Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mało kto podołał temu wyzwaniu w No Man's Sky

26.05.2022 15:10
Dzienciou
1
2
Dzienciou
159
Generał

ja to bym raczej powiedział, że to, że 7%, które ukończyło tę grę w trybie permanentnej śmierci to jest bardzo dużo. Biorąc pod uwagę jak bezsensowne jest dotarcie do centrum i jego efekt oraz prawdopodobieństwo zgonu to całkiem nieźle.

26.05.2022 15:13
Qverty
2
odpowiedz
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

a z resztą ..

post wyedytowany przez Qverty 2022-05-26 15:15:15
26.05.2022 15:23
Little Joe
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Little Joe
187
Silent Man

Przed premierą byłem zainteresowany tą grą (coś tam pograłem w Elitę Dangerous). Po premierze wylało szambo, sprawdziłem wersję "demo" i się odbiłem. Teraz to wygląda całkowicie zgoła inaczej, i nawet bym się zainteresował, ale jak sobie przypomnę co czeka na gracza który w końcu dotrze do centrum, to mi się odechciewa i wolę iść na piwo. Chyba w żadnej innej grze nie było tak daremnego "zakończenia".

26.05.2022 18:27
3.1
zanonimizowany1264035
30
Chorąży

Do NMS akurat idealnie pasuję znany cytat 'Podróż ponad celem', i na grę trzeba patrzeć jak na gry np. hash&shlash. Liczy się rozbudowa postaci, statku, bazy, no i badanie kosmosu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1264035 2022-05-26 18:27:21
26.05.2022 15:29
Secvent
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Secvent
65
Pretorianin

Kupiłem tą grę za namową znajomego, ale się odbiłem, najbardziej to przeszkadza mi grafika i ta zastosowana paleta barw... druga sprawa to taka, że jak na grę w kosmosie latanie statkiem jest tutaj mocno ograniczone, no ten i nieznośny grind, oczywiście to ocena całkowicie subiektywna, ale non stop czegoś brakuje. Planety też są na jedno kopyto, szału nie robią...

post wyedytowany przez Secvent 2022-05-26 15:30:29
26.05.2022 18:53
Pizystrat
4.1
Pizystrat
122
VictoriaConcordiaCrescit

Co masz na myśli, że latanie statkiem jest mocno ograniczone? Spodziewałeś się rozbudowanego symulatora lotów w kosmosie, gdzie żeby w ogóle wzbić się w powietrze, to trzeba wcisnąć 500 przycisków, sprawdzić 200 kontrolek i dopiero uniesiesz się metr nad ziemię? :P No bo na pewno nie chodzi Ci o latanie samo w sobie, bo ta gra nie ma absolutnie żadnych ograniczeń w przemieszczaniu się, oczywiście poza surowcami niezbędnymi do lotu, czyli różnorakim paliwie itd, które trzeba zdobywać lub wytwarzać.

Rozbudowane latanie jest w Elite Dangerous i Star Citizenie. Tam, żeby wylecieć z planety, potrzeba co najmniej kilku, a nawet kilkunastu minut, w zależności od statku. I jest to dużo bardziej realistyczne, natomiast No Mans Sky jest grą bardziej zręcznościową. To nie jest wada, że latanie jest łatwiejsze i prostsze, a wylądowanie czy wylot z planety w kosmos zajmuje bardzo krótki czas. Tak miało być. Oczywiście rozumiem, że może się to komuś nie podobać, dlatego są inne gry w kosmosie, gdzie latanie jest bardziej realistyczne i wymaga więcej cierpliwości.

Nieznośny grind? Mało która gra daje tak dużą satysfakcję z pozyskiwania surowców. Możesz tutaj zbudować dosłownie wszystko. To trochę taki Minecraft w kosmosie, tylko z lepszą grafiką (w sensie - nie kwadratową). Zbierasz surowce i zawsze jest co z nimi robić. To nie tak, że zbierasz dla samego zbierania, tylko wszystko można do czegoś wykorzystać. Poza tym czy ja wiem czy ta gra jest taka powtarzalna? Po dodatkach ta gra ma ogrom, ogrom i jeszcze raz ogrom zawartości. Nie rozumiem więc trochę o co chodzi.

Co do planet na jedno kopyto, też nie do końca się zgodzę. Planet jest 18,5 kwintyliona. To tak trochę dużo. Są generowane proceduralnie, co oczywiście powoduje, że na pewno może sprawiać to wszystko wrażenie, że są do siebie podobne. Jednakże ja grając w sumie stosunkowo krótko w tą grę (łącznie około 40h, co jest kiepskim wynikiem, bo praktycznie nie przechodzę gry, tylko zwiedzam), owszem, napotykałem planety zbliżone do siebie oraz zwierzęta, które były podobne do tych, które widziałem na innej planecie w innym układzie, ale człowieku - wszystko wynagradza znalezienie planety takiej, której do tej pory nie widziałeś. A tego też trochę odkryłem i stawałem, podziwiałem niesamowite stworzenia, rośliny lub minerały. Ta gra wymaga czasu. No ale skoro Ty zagrałeś i się odbiłeś, odwiedziłeś 5 planet, no to czemu się dziwić w sumie ;p

26.05.2022 15:49
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
radas_b
62
Generał
Image

Dzienciou

O ile na normalu gra daje średnią przyjemność to w permadeath grało mi się dużo przyjemniej. Trzeba się było dwa razy zastanowić nim wykonało się jakiś ruch. No i to dotarcie do centrum daje dużo większą satysfakcję niż samo zakończenie fabularne.

PS. Skąd wziąłeś te 7%? Mi Steam pokazuje, że osiągnięcie "Aby żyć wiecznie" ukończyło 0,6% graczy. Konsola?
PS2. Sorry nie było pytania. Umknęło mi zdanie w tekście newsa.

post wyedytowany przez radas_b 2022-05-26 15:52:15
26.05.2022 18:51
Dzienciou
5.1
Dzienciou
159
Generał

Fakt, na PC jeszcze mniej ale tam trochę inna kultura zdobywania osiągnięć.
No i możesz mieć sporo racji z graniem w perma. Teraz jest ekspedycja, którą gra się właśnie w tym trybie i zupełnie inne wrażenia choć znam ten tytuł na wylot... no prawie na wylot:)

26.05.2022 15:52
Gerpir Feilan
👎
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Gerpir Feilan
113
Konsul

Doleciec do centrum galaktyki jest banalnie prosto, wystarczy grac w gre i sie zainteresowac, a nie pisac bzdury...
Grindu nie ma. Ponownie, zainteresowac sie tematem, wszystkie matsy sie kupuje bo tak najszybciej.
Problemem sa wciaz zabugowane trofea przynajmniej na PS5, ale o tym w artykule nie ma mowy bo... trzeba grac w gre i sie zainteresowac, a nie pisac bzdury...

post wyedytowany przez Gerpir Feilan 2022-05-26 15:55:52
26.05.2022 16:36
RepoMax
6.1
RepoMax
5
Junior

Trofea zbugowane ? , nic z tych rzeczy . Sam mam zrobione Platyne zarówno na PS5 jak i na PS4. Cierpliwość przy nie których trofeach jest wymagana :)

Wiadomość Mało kto podołał temu wyzwaniu w No Man's Sky