Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowa trylogia Wiedźmin i dwie inne gry w uniwersum oficjalnie potwierdzone

04.10.2022 18:14
4
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lipa ®
25
Chorąży

"rozgrywkę wieloosobową na szczycie doświadczenia dla pojedynczego gracza,"

Thank you from the mountain.

04.10.2022 18:20
BFHDVBfd
8
7
odpowiedz
1 odpowiedź
BFHDVBfd
155
Ezio Auditore

Mnie najbardziej cieszy że potwierdzili sequel Cyberpunka.

04.10.2022 19:23
Troprzem
12
5
odpowiedz
Troprzem
58
Konsul
Image

Jesteśmy na polskim portalu. Czemu nie użyjecie polskiej grafiki?

04.10.2022 19:23
MilornDiester
13
5
odpowiedz
1 odpowiedź
MilornDiester
32
Generał

Po tym jak zachęcali by śledzić dzisiejsze ogłoszenia, liczyłem że pokażą jakiś konkret, coś co jest w zasięgu ręki np. konkretna data premiery Next-gen patcha dla W3, zwiastun tejże wersji, patcha 1.7 do CP77, może zapowiedź czegoś w rodzaju "Edycji Rozszerzonej" do CP77 która byłaby ukoronowaniem wszystkich dotychczasowych prac i stanowiłaby podstawę dla Phantom Liberty... Generalnie liczyłem na coś co nie będzie może zrzucało z fotela, ale za to będzie w zasięgu ręki, konkret który możemy zobaczyć tu i teraz/trafi do nas za kilka miesięcy.

Zamiast tego dostaliśmy kolejną "wielką strategię" z mnóstwem obietnic i wspaniałych planów na przyszłość. Problem w tym, że takie rzeczy już słyszeliśmy. Cyberpunk 2077 też miał mieć szeroko zakrojone wsparcie po-premierowe - co najmniej (!) dwa duże dodatki, regularnie wypuszczane DLCki, tryb multiplayer... A zamiast tego dostaliśmy kilka dlcków w ciągu dwóch lat od premiery i zapowiedź jednego jedynego dodatku... Tak więc dziwię się każdemu kto się tą zapowiedzią podjarał, ponieważ doświadczenie pokazuje, że zapowiedzi REDów łatwo ostatnimi czasy się dezaktualizują... W obecnej sytuacji powinni raczej udowadniać, że obietnic dotrzymują (np. pokazać zwiastun W3 Edycji Kompletnej, lub nowego patcha/wydania CP77) a nie składać kolejne obietnice.

Natomiast co do samych planów - rzeczywiście są one ambitne. Czy mają prawo się spełnić? Teoretycznie tak. Należy pamiętać, że CDP RED ma wystarczająco dużo pracowników aby ich porozdzielać po różnych zespołach. Wiedźmina 3, w końcowym stadium robiło 250 ludzi. Cyberpunka 2077 - 600. Problemem tego drugiego był nie tyle brak rąk do pracy to nieumiejętne nimi zarządzanie, ściąganie wszystkich naraz do projektu, narzucanie pracy zdalnej, zmiany koncepcji itd. Z tego co "wyciekło" zza kulis prac nad CP77, szefostwo nie umiało zarządzać tak wielkim zespołem co sprawiało że pomimo dużej liczby pracowników, ich praca była po prostu strasznie nieefektywna. Jak to zostało określone przez jednego człeka analizującego problemy CDP - "dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w jeden miesiąc". Tak więc wydaje się sensowne rozdzielenie tego zespołu na mniejsze grupy, wielkości tego który pracował nad Dzikim Gonem i zapewnienie im odpowiednio dużo czasu do pracy.

Poza tym CDP RED sporo urósł od czasu premiery CP77. Nie tylko zatrudniają na potęgę (co akurat wiąże się również ze sporą liczbą pracowników, którzy odchodzą) ale też kupują nowe studia - jak Spokko, Molases Flood czy Digital Scapes - przemianowane na CDP RED Vancouver. Tak więc biorąc pod uwagę, że już w chwili premiery Cyberpunka mieli wystarczająco ludzi by stworzyć dwa zespoły wielkości tego, który stworzył Dziki Gon + 100 osób w "nadmiarze", nie dziwi mnie jeśli są w stanie udźwignąć wszystkie te projekty.
Ja to widzę tak:
1. Phantom Liberty, nad którym siedzi większość pracowników, jest na finiszu i wyjdzie za kilka miesięcy, tak więc nie trzeba go nawet brać pod uwagę bo całość ruszy dopiero po jego wydaniu.
2. Po jego wydaniu CDP RED dzieli swój główny zespół "na pół" (upraszczając) i część posyła do nowej trylogii Wiedźmina, która jest już od dłuższego czasu opracowywana koncepcyjnie. Będą tworzyć części jedna po drugiej więc tak naprawdę jest to jeden projekt.
4. Pozostała Część siada do sequela Cyberpunka.
3. Malutki zespół kilku/kilkunastu osób siedzi teraz nad zupełnie nowym IP. Dołożą do niego pewnie jeszcze trochę i zrobi się z kilkudziesięciu ludzi.
4. Sirius jest robiony przez Molasses Flood - poza pewnymi wskazówkami, nie będą pewnie potrzebować żadnej pomocy od trzonu zespołu.
5. Canis Maioris - wynajęte studio, któremu REDzi tylko użyczają marki i zapewne wyznaczają pewne ramy, których mają się trzymać.

Tak więc na dobrą sprawę główny oddział REDów będzie się zajmował dwoma dużymi projektami + jednym, który znajduje się na etapie koncepcyjnym. Ludzi mają do tego wystarczająco i jeżeli udało im się odpowiednio zreformować firmę (co zapowiadali) tak aby maksymalnie zoptymalizować ich pracę, to nie powinni mieć problemu ze zrealizowaniem wszystkiego co zapowiedzieli. Przypominam, że znacznie mniejszy Obsidian pracuje obecnie nad aż czterema projektami...

Tak więc teoretycznie może się to powieźć a sam pomysł mniejszych zespołów pracujących nad osobnymi grami zdaje się sensowny (o ile lepiej wyszedł W3 od CP77 mimo, że ten drugi miał ponad dwa razy tylu pracowników). Do tego dochodzi również fakt iż wykorzystywać będą UE5 co również powinno przełożyć się na lepszą efektywność bo odpadnie im mnóstwo pracy związanej ze starym silnikiem. Z tym, że to wszystko jest zależne od tego czy udało im się pokonać problemy, które do tej pory trapiły studio i czy transformacja przebiegła z sukcesem. Jak na razie nie ma żadnego powodu żeby tak sądzić. Taką prezentację można ogarnąć w paręnaście minut i po prostu napisać co im się marzy na przyszłe lata. Jak na razie nie dali nam żadnego powodu abyśmy zaufali, że ta zapowiedź nie skończy tak jak poprzednie (premiera NG W3, stan CP77 na premierę, Dodatki do CP77, DLCki do CP77).

Tak więc o ile nie skreślam tych projektów z marszu i widzę szansę, że faktycznie uda im się to wszystko zrealizować tak jest to jak na razie szansa jedynie teoretyczna.

04.10.2022 18:06
😊
1
10 cent
83
Pretorianin

Trzy gry w sześć lat? Czyli jeżeli dobrze rozumiem, to wychodzi na to, że następny Wiesiek w 2024 jakoś. Fajnie, cieszę się bardzo

04.10.2022 18:11
Ojboli
2
odpowiedz
Ojboli
141
Konsul

Może jakiś H&S w uniwersum Wiedźmina? A co do RPG to brakowało mi w Wiedźminie zagadek i skradania no i słaby rozwój postaci, gdzie punkty na drzewku rozwoju można by było zdobywać np poprzez zabijanie silniejszych przeciwników których musielibyśmy sami szukać :) No i niech CDPR skupi się na zawartości a nie na graficznych wodotryskach.

04.10.2022 18:12
kuzyn123
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
kuzyn123
124
Konsul

Polacy jak widać mają problem ze zrozumieniem prostego zdania.

3 gry

w ciągu 6 lat

od premiery projektu Polaris (umowny Wiedźmin 4)

Czyli od premiery Wiedźmina 4 do premiery Wiedźmina 6 minie 6 lat. Tzn. że np. jeśli Wiedźmin 4 wyjdzie w 2024 to Wiedźmin 6 w 2030.

Oczywiście wedle ich pustych obietnic.

04.10.2022 20:18
3.1
humman
72
Generał

Nie za ostre tempo, nowa część co 2 lata.
Wiadomo że to będzie robiony przez co najmniej 2 zespoły w jednym czasie ale będą się przez to też musieli za bardzo sprężać i może na tym stracić jakość
Zacznie się ubisoftowanie marki ;P

04.10.2022 20:33
kuzyn123
3.2
1
kuzyn123
124
Konsul

Między wydaniem "4" a 5" 3 lata różnicy, a między "5" a "6" też 3 lata. Skąd wziąłeś 2?

04.10.2022 23:02
JeicamPL
3.3
2
JeicamPL
77
This Unit have a Soul

Via Tenor

Skąd wziąłeś 2?
Proste, 6 lat, 3 gry, 6/3=2.

04.10.2022 18:14
4
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lipa ®
25
Chorąży

"rozgrywkę wieloosobową na szczycie doświadczenia dla pojedynczego gracza,"

Thank you from the mountain.

04.10.2022 18:29
Bociek69
😂
4.1
19
Bociek69
38
Byle do Wiosny

1. Wejsc na ign.com i skopiowac newsa.
2. Wkleic na google translatora.
3. Nie przeczytac nawet tego co sie napisalo.
4. Dac clickbaitowy tytul.
5. Zbanowac tych co napisza negatywny komentarz.

Witamy na Golu!

post wyedytowany przez Bociek69 2022-10-04 18:35:33
04.10.2022 19:33
p4go
4.2
10
p4go
153
Almost human

Is something not yes?

04.10.2022 18:15
5
odpowiedz
katai-iwa
44
Senator

Widzę cedep zazdrości ubi i też postanowili się pochwalić, ile to gier ze świata Wiedźmina nie robią.

04.10.2022 18:15
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
DeltiX
30
Chorąży

Komunikat jest jasny, chcą stać się dużym studiem tworzącym wiele gier. Taka zapowiedź to dość proste nawiązanie do strategii Ubisoftu gdy zapowiedzieli, że Assasyny będą co dwa lata wydawane i spotkało się to z bardzo pozytywnym odbiorem, bo podskoczyła jakość, a gry dalej są prezentowane wystarczająco często z punktu widzenia biznesowego. Ciekawe, jak pójdzie im rozwój w USA, bo rynek pracowników w Polsce wydaję się być mocno przez CDP Red wydrenowany.

Moim zdaniem, pod koniec 2023 roku dopiero będą mieć odpowiednią ilość osób by móc realnie myśleć o produkcji dwóch gier AAA. Widzę to tak:
2026 rok nowy Wiedźmin
2027 rok nowy Cyberpunk
2028 rok druga część trylogii Wiedźmina
2029 rok dodatek do Cyberpunka
2030 zakończenie nowej trylogii wiedźmina
I zakładam, że te plany mogą mieć +/- rok różnicy

post wyedytowany przez DeltiX 2022-10-04 18:28:03
04.10.2022 19:17
Zdzichsiu
6.1
Zdzichsiu
134
Ziemniak

DeltiX
Oni takie plany mieli już dekadę temu, Wiedźmin 3 miał jednocześnie powstawać z Cyberpunkiem i modułem multiplayer do niego. Jak wyszło, wie każdy. Nie ma szans, by wydawali gry AAA co roku. Zapewne będą to projekty w stylu Wojny Krwi lub wiedźminowego Pokemon GO.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2022-10-04 19:18:48
05.10.2022 07:29
6.2
pittbull
23
Centurion

Tja !
2026 +2 W
2027 +2 C +3 patche + 3 DLC + 100 Multi
2028 +1 W2
2030 W3
lub później , może nigdy (Statystyka bilans finansowy, sukces lub klapa)
i jeszcze czynnik X (Rosja?? WW3)

05.10.2022 08:36
6.3
matrix123
11
Legionista

Deltix ty chyba nie ogarniasz game devu i całej branży gier wideo , bo piszesz takie pierdoły ,iż sam się z nich kiedyś będziesz smiał

05.10.2022 10:05
6.4
1
zanonimizowany768165
119
Legend

@ up
chętnie posłuchamy dlaczego nie ma racji

05.10.2022 17:40
6.5
DeltiX
30
Chorąży
Image

Zdzichsiu, matrix123

Z tego co rozumiem od stycznia tego roku większość CDP pracuje już nad sequelem trylogii Wiedźmina - co widać na załączonym obrazku. Czyli w ciągu 4-5 lat zakładam, że wyjdzie ta duża część Wieśka. W tym roku Paweł Saśko wraz z zespołem odpowiedzialnym za dodatek do Cyberpunka przenoszą się do USA tworzyć nowy zespół odpowiedzialny za kontynuację przygód V. Myślę, że w przyszłym roku zaczną dopiero na poważnie pracę nad sequelem. Nowa trylogia Wiedźmina według obecnych zapowiedzi ma być projektem w którym sporo rzeczy z pierwszej części zostanie powtórzona w drugiej i trzeciej. Odczytuję to w ten sposób, że historia w nowej trylogii Wiedźmina będzie się mocno rozwijać w poszczególnych grach, ale mechanicznie będziemy mieć ewolucję i rozwój tego co już było w poprzednich częściach, dzięki czemu będą w stanie pójść Ubisoftowym tempem.

Tak jak napisałem zakładam +/- rok poślizgu, ale raczej +, tzn, że nowa duża część Wiedźmina będzie mieć kontynuację 2026-2027, a nie 2025-2026. To czego najbardziej nie jestem pewny to kiedy zrobią kolejną część cyberpunka, bo na pewno w jednym roku nie wydadzą Wieśka i Cyberpunka, zbyt duże marki. W takiej sytuacji sequel Cyberpunka może się pojawić dopiero w 2029 roku. Jakie są Wasze argumenty za datami?

post wyedytowany przez DeltiX 2022-10-05 17:44:43
04.10.2022 18:18
dj_sasek
7
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
dj_sasek
153
Freelancer

Przecież oni tak studio powiększyli, że nie dziwne, że będą w stanie pracować na kilkoma projektami jednocześnie, do tego przechodzą na UE5, który dodatkowo napędzi do nich specjalistów. Ja jestem dobrej myśli. Jedna gra na 2-3 lata jest realna.

post wyedytowany przez dj_sasek 2022-10-04 18:19:09
04.10.2022 18:22
7.1
DeltiX
30
Chorąży

Polecam przypomnieć sobie grafikę z podziałem mocy przerobowej studia na dane projekty i tam jasno widać, że oni są w trakcie powiększania zespołu i obecnie jeszcze nie mają mocy przerobowej by tworzyć w jednym momencie dwa tytuły AAA. Jeżeli dobrze pójdzie im rozwój zespołów w USA i studio CDP Red będzie mieć około 2000 pracowników, dopiero pojawi się realna możliwość pracy nad CP i Wiedźminem w jednym momencie. W tym roku i przyszłym nie będą prawdopodobnie jeszcze w stanie prowadzić produkcji dwóch dużych gier, preprodukcję tak i to nawet 4-5 gier mogą robić teraz, produkować nie mają jak teraz. Duże wyzwanie przed nimi.

post wyedytowany przez DeltiX 2022-10-04 18:23:48
04.10.2022 19:33
MilornDiester
7.2
MilornDiester
32
Generał

DeltiX
Wiedźmina 3 robił 250 osób i wyszedł świetnie (a zaczynali od bodajże setki po W2). Natomiast teraz mają ich ponad 1000... Wiadomo, że nie wszyscy zajmują się produkcją AAA ale uzbierać pracowników na 2 projekty + jeden w fazie koncepcyjnej nie powinno być dla nich problemem. Zwłaszcza że pewnie zespoły będą się zwiększać w trakcie produkcji tak jak to miało miejsce przy W3 i CP77 kiedy zespół powiększył się ponad dwukrotnie.

04.10.2022 20:21
7.3
zanonimizowany1359977
9
Senator

Narazie w rok patcha do Wiedzmina 3 na uner detale 4K i 60 fps na XSX i PS5 nie dają rady zrobić, a mają gry aaa co dwa lata wydawać?

To jak z tą ruska armia co miała w tydzień podbić całą Ukrainę.
Później się okazuje, że mają d.pe a nie armię, a potezne CDP z 1200 luda patcha w rok nie umie zrobić.

05.10.2022 12:00
7.4
DeltiX
30
Chorąży

MilornDiester

Moim zdaniem Paweł Sasko potwierdził na twitterze, że dopiero są na początkowym etapie budowy nowego zespołu w USA do sequela Cyberpunka. Obawiam się, że znowu nie drobią tej gry. Z drugiej strony CP to bardziej kosmopolityczna gra, więc nie będzie kulturowych barier dla zespołu tworzącego grę, takich jak przy Wiedźminie.

https://twitter.com/PaweSasko/status/1577365743422816272 - tu wpis o tym mówiący.

post wyedytowany przez DeltiX 2022-10-05 12:01:44
04.10.2022 18:20
BFHDVBfd
8
7
odpowiedz
1 odpowiedź
BFHDVBfd
155
Ezio Auditore

Mnie najbardziej cieszy że potwierdzili sequel Cyberpunka.

05.10.2022 09:46
Aen
👍
8.1
2
Aen
232
Anesthetize

A mnie dużo bardziej Wiedźmin. Cyberpunk po trzech godzinach z nudów poleciał z dysku i do dziś nie wrócił, więc oczekiwań nie mam żadnych i ani news grzeje, ani ziębi.

04.10.2022 18:20
9
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
LukaszRei
50
Pretorianin

Za dużo tych Wieśków. Może ogram, ale po Dzikim Gonie jakoś mnie do tego uniwersum nie ciągnie.

04.10.2022 19:28
MilornDiester
9.1
1
MilornDiester
32
Generał

LukaszRei
To efekt tego, że po premierze CP77 mnóstwo ludzi jęczało aby zostawili Cyberpunka i wzięli się za to co potrafią. Wszystkie części wiedźmińskiej trylogii uważam za świetne, ale tak jak nie trafię klimatów cyberpunkowych tak od początku podobała mi się ich decyzja aby zostawić Wiedźmina jako zamknięty rozdział i zająć się czymś nowym i oryginalnym. Niestety, porażka CP77 oraz ogromna popularność W3 spowodowana świetnym Dzikim Gonem oraz ekranizacją Netfliksa, sprawiły że teraz będą klepać ten tytuł do upadłego (trzy nowe duże części + 2 osobne projekty). Pewną nadzieję daje natomiast sequel do CP77 oraz to nowe IP.

04.10.2022 21:11
9.2
LukaszRei
50
Pretorianin

MilornDiester
Mi bardziej podszedł W2, który moim zdaniem był bardzo dobry i naprawdę mnie wciągnął. W3 uważam za takie se, ograłem ale mnie porwał, a nie miałem nic innego do ogrania. Trochę mnie martwi, że mają tyle produkcji z uniwersum Wiedźmina i trąci trochę odcinaniem kuponów, ale może pozytywnie zaskoczą.

04.10.2022 21:18
MilornDiester
9.3
MilornDiester
32
Generał

LukaszRei
Też uwielbiam dwójkę i jestem zdania, że pomimo mniejszej skali (a może właśnie dzięki niej?) i niedoróbek wynikłych z budżetu, wiele rzeczy robi lepiej niż Dziki Gon. Czy jest lepsza? Nie powiedziałbym... Aczkolwiek ja nie jestem w stanie przedłożyć żadnej części z wiedźmińskiej trylogii ponad pozostałe, każda jest lepsza w czymś innym. Natomiast dwójka wydaje mi się najbardziej niedoceniona.

04.10.2022 18:23
tRikson
10
4
odpowiedz
tRikson
64
Pretorianin

Przecież to jakieś nierealne pierdolety dla akcjonariuszy. Żaden normalny gracz nie uwierzy w te terminy.

04.10.2022 19:22
[Gammorin]
😂
11
1
odpowiedz
[Gammorin]
81
Konsul

3 gry w 6lat? Bardziej prawdopodobne, że za jakieś 6 lat możemy się spodziewać kolejnej gry, jednej.

04.10.2022 19:23
Troprzem
12
5
odpowiedz
Troprzem
58
Konsul
Image

Jesteśmy na polskim portalu. Czemu nie użyjecie polskiej grafiki?

04.10.2022 19:23
MilornDiester
13
5
odpowiedz
1 odpowiedź
MilornDiester
32
Generał

Po tym jak zachęcali by śledzić dzisiejsze ogłoszenia, liczyłem że pokażą jakiś konkret, coś co jest w zasięgu ręki np. konkretna data premiery Next-gen patcha dla W3, zwiastun tejże wersji, patcha 1.7 do CP77, może zapowiedź czegoś w rodzaju "Edycji Rozszerzonej" do CP77 która byłaby ukoronowaniem wszystkich dotychczasowych prac i stanowiłaby podstawę dla Phantom Liberty... Generalnie liczyłem na coś co nie będzie może zrzucało z fotela, ale za to będzie w zasięgu ręki, konkret który możemy zobaczyć tu i teraz/trafi do nas za kilka miesięcy.

Zamiast tego dostaliśmy kolejną "wielką strategię" z mnóstwem obietnic i wspaniałych planów na przyszłość. Problem w tym, że takie rzeczy już słyszeliśmy. Cyberpunk 2077 też miał mieć szeroko zakrojone wsparcie po-premierowe - co najmniej (!) dwa duże dodatki, regularnie wypuszczane DLCki, tryb multiplayer... A zamiast tego dostaliśmy kilka dlcków w ciągu dwóch lat od premiery i zapowiedź jednego jedynego dodatku... Tak więc dziwię się każdemu kto się tą zapowiedzią podjarał, ponieważ doświadczenie pokazuje, że zapowiedzi REDów łatwo ostatnimi czasy się dezaktualizują... W obecnej sytuacji powinni raczej udowadniać, że obietnic dotrzymują (np. pokazać zwiastun W3 Edycji Kompletnej, lub nowego patcha/wydania CP77) a nie składać kolejne obietnice.

Natomiast co do samych planów - rzeczywiście są one ambitne. Czy mają prawo się spełnić? Teoretycznie tak. Należy pamiętać, że CDP RED ma wystarczająco dużo pracowników aby ich porozdzielać po różnych zespołach. Wiedźmina 3, w końcowym stadium robiło 250 ludzi. Cyberpunka 2077 - 600. Problemem tego drugiego był nie tyle brak rąk do pracy to nieumiejętne nimi zarządzanie, ściąganie wszystkich naraz do projektu, narzucanie pracy zdalnej, zmiany koncepcji itd. Z tego co "wyciekło" zza kulis prac nad CP77, szefostwo nie umiało zarządzać tak wielkim zespołem co sprawiało że pomimo dużej liczby pracowników, ich praca była po prostu strasznie nieefektywna. Jak to zostało określone przez jednego człeka analizującego problemy CDP - "dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w jeden miesiąc". Tak więc wydaje się sensowne rozdzielenie tego zespołu na mniejsze grupy, wielkości tego który pracował nad Dzikim Gonem i zapewnienie im odpowiednio dużo czasu do pracy.

Poza tym CDP RED sporo urósł od czasu premiery CP77. Nie tylko zatrudniają na potęgę (co akurat wiąże się również ze sporą liczbą pracowników, którzy odchodzą) ale też kupują nowe studia - jak Spokko, Molases Flood czy Digital Scapes - przemianowane na CDP RED Vancouver. Tak więc biorąc pod uwagę, że już w chwili premiery Cyberpunka mieli wystarczająco ludzi by stworzyć dwa zespoły wielkości tego, który stworzył Dziki Gon + 100 osób w "nadmiarze", nie dziwi mnie jeśli są w stanie udźwignąć wszystkie te projekty.
Ja to widzę tak:
1. Phantom Liberty, nad którym siedzi większość pracowników, jest na finiszu i wyjdzie za kilka miesięcy, tak więc nie trzeba go nawet brać pod uwagę bo całość ruszy dopiero po jego wydaniu.
2. Po jego wydaniu CDP RED dzieli swój główny zespół "na pół" (upraszczając) i część posyła do nowej trylogii Wiedźmina, która jest już od dłuższego czasu opracowywana koncepcyjnie. Będą tworzyć części jedna po drugiej więc tak naprawdę jest to jeden projekt.
4. Pozostała Część siada do sequela Cyberpunka.
3. Malutki zespół kilku/kilkunastu osób siedzi teraz nad zupełnie nowym IP. Dołożą do niego pewnie jeszcze trochę i zrobi się z kilkudziesięciu ludzi.
4. Sirius jest robiony przez Molasses Flood - poza pewnymi wskazówkami, nie będą pewnie potrzebować żadnej pomocy od trzonu zespołu.
5. Canis Maioris - wynajęte studio, któremu REDzi tylko użyczają marki i zapewne wyznaczają pewne ramy, których mają się trzymać.

Tak więc na dobrą sprawę główny oddział REDów będzie się zajmował dwoma dużymi projektami + jednym, który znajduje się na etapie koncepcyjnym. Ludzi mają do tego wystarczająco i jeżeli udało im się odpowiednio zreformować firmę (co zapowiadali) tak aby maksymalnie zoptymalizować ich pracę, to nie powinni mieć problemu ze zrealizowaniem wszystkiego co zapowiedzieli. Przypominam, że znacznie mniejszy Obsidian pracuje obecnie nad aż czterema projektami...

Tak więc teoretycznie może się to powieźć a sam pomysł mniejszych zespołów pracujących nad osobnymi grami zdaje się sensowny (o ile lepiej wyszedł W3 od CP77 mimo, że ten drugi miał ponad dwa razy tylu pracowników). Do tego dochodzi również fakt iż wykorzystywać będą UE5 co również powinno przełożyć się na lepszą efektywność bo odpadnie im mnóstwo pracy związanej ze starym silnikiem. Z tym, że to wszystko jest zależne od tego czy udało im się pokonać problemy, które do tej pory trapiły studio i czy transformacja przebiegła z sukcesem. Jak na razie nie ma żadnego powodu żeby tak sądzić. Taką prezentację można ogarnąć w paręnaście minut i po prostu napisać co im się marzy na przyszłe lata. Jak na razie nie dali nam żadnego powodu abyśmy zaufali, że ta zapowiedź nie skończy tak jak poprzednie (premiera NG W3, stan CP77 na premierę, Dodatki do CP77, DLCki do CP77).

Tak więc o ile nie skreślam tych projektów z marszu i widzę szansę, że faktycznie uda im się to wszystko zrealizować tak jest to jak na razie szansa jedynie teoretyczna.

05.10.2022 11:18
13.1
inceltears
54
Konsul

Kwestia wielu rzeczy, cp zniszczyła przede wszystkim jedna osoba i problemy techniczne. UE znacznie uprości pracę i zmniejszy problemy techniczne, ale ego szefa - już nie koniecznie. Jak ktoś chce robić duże RPG to w 100 osób średnio da radę w tych czasach, potrzebują z 500 i z 5 lat pracy co najmniej. Policz sobie ile osób i ile lat pracowało nad RDR2. Nad wiedźminem pracuje obecnie więcej osób niż nad CP, bo gdyby ich głównym priorytetem był CP to by tak nie spowolnili gwałtownie prac nad grą i nie anulowali małych dlc, plus sami to ogłosili na grafice, która później przemazali. Chyba że skrócą te gry do 30 godzin fabuła plus zadania poboczne to ok uwierzę że są w stanie uciągnąć 3 projekty jednocześnie, chociaż to brzmi jak absurd. Zresztą już wszyscy wiemy jak ostatecznie będzie - szef dorwie się do takiego preprodukowanego RPG i wywali wszystko do kosza, zacznie pracę od początku i będzie 5-7 lat jak nic produkcji.

04.10.2022 19:33
14
3
odpowiedz
Lucky
28
Centurion

Zapowiedzi dla inwestorów, gracze nie ujrzą tych gier przez wiele lat, a i tak pierwsze, co wyjdzie to trailer CGI, który jest filmem, a nie grą.

04.10.2022 19:35
15
odpowiedz
Nivanriell
39
Pretorianin

Naobiecywali jak PiS przed wyborami ale kto bogatemu zabroni. Na rozwój studia na pewno mają zasoby. Byle za tą okropną koro-gadką stały solidne wizje zaangażowanych twórców

04.10.2022 19:38
marcinbvb
😂
16
odpowiedz
1 odpowiedź
marcinbvb
142
Generał

A co z W3 na nowe konsole zero informacji? Jakieś plany na dekadę do przodu, kodowe nazwy, inne bzdety i zero konkretów. Patrząc na to ile im zajmuje właśnie to przeniesienie W3 albo wydanie patcha do C2077 to można między bajki to wszystko włożyć. No ale kurs pewnie wystrzeli. Na giełdzie lubią takie zapowiedzi.

04.10.2022 20:34
16.1
2
pawel1812
55
Generał

Jest informacja. Tylko Gry-online jeszcze nie zdążyły zrobić newsa. Wspomnieli, że wydadzą w tym roku nextgena... Do końca roku jest 2 miesiące...

04.10.2022 19:49
Matt
17
1
odpowiedz
Matt
256
I Am The Night

Liczyłem, ze gdzieś tam jednak będzie remake pierwszego Wieśka.
Szkoda, ze nic takiego nie ma w planach.

04.10.2022 19:56
LilXavi
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
LilXavi
34
Centurion

Ciekawe jak będzie wyglądać ten wiedzmin robiony przez zewnętrzne studio, raczej napewno bedzię mniejszy i krótszy od tego co ma zaczynać nową sage.
Może zrobią go bez otwartego świata, bardziej liniowego skupionego stricte na głównej historii, przynajmniej ja bym takiego chciał, gre mniej więcej na 20/25 godzin w stylu opowiadań wiedzminskich.

05.10.2022 01:08
MilornDiester
18.1
MilornDiester
32
Generał

LilXavi
Przydałoby się coś w stylu Wiedźmina 2. Stosunkowo krótka historia, niewielkie lokacje, ciężki klimat oraz bardzo duży wpływ gracza na przebieg fabuły. Niech całość da się ukończyć nawet w 15h ale żeby podejmowane decyzje pozwalały ograć grę 3 czy nawet 4 razy i za każdym razem odkryć coś nowego.

05.10.2022 01:34
LilXavi
18.2
LilXavi
34
Centurion

MilornDiester
Coś takiego właśnie mi własnie chodziło po głowie.
Cóż chcieć możemy pytanie czy to pójdzie właśnie w tą stronę.

04.10.2022 20:05
😂
19
odpowiedz
Carrol
34
Konsul

Cyberpunk 2077 pozamiata.
Obiecuję.

04.10.2022 20:18
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Gdzie patch na obecną generację do Wiedzmina 3?
Skoro z czymś takim od ponad roku nie dają sobie rady to jak mają te nowe gry zrobić?
Papier i nawiązaniu ludzie przyjmą wszystko, ale zdrowe drzewo poznaje się po owocach, a owoce CDP są lipne i ostatninudany projekt był w 2015 w postaci Wiedzmina 3.

04.10.2022 20:37
20.1
pawel1812
55
Generał

Nextgena Redzi robią od niedawna(nie dłużej niż pół roku). Nie mieli w planach go robić, ale firma, która miała to zrobić, zamknęła studio, odpowiedzialne za tą produkcje. Ale ogłosili już, że w tym roku będzie. Do końca roku jest ponad 2 miesiace... Więc raczej już kończą.

05.10.2022 08:59
20.2
MewsoNs
61
Generał

Ciekawee jaki to next gen będzie. Sam mam wgranego hd reworked, który w zasadzie nie zmienił wydajności, a poprawił sporo. Jak to będzie coś podobnego z gorszą optymalizacją to bezsens.

04.10.2022 20:18
21
odpowiedz
ManieonPL
28
Pretorianin

Doją tego wiedźmina niczym 2K GTA V.

04.10.2022 20:23
22
odpowiedz
Arturo1973
63
Konsul

Jeśli faktycznie będzie KONTYNUACJA wydarzeń z Cyberpunka 2077, no to będzie genialnie.

04.10.2022 20:33
vanBolko
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
vanBolko
43
Konsul

Uniwersum Sapkowskiego tzn. świat jako całość nie ma nazwy. W przypadku takiej obfitości gier w nim tworzonych nie można tak tego zostawić i będziemy musieli jakąś wymyślić, chyba że CDP Red chce mieć swojego "bezimiennego" yyy... uniwersa. :)

post wyedytowany przez vanBolko 2022-10-04 20:40:20
04.10.2022 21:24
Angemona
23.1
Angemona
73
Generał

Uniwersum Wiedźmina?

04.10.2022 21:47
vanBolko
😁
23.2
vanBolko
43
Konsul

czyli "Wiciryum"

post wyedytowany przez vanBolko 2022-10-04 21:53:50
05.10.2022 10:13
vanBolko
23.3
vanBolko
43
Konsul

Ortelium - od twórcy pierwszej mapy kontynentu, kartografa Abrahama Orteliusa.https://wiedzmin.fandom.com/wiki/Mapa_Orteliusa

04.10.2022 20:40
JackXP
24
odpowiedz
JackXP
115
Pretorianin

Dobrze, że nad czymś pracują chociaż pytanie czy ilość nie idzie kosztem jakości. Jeszcze przed premierą Cyberpunka mówili o wielu bezpłatnych DLC, dodatku fabularnym, olbrzymim trybie sieciowym na wzór GTA Online i pełnoprawnej odświeżonej wersji na PS5/XSX.
Nawet gigantyczny Rockstar nie tworzy jednocześnie kilku projektów bo na ten moment wiemy tylko o GTA VI i Bully. Można narzekać na ich ostatnie działania w postaci remastera Trylogii GTA ale jednak dotychczasowe skupianie się na 1 projekcie a nie wielu przynosiło pozytywne efekty.
W przypadku Redów przypomina to bardziej działania Ubi, ale może mają wszystko pod kontrolą.

04.10.2022 21:00
ogislav
25
odpowiedz
ogislav
26
Centurion

Skoro nie potrafią jednej gry zrobić dobrze, to nawet nie chcę wiedzieć jakiej jakości będzie kilka gier robionych jednocześnie.

04.10.2022 21:28
Angemona
26
odpowiedz
Angemona
73
Generał

Myślę, że to może być robione na zasadzie recyklingu między częściami. Dla mnie ma to sens, bo mnie nie obchodzi, czy to konkretne drzewo znalazło się w innej grze studia.

04.10.2022 21:33
27
1
odpowiedz
zanonimizowany1315351
31
Centurion

Ta już to widzę jak mieszczą się w tak napiętym grafiku, jak od 2 lat wypuszają 4k moda do wiedzmina na konsole xD

04.10.2022 21:38
marvin92
28
odpowiedz
marvin92
18
Pretorianin

CDP RED obecnie jest tak impotentnym studiem, że przez 2 lata nie było w stanie wydać dodatków do CP2077. A tutaj widzę zapowiedzi tylu gier? Pamiętam, że jeszcze przed W3 zapowiadali grę RPG AA i jakoś do tej pory się nie ukazała. Cóż, ważne, że inwestorzy zadowoleni zapowiedziami gier, które być może nigdy się nie ukażą.

04.10.2022 21:39
A.l.e.X
😂
29
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Różnica cdp vs ubi jest całkiem skromna ;) cdprojekt 1200 osób ubisoft 21000 ;)

04.10.2022 21:46
30
odpowiedz
1 odpowiedź
toyminator
74
Senator

No to widzimy się za 5 lat na premierze nowej Wiedźmina ;D Jak dożyjemy.

04.10.2022 22:53
Korposzczurek
30.1
Korposzczurek
28
Pretorianin

No to do pierwszej obsuwy :)

04.10.2022 22:43
Wiedźmin
😜
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Wiedźmin
37
Senator

Ta wiadomość jest niesamowicie pyszna. Tak śmieszna, że aż zabawna.

Nigdy za dużo Wiedźminów. Pożyjemy zobaczymy.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-10-04 22:43:26
04.10.2022 23:35
vanBolko
😁
31.1
vanBolko
43
Konsul

Tak wielu wiedźminów? To bardzo podejżane. Któryś z was musi być dopplerem.

04.10.2022 22:51
😍
32
odpowiedz
zanonimizowany1374912
0
Pretorianin

Jutro rano dokupuje spory pakiecik akcji CDR, bedzie sie działo, pociag zaraz odjezdza na polnoc!

04.10.2022 23:14
33
odpowiedz
1 odpowiedź
deathcoder
50
Pretorianin

Czyli miałem 100% racji, kiedy twierdziłem, że CP77 ma jeden zasadniczy problem: silnik, którego NIE DA SIĘ wykorzystać do naprawienia tej gry. Zmienili silnik na UE5 i może im coś wyjdzie :) choć wciąz uważam ich za oszustów i dopóki nie zobaczę, dopóty nie uwierzę.

05.10.2022 07:18
33.1
zanonimizowany1374912
0
Pretorianin

W czym oszukali? Gra jest swieta. Jedyne co to nie powinni odpalac tego na pegazusow4 i atarione

05.10.2022 11:16
xandon
😉
34
odpowiedz
xandon
35
Generał

Ojej, no to teraz trzeba uciekać z GOL'a. Do tej pory pomiędzy Wiedźminem a CP77 inne artykuły jeszcze jakoś tu się przecisnęły, nawet jakiś jrpg od święta, ale przy nadchodzącym zalewie CDPR-owym to już chyba bez szans. Skoro patch 1.6 do CP potrafił wyprodukować chyba z 35 artykułów, to teraz przed nami całe PR-owe lata pisania i czytania o tych wszystkich produkcjach. Na zdrowie. Sam pozytywny rozwój i ucieczka do przodu mile widziane. W sumie jak zrobią te next-Wiedźminy na poziomie Kingdom Come: Deliverance to się zainteresuję. Perła KCD, którą akurat sobie teraz ogrywam, uświadomiła mi dlaczego nie zachwyciłem się kiedyś Wiedźminem, a takim średniowiecznym RPG potrafię jednak bez opamiętania. CDPR podejrzyjcie i zróbcie coś fajnego. Aha, no i pamiętajcie, że wypuszczanie kompletnych gier AAA bez błędów na premierę nie jest niczym niezwykłym w branży, tu akurat nie podglądajcie debiutu studia KCD :-)

05.10.2022 11:36
😃
35
odpowiedz
bullyPL
48
Pretorianin

Przecież CDPR miało nie zapowiadać projektów tak wcześnie minęły dwa miechy od tych słów i cyk CDP zapowiada 5 Gier na najbliższe 10 lat xDDD

05.10.2022 11:51
👎
36
odpowiedz
pawel 222
60
Szary Jedi

NIE dla multi w Wieśku .

Wiadomość Nowa trylogia Wiedźmin i dwie inne gry w uniwersum oficjalnie potwierdzone