Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starfield – wyciekły rzekome materiały z gry studia Bethesda

27.09.2020 11:16
Persecuted
1
20
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Obrazki nie wyglądają zbyt ładnie, więc przeciek może być prawdziwy ;].

27.09.2020 11:16
Persecuted
1
20
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Obrazki nie wyglądają zbyt ładnie, więc przeciek może być prawdziwy ;].

27.09.2020 11:27
AT-ZAKO
2
odpowiedz
AT-ZAKO
2
Centurion

Może nowa Androbieda.

27.09.2020 12:12
wojto96
3
odpowiedz
wojto96
164
I am no one

Trudno ocenić czy prawdziwie czy nie, bo ktoś mógł po prostu zmodować Fallouta 4, jakość wydaje się podobna, ale co gorsza to może być prawdziwy screen i w sumie bym się nie zdziwił gdyby tak było

27.09.2020 12:18
4
odpowiedz
zanonimizowany1222151
36
Generał

Przecież było wiadomo, że użyją tego samego trupa, co w Fallout 76, ewentualnie dodadzą parę rzeczy do fizyki, a Todd będzie chodził napuszony jak kogut i piał... to znaczy krzyczał, że mają nowy silnik.

Znowu będzie ten sam paździerz, który nie potrafi poprawnie renderować powyżej 60fps.

post wyedytowany przez zanonimizowany1222151 2020-09-27 12:18:37
27.09.2020 12:21
5
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1225506
49
Generał

Persecuted
Podobno to jest screen z 2018.

27.09.2020 12:58
Persecuted
5.1
Persecuted
145
Adeptus Mechanicus

Nie tylko to, pamiętajmy też, że są to nieoficjalne obrazki z okresu produkcji, więc ich wygląd nie musi odzwierciedlać finalnego produktu (który może ostatecznie prezentować się lepiej... albo gorzej). Mój komentarz był po prostu takim żarcikiem, nawiązującym do tego jak opóźniona technologicznie jest / była (bo podobno mają nowy silnik) Bethesda przez ostatnie kilka lat.

Bo tak szczerze, to trzymam kciuki za ten projekt. Tematyka kosmiczna ma potencjał w grach (zwłaszcza teraz, gdy technologia pozwala na wiele więcej, niż jeszcze 7-10 lat temu), ale ostatnio jakoś nie ma wzięcia na szczeblu wysokobudżetowym. Kiedyś mieliśmy Mass Effect'a Dead Space'a czy nawet takie Alien Isolation i każde tych dzieł dosyć dobrze oddawało klimat związany z przebywaniem w przestrzeni kosmicznej. No a teraz co zostało? Poza bardzo odległym Star Citizenem (wraz ze Squadron'em 42), mglistym Beyond Good and Evil II czy (chyba najbardziej obiecującym) dodatkiem Odyssey do Elite Dangerous, nie za bardzo jest na co czekać (no może poza paroma indykami, np. ta polska gra na bazie opowiadania Lema zapowiada się bardzo zachęcająco). Liczę, że właśnie Starfield coś tu zmieni, może nawet przywróci kosmos do łask i zwróci na niego uwagę większych twórców.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-09-27 13:01:20
27.09.2020 15:24
MineBeziX
5.2
MineBeziX
61
Generał

Podobno F76 też miał mieć "x16 the detail", a wszyscy wiemy jak się skończyło.
Jedyna nadzieja w MS po przejęciu, ale wątpię, by byli w stanie gruntownie przebudować grę, nad którą od jakiegoś czasy pracują.

27.09.2020 15:37
5.3
jakisnick
63
Konsul

Akurat F76 ma 16x times the detail. Tyle, że wtedy chodziło o to, że teren (płaska powierzchnia), który odpowiada za wszelkie górki, jest 16 razy bardziej szczegółowy dzięki czemu nie widać wielokątów jak w F4.

post wyedytowany przez jakisnick 2020-09-27 15:38:38
27.09.2020 12:30
6
odpowiedz
Legalizex
70
Generał

Graficznie wygląda jak Fallout 4 sprzed 5 lat więc bardzo możliwe że to nie fejk bo to w stylu Bethesdy

27.09.2020 12:53
ddawdad
7
odpowiedz
ddawdad
64
Przegryw

Szczerze to ten drugi screen wygląda jak jakiś early acces od małego studia.
Ciekawe jak będzie wyglądać finalna wersja.

27.09.2020 13:10
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Przeciez oni nad tym pracuja juz os paru lat, wiec nawet gdyby mieli uzywac jaiegos nowego silnika, to na pewno nie w tej grze
Gamebyro 4ever

27.09.2020 13:20
8.1
barnej7
164
Senator

Wiele firm jezdzie na starych silnikach, praktycznie każdy z nich ma korzenie sięgające poprzedniej generacji z tym, że są one w mniejszym lub większym stopniu zmodyfikowane. Creation Engine to jednak loadingi (każdy domek to osobna lokacja) i okropne animacje.

27.09.2020 14:20
8.2
Child of Pain
180
Legend

Znając bethesde czemu nie? Chociazby rdzen silnika Half-life 2 zostal wykorzystany w titanfall z tego co pamietam.

27.09.2020 14:36
8.3
barnej7
164
Senator

Nie tylko Tintanfall

Far Cry 5 to Diuna Engine 2 czyli ten co z FC3 tylko mocno zmodyfikowany
Titanfall to zmodyfikowany Soure z HL2
TLOU2 wciąż jest na silniku z Anczarted z PS3.
RDR to zmodyfikowany silnik Rage z GTA 4

Takie luźne przykłady. No ale z silnikami jest tak, że prawie nikt nie pisze od początku nowego engine. To jest kod, który można modyfikować, implementować nowe technologie i ulepszać. W nowych grach Call of Duty wciąż są jakieś fragmenty kodu z silnika Quake'a 3, silnik nowych FC ma korzenie w FC1. Numeracja też nie ma znaczenia, bo taki Batman Arkham Knight czy Mortal Kombat 11 działają niby na Unreal Engine 3 ale mocno zmodyfikowanym i wyglądają lepiej od gier na Unreal Engine 4 (który również pochodzi z Unreal Engine 3)

27.09.2020 22:17
8.4
zanonimizowany767782
113
Senator

Ja o tym wszystkim wiem, wlasciwie kazdy developer ciagle jedzie na ulepszanej technologii, ostatnimi czasy czesto wlasnej, ale nawet jak to jest Unreal, to kolejne jego odslony sa modyfikacjami poprzednich

Problem jest taki, ze od Obliviona ten silnik przechodzi bardzo niewielkie zmiany, a ta gra ma juz 14 lat
Takie Naughty Dog to jak tworzy gre pod nowa generacje to wyglada totalnie inaczej niz gra pod poprzednia, a i potem po drodze tez sa pewne modyfikacje
U1 -> U2 to spory krok w grafice (nie na miare innej generacji, ale spory), nawet TLOU2 wyglada ladniej od U4 (w U4 poczatkowe lokacje wygladaja gorzej od tych pod koniec, tlou 2 trzyma caly czas rowny bardzo wysoki poziom)

27.09.2020 22:24
8.5
inceltears
54
Konsul

Dlaczego zawsze na hejt tego silnika pojawiają się osoby, którzy bronią go, że wszystkie gry chodzą na tym samym silniku, ale modyfikuje się go trochę?

To jest błędne założenie. Raz, ten trup gamebyro ma korzenie w latach 90, gdy technologia była mega prymitywna i kompletnie nie dało się przewidzieć jak rozwiną się gry, a tamte mają swoje podstawy w większości z czasów 360/ps3. Jakieś tam ślady są czasami starsze, ale wtedy te silnimi zostały przystosowane do obecnego sprzętu i dlaszego rozwoju, a Gamebyro został tylko przypudrowany. Dwa, ten silnik jest strasznie zepsuty, staroświecki i pełen głęboko zakorzenionych błędów. Przepisywanie tego w obecnej chwili z chęcią naprawienia wszystkiego, co pilne, to praca na lata, która i tak skonczy się tym, że będzie to kompletnie inny silnik, bo wszystko zostanie przebudowane. Więc o wiele prościej kupić jakiś łatwy w edytowaniu i developingu (bo te lenie z beczesdy muszą mieć łatwo) silnik, o ktorego stan techniczny zadba ktoś z zewnątrz. A gb zasługuje tylko na zaoranie i zapomnienie.

Na ue4 nie ma ladnych gier, pomijając unreal tournament 4, bo dużym wydawcom szkoda na niego kasy. A co oferuje to można zobaczyć w pracach fanów. Plus UE z odsłony na odsłonę (pomijając 1 na 2) jest kompletnie składany od podstaw, oczywiście z wykorzystaniem dobrego kodu i doświadczenia programistów. I to jest właśnie największa szansa dla tych gier, bo ms może ich teraz zmusić ich do używania ue5. A to oznaczałoby, że ich gry byłyby bardzo łatwe w modowaniu i z ogromnym potencjałem do rozwoju, szczególnie graficznego. Plus wszystko byłoby kompatybilne, a poważne mody niewymagałyby głębokich ingerencji, bo wszystko można zrobić z poziomu narzędzi.

27.09.2020 22:45
8.6
barnej7
164
Senator

Hmm jakby porównać obliviona do fallout 4 to widać różnicę. Niestety animacje stoją w miejscu, te loadingi, twarze postaci w innych grach to aktorzy najczęściej a tu tradycyjne modelowanie. Moim zdaniem F4 momentami wyglądał całkiem nieźle, mam na myśli plenery. W ogóle Skyrim z modami fanów wygląda momentami wręcz rewelacyjnie na mocnych pc (mam na myśli filmiki YouTube). Też coś mi się nie chce wierzyć Beci. Z tymi loadingami i animacjami to naprawdę dziwna sprawa. Gorszych animacji na tej generacji chyba nie widziałem

27.09.2020 13:30
9
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
73
Generał

Czemu wszyscy tak hejtują ten silnik ze skirima-falouta-etc, fakt jest przestarzały i za wolno rozwijany ale oferuje unikalną możliwość modowania wszystkiego, żadna inna wysokobudżetowa gra tego nie ma.
Bez modów taki skyrim by sie skończył po 2-latach, a tak po 9-ciu gra jest dalej żywa i ma ponad 50-tyś modów na naxusie. Jakby teraz się przesiedli na np Unreal 4 to by pewnie wszystko lepiej wyglądało i działało ale z modowania były nici

27.09.2020 14:21
9.1
Child of Pain
180
Legend

Bo to sa kiepskie fabularnie i systemowo gry w porownaniu do starszych gier Bethesdy (Morrowind) czy Fallouta na licencji (New Vegas). Z modami to niestety nie tylko kwestia dodatkowych zawartosci ale poprawcie sobie grę...

27.09.2020 15:26
MineBeziX
9.2
1
MineBeziX
61
Generał

Może dlatego, że ludzie wolą kupić dobrą grę, a nie produkt, który musi zostać potem naprawiany przez fanów?

27.09.2020 16:04
9.3
zanonimizowany1255967
73
Generał

Chodzi mi o to że zmiana silnika mogła by bardzo ograniczyć modowanie i byłoby szkoda przy takie ogromnej społeczności moderskiej. Ale nic nie tłumaczy Bethesdy że wydaje tak niedopracowane gry i mało przejmuje się ulepszanie i optymalizacją ich własnego silnika

27.09.2020 16:09
Soulcatcher
9.4
Soulcatcher
269
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Wszyscy to grają w te gry, to tutaj to tylko jakiś błąd w matrix.

27.09.2020 21:58
9.5
inceltears
54
Konsul

kompletna bzdura i jeszcze ten przykład z ue4... jakby gra ta chodziła na ue4 to bez wiedzy programistycznej byle laik by mógł ją przerobić np. na strategię, a moderzy zrobiliby z niej produkcję tak fotorealistyczną, że przez kolejne 10 lat żaden tytuł aaa nie zbliżyłby się jakościowo do tej grafiki. Kwestia polega na tym, że musieliby dać otwarty dostęp do edytora i plików gry.

27.09.2020 23:20
9.6
zanonimizowany1255967
73
Generał

Tylko że niestety nikt praktycznie nie udostępnia kodu i zasobów komercyjnych gier nawet tych małych, mody opierają się tylko na tym co pozwolił zmodyfikować developer.
Jednym z wyjątków był Minecraft w wersji java bo tam można było na dziko wyciągnąć cały kod, dlatego też mody do niego potrafią być całkiem zaawansowane

27.09.2020 13:53
dj_sasek
10
odpowiedz
dj_sasek
154
Freelancer

Nawet kamera za plecami bohatera jest dokładnie w tym samym miejscu co w Falloucie...

27.09.2020 14:19
Ambitny Łoś
11
2
odpowiedz
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Stylistyka jest naprawdę ładna, ten element interfejsu też super, coś czuję że będę grał już w dniu premiery. Tym bardziej, że pewnie trafi do game passa xD

27.09.2020 16:06
12
2
odpowiedz
zanonimizowany1342829
9
Generał

Wygląda zaskakująco nie jak kupa.

27.09.2020 22:43
😊
13
odpowiedz
zanonimizowany1285878
24
Senator

Wygląda ładnie. Ciekawi mnie ta gra. Czy będzie to universum które odciągnie mnie od Falloutów? Zobaczymy :)

27.09.2020 23:08
maciell
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
maciell
116
Senator

Heh, wszyscy taka jada po tym silniku Bethesdy. Wszyscy pisza, zeby zmienili na inny. No, ale nie dociera do was, ze ich silnik jest wyjatkowy i potrafi to co inne nie potrafia. Gdyby bylo inaczej to dawno by przeszli na inny. Poza tym kazdy silnik sie zmienia.Cyberpunk tez bedzie chodzil na zmodyfikowanym silniku od wieska. Tak do douczenia, zeby nie powtarzac bzdur bez sprawdzenia. W jezyku angielskim oczywiscie.

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/8ofe7m/lets_set_the_record_straight_about_the/

https://www.reddit.com/r/ElderScrolls/comments/4os0fj/clearing_misconceptions_on_netimmerse_gamebryo/

TLDR; Wiekszosc ludzi bez pomyslenia chociaz przez chwile wypowiada/powtarza zaslyszane opinie o silnku Bethesdy nie majac zielonego pojecia o czym mowia. Gracz z automatu rowna sie dev. To, ze grasz w gierki nie oznacza, ze znasz sie na tym jak sie robi gry. Ciekawe ilu z was zrobilo chciaz cos prymitywnego w pascalu,c++ albo unity/source/unreal. Znawcy z koziej

27.09.2020 23:20
👍
14.1
2
Gerr
63
Generał

Dokładnie! Ich silnik jest wyjątkowy, jako jedyni wystrugali go z drewna...

27.09.2020 23:27
👍
14.2
zanonimizowany1222151
36
Generał

Jako jedyni wydają bubel, którzy modderzy doprowadzają do stanu grywalnego.
Nic dziwnego, że zmiana im nie jest na rękę.

27.09.2020 23:42
maciell
14.3
maciell
116
Senator

Widac, ze nie przeczytaliscie tych postow ludzi pracujacych na tym silniku zawodowo. No, ale nie dziwne pewnie z angielskim na bakier. Dokumentacji do tego silnika byscie nie potrafili przeczytac, a co dopiero dalej.

Ps. Jak bys przeczytal to bys wiedzial, ze Bethesda nie stworzyla ten silnik. Tylko Numerical Design Limited w 2004 roku.
ps.2
https://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo
Popatrz jakie inne gry powstaly na tym silniku.

EOT szkoda mi na czasu na dyskusje . A za tlumacza nie chce mi sie robic.

27.09.2020 23:54
14.4
zanonimizowany1222151
36
Generał

Nic nie poradzimy na to, że jesteś burakiem

28.09.2020 10:28
😂
14.5
gutry
16
Generał

Third Myth "multiplayer is hard". Some people are freaking out and thinking Bethesda's multiplayer implementation will either be shit or will have taken massive time away from this or some other project. Truth is multiplayer has been working in this engine for years nawet sie zaśmiałem :V

28.09.2020 00:09
15
odpowiedz
mrich
25
Chorąży

Pierwszy komentarz to złoto. Mimo wszystko ja jednak czekam z niecierpliwością.
singleplayerowe RPG od Bethesdy mają w sobie to "coś", mam nadzieję, że Starfield też taki będzie.

Wiadomość Starfield – wyciekły rzekome materiały z gry studia Bethesda