Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Xbox Series S to kłopot - twierdzi producent techniczny z Remedy

09.09.2020 20:13
3
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1342829
9
Generał

Tak samo jak i słabsze pecety są kłopotem... A nie jednak nie, wystarczy zmniejszyć detale i gry działają.

09.09.2020 20:48
adam11$13
8
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
adam11$13
118
EDGElord

To samo Remedy, które całkowicie położyło optymalizację Control?

10.09.2020 13:23
vinni
19
2
odpowiedz
1 odpowiedź
vinni
173
Legend

Na początku generacji problemu nie będzie, ale za 2-3 lata czyli w chwili gdy już w pełni przejdziemy na next-geny i będziemy w szczytowym momencie generacji zaczną się problemy słabszego sprzętu. Nie wyobrażam sobie, że MS w jakikolwiek sposób zgodzi się olewać słabszą wersję, pozwalając wydawać gry jedynie na mocniejszy sprzęt.
A nie jest to sprawa jak z komputerami, gdzie po prostu można olać pewne słabe konfiguracje. Tutaj trzeba tworzyć gry w taki sposób, aby działały na każdym wariancie. I to na pewno będzie kłopot. Chyba, że wówczas wykorzystają technologię streamingu, typu wydajemy grę tylko na silniejszą wersję, a na drugiej wersji można będzie zagrać przez XClouda. Tylko to też jest jedynie połowiczne rozwiązanie kłopotu.
Marketingowo super sprawa, dla graczy (przynajmniej w tym momencie) również, ale patrząc przyszłościowo może być to rzecz, która mocno ograniczy nam możliwości dziewiątej generacji.

09.09.2020 20:28
wojto96
6
1
odpowiedz
wojto96
164
I am no one

będą musieli zadbać o sprawne działanie gry nie na dwóch konsolach (jak dotychczas), lecz na trzech

Akurat aktualnie deweloperzy muszą dbać o sprawne działanie gier na czterech konsolach

09.09.2020 20:08
1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Jeśli więc twórcy będą chcieli wydać swoje dzieło na XSX, będą musieli poświęcić też czas i środki na zoptymalizowanie go pod kątem słabszej konsoli.
Zależy o jakiej optymalizacji i o jakich uproszczeniach pod względem graficznym mowa. Jak ma wyglądać 1:1 jak na XSX w 1440p to może być kłopot.

09.09.2020 20:15
Mr. JaQb
😜
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
103
Legend

To co, Remedy ogólnie zazwyczaj optymalizuje gry tylko pod najmocniejszy dostępny sprzęt?

09.09.2020 20:17
kAjtji
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Pewnie wszystko będzie zależało od tego, jak Microsoft to przemyślał. Konsole to jednak nie PCty i gry zapewne robi się na nie troszkę inaczej. Czasem samo "zmniejsz ustawienia" może nie działać na konsoli. Jednak pewnie jakoś to sobie przemyśleli i DirectX12U ma do tego jakieś wsparcie czy coś. I może będzie to tak proste, że wystarczy zmniejszyć rozdzielczość (tylko co z grami, które na XsX chodziłyby w 1440p? Albo nawet 1080p? Jak bardzo wykastrowaliby wersję na XsS?).

A może tez poszli o krok dalej i te nowe Xboxy to po prostu PCty i robiąc grę na PC, robisz ją od razu na Xboxy.

09.09.2020 20:32
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1222151
36
Generał

Ale nikt im nie każe wydawać gier na wszystkie sprzęty.
Jak im się nie chce, nie potrafią, czy szkoda im kasy szlifować grę na każdą platformę, to nie muszą.
Ale lepiej zrobić byle jak, pouzalac się i wyciągnąć rączki po pieniążki za półprodukt.

post wyedytowany przez zanonimizowany1222151 2020-09-09 20:33:21
09.09.2020 22:14
WolfDale
😁
9
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy
Wideo

Panowie z Remedy warto skorzystać z pomocy -> https://www.youtube.com/watch?v=yilIyhyUFmk

09.09.2020 22:25
10
odpowiedz
premium341883853
3
Junior

No cóż, ja osobiście jeszcze nie miałem styczności z tą konsolą ale już od znajomych devów słyszę, że jest problem z tą wersją S, bo jednak zaczynając pracować nad grami na next-geny ludzie zakładali, że nawet najsłabsza wersja series będzie mocniejsza niż najsilniejsza wersja One, a podobno nie do końca tak jest. Widzę dużo takiego podejścia "nikt devom nie każe", a to nie do końca tak działa, z doświadczenia mogę wam powiedzieć, że jest strasznie dużo roboty i niuansów w robieniu gier na wiele platform.

10.09.2020 06:59
16
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Jak podali cenę byłem pozytywnie nastawiony ale po przemyśleniu jestem na nie bo to jest produkt wybakowany i mam nadzieję że wydawcy będą rezygnować z wydawania gier na xbox s żeby nie ograniczać jakości a jak nie to Sony wykorzysta to w swoich grach exkluzywnych które nie będą miały wąskiego gardła jak xbox s i wygra kolejną generację jeszcze bardziej jak tą.

10.09.2020 07:07
keeper_4chan
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
keeper_4chan
104
Generał

Ważne by konsola wycisnęła te 5fps.

10.09.2020 09:23
Legion 13
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
Legion 13
158
The Black Swordsman

Heh, to następna gra Remedy będzie działać jeszcze gorzej od Control i Quantum Break?

10.09.2020 14:28
20
odpowiedz
Mar3k
52
Pretorianin

Jeżeli Remedy będzie wydawać tak słabo zoptymalizowane gry w dniu premiery to nawet gdyby w tych konsolach siedział RTX3090, 32GB RAM wraz CPU Ryzen 4800X 16 Cores to będą płakać, że sprzęt jest zbyt słaby na ich ambitne produkcje. Control po wielu patch'ach zaczął działać nawet znośnie podobnie jak Quantum Break! Tak więc da się albo przełożyć premierę i dopracować tytuł!

post wyedytowany przez Mar3k 2020-09-10 14:28:45
10.09.2020 17:59
BIGPSFANBOY
21
odpowiedz
14 odpowiedzi
BIGPSFANBOY
26
Generał

Już czytam te komentarze, HURR MICROSFOT STŻELIŁ SE ZNUF W STOPE, BENDOM GENERACJE CHAMOWACI.

Naprawdę ludzie? wy to na poważnie piszecie?
Przestańmy patrzeć na konsole jak na pecety bo do niczego nas to nie doprowadzi.

8 GB ram? a skąd macie taką informację, RAMU jest 10 GB i to nie jest pecet że do płynnego odpalania gier i systemu teraz potrzeba minimum 16GB.

Ludzie wy chyba nie wiecie ile mocy trzeba zmarnować na samą rozdzielczość, teraz niech każdy PC-towiec odpali sobie gre i w ustawieniach zmieni rozdziałke z 720p na 1080p? Ile? około 20 FPS przyrostu? Właśnie.

Nowy Series S będzie operował na tym samym procesorze co Series X, GPU w tym przypadku sobie poradzi zbicie rozdzielczości z 4K do 1080p robi naprawdę dużą różnicę
Pamięć? w najnowszych pecetówkach użycie V-RAM (W przypadku konsol także jest to RAM) na ultra detalach to około 4 GB... oczywiście ta długo jak nie zainstalujecie UHD packa w jakieś grze Ubisoftu.

Powiem tak nawet na PS5 i XSX nie ma szans że jakakolwiek wymagająca gra pójdzie w 4K na ultra detalach.

Więc NIE Microsoft nie spowolni generacji, gry przez to samo CPU będą w stanie pomieścić tyle samo na ekranie, zresztą series S ma nawet lepszego proca niż PS5, Karta graficzna to będzie sprawa detali na jednym urządzeniu jeżeli cokolwiek w tym przypadku miało by spowolnić generację to PS5 właśnie.

Ponadto gry najpierw będą robione na XSX a dopiero później przekładane na XSS jak deklaruje Microsoft więc nikt nie będzie poszkodowany.

A tutaj szczęśliwa informacja dla ludzi planujących zakup XSS (można już kupić ale raczej nie w PL)

Gry przez znaczącą część generacji będą działać na tych samych detalach z tą samą płynnością co na XSX tylko że w niższej rozdzielczości (1080P), dopiero na koniec generacji na XSS będzie obcinana rozdzielczość oraz frame rate. (Tak samo jak miało to miejsce w przypadku XONE Fat)

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2020-09-10 18:03:45
09.09.2020 22:25
kęsik
11
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Może czas się nauczyć gry optymalizować?

09.09.2020 23:52
WolfDale
😂
14
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

W poprzedniej generacji wypuszczali mocniejsze warianty od podstawowej wersji. Teraz będą się ścigać i kto wypuści najsłabszy sprzęt na rynku jako dodatkowy wariant.

10.09.2020 00:49
😂
15
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1146443
59
Senator

Gościu mówi dokładnie to, co ja parę miesięcy temu, kiedy jeszcze ten badziew był tylko plotką. To jest logiczne, że dużo słabszy sprzęt będzie kulą u nogi deweloperów i nawet nie trzeba pracować w gamedevie, żeby o tym wiedzieć. Ten kastrat przyczyni się do kolejnej porażki microsoftu i nawet gamepass tutaj nie pomoże.

W ogóle nie zdziwię się, jak prawdopodobny wymóg wypuszczania gier na ubu wersjach xboxa przyczyni się do zwiększenia liczby umów na wyłączność z Sony.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-09-10 00:50:40
10.09.2020 18:52
22
odpowiedz
K@milo_91
12
Chorąży

Co za problem? Kup sobie ps5 i będzie zoptymalizowany na cacy

09.09.2020 22:47
👎
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
d2mariusz
3
Legionista

Oczywiście że to kłopot. Głupia polityka Microsoftu przyniesie zwiększenie kosztów tworzenia gier, a ten wynalazek S ma słabszą kartę graficzną i mniej RAM niż Xbox one X! I teraz przez 7 lat mają tworzyć gry na tego kastrata? Chyba że będą bez tekstur...Ta konsola jest szkodliwa dla całego rynku gier.

09.09.2020 23:15
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Kupcie RTX'a, albo PS5, a nie będziecie się bawić w kastrata, jakim jest na starcie XSS. Słabsze od X1X, szkoda słów.

09.09.2020 20:08
2
-12
odpowiedz
13 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Niestety MS po raz kolejny strzela sobie w stope, tylko tym razem w sumie niszczy cala generacje, gry beda musialy jakos dzialac na tym szrocie za 1300 zl i tak pociagnie to w dol cala generacje
Wiec znow najladniej wygladajace gry i tak beda tylko na PS5

Technologie Xbox Series S to kłopot - twierdzi producent techniczny z Remedy