Pad Xbox Series X/S z funkcjami PS5 DualSense? Microsoft pyta graczy o zdanie
+ dla SONY bo potrafią stworzyć coś innowacyjnego
+ dla MS bo potrafią zapytać wprost graczy i miejmy nadzieję, wysłuchać. Dodatkowo chwali się, że nie prowadzą polityki w stylu "a na co to komu".
Ogólnie to win-win.
Naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa.
+ dla SONY bo potrafią stworzyć coś innowacyjnego
+ dla MS bo potrafią zapytać wprost graczy i miejmy nadzieję, wysłuchać. Dodatkowo chwali się, że nie prowadzą polityki w stylu "a na co to komu".
Ogólnie to win-win.
Naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa.
Bardzo fajna sprawa. Uwielbiam firmy które pytają się klientów czego chcą, o ile klient jest dojrzały na tyle. Uważam że gracze wiedzą czego chcą, zazwyczaj - jeśli mówimy o cenach gier i lootboxach to już jest inaczej ;) Sam posiadam PS5, pad mi się mega podoba. X'a też chciałem kupić, ale priorytet znacznie mniejszy, tym bardziej że mam w miarę PC a i tak PC będę ulepszał. Taka polityka firmy tylko przyśpieszy kupno ich sprzętu.
A co do adaptacyjncyh triggerów.
"Obie technologie wykorzystano ze szczególnym powodzeniem w Demon’s Souls,"
gdzie były tam adaptacyjne triggery? Raz na ruski rok zadziałał mi przy strzale z łuku.. przeszedłem całość i potem połowę na newgame+. Walczyłem każdym typem orężu i nie tylko bronią. Wibracje, owszem, były, ale też im daleko do tego co pokazało Astro. Gra dobra i się świetnie bawiłem, ale nie doświadczyłem prawie niczego w tej grze związanego z tym nowym padem. Astro robił to milion razy lepiej, gdzie Demon's Souls w moim doświadczeniu prawie w ogóle. To nie wina oczywiście technologii, tylko braku przykucia uwagi przy tworzeniu gry do tej funkcjonalności.
Jak w googlach chwile po googluje się, demons souls addaptive triggers, to też tematy z tym że nie używają - i tylko przy łuku - co też nie jest w 100% jak pisałem. Czy autor grał w tę grę? Gdzie te addaptive triggery tak z sukcesem zostały wprowadzone? Naprawdę jestem ciekawy, bo gra już leży na allegro w aukcji, więc mam jeszcze chwile na sprawdzenie tego.
triggery niekoniecznie ale haptyka tak- z włączonym głośnikiem w padzie fajnie słychać efekty - walka czy windy (Stonefang ).
A to tak, to się zgodzę. To to było :) I to fajnie działało.
Super, trzeba przyznać jednak że Sony poszło w dobrym kierunku w konstrukcji pada. Dualshock był jak dla mnie ok, ale to jednak Pad od Xboxa dominował wygodą i ergonomicznością. Teraz przy tych adaptacyjnych triggerach poważnie rozważam zakup DualSense.
Żyroskop.
A sami twórcy mogliby zacząć częściej korzystać z tej funkcji (mówię tu o PlayStation i niezbyt dużej ilość gier, która pozwala celować właśnie przy pomocy żyroskopu).
Szkoda, że Sony nie pyta graczy o zdanie i nie chciałoby zaoferować opcjonalnego pada z niesymetrycznymi gałkami. Microsoft widzi, że konkurencja przoduje pod względem technologii, czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?
Przegrywa z kim?
czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?
Tak przegrywa, że ten układ gałek nie zmienił się od 97 :DDDD
Ja za to jestem mega dziwny bo dobrze gra mi się na padach i od playstation i od xboxa.
Mam tak jak Esiu. Mam jeszcze pada z x360 z którego korzystałem do PC, dopóki nie kupiłem ps5. Dualsense teraz korzystam do grania na konsoli czy na PC. Ale jakoś mnie nie obchodzi zupełnie rozstawienie gałek, nie wiem czemu ale na obu padach dobrze mi leżą te gałki ^^ budowa pada odpowiednia do rozstawienia? Dłonie mam w miarę symetryczne, tak samo dobrze sięga mi się w każdym poziomie do guzików/gałek. Ciekaw jestem czy jakby gałki były na górze po obu stronach, czy też by przeszło
Symetryczne gałki mają ogromną przewagę, bo można zastosować technikę dzięki której nie odrywamy kciuków od gałek, a mamy dostęp do wszystkich przycisków. W padzie od Xboxa trzeba oderwać kciuk, by np. użyć krzyżaka.
A to daje przewagę w FPSach.
https://www.youtube.com/watch?v=3FK7J43TadQ
5.1 - No, to teraz niech jeszcze ten pad dostanie całą technologię z DualSense i kompatybilność z PS5, wezmę.
5.3 - Niektóre Łady były produkowane w ledwo zmienianej formie przez ponad 30 lat, po co coś zmieniać, skoro użytkownicy zbyt wiele nie wymagali?
5.5 - Zastosowałeś kiedyś tą technikę? Śmigam na konsolach od czasów PS2, nigdy tak pada nie trzymałem, ale nie jestem też jakimś pro-graczem w strzelankach na padzie :)
Ten uklad jest jaki jest, już wielokrotnie rozmawialiśmy na tym forum , będzie z 10 lat albo i więcej, i ciągle to samo.
Niektórzy albo mają za duże dłonie, albo się tak zapatrzyli w pad od Xboxa, że już niczego innego nie zdzierżą.
Dual Sense stricte ergonomicznie zmienił się znacznie w porównaniu do pierwowzoru z PSXa, ale koncept pozostał niezmieniony. Są ludzie którzy tego nie potrafią obsłużyć, innym - mnie na przykład - nie przeszkadza. Oba pady mogę używać bez większych różnic czy problemów. Jedyne co mnie wk..rza to spadająca jakość wykonania.
Co do ergonomii to proponuję pograć 2h na Switchu z przyczepionymi joy conami, to jest dopiero rozkosz
Mi też zdarza się grać na padzie od PS, po prostu wygodniejszy jest dla mnie asymetryczny układ gałek. Dlatego też pisałem o padzie opcjonalnym, żeby każdy miał wybór.
Co kto lubi, gram na padach Sony i MS i ich układ analogów jest mi prawie bez różnicy. Wystarczy mi kilka minut grania żeby się przestawić, a mam już takie gry jak Bloodborne na PS i Dark souls 3 na Xboxie za sobą.
Olekrek
To ja mam coś nie tak z kciukiem bo nie potrafie dotykać jednocześnie krzyżaka i analoga na żadnym padzie, symetrycznym czy nie :D
czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?
To jest kwestia bardzo subiektywna. Dla mnie od zawsze wygodniejsze były pady od plejki i nie zmienił tego nawet fakt, że przez częste granie na PC na padzie od X360 przyzwyczaiłem się również do asymetrycznego układu gałek.
Idę o zakład, że nowy Elite controller będzie miał haptyke i spusty jak w dual sense,będzie kosztował z 600 zł ale zawsze.
Jak najbardziej. Jeszcze tylko gry z PS5, oraz wsteczna kompatybilność z grami z PS4 i kupuję Xboxa
Hmm, słyszałem jeszcze niedawno, że hapatyka i te nowe trigery to zbędne bajery i nikt tego nie będzie używał poza twórcami sony. To jak to w końcu jest? Jednak niebawem standard?
Czy będzie standardem to zobaczymy za parę lat.
Jak nie będzie starych silniczków od wibracji a będzie tylko ta haptyka to chyba można już powiedzieć o standardzie. Czy dalej nie?
Jak na razie to w padach dominują silniczki.
Ale jak to? Przeciec MSfanboje ciagle powtarzaly, ze w padzie od WIELKIEGO MS tez znajduje sie haptyka i takie same triggery xD.
Nie spotkałem się z takimi opiniami, mogę prosić o źródło?
istreddx uaważaj bo troll Ci poda źródło... Liczy że rozpęta gównoburze tanimi tekstami
Bardzo dobra wiadomość. Słyszałem same pochlebne zdania na temat Dualsense, ponoć nowe funkcje naprawdę robią różnicę. Jeśli inni producenci chcą wprowadzać podobne rozwiązania do swoich konstrukcji, to tylko się cieszyć. My, gracze, jedynie na tym zyskamy.
Jak ktoś chce czemu nie, ja tam zawsze wyłączam te wibracje bo mnie to tylko irytuje i zżera baterie, te trigerry też dosyć śmiesznie brzmią pewnie na początku byłoby dla mnie to ciekawe, ale na dłuższą mete by mnie to wkurzało jak wibracje :D
Jak dla mnie + że microsoft prawdopodobnie da wybór czy chcemy pada z bajerami, czy je olejemy
Minus że nie od początku sprzedaży XSS/XSX dali taki wybór, niektórzy posiadacze będą mogli czuć się jednak lekko oszukani
Triggery do wyłączenia bo przeszkadzają, wibracje spoko, ale po godzinie przestaje się zauważać, ja miałem nadzieję, że do podstawowego pada dodadzą w standardzie parę łopatek z tyłu. Możliwość podpięcia tam jakiś klawiszy i nie odrywanie kciuków od analogów lub po prostu dwa dodatkowe przyciski, manetki do zmiany biegów w samochodówkach byłyby niesamowite w standardzie.
No brawo Microsoft, po 3 generacjach interaktywnych padów od Sony czy Nintendo w końcu pomyśleli, że może ich gracze by chcieli dostać coś więcej niż kawałek plastiku z gałkami. Obcowanie z padem do PS5 to na prawdę przyjemne doznanie i na prawdę jeżeli twórcy będą tego używać to odczucia z gry rosną czego dowody już miałem na PS4, bo zmienia to poziom immersji znacznie, gdy Microsoft praktycznie olał swojego pada i oprócz kosmetycznych zmian to ten sam kontroler co do Xboxa 360.
Zdajesz sobie sprawę, że mało który deweloper implementował w swoich grach wykorzystanie żyroskopu w DualShock 3/SIXAXIS, albo panelu dotykowego w czwórce, bo były bezużyteczne?
Rozwiązania z DualSense nie wymuszają dostosowywania pod nie gry, a jedynie pozwalają udoskonalić to co już działało i zwiększyć poziom imersji. Do tego implementacja ich w kontrolerze nie powinna wpłynąć jego bryłę.
Twierdzisz że pad od XONE to ten sam pad co X360 a jednocześnie chwalisz DS5 za ogromne zmiany :D
I ta wiara że twórcy zaczną używać... tak jak było w przypadku PS3, PS4 ;) Pamietasz może touchpad z DS4? To znaczy ten przycisk do mapy :D
Takie pytanie, czym się różni w odczuciach haptyka z ps5 od wibracji na triggerach x one/series?
Wibracje? Kogo obchodzą takie pierdoły. Jak już ściągają pomysły od konkurencji to lepiej by dodali żyroskop do pada i zaczęli go stosować w strzelankach bo strzelanie gałkami na konsolach ssie pałe. Pad od PS5 ma żyroskop, ale co z tego skoro w praktycznie żadnej grze nie jest wykorzystywany.
Ja dalej twierdzę, że to zbędny bajer i po +/-dwóch grach wspierających te triggery gracze o tym zapomną lub sami będą to wyłączać ze względu na komfort grania. Bardziej chodzi mi tu o triggery, nie ogólne wibracje.