Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Final Fantasy XVI bez otwartego świata, ten element był największą wadą piętnastki

22.06.2022 15:09
bmwbmw2
1
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

NIENIE . to wina tego że 15 miała naprawde powtarzalny świat i brak szybszego transportu niż autko jadące 40 na godzine... myślę że nawet farma chocobo to była największa bieda z ostatnich części

22.06.2022 15:22
2
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

To akurat jest doskonałą wiadomością.
Brakuje gier dobrze napisanych, przemyslanych, plansz recznie zrobionych bez rozwodnienia gameplayem chodzeniem kilometry w ta i spowrotem.

Czlowiek zakochal sie w grach takich jak Resident Evil, Metal Gear Solid i tam wszystko bylo korytarzowe, ale świetnie przemyslane.
Sandboxowa forma gameplayu zabila wg mnie serie Metal Gear Solid. Czeaci 1-4 byly jesscze bardzo dobre, a piątka... Az szkoda pisac, tam prolog i kilka pierwszych misji sie zgadzało, pozniej tylko gorzej. Zakonczenie na YouTube obejrzalem, gameplay nudny mnie pokonał.

Reasumując, super wiadomość!

22.06.2022 15:39
Polterghost
3
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Polterghost
44
Pretorianin

Największa wadą XV był wycięty content, a nie otwarty świat.

22.06.2022 16:09
😁
3.1
zanonimizowany1370474
2
Konsul

Wycięty content - mój ulubiony pseudoargument.

22.06.2022 17:19
Sasori666
3.2
1
Sasori666
186
Korneliusz

Nie tyle wycięty, co nieskończony. Oni zrobiły spore tereny na których nic nie było.
Sporo questów pobocznych nie prowadziło do wielu niewykorzystanych miejsc, a jak się grało tylko misje główne, to odwiedzamy może 10% tego świata.

Ja w tej grze robiłem wszystkim questy, więc zwiedziłem spora część mapy i było całkiem ok.

22.06.2022 17:33
Butryk89
3.3
1
Butryk89
151
Senator

Ja uwielbiam FF XV (ostatnio VII-IX tak mnie zadowoliły), ale i mi brakowało usuniętego contentu. Rezygnacja z DLC z Lunafreyą, która miała sporo wyjaśnić również była błędem i XV wydaje się niedokończoną historią lub dokończoną jak kto woli, ale z lukami.

22.06.2022 17:36
😐
3.4
zanonimizowany1370474
2
Konsul

Nie tyle wycięty, co nieskończony. Oni zrobiły spore tereny na których nic nie było.
Sporo questów pobocznych nie prowadziło do wielu niewykorzystanych miejsc, a jak się grało tylko misje główne, to odwiedzamy może 10% tego świata.

Ale skąd ta myśl, że to przez to, że nie skończyli? Może tak po prostu miało być?

post wyedytowany przez zanonimizowany1370474 2022-06-22 17:37:25
22.06.2022 17:41
Butryk89
3.5
Butryk89
151
Senator

Miało być? Przecież w pierwszych zwiastunach pokazywali rzeczy/historie, które nie uwzględnili w grze, chociaż powinno być, no i DLC o którym wspomniałem wyżej, które miało wyjść i wyjaśnić sporo i nie wyszło. Więc tak, wycięty content po prostu miał być i od samego początku to planowali.

22.06.2022 18:13
Polterghost
3.6
Polterghost
44
Pretorianin

Sasori666 Nieskończyli contentu więc go wycieli. Część wydali później w patchu, część w DLC, a część w książce.

23.06.2022 02:34
3.7
laki2217
126
Generał

Gra została zapowiedziana jako Final Fantasy VERSUS XIII w 2006 roku. Potem mijają lata , są zapowiedzi, szczątkowe gameplay'e z bety (Widać klasyczny, turowy system walki). Jednak gra nie zostaje wydana. Oficjalna zapowiedź final fantasy XV pogrzebała Final Fantasy VERSUS XIII w 2013 roku. Gra dopiero w 2014 roku zaczęła wyglądać tak jaką znamy dzisiaj, ale też widać różnice. Moim zdaniem oryginalny projekt poleciał późno do kosza bo jeszcze w 2011 był puszczony gameplay z tej starej wersji. To ciekawe ile faktycznie trwał developing final fantasy XV.

22.06.2022 15:58
4
1
odpowiedz
zanonimizowany441993
63
Konsul

Jestem całkowicie na tak, bardzo lubię gry podzielone na obszary. Dla mnie idealnym rozwiązaniem są mapy z Rise of the Tomb Raider, dużo większe, nieliniowe obszary ze swoimi sekretnymi lokacjami i "znajdźkami".

22.06.2022 17:16
Sasori666
5
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

Otwarty swiat to jeden z głównych powodów dlaczego grałem w 15.
Tutaj nie będzie, więc ta gra automatycznie przestaje mnie interesować.

22.06.2022 17:26
Bieniu05
6
odpowiedz
Bieniu05
145
The100

no i bardzo dobrze otwarte swiaty to tragedia

post wyedytowany przez Bieniu05 2022-06-22 17:27:20
22.06.2022 17:27
Butryk89
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
Butryk89
151
Senator

Otwarty świat 15 to jej wada? Przecież pasował idealnie do poczucia, że jest się w drodze - poznaje ludzi, zwłaszcza swoich kumpli, robi ognisko, nazajutrz jedzie się dalej. Dla mnie świetna sprawa to była i nie miałem poczucia, że musi być napakowana licznymi miastami, wrogami i NPCami.

22.06.2022 17:34
7.1
zanonimizowany1366638
8
Konsul

Polecam filmy ala The Road, a gry niech pozostana grami.

22.06.2022 17:37
Butryk89
7.2
2
Butryk89
151
Senator

Ale co ma ten film do tego? To gra nie może być zbudowana jak podróż bohaterów? Zawsze ma być zbudowane na akcji? :) Poza tym uważam, że gry lepiej mogą zobrazować to niż 2-godzinny film, bo my to przeżywamy (sterując postacią), a nie aktorzy.

post wyedytowany przez Butryk89 2022-06-22 17:39:08
22.06.2022 17:55
7.3
zanonimizowany1366638
8
Konsul

To zle uwazasz.

I nie chce mi sie tutaj tlumaczyc dlaczego gry powinny zostac grami. Na szczescie dosc chlodny odbior 15tki mowi sam za siebie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-06-22 17:57:32
22.06.2022 19:31
Kaniehto
7.4
3
Kaniehto
59
Generał

To zle uwazasz.
no wiadomo, przecież to twoja opinia jest najważniejsza xd

22.06.2022 22:55
kęsik
👍
7.5
2
kęsik
148
Legend

Butryk89 Dokładnie tak. To uczucie podróży z przyjaciółmi czyniło FFXV wyjątkową grą. Świat był trochę pustawy a i zadania nie były specjalnie ambitne ale klimat bardzo dobry co sprawiało, że eksploracja tego siata była bardzo przyjemną rzeczą. Także zdjęcia, które robił Prompto dokumentujące naszą podróż i przygodę były bardzo fajnym zabiegiem.

22.06.2022 17:55
8
odpowiedz
zanonimizowany1373004
9
Generał

Myślę, że otwarty (albo pół-otwarty) świat nie jest wada, bo bardzo lubię, o ile jeśli jest dobrze zrobiony. Jazdy autko przez pustynia ma swój niepowtarzalny urok.

Gracze nienawidzą gry z otwartymi światami, bo zawierają za dużo setki obozów do wybijanie, nudne znajdźki i powtarzalne questy. Oczekują niezapomniane wrażenie przez cały czas, a nie powtarzalne elementy do bólu. Oczekują jakość, a nie ilość.

Niech nie zapominają, że w części Final Fantasy IV-IX też oferują swobody eksploracji w późniejszym fazie rozgrywki i możemy zwiedzić opcjonalne lokacji w dowolnej kolejność. Fabuła nie traci przez to jakość.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-06-22 17:56:41
22.06.2022 18:08
9
2
odpowiedz
Gosen
155
Generał

Chcą przyciągnąć nowych fanów, a starzy odchodzą, bo ta seria nie ma już nic wspólnego z tym, dzięki czemu ci fani w ogóle byli...

Co do braku otwartego świata nie wyobrażam sobie aby w 2023 (?) wydawać grę, w której idzie się po sznurku korytarzami jak w erze PSX'a. Chyba że na koniec klasycznie statek, mapa świata i endgame.

post wyedytowany przez Gosen 2022-06-22 18:09:22
22.06.2022 18:08
Jaarvs
10
1
odpowiedz
Jaarvs
51
Nyoho

Bardzo dobrze, nie każdy świat w grze musi być na siłę jedną wielką mapę, która próbuje upchać całe krainy i kontynenty w wersji mikro.
W końcu nawet Wiedźmin 3 , nie był jedną, wielką otwartą mapą, tylko został podzielony na "krainy", a wcale mu to nie zaszkodziło.

post wyedytowany przez Jaarvs 2022-06-22 18:11:34
22.06.2022 19:27
Korposzczurek
11
odpowiedz
Korposzczurek
28
Pretorianin

1 rabin powie... :D

22.06.2022 20:18
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Wreszcie. Ile można robić z gier z otwartymi światami. ? Rzygam - dajcie miskę. Na szczęście ta gra nie powtórzy tego błędu, więc możecie ją zabrać

22.06.2022 22:57
kęsik
😒
12.1
kęsik
148
Legend

Hate424242 Już ty się Hydro uspokój. Gier z otwartymi światami to jest akurat zdecydowanie zbyt mało. Może ze 2 na 10 gier mają otwarty świat, to nie jest zbyt dużo, nie masz powodów do rzygania.

post wyedytowany przez kęsik 2022-06-22 23:06:54
23.06.2022 01:17
12.2
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Człowieku. Od 6 lat naliczyłem może 6 gier tunelowych, a Ty mi gadasz, że 2 na 10 to sandboxy. No to nie mamy o czym dalej dyskutować

23.06.2022 11:04
Miodowy
12.3
2
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Hate424242 otwarty świat i sandbox to nie to samo.

23.06.2022 21:43
kęsik
😂
12.4
kęsik
148
Legend

Hate424242 Chyba sobie jaja robisz. To ty chyba liczyć nie umiesz albo (jak można się domyślić) w mało grasz gier. Przez ostatnie 6 lat to gry z otwartym światem w stylu GTA to możesz na palcach jednej ręki policzyć. RPG w otwartym świecie od czasu Wiedźmina 3 to nawet 10 nie wyszło. A rocznie wychodzą tysiące gier. Jeżeli chodzi o nowe gry tylko z tego roku w które grałem to szybko patrząc otwarty świat miały 3 na 8. Patrząc na kolejne premiery do końca lata zrobi się co najmniej 3 na 12. Gry z otwartym światem to zdecydowana mniejszość, to jest fakt.

post wyedytowany przez kęsik 2022-06-23 22:33:41
22.06.2022 22:32
👎
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Tadek7365
5
Pretorianin

Final to się skończył na IX części.

23.06.2022 23:10
konewko01
13.1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Przecież FF IX jest starsze od ciebie i nawet w nie nie grałeś.

post wyedytowany przez konewko01 2022-06-23 23:12:08
23.06.2022 00:22
14
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Wiedźmin czy mass effect andromeda też nie są grami z pełnym otwartym światem, tylko podzielonymi obszarami. Tylko co oznacza według nich "podzielone obszary". Będziemy mogli dowolnie zwiedzać te obszary, czy będziemy po prostu skazani na ciąg fabularny i tyle. Wiadomo, że sporo graczy cieszy ta informacja, ale z drugiej strony nie pozwolili rozwinąć się nowej koncepcji z FV XV.

23.06.2022 11:02
Miodowy
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Żeby otwarty świat nie był wadą musi być dobrze zrobiony.
Większość devów tego nie potrafi, aleee.... jest też cała masa graczy (jeśli nie większość) dla których sam fakt otwartego świata jest atrakcją. Nie musi być przy tym ani dobrze prowadzonej historii ani poczucia progresu. Po prostu lubią sobie łazić.

24.06.2022 00:26
15.1
laki2217
126
Generał

Ja do tej grupy należę. Po prostu lubię zwiedzać sobie krainę. Jednak jak wiem lokacje mają być otwarte, tylko podzielone na sektory (Coś na zasadzie monster hunter kub pokemon). Po prostu by według nich zrobić prawdziwą "globalną" skalę.

Wiadomość Final Fantasy XVI bez otwartego świata, ten element był największą wadą piętnastki