A kogoś to w ogóle dziwi? rok od premiery, a jedyne co dodali do gry, to jakiś alternatywny wygląd Silverhanda, dwie dziadowskie kurtki i jakiś śmieszny pojazd. Wcale mi ich nie żal.
Biorac pod uwage to co naprawili/dodali przez ostatni rok to nawet zenada nazwac nie mozna.
Nic dziwnego ze tego trupa nikt nie chce ruszac.
Nawet Mike Pondsmith ktory rok przed premiera tak sie zachwycal i udzielal w wywiadach. Nagle sie zapadl pod ziemie i nic nie chce miec wspolnego z projektem.
Już nic tego nie zmieni ponieważ na przedpremierowych pokazach zapowiadało się w końcu na coś rewolucyjnego jak pierwszy Deus Ex, Half-Life 2, Crysis, a wyszło słabo delikatnie mówiąc pod wieloma względami lub tak jak to co już widzieliśmy w innych tytułach.
Doskonała, wręcz wyborna wiadomość! Nie ma skuteczniejszego bata na zarząd niż bat finansowy. Może kolejną grę zrobią jak jak najlepiej potrafią a nie tak jak ładnie ma wyglądać na zwiastunach dla inwestorów + podszyta kłamstwami marketingowców. Bardzo dobrze!
Pewnie sprzedaż była by większa jak by można było kupić karty graficzne :P
Niech dadzą jakąś zawartość to będzie i sprzedaż. Na razie grę ukończyłem szybciej niż myślałem zdobyłem platynę i na tym koniec w tej grze nie ma co robić wieje nudą.
Jak mogło do tego dojść? XD
Tasdeadman - Faktem jest, że Cyberpunk to niewypał komercyjny. gra zarobiła na czysto 1,1mld PLN więc ciężko to nazwać niewypałem komercyjnym a to że planowano zarobić 4 mld więcej no cóż to są tylko plany.
Ludzie czekają na to, aż będzie droższy, bądź sprzedawany z DLC. I tu wcale nie żartuje. Jak wyjdzie Nextgen bez DLC, to raczej na jakiś czas gra zdrożeje. Pytanie czy nie puszczą nextgena razem z DLC. Wtedy będzie droższy, ale razem z DLC.
Ja rozumiem, że część osób inwestujących w tą firmę, gdy była po >400zł mogło się zawieść. Dla mnie -40% względem szacunków z 2020 roku, gdzie był hype i nikt nie miał pojęcia, że na tą grę spłynie taka fala hejtu, to i tak bardzo dobry wynik. Przypominam natomiast, że Wiedźmin 3 17,6mln sztuk osiągnął po prawie 3 latach i dopiero w 2020 roku było to 30mln sztuk, mimo że od początku był dobrze oceniany...
Ten szacunek odnośnie sprzedaży w przyszłym roku jest moim zdaniem trochę do kitu. Tzn. Na przyszły rok jest szykowana kolejna dawka marketingu przy 1DLC, nextgenach i prawdopodobnie serialu Netflixa.
Pytanie na ile Cyberpunk z DLC i nextgenami będzie dobrze odebrany przez społeczność i będzie się przyjemnie w niego grało. Bo przy Wiedźminie 3 DLC dodały bardzo dużo contentu (tutaj zdaje się ten content ma być dalej w mieście, więc być może z DLC miasto stanie się mniej puste, na co się czasem narzeka, w sensie, że są aktywności, ale raczej takiego typu jak w Ubisofcie).
Właściwie jedyne co do tej pory zrobili to doprowadzili grę do grywalnego stanu. Wersja na zeszłą generację to jeden z najgorszych portów w historii, a na obecną przełożyli premierę i dalej nie określili konkretnego terminu. Więc zgodnie z kolegą powyżej mnie to wcale nie dziwi. Wręcz uważam, że i tak sprzedano zbyt wiele jak na jakość(albo raczej jej brak) jaką sobą prezentuje.
Gorzej, niż oczekiwano przed premierą. Ale chyba lepiej, niż oczekiwano tuż po? :)
na steam gra jest nie za 150 a za 90 PLN, na gog można było wyrwać grę jeszcze taniej, więc de facto nie chodzi o ilość sprzedanych kopii a o zysk od nich, najwięcej zarobiono na preorderach teraz to będzie mozolna droga ale dla przypomnienia CDP ma już dwie gry które regularnie na wyprzedażach będą dalej przynosić zyski W3 i CP2077.
Kupiłbym Cyberpunka gdym mógł kupić kartę graficzną w cenie zbliżonej do normalnej.
No i raczej im się te prognozy już nie pokryją, chyba że jakimś cudem uda im się być przez jakiś czas nr 1 na next-genach, a i nawet wtedy nie wiadomo, bo aż tyle nie ma nowych konsol na rynku, by im rekordy wykręcały.
Gra jest przeciętna (pomimo pompy z jaką ją wypuszczano) i nie za bardzo wciąga, nie dziwota że mało kogo przyciąga.
Być może, jakby spełnił więcej przedpremierowych oczekiwań graczy, to i sprzedałby się lepiej...? Hmm, ciekawe...
Który to już chyba 5 news o CDPR tym razem się udało zagrać na emocjach, muszę pogratulować.
Populacja wróżbitów z kosmosu odnośnie przyszłości CP2077, zwiększa się.
Z zakupem Cyberpunka 2077 wciąż czekam, aż na GOG.com będzie dostępna połatana edycja Game of the Year (he, he) w promocji za 29.99 zł.
Kogo ta gra jeszcze interesuje bez DLC to nie ma co wracać do niej .
A jak wyglądają oficjalne dane ze studia, bo analityk to dla mnie najbardziej bezużyteczny zawód, który jedynie opiera się na domysłach, a ja jednak wolę suche fakty.
Malo CDP zarobił?
Z tego co czytałem to juz w dniu premiery mieli zwrot kosztów 5 letniego developingu + znaczny zysk (plus z gieldy kilka x wiecej), wiec o co chodzi?
Samoloty chcieli sobie kupować z zysków z jednej gry?
A sprzedaż jak idzie slabo to niech obniża cenę, za 79zl na konsole i PC znow im ruszy.
Juz zarobili kokosy, obnizka ceny to tylko zysk.
Sprzedano około 17,3 mln egzemplarzy, z czego około 13,7 mln kopii to pre-ordery. Czyli niecałe 3,6 mln mniej-więcej świadomych zakupów. Jestem ciekawy ile milionów sprzedało się w pierwszy miesiąc po premierze, kiedy po sieci krążyły zachwalające recenzje i gra nie była jeszcze usunięta z PS Store. Szybko się okaże, że ludzie którzy kupili grę z premedytacją to jakiś mały procent.
Jednorazowy skok na kasę w wykonaniu CPDR. Gratuluję Kicińskiemu, Iwińskiemu i Badowskiemu :)
Faktem jest, że Cyberpunk to niewypał komercyjny. Szacunki kardynalnie różnią się od realiów. Oczywiście, zwróciły im się koszty, oczywiście zarobili ale to jest korporacja, to jest inny poziom zarządzania kasą i tak olbrzymi rozstrzał jest potężnym ciosem szczególnie pod kątem przyszłych inwestycji. Sprzedali szacunkowo 17 milionów, przypomnę że szacunkowo miało być ponad 20 milionów w grudniu 2020, potem zmniejszyli szacunki (jeszcze przed premierą) do 15 milionów a było niecałe 14 milionów a mówimy tylko o grudniu. W rok jak napisano mieli sprzedać bodajże 31 milionów a sprzedali niewiele więcej w 12 miesięcy niż szacowano sprzedać w 2 tygodnie.
Teraz będzie jeszcze z rok czy dwa pompowania w Cyberpunka na którym już wiele nie zarabiają i raczej nigdy już nie zarobią na pełnej cenie, potem kilka lat pompowania w produkcje nowego tytułu a w międzyczasie dotowanie kolejnych projektów o ile ich nie zamkną, bo GOG okazuje się nierentowny
Moda na oczernianie wszystkiego co Polskie począwszy od ciągłego naśmiewania się z Cyberpunka i innych polskich produkcji w tym portalu jest stąd że ten portal o grach nie jest polski a wszystko co jest związane z Polską i naszymi produkcjami jest złe i musi być opisane zawsze w złym świetle żeby byle nie polskie były lepsze i miały lepsze recenzje bo trzeba niszczyć od podszewki wszystko co made in Poland. Gdybyście nie wiedzieli jakie udziały maja gry online... W efekcie Gry-OnLine w całości zostały wystawione na sprzedaż. Przez ostatnie pół roku trwały rozmowy z potencjalnymi nabywcami, były wśród nich zarówno polskie, jak i zagraniczne podmioty. Pod koniec czerwca NFI Empik Media & Fashion podpisała umowę z Webedia Germany, niemieckim oddziałem Webedia Group.
Czyli w ciągu tego roku Cyberpunk 2077 zarobił tyle co The Last of Us 2 do dzisiaj.