Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ray tracing w WoW Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę

21.08.2020 11:56
1
4
Dzepetto
1
Junior

no... różnica jest kolosalna... przecież to jest przełom... <facepalm>

21.08.2020 11:58
2
odpowiedz
gerwaltzrybii
23
Pretorianin

W takiej grze to wątpię żeby ktoś patrzył się na jakość cieni, brakuje jeszcze 1 porównania mianowicie jak to wpływa na FPS'y w tej grze

21.08.2020 12:08
Kligh
3
odpowiedz
Kligh
2
Legionista

Wczoraj oglądałem na streamie porównanie i mogę powiedzieć, że wygląda to tragicznie - praktycznie nic się nie zmienia (w niektórych miejscówkach, chyba na prawdę nic się nie zmienia), FPS'y z tego co widziałem u streamera malały o ok. 10-20. Niby ustawienia "Good" i "High" mówą o jakiś lokalnych źródłach światła, ale nie widziałem by np. świeczka, albo umiejętności bohaterów dawały światło, które rzucałoby cienie. Na YT można znaleźć filmik jakiegoś fana, który próbował przedstawić jak mógłby wyglądać RTX za pomocą shaderów, i tam wyglądało to o niebo lepiej - jeżeli RTX ma być zaimplementowany do gry, to powinien celować właśnie w taki wygląd.

post wyedytowany przez Kligh 2020-08-21 12:09:35
21.08.2020 12:08
4
2
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

Jedno wielkie xD

21.08.2020 12:10
5
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
iasiek66
59
Pretorianin

"Niestety, jak donoszą gracze, potrafią one dość mocno obciążyć sprzęt i drastycznie wpłynąć na płynność zabawy. Na przykład GeForce RTX 2080 Ti nie jest w stanie zapewnić rozgrywki w stałych 60 klatkach przy uruchomionej opcji Good."
i to w sumie powinno wystarczać jak podsumowanie tej nowości.

21.08.2020 12:19
Kligh
5.1
Kligh
2
Legionista

Szczerze mówiąc to WoW problem z klatkami miał już od dawna i wydaje mi się, że rośnie on z każdym nowym dodatkiem. Można zauważyć, że pomimo utrzymywania prostej grafiki FPS'y zależą od tego, w lokalizacji z jakiego dodatku się znajdujemy.
W lokalizacjach z podstawki (+ cały WoW Classic) - FPS utrzymują się na wysokich wartościach, a gdy przechodzimy z dodatku na dodatek, możemy zauważyć, że maleją one dosyć znacząco.
Podobnie zresztą wygląda stabilność serwerów podczas przebywania dużej ilości graczy w jednym miejscu - jest dużo filmików gdzie youtuberzy/streamerzy zbierają wielkie armie i atakują np. jakieś miasto - co na retailu czesto powoduje lagi, a nawet wywala serwer - a na Classic'u wszystko pozostaje stabilne.

21.08.2020 12:44
5.2
1
Tasdeadman
45
Generał

Kligh WoW to gra z 2004 roku i żadna aktualizacja tego już nie naprawi. Problemem jest to, że karta graficzna w tej grze nie ma większego znaczenia, stary GTX 970 uciągnie wszystko na high/ultra a problem leży w procesorze i architekturze tej aplikacji która nie potrafi wykorzystać nowoczesnych technologii i robi to łopatologicznie po prostu mordując każdy sprzęt.
Przykładowo kanał alpha czyli przezroczystości są liczone na procesorze a nie na karcie graficznej a z każdym dodatkiem coraz więcej rzeczy jest po prostu w kanale alpha. Kiedyś fireball to była prosta tekstura, dziś ciągnie za sobą już kilka warstw przezroczystych tekstur robiących za efekty świetlne i to wszystko siada na procek.
A trzeba wiedzieć, że WoW nie potrafi obsłużyć wielu rdzeni.
Oczywiście, oficjalnie obsługuje, ale w praktyce to nie działa, bo dodatkowe rdzenie obsługują pomniejsze usługi typu voice chat a całe "wyświetlanie" gry siedzi na jednym rdzeniu i go zabija, dlatego do WoWa lepiej sprawdzą się 4 rdzenie po 2,5 GHz niż 8 rdzeni po 1,8 GHz.
Sam tak miałem na obecnym dodatku, grałem na konfiguracji GTX 970, 16 GB RAM, i5-6600k bez podkręcania i na raidach czyli w zamkniętych lokacjach z grupą tylko 20 graczy i miałem ~30 FPS niezależnie od tego czy ustawiłem ultra czy low, karta graficzna 40% obciążenia, procesor 100%.

21.08.2020 12:48
Kligh
5.3
Kligh
2
Legionista

Tasdeadman
spodziewałem się właśnie, że pewnie wina leży po stronie silnika - chyba czas najwyższy na WoW'a II :D

post wyedytowany przez Kligh 2020-08-21 12:48:29
21.08.2020 12:27
Amadeusz ^^
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Amadeusz ^^
200
of the Abyss

No ale zaraz, czy Ray Tracing nie będzie działał tylko w nowych (Shadowlandowych) miejscach?

Przecież żeby efekt działał tekstury muszą posiadać współczynniki refleksji i refrakcji (dlatego m.in. wbudowanie Ray Tracing do Minecraft nie było aż tak trywialne - trzeba było dodać kolejne niewidoczne "warstwy" do gry). Źródła światła też muszą być odpowiednio dostosowane, prymitywny engine który nie rzuca w żaden sposób promieni (jak sama nazwa wskazuje) jest niekompatybilny.

Na screenach widzimy zaś Elwynn Forest i Dalaran, lokacje które mają 10+ lat.

Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, ale wydaje mi się że z tego wynikają absolutnie zerowe różnice na screenach.

post wyedytowany przez Amadeusz ^^ 2020-08-21 12:34:05
21.08.2020 12:39
Zwierz z Wież
6.1
Zwierz z Wież
31
Konsul

Jak na razie dzięki niej w wersji beta najnowszego rozszerzenia do przebojowego MMORPG-a od firmy Blizzard można włączyć ładniejsze, bardziej realistyczne i precyzyjniej odwzorowane cienie.
Do cieni nie potrzebujesz współczynników refleksji i refrakcji.

post wyedytowany przez Zwierz z Wież 2020-08-21 12:39:49
21.08.2020 12:45
Kligh
6.2
Kligh
2
Legionista

Z tego co widziałem, to w lokacjach z Shadowlands'ów jest jeszcze mniej RTX'a niż w innych - np. w tej głównej stolicy (chyba nazywa się Oribos) nie było widać, żadnej różnicy między włączonym RTX na "High" a kompletnie wyłączonym - ani wizualnie ani w FPS

21.08.2020 12:49
7
odpowiedz
karamaka
23
Centurion

Rej trejsing to mem

21.08.2020 13:09
Rumcykcyk
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Buhahaha. Dawniej może z 15 lat temu grałem w WoWa i ta grafika wydawała mi się fajna ale dzisiaj jak patrze po takim czasie to masakra. Nie zapłaciłbym za to, a pewnie jeszcze nawet topowa grafa się na tym grzeje.

21.08.2020 14:02
Shadoukira
8.1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Pamiętaj, że to jest jeszcze odświeżona grafika, więc gra wygląda tutaj lepiej niż te 15 lat temu. Szczerze to nie wiem co ludzi jeszcze trzyma przy tej grze, chyba tylko sentyment. Chociaż jak ktoś lubi gry MMORPG, to nie ma teraz zbyt wielkiego wyboru, bo tego typu gry już odeszły do lamusa.

21.08.2020 16:08
8.2
1
Tasdeadman
45
Generał

Shadoukira - gdyby odeszły do lamusa to nikt by w nie nie grał a dalej gra dalej kilka milionów ludzi. Poza tym w WoWie nie ma stagnacji i z patcha na patch czy z dodatku na dodatek zmienia się bardzo dużo, czasem na lepsze czasem na gorsze, ale obecny WoW nie ma już prawnie nic wspólnego z tym co wyszło 15 lat temu. I to trzyma ludzi przy grze. To oraz wyzwania bo nie znajdziesz innego MMO na rynku z tak rozbudowanym end-game.

21.08.2020 16:18
Shadoukira
8.3
Shadoukira
94
Chill Slayer

Tasdeadman Z tym odejściem do lamusa, to bardziej chodziło mi o to, że już teraz nie powstają żadne ambitne gry MMO na poziome WoWa, tylko na rynku ciągle panują te same gry już od wielu lat. Teraz większość MMO, które wychodzą są zwykle od azjatów i te gry są często beznadziejne albo co najwyżej poprawne. Chociaż też wiele MMO, w które kiedyś dobrze mi się grało teraz zostały tak zajechane, że nie warto ich nawet odpalać. Po prostu większym wydawcom już teraz się chyba nie opłaca wydawać nowych MMO w starym stylu, teraz panuje battle royale i survival.
No i niby faktycznie w klasyczne MMO gra jeszcze sporo ludzi, ale o wiele mniej niż np. 10 lat temu. Jeżeli nie powstanie gra, która będzie drugim WoWem, to ten gatunek w końcu przepadnie.

21.08.2020 13:26
9
odpowiedz
UbaBuba
106
Generał

Technika cieni w WoW pamieta czasy sredniowiecza. ;)

RT w wykonianiu Blizzarda to zwykly marketingowy zabieg, zeby sie o tym mowilo.
Juz dawno mogli osiagnac takie cienie, duzo nizszym kosztem wydajnosci, implementujac soft shadows znane od wielu lat.

21.08.2020 13:59
Skrzypas
10
odpowiedz
Skrzypas
123
Pretorianin

Miałem tak jakieś 10 lat temu, gdy ustawiłem cienie na "low" w WoWie ;)

21.08.2020 14:06
11
odpowiedz
humman
72
Generał

Przecież nie potrzeba żadnego ray tracingu żeby mieć miękkie cienie, miękkie cienie były już 10 lat temu

21.08.2020 15:06
KamilB.
😃
12
odpowiedz
1 odpowiedź
KamilB.
56
Generał

Jak dla mnie, największym plusem tej gry był właśnie fakt, że mogłem uruchamiać ją nawet na leciwym laptopie, a teraz nie dość że kasa pójdzie w abonament, dodatek, to jeszcze ludzie będą musieli kompy modernizować. Nie dość, że ostatni dodatek był słaby, to w kolejnym zamierzają dodatkowo podnieść wymagania sprzętowe :D
Fenomenalny jest ten Activision, zawsze potrafi mnie czymś jeszcze zaskoczyć.

21.08.2020 17:53
12.1
adi9568
57
Generał

Nikt tu nikogo nie zmusza do RT...

21.08.2020 15:16
keeper_4chan
13
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Widać że ten silnik jest bardzo elastyczny.
Choć szkoda, że tylko cienie zmiękczyli.

21.08.2020 15:19
medhiss
😁
14
1
odpowiedz
medhiss
40
Centurion

Dodali by soft shadows i efekt był by podobny bez zabijania wydajności. Blizzard i nVidia trollują już chyba samych siebie.

21.08.2020 19:01
lis2518
15
odpowiedz
lis2518
84
Konsul

Problem jest taki że jak konkretnie miałby WoW 2 wyglądać? Nikt nie będzie chciał grać w niego jeśli się pozbędą wszystkich customizacji. Natomiast jeśli będą chcieli je przenieść, będzie wymagało to dużo zasobów.

24.08.2020 12:41
16
odpowiedz
1 odpowiedź
MadMaxPL
56
Konsul

RT jeden wielki przekręt jak z maseczkami u nas!

25.08.2020 10:01
Whisper_of_Ice
👎
16.1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Jaki przekręt z maseczkami, wytłumacz mi a nie rzucasz epitetami bez pokrycia... Cały świat nosi maski ale U NAS to przekręt... Boże <facepalm>. Jak słysze epitety koronaściema czy że maski to przekręt to mnie strzela... Chińczyki chodzą w maskach ze względu na smog i nikt nie pyszczy tam że maski przejmują kontrole nad ludźmi...

BTW RT w grze 16 letniej... kolejny <facepalm>

post wyedytowany przez Whisper_of_Ice 2020-08-25 10:03:44
Wiadomość Ray tracing w WoW Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę