Proste tworzenie map z pomocą sieci neuronowych. Nowy patent Electronic Arts
Minecraft ma dużo potężniejszy system generowania rzeźby terenu niż No man sky, w tej drugiej jak wylosuje górzystą planetę to takie same góry powtarzają się na całej powierzchni a Mc ma biomy które w losowy sposób się przenikają
Z lepszych otwartych, generowanych proceduralnie światów to zdecydowanie można pochwalić Valheim. Tam płynnie przechodzimy z jednego do drugiego biomu i niewygląda to sztucznie. Jeżeli dodane zostaną jeszcze jakieś unikatowe lokacje, które losowo mogą wystąpić w świecie to będzie już w ogóle super. Mimo to czy sprawdzi się to w RPG z krwi i kości ? Według mnie taki unikatowy świat jak z czasów Gothica będzie zawsze górą nad proceduralnie tworzonym światem i mimo, że w takim Valheim bawię się świetnie, to taka metoda budowy świata sprawia, że gra po jakimś czasie niezaskoczy mnie już niczym nowym w kwestii eksploracji, pomimo tego, że niezbadam nawet 1/4 mapy świata. Owszem trzeba oddać jej, że nawet ta 1/4 to masa czasu w grze.