Starfield - Bethesda pracuje nad nowym systemem animacji dla gry
Rockstar jest jak bethesda: Obydwoje nie chcą wydać swoich flagowych produkcji.
Nie wierzę... Czyżby w końcu zdecydowali się na Motion Capture?
Czyżby Microsoft wymusił na nich odejście od archaicznych settingow ?
Mam taką nadzieję.
Przecież to oczywiste, że twórcy gier muszą się dostosować do dzisiejsze standardy, jeśli chodzi o grafiki 3D. Nie wypada jest wydać nowe wysokobudżetowe gry z przestarzałe grafiki 3D na next-gen konsoli. Nawet niskobudżetowe gry Indie 3D są dużo ładniejsze od Fallout 76. Po prostu wstyd. Microsoft zapłacili dużo pieniędzy, więc mają prawo wymagać od Bethesda pewne rzeczy. Albo Bethesda wylądują na ulicy i stracą wszystko, nawet prawa do Fallout.
A nie chodziło przypadkiem o "assety"?
Setting można odebrać jako montaż gry, oprawę, dekorację czy tło. Setting to nie jest świat gry, a co najwyżej może być określane jako atmosfera. Ale assety to tylko i wyłącznie "zestawy", które mogą zostać użyte w grach takie jak modele 3d, sprite'y, dźwięki, muzyka, moduły, małe wycinki kodu czy kompletne projekty, które mogą zostać użyte przez silnik gry.
Słowo "setting", ujęte w tym kontekście, oznacza dokładnie "umiejscowienie", a odnośnie gier video używa się go do określenia czasu i miejsca akcji, lub jak kto woli, realiów świata przedstawionego. Nie ma ono natomiast związku z aspektem technicznym czy technologicznym produkcji, stąd np. wszystkie odsłony Diablo są osadzone w tym samym settingu (tak zwanym "świecie sanktuarium"), choć technologicznie wszystkie dzieli istna przepaść, są zbudowane z zupełnie odmiennych assetów (animacji, modeli, tekstur itd.) i mają odmienny styl oraz ton (już "dwójka" była zdecydowanie mniej mroczna od pierwowzoru, choć zachowała podobny, realistyczny styl oprawy, a "trójka" skręciła w stronę komiksową, pełną kolorów i przerysowanej brutalności).
Gdzie ja napisałem, że Fallout 4 lub 76 jest brzydki? Nie jest zła, ale po prostu wypadła blado w porównanie do konkurencji takich jak Metro Exodus, Death Stranding i mogłoby być lepiej. Fallout ma wielki potencjał, który szkoda jest zmarnować z powodu zacofana technologia oraz zbędne uproszczenie w stosunku do Fallout 1-2. W końcu mamy do czynienia z wysokobudżetowe gry AAA, a nie gry Indie.
Słowo "setting", ujęte w tym kontekście, oznacza dokładnie "umiejscowienie", a odnośnie gier video używa się go do określenia czasu i miejsca akcji, lub jak kto woli, realiów świata przedstawionego.
Ucz się homonimów zamiast łapać ludzi za słówka. Settings to też znaczy "montaż".
Jakoś nie wydaje mi się za błędem użycie określenia setting w stosunku do funkcjonalności silników gier. Animacje w silniku Creation Engine korzystają z funkcji "Havok Behavior", które to jest narzędziem do łączenia animacji w łatwy sposób czyli jakby nie patrzeć montażu. Wcale jakoś specjalnie nie różni się od Gamebryo animation tool, bo tutaj też łączy się zestawy animacji w sposób manualny. Chociaż bardziej nie jest problemem forma łączenia animacji, a kompleksowość ich.
Także nawet jakbyś chciał uprzeć się przy tym, że słowo setting zostało użyte w błędny sposób to i tak nie zmieni faktu, że chciałeś go poprawić wprowadzając w błąd.
A podajesz gry AAA i to mocno nastawione na grafikę ;)
Fallouty od Beci mają swoje wady (chociaż w przypadku 76 sporo ich załatali już ale nadal czasami imię ich legion) ale są to najlepsze gry eksploatacyjne (gdzie dla mnie eksploracja w takim Horizoncie była porażka - broniła się tylko misjami) z świetnie wykreowanymi mapami, ciekawymi historiami w tle (zarówno sprzed wojny jak i po) i tylko pokazują jacy to ludzie to..
A nadal wolę obecną grafikę i otwartość na mody niż ładniejszą grafikę Metra i na nexusie 6 modów głównie lekko kosmetycznych ;)
Słowo "set" ma w języku angielskim kilkaset znaczeń, a wliczając jego pochodne (jak właśnie "setting") nawet więcej. Dlatego też, aby móc poprawnie rozszyfrować znaczenie danego określenia, trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na jego kontekst i zwyczajowe użycie w zakresie danej tematyki. Innymi słowy nie jest istotne co "setting" może znaczyć słownikowo, tylko jakie znaczenie zwyczajowo przypisuje mu się w kontekście jego użycia. Niech za przykład posłuży takie polskie słowo jak "rozrzut", które co innego oznacza np. w wojskowości, gdzie odnosi się do celności broni, co innego w rolnictwie, gdzie oznacza nawożenie pola uprawnego, a co innego np. w statystyce, gdzie rozrzut nawiązuje do dokładności i powtarzalności danych.
Podobnie jest z settingiem. Nie ważne co mówi słownik i nie ważne jakie znaczenie ty chciałbyś mu przypisać. Liczy się tylko to, w jakim kontekście jest używany odnośnie tematyki gier video i jak jest zwyczajowo rozumiane w tym zakresie.
Settingiem, tak jak już pisałem, w tym kontekście określa się "realia świata przedstawionego", tj. uniwersum, w którym została osadzona dana produkcja, ewentualnie czas i miejsce akcji. Nie ma natomiast absolutnie żadnego zastosowania do kwestii technicznych (takich jak np. styl oprawy graficznej, projekt rozgrywki czy narracja) ani technologicznych (takich jak rodzaj oświetlenia, efekty cząsteczkowe czy rozdzielczość tekstur) i nigdy przez nikogo nie był w taki sposób stosowany. Ani wśród profesjonalistów zajmujących się gamedevem, ani w mediach branżowych, ani wśród samych graczy. Innymi słowy, przypisujesz "settingowi" znaczenie, którego w kontekście gier video nie ma i nigdy nie miał. Znaczenia w innych dziedzinach (np. kinematografii) nie mają tu nic do rzeczy.
A nadal wolę obecną grafikę i otwartość na mody niż ładniejszą grafikę Metra i na nexusie 6 modów głównie lekko kosmetycznych ;)
Ale zmiana w systemie łączenia animacji nie musi wcale wpłynąć na tworzenie modów. Ba, nawet przy obecnym silniku gry da się stworzyć bardziej kompleksowe systemy łączenia animacji i nawet moderzy z tego korzystają jeszcze w przypadku starego już Skyrima (np Ultimate Combat Overhaul co nieco zmienia zasady łączenia animacji choćby przez podział modelu postaci na górną i dolną część jako elementy niezależne).
To, że animacje w Skyrimie i Falloutach wyglądają bardzo przestarzale to tylko i wyłącznie z winy prostoty animacji. Modele muszą nie tylko znajdować się w konkretnym miejscu, ale na dodatek cały model wykonuje jedną animację jednocześnie. W RDR 2 dla przykładu dodano wiele różnych zależności, a same animacje połączono "związkiem małżeńskim" (nie ja to wymyśliłem) i mogą być łączone parami i grupami.
No właśnie ciekawe co przez to rozumieją, czy wprowadzą motion capture, czy po prostu poprawią algorytm wyliczający animacje w ruchu.
W Falloucie 76 podobno były takie zmiany, że mieli osiągnąć słynne "16 times the detail". Jak się skończyło, wszyscy wiemy. Poczekam do prawdziwych, oficjalnych materiałów z gry. Nadal mam nadzieję, że MS coś tam ich szturchnie w ich pracy, ale jeśli faktycznie od dawna pracują nad Starfield, to może być na to za późno.
Tam był po prostu większy zasięg rysowania terenu na którym jest dużo więcej drzew, teren jest też górzysty w przeciwieństwie do płaskich z F3/4, developerzy jakoś wyliczyli z tego x16, a Todd ubrał to w marketingową gadkę
Czyżby Microsoft wprowadził nowe porządki? Moim zdaniem to możliwe, bo w tej generacji widać wyraźnie, że "zieloni" nie mają zamiaru odpuszczać i chcą realnie powalczyć z Sony o dominację na konsolowym rynku. Niby coś przebąkują, że "ilość sprzedanych konsol nie ma znaczenia", ale moim zdaniem to tylko takie przyczajanie się i usypianie czujności konkurenta (który najwyraźniej nieco się rozleniwił, będąc przez lata w dominującej pozycji). Za parę lat ich studia będą już miały kilka gotowych gier, to i ich pozycja "przetargowa" się wzmocni. Pod koniec generacji może się nawet okazać, że to konglomerat Xbox-PC oferuje więcej ciekawych tytułów, niż PS5. Tak czy inaczej, na ostrej konkurencji możemy sporo zyskać... ale i sporo stracić, bo wojna na exy za dobra dla graczy nie jest ;/.
bo wojna na exy za dobra dla graczy nie jest
Zgadzam się. Przecież nie mogę kupić PS5, XBOX i Switch naraz tylko dla gry exclusive. Za duże wydatki. Nie mogę mieć wszystkiego.
E tam bedzie jak ze skyrimem, czyli wciaz archaiczna oprawa, sam autor newsa to zauwazyl
Piszecie ze Skyrim miał mieć to i tamto przebudowane a jak wyszło wszyscy wiemy... Daliście grę 10na 10 i moim zdaniem słusznie to o co chodzi...to był 2011rok...