Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Xbox Series S obwiniony o ograniczanie konsol, oskarżyciel zniknął z Internetu

18.10.2022 11:10
lordpilot
9
7
odpowiedz
1 odpowiedź
lordpilot
212
Legend

Xbox Series S jest kulą u nogi, co było wiadome od samego początku.
Ta opinia nie jest zresztą odosobniona, tylko inni deweloperzy wyrażali ją bardziej delikatnie (np. Remedy)

Z drugiej strony lenistwo deweloperów też jest widoczne gołym okiem - nie ma ŻADNEGO problemu, żeby na Series X (a już zwłaszcza PS5, gdzie nie ma słabszej wersji konsoli) ta gra latała w 60 klatkach. Jakoś inni deweloperzy potrafią wrzucić kilka trybów graficznych/płynności/rozdzielczości. Przykład (jeden z wielu) - Cyberpunk 2077, który na Series S działał w 30 klatkach (do patcha 1.6, gdzie wrzucono też tryb 60 klatek), na na Series X w 60 klatkach. Także w wypadku WB widzę lenistwo i nieudolną próbę zrzucenia winy na sprzęt. No bez jaj, gdyby to był chociaż jakiś nowy engine, ale to UE 4.

18.10.2022 11:02
5
6
odpowiedz
adi9568
58
Generał

Zrobić brzydką grę i skopać optymalizację a potem zwalić wszystko na słabszą wersję konsoli - dzisiejsza branża... Ale oni biedni som bo muszom zrobić żeby gra działała na słabszej kosnoli. Tymczasem PC i "milion" konfigów xD Lenie i tyle, szkoda tylko że ludzie w to wierzą

18.10.2022 10:41
rebornnarsil
2
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
rebornnarsil
97
Krytyk

W trudnych czasach taka tania S-ka jest dla wielu jedyną konsolą możliwą do kupienia. Skoro twórcy gier PC są w stanie sprawić, by ich gry działały na słabym kompie, to i twórcy gier konsolowych powinni dać radę z XSX.

18.10.2022 11:04
quark
7
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
quark
61
Generał

Akurat w tym przypadku nie bardzo rozumiem czepiania się Seriesa S. Przecież chociażby Dying Light 2 na Series X ma 60 FPS, a na S tylko 30 FPS. To samo można było zrobić tutaj. Poza tym przecież tłumaczyli się, że samo zmniejszenie rozdzielczości nie wystarczy, żeby osiągnąć 60 FPS więc jak widać to nie GPU tu jest ograniczeniem tylko CPU. A Series S ma niemal tak samo wydajne CPU jak X. Moim zdaniem to WB zmaściło optymalizacje i tyle.

Edit: Tryb 60 FPS na Series S w DL2 dodano w aktualizacji, jednak skoro na premierę gra miała tylko tryb 30 FPS to jak widać MS nie ma nic przeciwko temu.

post wyedytowany przez quark 2022-10-18 11:35:58
18.10.2022 11:03
6
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
KozaSWD
35
Pretorianin

To niech po prostu obniżą opcje graficzne dla tej jednej konsoli. Na PC przecież są minimalne, średnie, ultra itp. Ciężko tak samo zrobić tutaj? Jeśli gra wykryje że działa na XSS to automatycznie obniża opcje.

18.10.2022 12:15
Pitplayer
14
2
odpowiedz
Pitplayer
81
Generał
Wideo

Mi eSka też się może jakoś nie podoba w tej generacji ale przecież te Gotham Knights nawet nie wygląda lepiej od Arkham Knight'a i nagle 4-ktornie mocniejszy procesor od tego w xbox one x nie uciągnie 60 fps?
W tym przypadku akurat widać lenistwo developerów i marne tłumaczenie się.

https://www.youtube.com/watch?v=BwxZNKfxbwY&t=504s

post wyedytowany przez Pitplayer 2022-10-18 12:29:02
18.10.2022 12:18
marcing805
15
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcing805
187
PC MASTER RACE

Tak, słaby Xbox S ale na znacznie mocniejszym XSX też nie da się zrobić 60 klatek. Zresztą, zobaczymy jak gra będzie działać na mocnych PC, bo podejrzewam że się nagle okaże, że karta klasy 3060Ti rownież jest za słaba na płynną grę w 60 klatkach. Jak ma tak wyglądać ten biznes growy, to ja podziękuje i nie będę wygadał milionów monet co dwa lata na nowy sprzęt do grania.

18.10.2022 10:38
1
1
zanonimizowany1376365
0
Junior

To nie rozumiem, co za problem dać w tej wersji tekstury o niższej rozdzielczości itd?

Już pomijam fakt, że gotham knights wygląda jak coś z początku ery PS4.

18.10.2022 10:42
Ergo
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ergo
92
Generał

Tu akurat trochę podzielam zdanie pracownika Rocksteady.
Widać gołym okiem, że stara generacja ciągnie nową w dół, a nawet gdy branża gier przejdzie całkowicie na nową generacje to mamy jeszcze potworka zwanego XSS.

Ogólnie ciężko cokolwiek tutaj powiedzieć, można obwiniać także twórców Gotham za to, że nie dali opcji wyboru 30 klatek lub 60 z gorszą grafiką choć pewnie taką opcję musieliby zapewnić także na XSS gdzie prawdopodobnie musieliby ostro zjechać z grafiką.

Czytając te wszystkie informacje można wyciągnąć wnioski, że to jednak wina MS i tego ziemniaka.

18.10.2022 11:05
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
pawel1812
56
Generał

Nie bardzo rozumiem, po co Twórcy gier wydają swoje gry na S-kę. To jakiś obowiązek ?
Poza tym, nie wydaje mi się, by to był jakiś duży problem. S-ka ma ograniczone tylko rdzenie graficzne i RAM. Wystarczyłoby generować obraz w niskiej rozdzielczości i ogłaszać przed premierą, że na modelu S, jako, że jest to ziemniak, obraz będzie generowany poniżej 720p i upscalowany. Przecież gracze ostatnio łykają upscaling jako "dodatek graficzny".

18.10.2022 12:06
13
1
odpowiedz
Ezio475Auditore
26
Centurion

Series S to mój pierwszy Xbox, kupiłem rok temu za 1000 złotych nowego żeby sobie przetestować, żadnych oczekiwań względem tej konsoli nie miałem i musze powiedzieć że bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Większość gier działa w 60 klatkach w rozdzielczości 900-1440p. Spartaczyli optymalizację i wygodniej im szukać winy gdzie indziej. Series S jest na ten moment najbardziej opłacalny gdy ktoś gra w FHD. Co do ludzi którzy przeliczają moc konsoli na podzespoły PC, to nawet nie chce mi się tłumaczyć dlaczego coś takiego jest bez sensu, dowodzi to tylko że ktoś nie ma pojęcia o temacie.

18.10.2022 14:35
vorimenn
😉
21
1
odpowiedz
vorimenn
69
Generał

Xbox Series S już pokazywał, że jeśli deweloper chce, to i wykorzystanie sprzętu będzie bardzo dobre. Tutaj ewidentnie widać, że albo WB Games Montréal się nie chciało, albo obcięto im kasę na optymalizację.

19.10.2022 11:12
29
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1349061
16
Generał
Image

Developerzy Gotham Knights to zlepek ludzi bez talentu i umiejętności.
Tutaj jeden z nich, 20 lat w game devie nie potrafi odróżnić 30fps od 60fps ->

18.10.2022 11:36
12
odpowiedz
laki2217
127
Generał

Zobaczymy jak gra będzie chodziła na mocniejszych komputerach.

18.10.2022 13:31
BlurekPL
17
odpowiedz
BlurekPL
131
Generał

Ograniczane konsole to są przez starą generację. Sony ponoć już rozsyła devkity PS5 Pro, a ja w ogóle nie czuję jakby podstawowe PS5 czy XSX miało okazję się rozkręcić.

XSS to fajny sprzęt, i zdecydowanie najlepsze rozwiązanie na czasy gdzie kosnole idą w górę, a sprzęt PC powoli tanieje

Szkoda tylko że MS nie chce sie pokusić o wersję z dyskiem 1TB i napędem, bo chciałbym XSS jako maszynkę do odpalania gier z 360 bo tego mi brakuje, a opcja od Microsoftu gdzie gry automatycznie dostają boost FPS i HDR to świetna sprawa, Sony powinno sie uczyć

post wyedytowany przez BlurekPL 2022-10-18 13:33:56
18.10.2022 13:33
18
odpowiedz
Caleb1
22
Chorąży

CPU w XSS jest na poziomie pozostałych konsol. Tylko GPU odstaje.

Nie bardzo rozumiem więc w czym problem zrobić niższej jakości tekstury czy efekty graficzne w grach tak jak się to robi dla PC?

Gry na kompy potrafią mieć dziesiątki ustawień w grach, na tyle dużo że gra do Ultra w 4K na 60 FPS potrafi wymagać RTX 3080, ale już do FHD w 30 FPS często wystarczy byle 8 letni złom typu GTX 960/GTX 970.
Doskonałym przykładem jest tu Metro Exodus.

Także stara generacja jak najbardziej może swoim syfiatym procesorem hamować rozwój gier, ale ciężko to przełożyć na XSS

post wyedytowany przez Caleb1 2022-10-18 13:37:09
18.10.2022 14:29
Persecuted
20
odpowiedz
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

To nie rozumiem, co za problem dać w tej wersji tekstury o niższej rozdzielczości itd?

Obniżenie rozdzielczości tekstur ma minimalny wpływ na liczbę FPS'ów. Jeżeli rozdzielczość obrazu (renderowanej klatki) zostaje taka sama, to GPU ma tyle samo roboty do wykonania, a różnica polega na tym, że tekstura w niższej rozdzielczości zajmuje mniej miejsca w pamięci i tym samym może być szybciej wczytana do bufora (na czym można zyskać jakieś ułamki sekundy). Przy czym obecne konsole mają na tyle szybką pamięć GPU, że jest to zysk marginalny.

18.10.2022 14:50
22
odpowiedz
Pyton Odkrywca
6
Legionista

Wszystkie konsole to ziemniaki technologiczne, nie tylko najsłabsza wersja nowego Xboxa

18.10.2022 18:09
28
odpowiedz
1 odpowiedź
UzumakiRaiser
48
Centurion

Twórcy opowiadają bzdury.
Kiedyś grałem w Arkham Asylum na tosterze. W 800x600 low detal mając 20fps. Wystarczyły nowe sterowniki i cyk to samo ale już ponad 25fps.
Dalej pozmieniałem kilka linijek w plikach gry. Zmniejszyłem jakość cieni itp z low na cery low ?? i uzyskałem stabilne 30fps. Czego ci twórcy nie potrafią?

19.10.2022 11:23
A.l.e.X
😊
30
odpowiedz
A.l.e.X
154
Alekde

Premium VIP

kazali mu zniknąć w końcu ciężko jest odkręcić i udowodnić że ziemniak nie jest jednak ziemniakiem :)

19.10.2022 15:04
31
odpowiedz
dwimorbergo
0
Centurion

ajaj. kolejny fail tych developerów. pamietam jak krzyczeli na twitterze pare lat temu i wyzywali graczy, 30 fps to jest to samo co 60 itd. Szkoda tylko, że obwiniają słabszą wersje konsoli , która jest głównie używana do emulowania oraz szkoda, że są dowody na YT, że ta cała "słaba konsola która zatrzymuje postęp" ma w niektórych grach lepsze osiągi od ps5. są dwie opcje, czemu to robią tuż przed premierą ich teoretycznie najwiekszej gry.
1. dostali worek z talarami od Sony
2. chcą zrobić rozgłos w okół gry

internet i tak nie zapomina, i pamieta, tych deweloperów jako kłamliwych i rozwydrzonych bachorów twittera

19.10.2022 15:07
32
odpowiedz
1 odpowiedź
dwimorbergo
0
Centurion

Angemona interesująca teoria patrząc na to, że XSS wyciąga mniej fpsów od mid-price PCta na tych samych ustawieniach graficznych. kolejny komentarz pod tytułem. statystyki naukowców z uniwersytetu masecziusets

19.10.2022 15:14
Mona_Lisa
33
odpowiedz
Mona_Lisa
38
Pretorianin

musimy cofnąć się kilka dni wstecz
Pleonazm.

18.10.2022 11:28
Last_Redemption
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Last_Redemption
41
Senator

Ta konsola to była potrzebna sam nie wiem komu
Kto chce tania konsole to ma poprzednią generacje, a taki moment w którym nextgeny zaczną taniec kiedyś też się zacznie

18.10.2022 15:10
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
kyle1818
7
Legionista
Image

„Xbox Series S to ziemniak, który spowalnia rozwój gier i powoduje głód na świecie”
Również Series S:

18.10.2022 15:57
JohnDoe666
24
odpowiedz
JohnDoe666
56
Legend

W sumie się nie dziwię że koleś pousuwał konta, po tej jego wypowiedzi wylało się na niego srogo, w pewnym momencie Twitter zapłonął, z gościa zrobiono sobie mema tonami wrzucając parodiujące go wpisy w stylu "Series S winien pandemii", "Series S odpowiedzialny za wojnę na Ukrainie", "Series S powodem klapy ostatniego Matrixa".
A czy Series S faktycznie wstrzymuje generację? Moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie, choć pewnie za jakiś czas będzie można to o nim powiedzieć. Dzisiaj tym co bardziej "wstrzymuje generację" to ceny sprzętu PC przez co sami pecetowcy siedzą w zdecydowanej większości na kiepskim sprzęcie, sporo też w tej kwestii robi decyzja Sony o przeciąganiu wsparcia dla pastgena. Kolejnym idiotyzmem jest poruszenie tej kwestii w kontekście 30 klatek w Gotham Knights. No bo sorry, skoro gra została tak obcięta i "wykastrowana" z powodu Series S to dlaczego nie ma na Series X i PS5 wyboru opcji:
- wygląd jak na Series S i 60 klatek;
- lepsze grafa, trochę dodatkowych efektów i 30 klatek;
To się kupy nie trzyma, jeśli ta eska jest faktycznie tyle słabsza to rzeczy które na niej chodzą w 30 mocne konsole powinny odpalać w 60 fps... No chyba że to tylko pretekst...
No i chyba rzecz najważniejsza, w historii gamingu nie przypominam sobie sytuacji kiedy generację wygrała najsilniejsza konsola na rynku. Klient konsolowy jest inny niż pecetowy, nie liczy pikseli, nie liczy klatek, liczy się dla niego głównie komfort korzystania z urządzenia.
Dlatego pewnie generacja będzie się do końca "naginać" do Series S i moim zdaniem dobrze.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2022-10-18 15:58:31
18.10.2022 16:07
25
odpowiedz
zanonimizowany1374912
0
Pretorianin

Sony nigdy by sie tak nie zachowało, #teamps5

18.10.2022 16:19
xandon
26
odpowiedz
xandon
36
Generał

Czy XSS spowalnia twórców to jest pytanie do twórców. Jak są tu jacyś takowi, to mogą się kompetentnie wypowiedzieć.

Z rynkowego punktu widzenia XSS jest strzałem w dziesiątkę. Idealny sprzęt dla sporego segmentu casualowych graczy, którzy nie chcą albo nie mogą pozwolić sobie na droższe maszyny. Albo dla świadomych graczy, dla których ten racjonalny wybór ma największy sens. Za mega przystępną cenę mają wszystko co potrzebne do szczęścia w małym prostym XSS. MS ma dzięki niemu szerszą ofertę, pokrycie większej części rynku, i wielką bazę klientów dla Game Pass.

Z punktu widzenia gracza, no cóż. Forumowicze GOLa to top 1% najbardziej wymagających graczy, więc mogą sobie we własnym gronie podyskutować co by im się chciało. Ale to ma się czasem nijak do potrzeb całej populacji i racjonalnego podejścia do gamingu. Kilka osobistych punktów z pozycji adwokata diabła i użytkownika XSS od 1,5 roku:

1) XSS to obecnie moja ulubiona konsola pod każdym względem, zachwyca mnie jej koncept
2) XSS to dzieło sztuki - technicznie (tyle dobrego w takim pudełeczku) i designersko
3) XSS to najładniejsza konsola generacji, przebija pod tym względem nawet XSX - wygląd, wielkość, zgrabność
4) XSS to konsola dla estety i minimalisty - wolę od XSX, bo nie ma dysku i nie łapie śladów po palcach, cichutka
5) XSS posiada Quick Resume, czyli najlepszy feature obecnej generacji i gamingu w ogóle
6) Gry na XSS są mniejsze w GB niż na XSX
7) Wewnętrzny dysk XSS to idealna wielkość do zmieszczenia 5-8 aktualnie ogrywanych gier i nie więcej na szczęście!
8) Jak ktoś nie potrzebuje 4K to ma wszystko czego potrzeba do wygodnego grania w starsze i najnowsze produkcje
9) Na XSS ograłem do tej pory bez problemu te gry, które chciałem:
- wszystkie dostępne gry FromSoftware: DS, DS2, DS3, Sekiro, Elden Ring + Mortal Shell
- Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077
- MS Flight Simulator
- Forza Horizon 4, NFS Heat
- Kingdom Come Deliverance, Elex, Tales of Arise, Control
- Nier Replicant i Nier Automata
- plus parę innych mniejszych i większych, starszych i najnowszych

Jednym słowem - konsola idealna :-)) Nie czułem, abym coś tracił z doświadczenia i grywalności w stosunku do XSX, które też jest rewelacyjne oczywiście. Wręcz przeciwnie, obserwowałem komentarze graczy PC-towych przy kilku z wymienionych tytułów, którzy narzekali na wydajność i problemy techniczne na ich sprzętach. Ja takowych nie miałem na XSS przy tych produkcjach. Najlepszy przykład to Elden Ring, który na premierze najlepiej chodził właśnie na XSS, z jakiegoś dziwnego powodu nawet lepiej niż na XSX :-o Tu się kłaniają też różnice w podejściach graczy. Dla jednych gra to na pierwszym miejscu szczegółowa analiza klatek, tekstur i pikseli - i odrzucanie z obrzydzeniem wszystkiego co nie spełnia jakichś wyśrubowanych kryteriów technicznych, inni cieszą się świetną grą i nawet nie zawracają sobie głowy tymi aspektami, o ile są oczywiście w normie, nie wynikają z błędów czy niedbalstwa twórców.

Moje zdanie: oczywiście pchanie branży do przodu wymaga rozwoju sprzętu i developmentu. Dziękujmy wam za to PC-towi entuzjaści. Ale ten rozwój musi uwzględniać zwykłego gracza, jego rzeczywiste potrzeby i możliwości, gamingowe i finansowe. Stara prawda jest taka, że najlepsze gry nie wymagają wcale kosmicznych wymagań technicznych. Jeżeli twórca mówi, że konsole nie udźwigną jego gry, czaruje lub nakręca hype niesamowitymi potrzebami graficznymi, to ja od razu skreślam taką grę, bo twórca pomylił to, co w grach najważniejsze, a ich gra to często śliczna wydmuszka. Mam nadzieję, że kreatywni twórcy jakoś sobie poradzą z takim prostym czarującym ziemniakiem jak XSS dając jednocześnie te 8K 240 FPS profesjonalistom ;-)

18.10.2022 16:42
27
odpowiedz
1 odpowiedź
inceltears
54
Konsul

Tylko twórcy też nie mogą sobie robić co chcą z grami, nie wiemy na ile umowy wymuszają określone rzeczy, np. natywne 4k, ale wiemy na pewno, że ten śmiec xss, na który zresztą narzekam nie od dzisiaj wymaga - tak samo jak każda inna konsola - że gry wydawane na niego i na lepszego xboxa muszą zawierać to samo co na innych platformach i wyglądać podobnie.

To nie jest takie proste jak sobie wymyślacie, że zmniejszy się suwaczek lod czy coś i już zadziała pięknie a ms będzie szczęśliwy z grą wizualnie z 2010 roku. To musi być dokładnie ta sama gra z tą samą zawartością, niewiele brzydsza, albo możliwe, że wręcz identyczna, tylko z niższa rozdzielczością i klatkami.

Problem polega na tym, że ta konsola nie ma mocy do niczego, bo jakiś skrajny idiota w ms założył nieironicznie, że zaprojektują w roku 2019, przy całym kryzysie elektroniki, komputer do gier za 500 usd czy ile to tam kosztuje, w którym wszystko będzie chodziło w 4k i 60fps przez następne 9 lat, a później stosownie do tego wyliczyli sobie jak "mocny" powinien być analogiczny komputer do full HD... W poprzedniej generacji to miało jakąś rację bytu: wyszła tania konsola, która była wyraźnie lepsza od poprzedniej generacji i stanowiła bazę, a jak technologia się trochę rozwinęła to wyszło lepsze ps4 pro, ktore zwiekszylo rozdzielczość. Tutaj ms standardowo wyskoczyl z jakimś idiotyzmem, pewnie jakąś bzdura typu: uniwersalna platforma windows 11 w każdym domu coś tam coś tam dom twój jest tam gdzie wiesz że przycisk startu.

Jedyne sensowne rozwiązanie to zacząć olewać xboxa z wymagającymi grami multiplatformowymi, ale niestety mało kto się do tego posunie, w żadnym wypadku jakiś duży wydawca.

18.10.2022 13:23
16
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Zgadzam się.
XSX to powinno być minimum hardwarowych w tej generacji na premierę.
PS5 winien być minimum 25% wydajniejszy niż jest, a XSS nie powinien się nigdy pojawić, co najwyżej z bebechami XSX ale bez napędu i dyskiem 512 zamiast 1024 GB w cenie np 1500 zł.

18.10.2022 14:23
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Jest plus tego, że wydano XSS.
Chodzi o PC, bo jeśli XSS ma wydajność takiego RX 6500 to skoro gry na niego wychodzą, to jest szansa, że na PC także wymagania minimalne nie wystrzela np do poziomu GF 3060 w minimalnych.
Dzięki temu większość posiadaczy PC będzie mogło zagrać w grę, XSS może się okazać zbawcą rynku PC, gdzie dominuje GF 1050 i 1060 i patrząc na obecne ceny, to będzie dominować dalej przez kilka kolejnych lat, tak samo jak rozdzielczość 1080p jeszcze przez 5-10 lat będzie miała przeważający udział.

Na wszystko wypada spojrzeć z dwóch stron i doszukać się plusów.

18.10.2022 11:18
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
PCMREpic
33
Konsul

Pewnie sam MS wymusza na twórcach, by gry nie różniły się zbytnio między SS a X. W końcu jakby to piarowo wyglądało, gdyby gry na SS chodziły jak gówno, a na X jak złoto.
Od początku było to wiadome, że słabsza konsola w pewnym stopniu ograniczy jakość gier.
I nie chodzi o grafikę, tylko zasoborzernosć funkcji gry. Mając mniejsze moce, twórcy muszą ograniczać swoją wizje. Nie mogą dodać np. jakiś ciekawych ficzerów, zadań czy ogonie mechanik, które wymagają dużej mocy obliczeniowej.
Bo jakby to wyglądało, że na X coś w grze można robić, a na SS nie.
Spoko, że MS ogarnął tanią konsole(sam ma SS), ale niestety w pewnych aspektach ograniczy to gry - szczególnie te od MS.
To przyszłej generacji niestety będziemy musieli się męczyć z SS i 1060 na PC.

18.10.2022 10:49
Great_Ca3imir
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Great_Ca3imir
21
Pretorianin

No jak się fanboye zielonych zaczęli o to spinać to się nie dziwie, że zniknął. Albo dostał nieprzyjemne pismo od msu. Jak ludzie krytykują, że 2 lata po premierze konsol nie odcięto się jeszcze od poprzedniej generacji i twierdza, że to ogranicza obecną to tak samo jest z series s. Może procesor jest dobry ale grafika już nie. I mają przez całą generację utrzymywać xss i robić na to gry? Ale nie dziwie się, że ms postawił na series s bo gdyby nie ta konsola to sprzedaż wyglądałaby jeszcze gorzej.

post wyedytowany przez Great_Ca3imir 2022-10-18 10:51:31
Wiadomość Xbox Series S obwiniony o ograniczanie konsol, oskarżyciel zniknął z Internetu