Znamy rozmiary gier na PS5; będzie ciasno na SSD
Call of Duty: Trzymajcie mój burger i strzelbę
Ci co mają słaby dostęp do internetu, zamiast usunąć "nadmiarową" grę w którą dawno skończyli grać, zawsze mogą sobie ją przenieść na backup zewnętrzny. Np. na jakimś dysku HDD o dowolnej pojemności. Dyski HDD są wolne, ale o wiele szybciej będzie trwało kopiowanie z HDD na SSD niż instalacja z płyty czy ponowne ściąganie.
Tak, dyski HDD jako backup będą obsługiwane. Informacja z prezentacji The Road to PS5.
66GB Demon's Souls to dość dużo w porównaniu do Dark Souls 3 czy Sekiro, które ważyły coś koło 25GB(DS3 z DLC) i 13(Sekiro) jeśli mnie pamięć nie myli wyglądając przy tym bardzo ładnie. Zresztą, oryginale D'sS nie ma specjalnie wiele lokacji, ani nie są one przesadnie wielkie. Musieli tam upchać tekstury w bardzo dużej rozdzielczości.
- Jaki masz dysk?
- trzy Call of Duty
Powiedzmy sobie szczerze. Studia już od bardzo dawna nie dbają o jakąkolwiek optymizację. Kodu się nie przycina, audio i tekstur nie kompresuje. No bo i po co? Nie trzeba już niczego upychać na płytkę a user sam sobie ściągnie.
Mnie osobiście najbardziej boli, że nie udał się eksperyment z osobnymi instalkami z większymi teksturami - zamiar był taki, wiesz, że będziesz grał na maksa, to ściągasz największą paczkę, grasz na średnich średnią. Teraz się ściąga wszystko - nawat to, czego nie używasz u siebie.
Wincyj tekstur 4k! A najlepiej 8k!
Przecież przy 65" TV z odległości 1,5 m widać ogromną różnicę!
Swoją drogą... jak to leciało? Nowy sposób obsługi I/O, najszybszy SSD na rynku, brak konieczności duplikowania danych gry na dysku, dedykowany układ do dekompresji danych... może jak gry zaczną wychodzić tylko na PS5/XSX, to się doczekacie...
Czy ja wiem czy dużo. Dla mnie Standardowo. Nazwijmy to "zwykła gra" miała zawsze te 50-70gb, a potwory jak RDR2 100gb i więcej. Póki co nic się nie zmienia. Zobaczymy z biegiem czasu.
„ Konsola PS5 ma zostać wyposażona w dysk o pojemności 825 GB. Nie jest to specjalnie imponująca liczba, więc rosnące rozmiary gier mogą w przyszłości sprawić graczom dużo problemów.
Jeżeli ceny dysków Nvme nie spadną i dalej za 1TB to będzie coś w cenie 700-900 zł, to tak, może to stanowić problem za jakieś części graczy. Ciekawe, za ile będą sprzedawane dodatkowe dyski do nowych konsol? Sony ma jakaś tam własną technologię, to może być drogo. Karty pamięci do Vity były bardzo drogie. Alternatywą są SSD Sata ale zewnętrzne, tylko też za taki dysk(1TB) trzeba dać najmniej jakieś 600zł.
Granie na nowej generacji, szykuje się na drogi interes. Może później po 2 latach, to się zmieni.
Rozmiary gry nie różnią się od poprzednie generacji konsoli. Jedyny problem będzie to pojemność dysk SSD w PS5. Skoro niektóre gry exclusive będą uzależnione od szybkość dysk SSD, to ciężko jest kupić dysk SSD o większej pojemność na tej samej szybkość, gdyż nie jest tanio.
Gracz będzie musiał usunąć ukończone gry, by móc zainstalować kolejne gry. Dla fani gry pudełkowe to nie będzie problem, ale dla fani gry cyfrowe może być problematyczny, gdyż nie wszyscy mają szybkie łącze i nie chcą znowu ściągnąć gry drugi raz, jak chcą wracać do klasyki po raz kolejny. O multi nie wspomnę.
Mam tylko nadzieję, że niektórzy od tworzenia gry pójdą do rozumu i w końcu decydują na rozwiązanie, gdzie nie trzeba ściągnąć gry jako całość, a tylko częściowo zawartości na decyzji gracza. Dla przykładu, na GOG ściągniemy Kingdom Come dla tylko wersji PL, ale inne języki będą wykluczone. Tekstury HD również są opcjonalne i nikt nie zmusi do tego. Niech instalatory gier będą podzielone na języki i rozdzielczości tekstury, bo w końcu nie wszyscy chcą grać na 4K, a tylko na 1080p. Takie rozwiązanie powinno być standardem od bardzo dawna i jest to całkiem wykonalne.
Rozmiar rozmiarem Fifa i cod się zmieści ale pobieraj teraz 100 gb czy nawet 120 gb gdzie realna prędkość pobierania to 6mb/s a 30 gb obecnie to wiekszy comiesięczny patch a ta reklama plusa intenet lte 60 gb dla graczy ha ha a nie każdy może wsiąść sobie światłowód 300 czy 1GB z powodu tylko ulicy gdyz sieć nie ma przewodu tutaj.
W sumie tak sobie myślę że kartridże to było bardzo dobre posunięcie Nintendo. Tym bardziej że technologia pamięci masowych bardzo się rozwinęła i nie boryka się z problemami małej przestrzeni jak za czasów N64.
Tyle że na psp gry z karty pamięci chodziły szybciej niż z umd. Takie Vice City Stories potrafiło mieć freezy, żeby doczytać kawałek miasta z płytki. Także czasy ładowania z umd były zauważalnie dłuższe
Nie trzymam gier na dysku to mi to lotto ile ważą, ale wiem, że większość graczy nie ma dostępu do przyzwoitego internetu, dlatego dla nich pobranie po raz kolejny nawet 50GB, trochę zajmuje bądź też kosztuje, jeżli używają mobilnego.
Plus PS5 w porównaniu do Xboxa jest taki, że ten obsługuje konsumenckie dyski, a ta druga tylko i wyłącznie dedykowane od MS. Dlatego już na starcie jest spory wybór od różnych producentów. Po premierze pewnie Sony da info jakich parametrów szukać w dyskach, by pasowały.
Dość standardowe te rozmiary gier. Ale z biegiem lat, wraz z premierami coraz to większych gier, to i rozmiary gier będą się zwiększać, wtedy będzie trzeba się już zastanawiać nad rozbudową dysku, albo po prostu instalować gry, przechodzić je a następnie usuwać(?)...
Ja sam osobiście mam na PS4 dwie gry. Jedną przeszedłem w 100%, z drugą jeszcze walczę, aby dobić 100% albo przynajmniej jak najwięcej. Jak już będę miał więcej czasu i chęci na granie, to zainstaluje kolejną, i kolejną. Jak zabraknie miejsca na dysku, to będę musiał się pozbyć którejś gry. Takie są niestety uroki. Nie byłoby z tym problemu, gdyby można było zapisać sobie stan zapisu gry aby kiedyś móc ponownie zainstalować grę i wrócić do tego, co zostawiłem, ale takową możliwość mają tylko użytkownicy opłacanego PS+, a i tak nie wiem, czy dotyczy to wszystkich gier.
A Sony pewnie dalej będzie oferowało 10-krotnie wolniejszy transfer ze swoimi gównianym i serwerami niż Steam, Epic, Origin, Upłay, czy MS Strore.
Jeszcze twórcy nie opanowali mocy SSD, stąd takie małe rozmiary. Za jakiś czas, gdy gry będą korzystać intensywniej z dobrodziejstw szybkiej pamięci masowej, zrobi się z tego 200-300 GB na grę.
Zapomniałem napisać, że dysk SSD ma jeszcze jedna zaleta. Pakowanie i rozpakowywanie plików zajmie dużo mniej czasu. Więc "spakowane" tekstury mogą wpłynąć na rozmiaru gry.
Dysk SSD ma oferować ponad 5 GB/s przepustowość odczytu pliku według oficjalne oświadczenie Sony (choć nie chcę w to wierzyć), co jedynie sprzyjało kompresowane plików. Pecetowcy z tańsze dyski SSD nie mają takiej prędkości, bo oferują jedynie przepustowość 500 MB/s do odczytu.
Pierwsze gry na PS5 mają takie rozmiary, bo twórcy gier jeszcze nie umieli w pełni wykorzystać potencjału dysku SSD. Albo po prostu nie chcą... Ale może przyszłe gry? Czas pokaże, jak to wygląda dysk Sony w praktyce.
Szczerze to te rozmiary gier są dosyć standardowe. Piaskownice jak np. RDR2 pewnie będą ważyć coś koło 100 GB.
Szczerze to nie są duże rozmiary patrząc po 100GB RDR'a czy gracj po 80-90gb na PS4.
Skoro Demon Souls ma ważyć około 60 Gb co dla mnie jest absurdem biorąc pod uwagę ile ważą serie Souls na Ps4. Nie pasuje mi to porównując do Spidermana ,który ma więcej cutscenek i otwarty świat. Musi tu być jakaś ściema.
Może zrobiliby granie w chmurze? gra byłaby na serwerze i wtedy tylko klient byłby ewentualnie instalowany...Bo z tymi dyskami, to Sony długo nie pociągnie.
Spokojnie, super szybki dysk ps5 będzie odinstalowywał gry dużo szybciej niż poprzednik...w czym problem???
Dla mnie to nie problem.W gry multi grać nie będę. A tak, to będą dwie gry na dysku. Jedna do przechodzenia, druga w kolejce,żeby nie czekać :) Praktyczny człowiek ze mnie :D Na PSP też specjalnie pamięć kupiłem, i grałem wszystko z płytki. Zapisy zeżarły może 200 mb z wszystkich gier razem.
Za 1-2 lata będzie do kupienia wersja PRO z 3gb ssd ;)
A po jakiego czorta więcej tego miejsca? Kto normalny gra w danej chwili w więcej niż 5 gier? A żyjąc w dobie dysków SSD NVMe i internetu 1Gbit, na co komu chomikowanie gier?