Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Diablo 2 Resurrected dostało Wielkie Talizmany; update 2.5 już niedługo

16.09.2022 08:39
1
2
Zar3011
102
Pretorianin

Już lepiej było zrobić kopiuj wklej oryginalnej wiadomości blizzarda niż pisać "swoimi słowami" takie skrótowe newsy, które zawierają błędy i przeinaczają zmiany. Wielkie talizmany istnieją w diablo 2 od wydania dodatku czyli ponad 20 lat. To co zostanie dodane to unikatowe wersje tych talizmanów, które będą przełamywać niewrażliwości potworów na określony żywioł ale jednocześnie będą znacząco obniżać odporności postaci na ten sam żywioł. Ma to zniwelować problem, który istnieje od zawsze w diablo 2, a mianowicie to że potwory często mają grubo ponad 100% odporności na dany żywioł (gdyby potwory miały tylko 100% tak jak napisano w newsie to by nie było problemu) i żadna z dostępnych w grze metod obniżenia odporności nie sprawia że uda się zbić wartość poniżej 100%. Tabelka odporności potworów wygląda tak, że za pomocą określonej aury lub klątwy można było zdjąć praktycznie wszystkie niewrażliwości na błyskawice i grać zupełnie komfortowo, natomiast niewrażliwości na ogień i zimno były w większości niezdejmowalne przez co postacie oparte na tych żywiołach miały ograniczone możliwości radzenia sobie w nowych miejscówkach.

Imo zmiana na plus chociaż mam wątpliwości co do balansu i czy teraz nie będzie sytuacji na odwrót i czy część postaci nie stanie się zbyt mocna. Ale to wyjdzie w grze i ewentualnie będą dostosowywać.

16.09.2022 14:47
2
odpowiedz
1 odpowiedź
TraxPL
39
Pretorianin

Zar3011 zmiana na plus xD Przez tą zmienne nikt nie będzie grał niczym innym niż czarodziejką pod zamieć bo nic nie będzie tak efektywne. Jedyną słabością tego buildu było pełno miejsc z niewrażliwościami na zimno teraz już game over może farmić wszystko(talizman obniża odporność do 95% więc mistrzostwo zimna obniży je do 0 a nawet wartości minusowych czyli potwory niewrażliwe dotąd na zimno będą otrzymywać dodatkowy dmg od zimna) co oznacza że inne buildy i klasy nawet Haimmerdin nie mają już żadnych zalet. Mam nadzieję że do finalnego patcha to nie trafi.

post wyedytowany przez TraxPL 2022-09-16 14:55:45
16.09.2022 15:40
2.1
Zar3011
102
Pretorianin

Pisząc o wątpliwościach na temat balansu miałem właśnie na myśli cold soso. W głowie wyglądało mi to na op ale na tamten moment nie grałem jeszcze na ptr. Teraz chwilę już potestowałem i talizmany i tak uważam za zmianę na plus, moim zdaniem lepiej żeby ewentualnie osłabili mistrzostwo niż wycofali się z talizmanów. Inna sprawa że przez lata hammer był numerem 1 i jakoś nikomu to nie przeszkadzało, a teraz kiedy może spaść na drugie miejsce to jest płacz;)

16.09.2022 17:08
3
odpowiedz
1 odpowiedź
TraxPL
39
Pretorianin

Zar3011 Hamerdin jest za mocny więc zamiast dodać więcej potworów odpornych na magie to dodają coś co sprawia że i tak najbardziej op build czyli cold soc może być wielokrotnie bardziej OP xD I tak soc miała ogromna przewagę w postaci dostępnego od razu teleportu teraz to inne klasy są bezużyteczne jeszcze bardziej po tej zmianie. Nie mówiąc już że to zniszczenie całego balansu i dalsza droga w kierunku diablo 3 czyli każda postać może wszystko, po co kombinować. Następnym etapem pewnie będzie zablokowanie handlu(bo płatki śniegu już spamują jakie D2JSP i handel za prawdziwe pieniądze złe) i przypisanie itemów konta do konta i dostaniemy tak samo złom i zepsutą grę jak diablo 3 i jak wszystko wskazuje też diablo 4. Niech lepiej nic nie ruszają. Diablo 3 od premiery ROS, ma zepsuty levelowanie i kampanie a blizzard nic nie robi mimo że gra dramatycznie od premiery dodatku wymaga powtórnego balansu przy levelowaniu to oni dali jakiś prosty skrypcik skalujący i pora na csa, liczby obrażeń to już w ogóle żart bo już idą w setki miliardów na pojedynczy atak. Więc niech tu już lepiej niż nie ruszają bo popsują cały balans gry taką zmianą jak ta a później analogicznie jak wyżej nigdy tego nie naprawią.

16.09.2022 18:51
3.1
Zar3011
102
Pretorianin

Imo skupiasz się na tej soso, a to jest najprawdopodobniej niedopatrzenie z ich strony że aż tak ją wzmocnili. Soso to jedna sprawa ale "odblokowanie" lokacji dla postaci jak np. fire druid to zupełnie inny temat. Imo sztuczne odcinanie połowy lokacji przed daną postacią/buildem dodając immuny to nie jest balans. Z dwojga złego wolę więcej sposobów na wywalenie immunów niż dokładanie ich żeby odciąć jakąś postać od kolejnych lokacji. Nigdy nie byłem fanem tego rozwiązania z immunami i nie traktuję też d2 jak świętość, której nie wolno ruszać (chociaż spędziłem w nim tysiące godzin). Cieszy mnie, że coś się tam dzieje i że próbują zmienić coś co od lat stało w miejscu.

Inna sprawa, że pamiętam podobne gadki jak wywalali IM u magów w CS. Też byli tacy co mówili że po co to ruszać, tak ma być, że melee mają nie latać do tej lokacji, a jeżeli chcą latać to mają mieć ciężko. A pewnie jakby dobrze poszukać to znaleźli by się nawet zwolennicy Black Deathsów z d1 argumentując że walka z nimi jako warrior wymaga skilla i taktyki;).

Wiadomość Diablo 2 Resurrected dostało Wielkie Talizmany; update 2.5 już niedługo