Ciekawe że sweeney jeszcze miesiąc temu nazywał NFT scamami (Którymi są), ale gdy steam je banuje to jak chorągiewka zmienia strony. Hipokryzja po całości, prawdziwy obraz pana sweeniego.
No i prawidłowo, ktypto to zło. A epic za plecami ma Chińskiego Tencenta a wiemy jak chiny lubią krpyto. Pewien kolega mi zarzucił ze Gaben tym ruchem odddał klientów srepikowi, no oddał mało mądrych inwestujących w tą piramide co w końcu walnie z hukiem.
"Jednak nie brzmi to zbyt przekonująco, skoro na Steamie wciąż kwitnie handel przedmiotami, może i wirtualnymi, ale wycenianymi na prawdziwe (i wcale nie małe) pieniądze."
Wy sobie jaja robicie? Porównujecie rynek przedmiotów występujących tylko na Steamie z dość stabilnymi cenami do niestabilnego rynku kryptowalut, których cena potrafi spaść o kilkanaście procent kilka sekund po tweecie znanej osoby?
Chyba te darmówki na Epicu zaszkodziły redaktorom GOLa, bo od kiedy się pojawiły, to w sporej części artykułów Steam jest opisywany w coraz gorszym świetle, a Epic jest wychwalany niemal w każdej sytuacji, a to Steam ciągle się rozwija i dodaje coraz większe możliwości graczom, a Epic próbuje jak najbardziej ograniczyć wolny wybór graczom.
Dawno nie widziałem tak agresywnej grupy jak Kryptowaluciarze: kupują elektrownie, skupują karty graficzne, robią gry, strony internetowe pchają się ludziom na siłę do komputerów żeby tylko uzyskać jak najwięcej mocy obliczeniowej która produkuje NIC.
Mam tylko nadzieję że USA jak i inne kraje widzą to i zamierzają temu przeciwdziałać oby jak najszybciej bo jak się Oni nachapią to już nikt ich nie powstrzyma.
lee32147 -> Nie ma dnia by Tim Sweeney kogoś po sądach nie ciągał, albo by jego nie ciągano. Co chwila jakieś afery, wszystko kręci się wokół 'kto kogo więcej wydyma na kasę zgodnie z literą prawa'.
Nie pamiętam kiedy ostatni raz była jakaś prawdziwa wrzawa wokół Steama, chyba za czasów zmiany regulaminu i kwestii tego czym jest własność i czym są wirtualne gry (licencje). Oczywiście były i nadal sa powody ku oburzeniu, ale to nie była wina czy pomysł Steama tylko zwyczajne realia dla wszystkich którzy chcą działać w tej branży- gdyby wrócić do pojmowania własności cyfrowych na równi z przedmiotami fizycznymi to ten cały rynek by się przez noc załamał i wróciłby w mocno zmienionej formie i jestem gotów polemizować, że dla wielu osób sytuacja była by po prostu gorsza. Mimo wymądrzania się i czarnowidztwa przez 14 czy tam 15 lat jak korzystam ani razu nie słyszałem o sytuacji by ktoś komu z konta usunął grę itp. Z tej perspektywy Steam jest stabilniejszy i pewniejszy niż gospodarka Stanów Zjednoczonych :)
Częściej wymieniam okna w mieszkaniu niż doświadczam awarii Steama większych niż 15-minutowe czkawki na Start wyprzedaży. A i wtedy za sklep odpowiadają osobne serwery niż za podstawową funkcjonalność związaną z obsługą i dostępem do konta i biblioteki.
A kontrowersje? Trzeba dolewać oliwy do ognia - bez kontrowersji i emocji nie ma newsów, klików, komentarzy. Rynek newsów to przede wszystkim rzemieślnicza produkcja oburzenia, a nie misja możliwie neutralnego informowania.
Dodajmy jeszcze gry koparki na Epic i będzie git... tak że tego...
Swoją drogą ciekawe czy zgodzili by się na płatność i stałą cenę w krypto za gry oferowane na swojej platformie przy takich wahaniach kursu...
No to pokazuje ładnie poziom epiczka.
Czyli jednak Steam.
„[…] Choć bowiem Epic Games „nie wykorzystuje krypto[walut – przyp. autora] w swoich grach”, to firma jest otwarta na wszelkie innowacje (via Twitter), mimo że dwa tygodnie wcześniej Sweeney nieufnie wypowiadał się na temat NFT […]”
Pan Sweeney jest pewnie chorągiewką, która w danej chwili powie i zrobi to, co na krótką metę przyniesie mu większy przychód.
Tim: Popieramy NFT i zaimplementujemy wsparcie w Epic Games Launcher
Programiści: Nie mamy jeszcze nawet w głowach pomysłu na implementację NFT...
I tak to się kręci odkąd ten ich śmieszny "lanczer" się pojawił.
Gry na blockchainie to przyszłość. Wyobraźcie sobie np. tycoon multiplayer w którym zarabiacie pieniądze w krypto które możecie potem wymienić na stable coiny i płacić nimi w sklepie kartą
Nic o krypto nie ma na golu ostatnio?
Nikt nie wspomnial ze ceny wrocily do najwyzszych poziomow?
Ciekawe, że Tencentowi wolno promować krypto... Żółtki to cwane bestie, a zachód siedzi cicho, w końcu lobbing AMD i nVidii działa. Dzięki sprzedaży kopaczom zapewnią sobie finansowanie na dekady,
"Rynek przedmiotów na Steam z dość stabilnymi cenami"? Ja cię proszę... Ten film pokazuje "stabilność" rynku. https://www.youtube.com/watch?v=u372HKrw5eA
Jest on tak samo łatwo manipulowalny jak czasami rynek krypto! Przemilczę fakt cen z kosmosu za nic nie warte skórki do CSa!
Wiesz czym się różni rynek NFT od rynku Steama? W obu przypadkach można bezpośrednio powiązać właściciela przedmiotu z danym kontem/adresem. W obu przypadkach zakupów dokonuje się prawdziwymi pieniędzmi. Wyłączna różnica jest w tym, że pierwszy nie zależy od Valve i przez to firma nie miałaby zysku za każdą transakcję kupna-sprzedaży! Jestem na 100% pewny, że chodzi wyłącznie o zyski Valve!
Kolejna osoba, która wrzuca wszystkie krypto do jednego wora nie mając pojęcia o co w tym wszystkim chodzi!
Na razie nic nie potwierdzono, ale jeżeli to prawda to jest to chyba najbardziej anty konsumencka i anty deweloperska decyzja valve od kiedy istnieją.
Takie gry to bardzo ciekawe rozwiązania i szkoda byłoby to ograniczać, być może chodzi o problem z kontrolą takich aplikacji, więc chwilowo chcą zablokować do czasu, aż nie ustalą jasnych zasad.
Valve banuje bo nie ma nad tym kontroli. Nad marketplacem ma i bierze od każdej transakcji marżę.
Widac ze w Steam pracuja juz same stare pierdziele. No coz sami sobie dolek kopia i ich monopol skonczy sie szybciej niz sie tego spodziewamy.
Kryptowaluty to przyszlosc, tak samo NFT a zwlaszcza gry oparte na Blockchain i to z prostego powodu, bo gracze nie tylko beda sie dobrze bawic ale i ZARABIAC na graniu!
A kaske juz mozna i to porzadna zarobic, tak ze do pracy nie trzeba chodzic!
https://bitcoin.pl/2000-usd-miesiecznie-grajac-w-kryptowalutowe-gry-tyle-zarabia-pewien-filipinczyk