Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 - szef studia CDP RED odpowiada na kontrowersyjny artykuł o grze

17.01.2021 17:22
Bukary
👎
15
18
odpowiedz
9 odpowiedzi
Bukary
222
Legend

Fatalna pod każdym względem "odpowiedź". Byłoby lepiej, gdyby Badowski w ogóle nic nie napisał.

A jak jeszcze raz usłyszę od jakiegoś prezesa czy szefa w CDPR, że wersja PC gry CP2077 jest powodem do dumy dla tegoż prezesa czy szefa, to się popłaczę ze śmiechu, a potem strzelę sobie setę, żeby przełamać gorzki smak rozczarowania. Bo skoro ktoś jest z czegoś dumny, to wcale nie zamierza tego znacząco poprawiać (a wersja PC też wymaga wielu poprawek).

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 17:34:47
17.01.2021 16:16
12
10
odpowiedz
Shuhuu
1
Centurion

Ciężko to nazwać odpowiedzią na artykuł.. koleś po prostu wybrał sobie 3 punkty do których się odniósł i zignorował całą resztę. Schreier jest naprawdę zajebistym dziennikarzem, szkoda, że tak mało jest takich osób w tej branży.
Papkin z cda kiedyś robił cos podobnego z Techalndem, ale widać, że studia boją się co ambitniejszych pismaków i tego jak bardzo chaotycznie powstają nowe gry.

post wyedytowany przez Shuhuu 2021-01-17 16:16:18
17.01.2021 15:37
10
9
odpowiedz
13 odpowiedzi
zanonimizowany668247
168
Legend
Image

Był taki artykuł parę lat temu w CD-Action i to raczej już od paru lat było wiadomo, że premiera w 2020 jest nierealna.

17.01.2021 18:48
Bukary
😐
20
8
odpowiedz
14 odpowiedzi
Bukary
222
Legend
Wideo

Ech, nawet ja, choć oglądam różne filmiki na temat wersji konsolowej, nie wiedziałem, że skala i jakość błędów jest tak przerażająca:

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Wersja PC jest o lata świetlne lepsza i mniej zarobaczona (choć wcale nie może być "powodem do dumy").

Straszne. Posiadacze konsol mają prawo być wściekli.

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 18:50:54
17.01.2021 20:11
24
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Voltron
104
Konsul

CDP jak Bioware. Cyberpunk 2077 to jak kalka Anthem jeżeli chodzi o produkcję. Masa obietnic, kłamliwe trailery i zapowiedzi, obiecanki cacanki jak to gra będzie rewolucją, a okazuje się że projektu nie ma kto robić, silnik się nie nadaje, zespoły za dużo, management olewa feedback devów i jest zawsze taki jeden Badowkski (w Bioware też był taki ale nie pamiętam nazwiska) który uważa że wie wszystko lepiej, i jest specjalistą od wszystkiego - gameplay, fabuła, postaci, mechanka, projekt świata, dialogi - wszystko ma być tak jak On chce. I po 2-4 latach nagle wszysto musi być zmeniane, robione od nowa, reset. I potem na ostatnią chwilę sklejanie frankensteina i wypuszczanie bubla.

Bo choć CP2077 jest lepszą produkcją niż Anthem to obie są tylko cieniem tego co mogły być gdyby tacy Badowscy nie byli kretynami o ego większym od księżyca i umieli przyjąć feedback od tych którzy się lepiej na czymś znają.

17.01.2021 14:45
Dzienciou
3
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dzienciou
159
Generał

Akurat w tym przypadku już zarzuty Schreiera są mocno naciągane. Jeszcze jakieś metoo zaraz wyciągnie na podstawie rozmów z anonimowymi pracownikami. Bez przesady nie róbmy z deweloperów biednych męczenników bezustannie tłamszonych przez zarządy bo to po prostu nie jest prawda. Rozmowy z byłymi pracownikami na temat jakiejkolwiek firmy to zazwyczaj jedno wielkie wieszanie psów.

18.01.2021 08:37
35
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
deathcoder
50
Pretorianin

Ciekaw jestem, czy którykolwiek z redaktorów takich serwisów jak ten ma chociaż minimum poczucia, że przyczynili się do tej sytuacji. Dostali zbugowaną wersję gry i mimo to wystawili oceny 9 / 10 i 10 / 10 ZAWIERZAJĄC producentowi.

I ja tu nie mówię o tym, że przeszkadza mi wycięta zawartość. Gra należy do producenta i producent ma prawo robić z nią co mu się podoba, ALE...

Brak JAKIEJKOLWIEK sensownej inteligencji policji, tłumu, NPCów, pustota miasta i nagromadzenie licznych błędów są czymś co absolutnie nie powinno pozwalać na ofiarowanie jakiegokolwiek kredytu zaufania CEDEPOWI.

Tymczasem redaktorzy zagrali z graczami w wystawili wysokie noty i w tej chwili CDP ma dla siebie usprawiedliwienie. Przecież na PC''tac jest tak wysoko oceniana nasza gra, zatem jakiekolwiek czepialstwo nie ma sensu.

DE FACTo obawiam się, że właśnie w wyniku postawy redaktorów wiele kwestii które bolą graczy NIE ZOSTANĄ naprawione.

Ja osobiście straciłem zaufanie nie tylko do CDPu ale też to redakcji GOL;''a i wielu innych tego typu serwisów. Tak się nie robi. Po prostu. Albo gra działa albo nie działa. Albo jesteście uczciwy, albo lecicie w kulki dla kasy, klików itp.

post wyedytowany przez Admina 2021-01-18 17:31:30
17.01.2021 14:22
1
zanonimizowany1348802
3
Pretorianin

Schreier dba o interesy swoich braci ze wschodniego wybrzeża Nowego Jorku w końcu te kancelarie muszą mieć jakieś podstawy gdy będą próbować wyłudzać w sądach pieniądze od Redów.

post wyedytowany przez zanonimizowany1348802 2021-01-17 14:22:31
17.01.2021 14:26
Karollo
2
odpowiedz
Karollo
38
Zbawca Khorinis

Schreier jest niczym nasz lokalny i sławny "doktor" Zięba :)

17.01.2021 14:45
Dzienciou
3
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dzienciou
159
Generał

Akurat w tym przypadku już zarzuty Schreiera są mocno naciągane. Jeszcze jakieś metoo zaraz wyciągnie na podstawie rozmów z anonimowymi pracownikami. Bez przesady nie róbmy z deweloperów biednych męczenników bezustannie tłamszonych przez zarządy bo to po prostu nie jest prawda. Rozmowy z byłymi pracownikami na temat jakiejkolwiek firmy to zazwyczaj jedno wielkie wieszanie psów.

18.01.2021 08:42
Cainoor
3.1
Cainoor
264
Mów mi wuju

Slusznie prawisz

18.01.2021 18:52
3.2
Zaikare
58
Centurion

Gdyby było tak jak mówisz, to odpowiedzi na zarzuty były proste i wiarygodne.

To, jak gra wygląda i jak wiele rzeczy zostało wyciętych, wskazuje tylko na stan projektu.

Fabularnie gra naprawdę świetna, ale część mechanik jest tak uboga, że woła to o pomstę o nieba ;) Nie mówię o samych bug'ach czy glitchach, ale o zachowaniu npc'ów czy prologu.

17.01.2021 14:54
4
1
odpowiedz
Xenrocs
68
Pretorianin

Ego Badowskiego wielkie niczym Wałęsy.

17.01.2021 14:59
😈
5
2
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Jason Schreier w odpowiedzi zaprosił Adama Badowskiego, ale też cały zespół do kontaktu w celu wyjaśnienia informacji przez niego podanych. Nie sądzę jednak, by ktokolwiek z CD Projekt RED się na to miał zgodzić.
Tryb sarkazm włączony.

A po co? Prawdopodobieństwo nie przyjdą, bo są obrażeni i nie będą marnować więcej czasu na kogoś takiego jak Jason, który nie jest już godzien ich uwagi w następnym razem. Jason sam jest winny, że nie umiał pilnować język i pisał artykuły nie mając odpowiednie fakty i dowody.

Tryb sarkazm wyłączony.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2021-01-18 10:10:53
17.01.2021 15:00
😐
6
2
odpowiedz
Gibsonn
102
Generał

A wystarczylo trzymac sie trudnej lecz jedynie slusznej zasady "potrzebujemy tyle czasu na ukonczenie gry ile jest konieczne" i wydac gre gdy bedzie gotowa LUB wydac jako Early Access ( juz natychmiast z bugami) i nikt by nie mial do nich o to pretensji zwlaszcza gdy spia na kasie i nie przymieraja z glodu aby oplacic lokal i ludzi. Nerwowa atmosfera podczas produkcji podyktowana byla nadmiernym pospiechem aby szybciej przygarnac nadchodzace miliardy i taka jest prawda.

Gdy w gre wchodzi duza kasa, czlowiek staje sie niestety nieistotnym elementem sluzacym jedynie jako narzedzie do pozyskania tejze kasy, dlatego nie trudno mi uwierzyc we wszystkie stawiane tu oskarzenia.

post wyedytowany przez Gibsonn 2021-01-17 15:26:36
17.01.2021 15:08
enrique
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
enrique
35
Konsul

Kolejnym oskarżeniem, na które przygotowano odpowiedź, to jedno z bardziej absurdalnych w moim odczuciu, czyli mówienie po polsku pracowników studia przy osobach nie znających go, co miało prowadzić do dyskomfortu.
Absurdalne ? Jako osoba pracująca za granicą ponad 13 lat z własnego doświadczenia powiem że to normalka. Nie pamiętam ile razy zwracałem uwagę różnym ludziom by przestali mówić po polsku w obecności skonsternowanych ludzi siedzących/stojących obok nich - czy to w biurze, na lunchu, podczas zebrania, przy kliencie... Niestety aż nazbyt często reakcją było "a co mnie to obchodzi że on/ona nie rozumie"... I niestety Polacy w tym przodują.

post wyedytowany przez enrique 2021-01-17 15:09:38
17.01.2021 16:07
Dzienciou
7.1
6
Dzienciou
159
Generał

nie powiedziałbym, że Polacy w tym przodują a wręcz przeciwnie. Taka sytuacja jest niemal w każdej firmie w której dominują pracownicy mówiący w innym języku i tak jest to problem z którym walczy się od lat.
Absurdalne jest natomiast wyciąganie tego argumentu akurat teraz przeciwko tej firmie. To jest oczywiste dolewanie oliwy do ognia bo idę o zakład, ze w samym Bloombergu jeśli mają zagraniczne biura jest identycznie.

17.01.2021 17:33
Wojt55
7.2
Wojt55
69
Pretorianin

Puki co REDzi to polska, nie amerykańska firma i nie zawsze angielski będzie wymagany, choć będzie ważny. No chyba, że chodzi o Grupę kapitałową CD Projekt, czy akcjonariuszy to wydaje się bardzo oczywisty w komunikacji.

post wyedytowany przez Wojt55 2021-01-17 18:22:21
17.01.2021 18:48
enrique
7.3
enrique
35
Konsul

Widzę że moja wypowiedź jest notorycznie minusowana - spoko ale nie do końca rozumiem za co bo napisałem prawdę - tak jak było. No ale jak widać wiele osób ma z tym jakiś problem.
Dzienciou
Tak ten problem istnieje prawdopodobnie w niemal każdej firmie, ale w mojej firmie pracowali ludzie z większości krajów europejskich - a problem NIESTETY tyczył się głównie Polaków którzy nagminnie ignorowali wewnętrzny regulamin który tutaj Badowski przytacza.

17.01.2021 23:33
7.4
3
Iutz
6
Generał

Ja nie zwracam uwagi, moze dlatego, ze jestem jedynym Polakiem, ale Francuzi, Hiszpanie czy Portugalczycy nie maja z tym problemu i rozmawiaja ze soba w ich jezykach o ile nie mamy wiekszego grona odbiorcow. Nikt nie widzi w tym problemu.
Zreszta nawet na twitterze Schreiera, wiekszosc osob mowi, ze ten argument jest niepotrzebny.

18.01.2021 08:44
Cainoor
7.5
1
Cainoor
264
Mów mi wuju

Oczywista bzdura. Stad te minusy.

18.01.2021 20:12
enrique
7.6
enrique
35
Konsul

Cainoor
A to moja wina że takie bzdury dzieją się w realnym świecie ?

17.01.2021 15:18
8
3
odpowiedz
humman
72
Generał

Wątpię żeby ta przepytana 20-stka była jedynymi ludźmi którzy wątpili w premierę w 2020, tak samo ciężko uwierzyć że nikt nie wiedział o bugach bo testerzy ich niby nie wyłapali. Gra została po prostu wydana w formie nieoficjalnego early access-u

17.01.2021 15:20
ReznoR666
9
1
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Mam wrażenie, jakby ta odpowiedź teraz płynęła bardziej z ego i impulsu/emocji. Na komentowanie całego artykułu (nie tylko 3 małych wycinków) był czas dany przez samego dziennikarza przed jego publikacją.

post wyedytowany przez ReznoR666 2021-01-17 15:24:18
17.01.2021 15:37
10
9
odpowiedz
13 odpowiedzi
zanonimizowany668247
168
Legend
Image

Był taki artykuł parę lat temu w CD-Action i to raczej już od paru lat było wiadomo, że premiera w 2020 jest nierealna.

17.01.2021 15:38
10.1
7
zanonimizowany668247
168
Legend
Image

.

17.01.2021 15:50
enrique
10.2
1
enrique
35
Konsul

Zaraz ktoś napisze że kolejne kłamstwa.

17.01.2021 16:05
Sebo1020
10.3
8
Sebo1020
171
Generał

Nawet gol pisał o przetasowaniach na najwyższych stanowiskach w cdp red i było to bodajże w 2017

https://www.gry-online.pl/newsroom/przetasowania-na-wysokich-szczeblach-w-cd-projekt-red-cyberpunk-2077-ma-problemy/z719ded

ciekawie się teraz czyta komentarze...

post wyedytowany przez Sebo1020 2021-01-17 16:13:07
17.01.2021 16:22
10.4
3
zanonimizowany668247
168
Legend

Sebo1020 - Odnoszę takie wrażenie, że ta masa bezsensownych artykułów o cyberpunku było tylko i wyłącznie po to żeby zakryć w tym szambie informacje o problemach w studiu.

17.01.2021 17:06
10.5
FrankerZ
82
Generał

wow w projekcie za miliard złotych są problemy, no co ty nie powiesz. Zawalił zespół który tworzył Cyberpunka przed Wiedźminem 3, cały projekt nadawal się do kosza, Badowski skończył wieśka 3 to przyszedl co Cybera i musiał posprzątać. A później primadonny poobrażane chodzą po shreierach i płaczą.

18.01.2021 07:28
10.6
3
zanonimizowany668247
168
Legend

wow w projekcie za miliard złotych są problemy, no co ty nie powiesz. Zawalił zespół który tworzył Cyberpunka przed Wiedźminem 3, cały projekt nadawal się do kosza, Badowski skończył wieśka 3 to przyszedl co Cybera i musiał posprzątać. A później primadonny poobrażane chodzą po shreierach i płaczą.
Ale ty bzdury opowiadasz. Kto niby zawalił i z jakiego powodu? Silnik Wiedźmina 3 trzeba było przepisać z konkretnych powodów. Na nieudolność w zarządzaniu Badowskiego to już wiele skarg wypłynęło do sieci. No nie jest to "polski Kojima", a zwyczajny buc po którym trzeba sprzątać. Primadonny, bo chcą pracować w warunkach zgodnych z kodeksem pracy? Bo mają rodziny i nie są niewolnikami? Puknij się w swój pusty łeb. Poza tym to Badowski przy pracach nad Wiedźminem 3 to w przeciwieństwie do Cyberpunka 2077 to nie miał pełnej pieczy nad projektem, a był tylko "współtwórcą", nawet nie wiodącym reżyserem. Dostał projekt pod siebie i poległ przez swoje nabrzmiałe ego.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2021-01-18 07:31:57
18.01.2021 08:45
Cainoor
10.7
2
Cainoor
264
Mów mi wuju

CDP lamie kodesk pracy? Podasz zrodlo?

19.01.2021 19:58
10.8
zanonimizowany668247
168
Legend

CDP lamie kodesk pracy? Podasz zrodlo?
Cainoor - A przymuszanie do nadgodzin jest zgodne z kodeksem pracy? Szantaż emocjonalny przy odmawianiu? Jest to mobbing.

20.01.2021 21:17
Cainoor
10.9
Cainoor
264
Mów mi wuju

Nie ma zadnych dowodow oporcz paru zgrzanych bylych pracownikow. To zadne potwierdzenie, a czyste plotki.

21.01.2021 21:31
10.10
zanonimizowany668247
168
Legend

Nie ma zadnych dowodow oporcz paru zgrzanych bylych pracownikow. To zadne potwierdzenie, a czyste plotki.
Cainoor - Powiedz mi w którym miejscu w kodeksie pracy jest przyzwolenie na wymuszanie 6 dniowego tygodnia pracy? A Kiciński na dodatek uważał, że to nic wielkiego i w sumie dobre rozwiązanie. Mówisz, że to plotki, a co powiedział Kiciński na spotkaniu z inwestorami to powiedział. Fajnie, że mailowo przeprosił pracowników za te słowa...

22.01.2021 08:14
Cainoor
10.11
Cainoor
264
Mów mi wuju

Ty w ogole znasz cos z tego kodeksu pracy? Mam wrazenie, ze nie wiesz o czym piszesz. Zamiast domyslow i plotek, skup sie na potwierdzonych informacjach.

23.01.2021 20:01
10.12
zanonimizowany668247
168
Legend

Ty w ogole znasz cos z tego kodeksu pracy? Mam wrazenie, ze nie wiesz o czym piszesz. Zamiast domyslow i plotek, skup sie na potwierdzonych informacjach.
Cainoor -To skoro to są tylko plotki to niech ktoś zacznie weryfikować ten syf co publikuje redakcja gry-online.

https://www.gry-online.pl/newsroom/cyberpunk-2077-i-crunch-adam-kicinski-przeprosil-pracownikow-cd-p/z21ebc7

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2021-01-23 20:30:14
25.01.2021 19:48
Cainoor
10.13
Cainoor
264
Mów mi wuju

Loon prawde ci powie
https://bezprawnik.pl/crunch-cd-projekt-red/

Zeby stwierdzic lamanie kodeksu pracy wolalbym cos bardziej konkretnego

17.01.2021 15:54
11
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
AntyGimb
86
Senator

Nawet fanatyk Redow czyli AngryJoe ocenił Cyberpunk 2077 słabiutko. Dokładnie na 6/10 (PC) i 4/10 (Konsole)

17.01.2021 16:09
11.1
2
zanonimizowany1354307
0
Chorąży

Najlepiej wyrobić sobie własny gust growy i nie sugerować się tym co ktoś, gdzieś powiedział.

17.01.2021 18:16
gtf0!.
11.2
1
gtf0!.
59
Pretorianin

dimmu o to to.

17.01.2021 19:38
11.3
wwad
115
Generał

To dokładnie ocenił jak ja :)
Można lubić twórców , szanować ich prace i ich gry. Tylko w ocenach trzeba być obiektywnym. Dla mnie nie ma znaczenia czy lubię producenta czy go nie lubię liczy się produkt tu i teraz gdy w niego gram.

17.01.2021 16:16
12
10
odpowiedz
Shuhuu
1
Centurion

Ciężko to nazwać odpowiedzią na artykuł.. koleś po prostu wybrał sobie 3 punkty do których się odniósł i zignorował całą resztę. Schreier jest naprawdę zajebistym dziennikarzem, szkoda, że tak mało jest takich osób w tej branży.
Papkin z cda kiedyś robił cos podobnego z Techalndem, ale widać, że studia boją się co ambitniejszych pismaków i tego jak bardzo chaotycznie powstają nowe gry.

post wyedytowany przez Shuhuu 2021-01-17 16:16:18
17.01.2021 16:16
tgolik
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
tgolik
136
Generał

Jason to taki Ziobro dla gamedevu.

17.01.2021 16:16
13.1
5
Shuhuu
1
Centurion

?

17.01.2021 19:15
😁
13.2
2
slearoo5
4
Legionista

Przestań mi rodzime studia prześladować

17.01.2021 16:51
14
odpowiedz
jakisnick
63
Konsul

Adam Badowski zaznacza, że na spotkaniach dotyczących gry wszyscy używają angielskiego, podobnie jest w wewnętrznej komunikacji tekstowej.
No właśnie w artykule schreiera było wyraźnie napisane, że ta zasada była łamana podczas spotkań. Super odniesienie się.

I tak najlepsza próba kręcenia ogonem to "Przepytałeś tylko 20 osób, więc nie możesz powiedzieć, że większość wiedziała!" W sensie co, sugeruje że większośc nie wiedziała? Cedep zatajał prawdę o jakości gry na konsolach nawet przed swoimi pracownikami?

post wyedytowany przez jakisnick 2021-01-17 17:04:53
17.01.2021 17:22
Bukary
👎
15
18
odpowiedz
9 odpowiedzi
Bukary
222
Legend

Fatalna pod każdym względem "odpowiedź". Byłoby lepiej, gdyby Badowski w ogóle nic nie napisał.

A jak jeszcze raz usłyszę od jakiegoś prezesa czy szefa w CDPR, że wersja PC gry CP2077 jest powodem do dumy dla tegoż prezesa czy szefa, to się popłaczę ze śmiechu, a potem strzelę sobie setę, żeby przełamać gorzki smak rozczarowania. Bo skoro ktoś jest z czegoś dumny, to wcale nie zamierza tego znacząco poprawiać (a wersja PC też wymaga wielu poprawek).

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 17:34:47
17.01.2021 18:33
enrique
15.1
enrique
35
Konsul

Wydaje mi się że ta wypowiedź zamyka temat "naprawy" gry na PC - bo jak można poprawić coś co jest oceniane na 9-10/10 ? Będą jakieś drobne poprawki - glitche, bugi itd. ale poprawa AI, policji, NPC itd ? Zapomnijcie.
Widać że dla nich problem istnieje jedynie odnośnie wersji konsolowych.

17.01.2021 18:35
Bukary
15.2
Bukary
222
Legend

No to się chyba decydenci w CDPR srogo rozczarują, bo gracze ich znowu zjedzą, jeśli kolejne łatki nie "naprawią" tego, co wywołuje wśród członków naszej społeczności salwy śmiechu.

17.01.2021 18:55
enrique
15.3
enrique
35
Konsul

Kto wie, może wychodzą z założenia że nas się nie da zadowolić bo co by nie zrobili i tak będziemy ich gnoić.
Niestety oni chyba nadal nie rozumieją że nam chodzi o funkcje absolutnie podstawowe dla prawidłowego funkcjonowania "żywego miasta", ale to chyba nie był ich główny target, a już na pewno nie dla Badowskiego i nie w 2020 roku.

17.01.2021 18:55
15.4
zanonimizowany344788
39
Pretorianin

Grania na kompie to nałóg. Ci którzy najwięcej płaczą pierwsi polecą po dodatki do gry. Dalej będą brzęczeć ale kasę zainwestują bo jak wspomniałem to nałóg. Sam Cyberpunk to i tak wyższa półka jeśli chodzi o całokształt i takich pozycji jest niezbyt wiele rynku. Nie mówię że gra nie ma błędów ale dla mnie osobiście fakt że jeśli przypadkowo zahaczę jakiegoś przechodnia banda niebieskich nie ściga mnie jak w realnym świecie jest bardzo na plus. Osoby które się tytułują prawdziwymi graczami to garstka wśród całości klienteli. Na tych steamach czy innych meta głosuje jakieś może kilkaset tysięcy ludzi czyli promil graczy. Obecna nagonka na CDP jest trochę ustawiona przez cudzoziemców z Izraela aby trochę kasy wyciągnąć a podburzana przez osobników z obniżonym poziomem teścia którzy siedzą i grają całymi dniami dla których jest to jedyny sens życia przy okazji uważając że ich wizja otwartego świata jest jedyna i właściwa.

post wyedytowany przez zanonimizowany344788 2021-01-17 19:17:20
17.01.2021 20:16
not2pun
15.5
4
not2pun
110
Senator

wersja PC jest powodem do dumy bo jako tako działa, jak widać wiele im do tej dumy nie potrzeba.
Źle to wróży przyszłym projektom.
Jak tak dalej pójdzie to przyszły projekt będzie wyglądał tak ze 90% marketing 10% reszta.

post wyedytowany przez not2pun 2021-01-17 20:23:37
17.01.2021 21:11
15.6
6
jakisnick
63
Konsul

Warto się zastanowić. Jeżeli reżyser gry, osoba w zasadzie na samym szczycie zarządzania projektem, odpowiada w ten sposób dziennikarzowi na artykuł, to w jaki sposób traktuje pracowników?

W sumie tą "odpowiedzią" potwierdził dużą część plotek na jego temat.

18.01.2021 08:48
Cainoor
15.7
Cainoor
264
Mów mi wuju

Bukary, ale wersja na PC to naprawde powod do dumy dla calego zespolu. Kurcze, oceny sa jednoznaczne. A czy to oznacza, ze nie ma w tej wersji bledow i proboemow? Nie. Beda poprawiac i rozszerzac tresci jeszcze dlugo. Tak jak z Wiedzminem 3. Najlepsza gra swiata, a chyba z 50 patchy wypuscili.

post wyedytowany przez Cainoor 2021-01-18 08:48:54
18.01.2021 10:20
tgolik
15.8
tgolik
136
Generał

Bukary
Piszesz, jakbyś nie chciał zagrać w dodatki do CP2077.
Jak będziecie tak REDów dołować, to rzucą robotę, sprzedadzą się Microsoftowi i będą robić Halo i inne taśmówki.

18.01.2021 13:05
Bukary
15.9
1
Bukary
222
Legend

Uważam, że należy grę chwalić za to, co dobre (a jest tego mnóstwo), ale nie należy przymykać oczu na fałszywe obietnice, widoczne cięcia i programistyczną fuszerkę w przypadku niektórych elementów rozgrywki.

W3 nie miał aż tylu problemów i nie sprawiał wrażenia tak mocno pociętego. Mogli więc spokojnie naprawiać BŁĘDY. A mnie nie chodzi o błędy, tylko o źle działające mechanizmy, które jednak znalazły się w finalnym produkcie.

Ale tak: ogromny plus dla CDPR za stworzenie najlepszej w tym roku (dla mnie) gry, która nie jest odgrzewanym kotletem i niesie z sobą powiew świeżości.

17.01.2021 17:50
16
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany935386
37
Generał

Krążą plotki że to Badowski jest odpowiedzialny za stan gry, wynikający ze swojego pedantyzmu i przeświadczenia o nieomylności. Podobno wrzucił masę pracy do kosza, tylko dlatego że mu się wizja projektu zmieniła... taki polski Nomura z niego, który zatopił FF15. Więc może to i dobrze że się pluje, może ktoś to w firmie zauważy i kopnie go w cztery litery? Choć patrząc po Nomurze to nie ma na co liczyć...

17.01.2021 18:08
Bukary
16.1
5
Bukary
222
Legend

Nie mam zielonego pojęcia, kto tam dokładnie za co odpowiada przy produkcji. Trzeba jednak oddać cesarzowi, co cesarskie.

"Odpowiedź" Badowskiego była, owszem, fatalna i przypominała postękiwania obrażonego dzieciaka, który nie potrafi znaleźć sensownych kontrargumentów, więc ucieka się do szukania dziury w całym. Niemniej jednak ten człowiek wyreżyserował znakomite gry, które jako całość "miały sens". Tym razem też częściowo się udało i CP2077 byłby pewnie jedną z najlepszych gier dekady, gdyby nie... decyzja o wydaniu niegotowego produktu.

Gra naprawdę zmierzała w bardzo dobrym kierunku (oryginalne połączenie otwartego świata z imersywną symulacją w trybie widoku z perspektywy pierwszej osoby) i za to najprawdopodobniej odpowiada Badowski. Po prostu zabrakło czasu, żeby w pełni sensowną wizję zrealizować. Wystarczyło (i wiem, że gadać jest łatwo):
- usprawnić i udoskonalić pewne mechaniki (AI przechodniów, ruch uliczny, policja);
- przeprowadzić gruntowne testy pod kątem zrównoważenia rozgrywki (różne buildy postaci, ekwipunek, wytwarzanie itp.).
Złe zarządzanie zniszczyło świetną wizję i doprowadziło do poszatkowania zawartości gry (braki w fabule, wycięte środki miejskiego transportu, pozostałości po interaktywnych pościgach itp.) oraz wydania produktu, który jest niezbalansowany, gdy idzie o rozgrywkę (OP w drugiej części gry, niezbyt dobrze działający system wytwarzania i ulepszania przedmiotów itp.). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że kilka dodatkowych miesięcy pozwoliłoby na wyeliminowanie choć części z tych problemów.

I dlatego straszliwie mnie denerwują wypowiedzi Iwińskiego i Badowskiego, którzy twierdzą, że są dumni z wersji PC gry. Obawiam się bowiem, że to oznacza po prostu, iż poza poprawą błędów nic już z CP2077 nie zrobią (nie naprawią pewnych mechanik i nie zbalansują rozgrywki). A to źle wróży, gdy idzie o fabularne DLC. Bo nie da się zbudować porządnego domu na słabych fundamentach.

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 18:18:23
17.01.2021 23:49
16.2
Iutz
6
Generał

Wyglada na to, ze odpowiada wlasnie Badowski. Rezyseria gry to cos innego niz produkcja, zwlaszcza ze od Wiedzmina nikt niczego nie oczekiwal, a od CP juz tak (nie wspomne kto rozbudzil oczekiwania)
Klasyczny przyklad syndromu Boga, nawiedzajacego mlodych ambitnych developerow, kompletny zanik dystansu do siebie, spowodowany osiagnietym sukcesem - to najlepszy przepis na porazke.

Mamy kilka przykladow z zycia... Moulyneux, Romero, Roberts (tutaj bardziej freelancer niz star citizen).

Sodowka na tym poziomie to niestety bardzo popularny towar. Badowski ma go w nadmiarze i to niestety nie prognozuje dobrze.
Chyba, ze mamy do czynienia z desperacka proba wyjscia z problemu ktory sie samemu stworzylo, ale mysle, ze lepiej gdyby zamiast uzewnetrzniac sie na twitterze, sprobowal pochytac sypiacy sie wozek (i nie pisze tu o grze) bo pewnie morale leci na leb na szyje, a ci ludzie (produkcja) nie zasluzyli na to bo raczej byli klasycznymi minionami pana dyrektora, jak wynika z wielu informacji ze studia.

post wyedytowany przez Iutz 2021-01-17 23:50:37
18.01.2021 08:52
Cainoor
16.3
Cainoor
264
Mów mi wuju

„I dlatego straszliwie mnie denerwują wypowiedzi Iwińskiego i Badowskiego, którzy twierdzą, że są dumni z wersji PC gry”
- Imo maja pelne prawo. I caly zespol tez, w imieniu ktorego przeciez sie wypowiadaja. Gra zebrala swietne oceny i ma bardzo dobra sprzedaz. Nikt absolutnie nie mysli o wstrzymaniu prac nad poprawa jakosci. Dziwie sie, ze tak sie ich uczepiles.

18.01.2021 13:09
Bukary
16.4
Bukary
222
Legend

Nikt absolutnie nie mysli o wstrzymaniu prac nad poprawa jakosci.

Tego nie wiem. Odnoszę wrażenie, że myślą o poprawie błędów i wydaniu działającej gry na PS4. To wynika z ich wypowiedzi. Nie myślą natomiast o poprawie tego, co jest w grze zrobione "żeby było" i fatalnie rzutuje na całość. Rzecz jasna, nie chodzi o typowe błędy ("glicze").

Rezyseria gry to cos innego niz produkcja

Jakoś szczególnie Badowskiego nie bronię, ale jest reżyserem, a więc od niego głównie zależy "wizja" gry jako całości (np. przejście z trzeciej na pierwszą osobę, liniowość/otwartość świata itp.). Czyż nie?

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-18 13:34:54
17.01.2021 18:19
17
4
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

"Our game is good, y'all biased, I win, bye bye"- Badowski.

17.01.2021 18:34
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany430197
46
Centurion

Tak będziecie wałkować cyberpunk aż do premiery wiedźmina 4?

17.01.2021 19:55
18.1
wwad
115
Generał

Jak było przed premierą, teraz i zawsze i na wieki wieków.

Ja newsy o cyberpunku tak widzę:P

17.01.2021 18:48
19
2
odpowiedz
Nivanriell
39
Pretorianin

To co napisał Schreier to jakby zbiór wszystkich przecieków od 2017 roku (+ opinie z Glassdoor). Samo szefostwo CDPR wydało oświadczenie w 2018 roku, że odejście nawet ważnych pracowników nie zagraża projektowi więc może czas na to by Badowski odpoczął od zarządzania dużymi projektami, bo ewidentnie sobie nie poradził w przypadku Cyberpunka. To wygląda jakby skupili się na artystycznej stronie gry, a olali wszystko co było poza fabułą i projektem miasta (balans rozgrywki, fizyka, aktywności poboczne,optymalizacja itd.)

"szef studia podkreśla, że ostateczny efekt prac jest lepszy niż to, co pokazano wtedy na targach"
To mnie szczerze rozbawiło - Nie, nie jest lepiej i wersji na PC też to dotyczy.
Wyszło jak wyszło. Mleko się rozlało niech CDPR skupi się na poprawieniu gry na wszystkie platformy i za rok mało kto będzie o tym pamiętał.

17.01.2021 18:48
Bukary
😐
20
8
odpowiedz
14 odpowiedzi
Bukary
222
Legend
Wideo

Ech, nawet ja, choć oglądam różne filmiki na temat wersji konsolowej, nie wiedziałem, że skala i jakość błędów jest tak przerażająca:

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Wersja PC jest o lata świetlne lepsza i mniej zarobaczona (choć wcale nie może być "powodem do dumy").

Straszne. Posiadacze konsol mają prawo być wściekli.

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 18:50:54
17.01.2021 19:08
Wujek Władek
20.1
1
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Gra na PS4 na premierę to ocena 1/10 tragedia... 60% zbugowanej zglitchowanej gry, gorzej niż najgorsze produkty Bioware, Bethesdy.

17.01.2021 19:43
20.2
zanonimizowany1294535
23
Pretorianin

No widzisz, a ja gram od premiery. Raz przeszedłem w ok 60h teraz mam ponad 40h więc mam ok 100h.
I co nie napotkałem na żadnego buga zero.
Płynność ok nie jest najlepsza ale grałem w gorzej zoptymalizowane gry. Doczytywanie tekstur jest ale nie aż tak duże. Jedyny problem to crashe które mam od samej premiery.
Jeżeli ktoś nadal nażeka na bugi i glitche to chyba nie ściągnął ani jednego patcha po zainstalowaniu gry. Nie widzę innego wytłumaczenia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1294535 2021-01-17 19:46:21
17.01.2021 19:52
Bukary
20.3
Bukary
222
Legend

I co nie napotkałem na żadnego buga zero.

Mówisz o wersji konsolowej?

17.01.2021 19:57
enrique
😐
20.4
1
enrique
35
Konsul

Mam crashe ale nie mam bugów.

17.01.2021 20:22
Bukary
20.5
6
Bukary
222
Legend

Ten filmik jest bardzo dobry, bo po prostu zestawia obietnice CDPR (a nawet kłamstwa) ze stanem faktycznym. Bez zbędnych komentarzy.

I to nie jest tak, że tylko dział marketingowy roztaczał przed graczami niestworzone wizje gry wszech czasów. Ten filmik pokazuje, że tam po prostu wszyscy, którzy mieli kontakt z mediami, łgali w żywe oczy. Nawet uwielbiany przez graczy Paweł Sasko.

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 20:23:05
17.01.2021 20:30
enrique
😂
20.6
1
enrique
35
Konsul

A na oficjalu nawet zablokowali temat pod tym sprostowaniem Badowskiego bo poziom wypowiedzi im się nie podobał.

17.01.2021 20:38
Sebo1020
20.7
4
Sebo1020
171
Generał

Fajnie że w Crowbcat nie tylko pokazał bugi, ale także ładnie wypunktował kłamstwa

18.01.2021 00:18
kęsik
😉
20.8
3
kęsik
148
Legend

Ech, nawet ja, choć oglądam różne filmiki na temat wersji konsolowej, nie wiedziałem, że skala i jakość błędów jest tak przerażająca
Wersja PC jest o lata świetlne lepsza i mniej zarobaczona (choć wcale nie może być "powodem do dumy").

Na tym filmie to ciężko odróżnić wersję konsolową od PC więc chyba aż tak dużej różnicy nie ma :)

18.01.2021 00:40
20.9
laki2217
126
Generał

Wersja PC na SSD przede wszystkim szybciej ładuje tekstury i ma ogólnie lepszą jakość graficzną. Jednak mechanika wszystkich wersji gry to dalej dramat i nic więcej.

18.01.2021 00:41
20.10
3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Koniec materiału jest wyborny :)

18.01.2021 03:43
Orion Devastator
20.11
1
Orion Devastator
49
Konsul
Wideo

Materiał jest genialny, pokazuje jak kłamano w żywe oczy i ja się nie dziwię pozwom, bo wszyscy zostali wprowadzeni w błąd. Padają niewygodne pytania w wywiadach na co widać reakcje i ucinanie tematu ale dopiero po przegraniu kilkudziesięciu godzin wiadomo dlaczego, a po tym filmie crowbcata nie ma już żadnych złudzeń. Fabuła i postacie bardzo wciągały, na cześć błędów się przymykało oczy "bo poprawią" ale im dalej w las tym bardziej sobie uświadamiałem ile tam pracy brakuje i ile rzeczy nie zostanie nawet wzięte pod uwagę żeby je dodać. Przedmioty przestały mieć znaczenie po 10h z grą, bo jest pierdyliard lootu i totalnie niezbalansowana mechanika umiejętności i w zasadzie wszystkiego innego. Miasto wymarłe z pobocznych aktywności, niby są NPC ale nic poza tym, nie można ulepszać pojazdów, nie można kupować innych mieszkań, ba nawet nie kupisz chińszczyzny z budy w której jadł Jackie, a takich sztucznych miejsc jest sporo. Praktycznie nigdzie nie da się wejść z ulicy - liczyłem na jakieś ciekawe budynki nie powiązane z fabułą, a niestety nawet dostępne megabloki są wykrojone. Znudziłem się totalnie przy czyszczeniu miasta ze znaczników na mapie (głównie walki lub ukryte przedmioty), a sama mapa w grze mnie wręcz irytowała, bo wygląda jak jakiś wykres 3D, wolałbym żeby przypominała tą interaktywną z piggyback. Chciałbym naprawdę wierzyć że włożą w to tyle pracy co devsi od No Man's Sky ale zadowolenie zarządu z wersji PC nie wróży dobrze. ehh.. niby było wiadomo, że nie dowiozą ale tu brakuje masę wysiłku żeby miasto żyło i spełniało chociaż część obietnic.
Ja jeszcze mogę dorzucić filmy od spiffing brita gdzie też przepięknie widać jak gra jest skopana:
https://www.youtube.com/watch?v=Fyr6A-onE18
https://www.youtube.com/watch?v=uTiiWwvPiDo
https://www.youtube.com/watch?v=9xeYTsMpGOw
https://www.youtube.com/watch?v=MPtKaZV9hV4

18.01.2021 08:23
20.12
Niemiec66
82
Pretorianin

Całe szczęście nie miałem 3/4 tego co się na tym wideo wyprawia. Wersja na PC oczywiście.

18.01.2021 11:04
20.13
zanonimizowany1354500
1
Legionista

Ja sam, mimo, ze Cyberpunk mi sie bardzo spodobal nie jestem w stanie przymknac oka na aspekty techniczne. Juz kij w jakies drobne babole tu i owdzie, ale wydajnosc na konsoli Xbox One X, przypominam najmocniejszej konstrukcji minionej generacji, to po prostu kpina. Momentami jest ledwo grywalnie wiec po ok. 30 godzinach zostawilem to w cholere i czekam na latke. Osobiscie nie gralem w gorzej zaoptymalizowana gre(na konsoli), choc zaliczylem kilka takich co pozostawialy wiele do zyczenia.

18.01.2021 11:34
20.14
zanonimizowany1343770
18
Generał

Bugów miałem znacznie mniej, na PS5 gra się crashowała 'tylko co 3h'. Gra świetna pod każdym innym względme niż techniczny. Ale techniczna to największa tragedia jaka widziałem.. A te kłamstwa.. CDPR - spadliście w wiarygodności dla mnie poniżej każdego, ale to każdego studia jakie znam. Chociaż raz, jeden kur.. raz, powiedzieć że tak, spieprzyliśmy, skłamaliśmy.. ale nie, brniecie w to dalej.. nie wykryto u Was błędów.. <rzut stołem meme> - kolejny BS, nawet w przeprosinach. Bądzcie jak Kmicic, pogódźcie się z tym że przegraliście. Na przeprosinach powinniśmy usłyszeć słynny cytat Kmicica, ale nie. CDPR to taki Wałęsa zaczyna być xD Zacznij grać w to co tworzysz Marcin.. naprawdę. Bo widać że jesteś oderwany na maksa od tego, a to źle, to bardzo źle.

krontres troluje przecież

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2021-01-18 11:35:40
17.01.2021 19:18
enrique
21
2
odpowiedz
enrique
35
Konsul

Nie ma co się dalej kłócić bo i tak nic to nie da. Co REDzi mają zrobić to zrobią, to czego nie planują nie zrobią. Poczekajmy na patche i ich efekty - jak komuś będzie pasować CP po "naprawie" to nadal będzie się w to bawić i czekać na MP/rozszerzenia fabularne, komu nie będzie się podobać po prostu oleje temat i będzie grać w inne gry.

17.01.2021 19:46
22
odpowiedz
wwad
115
Generał

Jak kilka osób wcześniej też uważam że lepiej by było jak by nie odpowiadał wcale, bo wyszło mu to tak jak sama gra niby jest ale trochę w tej wypowiedzi brakuje.
Po tym dla mnie jest jasne że sporo prawdy w tym artykule było.

post wyedytowany przez wwad 2021-01-17 19:47:58
17.01.2021 19:47
😱
23
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1294535
23
Pretorianin

Gram na ps4. Raz przeszedłem w ok 60h teraz mam ponad 40h więc mam ok 100h.
I co nie napotkałem na żadnego buga zero.
Płynność ok nie jest najlepsza ale grałem w gorzej zoptymalizowane gry. Doczytywanie tekstur jest ale nie aż tak duże. Jedyny problem to crashe które mam od samej premiery.
Jeżeli ktoś nadal nażeka na bugi i glitche to chyba nie ściągnął ani jednego patcha po zainstalowaniu gry. Nie widzę innego wytłumaczenia.

17.01.2021 19:49
23.1
wwad
115
Generał

"I co nie napotkałem na żadnego buga zero."
"Jedyny problem to crashe które mam od samej premiery."
przecież nie napotkałeś buga no to jak mogłeś mieć crushe ? to jest nie logiczne.

17.01.2021 20:14
Dzienciou
23.2
3
Dzienciou
159
Generał

to by dopiero był przekręt jakby się okazało, że wersja na ps4 działa (no bo u krontesa zero bugów!) a wszyscy co kupili mają jakieś urojenia :)

17.01.2021 20:20
23.3
zanonimizowany1294535
23
Pretorianin

Zero glitchy zero bugów. A crashe systemu to crashe. Ewidentnie za słaby sprzęt bo jak za dużo się dzieje to crashuje.
Po prostu mówię jak mam po co mam ściemniać.
Framerate jest słaby ok ale żadnych glitchy nie miałem a gram od premiery od day1 patcha.

post wyedytowany przez zanonimizowany1294535 2021-01-17 20:24:50
17.01.2021 20:38
Dzienciou
23.4
2
Dzienciou
159
Generał

Wyślij swoje ps4 do CDPR to może uratujesz całą firmę. Poważnie. Jeszcze Ci za to zapłacą. Z Twoją wersją wygrają niemal każdą argumentację w sądzie i w mediach.

17.01.2021 20:44
👍
23.5
zanonimizowany1294535
23
Pretorianin

Nie muszę nikogo przekonywać ani nic bo mam to gdzieś.
Po prostu dziwię tymi wszystkimi problemami z wersją konsolową.
Tak jak mówię przeszedłem grę raz, teraz gram drugi.
Gra nie jest idealna ale stan techniczny to ostatnia rzecz do której bym się przyczepił.
To tyle. Pozdro.

17.01.2021 23:02
Dzienciou
23.6
Dzienciou
159
Generał

spoko. Nie chciałem być złośliwy a pewnie tak wyszło.

17.01.2021 23:03
23.7
5
Tasdeadman
45
Generał

krontes czyli albo kłamiesz albo masz problemy ze wzrokiem, bo niektóre błędy są w 100% powtarzalne, jak choćby to że śmieci na wysypisku lewitują bo to nie jest błąd który może wystąpić, to jest błąd przy tworzeniu świata i ma go każdy gracz.

18.01.2021 00:41
xKoweKx [stalker.pl]
23.8
xKoweKx [stalker.pl]
136
Stalker

wymień wszczepy w oczach, ziomek

17.01.2021 20:11
24
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Voltron
104
Konsul

CDP jak Bioware. Cyberpunk 2077 to jak kalka Anthem jeżeli chodzi o produkcję. Masa obietnic, kłamliwe trailery i zapowiedzi, obiecanki cacanki jak to gra będzie rewolucją, a okazuje się że projektu nie ma kto robić, silnik się nie nadaje, zespoły za dużo, management olewa feedback devów i jest zawsze taki jeden Badowkski (w Bioware też był taki ale nie pamiętam nazwiska) który uważa że wie wszystko lepiej, i jest specjalistą od wszystkiego - gameplay, fabuła, postaci, mechanka, projekt świata, dialogi - wszystko ma być tak jak On chce. I po 2-4 latach nagle wszysto musi być zmeniane, robione od nowa, reset. I potem na ostatnią chwilę sklejanie frankensteina i wypuszczanie bubla.

Bo choć CP2077 jest lepszą produkcją niż Anthem to obie są tylko cieniem tego co mogły być gdyby tacy Badowscy nie byli kretynami o ego większym od księżyca i umieli przyjąć feedback od tych którzy się lepiej na czymś znają.

17.01.2021 20:19
enrique
24.1
enrique
35
Konsul

Trafione w punkt.

17.01.2021 20:26
Wilk1999
25
odpowiedz
Wilk1999
44
Wilkołak Asasin

Adam Badowski zdołał podważyć drobnostki, ale ważniejsze kwestie dalej będą na nim ciążyć.

17.01.2021 20:26
👎
26
odpowiedz
zanonimizowany1222151
36
Generał

A pies mu mordę lizał.

17.01.2021 21:04
lordpilot
😈
27
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
lordpilot
211
Legend

Sytuacja podobna jak przy "Anthem" (różnica - CP 2077 nie jest klapą, jest komercyjnym sukcesem):

https://www.gry-online.pl/newsroom/kotaku-ujawnia-dramat-produkcji-anthem-demo-z-e3-2017-bylo-sciema/z01bebf

^^BioWare wówczas również nie odniosło się do zarzutów Schreiera, choć pijarowcy kanadyjskiego dewelopera IMO zachowali się dużo bardziej elegancko, nikt tam się nie pluł, że nie było wypowiedzi pod swoim imieniem i nazwiskiem ;-).Odpowiedni odnośnik jest w zalinkowanym artykule. Natomiast Badowski w zasadzie nie polemizuje z artykułem Schreiera, punktowanie jakichś czwartorzędnych bzdetów nie jest polemiką. A skoro polemiki brak, to znaczy, że Schreier miał rację i wykonał rzetelną, dziennikarską robotę. Zgadzam się, że lepiej nic nie mówić, niż mówić głupio, pleść kocopoły.

ps. Ciekawostką jest dla mnie porównanie komentarzy :). Pod artykułem o "Anthem" nikt nie podważał warsztatu Schreiera, nie było też antysemickich wpisów. Ok, nie było też TaksówkarzaPL, nie miał tu wtedy jeszcze konta. Niemniej to ciekawe jest, no ale wtedy Jason pisał o nieprawidłowościach w kanadyjskiej firmie, nie w polskiej ;-).

Bukary

Mówisz o wersji konsolowej?

Może miał po prostu szczęście i tyle. Ja na wersji 1.06 (najnowszej) już miałem kilka "game breaking" bugów w wątku głównym i pobocznych. Wiele z nich (większość) jest związana z kolizją obiektów, więc trzeba uważać gdzie i jak się strzela. Mogę więc przyjąć, że jak ktoś gra "po cichu", to połowy z nich nie zauważy albo i nie będzie ich miał, daleki jestem więc od nazywania kogokolwiek kłamcą. Jako gracz z długim stażem, od razu widzę, gdzie jest już pozamiatane i trzeba załadować zapis ;-). Ot choćby quest z Panam, ten gdzie

spoiler start

mamy odzyskać jej auto.

spoiler stop

Zalecane jest żeby przejść go po cichu, ale zrobiłem rozpierduchę :).

spoiler start

Bandziora trzymającego kluczyki zastrzeliłem tak, że upadł na skrzynie i się w nie wtopił :P. Kluczyków nie mogłem wtedy podnieść.

spoiler stop

Load i tym razem strzelałem tak, żeby rzeczony bandzior padł na "płaskim". I wtedy poszło :)

Takich rzeczy jest naprawdę mnóstwo, jeśli grasz "na rympał" zostawiając za sobą stosy trupów, a tak chce przejść za pierwszym razem, bo przyjemnie się w Cyberpunku strzela :). Już nie wspomnę o przechodniach, którzy np. potrafią iść w kierunku ściany, ale nie potrafią jej ominąć tylko drepczą tam w miejscu :P. Nie wiem czy takie "atrakcje" są też na PC, być może nie ;-). Są też rzeczy poważniejsze - w misji z Peralezami miałem dwa żółte dialogi, ale gra uparcie pozwalała mi wybrać tylko ten górny. Zaznaczam, że ten drugi nie miał żadnych obostrzeń typu wymagane posiadanie odpowiedniej ilości punktów wpakowanych w jakąś cechę.

Ach, w ogóle już tu nie wspominam o takich "drobnostkach" jak konsolowy interfejs, przypominający jakiś "placeholder" skopiowany żywcem z PC ;-). Toż to nie bug, tylko "feature" ;-)

post wyedytowany przez lordpilot 2021-01-17 21:28:52
17.01.2021 21:13
enrique
27.1
enrique
35
Konsul

I znowu trafione w punkt.

17.01.2021 21:27
Bukary
27.2
5
Bukary
222
Legend

Od kilku dni mamy do czynienia z kolejnymi odsłonami deprymującej farsy: Sasko - Iwiński - Schreier - Badowski. Najpierw ćwierknięcie sugerujące, że nic złego się tak naprawdę nie stało, a gra jest w dobrym stanie. Następnie korporacyjne przeprosiny pod publiczkę (chyba głównie giełdową). Potem kilka nieprzyjemnych informacji prosto z jaskini lwa. A na koniec infantylny kontratak współwinnego. Najgorsze w tym wszystkim jest właśnie to, że ważne figury w CDPR wciąż udają Greka, wysyłając w świat fałszywy komunikat: tak, wersja na konsole jest niegotowa, ale wersja PC to dla nas powód do dumy i obiekt zachwytów branżowej prasy. Aż się nóż w kieszeni otwiera.

A doskonałym komentarzem do tych zagrywek pod publiczkę i pokrętnych tłumaczeń (a właściwie gwoździem do korporacyjnej trumny) jest opublikowany dziś filmik Crowbcata. Niby nic nowego, a jednak po jego obejrzeniu nasuwa się dość przykra konstatacja: może i prezes wziął na siebie winę, bo wydał decyzję o publikacji gry (robiąc tym samym z gęby innych pracowników cholewę), ale nakręcaniem spirali kłamliwych (albo naiwnych) obietnic zajmowali się właściwie wszyscy członkowie zespołu, którzy rozmawiali z mediami. Obiecywali praktycznie do samego końca złote góry, więc nic dziwnego, że gracze mieli ogromne oczekiwania.

I bardzo bym chciał, żeby słynne dictum Kochanowskiego ("Polak przed szkodą i po szkodzie głupi") tym razem się nie sprawdziło i żeby CDPR nie stał się polskim BioWare. Ale po ostatnich wypowiedziach Saski, Iwińskiego i Badowskiego czarno to widzę. Albo niewiele zrozumieli z tego, co się stało (wersja PC też nadaje się do gruntownej przeróbki przed wydaniem fabularnych dodatków), albo do każdego wypowiedzianego słowa dołączają w myślach przypis: "Pamiętaj, że jesteśmy na giełdzie". ;)

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-17 21:35:13
17.01.2021 23:51
Dzienciou
27.3
1
Dzienciou
159
Generał

wydaje mi się, że od momentu wejścia na giełdę jakby CDPR woda sodowa uderzyła do głowy. Przejrzyjcie sobie newsy z GOL'a przed premierą i powiedzcie mi jak często u innych deweloperów w niusach przewijają się hasła takie jak prezes zarządu, spotkanie inwestorów, akcje na giełdzie, spółka itd. Powoli stawało się dla mnie jasne, że najważniejsze dla CDPR były wzrosty cen akcji a gra to chyba jakiś skutek uboczny.

18.01.2021 00:11
27.4
laki2217
126
Generał

Niestety, ale Bioware potrzebowało czasu za nim się stoczyło. Ile świetnych tytułów stworzyli a ile CD RED. Zaczyna coraz więcej brudów wychodzić a cyberpunk jest kumulacją wszystkich problemów wewnętrznych firmy. To nie jest tak, że tylko cyberpunk zepsuli. Wiedźmin również ma bolączki, ale ratuje je przede wszystkim fabuła jak i prostota do zaprojektowania technicznej strony świata fantasy. Ci, którzy bronią CD RED powinni zrozumieć, że to nie ciekawie wygląda. To nie jest normalne a dziennikarz prawdopodobnie ma racje, czyli wykonał swoją robotę. Również dobrze to spora liczba osób może być zamieszana w firmie. Co jeszcze martwi to oni się skupią na konsolach a wersje PC mogą olać w pewnym momencie. Ta gra nie wymaga tylko naprawienia bugów...

18.01.2021 01:31
27.5
zanonimizowany1311749
13
Konsul

Przeszedłem na geforce now żadnych błędów na jakieś tam w stylu raz czy dwa wapdłem pod mapę.

17.01.2021 22:09
28
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Antonowski
22
Chorąży

Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Powiedzmy sobie szczerze:

przyczyna większości problemów CDP(R) tkwi w fatalnym zarządzaniu. Badowski w pionie produkcji gier ponosi za to główną odpowiedzialność. Facet powinien zostać zwolniony dyscyplinarnie za niekompetencje i wielokrotne narażenie firmy na straty wizerunkowe i materialne. Oczywiście to nie jest tak, że zarząd, do którego B. należy, jest święty (wręcz przeciwnie). Chodzi po prostu o to, że Badowski, jak w soczewce skupia główne bolączki firmy - on kompletnie nie potrafi zarządzać wielkim zespołem, kompletnie nie wie, jak sprawnie planować i koordynować jego pracę, aby maszyna się gładko toczyła i wreszcie w ogóle nie zna się na projektowaniu gier - jemu tylko coś się wydaje. Jakby tego było mało, w firmie panuje fatalna komunikacja wewnętrzna i polityka personalna. Adam Badowski - facet po filozofii - był grafikiem, projektantem reklam i szefem artystycznym. Teraz ten człowiek jest szefem największego polskiego studia deweloperskiego i reżyserem jednej z najdroższych gier w historii tej branży! On się kompletnie na tym nie zna. Swoją pozycję zbudował na długoletnim stażu i odpowiednich stosunkach personalnych, a nie na najwyższych lotów kompetencjach oraz doświadczeniu designerskim, programistycznym i menadżerskim. Nawet w kwestiach artystycznych w CDPR są (a przynajmniej kiedyś byli) ludzie o klasę od niego lepsi. Gość powinien zostać odwołany z funkcji szefa studia w trybie pilnym. To nie jest wcale tak, że on szkodzi firmie od niedawna. Szkody zaczął wyrządzać znacznie, znacznie wcześniej, jeszcze w czasie produkcji W3. CD Projekt powinien zatrudnić menadżera z prawdziwego zdarzenia - człowieka, który zaprowadzi porządek, który wie, jak właściwie planować produkcję, koordynować pracę wielkich zespołów ludzkich, który doceni umiejętności i doświadczenie najlepszych członków ekipy. CDPR potrzebuje lidera, który poprowadzi i uskrzydli całą ekipę - kogoś, kto będzie pilnował zaplanowanego dużo wcześniej toru produkcji, normalnego - a nie morderczego - tempa pracy. CDPR potrzebuje szefa, który nie będzie głuchy na dyskusję wewnętrzną dotyczącą kształtu gry; człowieka który wysłucha mądrzejszych i bardziej doświadczonych w tych kwestiach specjalistów. Lider musi znać się na ludziach, musi promować najzdolniejszych, utrzymywać wysokie morale zespołów i ufać ich doświadczeniu. Absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek formy mobbingu - ani ze strony lidera, ani szefów zespołów mu podległych. Krótko mówiąc - Badowski powinien zniknąć z zajmowanego stanowiska. Zarządzanie to słaba strona CDPR od czasów Wiedźmina 1. Jego producent, Maciek Miąsik, swego czasu powiedział, że W1 to doskonały przykład na to, jak nie należy produkować gier komputerowych. Jeśli CDP(R) nie podejmie żadnych zmian na tym polu, to nie tylko nie będzie lepiej - będzie znacznie gorzej. Co z tego, że firma wyszła na plus po premierze, skoro straciła twarz? Mogła zarobić znacznie więcej, uniknąć załamania reputacji wśród graczy, inwestorów i pracowników. Sytuacja w CDPR jest zła i wymaga daleko posuniętych zmian - odwołanie Badowskiego i zatrudnienie prawdziwego lidera to dobry początek.

18.01.2021 00:19
28.1
Iutz
6
Generał

Tak tez mi sie wydawalo...

18.01.2021 02:19
A.l.e.X
👎
28.2
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Tylko że on jest nie odwołalny bo to firma rodzinna. Może odejść sam ma 150k lub teraz i wiecej akcji cdp i sobie je spienieży wiec na życie bedzie miał. Poza tym to jego wskazują jako ojca sukcesu W3. Polecam porównać creditsy obu gier jak to ludzie mają dość pracy w kołchozie.

18.01.2021 09:01
Cainoor
28.3
Cainoor
264
Mów mi wuju

Wybacz, ale ten post imo to totalna bzdura.

O gosciu z najwiekszym doswiadczeniem w PL piszesz, ze sie „nie zna”, ze mu sie jedynie „wydaje”. Lol.

I sugerujesz, ze tam potrzeba „manadzera”. Buahahaha. Lider kreatywny, ze szkola designu i rezyserki wprost z MBA, na pewno zrobi robote :)

Publikacja tej gry na konsole w tym stanie to byla bledna decyzja Zarzadu i wymagala pracy szeregu innych ludzi. Menadzerow tam ci pod dostatek. Ludzi z wizja, jaka ma Badowski, z jego know how, wyczuciem, doswiadczeniem - raczej na rynku nie ma zbyt wielu...

18.01.2021 09:53
28.4
1
Nivanriell
39
Pretorianin

Cainoor

A ja bym wizji Badowskiego nie przeceniała. Co z tego, że Cyberpunk dobrze wypada w powierzchownych aspektach jak całkowicie brak mu głębi? Ktoś zadecydował by olać balans rozgrywki, zatwierdzić AI najgorsze od 20 lat, pominąć aktywności poboczne itd.

Jeżeli tam rzeczywiście wypracowuje się tyle nadgodzin z powodu chaosu w takcie tworzenia to znaczy, że nie ma tam kto zarządzać dobrze ludźmi.

post wyedytowany przez Nivanriell 2021-01-18 09:57:40
18.01.2021 11:12
28.5
Antonowski
22
Chorąży

A.l.e.X
Jaka firma rodzinna? Przecież od tego jest zarząd, żeby decydować o kierunku rozwoju spółki. Spółki notowanej na giełdzie. A ojców sukcesu W3 jest wielu. A Badowski odpowiada m.in. za to, że ekipa crunchowała ponad rok. Nawiasem mówiąc W3 pozostawia wiele do życzenia - to oczywiście tylko moje zdanie. Widać to pięknie po zainstalowaniu modów (i nie mam tu na myśli modów graficznych oczywiście).

Cainoor

Dokładnie opisałem osobę, o jaką mi chodzi. Nie wspominałem o żadnych liderach z MBA, więc walisz w chochoła, któregoś sam postawił. Piszesz, że Badowski ma największe doświadczenie w Polsce - guzik prawda. Są weterani z dużo większym doświadczeniem, ot chociażby Maciej Miąsik, o którym wspomniałem - on też krytykuje zarządzanie w CDPR.

Jestem oczywiście świadom deficytu odpowiednich ludzi w Polsce, dlatego w razie problemów ze znalezieniem nowego menadżera trzeba by ewentualnie pomyśleć o zatrudnieniu kogoś z zagranicy, a więc za konkretne pieniądze. Ale spółkę stać na to. W dłuższej perspektywie wszyscy wyjdą na tym lepiej.

Decyzja zarządu była rzecz jasna fatalna w skutkach, ale też związana ze złym zarządzaniem CDPR i złą komunikacją wewnętrzną. Badowski, będąc w zarządzie, mógł powstrzymać prezesów. Musiał wiedzieć o tych problemach, A jeśli o nich nie wiedział, to tym gorzej to o nim świadczy jako szefie CDPR. Fiasko CP to nie jest kwestia tylko decyzji w łonie zarządu - to wypadkowa problemów, które nawarstwiają się w Redanii od wielu lat.

Nivanriell
Już sam fakt, że szef studia zostaje reżyserem gry świadczy o tym, że zarządzanie leży i kwiczy. To zdecydowanie za wiele na jedną osobę.

17.01.2021 22:16
Bezi2598
29
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bezi2598
140
Legend

Jestem ciekaw jakie CD Projekt ma obecnie plany. Bo udawanie, że gra jest świetna (jest, ale tylko pod kilkoma względami) im na dobre nie wyjdzie. Jeżeli chcą wydać fabularne dodatki to wymagane są przebudowy mnóstwa mechanik w grze. Bez zmian nikt nie będzie zainteresowany wydawaniem pieniędzy na fabularny content.
Czy może zrezygnują z dodatków i zaraz ogłoszą Wiedźmina 4?

No jak dla mnie to tutaj potrzebne są pracę na skalę No Man's Sky po premierze.

Pada dużo dużych słów, ale działań brak. Na razie mamy zapowiedziane dwa patche poprawiające błędy i opóźnienie wersji na nowe konsole. Czyli na razie zadeklarowali się na poprawienie bugów. To o wiele za mało.

18.01.2021 01:12
29.1
1
Iutz
6
Generał

No Man's Sky byl gra niedokonczona.
Cyberpunk nie jest nawet zaczety.

Co z tego, ze jakosc assetow jest wysoka, skoro lezy caly fundament gry. Najwazniejsze chyba to jest to co powiedzieli programisci o "ukladaniu torow przed pedzacym pociagiem", tego juz nikt nie naprawi, a na pewno nie w ciagu roku.
Przyznam szczerze, ze na poczatku troche sie ludzilem, ale chyba nie ma sie co czarowac.

post wyedytowany przez Iutz 2021-01-18 01:13:28
18.01.2021 08:37
Bukary
29.2
Bukary
222
Legend

No Man's Sky byl gra niedokonczona.
Cyberpunk nie jest nawet zaczety.

Co to w ogóle znaczy, że "nie jest zaczęty"? To gra nie tylko zaczęta, ale też w co najmniej 3/4 ukończona. ;)

18.01.2021 13:38
29.3
Iutz
6
Generał

Przeciez wytlumaczylem ci co znaczy nie zaczety.

To gra nie tylko zaczęta, ale też w co najmniej 3/4 ukończona.
Oczywiscie, i stad mamy wyskakujacych policjantow, statki powietrzne przelatujace przez budynki, totalnie spieprzony ruch uliczny. W tym produkcie nie ma synergii pomiedzy modulami, wszystko wyglada jak pisane "bo akurat trzeba wlasnie teraz to zrobic."
W No Man's Sky trzeba bylo dodac rzeczy (bo zabraklo czasu), badz zaprojektowac nowe moduly, ktore nie mialy wiekszych problemow ze wspolpraca z tymi istniejacymi, podstawka funkcjonowala bez zarzutu, bugi byly sporadyczne, ale i projekt jest duzo mniejszy.
W CP mamy ogromny projekt, ktory dobrze wyglada, ale jest zle oprogramowany, pamietajmy, ze oni przesuneli premiere zeby wyeliminowac bugi i glitche a wyglada ze musza przepisywac kod "zeby dzialalo"

18.01.2021 13:49
Bukary
29.4
Bukary
222
Legend

i stad mamy wyskakujacych policjantow, statki powietrzne przelatujace przez budynki, totalnie spieprzony ruch uliczny. W tym produkcie nie ma synergii pomiedzy modulami, wszystko wyglada jak pisane "bo akurat trzeba wlasnie teraz to zrobic."

Trudno powiedzieć, jak to wygląda "od kuchni". Nigdy nie bawiłem się w modowanie w silniku CDPR, więc nie wiem, jak tam działają ścieżki AI, systemy kolizji, konfiguracje skryptowe itd. Być może część architektury miejskiej (zwłaszcza na wysokości lub w miejscach niedostępnych dla gracza) ma formę "niekolizyjnych" obiektów (makiet), co odciąża nieco procesor lub kartę graficzną, i stąd problemy, o których wspomniałeś. Ale to wcale nie musi oznaczać, że mamy do czynienia z fatalną bazą pod budowanie całego świata skryptowo-graficznego.

To jednak tylko dywagacje. Rzeczywiście gra wygląda na tworzoną modułowo w środowisku, które nie zawiera prostych matryc do wrzucania działającej zawartości, czego dobrym przykładem jest system policyjny, a więc dosyć prymitywne skopiowanie skryptowania związanego z przywoływaniem wierzchowca (czy pojazdu) na sztuczną (rzekomo) inteligencję.

Chętnie bym posłuchał opinii jakichś moderów pracujących z tym silnikiem (bo od samych deweloperów niczego się na pewno nie dowiemy).

18.01.2021 01:07
Herr Pietrus
😊
30
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
224
Ficyt

Koniec świata, nawet Bukary uderza w krytyczne tony, ten sam Bukary, co to rozpływał się nad wspaniałym, przemyślanym systemem rozwoju postaci, kapitalnie rozwiązanym skradaniem i golnie problemów z grą nie widział... ;)

A szambo jak widzę wybija coraz mocniej, tylko czy wyniknie z tego coś dobrego? Gry nie odpicują, to jasne, skończy się na kilku patchach.

Potem ogłoszą Wiedźmina 4 i stado baranów znowu zrobi 10 mln. pre-orderów.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-01-18 01:08:26
18.01.2021 01:58
30.1
laki2217
126
Generał

Niestety, ale by wyszło coś z tego dobrego to CD RED niestety musiał by na prawdę ucierpieć w zyskach. Tak by konkurenci zobaczyli, gdzie jest granica jak na razie. W Polsce to dominuje uwielbienie cyberpunka bo to Polska firma i tyle. Ja nie mam sentymentu do korporacji.

18.01.2021 04:44
Bezi2598
30.2
Bezi2598
140
Legend

Ogólnie jeżeli chodzi o walkę i rozwój postaci to jest tak samo jak w Wiedźminie 3 tylko gorzej ;)

To znaczy, z początku wszystko wydaje się ok, granie "gołą" postacią nawet potrafi jakieś wyzwanie stanowić tylko później jest gorzej. Wystarczy kilka perków (które bardzo szybko można zdobyć), postać trochę urośnie w siłę, przeciwnicy niekoniecznie no i walka staje się banalna do końca gry. Do tego gra sprawia wrażenie z początku, że później pojawi się więcej opcji (choćby hakowanie, wcale nie jest takie rozbudowane jak się na początku wydaje), no ale okazuje się, że się nie pojawia i cały gameplay wygląda identycznie przez całą grę. Do tego gra, bronie, postać ma mnóstwo statystyk, które w gruncie rzeczy niewiele się liczą. Loot nie sprawia radości, bardziej irytuje, bo zbieramy te same bronie tylko z wyższym levelem. Grze o wiele lepiej by wyszło jednorazowe zdobywanie broni (nie wiem, choćby jako nagrody w zadaniach) i prosty system ich ulepszeń. Wywalić skalowanie przeciwników.
Do tego skradanie jest bardzo płytkie i nudne (zajmuje więcej czasu), a perki wcale tego aspektu jakoś nie poprawiają. Lepiej jest wystrzelać wszystkich od razu, bo i tak w żadnym zadaniu to różnicy nie robi.

Do mechanik z Wiedźmina 3 miałem podobne zastrzeżenia, po co te wszystkie dziwne hack and slashowe elementy gry w grze RPG? Rozwój postaci na bazie zadajesz 10% większa obrażenia od broni x albo milion broni o różnych levelach. To jest chyba tylko po to, żeby udawać głębie gry gdy w gruncie rzeczy te mechaniki są bardzo płytkie. A w tych grach proste, przejrzyste mechaniki RPGi o wiele bardziej by pasowały. Nie wiem też po co jest w tych grach zbieranie śmieci z którymi jedyne co można zrobić to sprzedać vendorowi.
Wiedźmin 3 był o tyle dobry, że miał questy ze zbieraniem Wiedźmińskiego rynsztunku i to jako tako ratowało ten system. Całe resztę itemów z gry mogliby wywalić (wraz z całym systemem levelów przeciwników) i gra na tym by nie straciła, wręcz zyskała. Matko, co 10 minut znajdować nowy legendarny miecz, ale ekscytacja!

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-18 04:47:51
18.01.2021 07:45
Bukary
👎
30.3
Bukary
222
Legend

i golnie problemów z grą nie widział...

Herr Pietrus, rozumiem polemiczne (i ironiczne) zacięcie, ale zanim napiszesz nieprawdę, warto się dwa razy zastanowić. :P

Po pierwsze, wielokrotnie pisałem, że CP2077 to gra, która ma różnorodne problemy. Wymieniałem nawet konkretne usterki, które wymagają naprawy. IMHO konieczna jest gruntowna przeróbka kilku mechanizmów czy elementów (i akurat skradanie do nich nie należy) przed wydaniem dodatków fabularnych. I dlatego pojawiające się od kilku dni sugestie deweloperów, że wersja PC jest powodem do dumy, dość mocno mnie wkurzają. To, że dyskutuję nieraz na temat niesłusznych (moim zdaniem) zarzutów, wcale nie znaczy, że nie widzę innych niedoróbek.

Po drugie, pisałem też wielokrotnie, że POMIMO tych wszystkich problemów CP2077 jest dla mnie najlepszym doświadczeniem growym od dłuższego czasu. Nic się w tym względzie nie zmieniło. Wystarczy zerknąć do wątku o CP2077.

post wyedytowany przez Bukary 2021-01-18 07:56:46
18.01.2021 01:33
31
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Ten filmik, kory został udostępniony w komentarzach mogę podsumować tak: Produkcja tego "dzieła" opierała się tylko i wyłącznie na kłamstwach i nic więcej. Człowiek na prawdę po tym wszystkim myślał, że otrzyma grę co najmniej "dopracowaną" i będzie trzymała pewien standard. Tutaj sukcesem jest marketing bo ilość gadżetów i cały" hype", którą twórcy sami pompowali wywiadami, trailerami i obietnicami gry RPG ludzie uwierzyli. Tutaj miała być gra, która dorówna RDR 2 dopracowaniem. Scenariusz, który też nie jest tym czym zapowiadali. Najgorsze jest to, że spora liczba graczy nie widzi problemu w tym, że firma podniosła poprzeczkę w oszukiwaniu w materiałach przedpremierowych. Na razie nikt się w tym nie odważył aż tak popłynąć by tylko sprzedać grę. Faktycznie, że gry potrafią się różnić od zapowiedzi, ale tutaj osiągnęli w mistrzostwo w tym czym nie powinni. Po prostu wykorzystali zaufanie fanów po wiedźminie a fani dalej firmę bronią bo gra może się podobać, ale takie praktyki nie powinny być premiowane. Zniszczyli całą swoją reputację i do tego Polska firma.

18.01.2021 01:34
32
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1311749
13
Konsul

czy ktoś ma info na temat czy Mike Podsmith komentował stan gry oraz czy zamierza dalej udzielać licencji na swiat cdpowi czy ktoś ma jakieś info na ten temat.

18.01.2021 04:02
SpoconaZofia
32.1
SpoconaZofia
80
Legend

Tylko z tego co Angry Joe napisał i omówił na filmiku. Mike Podsmith wierzy w redów że naprawia grę. I nie ma do nich żadnych pretensji. Gra ma pewne problemy ale są do naprawienia. Nikt nie dyskutował o zabranie jakichkolwiek licencji. To jest oficjalne.A nie oficjalnie to nie wiadomo :P

18.01.2021 02:06
A.l.e.X
👎
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Jedno jest pewne ludzie z cdp nie mają nikogo od kontaktu z mediami i wizerunku. Taka firma i nie ma żadnego speca który by im zredagował tekst i powiedział co moga a czego nie mogą mówić.

Wkurza mnie też obowiazek gadania w języku angielskim w Polsce. Jak ktoś podejmuje pracę w PL to niech się uczy polskiego jak mu nie odpowiada że rozmawiają z nim po angelsku. Ciekawe czy jakbym się zatrudnił w jakieś firmie w niemczech czy japonii to by w firmie rozmawiali po angielsku lub polsku ?!

18.01.2021 09:06
Cainoor
😎
33.1
Cainoor
264
Mów mi wuju
Image

Odpowiedz rednacza strefy inwestorow ;)

post wyedytowany przez Cainoor 2021-01-18 09:07:08
18.01.2021 17:15
madmec
33.2
madmec
88
Generał

To samo pomyslalem. Przeciez to amatorka, szczegolnie w przypadku zagrozenia pozwami. Co wskazuje na panike i brak profesjonalizmu w tej sferze.

A cala reszta to dosc ostre spekualcje, bo jakby wersje konsolowe byly ok, to nikt by nie biadolil nad jakoscia zarzadzania. Czytajac te wsztstkie doniesienia, to zaryzykowali i sie nie udalo do konca, bo crunch, ambicja i rzucanie sie na trudne projekty to charakterystyka firm ktore chca cos zmienic. Ze branza to kolchozy to juz wiemy od dawna.

post wyedytowany przez madmec 2021-01-18 17:15:59
18.01.2021 20:30
A.l.e.X
😂
33.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Cainoor - powiedz mi kto normalny ma zdjęcia profilowe takie jak oni ;) strefa inwestorów ja je...

18.01.2021 07:30
mutrin
34
odpowiedz
mutrin
26
Centurion

a można było wystawić cyberpunka na nowe konsole jako "exkusiw" i mocne PC. Przesunąć jeśli trzeba ( bo i tak ciągle był przesuwany).
Ciekawe, że recenzje wielu znanych yutuberów w tym GO, nie jadą po grze. Są tam jakieś błędy, ale ogólnie gra ma świetne oceny.
Chyba bardziej chodzi tu o "grillowanie" - CDP to świetne studio, które mogło jeszcze bardziej umocnić swoją pozycje w branży. Tak więc dowalać kiedy słaby to norma w biznesie.
Kubeł zimnej wody CDP się przyda. Niech biorą przykład z No Men Sky - czyli zamknąć mordy, brać się do roboty i jakoś to przetrwać pokazując wyniki pracy.

18.01.2021 08:37
35
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
deathcoder
50
Pretorianin

Ciekaw jestem, czy którykolwiek z redaktorów takich serwisów jak ten ma chociaż minimum poczucia, że przyczynili się do tej sytuacji. Dostali zbugowaną wersję gry i mimo to wystawili oceny 9 / 10 i 10 / 10 ZAWIERZAJĄC producentowi.

I ja tu nie mówię o tym, że przeszkadza mi wycięta zawartość. Gra należy do producenta i producent ma prawo robić z nią co mu się podoba, ALE...

Brak JAKIEJKOLWIEK sensownej inteligencji policji, tłumu, NPCów, pustota miasta i nagromadzenie licznych błędów są czymś co absolutnie nie powinno pozwalać na ofiarowanie jakiegokolwiek kredytu zaufania CEDEPOWI.

Tymczasem redaktorzy zagrali z graczami w wystawili wysokie noty i w tej chwili CDP ma dla siebie usprawiedliwienie. Przecież na PC''tac jest tak wysoko oceniana nasza gra, zatem jakiekolwiek czepialstwo nie ma sensu.

DE FACTo obawiam się, że właśnie w wyniku postawy redaktorów wiele kwestii które bolą graczy NIE ZOSTANĄ naprawione.

Ja osobiście straciłem zaufanie nie tylko do CDPu ale też to redakcji GOL;''a i wielu innych tego typu serwisów. Tak się nie robi. Po prostu. Albo gra działa albo nie działa. Albo jesteście uczciwy, albo lecicie w kulki dla kasy, klików itp.

post wyedytowany przez Admina 2021-01-18 17:31:30
18.01.2021 09:34
Dzienciou
35.1
Dzienciou
159
Generał

Oczywiście, że się nie poczuwają. Nie żartuj :)

18.01.2021 09:50
elathir
35.2
1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Bo widzisz, na PC, a taką kopię dostali, ta gra to 9 dla większości recenzentów pomimo błędów. Ta ocena je uwzględniła, bo gdyby nie one to by niemal same 10 na 10 leciały.

Policja w tej grze to mało istotny szczegół, z którym przy normalnym graniu jako gracz praktycznie nie mamy do czynienia. Ta gra to nie GTA i zabawa w rozróbę. Ja przez około 100h z policją miałem do czynienia z 3-4 razy gdy nie chcący potrąciłem pieszego i całe moje doświadczenie to było przed nią zwiać. Ona tam jest tylko po to byśmy nie robili sobie z miasta strzelnicy, jako swoisty bezpiecznik. A w tym celu uproszczona jej wersja nie jest problemem.

Gra ma oczywiście swoje problemy, ale wiele rzeczy robi w tak świetny sposób, że dla mnie, jak i wielu recenzentów, to jedna z najlepszych gier ostatnich lat.

post wyedytowany przez elathir 2021-01-18 09:54:48
18.01.2021 10:16
Qverty
35.3
1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

^^takich klientów wychowała sobie branża, nieistniejąca policja bez AI respiąca się przed oczami "to mało istotny szczegół".

Ja bym ci nawet przyklasnął gdyby to był jedyny problem tej gry.

18.01.2021 10:42
35.4
deathcoder
50
Pretorianin

elathir powiem Ci tak. Jeśli uznajesz, że policja pojawiająca się nad Twoja głową, albo w ścianach albo w zamkniętym pomieszczeniu to jest mało istotny szczegół to znaczy, że masz zupełnie inne wymagania ode mnie.

Jeśli uznajesz, że deklaracja ŻYJĄCEGO MIASTA odniesiona do npców podążających krótkimi ścieżkami, absurdalnie reagujących na zachowanie gracza to detal to sorry winettou, ale to już nie jest już kwestia innych wymagań, ale zupełnie inaczej położonej poprzeczki.

Powiem Ci tak. Jak nie przeszkadzają mi lewitujące przedmioty - uważam je za nieistotny detal, jak mam w nosie temat doczytujących się tekstur itd. tak sytuacja, w której od samego początku gry widzę mnóstwo elementów realnie niedopracowanych gdzie programiści poszli na skróty by JAKOŚ to działało trafia mnie szlag.

Prosty przykład. Jackie podchodzi do lady i zabrakło połączenia animacji chodu (chodzenia) z animacją umiejscowienia go przy ladzie, więc następuje gwałtony przeskosz, w jednej chwili widzisz go idącego do laty, a potem klik i nagle stoi w zupełnie innej pozie. To jest rzecz, która wybija mnie z gry.

Przykład inny. Na samym począktu nie poszedłem od razi do Jackiego tylko pojechałem w miasto żeby się rozejrzeć. Wróciłem, zostawiłem samochód n apoboczu. POszedłem do jackiego, rozmowa, pitu pitu, i pierwsze przywołanie samochodu V. Miał być odpicowany jak ta lala, więc spodziewałem sie efektu WOW. I co? Owszem pojawił się :) ale raczył WBIĆ SIĘ pod wczesniej zostawiony przeze mnie ukradziony samochód - nie wiedziałem, że to miejsce jest zarezerwowane dla skryptyu i zamiast efekt u wow był śmiech. Potem idę z Jackiem do tego samochodu - ten drugi nadal leży mu na dachu, wsiadamy do samochodu iiii... na moich oczach samochód zniknął.

To są rzeczy, które nie są małą niedoróbką, którą da się wykryć po iluś godzinach grania. Od wejścia w ten świat non stop widzę jak NPC jest, odwracam się, odwracam się z powrotem NPCa nie ma. Notorycznie natrafiam na mniejsze lub większe niedoróbki, które NIE SĄ BŁĘDAMI. Jestem programistą od 15 lat i potrafię odróżnic BŁĄD W GRZE, czyli przypadkowo nie działąjący skrypt, od czegoś co jest zwyczajnym pójściem na skróty.

Błędem jest sytuacja, w której jakiś skrypt Ci się nei odpala, jakiś przedmiot lewituje, jakieś tekstury się przenikają, ale błędem NIE JEST sytuacja, w której NPC znika. TO jest wynik działania kawałka kodu, który został napisany na szybko. Tak samo jak ten znikający samochód. On nie znika w wyniku błędu. Znika, bo skrypt jest napisany tak: jeśli nie wiesz co zrobić z obiektem i jak obiekt powinien się zachować usuń go.

Ja mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach poprzezczka postawiona przez Ubisoft została połozona tak absurdalnie nisko, że wystarczy zrobić grę z ajeb***ą grafiką i fabuła, by absolutnie każdy babol techniczny został wybaczony.

Ta gra dopóki nie zostanie naprawiona NIE ZASŁUGUJE na wysokie noty, bo NIE JEST SKOŃCZONA.

Policja która pojawia się w taki sposób nie jest błędem. Jest wynikiem tego że została dodana do systemu w ostatniej chwili i po prostu NIE JEST SKONCZONA. Nie jestem w stanie uwierzyć w to by CDP który tak wysoko stawia sobie poprzeczkę w pewnych kwestiach takie rzeczy akceptował bez zająknięcia.

Trzeba było nie obiecywać żyjącego miasta, to bym go tu nie szukał. Proste jak budowa cepa.

18.01.2021 11:34
elathir
35.5
elathir
97
Czymże jest nuda?

Tylko jakoś te bugi to ja mogę napotkana na palcach jednej ręki policzyć. W GTAV, Skyrimie, czy masie innych gier miałem ich dużo więcej. Przez jakieś 100h gry grę ze względu na problemy musiałem wczytać dwukrotnie, do tego kilkukrotnie miałem typowe bugi z lewitującym przedmiotem czy inne takie. I tak wie, że jakiś tam procent graczy ma tego więcej, ale oceny graczy, recenzje na steamie itd. jasno wskazują, że problem dotyczy na PC mniejszości. W większości wypadków wynika to albo z źle dobranych ustawień do PC (ustawienie dużej gęstości tłumu przy słabym CPU powoduje liczne bugi), albo jak to u youtuberów z polowania przez godziny na bugi. Przecież takie zestawienia mamy o każdej grze. TLOU2 jest super dopracowaną grą a są filmiki pokazujące rozwalone animacje, blokujących się NPC itd.

A co do samej policji, równie dobrze można by się czepiać, że w GTAV nie ma zaawansowanej balistyki pocisków (w sensie lecą zawsze po linii prostej do celu), a przecież dużo strzelamy i przez to gra się do niczego nie nadaje.

A samo miasto robi o niebo lepsze i żywsze wrażenie niż jakiekolwiek miasto jakie widziałem (pomijam wioski na 50 NPC z ręcznie zaprojektowana każda postacią, bo to inny mechanizm i sytuacja).

18.01.2021 12:47
Bukary
35.6
Bukary
222
Legend

Kiedy CDPR dopracuje jakiś system, to mamy do czynienia z efektem WOW. Przykładem niech będą np. pojedynki z użyciem broni typu SMART, rozmieszczenie NPC-ów uwzględniające różne opcje skradania się w niezliczonych misjach, animacje ważnych postaci w czasie dialogów i różnych scenek, analiza braindansów w czasie śledztwa i poszukiwań seryjnego mordercy, rozwiązania fabularne i dialogi w wielu zadaniach, architektura wielu zakątków miasta itp.

Ale jak się nie przyłoży (pewnie z braku czasu), to mamy do czynienia z niewyobrażalną wręcz fuszerką, która dramatycznie odstaje od pozostałych elementów gry i (jestem przekonany) była używana w czasie produkcji jako rozwiązanie tymczasowe, które pozwalało na testowanie innych elementów produktu.

I podejrzewam, że końcowa ocena gry zależy w znacznej mierze od tego, co jest dla danego gracza najbardziej istotne. Jeśli interakcja z "żyjącym miastem", wówczas CP2077 dostanie może i nawet 3/10. Jeśli świetna historia i wciągająca walka za pomocą dobrze działających systemów (czyli na pewno nie walka wręcz), wówczas gra może dostać i 9/10. Jeśli z kolei znakomita fabuła i dobra droga rozwoju postaci, wtedy zobaczymy pewnie jakieś 6/10. Itd. Itp.

Problem polega na tym, że CDPR obiecywał WSZYSTKO. I do samego końca zapewniał, że WSZYSTKO dostarczy. A to było wielkie kłamstwo. Wizja budziła podziw i nie wątpię, że próbowano tę wizję zrealizować. A potem się wszystko posypało (brak czasu wskutek złego zarządzania), więc rozpoczęło się wycinanie fragmentów wizji lub pozostawianie przynajmniej namiastki tych elementów, które zostały obiecane. Tyle że owa "namiastka" jest po prostu śmiechu warta i może nawet lepiej by było, gdyby została całkiem wycięta, ponieważ bardzo negatywnie rzutuje na całość.

Nie liczyłem za bardzo na przywrócenie wyciętej zawartości. Liczyłem natomiast na poprawienie tej "namiastki" (policja, AI ruchu ulicznego i przechodniów, atuty, ekonomia), która pozostała w grze. Ale po ostatnich wypowiedziach prezesów, w których pojawia się słowo "duma", już nie sądzę, żebym miał na co czekać. ;)

18.01.2021 08:39
Qverty
😐
36
2
odpowiedz
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Ba, szef studia podkreśla, że ostateczny efekt prac jest lepszy niż to, co pokazano wtedy na targach.

Moim zdaniem gościu powinien zamilknąć bo ledwo co w miarę udało się udobruchać klientów przeprosinami to teraz wychodzi ten pajac i znowu pluje na graczy. Jak czytam takie bzdury to mi się nóż w kieszeni otwiera. Praktycznie połowa zawartości i mechanik z dema nie istnieje w grze finalnej a typ uważa że teraz to lepiej wygląda.

18.01.2021 09:35
lordpilot
😎
37
2
odpowiedz
1 odpowiedź
lordpilot
211
Legend

Bukary

Jedno trzeba przyznać - poniekąd "amunicji" Badowskiemu dostarczyli branżowi recenzenci i gracze, stąd może mówić takie oto rzeczy:

„A jeśli chcemy być tak szczegółowi, wizja przedstawiona w tamtej prezentacji ewoluowała w coś, co otrzymało mnóstwo ocen 9/10 i 10/10 na PC od bardzo szanowanych mediów branżowych na świecie. "

^^ No jakbym faceta nie krytykował, to tutaj powiedział 100% prawdy :). I zgodzę się z Tobą, że poprawione zostaną błędy, ale nie ma co liczyć na jakąkolwiek poprawę mechanik, inne poukładanie questów, zmianę niektórych systemów, etc. Możesz też przestać marzyć, że wróci metro albo kolej naziemna - tak się na pewno nie stanie. Patrząc bardzo realnie, to ja nawet nie liczę na to, że cokolwiek zrobią z tą nieszczęsną policją. W końcu gra 10/10 lub 9/10 to arcydzieło, co można by tutaj poprawiać :D? Rekomendacja od redakcji GOL-a, ale przede wszystkim od czytelników tego serwisu (najważniejsza NAGRODA "PUBLICZNOŚCI") też zobowiązują. Takoż wiele nagród branżowych i stosunkowo wysoka (86%) średnia na metacritic. Sami, poniekąd "stworzyliśmy tego potwora" i jakąś część pretensji możemy mieć tylko do siebie :).

Przebudowano (BARDZO MOCNO) "No Man's Sky", ba BioWare OD PODSTAW przebudowuje to nieszczęsne "Anthem" - marnie i wolno im to idzie, ale fakt pozostaje faktem, jakiś nieduży zespół nad tym dłubie. Tylko, żeby wiedzieć dlaczego w tym przypadku można, a w przypadku Cyberpunka 2077 nie będzie można wystarczy spojrzeć na recenzje albo na średnią na metacritic i już wtedy wszystko będzie jasne.

18.01.2021 09:57
Dzienciou
37.1
Dzienciou
159
Generał

wiesz bo tutaj trzeba vhyba tym ich korpojęzykiem mówić. Nie mogą przyznać, ze w grze jest pocięta zawartość albo niedkończone elementy bo by ich na forach zjedli. Jeśli chcemy by naprawili to trzeba pisać tak:
Drogi CDPR wasze miasto jest rewelacyjne, mechaniki i systemy idealne i absolutnie zgodne z waszą wizją! Powód do dumy i 10-tek w recenzjach. Aż chce się więcej! Bardzo prosimy by wraz z wersją na next geny jeszcze bardziej rozbudować te systemy i mechaniki. Wiemy, że nie istnieją i nie planowaliście ich nigdy wdrożyć ale jesteście super ambitni i chętnie rozbudujecie te aspekty gry

18.01.2021 10:19
😉
38
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1296099
34
Generał

Przy tej nieszczęsnej policji to chyba wykorzystali ten super złożony kod wzywania Płotki... zamiast gwizdu jest popełnienie przestępstwa i za plecami masz gliny:)

post wyedytowany przez zanonimizowany1296099 2021-01-18 10:19:30
18.01.2021 11:48
Wujek Władek
😂
38.1
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Chyba tak, zapomnieli przede wszystkim o drobnym szczególe, samochód to nie koń, gdzie nie ogarnęli systemu kolizji który leży po całości, z tym przywoływaniem auta są takie przyjebane akcje na ps4 że szkoda gadać... programista odpowiedzialny za to, i jak to działa powinien zostać zesłany na Sybir... samochód spada z nieba, bądź przelatuje przez ściany rozwalając wszystko wokół zabijając po drodze 10 npc-tów , i wyskakuje ci policja i gniesz :D
Wyścigi samochodowe to samo, choćbyś nie wiem jak jechał i tak cię dogonią..

post wyedytowany przez Wujek Władek 2021-01-18 11:54:22
18.01.2021 12:35
39
odpowiedz
1 odpowiedź
deathcoder
50
Pretorianin
18.01.2021 12:38
Szlugi12
39.1
Szlugi12
107
BABYMETAL

O dzisiaj jeszcze nie bylo, a może było xD (a ogolnie to było już 1000 razy -.-)
A niech sobie mówi, kto się świetnie bawi ten się bawi.

18.01.2021 13:10
40
odpowiedz
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

Z drugiej strony po najnowszym patchu w CP nie ma za bardzo czego zmieniać. Jakieś tam nieznaczące glitche. Wersja konsolowa to inna bajka i dlatego te wypowiedzi nie są do końca na miejscu

18.01.2021 15:06
adiapex92
41
odpowiedz
3 odpowiedzi
adiapex92
7
Legionista

beka z was dzieciaki nie znacie sie w ogóle na biznesie :)
CDP zostało pozwane juz przez kilka kancelarii ludzie. myslicie ze teraz zarząd może i powinien sie tłumaczyć jakiemuś gamoniowi co napisał angonke na nic ? Jason Schreier jest po prostu kłamcą zebrał niby od jakiś anonimowych pracowników informacje... a teraz Badowski odniósł sie do tego i pokazał ze ma gówniane info i nie prawdziwe... nie odnosi sie do najwazniejszych rzeczy bo nie może.. przeciez maja sprawy w sadzie o to tam bedzie trzeba sie tłumaczyc i pokazać dowody.... teraz gadanie o tym tylko bedzie skutkowało problemami w sądzie... ludzie nie wiecie jak to wszystko wygląda... widzicie tylko gre i czytacie durne artykuły ... nie macie pojęcia jak funkcjonuje świat... teraz Badowski ma się tłumaczyć jakiemus gamoniowi... a potem w sądzie będą mu przytaczali takie wypowiedzi... tu chodzi o grube pieniadze i dobro firmy... dobrze ze nie gada wszedzie i sie nie tłumaczy bo po co to komu... :)

18.01.2021 16:04
41.1
Antonowski
22
Chorąży

Pracownicy pozostają anonimowi dla czytelników, ale Jason zna swoich Informatorów i zweryfikował ich doniesienia. Myślisz, że od wczoraj jest dziennikarzem? Co do procesu - Badowski mógł milczeć, aby nie dawać amunicji przeciwnikom, ale jednak postanowił skomentować rewelacje Schreiera. Nie odniósł się przy tym do najważniejszych zarzutów, co stawia pod znakiem zapytania jego intencje.

18.01.2021 16:10
Bukary
😂
41.2
1
Bukary
222
Legend

beka z was dzieciaki

Samozaoranie.

18.01.2021 20:34
A.l.e.X
👍
41.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

nie macie pojęcia jak funkcjonuje świat - Złote myśli gola to się nadaje na jakaś pracę doktorską z psychiatrii tyle na tym forum ludzi z zaburzeniami ;)

post wyedytowany przez A.l.e.X 2021-01-18 20:34:55
Wiadomość Cyberpunk 2077 - szef studia CDP RED odpowiada na kontrowersyjny artykuł o grze