Xbox Cloud Gaming z ważną zmianą na PC
1. Liczba krajów biorących udział to 22 kraje
2. Stwierdzenie "posiadanie odpowiedniego kontrolera" jest użyte nad wyraz.
Od początku xCloud wymagany jest pad Xbox One, ale działają też pady z PS4 przy pomocy DS4Windows z profilem Xbox One jak i masa innych padów.
3. Klawiatura i myszka nigdy nie działały w wersji PC.
Dla mnie prawdziwą rewolucją byłaby możliwość streamowania każdej gry zakupionej na Xboxa, a nie tylko gier z GP.
Ja tam testowałem na padzie od X360 i działa. Niestety jakość połączenia była jedynie znośna.
Microsoft zrobil sie leaderem w nowoczesnych metodach dystrybucji gier. Byli w trzeciej lidze za Steam i Sony, a teraz ich przeskoczyli iloscia i jakoscia (Gamepass +xcloud i wyjscie poza konsole).
Szkoda, ze dziad stetryczaly i zabetonowany swoim monopolem Steam nic nie inwestuje w chmury. On ma pieniadze i zasoby, zeby gry z ich sklepow odpalaly sie w chmurze i ze y w dobie drozyzny kart graficznych zaoferowac rozwiazanie lepsze niz ma Nvidia z Geforce Now.
Odpalasz wszystkie gry ze steam bez wymagań sprzętowych, to bylaby rewolucja na ktora gaming czeka i wreszcie bylaby jakąś korzyść , istnienia Steama.
Odpalasz wszystkie gry ze steam bez wymagań sprzętowych, to bylaby rewolucja na ktora gaming czeka.
Niestety takie rzeczy są dość drogie w utrzymaniu. Mimo, że na rynku istnieją takie rozwiązania, to nie przyjęły się zbyt dobrze. Właśnie przez cenę. To cena determinuje ilu jest użytkowników, a to ma ogromne znaczenie dla projektu. Projekt nie może być za mały, ale też za duży, bo po prostu jest to nie opłacalne.
Mamy prawie 3MLD graczy i zapewnienie im serwerów do grania jest nie możliwe. Dlatego obecne na rynku rozwiązania ograniczają ilość graczy właśnie ceną.
Shadow Blade kosztuje około 100zł miesięcznie, a to sporo. Za taką kwotę można kupić sprzęt na raty.
Nie jest tak do końca, bo niewielu ma infrastrukturę i technologię zdolną udźwignąć granie w chmurze. Gabe dobrze wie w jak trudnej sytuacji może się znaleźć rynek PC, inaczej nie kombinowałby ze Steam Deckiem i Geforce Now.
Shadow to jest o ironio, cien samego siebie od kilku miesiecy
Zbankrutowali, wykupila ich jakas francuska firma, ktora podwyzszyla dwukrotnie ceny abonamentow podczas gdy podstawowa wersji ma problemy z odpalaniem wymagajacych gier w 1080p i slaby procek
Piekna idea, ale jak sie okazuje nieoplacalna na dluzsza mete
Niestety nie jest tak kolorowo z tym streamimgiem. Nie ma szans na komfortowe granie w bardziej dynamiczne tytuły. Forza na streamingu niemal niegrywalna przez całkiem spory imput lag. Było to co prawda jakiś czas temu więc od tego czemu mogło się coś zmienić.
Horizon 4 niedawno przeszedl na Series X Blades i dziala lepiej (60fps, nizszy input lag) chociaz daleko mu do perfekcji z powodu okropnej pikselizacji
Przy takim tempie rozwoju Xcloud bedzie dzialal rownie dobrze co Stadia i GFN w 2025
Ukończyłem ostatnio w xcloudzie kilka dynamicznych gier, które nie wyszły na PC (Gears of War 2, 3, Judgement i Halo 5). Grało mi się komfortowo, nie odczuwałem żadnego sporego input laga. Jedynie jakość streamu była mocno przeciętna, tylko cutscenki wyglądały przyzwoicie.