Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Felieton Gracze wybrali Dark Souls grą wszech czasów - i bardzo dobrze

26.11.2021 17:46
Persecuted
9
42
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Via Tenor

Obcowanie z Soulsami stanowi esencję grania; coś, czego szukamy, decydując się na tę formę spędzania wolnego czasu.

Zbytnia generalizacja, duża część graczy oczekuje zupełnie przeciwnych wrażeń od tych, które oferują gry FS. Powiem więcej, gdyby wszystkie gry były takie jak Soulsy, rynek gier byłby dziś pewnie kilkukrotnie mniejszy.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-11-26 18:11:37
26.11.2021 19:27
👎
19
29
odpowiedz
fing
54
Chorąży

Mamy tyle różnych rodzajów graczy, którzy szukają kompletnie czego innego, a autor generalizuje i sprowadza wszystkich ludzi i wszystkie dzieła do jednego pryzmatu, przez które na nie patrzymy. Dislike

post wyedytowany przez fing 2021-11-26 19:29:59
26.11.2021 19:01
Polterghost
👎
16
24
odpowiedz
5 odpowiedzi
Polterghost
44
Pretorianin

Fanboystwo Soulsów jest najbardziej toksyczne w całej branży. Gracze LoLa to nawet nie są blisko do tej bandy baranów. Elitist scumbags...

26.11.2021 19:06
Kadaj
18
16
odpowiedz
Kadaj
60
Konsul

Na szczęście nie traktuję takich plebiscytów na serio, więc mogę tylko zrobić zdegustowaną minę przez dwie sekundy i kliknąć kolejnego newsa. ; p

26.11.2021 19:03
Uruk-Hai666
17
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Uruk-Hai666
45
Generał

Spróbujcie zagrać w jakąś grę z lat 90 na hard, to zobaczycie co to trudna gra.

26.11.2021 18:46
15
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ziombelek
16
Pretorianin

To chyba jakiś żart. Gra bez fabuły, grafa słaba, animacje słabe. TRAGEDIA.

26.11.2021 16:52
tekknological
1
tekknological
23
Legionista

praise the sun!

26.11.2021 16:53
Dead Men
2
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

Demon według mnie zdecydowanie lepszy.

26.11.2021 16:56
kęsik
😉
3
1
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Dark Souls bardzo dobra gra oczywiście, ale do Gothica nadal jej sporo brakuje :)

26.11.2021 16:59
MrCloudancer
4
1
odpowiedz
MrCloudancer
34
Centurion

A kto pytał? :P

26.11.2021 17:00
mohenjodaro
😱
5
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Dark Souls świetna gra, ale czy ja dobrze rozumiem, że ona pokonała w plebiscycie na grę wszech czasów wszystkie inne produkcje typu Tetris, Heroes of Might and Magic, Half-Life, Diablo, GTA itd.?

26.11.2021 17:06
Wiedźmin
😁
5.1
Wiedźmin
37
Senator

Wiadomo, że są setki gier z lat 1980-2021, które robią wiele rzeczy lepiej. Są bardziej przełomowe, uniwersalne czy grywalniejsze.

Może wybrali Dark Souls, bo to fajny symulator umierania. Ludzie mówią, że irytuje ich gra, a i tak wracają i próbują po raz kolejny. Każdy progres daje satysfakcje. Więc na koniec czują ulgę i wielki respekt. Oczywiście są też znacznie trudniejsze gry z zamierzchłych czasów 80' czy samego początku 90' czy obecnie niektóre z segmentu indyków.

Gra w którą grali swego czasu wszyscy posiadacze Amiga i byli zachwyceni (młodzi i starzy, faceci i kobiety) to był Super Frog 1993, ale takie rankingi graczy obecnie to też konkurs popularności więc fory mają nowsze gry, a nie trochę już zapomniane klasyki. Tak jak krytycy słyną, że ich wybory są mocno związane z poprawnością polityczną.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-11-26 17:12:46
26.11.2021 17:18
5.2
5
humman
72
Generał

Jedynym powodem dlaczego wybrano Dark Souls jest to że to ulubiona gra większości osób które wybierały, takie rankingi nie mogą zwyczajnie być całkowicie obiektywne

26.11.2021 17:04
6
3
odpowiedz
ugabuga
21
Centurion

Dla mnie Heroes III

26.11.2021 17:10
👍
7
odpowiedz
Brimstone
18
Pretorianin

Bardzo zasłużenie,wyjątkowa przygoda

26.11.2021 17:12
DrenAren
😉
8
odpowiedz
DrenAren
11
Legionista

Dla każdego jest to inna gra. W te część jeszcze nie grałem. Dla mnie taka gra to Gothic.

26.11.2021 17:46
Persecuted
9
42
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Via Tenor

Obcowanie z Soulsami stanowi esencję grania; coś, czego szukamy, decydując się na tę formę spędzania wolnego czasu.

Zbytnia generalizacja, duża część graczy oczekuje zupełnie przeciwnych wrażeń od tych, które oferują gry FS. Powiem więcej, gdyby wszystkie gry były takie jak Soulsy, rynek gier byłby dziś pewnie kilkukrotnie mniejszy.

post wyedytowany przez Persecuted 2021-11-26 18:11:37
26.11.2021 18:07
best.nick.ever
😍
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
best.nick.ever
124
Generał

Dark Souls jest ok, ale nie od dziś wiadomo, że grą wszech czasów jest Starcraft 2.

26.11.2021 21:53
10.1
kaagular
72
Generał

Zbyt niszowa, nie zawiera wielu różnych elementów, na których inne gry dostają minusowe punkty.

2500 rankingowych tutaj jbc :)

O grach FS bym też nawet nie pomyślał i nie biorę tego na poważnie.

27.11.2021 05:53
best.nick.ever
10.2
best.nick.ever
124
Generał

Nie wiem czy 2500 to dużo, bo praktycznie nie gram od lat (mój prime to platyna, więc się znam ;)) Niestety o ile SC2 jest piękną i fantastyczną grą, to jak żadna inna wyzwala złe emocje. Ale przynajmniej jeden mecz w tygodniu obejrzę, to co ci ludzie tam wyprawiają...

26.11.2021 18:19
Pitplayer
😉
11
odpowiedz
Pitplayer
80
Generał

Fajnie że jedynka zdobyła ten tytuł, choć osobiście wolę ich późniejsze gry, Bloodborne, DS3 i Sekiro.

26.11.2021 18:39
stalkerrr
12
odpowiedz
1 odpowiedź
stalkerrr
82
Konsul

Cieszy ten wybór. Bałem się, że wejdzie W3.

26.11.2021 18:56
Egzorcysta
12.1
Egzorcysta
9
Chorąży

Albo co gorsza - GTA V

26.11.2021 18:40
MineBeziX
13
odpowiedz
MineBeziX
60
Generał

Za rok będzie inna, więc ten wybór w tym roku wiele nie mówi i dużej wartości nie ma, mimo że Soulsy - szczególnie pierwsze Dark Soulsy - bardzo lubię.

26.11.2021 18:45
Krwiopijca
14
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Krwiopijca
32
GamerGate Troop

Via Tenor

Kolejne wywoływanie wojenki weekendowej?

26.11.2021 22:49
abesnai
😂
14.1
abesnai
86
Kociarz

Cytując klasyka ... i bardzo dobrze.

26.11.2021 18:46
15
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ziombelek
16
Pretorianin

To chyba jakiś żart. Gra bez fabuły, grafa słaba, animacje słabe. TRAGEDIA.

26.11.2021 18:55
Egzorcysta
15.1
Egzorcysta
9
Chorąży

Typowy hejter co poddał się na pierwszym bossie i wyrzucił grę do kosza.

"Gra bez fabuły" - xDDD

26.11.2021 18:57
Krwiopijca
15.2
Krwiopijca
32
GamerGate Troop
Image

Przecież to zwykły ->

26.11.2021 19:01
Polterghost
👎
16
24
odpowiedz
5 odpowiedzi
Polterghost
44
Pretorianin

Fanboystwo Soulsów jest najbardziej toksyczne w całej branży. Gracze LoLa to nawet nie są blisko do tej bandy baranów. Elitist scumbags...

26.11.2021 20:14
16.1
1
zanonimizowany935386
37
Generał

Coś w tym jest, kiedyś napisałem że planuję wrócić do pierwszych Soulsów po tym jak się odbiłem w połowie gry z powodu jej korytarzowej budowy i o coś pytałem, to zostałem zwyzywany od casuala i dowiedziałem się że nie powinienem w ogóle do gry wracać... ostatnio mnie zwyzywali od casuala. bo napisałem że ER to reskin soulsów i to mi się nie podoba... i też mam w ER nie grać XD

26.11.2021 23:29
JohnDoe666
16.2
JohnDoe666
55
Legend

Fanboystwo Soulsów jest najbardziej toksyczne w całej branży. Gracze LoLa to nawet nie są blisko do tej bandy baranów.
No nie wiem. Możesz sobie grać w soulsy albo w nie nie grać, możesz to robić w zaciszu domowym nikomu o tym nie wspominając.
W przypadku LoLa nie masz tego komfortu, jesteś zmuszony kontaktować się z tym (nazwijmy to szumnie) community, co jest praktycznie jednoznaczne z tym że co drugi mecz poznasz nowego partnera seksualnego Twojej matki który usilnie będzie próbował zasiać w Twojej głowie wątpliwości na temat jej cnotliwości.
Z kolei ja osobiście nigdy nie spotkałem się z jakąś pogardą ze strony miłośników Soulsów.

27.11.2021 08:36
Ognisty Cieniostwór
16.3
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

W przypadku LoLa nie masz tego komfortu, jesteś zmuszony kontaktować się z tym (nazwijmy to szumnie) community, co jest praktycznie jednoznaczne z tym że co drugi mecz poznasz nowego partnera seksualnego Twojej matki który usilnie będzie próbował zasiać w Twojej głowie wątpliwości na temat jej cnotliwości.

Mocno przesadzasz. Miałem kiedyś romans z multi (kilka lat z czasów technikum i studiów), a w samym LoLu spędziłem według jednego z portali zbierających statystyki ponad 1000 godzin i przypadki, w których ktoś obrażał czyjąś matkę mogę to zaledwie margines i nie wiem, czy w ogóle spotkałem się z tym więcej niż 5 razy, a osobiście doświadczyłem tego bodajże raz.

W LoLu 99% obrażania to przypadki wyzywania od nooba, trolla (nawet jeśli tego nie robisz, wystarczy, że słabo grasz), idioty, gadanie przez pół meczu jaki to jesteś słaby, dlaczego wybrałeś postać, którą nie umiesz grać (nawet w normalach, gdzie liczy się głównie fun z gry) oraz prośby o osunięcie gry z dysku. No a przynajmniej tak to wyglądało jeszcze kilka lat temu, kiedy grałem ostatni raz.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2021-11-27 08:38:02
27.11.2021 10:43
Hanys_Mori
16.4
Hanys_Mori
88
Pretorianin

Polterghost
Shasiu
Bo ukończenie Soulsów jest growym odpowiednikiem przejścia szkolenia dla Navy Seals. Gracze soulsów to właśnie tacy specjalisi a reszta to zwykłe mięso armatnie :D
A teraz serio.
Żadne Soulsy czy Bloodborrne nie są jakąś arcywymagającą grą - wystarczy trochę cierpliwości i klasyczne farmienie duszyczek aby ubić bossa.
I to jest właśnie główny "problem" ;) Soulsów - wymagają cierpliwości i zaangażowania co wśród sporo obecnych graczy nie przejdzie.
I wiem co piszę bo 90% walk PvP w soulsach/BB przegrywałem sromotnie.

27.11.2021 14:57
16.5
zanonimizowany1264035
30
Chorąży

Imo społeczność Soulsów jest jedna z najlepszych z jakimi miałem do czynienia. To że ludzie bronią swojej gry np. na forach to normalne skoro jak widać tutaj po komentarzach ludzie nawet nie rozumieją że poziom trudności to może 20% tego w czym Soulsy się wyróżniają na tle konkurencji.

26.11.2021 19:03
Uruk-Hai666
17
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Uruk-Hai666
45
Generał

Spróbujcie zagrać w jakąś grę z lat 90 na hard, to zobaczycie co to trudna gra.

27.11.2021 13:26
17.1
zanonimizowany1113196
68
Generał

O, np. taki Kapitan Pazur. Dla mnie ta gra jest ponad Dark Soulsami... W każdym aspekcie. Ale ale - w końcu go przeszedłem ^_^ W końcu, bo od moich pierwszych podejść do faktycznego ukończenia gry minęło bagatela 20 lat.

post wyedytowany przez zanonimizowany1113196 2021-11-27 13:30:11
26.11.2021 19:06
Kadaj
18
16
odpowiedz
Kadaj
60
Konsul

Na szczęście nie traktuję takich plebiscytów na serio, więc mogę tylko zrobić zdegustowaną minę przez dwie sekundy i kliknąć kolejnego newsa. ; p

26.11.2021 19:27
👎
19
29
odpowiedz
fing
54
Chorąży

Mamy tyle różnych rodzajów graczy, którzy szukają kompletnie czego innego, a autor generalizuje i sprowadza wszystkich ludzi i wszystkie dzieła do jednego pryzmatu, przez które na nie patrzymy. Dislike

post wyedytowany przez fing 2021-11-26 19:29:59
26.11.2021 19:43
Mr. JaQb
20
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Równie dobrze mogli wybrać Hadesa, RDR2, TLOU2, byłoby tyle samo oburzenia.

26.11.2021 20:09
21
odpowiedz
zanonimizowany935386
37
Generał

Jak dla mnie gra wszechczasów powinna albo być czymś totalnie innowacyjnym, co zmieniło rynek na zawsze (niestety obecnie o to coraz trudniej), albo grą kompletną, zachwycającą w prawie każdym elemencie (dla mnie Nier Automata), z całym szacunkiem dla Soulsów, to z gier FS bardziej na ten tytuł zasługiwał moim zdaniem Bloodborne choć uważam że żadna z tych gier nie zbliżyła się do tego miana, brakuje im bardzo dużo zarówno pod względem technologicznym, jak i w aspekcie storytellingu...

26.11.2021 20:25
K@m@R
22
odpowiedz
K@m@R
88
Konsul

Moim zdaniem to nie trudność gry ale pomysłowość i kreatywność twórców decyduje o jej sukcesie.

post wyedytowany przez K@m@R 2021-11-26 20:26:18
26.11.2021 20:43
23
4
odpowiedz
Inndy
24
Pretorianin

Po ogladnieciu kilku filmow, po poczytaniu z czym to sie je, bede zasypial spokojnie. Ta gra to kompletnie nie moje klimaty. Nie mam najmniejszych problemow z tym, ze ta seria sie komus podoba. Mam natomiast problem, jaki tytul ja bym wybral... Bo przez kilkadziesiat lat nazbieralo sie tego tyle, ze nie mam pojecia co dla mnie jest tym Swietym Gralem...

Piotr.

26.11.2021 20:56
p0k3m0n
24
odpowiedz
3 odpowiedzi
p0k3m0n
6
Centurion

Ta gra zmienila podejscie producentow do graczy, zrewolucjonizowala rynek. Przed Dark Souls mainstream to byl od +- 10 lat sciek skierowany, mowiac bez znieczulenia, do debili. Och, tak, bylo duzo dobrych produkcji, nawet tych z glownego nurtu, ale przewazajaca wiekszosc polegala na rytmicznym i bezmyslnym wciskaniu przyciskow. Rzecz jasna bylo wielu "wyrobionych klientow" ktorzy sie zachwycali tym szambem, ale potrzeby innych byly juz systemowo ignorowane. Wiadomo, na normach robi sie najwiekszy szmal. I wtedy, niczym zbawca, pojawil sie From Software, ktory rzutem na tasme wydal na "zachodzie" gre jak ta tamte czasy wybitnie trudna, niewdzieczna i w miernym stanie technicznym i... rozbil bank. To byl szok. SZOK! Dzis wiekszosc gier AAA ma jakies elementy mechaniki DS: jesli tylko da sie je tam wstawic, to sie je wstawia. From Software przebil trzecia, czwarta i piata sciane. Z tego samego zreszta powodu rynek indie odniosl tak gigantyczny sukces - po prostu wielu nie potrafilo zachwycac sie tasmowymi produkcjami o smaku pieczonego lajna dla inteligentnych inaczej, wiec szukali alternatywy. Steam mial bvc (i nadal jest) ordynarnym DRMem nie pozwalajacym na zarzadzanie posiadana wlasnoscia, ale zarazem, jakby dla przeciwwagi, pozwolil wejsc do biznesu maly graczom. I to byl drugi przelom, skadinad zadziwiajaco w tym samym czasie. Wielcy developerzy, dotychczasowi monopolisci od dlugich lat dyktujacy warunki jakie tylko im sie podobaly, sami na wlasne zyczenie doprowadzili do sukcesu tego, co poczatkowali traktowali z ironia, jako niepowazna nisze, a obecnie rownorzednego i niezaleznego gracza na rynku. Z jednej strony przegrali traktujac wszystkich klientow jak w/w debili, z drugiej nie doceniajac kreatywnosci malych producentow indie. Dark Souls jest dla mnie symbolem tych zmian, a przy okazji rewelacyjna gra. Jak najbardziej zasluguje na tytul gry wszechczasow i to z wielu powodow.

post wyedytowany przez p0k3m0n 2021-11-26 21:01:25
26.11.2021 21:22
24.1
6
zanonimizowany1363596
2
Pretorianin

Rzucajac na lewo i prawo inwektywami, ktore jak mniemam wyniosles z wlasnego chlewu, sam wyszedles na debila. Glupota ma pewien urok, ignorancja nie.

26.11.2021 21:27
p0k3m0n
24.2
p0k3m0n
6
Centurion

rockstar_north zlosc pieknosci szkodzi. Pa!

post wyedytowany przez p0k3m0n 2021-11-26 21:27:29
27.11.2021 23:16
Man From The Moon
24.3
Man From The Moon
38
Pretorianin

Jeśli Dark Souls produkuje graczy z takim poczuciem wyższości to nie najlepiej to świadczy o grze, jak również o tobie.

26.11.2021 21:07
ProfesorXxx
👎
25
1
odpowiedz
ProfesorXxx
53
Pretorianin

Taka dobra strona o grach, ale autorzy co dodają artykuły, ehh szkoda gadać.

26.11.2021 21:11
DocHary
26
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
DocHary
64
Unclean One

Nie rozumiem czemu tak często pomijany jest Doom. Tu nie chodzi o to, że jestem fanboyem serii, tylko o fakt, że ta gra pociągnęła za sobą cały technologiczny wyścig. Jego owocem jest chociażby Unreal Engine, który napędza masę gier. Dzisiejsze growe blockbustery, to przecież strzelanki multi. Soulsy mógłbym spokojnie uznać za grę minionej dekady obok Minecrafta, a ten drugi, to w praktyce fps. Choć Doom'owi daleko do kreatywności, jaką oferuje MC, to nie zapominajmy jakim przełomem była scena modderska, którą Doom rozbudował.

post wyedytowany przez DocHary 2021-11-26 21:13:12
26.11.2021 21:19
p0k3m0n
26.1
p0k3m0n
6
Centurion

Doom i Minecraft mogliby byc uznawani za przelom techniczny, ale raczej nie jako gre. Choc raczej zamiast Dooma dalbym Quake. Quake jako pierwszy zastosowal cos w rodzaju pelnego srodowiska 3D - choc ze sztuczkami programistycznymi, a Minecraft jako pierwszy szeroko zastosowal voxele - choc sa one wielkosci mojej piesci. W przypadku nagrody technologicznej Dark Souls nie mialby raczej czego szukac (aczkolwiek tak wielki swiat bez doladowywania to tez nie byle co), ale nie technologia byla tu oceniania, a wplyw na branze i odzew klientow.

26.11.2021 21:47
26.2
GameSkate
67
Pretorianin

Poniekąd FROM był jednym z pionierów w kwestii światów bez loadingów w grach 3D. Już za czasów PSX(!) ich seria King's Field ładowała się tylko raz na starcie i dało się przejść grę od początku do końca bez ponownego ujrzenia ekranu ładowania.

26.11.2021 22:56
DocHary
26.3
1
DocHary
64
Unclean One

p0k3m0n
Quake jako pierwszy zastosowal cos w rodzaju pelnego srodowiska 3D - wcześniej grałem w Descent i Terminator FS. Co prawda trochę im do Q brakowało, ale to też było cos w rodzaju pelnego srodowiska 3D
ale raczej nie jako gre - naprawdę tak uważasz??!?!?!
wplyw na branze i odzew klientow - więcej firm chciało papugować Doom'a niż chce DS, a odzew klientów, to już bez komentarza

post wyedytowany przez DocHary 2021-11-26 22:57:39
27.11.2021 09:59
p0k3m0n
26.4
p0k3m0n
6
Centurion

DocHary
"cos w rodzaju pelnego srodowiska 3D" - nie, nie bylo.
"naprawdę tak uważasz??!?!?!" - w 100%. Doom byl nieprawdopodobnie prostacki o odtworczy nawet jak na tamte czasy. Trzon rozgrywki byl prymitywny do imentu.
"więcej firm chciało papugować Doom'a niż chce DS (...)" - naprawde? Doom udowodnil swoim silnikiem, ze PC jest gotowe na tego typu gry, ale sama koncepcja nie byla niczym nowym. DS zmienilo rynek.

Przypuszczam, ze sie nie dogadamy. Doom/Quake moglbym nazwac kamienieniem milowym ale na pewno nie gra wszechczasow i jak widac na zalaczonym obrazku, nie jestem w tym odosobniony.

26.11.2021 21:58
leaven
27
odpowiedz
leaven
138
Konsul

Dla mnie najlepsza gra wszechczasów to Heroes of Might & Magic III. Gram od premiery do dziś i chociaż już nie zarywam nocek jak w latach 90-tych to wciąż daje satysfakcję z rozgrywki.

26.11.2021 22:03
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Ratanok
43
Konsul

Spore zaskoczenie. Gra dobra ale z pewnością nie dla każdego. Nie wiem jak z remasterem ale od pierwszej odbiłem się dość szybko gdyż nawet już w momencie premiery na PC wydawała mi się strasznie toporna. Biorąc pod uwagę długość z jaką gra utrzymuje dużą popularność to bardziej bym tu jako zwycięzcę widział World of Warcraft. Na rynku jest o 7 lat dłużej niż Dark Souls a wciąż zalicza się do top MMO.

27.11.2021 10:25
28.1
Sev125
41
Chorąży

World of warcraft nie byłby takim złym wyborem bo praktycznie zmiótł konkurencje i przez lata nikt nie mógł się nawet do niego zbliżyć. Niestety ostatnie zagrania firmy i trochę brak pomysłów co dalej plus skandale w activision blizzard. Nikt nawet nie pomyślał by ta firmę za cokolwiek nagradzać. Podejrzewam ze gdyby nie to wszystko co się dzieje wewnątrz firmy gra napewno by była przynajmniej nominowana.

26.11.2021 22:12
29
odpowiedz
arsten
6
Junior

.

post wyedytowany przez arsten 2021-11-26 22:15:49
26.11.2021 22:22
30
3
odpowiedz
tysowiak1234
12
Chorąży

Pograłem w to 20 minut i usunąłem. Taka to wybitna gra...

26.11.2021 22:28
WolfDale
31
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Widocznie osoby które stoją za tym werdyktem nigdy nie grały w grę pod tytułem Gothic. Mam nadzieję że kiedyś zrozumieją swój błąd i będą w ramach pokuty do końca swojego życia zbierać rzepę z pola u Lobarta lub wydobywać magiczną rudę z kopalni.

26.11.2021 22:49
Krwiopijca
😉
31.1
4
Krwiopijca
32
GamerGate Troop

Grali, ale nie mogli pokonać młodej polnej bestii. Casuale.

27.11.2021 10:27
31.2
Sev125
41
Chorąży

Prawdę rzekłes synu !!! Nie pod względem ze gothic powinien wygrać ale intymna ze nie grali. Gothic swoją polularnoscia poza Europa dupy nie urwał.

28.11.2021 15:15
Knightyy
😂
31.3
Knightyy
0
Pretorianin

Albo widocznie te osoby ograły Gothika, ale znalazły się i tak lepsze tytuł od niego, hmmm? ;)

26.11.2021 22:58
32
odpowiedz
luk80
14
Legionista

Pograłem 2 godziny i dalej mnie zaczela nudzic ,kiepska grafika,ciagle powtarzanie tych samych zachowan ,nie moj klimat. Dlatego te nagrody są dziwne i często krzywdzące .Moim zdaniem np. taki System Shock 2 w swoich czasach to byla gra, niepowtarzalny klimat ,muzyka ciekawa fabuła a teraz to wszystko takie podobne .Ale napewno wielu takie gry sie podobaja i trafiaja w gusta wielu graczy.

post wyedytowany przez luk80 2021-11-26 23:02:34
26.11.2021 23:21
DocHary
33
1
odpowiedz
DocHary
64
Unclean One

Jest masa gier, które uważam za dobre, jedne próbowałem, inne nie, ale nie odbieram im miana kultowych tylko dlatego, że kompletnie mnie do nich nie ciągnie. Jak słyszę, że ktoś grał 20 min i odinstalował, to sory, nikogo ta informacja nie wzbogaci.
Ja serię DS obserwowałem, ale nie podobała mi się zwyczajnie. Jak pokazali trailer do Bloodborna, to najpierw się zakochałem, potem przeraziłem, że to ci sami co od DS, a w końcu kupiłem w zestawie z PS4. Zajęło mi 4,5h zanim zacząłem robić progres i od tamtego czasu jeszcze DS3, Sekiro i DSS zrobione, tylko DS3 nie w platynie, a w Sekiro brakuje mi tylko grindowania skilli.

post wyedytowany przez DocHary 2021-11-26 23:22:39
26.11.2021 23:23
Herr Pietrus
34
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
224
Ficyt

Boże chroń nas przed światem, gdzie wszystkie gry są frustrujące i bezsensownie utrudnione niczym Soulsy...

Swoją drogą, nie tylko ten artykuł to niezły bait, ale także wynik plebiscytu.

27.11.2021 08:29
Agreel
34.1
1
Agreel
64
Pretorianin

Znaczy chroń przed światem, gdzie wszystkie gry mają jako domyślny poziom normal i nie są bezsensownie ułatwiane? Czy ja wiem, jak dla mnie brzmi to całkiem dobrze. :)

27.11.2021 13:28
Herr Pietrus
34.2
Herr Pietrus
224
Ficyt

Tak tak, normal, oczywiście.
No właśnie, chroń nas również przed tak toksyczną, zapatrzoną w siebie, narcystyczną społecznością, jak fani solusów...

28.11.2021 08:04
Agreel
34.3
1
Agreel
64
Pretorianin

Widać nowy gracz. :) Przyjrzyj się grom sprzed kilku generacji. Za czasów PS2 poziom trudności obecny w Soulsach był właśnie standardem i gdyby Demon's Souls wyszedł te 5 lat wcześniej to nie wyróżniałby się pod tym względem.

26.11.2021 23:51
35
4
odpowiedz
zanonimizowany637308
81
Konsul

dark souls grą wszech czasów ehh tragedia. Idę się turlać gdzie indziej.

26.11.2021 23:58
36
2
odpowiedz
zanonimizowany1251187
5
Junior

"Zaiste, jak mawiał król Dezmod, zaglądnąwszy po skończonej potrzebie do nocnika: „Rozum nie jest w stanie tego ogarnąć”

27.11.2021 00:29
John_Wild
37
2
odpowiedz
John_Wild
34
Okropnie_Wściekły_Dzik

Gracze wybrali Dark Souls grą wszech czasów - i bardzo dobrze Zaprawdę powiadam Wam, Dziwni Ci gracze ;)

27.11.2021 00:36
NewGravedigger
38
odpowiedz
22 odpowiedzi
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Ludzie chyba nie potrafią zrozumieć, że nie chodzi o to, czy komuś się dobrze w daną grę grało czy nie ale jak zareagowała na nią społeczność i same studia.

A można zaginać rzeczywistość ale społeczność graczy kocha DS. Od 2011 r. wyszło setki gier, które bazują na tym systemie. Wpływ ds na branżę był i jest ogromny.

27.11.2021 01:07
38.1
5
zanonimizowany935386
37
Generał

W sensie setki indyków i ze dwie gry które można określić mianem AAA?
I nie społeczność graczy, tylko społeczność w okół tej gry, wrzucanie wszystkich do jednego worka w tym przypadku nie ma sensu, bo taki Skyrim też jest kochany i to przez znacznie większą "społeczność graczy"...

27.11.2021 10:06
p0k3m0n
38.2
p0k3m0n
6
Centurion

Shasiu Pierwsze z brzegu, bo nie chce mi sie wymyslac. Nie wiedzialem, ze ostatni God of War's, Dragon's Dogma, Nioh 1 i 2, Hollow Knight lub Monster Hunter sa indykiem. Ale OK.

post wyedytowany przez p0k3m0n 2021-11-27 10:10:28
27.11.2021 11:18
38.3
zanonimizowany935386
37
Generał

I które z tych gier oprócz Niohów bazują "na tym systemie" co soulsy? DD? Openworldowy RPG z zupełnie innym systemem walki, którego głównym atutem było wspinanie się na wrogów... to samo z Monster Hunterem (sama seria jest swoją drogą starsza od Soulsów więc co najwyżej było odwrotnie), równie dobrze mogę napisać że bazują na Shadow of the Colosus... a może Hollow Knight? Czyli Metroidvania z podobnym klimatem... i żuczkami...
O jeszcze GoW... Czyli w sumie co? Bo bliżej mu do innych serii od Sony, na czele z TLoU, niż jakichkolwiek Soulsów...

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-27 11:30:21
27.11.2021 11:22
p0k3m0n
38.4
p0k3m0n
6
Centurion

Shasiu ...i Returnal o ktorym wlasnie przypomnial mi dziejszy news.

"równie dobrze mogę napisać że bazują (...)" - coz, Ty mozesz napisac co chesz, tyle ze nikogo to nie obchodzi, a juz na pewno gosci z Golden Joystick Awards.

post wyedytowany przez p0k3m0n 2021-11-27 11:25:10
27.11.2021 11:37
👍
38.5
zanonimizowany935386
37
Generał

Zasypałeś mnie argumentami... dzięki...
A Returnal wygląda jak Andromeda, pod względem systemu walki... nie grałem, nie wiem co tam jest z Soulsów, tu też możesz mnie oświecić...
BTW to ty stawiasz tezę, nie "gosci z Golden Joystick Awards", więc wypadałoby umieć ją obronić, bo inaczej to zwykły frazes...

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-27 11:37:36
27.11.2021 13:09
NewGravedigger
38.6
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Ty serio uważasz, że istnieje jakaś nieokreślona ilość ludzi, którzy nonstop grają w DS i próbują swoją manią zarazić innych, w tym zmieniając wyniki plebiscytów?

Czy może tą społecznością ds nazywasz każdego, kto kiedykolwiek w nią zagrał?

Bo ja np. zagrałem w ds raz i właśnie na niego zagłosowałem kierując się tym, co opisałem w pierwszym poście, a nie tylko tym, ile osób gra w niego do dzisiaj. BTW skyrim tylko i wyłącznie zmodyfikował stare rozwiązania i nie wprowadzał nic nowego.

2 gry? W ostatniej dekadzie był prawdziwy WYSYP gier, które w jakimś stopniu oparto na mechanice ds i zawsze był na nie szał. Pomijając oczywiste BB, Sekiro i teraz ER dostaliśmy Surge, Mortal Shell, Hollow knighta, LOTF, Code Vein, Darksiders, Remnant, Fallen Order, NIoha, Hellpointa, Returnal i setki gier platformowych albo izometrycznych bazujących na systemie rest nad fight.

I tak - DS jest zmodyfikowaną metroidanią czy castlevanią. Nie zmienia to faktu, że dopiero po wyjściu tej pozycji rozpoczął się boom na tego rodzaju gry. Może to zasługa designu, może lore, może umiejscowienia kamery. Nie wiem. Wiem jednak, że umniejszanie rangi tej gry sprowadzając ją do symulatora umierania jest totalną ignorancją.

post wyedytowany przez NewGravedigger 2021-11-27 13:12:02
27.11.2021 13:30
Herr Pietrus
😂
38.7
Herr Pietrus
224
Ficyt

Dragon's Dogma, Monster Hunter, God of War... jeszcze o Devil May Cry i Darksiders zapomniałeś... A nie, przeraszam, New już wyżej popłynął i wrzucił klasycznego slashera do grona spadkobierców soulsów...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-11-27 13:33:19
27.11.2021 13:33
38.8
zanonimizowany935386
37
Generał

2 gry? W ostatniej dekadzie był prawdziwy WYSYP gier, które w jakimś stopniu oparto na mechanice ds i zawsze był na nie szał. Pomijając oczywiste BB, Sekiro i teraz ER dostaliśmy Surge, Mortal Shell, Hollow knighta, LOTF, Code Vein, Darksiders, Remnant, Fallen Order, NIoha, Hellpointa, Returnal i setki gier platformowych albo izometrycznych bazujących na systemie rest nad fight.

No dobra i większość z nich (pomijając to że jest średnia) jest w segmencie indyków lub AA, to gry od From, lub o zgrozo Soulsy przypominają tym że lecisz przed siebie po liniowej mapie i tłuczesz wrogów... inne gry From przypominają jedynie klimatem... z Berserka XD
Serio tym tokiem myślenia, to Skyrim zrewolucjonizował branże, bo każdy Open World, w tym Dziki Gon był " oparto na mechanice" tej gry... kompletnie ignorując to że przed nią na tej mechanice też opierano inne gry... ten argument nie ma sensu. W zasadzie z większych gier tylko Niohy przenoszą mechanikę Soulsów w większym stopniu... całą resztę jak Darksiders to sobie mogę równie dobrze porównać do God of Wara i znaleźć tyle samo, jak nie więcej podobieństw do gier FS, bo oni nie wymyślili mechanik opartych na rogalach, akcyjniakach, RPGach, czy innych gatunkach z których czerpią.

Ty serio uważasz, że istnieje jakaś nieokreślona ilość ludzi, którzy nonstop grają w DS i próbują swoją manią zarazić innych, w tym zmieniając wyniki plebiscytów?

Czy może tą społecznością ds nazywasz każdego, kto kiedykolwiek w nią zagrał?

Nie uwierzysz, ale wokół Soulsów i im podobnych wyrosło całe olbrzymie community, fapiące do tych gier jak szaleni... wystarczy wejść na YT żeby to zobaczyć, ale nie tylko tam, napisz źle o Elder Ringu i porównaj go do reskina w stylu gier od Ubisftu a zostaniesz zjedzony w komentarzach...

Bo ja np. zagrałem w ds raz i właśnie na niego zagłosowałem kierując się tym, co opisałem w pierwszym poście, a nie tylko tym, ile osób gra w niego do dzisiaj. BTW skyrim tylko i wyłącznie zmodyfikował stare rozwiązania i nie wprowadzał nic nowego.

A ja każde Soulsy ukończyłem po kilka razy, bo podobał mi się ich klimat i w życiu bym na nie nie zagłosował, tylko co to zmienia?
BTW Skyrim zrewolucjonizował Open Worldy, po nim wszyscy twórcy chcieli mieć właśnie takiego swojego Skyrima... to tak samo pusty frazes jak ten o Soulsach, ale moge sobie nim rzucić, bo czemu nie, w końcu po tym TESie zaczął się wysyp otwartych światów.

tak - DS jest zmodyfikowaną metroidanią czy castlevanią. Nie zmienia to faktu, że dopiero po wyjściu tej pozycji rozpoczął się boom na tego rodzaju gry. Może to zasługa designu, może lore, może umiejscowienia kamery. Nie wiem. Wiem jednak, że umniejszanie rangi tej gry sprowadzając ją do symulatora umierania jest totalną ignorancją.

No napisałem, boom na indyki i segment AA, który zawsze występuje po tym jak jakaś gra znajdzie swoją niszę i można coś skopiować żeby się na niej wybić. Z większych produkcji chyba tylko Nioh można sprowadzić do rangi jakiejś większej gry opartej na tych mechanikach, ale po raz kolejny "Skyrim zrewolucjonizował open worldy, wszyscy chcieli mieć sojgo Skyrima"... tak można sparafrazować wynoszenie Soulsów do miana "rewolucji".

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-27 13:39:45
27.11.2021 13:41
NewGravedigger
👍
38.9
1
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Pietrus jest widzę kolejną osobą, która nie rozumie, że gra nie musi być kopią 1 do 1. W 3 darksiders pojawiły się z ego co pamiętam ogniska. Pewnie przypadkowo, bo przecież to slasher. Zresztą akurat ta pozycja pojawia się praktycznie w każdym zestawieniu gier souls like, ale dobrze że pietrus wyprostował sytuację.

post wyedytowany przez NewGravedigger 2021-11-27 13:42:14
27.11.2021 13:52
JohnDoe666
38.10
1
JohnDoe666
55
Legend

W zasadzie z większych gier tylko Niohy przenoszą mechanikę Soulsów w większym stopniu... całą resztę jak Darksiders to sobie mogę równie dobrze porównać do God of Wara
Piszesz głupoty. O ile faktycznie część z wymienionych gier jedynie luźno nawiązuje do soulsów pewnymi mechanikami o tyle stwierdzenie że tylko Nioh faktycznie korzysta z tej mechaniki w dużym stopniu świadczy wyłącznie o nieznajomości tych tytułów. Chociażby wymienione Lords of The Fallen, dwie części The Surge od współtwórców pierwszego tytułu, Code Vein, Mortal Shell czy Hellpoin czerpią z soulsów nawet więcej niż wspomniane przez Ciebie Nioh. Remnant: from The Ashes to również w zasadzie rasowy souls like tylko zdecydowanie nastawiony na walkę na dystans i broń palną.
Bardzo dużo z gatunku czerpią też Fallen Order oraz Darksiders III, choć te gry faktycznie mają na siebie osobny pomysł sowicie jedynie przyprawiony mechanikami rodem z gier From Software.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2021-11-27 13:55:49
27.11.2021 15:19
Herr Pietrus
38.11
Herr Pietrus
224
Ficyt

A to trzeba pisać precyzyjnie, że o III chodzi, tam faktycznie jakieś naleciałości były, podobnie jak w Fallen Order, ale zdaje się, ze o ile w FO jakoś to zagrało, to DIII za zepsutą walkę i ogniska zostało mocno zjechane, potem deweloperzy naprawiali całość już po premierze. :D Świetny przykład na pozytywny wpływ soulsów na rynek gier :P

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-11-27 15:20:56
27.11.2021 16:38
38.12
zanonimizowany935386
37
Generał

Pietrus jest widzę kolejną osobą, która nie rozumie, że gra nie musi być kopią 1 do 1. W 3 darksiders pojawiły się z ego co pamiętam ogniska. Pewnie przypadkowo, bo przecież to slasher. Zresztą akurat ta pozycja pojawia się praktycznie w każdym zestawieniu gier souls like, ale dobrze że pietrus wyprostował sytuację.

Tym tokiem rozumowania to każda strzelanka jest DOOMem, albo Queakiem, bo każda korzysta z podobnych rozwiązań, tak samo teraz Elder Ring to Skyrim, bo uwaga, ma kompas i mapę.

Piszesz głupoty. O ile faktycznie część z wymienionych gier jedynie luźno nawiązuje do soulsów pewnymi mechanikami o tyle stwierdzenie że tylko Nioh faktycznie korzysta z tej mechaniki w dużym stopniu świadczy wyłącznie o nieznajomości tych tytułów. Chociażby wymienione Lords of The Fallen, dwie części The Surge od współtwórców pierwszego tytułu, Code Vein, Mortal Shell czy Hellpoin czerpią z soulsów nawet więcej niż wspomniane przez Ciebie Nioh. Remnant: from The Ashes to również w zasadzie rasowy souls like tylko zdecydowanie nastawiony na walkę na dystans i broń palną.
Bardzo dużo z gatunku czerpią też Fallen Order oraz Dar
ksiders III, choć te gry faktycznie mają na siebie osobny pomysł sowicie jedynie przyprawiony mechanikami rodem z gier From Software.

Nie, ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem... napisałem wyraźnie z większych tytułów, LoTF to popierdułka z segmentu AA, dodatkowo dość mierna, Code Vain też nie zrobiło furory (choć było wyraźnie lepsze i się dość dobrze sprzedało)... jak i inne gry które wymieniasz... ot znalazły swoją niszę i tyle... tak sobie możemy wymienić i tysiąc indorów i gier AA które były średnie (z wyjątkami) i powiedzieć że coś zrewolucjonizowało coś... w zasadzie rzućmy sobie takim Genshin Imact, które obecnie na mobilkach jest kopiowane na potęgę, a że 90% tych kopii to syf? Co z tego Genshin zrewolucjonizował branżę gier... to jest dopiero głupota.
Wiedźmin 3 miał wpływ na dużych wydawców, Ubisoft kolos jeśli chodzi o gry wzorował się na Gonie jeśli chodzi o pewne rozwiązania, pół branży growej tych dużych wycierała sobie ryjki Gonem, to samo było ze Skyrim, w zasadzie każdy kto opisywał swoją grę z otwartym światem najpierw rzucał hasłem "Skyrim", a potem dopiero opowiadał co jeszcze robi... to jest rewolucja branży, a nie patrzenie na indyki i AA, które specjalnie upodabniają się do konkretnych gier żeby się sprzedać (a już na pewno nie gier które wzięły jedną małą pierdółkę)... a zarówno Gonu, jak i Skyrima nie postawił bym na miejscu "gry wszech czasów"...

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-27 16:39:25
27.11.2021 17:40
JohnDoe666
38.13
1
JohnDoe666
55
Legend

Nie, ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem... napisałem wyraźnie z większych tytułów
Hehe, czyli "większe" tytuły to wyłącznie gry AAA od największych wydawców?
To w zasadzie część odsłon soulsów też się nie łapie, a już na pewno nie łapie się pierwsze Dark Souls hehe.
LoTF to popierdułka z segmentu AA, dodatkowo dość mierna
To świetny tytuł, bardzo ciepło przyjęty zarówno przez graczy jak i krytyków, i tak, należy do segmentu AA, tak samo zresztą jak samo Dark Souls.
Wiedźmin 3 miał wpływ na dużych wydawców, Ubisoft kolos jeśli chodzi o gry wzorował się na Gonie jeśli chodzi o pewne rozwiązania
No tak, tylko co takiego naprawdę rewolucyjnego było w trzecim Wiedźminie? W zasadzie chodzi tylko o staranne podejście do fabuły i podejście do questów pobocznych z pietyzmem bez traktowania ich po macoszemu. Owszem, Redzi pokazali tą grą że pewne rzeczy można robić lepiej, ale cały przekaz tej rewolucji brzmiał "nie róbcie rzeczy na odpierdziel" i tyle. Pierwsze Soulsy w zasadzie zawróciły kijem rzekę jeśli chodzi o filozofię myślenia o grach.
Zresztą jeśli chodzi o Wiedźmina 2 oraz Wiedźmina 3 to Redzi nigdy nie ukrywali że system walki inspirowali soulsami.
to jest rewolucja branży, a nie patrzenie na indyki i AA, które specjalnie upodabniają się do konkretnych gier żeby się sprzedać
Co jest rewolucją? To że ktoś sobie kilka rozwiązań odnośnie konstrukcji questów skopiował? Pierniczenie bez sensu. Duży wydawca wyczaił że gracze chwalą jakieś rozwiązania więc je zaimplementował. Co w tym nowego? To się dzieje od zawsze. Zarówno Wiedźmin 3 jak i Skyrim były po prostu grami RPG jakich przed nimi było mnóstwo i mnóstwo przyszło po nich. To były wprawdzie gry znakomite, ale niczego wielkiego w branży nie zmieniły.

27.11.2021 20:31
NewGravedigger
38.14
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Via Tenor

Jeszcze raz przeczytam skyrim i będę mieć prawie pewność, na co zagłosował Shasiu.

27.11.2021 22:02
38.15
zanonimizowany935386
37
Generał

Hehe, czyli "większe" tytuły to wyłącznie gry AAA od największych wydawców?
To w zasadzie część odsłon soulsów też się nie łapie, a już na pewno nie łapie się pierwsze Dark Souls hehe.

Nope, większe odsłony to gry indie robione przez kilka osób i AA które nie mają kasy żeby wyskoczyć powyżej bycie średnią grą... istna rewolucja rynku.

To świetny tytuł, bardzo ciepło przyjęty zarówno przez graczy jak i krytyków, i tak, należy do segmentu AA, tak samo zresztą jak samo Dark Souls.

Ta, tych graczy którzy jechali po nim jak po burym piesku, bo to nie soulsy... gra zebrała średnie oceny (średnia koło 7 od recenzentów i koło 6 od graczy), sprzedała się dość słabo a Gop odszedł ze studia... świetny tytuł, świetne przyjęcie... masz rację.

No tak, tylko co takiego naprawdę rewolucyjnego było w trzecim Wiedźminie? W zasadzie chodzi tylko o staranne podejście do fabuły i podejście do questów pobocznych z pietyzmem bez traktowania ich po macoszemu. Owszem, Redzi pokazali tą grą że pewne rzeczy można robić lepiej, ale cały przekaz tej rewolucji brzmiał "nie róbcie rzeczy na odpierdziel" i tyle. Pierwsze Soulsy w zasadzie zawróciły kijem rzekę jeśli chodzi o filozofię myślenia o grach.
Zresztą jeśli chodzi o Wiedźmina 2 oraz Wiedźmina 3 to Redzi nigdy nie ukrywali że system walki inspirowali soulsami.

No ale czym to zawracanie rzeki było? To pusty frazes, bo From zrobiło rogala opartego o wszystko to co branża do tej pory oferowała... tylko zrobili "dobry" system walki. Z resztą REDzi mówili też o Skyrim i Gothicku... a ostatecznie gra żadnej z tych gier nie przypominała (a jak już to właśnie grę Bethesdy).

Co jest rewolucją? To że ktoś sobie kilka rozwiązań odnośnie konstrukcji questów skopiował? Pierniczenie bez sensu. Duży wydawca wyczaił że gracze chwalą jakieś rozwiązania więc je zaimplementował. Co w tym nowego? To się dzieje od zawsze. Zarówno Wiedźmin 3 jak i Skyrim były po prostu grami RPG jakich przed nimi było mnóstwo i mnóstwo przyszło po nich. To były wprawdzie gry znakomite, ale niczego wielkiego w branży nie zmieniły.

Tak jak Soulsy? Bo co takiego pokazały, że można zrobić dobry system walki? Cała reszta to typowy rogal zmiksowany z RPGiem, tylko że jego duzi wydawcy nie kopiowali, bo nie widzieli w tym nic co byłoby warte tego kopiowania... no chyba że wrócimy do początku i tych setek indyków i gier AA, których wydawców nie stać na kopiowanie tak gigantycznych RPGów jak Skyrim, czy Gon.

BTW żeby nie być gołosłownym: Monster Hunter rok 2004 https://www.youtube.com/watch?v=TJjwTHJ-45Y
Jeśli mi ktoś powie jeszcze raz że Soulsy są oryginalne i nie było nic takiego wcześniej to rozbiję głową ścianę i przebiję się do sąsiada, chyba że oryginalne jest zastąpienie wszelkich ołtarzy zapisu z gier ogniskami, lub nie wiem, skopiowanie klimatu Berserka. Bo chyba jedyna unikalna mechanika tych gier jaka mi przychodzi do głowy to elementy modułu sieciowego, cała reszta garściami brała z tytułów sprzed lat, o których mało kto teraz pamięta.
Severance: Blade of Darkness https://www.youtube.com/watch?v=S3z-TGJaWYQ kolejny świetny "Souslike"... kto mi przypomni z którego roku?

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-27 22:24:25
27.11.2021 23:28
JohnDoe666
38.16
JohnDoe666
55
Legend

Nope, większe odsłony to gry indie robione przez kilka osób i AA które nie mają kasy żeby wyskoczyć powyżej bycie średnią grą... istna rewolucja rynku.
No i właśnie z powodu ograniczonego budżetu to w grach AA lub indy należy szukać rewolucji.
Żaden duży wydawca nie zaryzykuje pomysłu który może nie wypalić bo ryzykuje dziesiątkami czy nawet setkami milionów dolarów. Co więcej nikt z osób decyzyjnych w takich korporacjach nie wychyli się z nowatorskim pomysłem żeby brać ewentualną porażkę na klatę.
Dlatego właśnie wspomniany przez ciebie Ubisoft tłukł przez kilkanaście lat, rok w rok tego samego Assasyna. Dopiero kiedy wydoili te krowę do ostatniej kropelki i zobaczyli odpływ graczy to zdecydowali się na zmiany. Rewolucyjne zmiany? Nie, podpierniczone z innych tytułów które odniosły jakiś sukces.
Ta, tych graczy którzy jechali po nim jak po burym piesku, bo to nie soulsy... gra zebrała średnie oceny (średnia koło 7 od recenzentów i koło 6 od graczy), sprzedała się dość słabo a Gop odszedł ze studia... świetny tytuł, świetne przyjęcie... masz rację.
Oczywiście że mam rację, oceny w okolicach 7 to bardzo dobre oceny zwłaszcza że były sztucznie zaniżane przez ludzi którzy byli zaskoczeni tym że to nie są 1:1 soulsy. Przypomnę też że powstaje sequel a drugi obok CI Games współtwórca gry czyli Deck 13 wydało później dwie części innego souls like'a, ktory swoją drogą też był niezły. A Gop? Cóż, facet odszedł też z CDP RED po wydaniu Wiedźmina 2, rozumiem że wnioskujesz z tego iż gra była crapem.
No ale czym to zawracanie rzeki było?
Gdybym miał to ująć jednym zdaniem to byłoby to zatrzymanie procesu casualizacji rynku gier video. I żeby było jasne nie piszę tu tylko o wysokim poziomie trudności, mam na myśli także sposób opowiadania historii i konstrukcję świata, wszystko to sprawiało że w tytuł trzeba było się zaangażować. To nie była po prostu trudna gra.
Tak jak Soulsy? Bo co takiego pokazały, że można zrobić dobry system walki? Cała reszta to typowy rogal zmiksowany z RPGiem, tylko że jego duzi wydawcy nie kopiowali, bo nie widzieli w tym nic co byłoby warte tego kopiowania...
Oczywiście że uczciwy i dopracowany system walki był ważny ale był tylko czubkiem góry lodowej, ale o tym pisałem wyżej, nie będę się dublował.
no chyba że wrócimy do początku i tych setek indyków i gier AA, których wydawców nie stać na kopiowanie tak gigantycznych RPGów jak Skyrim, czy Gon.
Oczywiście że należy do nich wrócić. A gdzie powstawały największe fenomeny ostatnich lat? Minecrafta wartego dziś miliardy wyskubał jeden facet.
Moloch biznesu gamingowego jakim jest League of Legend miał swój początek w modzie do Warcrafta 3.
A chyba największy fenomen ostatnich miesięcy Among Us też umówmy się wielomilionowym blockbusterem nie jest.
Najciekawsza próba oddania choroby psychicznej z jakim mieliśmy do czynienia w ostatnich latach (a może nawet w całej historii gier), Hellblade, to tytuł który w najlepszym wypadku można zakwalifikować do segmentu AA.
Więc tak, jeśli szukasz rewolucji do odwrót wzrok od AAA i spójrz w stronę mniejszych gier, tutaj szanse na jej znalezienie są większe.
Jeśli mi ktoś powie jeszcze raz że Soulsy są oryginalne i nie było nic takiego wcześniej to rozbiję głową ścianę i przebiję się do sąsiada
Nie krępuj się, do odważnych świat należy.

28.11.2021 00:24
38.17
zanonimizowany935386
37
Generał

No i właśnie z powodu ograniczonego budżetu to w grach AA lub indy należy szukać rewolucji.
Żaden duży wydawca nie zaryzykuje pomysłu który może nie wypalić bo ryzykuje dziesiątkami czy nawet setkami milionów dolarów. Co więcej nikt z osób decyzyjnych w takich korporacjach nie wychyli się z nowatorskim pomysłem żeby brać ewentualną porażkę na klatę.
Dlatego właśnie wspomniany przez ciebie Ubisoft tłukł przez kilkanaście lat, rok w rok tego samego Assasyna. Dopiero kiedy wydoili te krowę do ostatniej kropelki i zobaczyli odpływ graczy to zdecydowali się na zmiany. Rewolucyjne zmiany? Nie, podpierniczone z innych tytułów które odniosły jakiś sukces.

Ale przecież wychodzimy z założenia że From zawróciło rzekę, zrewolucjonizowało branże i co tam jeszcze... przecież taki Ubisoft powinien łapać ich pomysły i implementować, bo to żadne ryzyko, tylko strzał w 10, a tu proszę woleli brać z jakiegoś tam Wiedźmina... przecież to nie ma sensu, gdyby DS był przełomem, to teraz gralibyśmy w Souslike AAA, każdy duży wydawca by implementował ich rozwiązania, bo byłyby sprawdzone i niczym by nie ryzykowano, a jednak nic takiego się nie dzieje, to nie ma sensu i jest w zasadzie clue moich poprzednich postów...

Oczywiście że mam rację, oceny w okolicach 7 to bardzo dobre oceny zwłaszcza że były sztucznie zaniżane przez ludzi którzy byli zaskoczeni tym że to nie są 1:1 soulsy. Przypomnę też że powstaje sequel a drugi obok CI Games współtwórca gry czyli Deck 13 wydało później dwie części innego souls like'a, ktory swoją drogą też był niezły. A Gop? Cóż, facet odszedł też z CDP RED po wydaniu Wiedźmina 2, rozumiem że wnioskujesz z tego iż gra była crapem.
No ale czym to zawracanie rzeki było?

7 to w przypadku recenzji zwykle gra średnia, nie ja ustalałem skalę ale od dawna wiadomo jak obecnie wygląda, dodatkowo kolejne dwie gry kolegów CI też były średnie... a Gop miał dłubać nad LoTF 2, chyba wszyscy dobrze wiemy jak to wyglądało, jakie były plany i czemu odszedł oraz jak wygląda sprawa z kontynuacją, czy od 2014 wszyscy już zapomnieli? Przypominam LoTF sprzedał się słabo, został słabo przyjęty i kontynuacja jest jedną wielką niewiadomą, a sama gra miała mieć zmienianą koncepcję... W2 dostał natomiast kontynuację, która została wydana, cztery lata później, dodatkowo Xboxową wersję bo gra odniosła sukces. Taka mała różnica.

Oczywiście że należy do nich wrócić. A gdzie powstawały największe fenomeny ostatnich lat? Minecrafta wartego dziś miliardy wyskubał jeden facet.
Moloch biznesu gamingowego jakim jest League of Legend miał swój początek w modzie do Warcrafta 3.
A chyba największy fenomen ostatnich miesięcy Among Us też umówmy się wielomilionowym blockbusterem nie jest.
Najciekawsza próba oddania choroby psychicznej z jakim mieliśmy do czynienia w ostatnich latach (a może nawet w całej historii gier), Hellblade, to tytuł który w najlepszym wypadku można zakwalifikować do segmentu AA.
Więc tak, jeśli szukasz rewolucji do odwrót wzrok od AAA i spójrz w stronę mniejszych gier, tutaj szanse na jej znalezienie są większe.

Szkoda tylko że żadna gra Souslike nie jest Minecraftem, LOLem, czy innym Fortnite, bo z reguły to tytuły średnie... po raz kolejny docieramy do tego co pisałem w każdym powyższym poście... Soulsy to taka rewolucja że tylko indyki i AA je kopiują i to w nieudolny sposób, a mówimy przecież o grze rewolucjonizującej rynek gier, ergo Dark Souls nic nie zrewolucjonizowało. No chyba że jeden (przepraszam dwa) udane Niochy można przyrównać do zmiany całej branży...
Ba powiem więcej, "Souslike" które wyszły przed erą Soulsów od From mają więcej tytułów które ostatecznei okazały się wielkimi sukcesami jak choćby przytoczony przeze mnie wcześniej Monster Hunter, który przerodził się w światową markę, czy Shadow of the Colosus, którego remake sprzedawał się swego czasu jak świeże bułeczki... niezłą ironia, patrząc na to że w 2011 wyszła gra wszech czasów z nieopisanym wpływem na całą branże związaną z elektroniczną rozrywką...

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-28 00:29:16
28.11.2021 00:31
NewGravedigger
38.18
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

przecież to nie ma sensu, gdyby DS był przełomem
Ba powiem więcej, "Souslike" które wyszły przed erą Soulsów od From mają więcej tytułów które ostatecznei okazały się wielkimi sukcesami

Kończąc tę jałową dyskusję - tak jak napisałem w pierwszym poście, był na tyle dużym przełomem i na tyle wpłynął na rynek, że mówi się teraz o soulslike i prowadzicie o niej ożywioną dysputę na forum. Nikt tego nie robi ani o monster hunter z 2004 r. ani o severance. Ewidentnie pozycja ta zrobiła i ma w sobie coś więcej.

post wyedytowany przez NewGravedigger 2021-11-28 00:32:22
28.11.2021 01:02
38.19
zanonimizowany935386
37
Generał

Czyli pqrafrazując i tak wyszło na moje bo rozmawiamy o Souslike, a nie o Severancelike, czy Monsterhunterlike...
A to że każdy Souslike za wyjątkiem dwóch Niohów był co najwyżej średni... nie ważne, ważne że kopiował kopie rozwiązań z innych gier... i ktoś tak postanowił nazwać to zjawisko...

post wyedytowany przez zanonimizowany935386 2021-11-28 01:16:03
28.11.2021 09:02
NewGravedigger
38.20
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

To jest twoje zdanie i jak widać jesteś w mniejszości.

28.11.2021 09:27
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
38.21

"jesteś w mniejszości" jakby jakakolwiek ilość zdań miała coś wspólnego z obiektywną rzeczywistością...

post wyedytowany przez Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu 2021-11-28 09:28:01
28.11.2021 10:01
JohnDoe666
😁
38.22
JohnDoe666
55
Legend

Ale przecież wychodzimy z założenia że From zawróciło rzekę, zrewolucjonizowało branże i co tam jeszcze... przecież taki Ubisoft powinien łapać ich pomysły i implementować
No popatrz, ciekawe czemu w filmach jest podobnie niby wszyscy mówią że Almondovar czy Bergman wielkimi reżyserami są a jakoś nikt dwunastych Avengersów czy piętnastych Transformerów na nich nie wzoruje.
To musi być jakaś mistyczna, nierozwiązywalna zagadka wszechświata. To po pierwsze.
A po drugie, to wystarczy odwrócić wzrok od Ubisoftu i zwrócić go w kierunku EA które całkiem niedawno zrobiło souls like'a w wersji lite czyli Fallen Order, bardzo dobrze zresztą przyjętego i ocenianego. Z kolei Sony z wielką pompą zrobiło z remaku swojego Soulsa sprzed wielu lat tytuł który miał sprzedawać ich najnowszą konsolę. Więc wiesz, jednak najwięksi wydawcy coś tam chyba zauważyli.
Szkoda tylko że żadna gra Souslike nie jest Minecraftem, LOLem, czy innym Fortnite
Ja tam nie żałuję.
"Souslike" które wyszły przed erą Soulsów od From mają więcej tytułów które ostatecznei okazały się wielkimi sukcesami jak choćby przytoczony przeze mnie wcześniej Monster Hunter, który przerodził się w światową markę
No popatrz, popatrz. A pierwszy Monster Hunter ma oceny na metacritic rzędu 60 z hakiem, w zasadzie to mniej więcej takie jak LotF, więc jak to możliwe że jedna z tych gier to twoim zdaniem crap a druga to wybitną gra odnosząca sukcesy jeszcze przed erą soulsów... Zadziwiająca zmiana perspektywy hehe. Co więcej, Monster Hunter w kolejnych odsłonach sprzedawał się głównie w Japonii, niektóre odsłony wcale nie wychodziły w żadnym ludzkim języku. Wiesz kiedy to się tak naprawdę zmieniło? W 2018, wraz z premierą Monster Hunter World. Wtedy właśnie stwierdzono że skoro Soulsy odniosły tak ogromny sukces i gracze zachodni widocznie chcą gier tego typu to wydajemy. I "zażarło", gra sprzedała się wielokrotnie lepiej niż każda inna odsłona.
czy Shadow of the Colosus, którego remake sprzedawał się swego czasu jak świeże bułeczki...
A przepraszam bardzo, kiedy to ten remake się tak dobrze sprzedawał? Nie w okolicach jakoś 2018 roku, czyli w tym czasie co Monster Hunter World... Co za szczęśliwy zbieg okoliczności hehe.
A to że każdy Souslike za wyjątkiem dwóch Niohów był co najwyżej średni... nie ważne, ważne że kopiował kopie rozwiązań z innych gier... i ktoś tak postanowił nazwać to zjawisko...
A kto tak postanowił?
Iluminaci?
Reptylianie?
Czy może gracze i twórcy związani z grami zauważyli że właśnie narodził się nowy gatunek i zaczęli podobne tytuły tak właśnie nazywać.
Podobnie jak niespełna 30 lat temu rodzący się gatunek gier FPS nazywano "grami doomo podobnymi" czy tam w krajach anglojęzycznych "Doom Clones".
No i oczywiście byli podobni tobie malkontenci którzy wrzeszczeli "nieprawda, nie jest tak, wcześniej był Wolfenstein i inne gry z perspektywą pierwszej osoby", na całe szczęście ich też nikt nie słuchał :).

post wyedytowany przez JohnDoe666 2021-11-28 10:03:30
27.11.2021 01:09
kAjtji
39
odpowiedz
kAjtji
104
H Enjoyer

Dla mnie pierwsze Dark Soulsy były świetne, ale tak do połowy, potem projekt lokacji i bossowie byli gorsi, czasami wręcz koszmarnie to wyglądało. Sama trudność to dla mnie też ostra przesada, bo w grze jest masa "ułatwiaczy", przyzwanie NPC do pomocy, innych graczy no i często wystarczy iść w inne miejsce, zdobyć większy level, lepszy ekwipunek i wrócić (w sumie norma w RPG).

Powiedziałbym, że to co daje największą iluzję "trudności" to ogniska rozstawione kilka minut drogi do najbliższego bossa. Jednak jak się gra tylko w gry AAA, to naprawdę może się to wydawać czymś niezwykle trudnym.

27.11.2021 02:24
40
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
inceltears
54
Konsul

Najbardziej overrated gra w historii. Ale na szczęście to już stara sprawa, serię zastąpiło o wiele lepsze i normalniejsze sekiro. Gra bez żadnego wprowadzenia i fabuły, z drewnianym, prymitywnym gameplayem o wywindowany poziomie trudności, na który istnieją ciągle jakieś wykręty oraz błędy to idealna pozycja dla nierobów bez celu w życiu. Działa na bardzo prostym mechanizmie: daje wyzwanie, czyli coś czego większość ludzi nie doświadcza ani w życiu ani grach. Fabułe sobie wymyślisz zbierając jakieś przedmioty i strzępki informacji - a wiadomo, to czego NIE MA to w czasie przydługich sesji sobie dopowiemy i zinterpretujemy, przez co siłą rzeczy się zainteresujemy. Na tej samej zasadzie działał chociażby prymitywny skyrim. A jeszcze w dodatku elityzm, granie w soulsy pozwala na dołączenie do "elitarnego", hermetycznego grona co oczywiście powoduje boost ego. I oto cały sekret soulsów, jaki kryje się pod peanami pochwalnymi pisanymi przez recenzentów i fanów masturbujących się nad urojonym geniuszem tego typa co to robił. Chcesz być w gronie - musisz chwalić soulsy. Ale cóż, czego oczekiwać po osobnikach typu: capcom, soulsy i steam. Podsumowując: Sekiro to całkiem przyzwoity, niskobudżetowy średniak, natomiast solsu to przereklamowane badziewie i tyle.

27.11.2021 17:33
kotonikk
40.1
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Jaaasne. I jakimś cudem ta tak prymitywna gra dla prymitywnych ludzi osiągnęła prawdziwy komercyjny i artystyczny sukces, tworząc milionowe społeczności, swoistą subkulturę (okej, czasem może zbyt elitarystyczną, ale i tak całkiem przyzwoitą w porównaniu do innych "wielkich" growych fenomenów), i od tej prymitywnej gry zaczęły ten prymitywny rdzeń rozgrywki przemycać do swoich gier studia tytani jak Ubisoft czy nasi Redzi. Nie mówiąc o dziesiątkach soulslikeów czy to w 3d czy 2d i zapoczątkowaniu nowego podgatunku gier (którego Miyazaki, ten "urojony geniusz", w ogóle nie chciał i nie planował, w przeciwieństwie do takiego Kojimy, który na siłę spróbował stworzyć go do Death Stranding). Faktycznie, bardzo prymitywna seria gier z tych soulsów.

28.01.2022 23:01
40.2
zanonimizowany1368907
2
Chorąży

inceltears

Sekiro jest lepsze niż jakiakolwiek gra Sony w poprzedniej gen, ale od typa, który podnieca się rebootem GOWa, który rozpada się po pierwszej lepszej glębszej analizie (patrz Matthewmatosis) chyba za dużo oczekuje

27.11.2021 02:56
SpookyYuuki
41
odpowiedz
SpookyYuuki
54
Generał

Widzę rozbieżne opinie w komentarzach. Co jest czymś zupełnie normalnym bo tym są gusty. Jednym się spodoba a drugim już nie. Nic się na to nie poradzi bo człowiek rzadko kiedy potrafi wykazać się subiektywnym spojrzeniem na jakiś temat. Potrafimy ocenić coś nie bacząc na własny gust ale nie chce nam się. To zbyt męczące. Jakakolwiek gra by to nie była to zawsze będą głosy poparcia i sprzeciwu. I tak ze wszystkim. Filozofowanie o później godzinie, nieźle.
Dla mnie jest to gra która bardzo przypomina stare gry 2D z ery 8 i 16 bitów. Oczywiście te z gatunku fantasy. Paski życia, przemierzanie mrocznych lokacji, wysoki poziom trudności i wiele rzeczy do domyślania się. No i kurcze udało im się połączyć te oczywiste cechy które znaliśmy z innych gier od dawien dawna i razem jakoś to działa w 3D. Jak dla mnie spoko. Niby coś nowego ale czuć przyjemne retro w ich grach. I to się ceni. I da się je przejść! Pamiętam jak ciężkie były te dawne gry. Tutaj jest o niebo łatwiej. Jak ktoś marudzi na poziom trudności to pewnie nie ma samozaparcia albo chęci aby podołać bądź trafił na nieodpowiedni gatunek. I być może urodził się w momencie gdy gry zaczęły mocno prowadzić za rączkę gracza jakby był niesamodzielnym dzieckiem bez intuicji. Te gry nie są aż tak trudne jak się o nich mówi.
PS: Kłaść lachę na wszelakie "społeczności" z gier. Toksyczni ludzie będą zawsze i wszędzie. Tego się nie zmieni. Sama gra bądź deweloperzy nie są tutaj winni. Po prostu lejcie na takich ludzi bo to najgorszy sort. Ważne aby dobrze się bawić w grze. Niech wam słońce długo świeci!

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2021-11-27 03:04:54
27.11.2021 03:12
42
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1341028
15
Chorąży

Ja się totalnie od soulsow odbiłem. Nie rozumiem tego wyboru. Graficznie te gry są takie sobie jedynie bossowie nieźle wyglądają nie mówiąc o nudnym rdzeniu rozgrywki który wymaga wałkowania w kółko tego samego żeby popchnąć grę kawałek dalej. Dla mnie grą wszechczasow powinien zostać wiedźmin 3. Piękny unikatowy styl artystyczny(nie grałem w nic co by wiedźmina przypominało pod tym względem) dzięki czemu mimo że gra jest z 2015 dalej w 2021 wygląda bardzo dobrze. Ma niezwykle bogate uniwersum co redzi całkiem dobrze przełożyli na ilość spotykanych postaci. Widać że gdyby mogli dali by tego jeszcze więcej np wątek iorwetha i letho. Walka chociaż prosta jest przyjemna i myślę że na 1 przejście nie zanudzi człowieka na śmierć chociaż brak tam więcej umiejętności takich jak młynek. Muzyka to majstersztyk kompozytorzy i Percival wykonali tam kawał dobrej roboty. Fabuła w tej grze niesamowita, trochę ludzi narzeka na wątek główny być może miejscami jest lekko nudnawy natomiast jak umiejętnie przechodzimy grę to serio wszystko jest tak dobrze skomponowane, że nie zwraca się uwagi na trochę gorsze i lepsze części co nie zmienia faktu że fragment z baronem jest jednym z lepszych aspektów tej gry. Zadania poboczne są przygotowane w znacznej większości z mega starannością jest pełno różnych nawiązań do Polskiej kultury i to nie tylko na zasadzie notatek. Dubbing to kolejna mocna strona śmietanka rodzimych aktorów do tego świetnie dopasowana jak chociażby głos Jędruli do wspomnianego wyżej barona. Widać w tej grze wiele serca, rzeczy które ciężko dodać do gry na kolanie - o dziwo słyszałem że praca nad wiedzminem 3 to był wielki crunch i męka. Myślę że być może faktycznie pracownicy walili tam ostre nadgodziny ale nie zapomnieli przy tym o pasji do gier dzięki czemu sam efekt końcowy mimo początkowych problemów z optymalizacją był znakomity i dostaliśmy nasz hit wszechczasów. Aktualnie tak jak widzimy przy cyberpunku płakali że crunch tragedia chcemy dodatkowo premie nawet pod wpływem tych "wycieków" coś tam dostali problem w tym że wiele aspektów tej gry jest okrutnie zwalone i nagrody przyznałbym tylko grafikom oraz reżyserom bo mechaniki czy projekt lokacji leży. Trochę z offtopem poleciałem ale wracając do sedna to dark soulsy jako hit wszechczasów to śmiech na sali.

27.11.2021 14:50
42.1
2
zanonimizowany1264035
30
Chorąży

W3 to dobry cRPG ale dla branży gier nie zrobił praktycznie nic. Od typowy open world w ciekawym świecie tylko z naciskiem na mniejszą generyczność.

27.11.2021 03:19
😂
43
odpowiedz
MonTaren
72
Konsul

xDDD

27.11.2021 06:32
Mellygion
44
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Mellygion
117
Generał

Nie Gothic?
TARGOWICA!!!!
;)

27.11.2021 15:23
Knightyy
😁
44.1
Knightyy
0
Pretorianin

Była mowa o "najlepszej grze wszechczasów" : >

27.11.2021 08:09
Ognisty Cieniostwór
😂
45
odpowiedz
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Dałem minusa nr 150 pod tym pseudo felietonem i bawiłem się przy tym lepiej, niż grając w jakiekolwiek soulsy.

27.11.2021 09:12
46
odpowiedz
Natanoslav Drejkovski
9
Konsul

ale wszechczasów w nieskończoną przyszłość też

27.11.2021 11:22
47
odpowiedz
Arturo1973
63
Konsul

Wiadomo, że każdy ma inny gust. Moim zdaniem Dark Souls jest grą niezłą, ale jest mnóstwo gier od niej lepszych. Ktoś z kolei powie, że dla niego Dark Souls jest najlepszą grą i najlepszą serią - OK, ma taki gust i na tym polega różnorodność poglądów.
Z Dark Souls jest trochę jak z Black Sabbath - zespół, który zapoczątkował heavy metal, na którym wzorowała się ogromna ilość zespołów metalowych, zwłaszcza na riffach Tommy'ego Iommi. Ale potem pojawiły się jeszcze lepsze zespoły metalowe, przede wszystkim w latach 80-tych. Są osoby, dla których Black Sabbath nadal pozostanie zespołem najlepszym, a według innych jest to zespół dobry, bardzo ważny, ale są od niego zespoły lepsze.

27.11.2021 11:40
😊
48
odpowiedz
Adakon
16
Centurion

Tych wszystkich Soulsów by nie było gdyby nie jedna gra - Blade of Darkness ;) kto grał i skończył ten wie co to TRUDNA gra :) a grą Wszechczasów IMO powinno być Diablo II .

27.11.2021 11:42
49
1
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Mnie te gra bardziej frustruja niż bawią. Nie trudność mi przeszkadza, a brak checkpointow i konieczność zaczynania od nowa po kazdym zgonie.
To sie kocha, albo nienawidzi, ja nienawidzę.
Co ciekawe w taki Dead Cells juz mnie to tak nie denerwuje, ale tam jest ultra miodny szybki gameplay, a w soulsach niestety mułowatosc i ta bezsensowna stamina, skutecznie spowalnia grę.

27.11.2021 13:36
50
odpowiedz
3 odpowiedzi
GoHomeDuck
58
Senator

Co to za zlot hejterów Soulsów? Jak nie lubicie to nie grajcie, o co ten płacz?

27.11.2021 13:39
50.1
zanonimizowany1295728
18
Generał

Bo wygrała gra, której nie lubią.

27.11.2021 14:46
😂
50.2
zanonimizowany1366124
0
Centurion

Napisał człowiek, co się przypieprza do każdego komentarza, który mu się nie podoba.

28.11.2021 09:23
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
50.3

Stwierdzenia co do cudzych emocji to co innego niż idiotyczne stwierdzenia, że jakaś pojedyncza produkcja jest "wzsechczasów".
BTW Soulsy 1 to najgorsza moim zdaniem część, a siedzę w tym gatunku długo, wyszła zaś na pc nie jak demon soulsy, więc to głównie napaleńcy "majster-race" robią z tego arcycudo.

post wyedytowany przez Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu 2021-11-28 09:23:48
27.11.2021 15:07
51
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1365373
4
Pretorianin

Gry FS w porównaniu do gier ND to takie prealfy bez serca, gdzie trudność wcale nie polega na rozgrywce, tylko na przechodzeniu tych samych stu kilometrów drogi po 100x. A wystarczy zachować poziom trudności I zrobić respawn w miejscu zgonu. Wszyscy byliby zadowoleni. I ci co lubią wyzwania I ci, co nie lubią frustracji I chodzenia w kółko.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365373 2021-11-27 15:07:40
27.11.2021 15:19
Dawko062
🤡
51.1
1
Dawko062
100
Pora umierać

gdzie trudność wcale nie polega na rozgrywce, tylko na przechodzeniu tych samych stu kilometrów drogi po 100x

Jak nie polega na rozgrywce to czemu giniesz i musisz przechodzić te same kilometry po sto razy?

post wyedytowany przez Dawko062 2021-11-27 15:22:03
27.11.2021 15:37
JohnDoe666
51.2
2
JohnDoe666
55
Legend

Ech, na każdym swoim koncie pisałeś bzdety ale widzę że starasz się ciągle podnosić poziom :D.
Gry FS w porównaniu do gier ND to takie prealfy bez serca, gdzie trudność wcale nie polega na rozgrywce, tylko na przechodzeniu tych samych stu kilometrów drogi po 100x.
Przy całym moim uwielbienia dla tytułów tworzonych przez Naughty Dog to porównanie zwyczajnie nie ma sensu, bo nie ma pola na którym te gry porównywać można. Zupełnie inne pomysły na grę, nacisk na zupełnie inne akcenty. Ale jeszcze większą głupotą jest to co piszesz o poziomie trudności, z tego co pamiętam praktycznie nie kończysz gier więc nic dziwnego że samego zagadnienia nie rozumiesz.
A wystarczy zachować poziom trudności I zrobić respawn w miejscu zgonu. Wszyscy byliby zadowoleni.
Ano nie, nikt nie byłby zadowolony.
Tak jak pisałem wyżej, po prostu nie rozumiesz czym jest poziom trudności. W Soulsach nie wynika on z idiotycznego balansu w stylu "damy przeciwnikom po 1000 punktów zdrowia a graczowi broń która zabiera 2 punkty i niech skrobie", w Soulsach śmierć ma wagę, ona coś znaczy. Przeciwnicy są jak najbardziej w zasięgu gracza, nie są "przekoksowani", ale jeśli damy im się zabić to boleśnie to odczuwamy, właśnie tym cofnięciem i możliwością utraty progresji, to wymusza uwagę i skupienie, to sprawia że przed przeciwnikami czujemy respekt i dreszczyk emocji za każdym razem kiedy pojawia się boss. Jest tylko jedna rzecz która absolutnie i kompletnie niszczy wszystkie bazowe założenia gier souls like i jest to właśnie proponowany przez ciebie natychmiastowy respawn.

03.12.2021 02:35
51.3
zanonimizowany1366638
8
Konsul

"A wystarczy zachować poziom trudności I zrobić respawn w miejscu zgonu. Wszyscy byliby zadowoleni."

Ja bym nie byl. A zwolennicy poziomu trudnosci ala "nacisnij krzyzyk TERAZ aby WYGRAC i obejrzec CUTSCENKE" i tak by nie grali.

27.11.2021 20:17
Miodowy
😒
52
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Nie to żebym miał coś do Soulsów, ale ukazuje to absurd wszelakich plebiscytów.
Co tak konkretnie miało by się kryć pod pojęciem "gry wszechczasów"? Czy oceniający to myślą obiektywnie, czy tylko (jak zawsze zresztą) chcą wybierać swoja ulubioną grę?
Niby Soulsy to fenomen, ale czy np. Doom nie był większym fenomenem jeszcze dwie dekady wcześniej?

27.11.2021 20:39
52.1
RPS99
41
Pretorianin

Doom w latach 90 był wielkim przełomem, podobnie jak seria Quake.
Takie gry jak The Ultimate Doom, Doom II: Hell on Earth są wysoce grywalne po dziś dzień, a wydany w 1999 roku Quake 3 Arena mimo, że nie był strzelanką osadzoną w świecie rzeczywistym tylko sci-fi, to jednak jeszcze w 2007 czy 2008 roku można było pograć z kimś przez sieć w Quake III Arena.
To świadczy o tym, że powyższe gry można powiedzieć nie tylko były w swoim czasie przełomowe, ale również o tym, że ludzie mimo upływających lat chcieli w nie grać, a na ich silnikach graficznych bazowali twórcy późniejszych gier jak choćby twórcy pierwszego Half-Life, czy o ile pamiętam takich gier jak choćby pierwsze Call of Duty.

post wyedytowany przez RPS99 2021-11-27 20:42:12
27.11.2021 22:28
53
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
kaagular
72
Generał

Nic mi do Soulsów ale wynik konkursu cóż... po prostu bez sensu, bez żadnego uzasadnienia wydaje mi się.
Jak porównać Solusy do Tetrisa, DukeNukem3d, Minecrafta, PacMana, Mario, Simsów czy chociażby Wężyka z Nokii?
Soulsy mogą sobie być 10/10 ale "nic" poza tym, a gry, które wymieniłem to nie gry "10/10" tylko znacznie więcej. Minecraft - wiadomo, DukeNukem3d to absolutnie niespotykany wcześniej poziom (całościowo), przy Tetrisie, Pacmanie i Mario Solusy to jest wypierdek, Simsy opróćz tego, że gra rewolucyjna to miała kolosalne znaczenie dla popularyzacji gier szczególnie w żeńskim gronie, wężyk tak trochę z przymrużeniem oka ale oprócz tego, że ówcześnie gra po prostu mega udana to wiadomo jakie miała znaczenie.
A Soulsy? Immersja? Była. Poziom trudności? Był i to wyższy. Oprawa graficzna? Żadnych rewolucji. Gdyby (odpukać) FS się wykoleiło gdzieś po drodze to o DS by pamiętali fanboje. Imo Soulsy to kategoria RDR, W3, GTA, Gotic itd., a nie gier wszechczasów.

28.11.2021 08:21
HETRIX22
53.1
HETRIX22
196
PLEBS

Dokładnie. Określenie "wszechczasów" to bardzo odważne słowo, a dark souls niczym nie zasłużył na takie określenie.

29.11.2021 15:16
53.2
2
Gallaret
19
Chorąży

Raczej widać, że albo nie graliście, albo po prostu nie wciągneliście się w elementy tego świata.
Sam jestem wieloletnim fanem Gothica, ale podawane przez Ciebie argumenty są nie do końca trafne. TLOU też nie zrobił nic, czego inne gry już nie miały. Soulsy moim zdaniem tutaj są bardziej przełomowe. Chodzi o sposób w jaki opowiadają historię, która jest bogata, wielopłaszczyznowa. Fantastyczny i dopracowany system walki. Sorry ale skakanie jak małpa w W3, gdzie Stamina w zasadzie jest zbędna, ciężko porównać do złożoności walki Soulsów. Do tego mroczny, zapadające w pamięć klimat. Złożone, zapadające w pamięć i łączące się ze sobą różnymi skrótami lokacje. Nieszablonowe postacie drugoplanowe, na których losy możemy lecz nie musimy wpłynąć. Nie ma tam jasno rozpisanych questów, dziennika czy mapy, tylko nasze czyny kierują światem i napotkanymi bohaterami. Grafika jest ok, muzyka orkiestrowa też potrafi zaskoczyć pięknymi aranżacjami. Świetny design bossów i wymagające walki. Gra jest bardzo sprawiedliwa, a system kary optymalny. W zasadzie mechaniki są dopracowane praktycznie do perfekcji. Każda gra z serii trzyma wysoki poziom, począwszy od genialnych Demon Souls. Dochodzi jeszcze bardzo dopracowany system sieciowy, z najazdami lub możliwością kooperacji i pvp. System podpowiedzi, ostrzeżeń itp.

29.11.2021 17:41
53.3
kaagular
72
Generał

No właśnie. 10/10 i nic więcej.

21.12.2021 21:57
😈
53.4
noumen
35
Centurion

HETRIX22 Określenie "wszechczasów" to bardzo odważne słowo, a dark souls zasłużył wszystkim na nie.

02.12.2021 15:41
Knightyy
😁
54
odpowiedz
Knightyy
0
Pretorianin

Dobrze, że nie Gothic ufff <3

03.12.2021 01:53
55
odpowiedz
zanonimizowany1360726
4
Centurion

Wybór najlepszej gry historii to totalna abstrakcja, ale Dark Souls to jedna z moich ulubionych gier na pewno :)

03.12.2021 02:32
56
odpowiedz
zanonimizowany1366638
8
Konsul

W sumie moglbym sie z tym zgodzic, tylko ze ja dalbym calej trylogii jako caloksztalt. Kazda ma swoje wady, jedynka jest poprostu mocno nieskonczona, dwojka ma sporo niekonwencjonalnych rozwiazan, trojka zas to ladnie wszystko wiaze, balansuje i konczy w fenomenalny sposob (zakonczenie DLC Ringed City).

Jak dla mnie moze byc, choc z pewnoscia w gothicowo-wiedzminowej polszy nie bedzie to popularna opinia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2021-12-03 02:33:27
Felieton Gracze wybrali Dark Souls grą wszech czasów - i bardzo dobrze