No jak o co chodzi?
Jak nikt nie wie o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ręka rękę myje, zły Epic walczy z konkurencją, a Sony dobry przyjaciel, mimo, iż sami mają ustaloną "trzydziestkę" w swoim sklepie.
Hipokryci i kłamcy, ot co.
Ja mam trochę inną teorię. Wydaje mi się, że Timowi chodzi o zatrzymanie u siebie graczy Fortnite'a. Wielu z nich to dzieci, dla których EGS jest pierwszą tego typu platformą, więc nic ich nie łączy ze steamem. Kiedy znudzi im się Fortnite i zaczną interesować się innymi grami, pierwszą platformą, na której będą szukać innych gier będzie EGS, gdzie mają już ponad 100 gier. Jeśli plan Tima się powiedzie, za kilka lat będzie miał ogromną liczbę wiernych graczy, dzięki czemu Epic będzie mógł nawiązać równą walkę z valve.
Nie miałbym nic do Epica gdyby mieli funkcje jak każdy inny sklep z grami. Jeśli chcesz iść na wojnę z innymi ok, ale raczej powinieneś założyć wpierw spodnie i wziąć jakąś broń niż setki naboje, które jedynie może obrzucać przeciwnika
Nie rozumiem oburzu na Epic. To chyba normalne, że jak ktoś stworzył grę, to nie chce oddawać 1/3 na Steama?
Jest to jakaś teoria, czas pokaże. Na pewno trzeba być naprawdę durnym aby myśleć, że jakiekolwiek działania tej śmiesznej jednostki miały i mają na celu poprawę sytuacji konsumentów oraz mniejszych producentów gier.
No tak epic dobry wujek a za plecami robi w balona w postaci eksow i oszustw. Dobrze że przejechali się na bitce z Apple.
Robin Hud? Raczej kolejny spasiony Szeryf z Notingham.
Ja zazwyczaj odbieram u nich darmówki, kupiłem tylko Horizon zero dawn bo miałem kupon (40 zł taniej niż u Gabena) i Thps 1+2 bo nie ma na steam i nie wiadomo kiedy się pojawi, oprócz tego aktywowałem z pudełek Sinking city, Wrc 8, Heavy rain, Beyond two souls, Metro exodus i to tyle
żyjemy już w czasach jedynego słusznego systemu operacyjnego, jedynej słusznej wyszukiwarki internetowej czy jedynego słusznego pakietu biurowego
Co prawda korzystam niestety z Windowsa, ale wyszukiwarka i pakiet biurowy? Polecam DuckDuckGo oraz LibreOffice.
Małe sprostowanie, sytuacja między Unreal Engine 4 a Unity nie jest taka że ten drugi dominuje a UE4 próbuje go dogonić, tylko już teraz unreal dużo potężniejszy ale są pewne problemy z jego nauką na poziomie większym niż bazowy lub przejściem z z jednego na drugi.
Żeby zrobić cokolwiek w Unity trzeba znać C# dlatego też jest multum materiałów o tym oraz przykładowego kodu.
W UE4 są blueprinty czyli programowanie przez łączenie bloczków na ekranie albo C++, pierwszy niby prosty ale coś trochę bardziej skomplikowanego wygląda jak makaron. A do programowania w C++ nie mają nawet dobrej dokumentacji i ciężko coś otwartego znaleźć, do tego to nie jest czysty język tylko nakładka na niego
Artykuł zaczyna tezą, że wszyscy biorą 30%, nie tylko Apple. Problem tylko w tym, że Apple jest JEDYNYM systemem gdzie nie da się kupić żadnego programu/gry nie oddając Apple tych 30%. Każdy inny daje nam wybór i nie tworzy monopolu. Baza urządzeń na których pracuje iOS jest też niewspółmiernie większa niż dowolny, inny przykład tutaj podany. Dlatego całe przemyślanie nie są zbyt sensowne i wiarygodne.
Apple bierze te swoje 30% ale w zamian nie daje absolutnie nic. Udostępnia swój serwer w celu pobrania aplikacji i w rzeczywistości tu jego rola się kończy.
Jeśli klient ma problem z jakąś aplikacją to odsyłają do producenta - nawet nie mają ochoty pośredniczyć w problemie. Nawet nie sprawdzają apek pod względem prawnym czy mogą być udostępnione czy zawartość jest zgodna - mają to centralnie w dupie.
Do tego dochodzą nagminne zakłamania ocen aplikacji - to jest plaga, że super syf ma ocenę powyżej 4,5, negatywne opinie są usuwane z czasem.
Po takim artykule bardzo chętnie zobaczyłbym kolejny właśnie na temat manipulacji koncernów i uczestniczeniu w banalnym procederze jak obcinanie kuponów i pobieranie opłat za cudzą prace, przy zerowym wysiłku. (analogia do allegro gdzie przez bycie monopolistą powodują ciągłe zwiększanie opłat do 10% - wynalazek o nazwie "allegrolokalnie")
Nie zapominajmy o zwiększeniu limitu zarobków do którego UE5 jest darmowy do 1mln$ To kolejny krok w walce o małych developerów.
Z kolei w kontekście Steama, App Store’a i Google Playa walka toczy się o wszystkich małych, niezależnych deweloperów
Nie wiedziałem, że twórcy Metro Exodus, Borderlands 3, Heavy Rain/Detroit, Outer World's, Shenmue 3 czy wszystkich gier Ubisoftu tam dostępnych, to niezależni deweloperzy.
I cyk....w styczniu znów epic ogłosi że dalej będzie rozdawać darmówki+ różne promocje typu total war troy.
I jeżeli z tego nie zrezygnują jeszcze z rok, to myślę że będą mogli spokojnie zacząć grubo rywalizować ze steamem:)
Czego żeby nie było....z całego serca epicowi życze, pomimo że fortnite nieznosze:D
Ja bardzo bym chciał aby Epic był konkurencyjny na rynku PC ale niestety nie jest więc żadnej korzyści z jego istnienia nie ma. Raczej same straty. Głupia wojenka ideologiczna Tima zaraz się skończy jak im Apple dowali, skończy się śmieszkowanie i hipokryzja na twiterku i wszystko wróci do normy.
Tim to mieszanka Robin Hooda (12% i darmowki) zwyklego Trolla mostowego (eksy) ale byc moze rowniez geniusza (długofalowe plany Epica - jedyny słuszny silnik Unreal Engine)
Jeśli dostajesz coś za darmo, od obcej osoby, powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Prędzej czy później odbierze "swoje".
Cała ta akcja wygląda jak zagrywka marketingowa, nic więcej. Według włodarzy z Jabłka, użytkownicy iOSa stanowią ~10% wszystkich graczy Fortnite'a i generują niewielką część przychodów. Więc cała sprawa rozdmuchana do granic możliwości - ponoć dlatego, że zainteresowanie Fortnitem drastycznie spadło na przestrzeni ostatnich miesięcy, a nie ma lepszej reklamy niż zadyma w mediach.
edytka: co do zdania Łosia, to w sumie ciężko się nie zgodzić, że może chodzić o UE, ale też jakoś specjalnie bym się nie martwił, że nagle zdominują rynek i wszyscy będą pracować akurat na tym silniku. Jeśli ugryzą większy kawałek tortu, oferując przy tym dobre narzędzia dla deweloperów - why not?
Czy tylko mi ten artykuł przypomina słowa tych wszystkich antyszczepów, antymaseczkowców,płaskoziemców i innych foliarzy?
W moim przypadku ze względu na hojność epika + abonamenty w tym genialny gamepass oszczędziłem ok. 15000 PLN w 2019, które w większym stopniu trafiły by do steam. Moim zdaniem to jest najlepszy obraz tego czy coś się na rynku zmieniło.
Warto dodać jeszcze, że UE jest obecnie często zauważalny nie tylko w grach ale filmach czy serialach, programach telewizyjnych itd Obecnie z poczynań epica wynikają korzyści i dla twórców i dla graczy. Może gdy steam zauważy, że zbyt dużo rynku traci to też zacznie jakoś przekonywać do siebie graczy.
Epic ma super inicjatywę, fakt brakuje wielu funkcji, ale żyjemy w czasach rozpieszczonych szczeniaków, więc na Epica będzie nagonka. Wstyd