Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mass Effect Legendary Edition z fanowską łatką; patch eliminuje wiele bugów

21.09.2021 09:39
1
lintu_suicide
2
Junior

To znaczy, że nie będzie już oficjalnych łatek?

21.09.2021 09:50
enrique
👍
2
odpowiedz
1 odpowiedź
enrique
35
Zwykły gracz

lintu_suicide

Oficjalnych raczej już nie będzie, ale biorąc pod uwagę że moderzy w końcu przyznali oficjalnie że dyskutowali z BioWare nad LE i rozwojem tej gry od społeczności, możesz spodziewać się jeszcze wiele fajnych rzeczy w temacie ME LE.

Społeczność moderska ME jest niesamowita - mają narzędzia, odpowiednich ludzi, umiejętności i chęci. Takie same Community Patch powstają już teraz do ME2 i ME3, tyle że trochę to potrwa. Tworzonych jest wiele wspaniałych modów, do tego najlepsze z OT są właśnie portowane do LE. Dajcie im czas a ogranie trylogii za rok-dwa to będzie cud, miód i orzeszki.

21.09.2021 11:55
2.1
sakhar
131
Animus Mundi

Z tym portowaniem to bym nie wiązał aż takich wielkich nadziei. Orikon opisał dokładnie dlaczego nie będzie nawet zabierał się do portu swoich modów (PEOM, TOC) do ME3LE (mimo, że jeszcze to planował w maju br.)

21.09.2021 09:53
😒
3
2
odpowiedz
Murabura
161
Generał

Skok na kasę z nostalgii udany, swoje zarobili to po co mają teraz naprawiać? Kto miał kupić ten kupił i tacy fani będą przymykać oko, tylko prawdziwym zapaleńcom będzie zależało cokolwiek łatać. Paradoksalnie wersje PC które odświeżenia nie wymagały będą łatane a konsole gdzie przez skoki generacji miały utrudniony do tych gier dostęp pozostawione same sobie.

21.09.2021 09:57
😒
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
adi9568
57
Generał

Oczywiście biedni tfurcy nie mogą wydać oficjalnej łatki

21.09.2021 10:00
enrique
4.1
1
enrique
35
Zwykły gracz

Tak samo było z OT, to moderzy naprawili trylogię.

Co najlepsze, 3/4 poprawek które BioWare zaaplikowało do wersji Legendary to były właśnie te poprawki które wcześniej stworzyła społeczność.

Niestety gracze konsolowi będą musieli obejść się smakiem.

21.09.2021 10:15
lordpilot
😉
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
lordpilot
211
Legend

Trochę mi niezręcznie "bronić" EA, ale zwyczajnie nie dziwię się, że nie wychodzą już oficjalne łatki - nie bardzo jest co naprawiać, gra jest doszlifowana, nie ma żadnych "game breaking" bugów, nie zawiesza się, nie natknąłem się na żadne cyrki, nie musiałem wczytywać sejwów, bo coś się wykrzaczyło albo nie zadziałał skrypt. Jestem już pomału przy końcu - 1 i 2 przeszedłem, ok.2/3 ME 3 za mną, więc już sporo i (na PS4) nie mam ŻADNYCH powodów do narzekań.

Porównując z wersjami premierowymi (grałem na X360) to progress jest całkiem spory - jedynka miała wtedy dość marny framerate, trójka tonę bugów, najbardziej doszlifowana była dwójka (i tutaj, zapewne z tego powodu różnic widzę najmniej). LE, to wręcz ideał.

Także, IMO, powyższe narzekania forumowych "kolegów" to takie marudzenie dla samego marudzenia. Coś na zasadzie - "chcesz uderzyć psa, to kij się znajdzie". Czepialstwo dla czepialstwa. Zresztą sam newsman też się nie popisał, bo skoro pisze, że "patch (fanowski) eliminuje WIELE bugów", to wypadałoby podać chociaż KILKA tych błędów, dla przykładu, żeby forumowicze mogli sami ocenić o jakim kalibrze problemów tutaj mowa ;-). Skoro tych bugów jest WIELE, to podanie KILKU, chyba nie jest jakimś problemem? Czy jest ;-)?

21.09.2021 10:23
enrique
5.1
1
enrique
35
Zwykły gracz

Patch notes:

- The medigel button is no longer clickable when the Command HUD is closed, fixing an issue where medigel would be applied at random in combat (#24?)
- Citadel Councillors are referred to as "Councilor Tevos" (eg) in subtitles, to be consistent across the trilogy (#8?)
- The twinkling on the Galaxy Map indicating a POI in asteroid belts has been restored (#11?)
- Various mercenaries and pirates across many UNC worlds (and Noveria) no longer wear pink and white visors, instead wearing visors that match their armor sets (#15?)
- Fixed Normandy music not playing after mission debriefs (#17?)
- Kaidan will not refer to the player as a Biotic if they are not (#14?)
- Ashley's post-confrontation dialogue if Liara was chosen will now be properly triggered (#30?)
- You can now choose the "Police" option from all investigate branches in Ashley's conversation about her younger sister (#30?)
- Choosing the renegade option "You were wrong" will now properly end Liara's romance (#16?)
- Admiral Hackett will correctly refer to Shepard's reputation when introducing the Major Kyle mission (#38?)
- Subtitles in Ashley's conversations, mission debriefs, and the confrontation will follow the spoken phrases ?- fixes ported from ME1 Recalibrated
- Conrad Verner's mission will now properly set up the flags for import into LE2, whether charmed, intimidated, or killed. This requires fixing in LE2 as well (#41?)
- Elevator news report on UNC: Besieged Base now correctly reports on whether the hostages were killed (#2?)
- Citadel: Rita's Sister can no longer end prematurely by speaking to Rita (#45?)
- Citadel: Snap Inspection now shows up properly in the journal (#42?)
- Citadel: Presidium Prophet can no longer be failed by leaving the area before finishing the quest (#28?)
- Joker's "Size isn't everything" line in the Citadel intro cutscene now obeys the player's subtitle setting (#10?)
- Loading screen has been removed in the Citadel intro cutscene for a smoother transition to the embassy, and the cinematic has been tweaked so the docking foley audio lines up with the visuals (#10?)
- Squad banter about Anderson upon leaving Chora's Den no longer cuts off early, and will not overlap with Chellick's cutscene (#35?, #36?)
- Fix bug that caused Hanar to glow with their speech effect when they should not be glowing. Also fixed on Noveria (#12?)
- Shepard can no longer ask Anderson where Kahoku is if you have already found Kahoku's body (#7?)
- Executor Pallin no longer goes out of frame or out of focus during his conversation (#3?, #4?)
- Camera and gesture issues fixed in Sha'ira's initial conversation (#59?)
- Subtitles in the elevator news and banter will follow the spoken phrases - fixes ported from ME1 Recalibrated
- Fixed smoke and fire effects popping out just before the Nihlus and Saren cutscene (#34?)
- The Powell crate noise has been added to the shorter version of the conversation where you discover Nihlus, to match the longer version (#49?)
- A camera angle in the Krogan Battlemaster conversation no longer points directly at a crate (#18?)
- Opold will no longer glow with his speech effect when not speaking. Also fixed on the Citadel (#12?)
- Noveria: Lorik Qui'in will now only begin when you speak to Lorik for the first time, preventing the mission from being stuck in your journal if you obtain the garage pass without completing this mission. Journal text in Noveria: Leave Port Hanshan has been updated to reflect this (#46?)
- If Lorik Qui'in only has an ambient line to say, the game will not autosave before speaking to him (#56?)
- Squadmate banter will no longer cut out when entering the decontamination chamber (#19?)
- Camera angles tweaked so Ashley and Wrex are in frame for their reaction lines when you free the Rachni Queen (#62?)
- Feros: Geth in the Tunnels is no longer uncompletable if the transmitter is destroyed by tick damage (#22?)
- Julianna Baynham and Ethan Jeong will be properly set in their conversation locations, and Ethan will not be awkwardly turned away from the player (#47?)
- Bloom and other VFX have been restored to the Mu Relay in the introductory cutscene (#64?)
- The Destiny Ascension's commander and pilot will not swap bodies between cutscenes (#6?)
- Fix subtitle appearing for Shepard's "Go!" line during Sovereign's destruction even if subtitles are off (#61?)
- UNC: Dead Scientists: Corporal Toombs no longer thinks the player was always on Akuze if you persuade him (#13?)
- UNC: Dead Scientists: Sole Survivor FemSheps get the same context from Toombs about Cerberus that MaleSheps do (#44?)
- UNC: Hades Dogs: Squadmate will now say "One base left to go, we owe it to Kahoku" after finding Kahoku's body instead of before (#33?)
- UNC: Colony of the Dead: Squadmate banter at the end of this mission will properly play, and your squadmates will be familiar with Cerberus if you have encountered them before (#44?)
- UNC: Depot Sigma-23: Squadmates will be familiar with Cerberus if you have encountered them before (#44?)
- UNC: Major Kyle: Final line of dialogue when speaking on the comm is no longer repeated (#48?)
- UNC: Espionage Probe: ?Fix incorrect subtitle (#1?)
- UNC: Espionage Probe: Elanos Haliat will now wear a helmet and visor when outdoors in the -72°C weather (#57?)
- Xawin and Mavigon: Turrets belonging to mercenaries will no longer be labelled as "Alliance Heavy Turret", instead as "Heavy Turret" (#29?)
- Nonuel: Thresher Maws and mineral survey are no longer out of bounds. Samarium mineral now shows up on the map once scanned (#20?, #55?)
- Presrop: Corpses near a crashed mining vehicle now obey the laws of gravity (#5?)
- Nepheron: A salarian body is no long misidentified as a Cerberus soldier
- Eletania: Fix Prothean Ruin map note not changing from Anomaly to POI (#51?)
- Altahe: Fix debris map marker to read "Crashed Probe" instead of "Escape Pod" (#53?)
- Solcrum: Add missing map text to Geth Outpost (#54?)

21.09.2021 10:26
pieterkov
5.2
pieterkov
143
Senator

The medigel button is no longer clickable when the Command HUD is closed, fixing an issue where medigel would be applied at random in combat

The twinkling on the Galaxy Map indicating a POI in asteroid belts has been restored. - jak dla mnie to bardzo istotna zmiana, bo jak inaczej eksplorować galaktykę nie wiedząc gdzie są ciekawe miejsca?

Conrad Verner's mission will now properly set up the flags for import into LE2, whether charmed, intimidated, or killed - dosyć istotne bo wpływa na import sejwa do 2 części.

Various mercenaries and pirates all across the galaxy no longer wear pink and white visors, instead wearing visors that match their armor sets.

Nonuel: Thresher Maws and mineral survey are no longer out of bounds. Samarium mineral now shows up on the map once scanned

Solcrum: Add missing map text to Geth Outpost

Reszta to jakieś pierdoły związane z dialogami i interfejsem, więcej info tu:
https://www.moddb.com/mods/le1-community-patch

post wyedytowany przez pieterkov 2021-09-21 10:27:28
21.09.2021 11:59
5.3
2
sakhar
131
Animus Mundi

Z tym doszlifowaniem to trochę przesadziłeś :D W ME1LE miałem kilka zabawnych bugów/glichy graficznych, podczas walki z Benezją nagle nie było dźwięku oraz sporo innych, których nie chce mi się nawet opisywać. Natomiast ME3LE to dramat: nie dość, że downgrade to jeszcze oprócz starych niepoprawionych bugów dołożyli nowe xD

post wyedytowany przez sakhar 2021-09-21 11:59:58
21.09.2021 13:41
Wiedźmin
5.4
Wiedźmin
37
Senator

W kwestii błędów to nie taka prosta sprawa, bo wiele bugów jest losowych i pomniejszych na które mało kto zwraca uwagę. Przykładowo nieoficjalna łatka do Skyrim łata ok 1000 bugów, ale nawet bez niej ludzie nie trafiali na wiele bugów na ostatniej oficjalnej łatce od Bethesda.Jednak przy modowaniu ten mod jest jedną z podstaw jak i wszystkie mody poprawiające stabilność.

Remastery są zawsze jeszcze lepszą bazą przyszłościowo pod jeszcze lepsze lepsze mody niż do oryginalnych wersji więc w kolejnych latach dostaniemy mocniejsze dopalenie ME LE.

Im dalej od premiery tym lepsze mody. Te co zrobiły największe wrażenie na mnie są do gier 3d z lat 1992-2011. Najtrudniej ulepszyć nowsze gry, bo na to potrzeba wielu lat, mocy sprzętowej i znajomości z najlepszymi narzędziami.
Za 10-15 lat ME-LE czy nawet Cyberpunk to dopiero będą ulepszone większymi modami tworzonymi przez lata na przyszłościowych kompach jakich teraz nawet nie kupimy. A wersje oryginalne ME pójdą w niełaskę i na ich bazie nie będą pracować. Zabawne jest jednak to, że obecnie powstają modyfikacje nawet dzień po premierach gier, które już poprawiają te gry na różne sposoby. Te 15 lat temu było to raczej nie do pomyślenia.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-09-21 13:44:37
24.09.2021 20:45
lubieerror
5.5
lubieerror
17
Chorąży
Wideo

pieterkov
Conrad Verner's mission will now properly set up the flags for import into LE2, whether charmed, intimidated, or killed - dosyć istotne bo wpływa na import sejwa do 2 części.

Akurat to było świadomą decyzją (pozostawienie buga). W 3 części (kiedy było za późno poprawiać 1, czy chociażby zmieniać dialogi w 2) jest z tego powodu easter egg (całkiem pasujący do Conrada). W remasterze postanowili zachować oryginalny odbiór tych scen:
https://www.youtube.com/watch?v=4TCUT0NulDw

21.09.2021 13:05
Laston
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Laston
157
Chaos Lord

Skąd w ogóle takie info, że ME: LE nie będzie już wspierane?

21.09.2021 13:23
enrique
6.1
3
enrique
35
Zwykły gracz

A co tu chcesz wspierać ? Gra została wydana, sprzedała się, wypuścili ostatni mały patch parę miesięcy temu, zdjęli Denuvo i do widzenia.

post wyedytowany przez enrique 2021-09-21 13:23:40
21.09.2021 16:39
dj_sasek
7
1
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Typowe EA, wydać, zapomnieć, niech gracze łatają. W przypadku ME Trylogii ciśnie się na usta "ZNOWU".

21.09.2021 16:55
A.l.e.X
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

te poprawki są bez żadnego znaczenie dla całości / dobrze że ktoś chce poprawiać ale to w niczym nie zmienia tego że wydanie ME:LE jest kompletne i świetnie wykonane. Wiele osób które znam wbiły już calaka ja mam nadal do zmasterowania najsłabszą odsłonę czyli ME3 bo poprzednie zaliczone w całości i sprawdzone w całości.

21.09.2021 17:14
enrique
8.1
1
enrique
35
Zwykły gracz
Image

Kompletne mówisz ? A miałeś tam apartament dla Sheparda w ME1 ? Bo mnie się coś wydaje że go nie miałeś...

21.09.2021 17:34
Bajnor
8.2
Bajnor
33
Chorąży

Apartament był nagrodą za ukończenie tego jednego DLC, które nie trafiło do ME: LE.

21.09.2021 17:49
enrique
😂
8.3
1
enrique
35
Zwykły gracz

Ja o tym wiem, ale czy A.l.e.X o tym wie ?
Kompletne pisał...

post wyedytowany przez enrique 2021-09-21 17:50:19
21.09.2021 22:05
A.l.e.X
8.4
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

nie trafiło tylko dlc dotyczące wyzwań które nic nie wnosiło ani do gry ani do fabuły właściwie dzięki bogu że go wycięto bo jakby był aczek za zaliczenie tego to trzeba by było się z tym męczyć :)

21.09.2021 18:53
Wujek Władek
😂
9
odpowiedz
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Frajerów którzy wydali ponad 250 pln na " odgrzewanego i zbugowanego kotleta" widać nie brakło... jeszcze żeby Bioware/Origin zrobiło to na zasadzie upustu, tak jak np zrobiło to TeleWolrds przez Steam w przypadku serii Mount and Blade że posiadając MnB Warband lub Ogniem i Mieczem i kupując Banerlorda dają na ową grę 30-40 % zniżki to bym zrozumiał/rozgrzeszył, ale dla mnie to co robi EA i Bioware to po prostu mistrzostwo w goleniu frajerów opychając ponownie tą samą grę , gdzie praktycznie zmienili tylko pierwszą część, a resztę tych DLC jak ktoś jest ogarnięty to można ogarnąć za darmo hahaha :D

post wyedytowany przez Wujek Władek 2021-09-21 18:56:02
21.09.2021 19:16
kęsik
👎
10
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
148
Legend

Tylko remaster jedynki był dobrze wykonany. Remastery ME2 i ME3 to zwykła fuszerka i skok na kasę. Stare bugi zostały a ĘĄ nawet nie chce się tego patchować. Przed premierą nawet kłamali reklamując ten remaster "ficzerami" których finalnie nie było w grze.

21.09.2021 22:08
A.l.e.X
😂
10.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

oczywiście że poprawili to co mieli poprawić dodali HDR i usprawnili całość oraz ujednolicili / właściwie jęczeć mogą tylko pokemony a ty kęsik czemu się nie pochwalisz na czym grałeś bo na twoim koncie origin jakoś nie widać abyś ME:LE skończył a jednak zabierasz głos. Konsoli nie trawisz to może kończyłeś na youtube ?

22.09.2021 15:13
😂
11
odpowiedz
1 odpowiedź
sakhar
131
Animus Mundi

A.l.e.X - człowiek-żart, z którego bekę toczy pół forum, poucza innego gracza (oraz innych, którym się nie podoba co odwaliło EA z MELE), że jest jęczącym pokemonem, formułując swój "pogląd" na podstawie tego, że kęsik nie ukończył MELE bo nie widać tego na jego koncie origin. Po prostu lol xD
Po tym zdaniu "...oczywiście że poprawili to co mieli poprawić dodali HDR i usprawnili całość oraz ujednolicili ..." widać ponadto jakim jesteś fanboyem i że masz zero pojęcia o temacie xD ME3LE jest beznadziejnie skopany pod względem downgrade'u, mechaniki i prócz starych bugów pojawiły się nowe. Dużo by tu pisać ale pewnie jedyny komentarz na jaki się zdobędziesz (na poziomie gimbazy) to taki, że jęczą pokemony xD
BTW: przeszedłem ME1,2,3 (kupowałem na premierę na PC) 2x oraz MELE. Będziesz sprawdzał moje konto origin? :D :D

post wyedytowany przez sakhar 2021-09-22 15:16:35
22.09.2021 17:21
A.l.e.X
😂
11.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

sakhar - widzisz kochany ja mogę być człowiekiem żartem bo mogę i co w związku z tym :)

kęsik nie ukończył MELE bo nie widać tego na jego koncie origin. Po prostu lol xD - jeśli gra na PC i nie ma na koncie origin to albo grał w wersję piracką o co go nie podejrzewam bo jak wiesz wszyscy co grają w wersje pirackie to dla mnie szmaty albo po prostu nie grał a się wypowiada (co też jest śmieszne same w sobie) ale to już jego sprawa

widać ponadto jakim jesteś fanboyem i że masz zero pojęcia o temacie xD ME3LE jest beznadziejnie skopany pod względem downgrade'u, mechaniki i prócz starych bugów pojawiły się nowe. Dużo by tu pisać ale pewnie jedyny komentarz na jaki się zdobędziesz (na poziomie gimbazy) to taki, że jęczą pokemony xD

nigdy nie byłem fanboyem czegokolwiek aczkolwiek uważam ME za świetną serię oczywiście ze wskazaniem że ME3 fabularnie mocno niedomaga ale sama gra jako gra i tak jest dobra. MELE to kompletne i świetne wydanie a to że możesz mieć inne (całkowicie mnie nie interesujące zdanie) to oczywiście masz do tego prawo. Można nie lubić EA za wiele rzeczy ale akurat MELE zostało wydane świetnie i ma rewelacyjny stosunek ceny / do jakości i tego co zostało dostarczone

Będziesz sprawdzał moje konto origin? :D :D
- po co zakładam że grę kupiłeś a jak nie to wyżej napisałem co sądzę o takich.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2021-09-22 17:34:01
Wiadomość Mass Effect Legendary Edition z fanowską łatką; patch eliminuje wiele bugów