Cyberpunk 2077 z najlepszą premierową sprzedażą cyfrową w historii
Gratulacje dla działu marketingu.
Najlepsza premierowa sprzedaż cyfrowa oraz najbardziej rozczarowująca premiera ogółem.
Płacz hejterów za 3...2....1...
Gratulacje dla działu marketingu.
Więc dobra historia, ciekawe questy i świat to też jest kłamstwo?
Dla mnie, główny kłamstwo to "złoty status" (szczególnie dla PS4) i niektóre rzeczy.
Najlepsze jest to, że oni nawet jakoś przesadnie nie kłamali.
Większość pomysłu na grę, która nie znalazła pokrycia w premierowej wersji pojawiło się w 2018 i w 2019 roku.
To co zrobił marketing to było zwodzenie.
Nie przeszkadza mi, że nie można jeść na mieście albo to, że gangi grają pomniejszą rolę.
Ale po co robicie zwiastun tylko o gangach, albo zwiastun pt. "pocztówki z Night City" w którym sugestywnie główny bohater w pełni zanimowany je na mieście.
I co z tego, jak zostało to zaprzepaszczone i ludzi oszukano. Tylko dlatego. Nastepnym razem ludzie nie będą tacy głupi.
Dużą w tym wyniku zasługę to ma covid. Nie wiem jak w Polsce ale w UK nie można kupić wydań pudełkowych w sklepach. Największe markety nie sprzedają gier to ludzie przerzucili się na wydania cyfrowe ot i cała magia :)
Nie wiem jak w Polsce ale w UK nie można kupić wydań pudełkowych w sklepach
Nie wiem jak w UK ale w Polsce mamy cos takiego jak opcja wysylki.
sakkra
W ubiegłym roku sprzedała się w UK ponad 18 mln pudełek z grami na konsole. Tak więc nie można powiedzieć , że gracze konsolowi przenieśli się na cyfrę. Az racji tego ,że rynek PC jest praktycznie całkowicie cyfrowy a Ceberpunk się świetnie się sprzedawał na PC To dominacja cyfry nie powinna nikogo dziwić. Co oczywiście nie oznacza tego , że pudełkowy Ceberpunk na konsolach się sprzedał słabo.
Bociek69
UK też ją masz. Przy większym zamówieniu to Game nawet Ci wysyła zamówiony towar za darmo,
Chodzi mi o to, że sporo osób chodziło do sklepu i kupowało gry bezpośrednio i teraz gdy nie ma takiej możliwości nie przerzucili się na wysyłkę tylko na wersje cyfrowe.
sakkra
Tacy gracze to na pewno się znajdą. Tyle ,że Covid nie spowodował załamanie się rynku pudełkowego. Ubiegłym roku ten segment wzrósł o 2 procent a sprzedaż pudełek jest obecnie dużo większa niż na początku ubiegłego roku. Moim zdaniem tak długo jak konsole będą konsolami ten rynek w przeciwieństwie do PC nie zniknie. Po prostu pudełka będą odgrywać rolę segmentu premium tak jak obecnie filmy BR i UHB. Media fizyczne się nigdzie nie wybierają u mają swoją sporą niszą na rynku. A cyfra będzie zawsze dominować w tego typu zestawieniach.
Po co to pisałeś, skoro inni jeszcze nie zaczęli? Proszę nie prowokuj ich. Proszę Cię...
No nieźle. Gratulacje dla CDPR a w szczególności na medal spisał się dział marketingu i ludzie, odpowiedzialnyiza dotychczasową politykę firmy (kwestia wydania nieskończonej gry to już inna rzecz, ale widać się opłaciło).
Dobra reputacja się mocno spieniężyła i to jest dobry sygnał dla branży,ze warto o nią dbać. Dodatkowo mocny sygnał a propos kondycji PC... "rynek PC umarł a gry single player się nie liczą".
No i standardowo. Ile kasy muszą wydawać jelenie na NBA i GTA Online żeby dominować mimo takiej premiery?
Wynik na PC jest genialny jak na grę singleplayer która przebiła największych zawodników e-sportu i MMO.
Cała platforma PC na tym zyska bo są coraz mniejsze powody że nie robić portu w grach planowanych od początku na konsolę, mimo że istnieje na niej piractwo to gry potrafią się sprzedać w potężnych ilościach
CDP zarobił tylko dlatego że gra okazała się być dobra pod wieloma względami i ze względu na reputacje(która zresztą w moich oczach ucierpiała), więc jeśli nawet gra nie była dokończona a wielu sprawiała ogromną frajdę i wypełniała pustkę po W3. To wyobraźcie sobie, co by było gdyby gra jednak została ukończona za ten rok może dwa i dopięta na ostatni guzik. Widać że wiele osób włożyło w tą grę wiele serca i pracy, a to jakie decyzje podjęli "eksperci" CDP by wydać grę tak szybko to już inna sprawa.
Pewnie w grudniu by się niewiele zmieniło. Rezultat wykręciły głównie preordery i sprzedaż premierowa, której pomogły 9 i 10 w ocenach. Gdyby nie ta drama po premierze i wycofanie z PS Store to pewnie było by kilka procent lepiej.
Styczeń niestety pewnie słabiej będzie wyglądał
jeszcze tylko dodac do tego inwestorow trujacych tylki CDP i niecierpliwi gracze co narzekali na kazde opoznienie i grozili, ze nie kupia. gdyby nie to, pewnie by przelozyli spokojnie na troche pozniej jak za rok, a nuz widelec moglby z tego wyjsc absolutny hit :).
Te pieniądze podatników na niby super ultra AI i miasto też poszło gdzieś w kieszenie zarządu CDP a nie samą grę...
Oj, psujesz całą zabawę hejterom, którzy słyszeli że gra jest kiepska, bo widzieli na Necie śmieszne filmiki z gliczami... ;)
Gdyby kosztowała 50-100zł(tyle się należy) to rzeczywiście znakomita gra! I tu nawet nie chodzi o to kto ile zarabia i czy żałuję kasy na grę, tylko o zasadę. Jak płace za produkt, to chcę dostać całe ciastko, a nie 2/3 ciasta płacąc za cały. Za takie traktowanie refund i nara.
No może dlatego, że na PC działa.
Wersja na Piece of Sh*t 4 to już inna sprawa.
Pisze to osoba, który grał w Last of Us 2 i ocenił 10/10. To pokazuje okropny gust.
(tryb sarkazm i ironia)
Nie chodzi tylko o gust ten rok na PC był fatalny jeśli chodzi o gry więc cyberpunk to było wydarzenie. Na takim PlayStation było zdecydowanie lepiej i jeszcze nową generacja na czym też skorzystali gracze ps4 I dostali gry więc nie bylo ciśnienia.
Fatalny? Bynajmniej.
Ms Flight Sim
Ghostrunner
Snowrunner
Doom Eternal
Cyberpunk
Valhalla
Ori
Star Wars Squadrons
Alyx
Project Wingman
Dirt 5
Pumpkin Jack
Mafia Definitve Edition
Serious Sam 4
Tony Hawk
Hades
Iron Harvest
Halo 3 i 4
Tak wygląda fatalny rok?
Łyżka dziegciu to ceny podzespołów, ale jeśli ktoś chce kupić ps5, to też musi mieć fart, albo czwórkę wyjąć z portfela.
Dorzuciłbym jeszcze Wasteland 3, Crusader Kings 3, Medieval Dynasty i M&B Bannerlord (wiem, że wczesny dostęp), Genshin Impact, Immortals: Fenyx Rising, Resident Evil 3 oraz port Persona 4 Golden.
To ja dorzucę Gears Tactics, Street of Rage 4, Carrion, Desperados 3, Haven, Spiritfarer, Grounded (Early Access) i podrasowaną wersję Dragon Quest XI (no i nie wspomniany dodatek do Halo 3 czyli ODST, a także DLC do Gear 5 czyli Hivebusters). A jak liczymy porty no to Death Stranding i Horizon: Zero Dawn.
Jeszcze jako gry "OK" to Wasteland Remaster (to w sumie remake), Battletoads, Minecraft Dungeons i West of Dead.
Niema spania, dawać niusa. W nocki ludzie też pracują.
Źle zrobili, że dali od razu patch na wszystkie platformy.
Mogli dziś dać na PC, jutro xboxa, pojutrze plejka, a w poniedziałek stadia. Wtedy gol trzaskałby co dzień nowego niusa.
Znowu jakaś aktualizacja się pojawiła
Piątek wieczór xD kurła, zawsze to był zły znak. Dopakowywanie butem i nie do końca przetestowane, bo coś miało wejść, ledwo zdążyło - znaczy że ktoś poszedł na skróty.
Ale generalnie mały patch.. za mały by podejsc do gry drugi raz, jak ktoś myśli o graniu na PS4/PS5.. odradzam chyba że ma się cierpliwość. Zoptamyalizowali memory usage, ale nie napisali że usunęli crashe - w końcu nie skłamali. Więc crashy nadal bym się spodziewał na next-genach PS5 jak i PS4/PS4 pro
Gdyby udało się lepiej zoptymalizować to mógłby być hit sprzedazy który konkurował by z najlepiej sprzedającymi się grami w historii.
Najlepsza premierowa sprzedaż cyfrowa oraz najbardziej rozczarowująca premiera ogółem.
Grę dostałem od żony na święta. Więc zaczelem grać 23/24 grudnia. Narazie natrafiłem na kilka błędów graficznych(gram na 2 letnim laptopie z GTx 1050 4 GB). Jeden poważniejszy błąd to jak włamałem się przez drzwi (wymagane 20 budowy ciała mam 3) i nie mogłem wyjść z lokalu. Gra bardzo mi się podoba 8/10 lub 9/10. Jest piękna a fabuła jest naprawdę fajna. Niestety cdp przegual z marketingiem i nakręcił taki hype że głową mała.... Gdyby poczekali pół roku mógłby wyjść mega hit. Jestem ciekaw czy załatają ylto jak no names sky i czy w grudniu nie będzie to już inna gra. Niestety ogrom pracy chyba zaskoczył wszystkich.
Nikt nie umie tak kręcić jak Polacy :) a teraz proszę już pompować akcje w górę :)
To pewnie kwestia tego, ze sprzedaje sie glownie wersja PC, a jak wiemy na PC nie ma fizycznych wersji ;)
Większy szacun dla WoW ponad 16letniej gry, za którą co mesiąc trzeba płacić i to nie małe pieniądze ;)
Właściwie to trudno o lepszą wiadomość. Gry singlowe mają potencjał sprzedażowy i każde studio powinno to sobie uświadomić. Tak samo jak to, że trzeba robić dopracowane produkty, żeby później sprzedać jeszcze więcej.
Czekamy na kolejne single!
A co do marketingu... niby nic dobrego ale jednak co z tego, że ktoś zrobi super grę, najlepszą na świcie, jak "nikt" się o niej nie dowie?
Najwieksza iloscia zwrotow w historii tez sie pochwalili? Bo watpie ze jakakolwiek inna gra miala tyle egzemplarzy zwroconych z powodu zaklamania reklam i niskiej jakosci produktu koncowego. Nawet Daikatana i Duke Nukem Forever mialy lepsze ratio Zapowiedzi:Produkt Koncowy.