Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Pad Xbox Series X/S z funkcjami PS5 DualSense? Microsoft pyta graczy o zdanie

07.01.2021 12:00
1
6
DM6
23
Pretorianin

+ dla SONY bo potrafią stworzyć coś innowacyjnego

+ dla MS bo potrafią zapytać wprost graczy i miejmy nadzieję, wysłuchać. Dodatkowo chwali się, że nie prowadzą polityki w stylu "a na co to komu".

Ogólnie to win-win.

Naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa.

07.01.2021 12:00
1
6
DM6
23
Pretorianin

+ dla SONY bo potrafią stworzyć coś innowacyjnego

+ dla MS bo potrafią zapytać wprost graczy i miejmy nadzieję, wysłuchać. Dodatkowo chwali się, że nie prowadzą polityki w stylu "a na co to komu".

Ogólnie to win-win.

Naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa.

07.01.2021 12:03
2
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1343770
18
Generał

Bardzo fajna sprawa. Uwielbiam firmy które pytają się klientów czego chcą, o ile klient jest dojrzały na tyle. Uważam że gracze wiedzą czego chcą, zazwyczaj - jeśli mówimy o cenach gier i lootboxach to już jest inaczej ;) Sam posiadam PS5, pad mi się mega podoba. X'a też chciałem kupić, ale priorytet znacznie mniejszy, tym bardziej że mam w miarę PC a i tak PC będę ulepszał. Taka polityka firmy tylko przyśpieszy kupno ich sprzętu.

A co do adaptacyjncyh triggerów.
"Obie technologie wykorzystano ze szczególnym powodzeniem w Demon’s Souls,"
gdzie były tam adaptacyjne triggery? Raz na ruski rok zadziałał mi przy strzale z łuku.. przeszedłem całość i potem połowę na newgame+. Walczyłem każdym typem orężu i nie tylko bronią. Wibracje, owszem, były, ale też im daleko do tego co pokazało Astro. Gra dobra i się świetnie bawiłem, ale nie doświadczyłem prawie niczego w tej grze związanego z tym nowym padem. Astro robił to milion razy lepiej, gdzie Demon's Souls w moim doświadczeniu prawie w ogóle. To nie wina oczywiście technologii, tylko braku przykucia uwagi przy tworzeniu gry do tej funkcjonalności.
Jak w googlach chwile po googluje się, demons souls addaptive triggers, to też tematy z tym że nie używają - i tylko przy łuku - co też nie jest w 100% jak pisałem. Czy autor grał w tę grę? Gdzie te addaptive triggery tak z sukcesem zostały wprowadzone? Naprawdę jestem ciekawy, bo gra już leży na allegro w aukcji, więc mam jeszcze chwile na sprawdzenie tego.

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2021-01-07 12:05:07
07.01.2021 12:26
2.1
zanonimizowany251643
134
Legend

triggery niekoniecznie ale haptyka tak- z włączonym głośnikiem w padzie fajnie słychać efekty - walka czy windy (Stonefang ).

07.01.2021 12:32
2.2
zanonimizowany1343770
18
Generał

A to tak, to się zgodzę. To to było :) I to fajnie działało.

07.01.2021 12:09
3
odpowiedz
zanonimizowany1354013
1
Legionista

Super, trzeba przyznać jednak że Sony poszło w dobrym kierunku w konstrukcji pada. Dualshock był jak dla mnie ok, ale to jednak Pad od Xboxa dominował wygodą i ergonomicznością. Teraz przy tych adaptacyjnych triggerach poważnie rozważam zakup DualSense.

07.01.2021 12:15
Jaarvs
4
1
odpowiedz
Jaarvs
51
Nyoho

Żyroskop.
A sami twórcy mogliby zacząć częściej korzystać z tej funkcji (mówię tu o PlayStation i niezbyt dużej ilość gier, która pozwala celować właśnie przy pomocy żyroskopu).

07.01.2021 12:37
Mr. JaQb
5
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
Mr. JaQb
104
Legend

Szkoda, że Sony nie pyta graczy o zdanie i nie chciałoby zaoferować opcjonalnego pada z niesymetrycznymi gałkami. Microsoft widzi, że konkurencja przoduje pod względem technologii, czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?

07.01.2021 12:46
Qverty
07.01.2021 12:51
5.2
zanonimizowany251643
134
Legend

Przegrywa z kim?

07.01.2021 12:55
-=Esiu=-
😂
5.3
-=Esiu=-
199
Everybody lies

czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?

Tak przegrywa, że ten układ gałek nie zmienił się od 97 :DDDD

Ja za to jestem mega dziwny bo dobrze gra mi się na padach i od playstation i od xboxa.

07.01.2021 13:03
5.4
zanonimizowany1343770
18
Generał

Mam tak jak Esiu. Mam jeszcze pada z x360 z którego korzystałem do PC, dopóki nie kupiłem ps5. Dualsense teraz korzystam do grania na konsoli czy na PC. Ale jakoś mnie nie obchodzi zupełnie rozstawienie gałek, nie wiem czemu ale na obu padach dobrze mi leżą te gałki ^^ budowa pada odpowiednia do rozstawienia? Dłonie mam w miarę symetryczne, tak samo dobrze sięga mi się w każdym poziomie do guzików/gałek. Ciekaw jestem czy jakby gałki były na górze po obu stronach, czy też by przeszło

07.01.2021 13:13
5.5
Olekrek
47
Rotmistrz
Wideo

Symetryczne gałki mają ogromną przewagę, bo można zastosować technikę dzięki której nie odrywamy kciuków od gałek, a mamy dostęp do wszystkich przycisków. W padzie od Xboxa trzeba oderwać kciuk, by np. użyć krzyżaka.
A to daje przewagę w FPSach.
https://www.youtube.com/watch?v=3FK7J43TadQ

07.01.2021 13:31
Mr. JaQb
5.6
1
Mr. JaQb
104
Legend

5.1 - No, to teraz niech jeszcze ten pad dostanie całą technologię z DualSense i kompatybilność z PS5, wezmę.
5.3 - Niektóre Łady były produkowane w ledwo zmienianej formie przez ponad 30 lat, po co coś zmieniać, skoro użytkownicy zbyt wiele nie wymagali?
5.5 - Zastosowałeś kiedyś tą technikę? Śmigam na konsolach od czasów PS2, nigdy tak pada nie trzymałem, ale nie jestem też jakimś pro-graczem w strzelankach na padzie :)

07.01.2021 13:50
5.7
zanonimizowany251643
134
Legend

Ten uklad jest jaki jest, już wielokrotnie rozmawialiśmy na tym forum , będzie z 10 lat albo i więcej, i ciągle to samo.
Niektórzy albo mają za duże dłonie, albo się tak zapatrzyli w pad od Xboxa, że już niczego innego nie zdzierżą.

Dual Sense stricte ergonomicznie zmienił się znacznie w porównaniu do pierwowzoru z PSXa, ale koncept pozostał niezmieniony. Są ludzie którzy tego nie potrafią obsłużyć, innym - mnie na przykład - nie przeszkadza. Oba pady mogę używać bez większych różnic czy problemów. Jedyne co mnie wk..rza to spadająca jakość wykonania.
Co do ergonomii to proponuję pograć 2h na Switchu z przyczepionymi joy conami, to jest dopiero rozkosz

07.01.2021 14:12
Mr. JaQb
5.8
Mr. JaQb
104
Legend

Mi też zdarza się grać na padzie od PS, po prostu wygodniejszy jest dla mnie asymetryczny układ gałek. Dlatego też pisałem o padzie opcjonalnym, żeby każdy miał wybór.

07.01.2021 16:40
Pitplayer
5.9
Pitplayer
81
Generał

Co kto lubi, gram na padach Sony i MS i ich układ analogów jest mi prawie bez różnicy. Wystarczy mi kilka minut grania żeby się przestawić, a mam już takie gry jak Bloodborne na PS i Dark souls 3 na Xboxie za sobą.

07.01.2021 18:57
😂
5.10
adi9568
58
Generał

Olekrek
To ja mam coś nie tak z kciukiem bo nie potrafie dotykać jednocześnie krzyżaka i analoga na żadnym padzie, symetrycznym czy nie :D

07.01.2021 23:02
5.11
zanonimizowany1146443
59
Senator

czemu Sony nie zauważy, że przegrywa pod względem ergonomii?

To jest kwestia bardzo subiektywna. Dla mnie od zawsze wygodniejsze były pady od plejki i nie zmienił tego nawet fakt, że przez częste granie na PC na padzie od X360 przyzwyczaiłem się również do asymetrycznego układu gałek.

07.01.2021 12:44
Qverty
6
odpowiedz
Qverty
33
w olejku lub w pomidorku

Idę o zakład, że nowy Elite controller będzie miał haptyke i spusty jak w dual sense,będzie kosztował z 600 zł ale zawsze.

post wyedytowany przez Qverty 2021-01-07 12:44:59
07.01.2021 12:46
Wrzesień
7
1
odpowiedz
Wrzesień
59
Stay Woke

Jak najbardziej. Jeszcze tylko gry z PS5, oraz wsteczna kompatybilność z grami z PS4 i kupuję Xboxa

07.01.2021 12:58
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Hmm, słyszałem jeszcze niedawno, że hapatyka i te nowe trigery to zbędne bajery i nikt tego nie będzie używał poza twórcami sony. To jak to w końcu jest? Jednak niebawem standard?

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-07 12:59:46
07.01.2021 13:06
8.1
zanonimizowany1342829
9
Generał

Czy będzie standardem to zobaczymy za parę lat.

07.01.2021 13:28
PonyD669
8.2
PonyD669
67
Pretorianin

niebawem standard?
Tak jak standardem obecnie są touchpady w padach.

07.01.2021 13:59
8.3
2
zanonimizowany1339461
9
Senator

Jak nie będzie starych silniczków od wibracji a będzie tylko ta haptyka to chyba można już powiedzieć o standardzie. Czy dalej nie?

07.01.2021 16:12
8.4
1
zanonimizowany1342829
9
Generał

Jak na razie to w padach dominują silniczki.

07.01.2021 13:49
😂
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piotrek.K
203
... broken ...

Ale jak to? Przeciec MSfanboje ciagle powtarzaly, ze w padzie od WIELKIEGO MS tez znajduje sie haptyka i takie same triggery xD.

07.01.2021 14:02
9.1
3
zanonimizowany1353458
2
Legionista

Nie spotkałem się z takimi opiniami, mogę prosić o źródło?

07.01.2021 18:59
9.2
adi9568
58
Generał

istreddx uaważaj bo troll Ci poda źródło... Liczy że rozpęta gównoburze tanimi tekstami

07.01.2021 13:57
CAASH
10
odpowiedz
CAASH
60
Wiedźmin

DualSense to mistrzostwo.

07.01.2021 14:06
👍
11
odpowiedz
zanonimizowany1353458
2
Legionista

Bardzo dobra wiadomość. Słyszałem same pochlebne zdania na temat Dualsense, ponoć nowe funkcje naprawdę robią różnicę. Jeśli inni producenci chcą wprowadzać podobne rozwiązania do swoich konstrukcji, to tylko się cieszyć. My, gracze, jedynie na tym zyskamy.

07.01.2021 14:29
12
1
odpowiedz
gerwaltzrybii
23
Pretorianin

Jak ktoś chce czemu nie, ja tam zawsze wyłączam te wibracje bo mnie to tylko irytuje i zżera baterie, te trigerry też dosyć śmiesznie brzmią pewnie na początku byłoby dla mnie to ciekawe, ale na dłuższą mete by mnie to wkurzało jak wibracje :D
Jak dla mnie + że microsoft prawdopodobnie da wybór czy chcemy pada z bajerami, czy je olejemy
Minus że nie od początku sprzedaży XSS/XSX dali taki wybór, niektórzy posiadacze będą mogli czuć się jednak lekko oszukani

post wyedytowany przez gerwaltzrybii 2021-01-07 14:30:59
07.01.2021 14:31
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kamook
120
Generał

Triggery do wyłączenia bo przeszkadzają, wibracje spoko, ale po godzinie przestaje się zauważać, ja miałem nadzieję, że do podstawowego pada dodadzą w standardzie parę łopatek z tyłu. Możliwość podpięcia tam jakiś klawiszy i nie odrywanie kciuków od analogów lub po prostu dwa dodatkowe przyciski, manetki do zmiany biegów w samochodówkach byłyby niesamowite w standardzie.

07.01.2021 16:32
Pitplayer
13.1
Pitplayer
81
Generał

Też najbardziej liczyłem na chociaż 2 łopatki z tyłu padów. Wibracje zawsze wyłączam ale te adaptacyjne triggery przy strzelaniu i napinaniu łuku naprawdę chciałbym poczuć na własnej skórze.

07.01.2021 15:58
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tasdeadman
46
Generał

No brawo Microsoft, po 3 generacjach interaktywnych padów od Sony czy Nintendo w końcu pomyśleli, że może ich gracze by chcieli dostać coś więcej niż kawałek plastiku z gałkami. Obcowanie z padem do PS5 to na prawdę przyjemne doznanie i na prawdę jeżeli twórcy będą tego używać to odczucia z gry rosną czego dowody już miałem na PS4, bo zmienia to poziom immersji znacznie, gdy Microsoft praktycznie olał swojego pada i oprócz kosmetycznych zmian to ten sam kontroler co do Xboxa 360.

07.01.2021 18:16
14.1
1
TheTytan
52
Pretorianin

Zdajesz sobie sprawę, że mało który deweloper implementował w swoich grach wykorzystanie żyroskopu w DualShock 3/SIXAXIS, albo panelu dotykowego w czwórce, bo były bezużyteczne?

Rozwiązania z DualSense nie wymuszają dostosowywania pod nie gry, a jedynie pozwalają udoskonalić to co już działało i zwiększyć poziom imersji. Do tego implementacja ich w kontrolerze nie powinna wpłynąć jego bryłę.

07.01.2021 19:04
😂
14.2
adi9568
58
Generał

Twierdzisz że pad od XONE to ten sam pad co X360 a jednocześnie chwalisz DS5 za ogromne zmiany :D
I ta wiara że twórcy zaczną używać... tak jak było w przypadku PS3, PS4 ;) Pamietasz może touchpad z DS4? To znaczy ten przycisk do mapy :D

07.01.2021 16:19
bisfhcrew
15
odpowiedz
1 odpowiedź
bisfhcrew
170
oversteer

Takie pytanie, czym się różni w odczuciach haptyka z ps5 od wibracji na triggerach x one/series?

post wyedytowany przez bisfhcrew 2021-01-07 16:20:20
07.01.2021 19:04
15.1
adi9568
58
Generał

Nazwą xD

07.01.2021 16:19
Bezi2598
16
odpowiedz
Bezi2598
141
Legend

Wibracje? Kogo obchodzą takie pierdoły. Jak już ściągają pomysły od konkurencji to lepiej by dodali żyroskop do pada i zaczęli go stosować w strzelankach bo strzelanie gałkami na konsolach ssie pałe. Pad od PS5 ma żyroskop, ale co z tego skoro w praktycznie żadnej grze nie jest wykorzystywany.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-01-07 16:21:11
07.01.2021 18:11
Ergo
17
1
odpowiedz
Ergo
92
Generał

Ja dalej twierdzę, że to zbędny bajer i po +/-dwóch grach wspierających te triggery gracze o tym zapomną lub sami będą to wyłączać ze względu na komfort grania. Bardziej chodzi mi tu o triggery, nie ogólne wibracje.

Technologie Pad Xbox Series X/S z funkcjami PS5 DualSense? Microsoft pyta graczy o zdanie