Cyberpunk 2077 - gameplay z Xboksa One X i Xboksa Series X w ramach Night City Wire Special
Dlatego lepiej olać konsole i grać na PC
Napisze to co ktos kilka dni wczesniej pod innym artykulem o CP.
Dodam tylko tyle, ze tyle narzekania i biadolenia nie widzialem jeszcze nigdy a gram ponad 20 lat. Czapki z glow dla redow, za to czego dokonali, nie macje absolutnie pierwiastka pojecia o tej grze. Obejrzyjcie to dokladnie ze 30x i policzcie NPC, ogarnijcie konsolowa grafike i inne gry tej generacji. Ogarnijcie podstawy a pozniej bierzcie sie za dotykanie klawiatur i pisania bzdur. 90% kom. na golu to nic innego jak intelektualne scieki, az sie mdli od czytania tego...
""MichaelAngelo
Gol w skrócie:
gra za krótka- źle bo za krótka
gra za długa -źle bo za długa
gra z polskim dubbingiem - źle bo z polskim dubbingiem
gra z angielskim dubbingiem - źle bo nie z polskim dubbingiem
gra z pierwszej osoby - źle bo nie z trzeciej
gra z trzeciej osoby - źle bo nie z pierwszej
gra ma duży marketing - źle bo ma duży marketing
gra ma mały marketing - źle bo ma mały marketing
gra ma dobrą fabułę - gra ma złą fabułe
gra ma złą fabułę gra ma złą fabułe
gra ma grafikę retro - gra nie na te czasy
gra ma dobrą grafikę - twórcy debile skupili się tylko na grafice
duży wydawca - źle
wydawca indie - źle
gra jest dobra - gra jest zła
gra jest zła - gra jest zła""
gra ma system pogody - zle bo gra ma system pogody
gra nie ma systemu pogody - zle bo gra nie ma systemu pogody
gra ma blyszczaca skore - zle bo ma blyszczaca skore.
gra nie ma blyszczacej skory - zle bo nie ma blyszczacej skory.
gra ma dobre modele postaci - zle bo gra ma dobre modele postaci.
gra ma zle modele postaci - zle bo gra ma zle modele postaci.
Lol.
Jazdy samochodem na One X to pokazali przez 10 sekund, z prędkością 16km/h xD
W trakcie strzelaniny gra również dropi klatki :(
Nie za wesoło.
Wersji na PS4 to nawet nie ruszam.
Ale jeżeli chodzi o samą grę to jest naprawdę fajnie. Mega klimat, a strzelanie wygląda świetnie. Szkoda tylko że wersje na past-geny to będzie mała tragedia.
Też widziałem spadek klatek do 15 fps w trakcie jazdy a walka z 4 przeciwnikami do 10 fps. Ale spoko w 3 tygodnie wyrobią się.Mojżesz przeprowadził ludzi przez Morze Czerwone to oni nie dadzą rady ?
Czemu lol? Stary One X to nie jest kombajn, to wciąż mega OKROJONY AMD FX Bulldozer z obciętym GTX980.
Może do korytarzowych gier albo cinematic tpp się nadaje, ale do złożonych ładnie wyglądających gier cRPG z otwartym światem z różnymi systemami już nie.
Na PS4 wiadome jest że będzie 1600x900p ~30fps
XB1 720p ~30fps
Nie możliwe że ludzie wciąż są zaskoczeni że gry na te słabe urządzenia słabo działają.
Na One X widać jak gra gubi klatki przy spokojnym gameplayu. To nie chce wiedzieć jak to chodzi na zwykłym One...Ten pokaz mnie tylko utwierdził że warto poczekać na dedykowaną wersję pod Series X.
Powinni odpuścić sobie past geny i skupić się głównie na pecetach
Tak.
Odetną się od bazy ponad 180 milionów potencjalnych użytkowników. Hydro, mistrz biznesu.
Jak zwykle legendarny, wszechwiedzący Hydro2 w akcji. XD
No właśnie Crytek... To dosyć znamienne, że ideałem Hydro wśród deweloperów jest firma, która (nie)przypadkiem czołga się na granicy bankructwa.
Crytek padl, bo od drugiej części Crysisa skupił się na pecetach. Po premierze jedynki byl w szczytowej formie, wiec szydera z dupy ;)
Ale zdajesz sobie sprawę Hydro, że Crysis w 2 tygodnie sprzedał jakieś 80000 kopii i właśnie przez to wydawca postanowił skupić się również na konsolach przy dwójce i trójce, aby ten wynik nie był tak śmieszny?
Crytek padl, bo od drugiej części Crysisa skupił się na pecetach
Powinni odpuścić sobie past geny i skupić się głównie na pecetach
Co?
I to był ich najwiekszy błąd, który dziś ma swoje konserwacje. Gdyby trzymali się pierwotnej koncepcji, dziś pewnie zmiazdzyliby Ubisoft
Gdyby Crytek nie zaczął tworzyć gry pod konsole (nawet pierwszego Crysisa przeportowali xD), to dzisiaj nawet nie byliby na granicy bankructwa, bo firma od dawna by nie istniała.
Obejrzyj lepiej ten filmik :)
Obejrzałem ten film o którym ciągle wspominasz i w zasadzie nie ma tam nic co by mówiło, że zostanie na PC sprawiłoby, że Crytek byłby większy od Ubisoftu. Firma od premiery Crysisa nie wiedziała dokładnie w którą stronę pójść, nie rozwijała w ogóle scenariusza tylko próbowała rozwijać gameplay, a przypominam, że to nie są już lata 90. i dzisiaj nawet DOOM dostał jakąś tam fabułę.
Przypominam też ci, że gry nie sprzedają się wcale lepiej od konsolowych, więc twórcom może się nie opłacać wydawanie tylko na jednej platformie, jeśli oczywiście nie są czyjąś firmą wewnętrzną. Oczywiście gry indie są od tego stwierdzenia wyjątkiem, ale one powstają małym kosztem, więc i szybciej im się to wszystko zwróci, a jednak produkcja gier AAA sięga już do setek milionów, także wydawanie takich dużych gier tylko na PC byłoby samobójstwem dla jakiejkolwiek firmy.
Crysis1 był fajny ale słabo się sprzedał, bo malo kto mógł sobie pozwolić na grę w rozsądnych detalach. Stąd tragiczna sprzedaż a 2 i 3 były już na konsolach ale gra straciła wszystko to co miała fajne i zbyt mocno upodobniła się do Codów. Jakby 2 i 3 były podobne do jedynki to może seria jakoś by przetrwała. Wydaje mi się też, że jeśli jedynka wyszłaby od razu na x360/PS3 to byłaby hitem. trochę szkoda tej serii ale tak to jest jak się robi grę dla 8 procent graczy
Standardowo na golu maja frapsy w oczach. Nawet na One X gra prezentuje sie swietnie, duzo lepiej od dopiero wydanej Valhalli chociazby. Framerate tez wcale nie tak kiepski, poza kilkoma krotkimi fragmentami wydawalo sie bardzo stabilnie. Poczekam cierpliwie i sam ocenie, ale po tym co zobaczylem jestem zadowolony.
poza kilkoma krotkimi fragmentami wydawalo sie bardzo stabilnie.
Tiaa, krótkimi i mało istotnymi fragmentami w których się jeździ, strzela, walczy... Jeżeli masz zamiar grać w CP jak w symulator chodzenia, to będziesz pewnie zadowolony. Niestety obawiam się, że inni gracze mogą preferować trochę inny typ rozgrywki.
Na XONE X wyraźnie gubi klatki (i to poniżej 30, które stanowi absolutne minimum jeżeli chodzi o komfort grania), więc aż się boję, jak to będzie chodzić na sporo słabszych XONE, XONE S, PS4 czy PS4 Pro. Teraz rozumiem te obsuwy, REDzi po prostu nie dali rady upakować CP na old-geny (co raczej jest failem z ich strony, bo oprawa choć ładna i klimatyczna, to aż tak zjawiskowa nie jest). No ale słowo się rzekło i teraz muszą coś na szybko wykombinować... Obym się mylił, ale wyczuwam katastrofę na premierę.
Widać jak bardzo ich konsole starej generacji trzymają.
Tym autem to się chyba celowo nie rozpędzali na x one bo wiedzieli co sie stanie z klatkami.
Jednak poza tym projekt miasta jest fenomenalny, udzwiękowienie broni też na poziomie a felling strzelania borderlandsowy co mi mega odpowiada.
Czyli nie tylko ja widziałem te dropy, ufff.
Niestety, ale jestem pewien, że to właśnie podstawowe modele konsol były powodami tych obsuw. Gdy pokazali pierwsze pokazy to już wtedy wiedziałem, że w ogóle nie ma co się pchać w to na moim PS4 bo sama gra chodziłaby pewnie w 22 klatkach, a konsola hałasowałaby niczym gotowy do startu Boeing 737. Jeśli nawet na najmocniejszym past-genie gra nie działa jakoś bajecznie to aż strach pomyśleć co się będzie działo na słabszych konsolach. Grze na pewno dużo bardziej wyszłoby na zdrowe całkowite odcięcie się od sprzętów poprzedniej generacji i skupienie się w całości na PS5/XSX/PC. Wiadomo, że jest to jednak nierealne bo sama gra wszak robiona była z myślą o past-genach i rezygnacja z nich odbiłaby się na cedepie tak źle marketingowo i finansowo, że właściwie nie byliby w stanie wydać kolejnych gier...
To przecież CDPR oficjalnie potwierdził, że ostatnie obsuwy były spowodowane zwłaszcza podstawowymi kosolami starej generacji, bo CP2077 na nowe konsole i PC jest już gotowy i ładnie chodzi. Oczywiście dodatkowy powód to pozbycie się jak największej ilości błędów z gry, ale największym problemem są właśnie stare konsole, bo one się po prostu dławią tą grą.
to jest wersja dla naiwnych, chyba zrozumiałem jest że to jest biznes i po prostu CDP uciekł ze strefy śmierci : listopad AC:V, DSR, SpiderMan MM, premiera Sony i XBOXA oraz COD CW. W grudniu w sumie nic nie wychodzi więc cały grudzień i styczeń mają dla siebie. Nie zoptymalizujesz gry w jeden miesiąc nawet jakbyś zatrudnił połowę populacji chińskich zbieraczy golda w wowie :D
Wydajnościowo na obecnej generacji będzie tragedia...
Nie wygląda, aż tak źle jak myślałem. Gubiło klatki w paru miejscach, przede wszystkim podczas walki.
Sama gra wygląda fenomenalnie, strzelanie mnie aż pozytywnie zaskoczyło, projekt miasta to jest jakaś bomba.
No, ale jednak jeśli decydowałbym się grać na czymś innym niż na nowej generacji konsol lub PC to czułbym się, że coś tracę.
Nie ma co gierka robi dobre wrażenie. Nawet na starej generacji wygląda bardzo ładnie, ale... no właśnie, jak ludzie już zaważyli są dropy klatek. Stara generacja konsol będzie miała ostro pod górkę z tą grą. Ja osobiście zagrałbym na starej generacji tylko wtedy jakbym nie miał innego wyboru. Na szczęście ja będę się bawił na moim PC.
Co do samego gameplaya to strzelanie wygląda i brzmi o wiele lepiej niż kiedyś, co do walki wręcz to większej różnicy nie widzę i nadal średnio to wygląda.
Jazda samochodem znowu też wyglądała tutaj średnio, ale to może dlatego, że na tych pokazach nigdy się tymi samochodami jakoś mocno nie rozpędzają i nie robią gwałtownych skrętów.
Jak widać ruch uliczny w grze jest oraz na chodnikach kręci się sporo ludzi więc tutaj tragedii nie ma, jednak wydaje mi się, że na Xbox One X ruch uliczny jest mocno zmniejszony.
Okropny LOD(pop-up tekstur) przez ograniczenia konsol. Widać to mocno w barze przed spotkaniem z jakimś typkiem. Jeśli ta sama wersja trafia na każdą platformę to mamy powtórkę z Wiedźmina 2 z okropnymi 'wyskakującymi' detalami.
Nie wiem też czy to wina filmu czy gra taka będzie ale twarze są gorsze niż w W3, do tego animacje jakieś drętwe(gdy bandziory na schodach wstają).
Trochę pierdół w HUDie jest, mi nie przeszkadza zbytnio ale fajnie gdyby niektóre można było wyłączyć.
Widze, że nie tylko ja widziałem te dropy przy (bardzo wolnej) jeździe samochodem.
Jeśli takie coś pokazują w oficjalnym gameplayu, to gra na starszych konsolach musi być w opłakanym stanie jeśli chodzi o płynność.
Chciałem pograć na swojej podstawowej PS4 na premierę, ale widzę że będę się musiał wstrzymać kilka dni i poczytać opinie innych czy gra wyrabia.
Dlatego lepiej olać konsole i grać na PC
Na zintegrowanym intelu chyba pójdzie.
nawet ta laska prowadząca wyładniała jakoś...upgrades! :D
co do gamplay'u to muzyka, koncepcja miasta i jak to wygląda wciska w fotel. To co niepokoi, to animacje, AI przeciwników i ogólna płynność gry (optymalizacja). Miejmy nadzieje,że na PC chociaż, to ostatnie będzie na wyższym poziomie. Coś mi się wydaje, że całokształt trudno będzie tej produkcji wygenerować oceny z przedziału 9-10/10. Nie pozostaje nic innego jak zaczekać i się samemu przekonać. Oglądając materiał przed premierą odnośnie Valhall'i też miałem spore obawy, a jednak niesłuszne jak się okazało.
Nie wiem, mnie zawodzi ten gameplay. Być może to wina wersji konsolowych, ale świat wygląda na pusty i sztuczny, nie czuć życia jak choćby w Wiedźminie 3.
Animacje i modele NPC też wydają się drętwe. Irytuje mnie też że wszystko tak błyszczy. Wiadomo, że świat neonów, ale tam każda ściana, każdy kawałek podłogi, nawet skóra NCPów lśni się jak psu dzwonki, co dodaje tylko efektu plastikowości i sztuczności świata.
No i przeraża mnie główny element gry czyli strzelanie. Dźwięk jest ładny, czuć moc i mięsistość broni ale AI naszych przeciwników to jakaś porażka, jak z Fallouta 3, przeciwnicy biegają bez sensu i walą przed siebie, nie próbują się kryć czy jakiejś namiastki inteligencji. Szczególnie to widać w pierwszej scenie strzelaniny, gdzie przeciwnik zamiast próbować się ukryć i nas ostrzeliwać, to szarżuje ale zacina się w ścianie i bezczynnie patrzy jak gracz spokojnie podchodzi i go morduje mieczem, a nie sądzę, żeby to naprawili w ciągu tych 20 dni które im zostały.
mam podobne odczucia. Niby metropolia a ludzi na ulicach jakby tam covid panował. Rzuca się w oczy drętwa i opóźniona mimika i właśnie wszędobylskie błyszczenie. Za to sam kierunek artystyczny jest elegancki. Będzie grane w 2021... kiedy już się "napaczują"
Animacje i modele NPC w każdej grze z otwartym światem są drętwe, taki już urok tych gier, zresztą tak samo jest ze sztuczną inteligencją, która w grach z otwartym światem jest często po prostu tępa.
Co do ruchu ulicznego to faktycznie czasami jest trochę pustawo, ale jakiś ruch jest. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na PC i na nowych konsolach, bo rzeczywiście może to być wina starej generacji.
Co do sztuczności świata, to przecież to jest Cyberpunk, więc ludzie często nie mają skóry tylko plastik lub metal na twarzy i na innych częściach ciała, więc wszystko to tutaj pasuje. Zresztą jak dla mnie jedynymi postaciami, które się świeciły mocniej były tylko te panie na początku, a później już było normalnie. Co do otoczenia też nie mam zastrzeżeń jak dla mnie gra prezentuje się bardzo ładnie.
A głównym elementem gry nie jest strzelanie, tylko fabuła, świat, postacie oraz różne aspekty RPG. Przecież tę grę da się ponoć przejść bez zabijania kogokolwiek.
Filmik był w 30fps więc nie da się stwierdzić. Moim zdaniem powinna być w 60fps skoro na dzień dzisiejszy gra na XSX / PS5 będzie na prawie tym samym poziomie graficznym co na obecną generację. Wyboru performance/resolution oczekiwałbym dopiero w wersji stricte next gen w 2021.
Mam dwa zastrzeżenia. Czemu postacie ,świecą się jak psu jajca?
Czemu to nie trzyma 30 FPS/ ;D Wiem wiem ,stare konsole. Ale na wowych to będzie stabilne 30 a nie 60 coś czuję.
Ale pani ma ładne oczy;)
Tym co beda chcieli cyberpunka ograc na ps4 lub xbox one, nie pozostaje chyba nic innego jak przezegnac sie noga i liczyc na cud, ze gra bedzie znosnie chodzila.
Ja już jakiś czas temu postanowiłem, że zagram dopiero w GOTY na PS5 Slim. Gra będzie kompletna, ładniejsza, a przede wszystkim nie będzie miała problemów z wydajnością. No i powinna też być dużo tańsza.
Ok, trochę sobie poczekam, bo pewnie minimum 3 lata, ale nie mam co narzekać. W czasie, kiedy większość będzie grać w Cyberpunka ja zagram sobie w ostatnie dwie części Deus Exa :D
A po co te uszczypliwości? Dla twojej wiadomości PS4 mam dopiero od roku, więc praktycznie cała generacja (z nielicznymi wyjątkami, które już ograłem) jest przede mną. Poza tym preferuję wydania pudełkowe i nie kupuję gier na premierę. Miałem nawet złamać tą zasadę i kupić na premierę na PC, ale po informacji, że w pudełku będzie wyłącznie kod zrezygnowałem z tego pomysłu. Z Wiedźminem 3 zrobiłem dokładnie tak samo i nie miałem z tym żadnych problemów.
Jasne - co kto woli. Sam większość gier ogrywam X lat po premierze. Lista tytułów czekających do ogarnia jest tak duża, że nie widzę powodu do wydawania kilku stów miesięcznie na premiery. Ktoś inny woli być na bieżąco z premierami i to też jego wybór. Nie widzę powodu żeby któreś podejście uważać za lepsze lub gorsze.
p.s. Chociaż CP77 jest jedną z dwóch gier, dla których zrobię w tym roku wyjątek - zbyt mocno kusi :D
Oglądałem zapis ze streama na twitchu i są dropy klatek (dokładnie w 34:15s) ale obejrzałem też na Youtubie ten sam urywek (6:55s) i tu nie ma tych dropów.
Ewidentnie wina stoi po stronie Twitcha, na YouTubie jest ok, tym bardziej że jest w 30 klatkach.
Nie wiadomo ile jest tych klatek wygenerowanych tak na prawdę ale jest bardzo dobrze.
Więc przestańcie bezpodstawnie gadać bzdury!
Te wszystkie neony będą wyglądały niesamowicie na mocnym PC z ray tradingiem.
Myślałem że będzie gorzej, a tu proszę pop up nie jest taki zły podczas jazdy, głównie jakieś neony w tle... tylko te spadki klatek są dość odczuwalne. Jak na te konsole wygląda bardzo dobrze.
Nie wiem jak potraficie ocenić na filmie youtube w 1080p zapisanym w stałej wartości klatek czy następuję spadek klatek / wytłumaczcie mi technicznie bo chce to zrozumieć :)
Jedno jest pewne wstawienie filmu w 1080p to tylko do oceny walorów artystycznych i te wypadają znakomicie, bo w 1080p ciężko jest ocenić a już na pewno ocenić różnice w jakości tekstur czy tym bardziej rozdzielczości.
Wiadomo że kompresja itd. robi swoje, ale wyrobione na grach oko od razu to zauważy ;)
Gdybyś widział czat na twitchu, to byś się załamał, ja nie mogę się pozbierać. Większość to bachory i nie wiedzą co to kompresja, z resztą pierwsze komentarze tutaj to samo.
A co ma kompresja do rwanej (skokowej) animacji? Nie licząc takiej, która wycina całe klatki (a nie sądzę, by taką stosowali w dzisiejszych czasach), kompresja nie powinna mieć wpływu na płynność, tylko na jakość (ostrość, kolory, kontrast) wyświetlanego obrazu.
nadal nie odpowiedzieliście zapis jest w stałych fps np. 30 lub 60, gra ma spadki bez licznika na filmie od / do jak możecie ocenić przy stałym zapisie że są spadki ? technicznie jest to niemożliwe, można tylko subiektywnie ocenić że są dropy, ale nawet wtedy jest to przekłamane bo ms zapisy jest inny niż ms gry. Dlatego np. na youtube jak ktoś ocenia jak gra działa to pokazuje obok wykres klatek np. DF lub zrzut z MSI AB z licznikiem. Równie dobrze grę która działa w 10fps można zapisać w filmie w 120fps, i tak samo na odwrót grę która działa w 120 zapisać w 10, lub w dowolnej innej konfiguracji. Klatki to stan na 1s / przy zapisie jest to ilość klatek w zapisie na 1s a tym można dowolnie tworząc zapis manipulować.
DF nie raz liczyło framerate z streamowanego gameplayu. Jeśli zapisujesz rozgrywkę w 30 fps, a gra spada poniżej 30 to masz powtórzone klatki.
https://www.youtube.com/watch?v=6PNuFKOcu7w
Przecież zgrywanie video to nie jest przechwytywanie wyrenderowanych przez grę klatek 1:1. Gdyby to tak działało, to rzeczywiście można by manipulować płynnością. Np. gra działa w 45 klatkach na sekundę, zgrywasz 8 sekund rozgrywki (co daje 360 klatek), a potem wyświetlasz je przeciągu 6 sekund i magicznie robi się z tego 60 klatek na sekundę.
Ale to tak nie działa. Oprogramowanie do przechwytywania video zgrywa to co trafia do bufora klatki (w zasadzie pod tym względem przypomina monitor). Jeżeli gra nie zdąży wyrenderować klatki na czas (np. dla 60 fps będzie on wynosił maksymalnie ~16,6 ms na klatkę) to bufor nie zostanie odświeżony i na ekranie zostanie wyświetlona po raz kolejny ta sama klatka co poprzednio (lub zostanie wyświetlona częściowo nowa, częściowo stara, co objawia się jako screen tearing). Właśnie przez to my doświadczamy tego nieprzyjemnego spowalniania lub rwania animacji. To oczywiście duże uproszczenie, bo do tego dochodzi jeszcze cała masa różnych sztuczek i algorytmów, stanowczo wykraczających poza moją wiedzę (np. frame skipping czy kompensacja), ale z grubsza tak to działa.
Dlatego filmik może sobie działać w 60 czy nawet w 120 klatkach, ale to magicznie nie wyrenderuje brakujących klatek animacji, których nie dostarczyła sama gra. Spójrz na poniższy filmik i powiedz, czy jesteś w stanie ocenić płynność działania gry. Specjalnie wybrałem jaskrawy przykład, bo tu nawet laik zobaczy frame dropy.
https://www.youtube.com/watch?v=RR4c3wsFsMM&ab_channel=IGN
Persecuted - subiektywnie to widzę że nie jest płynnie jak jest drop duży z rwaniem obrazu to też widać. Rozumiem to co napisałeś ale byłem wręcz przekonany że każdy zgrany fragment gry który jest wyświetlony np. w 45fps jak podałeś da się odtworzyć w 60-120 zachowując płynność po prostu używając do tego takiego a nie innego oprogramowania, po prostu manipulując czasem przy zapisie cyfrowym który zapisuje w wartości 1:1. :) Odwracając sytuacje więc jak można ocenić na filmie np. youtube że gra działa w 120 fps jak zapis jest np. filmu w 60 lub tym bardziej w 30. Zapewne sporo materiałów ze względu na wielkość i jakość zapisana jest w niższym znaczniku klatkowym na korzyść rozdzielczości.
byłem wręcz przekonany że każdy zgrany fragment gry który jest wyświetlony np. w 45fps jak podałeś da się odtworzyć w 60-120 zachowując płynność po prostu używając do tego takiego a nie innego oprogramowania, po prostu manipulując czasem przy zapisie cyfrowym który zapisuje w wartości 1:1. :)
Wyobraź sobie, że masz na ekranie piłkę, która porusza się ze stałą prędkością (np. 1 metr na sekundę) z zgodnie z wektorem (1.0 | 0.0 | 0.0). Przeliczając to na piksele, przyjmijmy taki umowny model dla 60 fps:
- klatka nr 1: środek piłki (jej centroid) znajduje się dokładnie we współrzędnej ekranu 10x10
- klatka nr 2: środek piłki znajduje się we współrzędnej ekranu 12x10
- klatka nr 3: środek piłki znajduje się we współrzędnej ekranu 14x10
itd.
Czyli mamy przeskok dokałdnie o 2 pixele na klatkę (10, 12, 14 itd.). Dla 120 fps będzie to natomiast wyglądało tak, że pozycja obiektu będzie aktualizowana na ekranie dwa razy częściej, a więc zamiast przeskoku o 2 pixele, będzie on następował co 1 piksel na klatkę (10, 11, 12, 13, 14 itd.). Co to oznacza w praktyce? Ze ruch będzie po prostu bardziej płynny, bo na ekranie będzie widać więcej stanów pośrednich animowanego obiektu (patrz video):
https://www.youtube.com/watch?v=9prm5ZB_KZg&ab_channel=wolfgang
W rzeczywistości to działa zupełnie inaczej (bo tam przesunięcia nie są sztywne i uwzględnia się realny czas renderowania klatki, tzw. delta time), ale zasada jest właśnie taka - więcej klatek na sekundę (ale wyrenderowanego, nie wyświetlanego obrazu!), oznacza większą płynność, ale także responsywność samej gry (bo fps'y to nie tylko wyświetlany obraz, ale też odświeżanie logiki gry i odbieranie sygnałów od gracza).
Odwracając sytuacje więc jak można ocenić na filmie np. youtube że gra działa w 120 fps jak zapis jest np. filmu w 60 lub tym bardziej w 30.
Gołym okiem nie zobaczysz różnicy, ale można to wykryć wykonując analizę poklatkową takiego zapisu video.
Zresztą w tym wszystkim nie chodzi o docelową płynność gry (tzn. czy jest renderowana w 30 czy w 60 fps'ach), tylko o stabilność klatek na sekundę. Filmik jest w 30 fps'ach (więc gra pewnie też), ale widać wyraźnie, że co rusz schodzi grubo poniżej tej wartości, co objawia się spowolnieniami i rwaniem (frame dropy).
Material zrodlowy niskiej jakosci wiec nie ma co oceniac bo nie ma czego.
Persecuted - wszystko się zgadza sam o tym nie raz pisałem wyjaśniając różnice w działaniu g-sync / fs2 oraz 60/120/144 i więcej Hz w odniesieniu do ms. Nie sądziłem jednak że da się określić drop z materiału wideo, aczkolwiek nie mam w tym doświadczenia więc wybacz :) Dzięki za odpowiedź.
Powinni to wydać, jeśli chodzi o starą generację, tylko na PS4 Pro i One X... A przecież nawet na One X działa to fatalnie... Nie chcę nawet wiedzieć, jak to wygląda na zwykłym X-ie... Czy klienci z nowej generacji nie wyrównaliby bilansu utraconej części z generacji starej?... A zapewne większość ludzi na zachodzie ma już od dawna Pro albo One X... Rozumiem biznes, ale obawiam się, że tu nie było dobrej biznesowo decyzji...
To byłoby najlepsze wyjście ale Sony i MS nie zgodzą się na to by ich gra wyszła tylko na mocniejszych wersjach konsol. Zejdą pewnie z detalami do ultralow i gra będzie brzydka na PS4/xone
Czy aby ta gierka nie powstawała z myślą o mijającej generacji. Nie pamiętam dokładnie ale chyba cyberpank był robiony zanim pojawiały się pierwsze konkrety o Series X
Jak dla mnie wygląda OK, nie wiem czego więcej można oczekiwać po grze z otwartym światem która ma jeszcze działać na złomkach z 2013 roku.
Czuć moc konsol - kolejna gra która przez konsole dostaje cięcie detali.
OPTYMALIZCJA = cięcie detali aby na konsolach jako tako chodziło.
Ewidentnie na Xbox ONE X były lekkie spadki najlepiej widać je podczas strzelaniny od 07.49. Ogólnie gra na tych fragmentach wygląda spoko. Mam obawy ze będzie wielki płacz i żal posiadaczy podstawowych konsol które są jeszcze słabsze, że to co dostali na premierę ich wizualnie rozczaruję(metacritic to pokaże). Nie wiem czy świetną historię i świat ( zakład że tak jest) chciałbym sobie psuć widokiem słabej oprawy audiowizualnej wyświetlanej do 30 kl/s. To jednak psuło by mi odbiór tej gry. Dlatego ogram na ps5 mimo że posiadam zwykłe PS4. Nie spodziewajcie się fajerwerków na zwykłych konsolach bo ich nie będzie. Tak samo na PC też będzie sporo płaczu. Oby CD PROJEKT zatrudnił duża firmę do obsługi forum, infolinii oraz ma pojemną pocztę mailową. Bo od dnia premiery wszystko będzie nagrzane do czerwoności.
Słaba grafika nie będzie. Do średnich ustawień da się grać.W 30 klatkach też.Tyle że magiczne słowo: STABILNE . A na poprzedniej generacji to wiadomo jak jest ;D Na niskich detalach nie ma co grać. To niewazne jaka dobra gra, po prostu gra się źle.
Kurde nie mam hypu na nowe konsole i decyzje o kupnie którejs z nich podejmę po "rzetelnym porównaniu" obu konsol...ale żeby się nie okazało ,że Redzi moją kasę ze sprzedaży Cyberpunka zgarną gdzieś na jakiejś wyprzedaży za pół roku ...bo wygląda to słabo
Ach, Cyberpunk 2077, ta gra co zasługuje na spokojnie na 8-9/10 ale dostanie od wielu co najwyżej 6 z powodu wielkiego hypu jaki wyrobili sobie nierozważni. Mega!
Ale nie pokazali jak na podstawowym xbox one wygląda.
Jak tak wygląda na one x przy tych 6 TF to jak wygląda na 1,3 TF i słabszym procesorem.
Przecież tam to będzie masakra.
No w końcu! Wspierajmy polskich pracowników, podwykonawców i dostawców. Bierzmy CP w pudełku od sprawdzonych sprzedawców ;)
Ja pierdziuuuuuuuuuuu!!!!!!!! Jakie to strzelanie jest tu mięsiste i cięzki o matko ale się zjarałem :D
Strzelanie faktyczne wydaje się fajne, zwłaszcza jak na Action RPG.
Ale trzeba to poczuć, by w pełni ocenić.
Po latach oczekiwania posiadacze konsoli Xbox One X mogą zobaczyć, jak na tym sprzęcie będzie prezentować się Cyberpunk 2077.
Obecnie D... nie urywa, ale poczekajmy do premiery (którejś na pewno) - i na patcha w pierwszy dzień, który będzie zapewne zajmował drugie tyle, co sama gra.
Na series X też gra szału nie robi. Pewnie się to zmieni po tym darmowym upgradzie w 2021, chociaż patrząc jak przekładają premierę gry, to ten upgrade wyjdzie w 2022.
Ludziki niezależne nie tworzą zbyt dobrego wrażenia np. ten grubasek na początku i sposób w jaki zmienia kierunek chodu.. Albo gość biegnący chodnikiem i skręcający nagle pod kątem 90 stopni. Moim zdaniem to psuje immersję - grafika ładniejsza niż fizyka/animacja, niestety zbyt często standard.
Mogą to dopracować. Na pewno zaprezentowany gameplay nie był z najnowszej wersji gry. Też zwróciłem uwagę na tego otyłego gościa, co idzie chodnikiem i nagle zmienia kierunek chodu po tym jak przejście dla pieszych zmienia stan na Stop. Może to ten jeden z nielicznych przypadków?
Pewnie, mogą dopracować tego typu szczegóły. Mnie najbardziej interesuje ogólne podejście do fizyki, systemu kolizji, generalnie rzecz biorąc - naszej ingerencji w świat :)
Mnie też rozbawił koleś robiący 90 w miejscu podczas biegu, ale w trakcie jazdy autem streamuj sobie level z HDD, jakieś LODy być muszą.
Wygląda świetnie, gratulacje dla całej ekipy, chyba się skuszę na preorder. Choć za ostatni od redów (wiedźmin 1) bardzo plułem sobie w brodę, przez to tylko raz przez te 13 lat pozwoliłem sobie na inny.
Według mnie to wygląda BARDZO słabo, zwłaszcza te puste dyskoteki i w sumie każde miejsce w grze gdzie teoretycznie powinny być zatłumione zwłaszcza, że przeważnie światy cyberpunkowe są przeludnione. Na szczęście wierzę w gameplay i fabułę. Na pewno pozytywnie zaskoczą jakimiś szalonymi zwrotami akcji.
coś się obawiam, że o ile na PC będzie całkiem fajnie, tak na konsolach poprzedniej generacji będzie dosyć słabo graficznie i klatkowo :(
Ta gra graficznie wygląda jak tytuł startowy na PS4, a animacje np. chodu postaci wyglądają jak w watchdogs 3. Mam nadzieję, że broni się chociaż wartką akcję i świetną fabuła. Aż pomyśleć co by było gdyby tą grę robił rockstar.
na PC będzie o wiele większa zagęszczenie, to samo na porcie na nową generacje tylko że ten port dopiero w 2021 roku. Cierpliwości.
Jak to co, skręcił byś w uliczkę i wyskoczył by napis Mission failed, a większość misji byłaby strzelaniem do respiących się fal wrogów.
Dla mnie osobiście ta gra wygląda niesamowicie, może faktycznie trochę mało ludków chodzi po ulicach, ale to mała pierdułka w porównaniu do tego jak to się wszystko prezentuję.
Czytając komentarze to co niektórych, to chyba mieli nadzieję, że gra będzie miała fotorealistyczną grafikę i wszystko super duper na sprzętach które miały swoją premierę w 2013. To się chyba nazywa przehajpowanie ;)
Chyba XONE X
A ja właśnie nie do końca rozumiem dlaczego ten "hajp" ma dotyczyć fotorealistycznej grafiki. W ogóle całe to rozkładanie na czynniki pierwsze odbić i porównywanie jakości RT jakby to sprawiało, że gra nas wciągnie jak bagno na dziesiątki lub setki godzin. Jak dla mnie to są właśnie głupoty w porównaniu do fizyki, systemu kolizji, animacji i korelacji pomiędzy obiektami. Dlaczego nikt dogłębnie nie sprawdza czy może taki CP2077 będzie miał lepszą fizykę niż HL2 z 2004 roku (sic!), czy ciała wrogów będą "realistycznie" znikać, a drewniana, fotorealistyczna, omieciona RT ławeczka będzie niezniszczalna po jakimkolwiek wybuchu? Eh....
To wydadzą dwie różne gry z oprawą graficzną na starą generację i super duper na nową. Tak to sobie wyobrażasz?
A po drugie to gra była robiona na starą generacje tylko obsuwy przesunęły ją tak że wychodzi z nowymi konsolami.
Ludzie myślą że skoro gra wychodzi przy premierze nowych konsol to będzie wyglądać nextgenowo (jednocześnie będąc cross genowa) :D
Niby fajnie, ale to kolejny sandbox, przejde AC i WD, a potem bede gral w C2077?
Chcialbym liniowa gre robiona przez kilka ladnych lat z poteznym budzetem jak gry Naughty Dog czy Santa Monica
Możesz grać w kółko w upośledzone TLoU2, które samo w sobie jest przedłużone i nudne jak te AC.
Uposledzone to są twoje posty xD
TLOU2 zjada gameplayowo kazdego sandboxa
TLOU2 zjada gameplayowo kazdego sandboxa
Zelda Breath of the Wild wants to know your location
Ja rozumiem, że można lubić TLOU2, czy nawet bardzo lubić, ale pisanie że zjada gameplayowo każdego sandboxa to totalna bzdura i nie wiem jak bardzo zaślepionym tą grą trzeba być, żeby coś takiego powiedzieć.
W sumie racja. Nowy AC, WD w przyszłym roku kolejne FC... i do tego zbioru sandboxów kolejny sandbox Cyberpunk...same sandboxy żadnej róznorodności. Hmmm muszę pamiętać aby WD ograć przed Cyberpunkiem bo coś czuje że WD będzie niczym junior w stosunku do Cyberpunk
Moim zdaniem wygląda bardzo dobrze. Problem jest taki, że balonik został tak nadmuchany, że jeśli Cyberpunk nie będzie jakimś przełomem w branży gier wideo i super dopracowaną produkcja pod każdym względem, a raczej nie będzie to gierka może zostać uznana za wielkie rozczarowanie. Tymczasem ja liczę na oceny 8-9/10 w recenzjach i bardzo dobrą grę na wiele godzin.
Dostanie ocenę na miarę Wieśka 3 i tyle.Po jakimś czasie być może nabierze skrzydeł przez patche i mody.
Ten obraz pierwszej postaci to chyba z drona jest. Strasznie nienaturalne odczucie, ze idziesz w tej grze. Co najwyżej lewitujesz
I o to ten moment kiedy dla wielu hype zamienia się w rozczarowanie, ofiary własnego hypeu. Najśmieszniejsze są puste ulice i dzwieki ludzi jak by były ich tam tłumy. Nie warto raczej grac na poprzedniej generacji , lepiej poczekać troche i zagrać po patchu na series x lub ps5 albo jak ktoś może na high end pc
Nie wygląda to dobrze - nienaturalnie, pusto, plastikowo, oby miodność zwyciężyła po takim hype...
Szkoda, że na premiere nie wyrobią się z wersjami na next gen, tylko dostaniemy szybsze czasy ładowania i stabilniejszy framerate.. cienko to widzę na konsolach oj cienko..
Miodzio. Bawi mnie ból tyłków ludzi, którzy oczekują cudów na XO oraz PS4, które w pod względem specyfikacji nie zachwycały już w dniu premiery. To są stare konsole. Zresztą prawie zawsze konsole odstawały od nowych (dobrych) komputerów. Za rok czy dwa już nikt nie wyda żadnej gry na XO oraz PS4. Pogódźcie się z tym.
Ja już wiem, że Cyberpunk 2077 jest w moim typie. Chętnie w niego zagram, ale dopiero gdy kupię nowy komputer. Teraz nie ma to najmniejszego sensu.
Pamiętacie Call of Duty 3? Wersje na PS3 i X360 prezentowały poziom zbliżony do Call of Duty 2 na X360 i PC. A jak wyglądały wersje na PS2 i X? Jak very low. Myślałem, że oczy mi wypali patrząc na tekstury i efekty. Nie wspominając o rozdzielczości... Gra była nawet brzydsza, niż Call of Duty 2: Big Red One. Coś za coś. Nie oczekujcie cudów od przestarzałych technologii.
Mieszane uczuciamam. Będę czekał na pierwsze realne gameplaye z PC/PS4 PRO i dopiero wtedy zdecyduję się zy brać. Może odłożę zakup do czasu aż będę miał PS5 czy nowego PC.
Niech odwalą tego Cyberpanka i wezmą się w końcu za nowego Wiedźmina
Coś czuję, że łatka premierowa będzie ogromna. Graficznie gra dupy nie urywa, nawet na Xbox Series X. Nie wspominam o tym, że gra projektowana na tamtą generację chodzi słabo na Xboxie One X, czyli najmocniejszej konsoli VIII generacji. Plotki z początku roku się potwierdzają - gra nie jest zoptymalizowana.
Może mi ktoś powiedzieć, dlaczego te NPCe świecą się jak psu genitalia? Wszyscy jacyś spoceni?
Taka będzie moda w 2077 roku. Teraz modne są np. jajognioty, niebieskie włosy itp, a za 57 lat przyjdzie moda na błyskotki.
Przecież ta skóra wygląda jak plastik (chyba, że to nakładki technologiczne do maskowania rozstępów)
Ja bym powiedział, że to po prostu taki styl, czyli te postacie mają na sobie jakiś plastik zamiast skóry (jakaś syntetyczna skóra czy coś), który się tak świeci aby wyglądać bardziej wyzywająco albo postacie specjalnie są naoliwione aby wyglądać bardziej seksi, w końcu w tym fragmencie nasza postać poruszała się po dzielnicy czerwonych latarni. Wydaje mi się, że nie każda postać się tak świeci, więc musi być jakiś powód.
W tej ich ksiazce jest napisane, ze protezy/ulepszenia sa dostepne w kilku generacjach, podobnie jak konsole. Najwyzsza generacja, chyba 5, jest nieodroznialna od prawdziwej skory. Mozliwe, ze te lumpy z filmu maja gorsze protezy
To nie jest prawdziwa skóra tylko modyfikacja, równie dobrze mogłeś zapytać dlaczego w innym filmiku koleś niema połowy głowy tylko cybernetyczny wszczep. Masowe modyfikacje całego ciała tak wyglądają, masz na innym filmie nawet babkę, która cała pokryta jest jakby złotą czy srebrna powłoka. To jest właśnie jeden z ficzerów w cyberpunku a wszelakich modyfikacji ciała jest od groma również tych które dla ciebie mogą wyglądać dziwnie. Możliwość praktycznie dowolnego przerabiania ciała i długogłowość, wymienne oczy, ręce, itd. to wszystko jest cyberpunk.
Wciąż nie pokazano rozgrywki z podstawowego PS4 lub Xbox One. Na miejscu właścicieli tych konsol raczej wstrzymałbym się z zakupem do premiery.
Matko jedyna...że też ludzie się podniecają i czekają na coś takiego... Przecież to wygląda jak połączenie Saints Row z Doomem. Podejrzewam, że to będzie rozrywką porównywalne do Watch Dogs Legion.
Już od razu Saints Row, bo w grze znajduje się m.in wyzywający i kiczowaty styl ubierania. Strzelanie jest spoko więc nie widzę powodu do narzekania (jedynie trzeba wyłączyć ten natłok cyferek). Natomiast Watch Dogs Legion to generyczna gra nastawiona na swobodę, gdzie nic poza grafiką nie robi jakiegoś super wrażenia, fabuła słaba, strzelanie nijakie no i brak głównego bohatera przez co gra jest jeszcze słabsza. Jak miałbym porównywać jakąś grę do Saints Row to WD Legion jest tego bliżej.
W Cyberpunku natomiast fabuła gra pierwsze skrzypce i możemy się raczej spodziewać, że będzie ona bardzo ciekawa i gracz będzie miał na nią duży wpływ. Zadania nie będą generyczne tylko ciekawe, bo będą miały do opowiedzenia jakąś historię oraz pomimo tej kiczowatości, które tak ludziom przeszkadza, to CP2077 będzie poruszał dojrzałe tematy i mroczne tematy (przynajmniej tak twierdzi CDPR). Oczywiście na pewno znajdzie się w grze parę questów na uśmiech, ale ogólnie gra ma być dojrzała i ciekawa. Ja właśnie dlatego bardzo czekam na CP2077, bo redzi potrafią opowiadać super historię i tworzyć niesamowity klimat w swoich grach. Po tym co do tej pory widziałem wydaje mi się, że się nie rozczaruje, bo nie oczekuje nie wiadomo czego od tej gry jak niektórzy.
Co by Redzi nie zrobili, to i tak spora część graczy już wydała wyrok. Można się spodziewać po premierze 1 na meta.
To zdecydowanie nie wygląda jak screen który daliście do tego newsa, ani jak wcześniejsze gameplaye... bieda :(
Każdy kto ma ps4 czy xbox one wie że te konsole nie są jakieś specjalne mocne, dlatego słabsza grafika niż na topowym pc nie powinno nikogo dziwić.
Pokazują screeny na których widać, że odpalając grę na komputerze kilkukrotnie droższym od konsoli, osiągniemy lepszą grafikę, a następnie ogrywają te gry na tanich szajsach jadąc na minimalnych przy 20 fps :D
tak narzekacie jak to kiepsko wygląda a sami będziecie ogrywać na swoich pecetach na średnich detalach w 1080 i się zachwycać przy kolegach że jaki sztos
Dziwi mnie, że przeważają negatywne opinie. Byłem dość sceptyczny do Cyberpunka, ale po obejrzeniu tego gameplayu jestem skłonny go nabyć i dobrze się bawić. Bardzo się dla mnie liczy klimat w grze, a ten przedstawiony w materiale jest po prostu OMG :D Grę będę ogrywał zapewne początkiem przyszłego roku na Xbox Series X.
I co z tego, że refleksy są wyraźniejsze na PC? Nie dla refleksów zagram w cyberpunka. Co z tego, że grafika nie jest rewolucją w stosunku do innych współczesnych gier? Naprawdę to, aż takie ważne? Grafika jest na bardzo dobrym poziomie i mi osobiście to wystarczy, aby w pełni cieszyć się przygotowaną zawartością.
Nie wygląda to, źle mnie jednak martwi puste miasto bez przechodniów. Oby to może jakiś zbieg okoliczności w gameplayu, może specjalne zaaranżowane, żeby nie było widać dropów FPS.
Jak ktoś ma komputer i monitor HD ready z Biedronki to u niego jest brzydka
Ray tracing robi robotę i nie widzę sensu gania bez niego w tą grę bo stracimy sporo z grafiki
Czyli mówisz, że jak ktoś nie ma karty graficznej z obsługą RT, to już w Cyberpunka grać nie ma sensu...?
Dzięki za ostrzeżenie! Dobrze jednak, że to tylko ty nie widzisz tego sensu ;]
Coś niespecjalnie to wygląda. Te animacje trochę sztuczne. Już lepiej prezentuje się Horizon Zero Dawn sprzed kilku lat. Zagram ale sukcesu tej grze nie przewiduję. Może się mylę.
Chyba oglądaliśmy inne filmy, bo właśnie animacje zrobiły na mnie szczególne wrażenie względem choćby Wieśka.
Dla mnie fabuła się liczy jak będzie niezłą to ogram na piecu i konsoli
Poczekajmy na premierę zobaczymy jak to będzie i łatkę na nową generację a po drugie jak było info ten miesiąc obsuwy to było podrasowanie wersji na konsoli więc poczekajmy z osądem po debiucie łatkach
Spójrzcie na komentarze na YT a na komentarze tutaj XD typowe narzekające na nawet świetny produkt
A na jakiej podstawie stwierdziłeś, że to świetny produkt?
Uwielbiam wszystkie Wiedźminy a trzecią część uważam za jedną z najlepszych gier, jednak ten gameplay wygląda tragicznie. Wady wskazali już poprzednicy, ale grafika/animacje/dźwięk (nie pasujący do otoczenia) i ogólne dopracowanie to poziom max z 2010 roku. To wygląda dużo gorzej niż W3.
Gdyby tej gry nie nie robił CDPR to mało kto by na nią spojrzał, ale nie - powinniśmy kłaniać się w pas i robić preordery bo po 7 latach prac pokazują taki syf.
Osobiście mam mega mieszane uczucia. Jeszcze nie skreślam ostatecznie tej gry ale powietrze z balona uleciało...
Wygląd świetnie! Ale mentalne dzieci musza ponarzekać ...
Czy to na pewno jest gameplay z Cyberpunk 2077?
Nie z Nebulus na C64. Polecam
Dla mnie sa gorsze te modele postaci które wyglądają jak w GTA V(jak nie gorzej).
Nie oglądaj kompresji na Twitchu, ale w 4K na YT
Napisze to co ktos kilka dni wczesniej pod innym artykulem o CP.
Dodam tylko tyle, ze tyle narzekania i biadolenia nie widzialem jeszcze nigdy a gram ponad 20 lat. Czapki z glow dla redow, za to czego dokonali, nie macje absolutnie pierwiastka pojecia o tej grze. Obejrzyjcie to dokladnie ze 30x i policzcie NPC, ogarnijcie konsolowa grafike i inne gry tej generacji. Ogarnijcie podstawy a pozniej bierzcie sie za dotykanie klawiatur i pisania bzdur. 90% kom. na golu to nic innego jak intelektualne scieki, az sie mdli od czytania tego...
""MichaelAngelo
Gol w skrócie:
gra za krótka- źle bo za krótka
gra za długa -źle bo za długa
gra z polskim dubbingiem - źle bo z polskim dubbingiem
gra z angielskim dubbingiem - źle bo nie z polskim dubbingiem
gra z pierwszej osoby - źle bo nie z trzeciej
gra z trzeciej osoby - źle bo nie z pierwszej
gra ma duży marketing - źle bo ma duży marketing
gra ma mały marketing - źle bo ma mały marketing
gra ma dobrą fabułę - gra ma złą fabułe
gra ma złą fabułę gra ma złą fabułe
gra ma grafikę retro - gra nie na te czasy
gra ma dobrą grafikę - twórcy debile skupili się tylko na grafice
duży wydawca - źle
wydawca indie - źle
gra jest dobra - gra jest zła
gra jest zła - gra jest zła""
gra ma system pogody - zle bo gra ma system pogody
gra nie ma systemu pogody - zle bo gra nie ma systemu pogody
gra ma blyszczaca skore - zle bo ma blyszczaca skore.
gra nie ma blyszczacej skory - zle bo nie ma blyszczacej skory.
gra ma dobre modele postaci - zle bo gra ma dobre modele postaci.
gra ma zle modele postaci - zle bo gra ma zle modele postaci.
Wygadałeś się? Generalnie Twój komentarz za dużo do tematu nie wniósł.
Hype nakręcony do granic możliwości i ten gameplay przekłuł balona. Jest słabo. Jeżeli grasz od 20 lat to dziwię się, że tego nie widzisz. Ja gram od 30 więc może dlatego inaczej na to patrzę.
Za 3 tygodnie okaże się co wyszło z szumnych zapowiedzi. Może klimat i opowiadana historia będą powalały i gra nadrobi tym niedostatki techniczne.
Niech ta gra już wyjdzie, bo widać zmęczyła czekaniem i narzekaniem większość graczy.
Narzekania? To tylko w przypadku Polaków. Hype na grę? Na całym świecie jest duży, ale u nas to przerasta wszelkie oczekiwania. Jak czytam komentarze na zagranicznych portalach czy pod filmami na YouTube - ciężko znaleźć tam jakikolwiek krytykujący grę i twórców. Zdecydowanej większości widzów gameplay się podoba i są pod wrażeniem jak to wygląda na starej już konsoli. Niektórzy chyba zapominają, że mamy do czynienia z bardzo szczegółową i wymagającą sprzętowo grą. Jakim trzeba być nierozumnym człowiekiem, by nie ogarniać, że na takiej konsoli gra nie będzie wyglądała idealnie, bo to po prostu niemożliwe, jeśli chce zachować się grywalną płynność.
Sami się nakręcamy na to wszystko, a potem sama krytyka dobrze wyglądającej gry. Jest mało ludzi na ulicach, ale no niestety, moc przeliczeniowa konsol pewnie na więcej nie pozwala. Na PC na pewno będzie dużo lepiej pod tym względem. Miało być tętniące życiem miasto? Będzie pewnie na PC. Kto tego oczekiwał na starej konsoli nie jest poważny. Przecież ta gra miałaby wtedy z 10 klatek/s przy dużej liczbie stale poruszających się i różnych od siebie postaci niezależnych. Poza tym oceniacie książkę po okładce. Skąd wiecie co jeszcze oferuje gra? Zawartość może być ogromna i na pewno jest, a pokazali tylko ułamek rozgrywki.
Oczywiście, że w oczy rzucają się gorsze tekstury, niż na nowej konsoli i na pewno będą to spore różnice względem PC. Ale graficznie i tak wygląda bardzo dobrze.
Zauważyłem, że tam jedna postać NPC nie miała głowy (tego faktycznie można by uniknąć akurat), ale już doczytywanie się budynków w oddali, według mnie to nic nadzwyczajnego w grze na konsolach, nawet na nowej (około 2:03 na wprost w oddali wysoko).
To co mnie urzekło w tym gameplayu to klimat. Klimat, klimat i jeszcze raz klimat. Wycieka z ekranu. To otoczenie, miasto, neony. Jak dla mnie wygląda to świetnie, widać, że gra pod tym względem na 100% da radę. Dołóżmy do tego świetną fabułę, o co możemy być spokojni i już będzie bardzo dobra gra. Na PC na pewno będzie wyglądało to jeszcze lepiej, zarówno jeśli chodzi o "żywotność" miasta, jak i tekstury i inne bajery. Model jazdy znacznie poprawiony według mnie względem pokazów sprzed kilku miesięcy. Widać to było chociażby w niedawnych prezentacjach pojazdów z gry, widać i teraz, że jest już lepiej.
Strzelanie nie wygląda źle. Przecież to oczywiste, że nie będzie to Call of Duty. Wystarczy, żeby było znośnie i z tego co widzę, jest. Ocenimy oczywiście jak zagramy, no ale nie wygląda to źle.
Oczywiście cebulaki, (przepraszam za to określenie, ale nie mogę się powstrzymać) jak nie dostaną strzelania jak w najlepszym Call of Duty, modelu jazdy jak w najlepszej Forzy i całokształtu jak w najlepszym GTA, będą na pewno wielce zawiedzeni. No ale to nie są poważni ludzie.
Wygadałeś się? Generalnie Twój komentarz za dużo do tematu nie wniósł.
Ależ wniósł. Ma całkowitą rację i w pigułce pokazuje jacy my, gracze, bywamy. Jestem na forum od kilkunastu lat i dokładnie to samo zauważyłem. Ba, sam taki kiedyś byłem, chorągiewka i wiecznie coś nie pasuje, ale nieco dojrzałem i potrafię spojrzeć na pewne sprawy inaczej.
Hype nakręcony do granic możliwości i ten gameplay przekłuł balona. Jest słabo. Jeżeli grasz od 20 lat to dziwię się, że tego nie widzisz. Ja gram od 30 więc może dlatego inaczej na to patrzę.
No jakoś ten hype nie przeszkadza zagranicznym graczom jarać się tym wszystkim co pokazują Redzi. Narzekają głównie Polacy. No cóż za przypadek, ale czemu mnie to nie dziwi? Jest słabo? Chłopie. Mówisz, że grasz 30 lat, a nie ogarniasz, że najnowsza i mająca aspiracje do gry roku i największej premiery od lat gra może wyglądać wyraźnie gorzej na konsoli? A i tak wygląda dobrze, właśnie jak na konsolę. Pogratulować. 30 lat jak krew w piach.
Może klimat i opowiadana historia będą powalały i gra nadrobi tym niedostatki techniczne.
Ale żebym już się tak nie czepiał, tutaj się zgodzę. Klimat i fabuła - to będą najmocniejsze strony tej gry i na pewno nie jedno nam wynagrodzą.
mój PC nie udźwignie, ale słowo daję, że dla CP jestem skłonny kupić w końcu konsolę. Głównie napędza mnie nostalgia względem "papierowego" RPG Pondsmitha i cudownych doświadczeniach z Wieśkiem, ale cholera... chce się grać. Gdzie ten 10 grudnia (albo dowolna inna data w 2021)?
Jestem dosyć mocno rozczarowany tym co widzę. I równocześnie nie bardzo wierzę, żeby to co będzie na PC i nowe konsole aż tak mocno się różniło, że nagle się zachwycę wyglądem Cyberpunka, to cały czas będzie ta sama gra. CDP chyba zrobiło błąd, trzeba było wyklepać jeszcze jeden-dwa dodatki do Wiedźmina i poczekać ze swoją grą do premiery nowych konsol a nie budować od podstaw grę jako kotwicę do już dawno przestarzałej generacji. Więcej ludzi u mnie w sobotę wieczorem pod Żabką stoi mimo koronawirusa niż w tej metropolii przyszłości, samochód jedzie 5 km/h pewnie żeby nie było widać drastycznych spadków w ilości klatek albo wręcz niebieskich ekranów a Keanu Reeves wygląda żałośnie i ma zeza. Żeby nie było wierzę w tę grę. Neony robią klimat, fabularnie liczę że będzie świetnie do tego gameplay oby interesujący i będzie naprawdę dobrze. Po prostu liczyłem, że to będzie skok technologiczny na miarę W3, a tutaj nie wydaje mi się, żeby gra była w stanie pobić Red Dead 2, chociaż oczywiście jest bardziej skomplikowana.
Czyli ta gra to jakaś zwykła strzelanka a la Doom? A miało być fajne RPG...
A strzelanie wyklucza się jakoś z gatunkiem Role-Playing Game?