Steampunkowe RPG od twórców Wasteland 3 - są kolejne przecieki
Pierwszoosobowym? Szkoda, chętnie bym zagrał w jakieś steampunkowe Action-RPG albo Sandbox z dobrą fabułą w TPP.
Szkoda, że tak mało jest gier osadzonych w klimatach Steampunku. Z tych najgłośniejszych to Dishonored czy drugi Thief. Ten ostatnio wydany polski RTS też również tu się zalicza. Tak to mało tego jest w grach. Steampunku trzeba szukać w produkcja niezależnych i to tych najmniejszych.
Przecież w FPP jest wiele świetnych rpg'ów jak np. Kingdom come deliverance, fallout new vegas, większość TES-ów
Kęsik, nie bądź Herr Pietrusem, który już dawno powinien sobie nowe hobby znaleźć bo nic mu się nie podoba albo sobie w grach nie radzi.
FPP to świetny wybór dla CRPG. Ja nie znoszę TPP ale nie oczekuję, że gry z tym widokiem przestaną się pojawiać. Jest tyle gier, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Na szczęście mam wielką kupkę wstydu świetnych gier, nawet trochę nowszych, więc jeszcze jakiś czas współczesne crapy i dziwolągi oraz remaki mi niestraszne
Jaka moda xd Deus Ex, Wizardy, Might Magic, Vampire Bloodlines. FPP w RPG już od dawna trwa.
Tak, wiem że latach 90. gdy każda gra była drewnem, a zrobienie RPG w TPP było możliwe tak samo, jak zaawansowany shooter ze sterowaniem myszą w prawdziwym 3D, takie RPG-i królowały, do spóły z izometrykami z aktywną pauzą... "Piękne" czasy.
O tym, że to będzie FPP potwierdziło samo studio poprzez oferty pracy kilka miesięcy temu.
Natomiast to że miałby to być steampunk sugerowało mocno to, że na profilu Jasona D. Andersona na Pinterest pracującego nad tym projektem znaleziono właśnie obrazki w motywie steampunka oraz ku temu podobnych.
Kolejną poszlaką mogłoby być to, że Jason D. Anderson oraz Chad Moore pracowali przy Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura w Troika Games. Obecnie ta dwójka jest w inXile odpowiednio od marca 2019 jako Principal Designer oraz od stycznia 2019 jako Creative Director/Game Director.
Jeśli chodzi o przypuszczalne okno wydawnicze (~2024) to o tym wspomniał użytkownik sponger na ResetErze również kilka miesięcy temu. A ten parę razy już zdradzał kilka informacji związanych z Obsidianem (Avowed) oraz inXile. Nikt byle czego tam sobie nie może ot tak napisać z takich rzeczy bez odpowiedniej weryfikacji. Dodał także, że ten projekt miałby mieć bardzo duży budżet. A patrząc na to kogo do siebie zatrudnili na wyższe stanowiska to w sumie jakoś to mnie nie dziwi.
• Dean Rymer | Lead Combat Designer | poprzednio 5 lat w Santa Monica Studio pracując przy God of War
• Ray Cobo | Executive Producer | 10 lat w Blizzard Entertainment, pracując przy World of Warcraft
• Andrew Gardner | Senior Gameplay Programmer | 7 lat w Ready at Dawn, 4 lata w Rockstar San Diego
• Marcellus Barnes | Senior Character Artist | 9 lat w Rockstar Games
• Nick Trifunovic | Art Director | 7 lat w Rockstar Games, pracował przy Red Dead Redemption
• Jason Barnes | Animation Director | prawie 8 lat w Rockstar Games
• David Williams | Senior Systems Designer | 4 lata w Obsidian, 9 lat w Red 5 Studios
• Chris Thomas | Lead Software Engineer | 6˝ roku w Carbine Studios, ponad 3 lata w Blizzard Entertainment
Według Jeza studio bardzo szybko się rozrasta. Spora część osób pracująca przy Wasteland 3 miała przerzucić się do nowego projektu jakoś jesienią, według spongera. Niedawno też przenieśli się do nowego, większego biura. Bardzo ładne i klimatyczne miejsce.
Inne informacje jakie można było wyłapać z ofert pracy to między innymi:
• fotogrametria
• fotorealistyczne środowisko i postacie
• renderowanie oparte na fizyce
• ray tracing i dynamiczne oświetlenie
• niebo w czasie rzeczywistym
Skąd niechęć do widoku FPP?
Przecież RPGi od Bethesdy są bardzo popularne...
Przecież RPGi od Bethesdy są bardzo popularne...
..i mają widok TPP i FPP do wyboru
... i każdy i tak gra w FPP bo to ich TPP jest niedorobione jak te i ich gry.
i każdy i tak gra w FPP bo to ich TPP jest niedorobione jak te i ich gry.
Raczej twoja opinia jest niedorobiona, Poison ;) Używa się jednego i drugiego widoku w zależności od sytuacji w grze i swojego stylu grania. Widok TPP pozwala w pełni ocenić wygląd swojej postaci i uzbrojenia co jest dodatkową atrakcją wszelkich RPG.
FPP najczęściej używamy w walce, choć są tacy co i w tym wypadku wolą TPP.
Przecież RPGi od Bethesdy są bardzo popularne...
Grałem we wszystkie ostatnie RPGi od Bethesdy, nigdy w FPP.
FPP to się nadaje do strzelanek, gdzie gramy kukiełką bez twarzy, imienia, głosu czy charakteru. FPP zabija immersję w grach. Już w takim GTA widok FPP może co najwyżej służyć jako ciekawostka a robienie gry RPG tylko w FPP to zbrodnia. Wyobrażasz sobie Wiedźmina czy nawet Mass Effecta w FPP?
FPP zabija immersję w grach
to najbardziej absurdalne stwierdzenie jakie widziałem
FPP zabija immersję w grach
to najbardziej absurdalne stwierdzenie jakie widziałem
To nie jest absurdalne stwierdzenie jeżeli ktoś do osiągnięcia w grze pełni owej "immersji", potrzebuje widoku swojej postaci nie tylko w interfejsie. Także widoku jej interakcji prostych lub bardziej złożonych w świecie gry..Można to zastąpić wyobraźnią lecz wyobraźnia nie zawsze zastąpi grafikę ;)
Po prostu zrzędy lubią zrzędzić, i tyle.
Ale dlaczego znowu to .... FPP?
Wszyscy chcą być jak CDPR, tysiąc gier CP i tysiąc RPG w FPP...
No niby wiem dlaczego.
Głupia moda i bezmyślne podążanie za chwilowym trendem.
Ale jeszcze jeden dwa sukcesy na miarę cyber crapa i wrócimy do normalności, (TPP w aRPG)
No niby wiem dlaczego.
Głupia moda i bezmyślne podążanie za chwilowym trendem.
Jeśli ta moda trwa od ponad dwóch dekad, to nie jest ani głupia, ani tym bardziej chwilowa.
Nie jestem fanem FPP w RPG'ach bo totalnie niszczy mi to klimat i rujnuje jakąkolwiek customizację postaci, ale jak będzie to zrobione dobrze, a nie drętwo to jestem w stanie to przełknąć. Wyżej padał przykład TES'ów. Tyle, że właśnie tam jest wybór. W TPP zawsze podróżowałem i podziwiałem swoją zbroję, a FPP do walki choć jak wrogów było dużo to walczyło się w TPP bo jest dużo większa kontrola otoczenia.
FPP do skradanek, strzelanek czy przygodówek spoko, ale do RPG'ów w 100% FPP chyba nigdy się nie przekonam. Zawsze będzie mnie to uwierać w większym czy mniejszym stopniu.
Uff, dobrze że fpp, mi to bardziej odpowiada. A tym co się tak pultają o fpp w grach rpg, mogę napisać tylko jedno: nie grajcie w te gry. I tyle, po problemie.
Uuuuu, długie lata nie było żadnego sensownego RPG w świecie steampunk.
Wrzuciłbym tutaj mema "shut up and take my money" gdyby nie to że grę inXile dostanę na premierę w Game Pass ;).
Naprawdę byłoby super gdyby potwierdzili te plotki.
Ależ to dobra wiadomość, tęskno mi do RPG w steampunkowym świecie, Arcanum wyszło przecież już tak dawno. Widok FPP? Nie przeszkadza mi, dlatego gry projektowane od podstaw w widoku FPP gram w FPP, zwykle w takich grach przedmioty są mniejsze (czyt. bliższe tym w rzeczywistości) i nie ma nad nimi wyświetlonej nazwy jak to jest często w grach z TPP. RPGi z FPP mogą także pozwolić sobie na bardziej szczegółowe detale które są dobrze widoczne tylko w FPP. TPP ma swoje zalety (podziwianie swojej postaci, walka może być bliższa slasherom czyli bliżej moich gustów itd.), ale lubię różnorodność i fajnie jest zagrać raz w RPG w FPP (RPG projektowanego żeby w niego grać w FPP), a raz zagrać w RPG w TPP.
FPP buuuuuuuuu nie widać ludzika XD. Trzeba petycję zrobić żeby było TPP no i najważniejsze - fryzjer! W CP77 nadal nie ma fryzjera, proszę was twórcy nie popełnijcie tego samego błędu! XD
Ale się rzucacie na to FPP
Chyba koleżanki i koledzy zapominają, że RPG ma ponad 30 lat tradycji w widoku FPP - Eye of the beholder i klasyczne dungeon crawlery to głównie widok z pierwszej osoby...
Pozdrawiam.
Wy zdajecie sobie sprawę z tego, że wasze gusta nie odzwierciedlają wrażeń reszty? Niby czemu mieliby nie zrobić czegoś w FPP? Bo wolelibyście inaczej? A jak zrobią to co się stanie? Z okna skoczycie? Czy może jednak nic się nie stanie, ale okazja do marudzenia musi zostać wykorzystana?