Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Forza Horizon 5 dostaje po uszach, F1 22 simsowacieje - Motoprzegląd Drauga

04.06.2022 22:45
Jaymson
1
Jaymson
29
Legionista

Nie dziwię się, że jesteś sfrustrowany Horizon 5. Sam już powoli mam dość tej gry. Ile razy podchodzę do trybu multiplayer to mi się odechciewa po 2 wyścigach, bo:
a. w trybie "współpracy" to o współpracy ze strony randomów można zapomnieć,
b. w Horizon Open zwykle kończę wyścig na barierce zepchany przez innych graczy albo w karambolu na zakręcie 90 stopni,
a tak naprawdę oprócz Playlisty i multi (xD) nie ma co robić. Dodatek jest potrzebny na już, bo najzwyczajniej w świecie brakuje kontentu.

post wyedytowany przez Jaymson 2022-06-04 22:46:35
04.06.2022 22:47
Domin922
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Domin922
58
Generał

Sztuczna inteligencja ignoruje fizykę i gra nieczysto (zwłaszcza na najwyższym poziomie trudności). O dziwo, w FH4 nie było to odczuwalne.

To chyba ktoś tu nigdy nie odpalił trybu online. AI nawet na najwyższym poziomie trudności to pikuś w porównaniu do tego co odwalają niektórzy gracze na wspomagaczach i często jest tak, że podczas wyścigu walczy się tak naprawdę o 2 czy nawet 3 miejsce. Bo 1 i 2 są zarezerwowane :) Jakoś nikt ich nie banuje... ba, nawet zgłosić nie można...

Co do wylotów do pulpitu, nigdy taka sytuacja mi się nie zdarzyła, a mam już ponad 200h nabite. Klatki to mi bardzo spadają w Guanajuato(GTX 1060), wszędzie indziej mam 60+, a tam spadają do 40.

Z resztą się jak najbardziej zgadzam i też doświadczam tych bolączek.

Jaymson Oj tak, co do Horizon Open i trybu współpracy to 100% racji. Jednak, tak jak pisałem powyżej, mnie najbardziej wkurzają cheaterzy. Autka klasy A 800 a tu typ przyśpiesza jakby miał Ferrari F50 GT klasy S2 998, nawet na zakrętach nie musi zwalniać...

post wyedytowany przez Domin922 2022-06-04 22:49:13
04.06.2022 22:58
Jaymson
2.1
Jaymson
29
Legionista

Ze stabilnością też u mnie ciężko ostatnio. W tym tygodniu nadrabiałem wyróżnienia i w ciągu 3 godzin gra mi scrashowała 4 razy, a podczas ostatniego triala 2 razy mnie ścięło na +/- 5 sekund przez co kończyłem ok. 3 miejsca niżej niż powinienem. Jeśli chodzi o optymalizację i stabilność to faktycznie można by sobie życzyć, żeby coś z tym zrobili.

04.06.2022 23:04
Domin922
2.2
Domin922
58
Generał

Jaymson U mnie akurat takiej tragedii ze stabilnością nie ma, nie przypominam sobie by gra mi crashowała. Za to klatkarz w Guanajuato to kiepski żart, przez co bardzo ciężko ogrywa mi się wyścigi, które w tym mieście się znajdują. Jak dodatkowo jest nocny wyścig i na ekranie jest 11 aut przeciwników + mój + ruch uliczny to klatki potrafią spaść i do 30. Nawet po obniżeniu detali. Tylko wtedy gra wygląda gorzej niż FH 4, w którą grałem na ultra i miałem zawsze ponad 60 fps...

05.06.2022 00:34
2.3
zanonimizowany1333750
8
Centurion

Mi na szczęście gra się nie sypie wcale. Mam 337 godzin i od mniej więcej 250-300 nie miałem crasha. Jest za to inny problem, z którym borykam się od premiery gry: memory leak. Im dłużej gra jest odpalona, tym mniej płynnie chodzi. I jak zaraz po odpaleniu mam 100-120fps, tak po np. 3-4 godzinach mam 45-50fps :|
Jak wyłączę grę i odpalę z powrotem to problem znika i tak w kółko.

05.06.2022 01:17
Domin922
2.4
Domin922
58
Generał

mitsub Moje partie nigdy nie trwają tak długo, więc nie mogę się wypowiedzieć. Zwykle FH 5 włączam na max 2-3 godziny i wyłączam. Nie zauważyłem różnicy w działaniu gry w tym czasie. Widocznie za krótko. Może jutro odpalę na dłużej i sprawdzę jak to wygląda.

04.06.2022 23:22
3
odpowiedz
noobmer
41
Generał

No z tą wydajnością to ja też myślałem ze coś ma mnie tak z kompem, chyba na początku gra jakoś lepiej chodziła. Na tyle mocnego PCta mam ze klatki ponizej 80 nie spadaja no ale czuć taki nagły skok z 130 na 80 :P

post wyedytowany przez noobmer 2022-06-04 23:25:21
05.06.2022 00:19
MineBeziX
4
odpowiedz
MineBeziX
60
Generał

Optymalizacja powinna być lepsza, gra notorycznie zalicza chwilowe spadki liczby klatek na sekundę (a gram na mocnym PC). FH4 wyglądała prawie równie ładnie, a działała o niebo lepiej.

Dokładnie. Zresztą poza optymalizacją kompletnie skopali ustawienia graficzne na PC - jakiś geniusz postanowił, że jakość roślinności, zamiast dać jako osobną opcję, będzie połączona wraz z "jakością geometrii otoczenia". Tylko nie to jest najgorsze - najgorsze jest to, że poniżej ustawienia "Ultra", wspomniana roślinność wygląda jak plastelina dalej niż 100 metrów od niej, w szczególności drzewa. Nawet śmigając po 300+ na godzinę nie da się tego nie zauważyć. Nie muszę chyba wspominać, że jakość geometrii zmienia więcej niż tylko jakość roślinności, przez co jeśli nie chcemy popsutych drzew, musimy liczyć się ze spadkiem płynności.

Do tego pola z kwiatami i miasto Guanajuato to miejsca, gdzie FPSy spadają najbardziej, szczególnie to drugie. Osobiście zmieniłem wysłużonego już GTX'a 1060 na RTX'a 3060 jakoś dwa tygodnie temu i mogę grać na tych Ultra w prawie żelaznych 60FPS w 1440p (czasem chrupnie do 55, czyli jakby wcale), nie zmienia to jednak faktu, że nie powinienem być do tego zmuszony. Gra wygląda naprawdę solidnie na ustawieniach wysokich poza roślinnością właśnie. FH4 na 1060 na ustawieniach Ultra także wyciąga 70-80FPS w 1080p, w FH5 takiej możliwości nie ma, a na High FH5 wygląda zauważalnie gorzej...

05.06.2022 00:50
vorimenn
😐
5
odpowiedz
vorimenn
68
Generał

W przypadku FH5 irytuje mnie to, że po raz kolejny nie ma aktywności związanych z niszczeniem obiektów, aby móc odblokować ostatnie brakujące osiągnięcie. Niestety te obecne w codziennych aktywnościach Forzathon się nie zaliczają, co jest jakimś absurdem. 990 G przez 2 czy nawet 3 miesiące. Eh…

Co do multiplayera. Jak zaliczałem którąś Serię na 100% to przy żadnym zadaniu nie spotkałem się z jakimiś błędami czy irytacją.

05.06.2022 00:58
Domin922
😁
6
odpowiedz
Domin922
58
Generał
Image

Zagrałem z ciekawości teraz Horizon Open i z problemami, ale udało mi się wygrać mistrzostwa. 1 miejsce, potem 3 i w ostatnim wyścigu 2, ale inni też się tasowali i zajmowali różne miejsca. Nie było ani oszustów, ani spychaczy, a to rzadkość w tej grze. Poza tym Lotus Elan Sprint to takie auto, że nawet mocniejszy wiatr by go zwiał z trasy, a co dopiero uderzenie innego auta :P Miałem farta :D

post wyedytowany przez Domin922 2022-06-05 01:09:19
05.06.2022 07:43
meria_64
📄
7
odpowiedz
meria_64
35
Pretorianin

Moja odpowiedź a propo tych wad:
- To już tradycja, od 3 tak jest.
- Zgadzam się, jeszcze bardziej denerwuje jazda po sznurku.
- Na identycznych ustawieniach co w 5 w 4 mam o jakieś dodatkowe 15-10 klatki. A nawet 25-20, gdy wjedziemy do fatalnie zoptymalizowanego Guanahato
- Ja mam na odwrót, przy widoku za kierownicą mam BARDZO jasny. Co ciekawe, widok za zegarami ma "normalne" oświetlenie "
- Ani razu mnie to nie spotkało - no może oprócz tego że mi zaliczyło zadanie którego nie robiłem. Ale ja tylko Ferrari zdobywałem, bo reszta nagród taka sobie
- Od Serii 5 nie wywala mnie do pulpitu
- Niespotykane, aczkolwiek często widuję dziury (czyt. niedoczytana tekstura świata) w podłożu gdy jadę na przełaj
- Ja z tego wogóle nie korzystam. Warto też nadmienić, że stare auta mają identyczny problem, np. w Subaru 22B nie da się drzwi otworzyć. Model pochodzi z FH1...
- Licencje. W GRID Legends nie było problemu z tymi autami, ba, nawet Alfa Giulia GTAm się pojawiła. Może będzie sytuacja analogiczna co z Porsche, czyli wróci jako dodatek, a potem do gry
Tak na zakończenie, lepiej by naprawili te błędy, a dodatek żeby był ma poziome Blizzard Mountain z FH3. Gracze już się odwracają od tej kupy
Przypomnę, 9.0...

05.06.2022 08:22
Mr. JaQb
8
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Bo Forza ma mnóstwo wad i zauważasz ich tym więcej, im dłużej w nią grasz, ale nadal chce się w nią grać :)

05.06.2022 09:35
9
odpowiedz
X3rQu
1
Junior

U mnie problemów nie ma oprócz mojego 6gb RTX I po jakimś czasie robi się z mapy fuzja RGB i szkoda że moją ulubioną markę dali płatną i tylko jeden samochod jest free na online pojawią się czasem problem z dołączaniem lub stabilnością konwoju potrafi rozłączyć z niewiadomych przyczyn ale tak to jest ok z strony technicznej ale jeśli chodzi o zabawę to wchodzę do forzy po to by jeździć w konwojach ale już nawet to powoli się nudzi

05.06.2022 10:09
Kapela-rules
10
odpowiedz
Kapela-rules
122
stary wyjadacz

Do FH5 dorzuciłbym jeszcze swoją partię błędów:
- trzeba dwukrotnie aplikować schemat tuningu bo za pierwszym razem tylko częściowo się aplikuje (i możemy mieć sytuację gdzie aplikowaliśmy tuning na A800 a otrzymamy auto S1 804 z innymi osiągami i dopiero kolejne zaaplikowanie tuningu załaduje poprawne części)
- wyścigi Trial/Tour z AI, kiedyś AI miało max tuning na daną klasę a teraz mają w ogóle niestuningowane przez co ludzie jeżdżą przykładowo A800 a AI jeździ A740-760
- w playliście tygodniowej doszły wyścigi w których trzeba jeździć niestuningowanymi autami, no o tu kompletnie dali ciała bo tak na prawdę można je tuningować, ważne tylko żeby miało ten sam rating co stockowe auto
- w momencie premiery zgłosiłem do supportu żeby posortowali alfabetycznie listę typów aut i nadal tego nie poprawili. Chodzi mi tam gdzie jest wybór auta i wybieramy filtrowanie po "ulubione", "typ napędu" i "typ auta" to ten typ auta jest listą w totalnie losowej kolejności i żeby coś znaleźć trzeba się naczytać zamiast od razu zjechać intuicyjnie do konkretnej litery

A oprócz tego zgodzę się w pełni z twoją listą błędów, też mam błędy tekstur czasami i bardzo sporadycznie crashe, najczęściej przy ładowaniu gry (Ryzen 5 5600X, GTX 1660 Ti)

05.06.2022 10:40
dj_sasek
😐
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
dj_sasek
153
Freelancer

Forza Horizon ma też sporo wad, które nie były zaadresowane w poprzednich częściach i irytują tak samo w FH5, ale za długo by się rozpisywać, aby je wszystkie wymienić. Najgorsze jest to, że twórcy zdają się nie słuchać w ogóle tego co mówi ich społeczność i zajmują się wydawaniem kolejnych rozszerzeń i płatnych dodatków, no bo na tym po prostu zarabiają, a że FH5 tak naprawdę nie ma obecnie konkurencji na rynku zarówno pod względem zawartości gry jak i moim zdaniem genialnemu modelu prowadzenia samochodów jak na grę zręcznościową oczywiście to jest jak jest.

Co do Gran Turismo 7 to powoli tracę cierpliwość do tego tytułu, z tego samego względu dla którego straciłem cierpliwość przy FH5. Twórcy nie słuchają co mówi do nich społeczność graczy. Gracze, którzy kupili GT7 nie dla trybu multiplayer nie dostają pożądanej ilości zawartości do gry aby nie powtarzać ciągle tych samych wyścigów aby zarobić na droższe samochody (które swoją drogą są absurdalnie drogie). Ostatni patch, który wprowadził te 9 wyścigów można zrobić w 2 godziny... Tak 2 godziny nowej zawartości do gry i czekamy na kolejny patch w czerwcu... Co jak co, ale 2 godziny nowej zawartości w grze wyścigowej, gdzie bardzo łatwo można stworzyć nową zawartość, która zajmie graczy na dłużej, bo przecież można dodać wiele nowych wyzwań, czy wyścigów z palca stosując dostępną zawartość niewykorzystanych torów i samochodów w grze jest naprawdę irytujące dla kogoś, kto właśnie liczył, że pogra sobie z AI a nie żywymi kierowcami. A jak do tego dołoży się fakt, że każdy wyścig przypomina "gonienie królika", czyli start z końca i gonienie przeciwnika na 1 miejscu z przewagą niekiedy 30 sekund to fun gdzieś ucieka, bo mijamy przeciwników jak pachołki na torze a nie rywalizujemy z nimi o pozycję. Te problemy nie zostały zaadresowane w poprzednich częściach GT i nie zostały zaadresowane teraz.

Podsumowując, żadna z ostatnio prezentowanych wyścigówek arkejdowych nie spełnia oczekiwań fanów, a te bardzo często nie są trudne do spełnienia i wymagają niewiele pracy a twórcy zdają się je olewać.

Po cichu liczę, że FM8 dostarczy to czego nie dostarczyło GT7.

ps. Jak zawsze Draug dobry zbiór materiałów. Chociaż uważam, że Rennsport nie dorówna prowadzeniu aut jakie mamy w AC i ACC, a tak przynajmniej sądzą koledzy z branży, którzy mieli dostęp na testach.

post wyedytowany przez dj_sasek 2022-06-05 10:41:13
08.06.2022 21:04
11.1
LukaszRei
50
Pretorianin

Nie wiem jak, to jest w przypadku GT7, ale obstawiam, że oni słuchają co do nich mówi społeczność graczy. Problem w tym, że ważna jest dla nich, tylko ta cześć, która dostarcza największy dochód, a zazwyczaj składa się ona z największych noobów, które nie ogrania gry, w którą grają.

05.06.2022 11:55
Pizystrat
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Pizystrat
122
VictoriaConcordiaCrescit

Optymalizacja powinna być lepsza, gra notorycznie zalicza chwilowe spadki liczby klatek na sekundę (a gram na mocnym PC). FH4 wyglądała prawie równie ładnie, a działała o niebo lepiej.

Przecież zewsząd ta gra była wychwalana pod niebiosa za świetną optymalizację w stosunku do tego jak wygląda. I po pół roku jest już kiepsko zoptymalizowana? Ja nie zauważyłem żadnych spadków klatek, czy to Guanajuato, czy to dżungla, czy to pustynia, a jeśli już, to minimalnie, czego w ogóle nie odczuwam, bo nie przeszkadza w rozgrywce w żaden sposób. Może na słabszych sprzętach faktycznie coś popsuli kolejnymi patchami (bo na premierę przecież to hulało, jestem pewny), ale na RTX 2070S takich problemów nie widzę.

Oświetlenie regularnie wariuje, np. we wnętrzach aut bez dachu ekran bywa straszliwie ciemny w środku dnia, podczas gdy każda inna kamera ma mniej lub bardziej normalne światło.

To akurat prawda - jechałem ostatnio pewnym autkiem bez dachu z lat 50-tych (nie pamiętam jakie to auto niestety), był środek dnia, jasno jak cholera, a gdy zmieniłem kamerę na widok zza kierownicy - pach, nagle kilka razy ciemniej się robiło. Tylko, że to nie jest problem dotyczący tylko kabrio, niektórych buggy czy aut typu Auto Union D. Problemy z oświetleniem w zależności od kamery zauważyłem także w całkiem krytych autach...

Gra lubi sobie wyskoczyć do pulpitu raz na jakiś czas.

Od premiery gra nie wyrzuciła mnie do pulpitu ani razu. Powtórzę - ani razu. Problem był straszliwy w Forzy Horizon 3 i 4. Tam, to ja miałem często ogromny problem, żeby w ogóle gry odpalić, bo wywalało do pulpitu jeszcze przed pojawieniem się menu lub gra nie włączała się wcale. Straciłem długie godziny na tym, by naprawić ten problem, wiele osób to miało, ale żadnej skutecznej metody nie znalazłem. Grzebanie w systemie, w plikach, włączanie tego, wyłączanie tamtego, masakra... Najskuteczniejszą metodą było ogarnięcie jakiegoś fixa systemowego, który przeciwdziałał crashom i uruchamianie gry poprzez niego, ale też nie zawsze skuteczne. W FH5 takich problemów na szczęście u mnie brak - ale słyszałem, że ludzie mają. To zupełnie tak samo jak w FH3 i FH4. Ja miałem problemy, wiele osób miało, ale byli tacy, co ich nie mieli. W FH5 ja nie mam problemów, ale wiem, że innych wywala do pulpitu lub gra nie chce się włączyć bez powodu... Coś tutaj jest mocno skopane akurat i to od lat. W zależności od konfiguracji sprzętowej, systemu itd. itp. pliki gry muszą gryźć się z systemowymi z jakiegoś powodu - innego wytłumaczenia nie widzę. Szkoda, że nie potrafią tego w 100% ogarnąć.

Jedynym problemem z włączeniem gry miałem przy... aktualizacjach aplikacji Xbox, Usługi Gier lub Microsoft Store. Myślałem, że sobie włosy z łba powyrywam, kiedy przez KILKA DNI nie mogłem zagrać w żadną grę z Gamepassa (i tak było kilka razy), bo po kliknięciu w ikonkę dowolnej gry - przekierowanie do Microsoft Store z Usługą Gier. Problem dotyczył mnóstwa osób. Kolejne godziny stracone na szukanie rozwiązania, którym było zabawa z konkretnymi komendami w PowerShell, restartowanie komputera i wiele innych dupereli, żeby go naprawić i można było normalnie grać. Mimo wszystko to nie była wina samej Forzy, tylko aplikacji Microsoftu.

Regularnie widuję czarne plamy albo tęczowe bohomazy zamiast tekstur podłoża. FH4 nie oferowała i takich atrakcji.

Tego też w ogóle nie zauważyłem u siebie. Żadnych błędów graficznych czy artefaktów podczas rozgrywki.

No i twórcy nadal nie raczyli nikomu wyjaśnić, gdzie podziały się marki Abarth, Alfa Romeo bądź Lancia i czy robią cokolwiek, by je przywrócić.

Tak. Gdzie jest Alfa? Gdzie jest Abarth? Gdzie jest Lancia? Brakuje tych autek.

Sztuczna inteligencja ignoruje fizykę i gra nieczysto (zwłaszcza na najwyższym poziomie trudności). O dziwo, w FH4 nie było to odczuwalne.

Nie było to odczuwalne? Nie zgodzę się. Kiedyś w FH4 z ciekawości zrobiłem własny wyścig i.... chciałem oszukać sztuczną inteligencję (na najwyższym levelu trudności) poprzez utworzenie karkołomnego, dosłownie i w przenośni, toru jazdy. Na samym starcie gdy wytyczałem trasę - skręcałem w każdą stronę, robiłem slalomy, kręciłem się w kółko, wytyczyłem trasę między drzewami, skałami, jeździłem na wschód, potem na zachód, na wschód i na zachód, podczas gdy pierwszych checkpoint ustawiłem... na wprost startu z 200 metrów od niego. Po drodze także robiłem takie przekręty, że gdzieś a to w wodę wjechałem, a to w drzewo, a checkpointy ustawiałem normalnie na drodze. Pułapek zrobiłem z kilkanaście co najmniej, cała trasa miała około 30 km. No to czas, start. Jedziemy - ja pruje prosto na checkpointy, a banda głupków SI skręca w prawo, kręci się w kółko, wali w drzewa, skały, jeździe w to i z powrotem - zanim w ogóle dojadą do pierwszego checkpointa. I co? Jechałem mega szybko, super szybkim autem, bezbłędnie właściwie - a tuż przed metą dogoniły mnie z dwa auta i nie byłem w stanie z nimi wygrać w żaden sposób, kiedy siedziały mi na ogonie - poważnie, dostawały jakiegoś turbo, jakby nitro miały, nie byłem w stanie już jechać szybciej, a oni cisnęli. Próbowałem je zblokować, ale wyprzedzały mnie. I robiłem takie eksperymenty kilka razy i za każdym razem dokładnie ten sam scenariusz. Miałem nad nimi MINUTY przewagi, a mimo to mnie doganiały. No to do jasnej cholery, jakim cudem w ogóle wygrać z czymś takim jadąc "uczciwie" w normalnym wyścigu?

To właśnie w FH5 udawało mi się wygrywać na najtrudniejszym poziomie i to w 100% uczciwie, po prostu, w normalnym wyścigu. A co do samej jazdy - jeśli przeciwnik gra nieczysto, ty również graj nieczysto. Ile razy mnie np. SI spychała lub waliła w taki sposób, że wypadałem z toru jazdy.... No to ja też to samo robię, jak mam samochód, który mega szybko przyśpiesza - wyprzedzam kilka aut na samym starcie, a jak jest jakiś zakręt zaraz - taranuje i spycham na barierki kolejne i wychodzę na 1. pozycję ;) Polecam - dużo mniej straconych nerwów dzięki temu. A potem już sobie jedziesz na luzaku i czyściutko do końca.

W rankingach nieprzerwanie królują oszuści.

To prawda. Dla mnie jest to chyba najbardziej irytując rzecz w Forzy. Wchodzę w raking "skoku w dal" i widzę.... 14 000 metrów. Albo w radar gdzieś na zadupiu, błotnej drodze i... 600 km/h. I to nie jest tak, że to pojedyncze osoby, tylko to są dosłownie SETKI osób. Jakim cudem od ponad pół roku nikt z Playground nie zainteresował się tematem? Jakim cudem te osoby nie dostały bana? Jakim cudem ich wyniki widnieją na tablicach? Nie rozumiem. Kompletnie tego nie rozumiem. I tu akurat ogromny, ogromny minus dla Playground. Banowali normalnych graczy za jakieś konkretne malowania samochodów typu KFC z Kimem czy jak było widać odrobinę cycka jakiejś laski (ale broń Boże nie całego, tylko kawałeczek...), a nie potrafią dobrać się do dupska prawdziwym oszustom i zmorze społeczności... Trochę to niepoważne i niesprawiedliwie, a wręcz żałosne. Co jeszcze bardziej żenujące - od ich decyzji ani się odwołać nie można było, ani nie dostało się żadnego ostrzeżenia. A tutaj oszuści, kłamcy i złodzieje sobie grają aż miło i robią wyniki, których nie da się pobić i psują wszystkim rozgrywkę - to to już spoko, cisza w temacie. Co komu przeszkadza malowanie karoserii? Jak widać twórcom bardziej przeszkadza to niż cheaterzy. Żenujące.

Siedem nowych samochodów (z czego cztery płatne)

To było sobie ogarnąć edycję Premium, to byś nie musiał płacić za dodatkowe auta ;) Ja sobie ogarnąłem na premierę i to w bardzo rozsądnej cenie.

No i dajcie w końcu ten dodatek. Ile można czekać na jakiekolwiek informacje. Mam nadzieję, że 12 czerwca coś pokażą, zapowiedzą, no bo powoli nie ma już co robić w tej grze.

post wyedytowany przez Pizystrat 2022-06-05 12:00:15
05.06.2022 15:33
Mr. JaQb
12.1
1
Mr. JaQb
103
Legend

Przecież zewsząd ta gra była wychwalana pod niebiosa za świetną optymalizację w stosunku do tego jak wygląda.

Na konsolach - tak. Na pecetach sprawa wygląda nieco inaczej. Gracze często narzekają na spadek płynności wraz z czasem rozgrywki, nawet na naprawdę potężnych sprzętach.

06.06.2022 09:55
Draugnimir
12.2
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

na RTX 2070S takich problemów nie widzę
Ciekawe, mam RTX 2080 i na najwyższych ustawieniach w 1080p odczuwam regularne spadki płynności, zwłaszcza w Guanajuato. I nie jest to nowy problem, utrzymuje się od premiery gry. Wspomnianych w innych komentarzach wycieków pamięci też doświadczam.

Od premiery gra nie wyrzuciła mnie do pulpitu ani razu. Powtórzę - ani razu. Problem był straszliwy w Forzy Horizon 3 i 4
Zabawne, u mnie akurat w FH3 i FH4 nie było takiego problemu :)

Tylko, że to nie jest problem dotyczący tylko kabrio
To prawda, zaciemnienia obrazu doświadczam we wszystkich samochodach - acz w odkrytych autach (np. Jaguar XJ13) zjawisko to jest akurat, paradoksalnie, najbardziej dotkliwe. Szczególnie obezwładnia mnie zaś tutaj fakt, że na premierę sytuacja była lepsza, a pogorszyła się znacząco po tym, jak zgłosiłem błąd i został on "naprawiony" :D

Nie było to odczuwalne? Nie zgodzę się
Może "odczuwalne" nie było najlepiej dobranym słowem. Problem występował, owszem, ale był mniej dotkliwy. I odnoszę się tutaj bardziej do wpływu fizyki na samochody AI niż samej jazdy po sznurku, bo w tym aspekcie rzeczywiście wiele się nie zmieniło. Drażni mnie np. fakt, że auta przeciwników prawie zawsze są szybsze na starcie, bo nie mają problemów z trakcją. Specjalnie przeprowadziłem porównanie w wyścigu na 1/4 mili z Dodge'em Challengerem Hellcatem - w FH4 wszystko odbywa się "po bożemu", a w FH5 przeciwnicy wyraźnie oszukują, bo ich opony mają idealną przyczepność. Tak jakby Playground Games zdjęło moc obliczeniową z symulowania AI, próbując optymalizować grę (albo z jakiegoś innego powodu).
Przynajmniej w tym aspekcie Gran Turismo 7 jest o tyle lepsze, że na wozy AI działają te same siły i rywale regularnie wpadają w poślizg lub nawet tracą panowanie nad samochodami... choć jest to de facto wyraz lenistwa programistów, którzy nie dostosowali AI do zmian w modelu jazdy względem GT Sport :D

To było sobie ogarnąć edycję Premium
Ja sobie oczywiście ogarnąłem Premium - ale nie każdego Czytelnika to dotyczy ;)

05.06.2022 12:38
siwysnk
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
siwysnk
41
Pretorianin

Czy w FH 5 dalej jest problem doczytywania się tekstur? Dziwi mnie to, że FH 4 nie widziałem tego a w nowej Forzie to jest zauważalne

05.06.2022 14:38
crotyx777
13.1
crotyx777
57
Konsul

w FH4 jeżeli skoczyłeś z wysoka albo za wysoko tekstury znikały i migotały , w FH5 jest podobnie ale częściej może dlatego że mapa większa

05.06.2022 15:30
Mr. JaQb
13.2
Mr. JaQb
103
Legend

W FH4 przede wszystkim było znacznie mniej nieodsłoniętego terenu (mnóstwo drzew), a skoki miały zazwyczaj mniejszą różnicę wysokości, niż w FH5. Więc te placki bez tekstur mogły występować, tylko tego nie zauważaliśmy.

05.06.2022 13:09
Herr Pietrus
😍
14
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ach te problemy ludzi, dla których istnieje tylko jedna gra wyścigowa...

A ja sobie gram w ACC, Automobilista 2, CARS 2, WRC 8, MotoGP 19, F1 2019, MXGP 2019, RIDE 3...

05.06.2022 13:51
jaro1986
15
odpowiedz
1 odpowiedź
jaro1986
174
Generał

A mnie ciekawi czy ktoś z was ma taki problem z FH5, a mianowicie kompletne wyłączanie się dźwięku??
Gram od jakiś 3 tygodni na Xbox Series X i w zasadzie przy każdym uruchomieniu gry, no może co drugie, po kilku- kilkunastu minutach grania dźwięk zamiera... (dżwięki Xbox'a nadal działają). Nie pomaga przejście do menu, trzeba albo kompletnie wyłączyć grę i uruchomić ponownie, albo włączyć inny tytuł po czym wrócić do Forzy w Quick Resume.
Po takiej akcji już działa normalnie, do czasu wyłączenia konsoli.
Ktoś coś?

post wyedytowany przez jaro1986 2022-06-05 13:52:44
05.06.2022 15:28
Mr. JaQb
15.1
Mr. JaQb
103
Legend

Osobiście raz mi się to zdarzyło. Było to połączone z brakiem doczytywania tekstur i ewentualnym zacięciem gry (o ile dobrze kojarzę).

Wydaje mi się jednak, że jeśli u Ciebie zdarza się to regularnie, to problem leży gdzie indziej. Nie pamiętam czy na Xboxie da się sprawdzić integrację plików gry, ale jeśli nie, to pozostaje reinstall - nie widzę innego sposobu na eliminację takiego jednostkowego przypadku.

05.06.2022 17:42
16
odpowiedz
Tasdeadman
45
Generał

O dziwo najbardziej ze wszystkich gier motosportowych obecnie czekam i liczę na F1 Managera bo zapowiada się wyśmienicie i w końcu uderza w lukę na rynku, którą w dość nieudolny sposób próbowało zapełnić Motosport Manager.

06.06.2022 00:18
17
odpowiedz
zanonimizowany1355140
0
Centurion

Forza ma troche wad, ale to nie zmienia faktu ze GT7 się do niej nie umywa jeśli chodzi o grafike, detale i immersję jazdy.

06.06.2022 08:18
HETRIX22
18
odpowiedz
5 odpowiedzi
HETRIX22
196
PLEBS

Zaciekawiło mnie że forza 4 na ten moment ma ponad 700 wozów podczas gdy forza 5tylko coś koło 450. Ja wiem że dużo doszło w DLC, ale ile im zajęło dodanie tych kilkuset wozów do forzy 4 po premierze? Nie wiem czemu, ale mam wątpliwości czy forza 5 powtórzy ten sukces w ilości wozów.

06.06.2022 08:43
Mr. JaQb
18.1
Mr. JaQb
103
Legend

Horizon 5 ma na ten moment około 600 wozów licząc te z car passa. W obecnym tempie myślę, że do 700 spokojnie dobije do kolejnej części, zwłaszcza, że jest jeszcze sporo aut do recyklingu z poprzednich części

06.06.2022 09:02
Draugnimir
18.2
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Akurat mam otwarty excel z danymi, to odpowiem ;)

Forza Horizon 4 ostatecznie dobiła do 706 samochodów, Forza Horizon 5 ma ich na ten moment 580 (pomijam modele Forza Edition, Welcome Pack itp.). Na starcie FH5 miała o kilkadziesiąt modeli więcej (ok. 500 w stosunku do ok. 450), więc jeśli wsparcie dla gry będzie utrzymywane tak samo długo i na takim samym poziomie - a wszystko na to wskazuje - z czasem przebije poprzedniczkę. Właściwie już miałaby ponad 600 aut, gdyby nie brakowało Abartha, Alfy Romeo, Fiata czy Lancii :)

06.06.2022 10:00
HETRIX22
18.3
HETRIX22
196
PLEBS

Dzięki za odpowiedź

08.06.2022 20:55
18.4
LukaszRei
50
Pretorianin

Po co się jarać ilością wozów, skoro i tak pewnie nie objeździcie nawet 1/4?

08.06.2022 21:06
Mr. JaQb
18.5
1
Mr. JaQb
103
Legend

Po to, żeby znaleźć w grze tą 1/4, którą chce się jeździć najbardziej.

Lepiej mieć do wyboru 100 czy 600 samochodów?

Wiadomość Forza Horizon 5 dostaje po uszach, F1 22 simsowacieje - Motoprzegląd Drauga