Znamy rozmiar Stalkera 2 na konsolach; posiadacze Series S mają problem
180 GB to bardzo duzo. Czyli bedzie co robic tam ^^
No to w przyszlym roku na ps5 bedzie trzeba przygotowac to miejsce :)
https://www.ign.com/articles/stalker-2-will-be-exclusive-to-xbox-for-three-months
Plus sam MS informował o tym, że jest to tytuł ekskluzywny jedynie czasowo, wiadomo to w zasadzie od samego początku.
The medium tez byl czasowym exlusive. Wlasnie go teraz ogrywam na ps5. Stalker tez bedzie czasowym. Starfield jest bethesdy i nie bedzie juz na ps5. Przeciez podobnie jest na playstation. Tez niektore gry sa czasowym exlusive a potem wychodza na xboxa.
A to też widziałem tego newsa o tych dokumentach, musisz jednak wziąć pod uwagę to że to są stare dokumenty i wszystko mogło się zmienić. Oficjalnego info nie ma, ale raczej na pewno S2 wyjdzie na ps5 wcześniej czy później.
Nie wiem skąd masz też info o tym, że MS twierdzi że to czasowa wyłączność, skoro PR manager z GSC prawie rok temu pisał że nie planują wersji STALKER 2 na PS5: https://twitter.com/byOnestepahead/status/1344398406308003848
Liczyłem na jakieś promo z okazji BF na kartę rozszerzeń, ale nic nie było. Wszyscy sprzedawali po normalnej cenie. A, że te karty nie są warte 500 zł, to za 1k nie kupię.
Może do tego czasu Microsoft naprawi Xcloud, to się ogra na nim. Bo odpalanie na PS4 raczej sensu nie będzie miało. Nie podoła chyba.
Ew. kupi sie po premierze za jakieś grosze i ogra na PC.
Ja to bede mial z tym problem, tyle gb to prawie 5 dni pobierania, internet orange.
75% mojego miesięcznego limitu xD
Cale szczęście ,że Stalker2 wychodzi w pudle na Xbox SX i będę musiał pewnie pobrać tylko część danych. A gracze ze Xbox SS tym śmiesznie małym dyskiem SSD i limitowanym Internetem rzeczywiście mają problem. Wystarczy tylko jedna gra i większość dysku zajęta .
Też mam internet Orange (LTE). Pobrałbym te 180GB w kilka godzin ale potem przez 5 dni miałbym karę - lejek na 0,5 Mb.
Z tej gry wyjdzie kicha albo to będzie bardziej najnowsze Metro bo gdyby to miało być coś takiego jak pierwszy Stalker to raczej gra byłaby niegrywalna na konsole przez pada.
że co? No popatrz, a ja grałem w Stalkera na padzie. Jeśli w takim DayZ czy PUBG ogarnęli sterowanie na padzie to taki Stalker to pryszcz.
git gud
I co niby tyle miejsca będzie zajmować? Ci twórcy gier to naprawdę mają jakieś problemy z kompresją danych. Randomy z internetu robią to lepiej. Gry wyścigowe zajmujące po 100GB, przecież to jest niepoważne.
to raczej kwestia jakości multimediów i braku sensownych algorytmów bezstratnej kompresji dostępnych crossplatformowo. Jasne, na bank da się to ciut bardziej zoptymalizować, ale na fajerwerki typu -50% nie ma co liczyć. Rozumiem, że "randomy z internetu" to jakiś fitgirl repack/rip?
Tekstury w wysokiej rozdzielczości, czyli coś czego na swoim kompie nie doświadczysz :D
Rozumiem, że "randomy z internetu" to jakiś fitgirl repack/rip?
No kęsik to już się jakiś czas temu skompromitował, po tym jak go ludzie namierzyli że ściąga non stop pirackie repacki :D
Kompresja czyni cuda, ale przykładowo przy CoDach ogromne rozmiary po kolejnych patchach po 200gb wynikały, że część poprawionych plików nie nadpisywała starych danych, a powinna. Pewien rodzaj niechlujstwa zawodowego.
Wysoka jakoś tekstur i np. dźwięków (i ich ilość) ma swoje wady w postaci wielkości. Nie ma na to sposobu, a to nie są czasy gdzie 180GB to nie wiadomo ile. Randomy z internetu robią to lepiej? Kto? Bo wspomniane przez ameona fitgirl repack/rip trzeba dekompresować np. z 20GB do 60GB przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut na dobrym 8/16 CPU, a nie ma na to czasu jak masz CPU do wykorzystania przy ważniejszych obliczeniach fizyki etc.
Jeśli XSS nie będzie wyświetlał 4k, to nie ma sensu ściągania takich tekstur i już wielkość się zmniejszy.
W ogóle powinna być możliwość wyboru ściągania tekstur 4k na konsolach. Bo po co mi one, jeśli mój TV nie wyświetli ich?
A co ma TV do wyświetlania tekstur w wyższych rozdzielczościach? Miałeś chyba na myśli rozdzielczość obrazu, ale ta nie ma wpływu na rozmiar gry.
Podejrzewam że na Series S będzie można ściągnąć wersję bez tekstur 4K ale czas pokaże.
Mam jedno pytanie:
Czemu nowe gry ważą GRUBO PONAD 100 GB!
Dla mnie, to 50 jest już dużo. A i tak mój internet ma limit 150GB, więc xD
Dlatego że osiągnęliśmy limit możliwości tworzenia grafiki i teraz grafike się ulepsza zwiększając jakość detali, nie jest to coś zauważalnego na pierwszy rzut oka ale dodaje sporo imersji, to już nie te czasy że da się osiągnąć gigantyczny postęp w grafice nie zwiększając tak bardzo rozmiarów gier, obecnie pozostaje nam czekać na nowe silniki z nowymi możliwościami żeby wrócić do starych czasów (zabawa z oświetleniem, postprocesy.)
Bo monitury so coras wienksze, 4k 8k 20k, do tego tekstury srednie (10gb), wysokie (20gb), ultra (40gb), epickie (80gb)
z czego sama gra wazy 30gb
siera97
"Tymczasem dwadzieścia lat temu:
Czemu nowe gry ważą grubo ponad 100 MB!"
Czemu ponad 1Gb, a nie 100mb było 20 lat temu w 2001.
Do tego już gry z lat 1993-2000 mające 3-7 CD miały tak, że czytało wszystko z płyt, bo cały dysk zawaliłbyś instalacją jednej gry, a nawet duży dysk nie starczyłby na to np:
Phantasmagoria 1995, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery 1995, Riven: The Sequel to Myst z 1997. To tak jakbyś teraz miał zainstalować grę z pojemnością z 10 TB. Obecnie jest mniej hardcorowo skoro masz dyski HDD 6TB, 12TB, a nawet 16TB. Nawet małe dyski SSD 2TB starczą do dużej ilości pojemnych nowych gier 80-200 GB.
Bo PC i Xbox to platformy na ktorych kompresja ma drugorzedne znaczenie.
Zapraszam na PS5 - Dying Light 2 na Xboxie 72GB, na PS5, podobno , 22
Dziękuję za lekcję historii. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że precyzja historycznych parametrów gier z przełomu wieku nie była celem mojej wypowiedzi, a jedynie zwrócenie uwagi na fakt, że rozmiary gier rosły od zawsze. Dziękuję.
Mam jedno pytanie:
Czemu nowe gry ważą GRUBO PONAD 100 GB!
Tekstury i filmy w 4k oraz znikoma kompresja robią swoje.
Teraz narzekają że gry ważą 180 giga i mają rację. Bo jeśli się o to zadba to gra można mało ważyć. W danym przedziale oczywiście bo to zależy od gry.
Taki Black Desert lata po premierze zmniejszył wagę gry i to drastycznie.
Jak się chce to można. Oczywiście gra jest przejęta przez molocha który wpakuje najnowsze technologię do serii która nie kojarzyła się z byciem "crysisem". To tylko gdybanie ale coś czuje że mocno się zmieni gra i wrócę do starych odsłon. Tyle jest wypuszczanych bubli ostatnio że strach.
Każdy zainteresowany wie, że 1TB to absolutne minimum do nowych gier. Jak ktoś sobie kupił tanio XSS, to być może był nieświadomy tego, że niecałe 500GB w konsoli, to bardzo mało i starczy na niewiele. Dodatkowe 1TB jest to bardzo potrzebne. No chyba, że ktoś ma dobry światłowód u siebie i ściąga takie 180GB w 3 godziny, to co innego.
Ach, gdzie te czasy, gdy Raptor zajmował 7,5 MB i trzeba było usuwać pliki midi, żeby móc sobie jeszcze na dysku zainstalować Wolfa 3D (mój dysk miał 42 MB). Ach, to było czasy..
Wtedy zajmowało 1/5 dysku. Stalker teraz też zajmie 1/5 dysku. Za 10 lat gry będą zajmować 1/5 dysku. Jeden czort czy to wtedy czy dziś ??
I niech lepiej tak zostanie z tym miejscem. Gorzej będzie jak z dnia na dzień ze 180GB zrobi się 90. Jak tak wyjdzie to wyczuwam downgrade graficzny, albo wyciętą zawartość. Na PC i Stalkera to mogę i 500GB przeznaczyć, aby tylko gra ładnie wyglądała i była wystarczająco długa.
Gra powstaje na U5, a z tego co pamiętam, dema do niego potrafią ważyć 100GB. Za nową jakość grafiki trzeba płacić miejscem na nią.
Kompletnie nie rozumiem takiego podejścia, że 180GB obniży możliwość grania w Stalker 2. Po pierwsze 99% kupujących XSS nigdy nie kupuje gier po za GPU, ewentualnie kombinacje, podkupowaniem kont lub okazje Brazylii, Turcji czy Węgier, tudzież od piratów z Rosji sprzedających kody z nielegalnych generatorów.
Zwyczajnie jeśli posiadacz XSS legalnie korzysta z gier GPU nie kupi Stalker 2 czy będzie on zajmował 1GB czy 1TB, bo nie kupił "taniej" konsoli dla tak drogich gier. Zwyczajnie oglądnie rozgrywkę ma YT i też będzie zadowolony, albo pójdzie po rozum do głowy i kupi w pełni wartością konsolę i zacznie grać w gry o właściwej jakości, a nie półprodukty.
Ja mam i kupuje, sorry domorosły analityku, swoje wywody możesz trzymać w swojej ...
Ale pie*przycie głupoty.
Młody ma XSS od premiery i jeszcze nigdy miejsca nie zabrakło. Na stałe zainstalowana Fifa, Minecraf, Rocket L. i zostaje pełno miejsca. Pogra, znudzi się, odinstaluje... next.
Tak to jest jak się nie ma sprzętu i filozofuje z kalkulatorem.
Phi, Infinite Warfare z paroma mapkami do multi i singlem na 8-10 godzin zajmuje nawet więcej...
A tak serio - nie do końca podoba mi się ten trend. Tekstury 8k i inne bajery. 2 TB na gry to powoli znacznie za mało, a jeszcze teraz wszystko powinno śmigać z SSD. Bo HDD tanie, to można by kupować...
Sprzedają te konsole z 1TB ,z czego 800gb zostaje heh ,maloo malloooo xd
Jak ktoś się decyduje na XSS, najlepiej jak ma szybki internet. Ja mam jedno i drugie, więc naprawdę nie ma tragedii z miejscem. W tej chwili mam na dysku Horze 5, Halo Infinite, 3 średnie gry: Scarlet Nexus, Nier i Tekken, oraz ok 8 mniejszych. i 86% zajętości. Giery ściągają się szybko, savy zapisują się w chmurze, wiec można trochę poczyścić w co się nie gra, zainstalować molocha i jazda. Szybciej instaluje gry z neta, niż poszedłbym do sklepu. To nie chodzi o chwalenie, tylko rzeczywiście z wolnym internetem XSS jest trochę ułomny. Ale z szybkim te 400 gb jest wystarczające i nie jest problemem.
Pytanie czy rozmiar wynika z lenistwa czy faktycznie świat gry bedzie duzy i żyjący? Oby to drugie bo chętnie bym sobie pozwiedzał.