwszej grało się przyjemnie ale fanem strzelanek nei jestem, natomiast Psychonauts 2 to absolutna perełka i jeżeli mam dłużej czekać na gry to wole tak niezwykłe produkcje niż kolejne generyczne gry w innych oprawach.

Spójrz na krytykowane tutaj Sony. Oni ogłaszają swoje gry zazwyczaj niedługo przed premierą i stosunkowo niedługo potem je wydają, a nawet jeśli pojawiają się jakieś opóźnienia, to nie są dłuższe niż kilka miesięcy.
Widze, że każda firma jest tutaj krytykowana i to zarówno z sensem jak i bez. Co do gier sony też przypominam sobie problemy w formie chorych nadgodzin np. w Naughty Dog czy toksyczne srodowisko.

post wyedytowany przez Erlan012 2022-11-17 16:08:30
17.11.2022 10:14
10
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Phil Spencer: gry są lepsze, gdy ich twórcy czują się panami własnego losu
I dlatego u... Scalebounda, bo mu sie nie podobalo xDD

post wyedytowany przez Admina 2022-11-17 12:44:17
Wiadomość Phil Spencer gry są lepsze, gdy ich twórcy czują się panami własnego losu