Wasteland 3 to mega zaskoczenie. Dwójka mi bardzo średnio podeszła, nie podobały mi się niektóre mechaniki, troszkę klimat kulał itd., a Tides of Numera to była padaka. Ale trójka Wastelanda jest mega, widać że hajsiwo od Microsoftu swoje zrobiło.
Czekam na więcej informacji o nowych tytułach.
coś widzę, że nastała moda na RPG pierwszoosobowe
Jezu znowu to pokraczne fpp? Jedyna nadzieja że będzie jak stare turowe dungeon crawlery..
Zapomnieliście już o Dungeon Master, Daggerfall, Morrowind, Vampire: Bloodlines, System Shock, Deus Ex (pierwsza gra), Might & Magic, Betrayal at Krondor, Dark Messiah of Might and Magic, Fallout: New Vegas, Kingdom Come i wielu innych? Taki gatunek RPG z widoku FPP istnieje już od bardzo dawna, więc nic nowego.
Raz FPP, a raz TPP (np. Gothic, Wiedźmin), a raz widok izometryczny i tak w kółko.
Więc proszę przestańcie narzekać o widoku FPP. Coś ostatnio jesteście strasznie wybredni. Niech twórcy gier tworzą coś wedle ich wizji i uznanie. To tak jakby prosić twórcy Doom, by będą tworzyć tylko w widoku izometryczny. Albo Wiedźmin tylko w widoku 2D z boku.
Pamiętajcie, że każdy tryb widoku nie jest gorszy od drugiego. Każdy z nich daje unikalne odczucie.
A co takiego odrzuciło Cię od Torment: Tides of Numenera? Bo według mnie to bardzo dobry i niedoceniony tytuł.
Swoją drogą, coś widzę, że nastała moda na RPG pierwszoosobowe. The Outer Worlds, CP2077, Avowed, a teraz nowy projekt inXile. Szkoda, że najprawdopodobniej nie ujrzymy już izometryków od Obsidianu i inXile...
Dobrych rpgów nigdy za mało, szczególnie teraz, kiedy jest ich tak niewiele. Świetna wiadomość, że sporo firm kupionych przez Microsoft skupia się na produkcji gier RPG.
Jednych jara postać na środku ekranu, nieważne w jakim środowisku umiejscowiona. Ci wolą oczywiście TPP.
Drugich jara świat poza tą postacią na środku ekranu. Ci wolą FPP. Wiecej zobacza w ten sposob.
W obu przypadkach możemy mówić o immersji.
Tryb FPP zawsze mnie cieszy. Jeśli jest wybór (gry Bethesdy), wybieram FPP. Wychowywałem się na Wolfie 3D a potem serii Thief i taki widok jest dla mnie sto razy bardziej klimatyczny niż TPP. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że taki Wiedźmin czy AC w trybie FPP zupełnie by się nie sprawdził (ale Mass Effect spokojnie w FPP dałby radę, przecież ta gra to shooter) ale to dlatego, że to kompletnie inna koncepcja i nacisk położony na inne elementy.
Mam nadzieję, że inXile, dofinansowane przez MS, zacznie bardziej się starać w departamencie grafiki. Bard's Tale IV był naprawdę paskudny i sporo odstający od standardów.
Jak w przypadku Thief III jest do wyboru tryb TPP i FPP to zawsze wybieram FPP, bo TPP to jakaś pomyłka. Aczkolwiek widok nie ma znaczenia, gdy dobrze zaprojektowana jest walka, od której w dużej mierze zależy jaki jest widok. FPP w dungeon crawlerach sprawdza się wyśmienicie, w turówkach też może być, choć najlepiej się wtedy gra w rzucie izometrycznym. Turowka w TPP to już słaby pomysł. W każdym razie im więcej RPG w FPP tym lepiej.
Nie lubię FPP i kiedy kupuję grę wedle swoich zainteresowań, jedyny tryb FPP jest jako minus. Ułatwia on walkę i posługiwanie się bronią, nic poza tym.
Dla mnie gra powinna mieć oba tryby - FPP i TPP. To uprzyjemnia eksplorację i daje sens rozbudowie postaci. Sens potwierdzony wizualnie.
Dla mnie mega by było gdyby Phil Spencer pozwolił Fargo na zrobienie restartu lub sequela Fallouta na silniku dwójki lub Underraila, Obsidianowi na New Vegas 2 a Todowi Howardowi na dalsze wspieranie Fallouta 76. Póki co, pachnie to nowym Kingpinem, Wastelandem w 3D lub klasycznym Falloutem 3D. Zobaczymy.
O tym, że to będzie pierwszoosobowa produkcja na skalę AAA to wiadomo od wielu miesięcy. Nie ma tutaj niczego zupełnie nowego. Gdybyście jeszcze tak zebrali inne informacje, m.in. o deweloperach, którzy w ciągu ponad roku przeszli do inXile, aby pracować nad tym projektem. Nie brakuje tam z pewnością osób, które mają doświadczenie czy to w grach RPG, czy też nieizometrycznym rzutem kamery oraz AAA.
RPGów w FPP zawsze mało.
Byle coś lepszego od produktów Bethesdy...
Obecny Obsidian raczej nie ma szansy na powtórzenie cudu jakim było stworzenie New Vegas ale kto wie - może jeszcze jakieś opary z Interplaya w inXile sprawią, że stworzą coś niezłego...
Szkoda... miałem nadzieję, że po świetnym Wasteland 3 będą szli właśnie w stronę izometrycznych RGP, co jak widać, co raz lepiej im wychodzi.
Jak by zrobili coś takiego jak Fallout New Vegas z fabułą akcją to było by git
Można więc nieśmiało pomarzyć, że jeden z nowych projektów będzie związany z marką Fallout.
To sobie marzcie. Fallot FPP to badziewny Fallout. Ja chcę Fallota takiego jak jedynka i dwójka tylko z porządną grafiką 3D i porządną fizyką.
Nie cierpię izometryków i taki Wasteland 3 tylko to moje przekonanie umocnił, ale dobrym erpegiem w FPP nigdy nie pogardzę.
Jezu znowu to pokraczne fpp? Jedyna nadzieja że będzie jak stare turowe dungeon crawlery..
Nie ma nic gorszego niż RPG w FPP. Czy ktoś z was wyobraża sobie granie w Gothica, Wiedźmina, Dragon Age, Dark Soulsy czy nawet Mass Effecta w FPP?