Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Hogwarts Legacy | PS5

16.01.2022 01:09
1
AlMoon
1
Junior

Dla mnie na pierwszy rzut gra wygląda fenomenalnie, lecz boje się że oczekiwania wobec tej gry mogą ją zabić. Każdy oczekuje w pełni otwartego świata, w pełni otwartego edytora postaci, możliwości pełnego modyfikowania wyglądu, jak i cech/umiejętności, przeżywania każdego roku szkolnego odrębni. Boję się że sporo oczekiwań, zwyczajnie pozostanie niezaspokojonych, przez uproszczenia, bądź spłycenia co poniektórych mechanik. Na ten przykład - wiele osób chciało by, aby w Dziedzictwie Hogwartu można było przeżywać każdą lekcje na własnej skórze, lecz jak by to miało wyglądać w praktyce? Nie da się tego rozwiązać w taki sposób, by dobrze wpasowało się to w komfort gry. Wiele osób oczekuje aby gra posiadała system dnia i nocy, pory roku itp ( kto nie chciałby zobaczyć błoni Hogwartu w blasku gorącego słońca, późno wiosennym wieczorem, czy też zamku pokrytego białym puchem w ogólnej atmosferze zimowych Świąt) - te wszystkie krajobrazy znamy z filmów, ten klimat znamy z filmów i naturalnym jest że chcemy go przeżyć "na własnej skórze" grając w Hogwart Legacy... Choć moje i zapewne wielu - wizje są piękne, to tak jak i w przykładzie który zastosowałem wcześniej, obawiam się że twórcy mogą nie podołać. Według mnie fabuła będzie dość liniowa, owszem; mamy dostać do dyspozycji rozbudowany edytor postaci, możliwość wyboru jednego z czterech domów Hogwartu, ale boje się że to by było na tyle jeśli chodzi o swobodę w rozgrywce, Całkiem możliwe że w zależności od domu do jakiego będziemy należeć, będą przebiegać niektóre rozmowy z NPC, jednak mam wrażenie że fabuła będzie prowadzona dość liniowo i to jaki dom będzie naszym, jakie decyzje podczas rozgrywki będziemy podejmować, obawiam się że finalnie, może to w bardzo małym stopniu rzutować na rozgrywkę. W zwiastunie dopatrzyłem się wiele nurtujących mnie aspektów. Pierwszy to - w 0:45 sekundzie widzimy prezentacje wielkiej sali, oczywiście jedyny czytelny jej obraz mamy z filmów, lecz ta w zwiastunie, wydaje się być śmiesznie mała, tym bardziej że w początkowej fazie zwiastuna widzimy że widok zewnętrzny wielkiej sali jest taki jak w filmach, a gdy zwiastun prezentuje nam jej wnętrze, sala się dość mocno kurczy. Drugi aspekt o który nie powinienem się czepiać, choć i tak to zrobię - ... jestem dość mocno związany z wizerunkiem zamku, jaki był Nam prezentowany w filmach... od 0:50 - 0:58 mamy widok na wnętrze zamku jakiego jeszcze nie znaliśmy. Największa moja obawa wiec brzmi - co jeśli twórcy postanowili totalnie odmienić zamek ? Choć tutaj nie mamy prawa mieć do tego pretensji, mają do tego pełne prawo, lecz dla mnie całkowicie nowy Hogwart będzie lekko obcym miejscem... Trzeci aspekt (żeby nie było że tylko narzekam) - dziedziniec który pojawia się w 1:01 - 1:07 jest bardzo efektownie odwzorowany względem filmu, choć nawet nie patrząc przez pryzmat filmu, dziedziniec robi wielkie wrażenie. Czwarty aspekt posiłkując się zwiastunem - od 1:07 - 1:26; tutaj twórcy pokazali nam prawdopodobnie materiały z lekcji. Mamy eliksiry, zielarstwo, całkiem możliwe że opiekę nad magicznymi stworzeniami, następnie coś czego nie jestem w stanie określić, a na końcu prawdopodobnie lekcja zaklęć i uroków - muszę przyznać, wygląda to świetnie, ale jak będzie to się miało do rozgrywki - zobaczymy. Piąty aspekt; prezentacja wejścia do Hogsmeade, oraz lot na hipogryfie ( dla mnie wygląda to trochę, jak prezentacja aktywności pobocznych i właśnie na to mam nadziej. Szósty aspekt, który chyba najbardziej mnie martwi... to co się dzieje od 1:30 - praktycznie do końca zwiastuna... prawdę mówiąc nie wiem co o tym myśleć... dzieje się wiele... i właśnie nie wiem czy nie za wiele właśnie. Na wspomnianym wcześniej fragmencie trailera widzimy lokacje dość ciekawo wyglądające. Jedna z obaw dotyczy właśnie sporej ilości różnorodnych lokacji które pojawiają się od 1:30... boję się ze Dziedzictwo Hogwartu będzie właśnie wypchane takimi lokacjami, że twórcy postawią na mnogość akcji, dla kogoś może to być plus, dla mnie i myślę że dla jakiejś grupki oczekujących może to być minus. Podsumowując - Hogwart Legacy, opierając się o zapewnienia twórców, czy też o zwiastun jaki dostaliśmy, zapowiada się grą na jaką Potterhead czekali, obawiam się jednak że gra, nie zaspokoi Nas w 100%...może zostać wypchana taką mnogością akcji, że klimat jaki chcemy dostać, zostanie zagłuszony. Obawiam się że gracza jak i fana uniwersum świata Harrego Pottera takiego ta gra nie zaspokoi mnie choćby w 70%... co mimo wszystko wcale nie jest złym wynikiem. Dodam że według mnie najlepsza gra o Harrym to Harry Potter and Half-Blood Prince z 2009; głownie z uwagi na odwzorowanie świta HP a ona dała mi jakieś 40% satysfakcji. Cóż, pozostaje czekać na filmik z rozgrywki, może jakieś oficjalne informacje os twórców - coś, co dało by nam większe pole widzenia na tą produkcje, której towarzyszą ogromne oczekiwania.

27.05.2022 22:44
vlaskk
2
odpowiedz
vlaskk
63
Pretorianin

ok

16.06.2022 22:23
3
odpowiedz
POLsoNio
1
Junior

mam Nadzieje Napisy PL , DEAF

18.01.2023 05:17
👍
4
odpowiedz
1 odpowiedź
tomaszz25
1
Junior

Pójdzie mi na ps5

31.01.2023 03:35
😂
4.1
Szaman84
21
Legionista

Spokojnie????

post wyedytowany przez Szaman84 2023-01-31 03:35:28
31.01.2023 21:01
SPT
5
odpowiedz
SPT
21
Chorąży

Brak multi wg. Mnie na plus. Tak samo otwart świat. Oby nie było zapchaj questów w stylu Ubisoftu

post wyedytowany przez SPT 2023-01-31 21:01:57
10.02.2023 18:22
6
odpowiedz
Aglomeracja
13
Legionista
7.0

Mam nieco mieszane uczucia, bo gra zaczyna się fajnie i główny wątek jak dotąd daje radę, ale większość dialogów jest okrutnie nudna, a główny bohater już kompletnie pozbawiony emocji. Nie podoba mi się też brak jakiegokolwiek "backstory" naszej postaci, gramy kompletną wydmuszką, która pochodzi znikąd i ma ledwie zarysowane motywacje i dążenia. Z postaci tylko kadra nauczycielska daje radę, ale ich też nie ma za wiele.

Nie polecam robić za dużo aktywności pobocznych, bo jest ich pełno i robią się bardzo powtarzalne, a nagrody często nie są zbyt ciekawe.

Na ogromny plus jest Hogwart, bo jest ogromny i żywy. W pewnym sensie jest najciekawszym NPC w tej grze i do pewnego momentu jego eksploracja sprawia sporo frajdy.

post wyedytowany przez Aglomeracja 2023-02-10 18:24:31
14.02.2023 19:08
7
odpowiedz
user35406351e2
1
Junior

Czemu to mi się nie chce zainstalować na PS5 jak nie mam internetu ?? Tak samo mam z God of War Ragnarok nie chce ruszyć kopiowanie masakra..

17.02.2023 11:40
Dave1990
8
odpowiedz
Dave1990
5
Legionista

Po około 20h mogę napisać parę słów o tej grze...

No jest magia a czy jest dobrze? Jest magia... tak silna, że gra wciąga jak odkurzacz koty za szafką.

Jest co robić w Hogwarcie i okolicach a te wszystkie aktywności sprawiają masę frajdy. Jeśli miałbym się do czegoś najbardziej przyczepić do do nijakiego generycznego bohatera/bohaterki, ale idzie się do tego przyzwyczaić. Cała magia tkwi w eksploracji i efektownej walki, która jest dziecinnie prosta i nie stanowi żadnego wyzwania, szkoda....od samego początku czuję się jakbym miał włączony tryb " God Mode "

Jest jeszcze sporo do poprawienia Jeśli chodzi o optymalizację w trybie 60 kl, ale ogólnie od premiery żadnych większych błędów nie uświadczyłem i gra się naprawdę przyjemnie.

Jeśli chodzi o grafikę to bardzo nierówna... Next gen to nie jest na pewno a do tego gra jest uboga w efekty. Nadrabia za to wykonanie artystyczne i poziom detali. Momentami bije od tej gry po prostu słaby warsztat twórców i budzetowość.

To wszystko nic w porównaniu z tym ile miodnego gameplaya gra nam dostarcza ??

19.02.2023 21:48
Kolotek
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Kolotek
62
Pretorianin

Czytałem za dzieciaka książki Harrego Pottera , patrząc na wielki Hype i oceny na Metacritic , kupiłem grę za 72 euro i żałuję. Gra jest bardzo dziecinna , strzelanie z rózdzki jest męczące, Eksploracja jest nudna ze względu że co chiwle musimy używać zaklęcia, żeby zobaczyć gdzie są poukrywane skrzynki i inne nie potrzebne śmieci do zbierania , ciągła zmiana ubioru gdzie wyglądamy przez to idiotycznie , owszem świat jest skonstruowany świetnie i lokacje , dajcie mi lepiej Mad Max-a 2 albo coś z uniwersum Władcy Pierścieni. Gdybym miał 12 lat to pewnie bym się jarał tą grą

post wyedytowany przez Kolotek 2023-02-19 21:49:34
25.02.2023 08:45
9.1
1
KemalPL
11
Legionista

"ciągła zmiana ubioru gdzie wyglądamy przez to idiotycznie"
Ale wiesz, że w grze jest transmog i możesz zawsze wyglądać tak samo z nowymi ubraniami?

"Eksploracja jest nudna ze względu że co chiwle musimy używać zaklęcia, żeby zobaczyć gdzie są poukrywane skrzynki i inne nie potrzebne śmieci do zbierania"
Nie rozumiem tego argumentu. Przeszkadza Ci to, że trzeba użyć zaklęcia do odkrycia okolicznych itemów (zamiast jakiegoś wallhacka) czy to, że te przedmioty do zbierania tam są? Mechanika w stylu revelio to nie nowość i wiele gier na czymś takim polega do odkrywania okolicznych znajdziek przez graczy.

20.02.2023 16:53
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
memeczyslaw
104
Konsul

Witam pytanie do osób które przeszly już grę także możliwy spoiler. Proszę mi powiedzieć czy daleko jestem w fabule, bo według poradnika tak, także wydaje mi się, że gra jest bardzo krótka, a na liczniku dopiero 9 godzin. Chyba, że pozostałe questy będą bardziej rozbudowane? Wlasnie odkryłem pokój życzeń i mapę w podziemiach hogwartu gdzie rozmawia się z obrazem.

21.02.2023 23:27
MisterManiusPL
10.1
MisterManiusPL
4
Junior

Hej, do tego miejsca, w którym jesteś można dojść w 2-3 h robiąc tylko główne questy. Fabuła zajmuje około 20-25 h maks, zrobienie platyny zajęło mi niecałe 50 h.

02.03.2023 10:21
maszynypancerne
10.2
maszynypancerne
31
Centurion

Kolega przeszedł w 50 godzin, więc gra taka sobie. Osobiście nie kupuję takich gier a skupiam się na online bo jeśli gra mi się podoba to w nią gram ile chcę, a nie wydam 300zł przejdę i nara, nieopłacalna zabawa. Przykładowo w Warframe mam już 250h i wydałem 150zł na tyle godzin mimo że to darmowa gra, ale podoba mi się i gram, chcę to wydam kasę , ale ile godzin gry?

02.03.2023 13:56
tRikson
10.3
tRikson
64
Pretorianin

maszynypancerne

ale pytał ktoś? XD
Co to w ogóle za porównanie looter shootera do fabularnego singlowego RPGa

22.03.2023 09:22
PePe PL
😊
11
1
odpowiedz
PePe PL
166
Generał
8.0

Oglądałem wszystkie filmy z serii HP i nawet mi się podobały, ale fanem uniwersum nie jestem. Gry nie miałem w ogóle na celowniku, nie planowałem jej przechodzić. Tak się jednak złożyło, że kolega jest fanem, kupił na płycie i mi pożyczył (po tym jak wbił platynę xD). Jestem miło zaskoczony. Gra jest całkiem przyjemna. Ma jakieś pomniejsze niedoróbki (mapa Hogwartu to jakiś dramat, tak samo jak implementacja aktywnych spustów), ale finalnie gra się całkiem przyjemnie, ciągle odkrywa coś nowego. Dialogi są całkiem dobrze napisane, postacie dosyć charakterystyczne. Walka na różdżki satysfakcjonująca. Jeśli ktoś oczekuje po prostu przyjemnej gry to można śmiało polecić, nawet jeśli nie jest fanem uniwersum.

01.05.2023 12:10
12
odpowiedz
PolskiZabrak
1
Junior

Wszystko byłoby idealne gdyby nie sposób wybierania miejsca na mapie. Na PS5 podczas korzystania z mapy nie mogę ruszać gałką tylko ta jakąś płytką. Jest to mega niewygodne. Ale cała reszta jest świetna.

18.09.2023 15:28
sunrise
13
odpowiedz
sunrise
36
Chorąży
4.0

Nie uwazam sie za mega fana tego uniwersum, ale jednak wszystkie ksiazki przeczytalem, a takze obejrzalem wszystkie filmy - lacznie z Fantastycznymi Zwierzatmi i coz.. moim zdaniem jest to jedna z najbardziej przehajpowanych gier jakie w zyciu gralem. Zaczynajac przygode bylem mega podjarany na mysl o tym, ze w koncu wydali jakas porządną grę w tym uniwersum, ale prawda jest inna. Nie mozna odmowic wykreowanemu swiatu piekna - wszystko wyglada wspaniale, zaczynajac od pieknych widoczkow, genialnie oddanego Hogwartu, calej listy zaklec, a na mrugnieciach okiem skierowanych do fanow konczac. Muzyka tez jest niczego sobie. Niestety, ale tego samego nie mozna powiedziec o rozgrywce, która jest fatalna. Nudny, powatrzalny i nie oferujacy niczego nowego Sandbox. Kazde zadanie opiera sie na tym samym schemacie, zero urozmaicenia. Walka po pewnym czasie nuzy, a to pomimo faktu, ze z biegiem wydarzen poznajemy nowe umiejetnosci... tzn czary. Aktywności poboczne to jakis niesmieszny zart, model fruwania miotlą pozostawia wile do zyczenia, nie wspominajac o bugach. Niby to rozwiazanie z nabywaniem nowych czarow, ktore otwieraja wczesneij niedostepne miejsca mialo nadac tej grze sznytu metroidvanii, ale nie wyszlo to za dobrze. Zdobywane tam przedmioty to rzeczy kosmetyczne na ktore wiekszosc graczy nawet nie spojrzy. Jesli jestes psychofanem Harry'ego Pottera - na wiekszosc wad machniesz reka. Natomiast jesli nei przepadasz za tym uniwersum, to ta gra na pewno nie spowoduje zmiany zdania.

03.10.2023 21:56
mastarops
14
odpowiedz
mastarops
132
Generał
6.5

Ładny świat, szczególnie zamek, bardzo klimatyczny. Fabuła niestety dość nudna, nawet wątek główny. Rozgrywka strasznie powtarzalna, mechaniki dodatkowe nastawione głównie na walkę (a właściwie na crafting przedmiotów potrzebnych w walce), ale mamy zaledwie kilku przeciwników (w różnych wariantach) no i po zabiciu ich pewnej ilości przestajemy dostawać doświadczenie. Otwarty świat szybko staje się monotonny. Pomimo wad gra się przyjemnie.

07.11.2023 19:27
15
odpowiedz
Joasia060606
1
Junior

Witam
Gra fajna...choć ostatnio pojawił się problem..czas jest tylko dzień i brak możliwości zmiany czasu (w mapie nie ma funkcji "czekaj") przez co nie mogę dalej dokończyć zadań które tylko można wykonać w nocy a jestem na 23 poziomie..może ktoś ma lub miał ten problem ..

21.01.2024 01:42
😐
16
odpowiedz
Maxikq
5
Legionista
6.5

Hogwarts przedstawia piękną okładkę, niestety zawartość już taka piękna nie jest. Studio postawiło na budowę świata, który faktycznie wygląda fantastycznie i oddaje uniwersum książkowe, jednak pod względem technicznym gra wypada bardzo słabo.

Plusy:
- super świat
- bardzo ładna oprawa graficzna
- oddaje klimat Harrego Pottera
- niektóre misje ciekawe
- lokacja zamku

Minusy:
- gameplay bardzo słaby, walki z początku gry praktycznie nie różnią się od walk pod koniec gry, większość rozwoju w grze realnie na nic nie wpływa. W kółko spamujemy czarem i unikiem, przeplatając z mocniejszymi czarami
- niby zdobywamy czary ale w większości nie zmieniają one w znaczącym stopniu walki, głównie używa się czegoś co mocno wali, przeplatając czasem z czymś bardziej "pasywnym" typu leviosa lub depulso lub transmutacja. Generalnie jak sprawdzimy co lubimy, to już do końca gry wszystkie walki wyglądają tak samo
- "brak" bossów i mini–bossow - walki praktycznie niczym się nie różnią od siebie, tłum mobków i gdzieś pomiędzy "boss", czasem można nie zauważyć, że się walczy z bossem/mini-bossem. Każdy kto ma doświadczenie z grami zauważy, że walki bardzo odstają od standardów. Tutaj na prawdę można było się popisać. Zrobić fajnych, oryginalnych bosów w grze, pokonywanych w różny sposób, z urozmaiceniami środowiskowymi (wystarczy popatrzeć na gry typu God of War czy souls-like, żeby wiedzieć jak walki powinny wyglądać). Tutaj mam wrażenie, że studio stwierdziło, że zrobimy jedną walkę i będziemy ją powtarzać do końca gry podmieniając od czasu do czasu tekstury przeciwników.
- Brak urozmaicenia przeciwników. Generalnie coś tam lata, pluje, rzuca i nie ma za bardzo znaczenia co to jest czy goblin czy zbirek, jedynie jak troll się pojawi to widać trochę różnicę, ale i tak mechanika pozostaje taka sama.
- Brak sensownego rozwoju postaci. Każdy kto grał w jakieś gry aRPG wie, że standardem są drzewka umiejętności, które pozwalają zbudować unikalną postać. Tutaj wybór talentów kompletnie nie ma znaczenia, jedyne co mamy do wyboru to czy idziemy w czarną magię czy nie, poza tym ścieżka jest jedna, a punktów tyle, że do głównego bossa i tak odblokujemy wszystko co chcemy, więc tylko kwestia co będzie pierwsze.
- Słaba fabuła, nudna, kończymy akty nie dostając nawet żadnej informacji, która robi wrażenie. Pierwsza cut scenka, która wywołała u mnie jakiekolwiek zaciekawienie z głównej fabuły to koniec 4. próby.
- Gameplay niemający ŻADNEJ gratyfikacji. Konczymy wazna misje i nic nie zyskujemy, konczymy akt nie dostajemy nawet fabularnie zaskoczenia, eksplorujemy i nie odkrywamy zadnych przedmiotow ktore by mialy jakiekolwiek znaczenie dla gameplayu, robimy misje poboczne i zero przedmiotow/gratyfikacji. Generalnie nic nie motywuje do robienia czegokolwiek poza checia popatrzenia sobie na świat Pottera.
- po roku od premiery wciaz pelno bugow
- sterowanie lotami - lewą gałką w poziomie sterujemy lotem w pionie kamera, prawa galka odwrotnie. Kto to k**** wymyslil?! Najglupszy system sterowania jaki widzialem. To tak jak proba glaskania sie po brzuchu i klepania po glowie, takie odczucia daje to sterowanie.
- nie czuć, że mamy wplyw na cokolwiek, co ciekawe probowalem zapobiec od poczatku rozwojowi sytuacji z Sebastianem, klikalem wszystkie dialogi, zeby go zniechecic i sie okazywalo, ze przez 10 misji mimo, ze nie chce mu pomagac dazyc do jego celu to nie mam na to wplywu (poza moze pomijaniem misji)
- nadźgane mechanikami, które gra nas zmusza poznawać jak np. hodowla zwierząt, zajęcia, uprawa roślin co powoduje, że wiekszosc gry czujemy sie jak w samouczku, ktory nigdy sie nie konczy.
- poza kilkoma questami to wszystko to generyczne zapychacze
- generyczne, ekstremalnie powtarzalne zagadki (Merlin, drzwi ?/??, motyle), ktore i tak nas nie gratyfikuja w zaden znaczacy sposob
- mozemy otwierac zamki ale nie wiadomo po co bo w srodku nigdy nie znajdziemy nic przydatnego
- mnostwo znajdziek z ktorych nic nie wynika ani nic waznego nam nie daja
- ładna ale toporna mapa, wolny interfejs
- tragiczny design fabularnych "prob". Mimo, ze cala fabula opiera sie na probach to sa beznadziejnie zaprojektowane. Dwie pierwsze to kopie, z czego juz na pierwszej w polowie mamy ochote odinstalowac gre ze znudzenia. Trzecia troche urozmaicona wiec moze i nawet OK. Czwarta super bo jej praktycznie nie ma :D.
- postacie nijakie, bez charakteru, nudne i infantylne
- praktycznie brak misji w zamku (nie licze lekcji i tego typu pierdol), który jest świetnie zaprojektowany, zamiast tego mnostwo misji w generycznych lokalizacjach typu jaskinie/kopalnie.
- czesc misji polega na tym, że ktoś chce nam coś powiedzieć i na koniec mówi, żebym czekal na kolejna wiadomość... super zapychacz czasu, lece na drugi koniec mapy, żeby ktoś mogl pogadac do mnie, mogl od razu przekazac to sowa...
- system walki mogl sie na prawde popisac. Mozna bylo zrobic w jakiejs walce np. zatrzymywanie czasu, w innej wykorzystanie srodowiska np. zawalanie bossowi na glowe otoczenia, w kolejnej uzycie jakis magicznych przedmiotow do walki, dalej jakas walka z ogromnym przeciwnikiem z fajnymi cut scenkami, dalej walka w powietrzu, walka z grupa magów aktywujaca jakies potezne czary, walka na miotlach. Mozliwosci jest nieskoczonosc w tym swiecie. Wyglada, ze studio zrobilo prototyp i przycielo koszty na walce. System, ktory jest nadaje sie do eksploracji swiata, ale nie do waznych walk fabularnych i mini-bossow.

Gra Hogwarts Legacy | PS5