PS5 przyspieszy niektóre gry z PS4 i PSVR
No jak dany tytuł chodził w 30 klatkach, to można by oczekiwać, że jednak pójdzie w tych 60. Tylko, że chyba maja tam jakieś blokady i inne konsolowe triki, więc pewnie trzeba by to jakoś odblokować.
Zapewne eksy coś takiego będą miały, a w pozostały grach będzie to zależeć od decyzji twórcy tak jak w przypadku smart delivery.
Tylko, że chyba maja tam jakieś blokady i inne konsolowe triki, więc pewnie trzeba by to jakoś odblokować
Nie wystarczy, że tylko odblokować. Trzeba też jeszcze raz przetestować, czy na 60 FPS nie występują błędy graficzne i "przyśpieszone ruchy" postaci. Jak występują, to naprawią, zanim to odblokują dla gracze PS5 za pomocą łatki.
Nie wszyscy pomyśleli o 60 FPS i lepsza konsola w przeciwieństwie do PC, więc niektóre gry mogą być nie przystosowane. Pamiętam Commandos 1 na lepszy PC, gdzie wszystkie postaci poruszają się zbyt szybko, aż gra staje się niegrywalna, że musiałem użyć "spowalniacz CPU". Albo w Broken Sword 4, gdzie wszystkie postaci są "pomalowane na czarne", że musiałem ograniczyć ilość rdzeni/wątki CPU do tylko jedna, by to zlikwidować błędy i grać. Albo odblokowałem 60 FPS dla pierwotna wersja Dark Souls 1 na PC, a występują okazjonalne błędy graficzne (rzadko) w niektóre momenty, czego w 30 FPS nie uświadczyłem. Serio! To tylko przykłady.
Ta blokada FPS dla gry PS4 na PS5 jest gwarancja, że wszystkie gry będą działać bez problemu.
Mam nadzieję, że na PS5 otrzymamy specjalna opcja "odblokowanie FPS bez łatki" podobnie jak PS4 Pro, ale robimy to na własne odpowiedzialności za problemy w grach.
Miałem jakiegoś dziwnego buga z wodą w pierwszym Nevrwinterze, chyba był spowodowany nieobsługiwaniem przez moją kartę jakiegoś starego shadera. W innej grze, nie chciało mi dać wyższych ustawień, bo miałem za mało ramu. Potrzebowało chyba 256 mega, a miałem tylko 16 giga.
Albo brak cieni w Splinter Cell u nowsze karty graficzne. :P
Tak się dzieje, kiedy twórcy gier nie pomyśleli o nowsze komputery i konsoli w przyszłość.
Na szczęście nowsze gry są odporniejsze na takie przypadki dzięki nowsze biblioteki np. DirectX i Vulkan, co zapewniają lepsze kompatybilności, czego większości gry z Windows 7 bez trudu uruchamiają na Windows 10.
To prawda SirXan. Nawet Gambrinus, z tego co pamiętam, mówił w jednym ze swoich materiałów jak zbyt dużo FPS-ów potrafi psuć gry i dlaczego w grach singlowych lepiej trzymać się progu FPS ustalonych przez twórców gier zamiast samemu eksperymentować z nadmiarem FPS, bo kończy się to przeciążeniem gier i generuje nowe, niepożądane bugi.
Od directa 7 chyba już takie problemy przestały występować, a jak chcesz spróbować czegoś starszego, to lepiej módl się do Boga Maszyn.
Raczej od DirectX 9. Bo niektóre gry na DirectX 7 też mają przestarzałe informacji o kolorów, co niektóre gry w połączeniu z niższe rozdzielczości nie wyglądają jak powinno i nie obejdzie się bez łatki np. Worms 2, Little Big Adventure 2.
W takim god of war jest odblokowany fps na ps4 pro więc tam nie będzie problemu. W tych większych eksach sony nie powinno mieć z tym większego problemu.
Ogólnie te nowsze tytuły mają już często opcję 60 klatek. Z tym Dark Soulsem to mi się coś kojarzyło, że tak było, ob na PCcie początkowo chyba też były zablokowane i trzeba było jakiegoś moda czy coś ściągać. W sumie to dopiero w przypadku takiego podbijania klatek, czy portów na PC, wychodzi ile w konsolach jest małych ograniczeń, raczej utożsamianych ze tarymi grami na DOSBoxie. Kojarzy mi się, że kiedyś GOG aktualizował jakąś starą strategię, bo była strasznie trudna. Się okazało, że w oryginalnym kodzie, AI budowało jednostki tym szybciej, im wyżej taktowany był procesor. Nie było to problemem w latach 2000, za to teraz...
Coś może kiedyś, ale znowu zero konkretów... Komunikacja ze strony Sony to jakaś porażka ostatnio.
Microsoft: WSZYSTKIE gry z POPRZEDNICH generacji będą miały podwojoną liczbę klatek na sekundę i ulepszoną grafikę
Sony: NIEKTÓRE gry z POPRZEDNIEJ generacji będą szybciej chodzić
Wlasnie na to licze ze eksy Sony beda mialy lepsza plynnosc a ps5 to bedzie taki prosiak na sterydach. Inaczej bym tej konsoli nie kupowal na premiere dla samego DS
"Enjoy faster and smoother frame rates in select PS4 and PS VR games."
"Ciesz się szybszym i bardziej płynnym wyświetlaniem klatek w wybranych grach na PS4 i PS VR."
To zwykły termin ogólny na potrzeby marketingu. Daje ogromne pole do manewru i nic konkretnego nie obiecuje. Może oznaczać wszystko począwszy od tego, że gra z PS4 uruchomiona na PS5 będzie działać +1 fps szybciej oraz że w momentach gdzie miała spadki do 20fps teraz te spadki będą mniejsze lub nie będzie ich.
Może też oznaczać podwojenie klatek, owszem. Choć biorąc pod uwagę, że to trudniejsze niż może się wydawać, jeśli już się pojawi to będzie to dotyczyć tylko gier, które nie mają problemu z działaniem w wyższym fps niż je zaprojektowano.
Mi przyśpieszenie gier z PS4 i PSVR wystarczy jedynie w skróceniu ekranów ładowania (rzecz jasna w tych produkcjach, gdzie ekrany ładowania nie zostały wykorzystane przez twórców gry do przedstawienia niedostępnej nigdzie indziej części historii świata gry, nie zaopatrywują w inne ciekawe informacje czy jak w serii Assassin's Creed potrafią być ciekawą rozrywką) a o więcej FPS w grach to nie chcę nawet prosić, bo mi tam zdecydowanie wystarczy odgórnie ustalony komfort 30 lub 60 FPS w zależności od tego jaki został zastosowany przez twórców.