PS5 ma być droższe od XSX; wskazano słaby punkt konsoli
Gabe Newell: Xbox Series X is better than Playstation 5
https://twitter.com/RSeriesxbox/status/1288104739851313154
Osobiście nie widzę powodu by miało tak być.
Obie konsole mają podobne CPU, obie mają podobne GPU, ale PS5 o 25% gorsze, SSD ma lepsze.
Nie wiem co by tu ma sprawiać problemy w FHD/60 klatek, a na XOX już nie.
Sam piszesz, że PS5 ma GPU o 25% gorsze i nie widzisz powodu ,żeby multiplatformy miały działać słabiej na PS5.
No właśnie te 25% jest tego powodem XD
Ale to konsole do 4K, a w najgorszym przypadku do 1440p.
FHD nie powinno być problemem dla takiego sprzętu jaki jest w PS5.
Jeśli PS5 ma problemy z FHD, to XSX nie ma co marzyć o czymś lepszym jak pisze w tym newsie.
25% ? To nawet nowa generacja kart nvidi jest o tyle mocniejsza od poprzedniej, więc różnica jest spora.
Wiadomo, ze GPU Xboxa będzie na RDNA2, a w przypadku Sony to ma byc hybryda pomiędzy RDNA i RDNA2 - byc może właśnie tutaj będzie słaby punkt PS5.
"Ale to konsole do 4K, a w najgorszym przypadku do 1440p."
A nie zapowiadali przypadkiem 8k/120? xD
Niektóre gry na PS4 Pro mają możliwość zmiany rozdzielczości z 1440p/30fps na 1080p/60fps, a teraz nagle okazuje się, że PS5 będzie miało problemy z uzyskaniem 60 klatek w 1080p w grach third party? Dobry żart.
To w jakiej rozdzielczości będą działały gry na xbox series s, który jest przecież dużo słabszy od PS5? Przecież różne przecieki sugerowały, że to właśnie xbox series s będzie konsolą do 1080p/60fps.
Czystej mocy 17% wiecej, ale co z tego skoro gry MS sa trzymane przez obecna generacje na ktora maja wychodzic przez najblizsze dwa lata.
W obecnej generacji PS4 bylo mocniejsze o 40% a I tak gry poza rozdzielczoscia nie roznily sie zbytnio.
17% to roznica ktora malo ktory wydawca gier bedzie wykorzystywal, biorac pod uwagę że ich gry mają się sprzedać dobrze na obu platformach, to nie będą robić specjalnie lepszej wersji tylko po to żeby druga się gorzej sprzedawała, zwłaszcza że PS na 100% sprzeda więcej konsol.
Co te 17% da skoro 40% w obecnej generacji maksymalnie co dawało to 1080p zamiast 900p...
Przy takich doniesieniach, jestem strasznie ciekawy jak wypadnie optymalizacja gier na Xbox Series S.
Teoretycznie konsola będzie dużo słabsza od PS5, a w praktyce zobaczymy jak wygląda działanie tego magicznego przycisku na devkicie. Co obetną, żeby to działało płynnie w 1080, jak sie to przełoży na finalny efekt wizualny, w porównaniu do tych możliwych problemów na PS5 o których tutaj mowa.
Może coś być na rzeczy. To by tłumaczyło dlaczego Sony tak obsesyjne promowało swój dysk SSD w PS5. Tak jakby od początku wiedzieli, że muszą mieć jakąś kartę przetargową, "neutralizującą" przewagę sprzętową konsoli Microsoftu.
Mnie generalnie "poziom mocy" urządzenia do grania nie robi różnicy, pod warunkiem jednak, że nie wpływa on na jakość i komfort rozgrywki. Tutaj jednak możemy mieć do czynienia z taką właśnie sytuacją i to może faktycznie stanowić ogromny problem dla Sony i potencjalnych nabywców PS5. Bo czy ktoś chciałby po raz kolejny inwestować w urządzenie, które dławi się w 1080p i przy 60 klatkach, a do tego jest droższe od konsoli konkurencji, która śmiga bez kłopotu? Ankiety pokazują, że cena konsoli ma kluczowe znaczenie dla konsumentów, więc ta kombinacja czynników (słabsza i droższa) może pogrążyć Sony.
jakie ma PS5 z grami w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę (...)
i dalej:
Mówię o Resident Evil Village. Fatalny stan prezentacji na pokazie PS5, podczas którego widać było spadki FPS, to tak jakby faktyczna forma gry na tej konsoli sprzed kilku miesięcy.
Czyli najzwyklejsze w świecie lamento. Wniosek wysunięty z jednego przykładu jednej gry na cały growy światek. To, że 1% nie działa nie jest jakimkolwiek argumentem dla wniosku, że całe PS5 jest dla gier wieloplatformowych nieprzyjazne.
Tyle z newsa. Poziom GOLa - pudelek. Poziom Duska Golema - wkurzająca mucha latająca koło nosa.
Sprawdź źródła. Z nich wynika wprost, że autor opiera swoje doniesienia na informacjach, które uzyskał od znajomych developerow pracujących nad grami na obie konsole. RE8 miał być natomiast tylko przykładem, stanowiącym potwierdzenie jego słów, a nie podstawą jego wnioskowań.
Czyli wierzysz gościowi, że konsola nowej generacji jaką jest PS5, ma kłopoty w utrzymaniu 60fps w 1080p? RE8 w dniu prezentacji był skończony w 60%, a przecież gry optymalizuje się na samym końcu.
A czemu mam w to nie wierzyć? Wiadomo, że na tym etapie produkcji gra jest optymalizowana tylko pobieżnie i że finalny produkt będzie zapewne bardziej dopracowany pod tym względem. Niemniej, skoro XBOX już teraz może się pochwalić dużo lepszą płynnością niż PS5 i to POMIMO braku właściwej optymalizacji, to wniosek jest chyba oczywisty, prawda? XBOX musi mieć po prostu sporo więcej mocy.
Do tego już były komentarze, że ps5 jest o wiele przyjemniejsza w pracy dla deweloperów niż Xbox. Zobaczymy jak to będzie wyglądało po premierze :) jest prawdopodobne, że gość wziął kasę od m$ i powtarza farmazony
On zaczął już prostować na twitterze i jego słowa są przez niektórych przekręcane " Some people are already misquoting me" Przypomniał mi się artykuł na golu o tym, że far cry 6 nie będzie działał na PS5 w 4k.
Widzę, że na twitterze musi prostować :D
Te 25% to tylko teoria, PS5 ma ogólnie (teoretycznie) wolniejsze GPU z dużo mniejszą ilością CU i 20% wolniejszą pamięcią GDDR6, w zamian za to GPU w PS4 jest wyżej taktowane. W rzeczywistości może się okazać że różnica jest znacznie większa, albo mniejsza, bo nie wiemy przecież co będzie prawdziwym bottleneckiem tego GPU.
Te 1080p60FPS na XSS to bardziej takie marzenie Microsoftu, tak samo jak 4k@120FPS w XSX. Myślę że w najlepszym wypadku dostaniemy 2 tryby w grach: 1080p z odblokowanym framerate albo 900p w 60FPS
Mimo wszystko myślę że PS5 utrzyma te 1080p@60FPS.
Nawet jeśli będzie droższe ps5 od xboxa to i tak kupię ps5. Wolę zapłacić przykładowo te 300-400 zł więcej i mieć w co grać na ps5 przez najbliższe 5-7 lat. Konsola MS może być mocniejsza. ALE dalej nie ma gier. A gry są najważniejsze.
CyberPunk, Assassin, RE8 i wszystkie inne AAA dla multiplatform faktycznie zapowiedzieli tylko na PS5 XD
A ile masz tych gier na PS. Jeden, dwa duże tytuły na rok plus kilka mniejszych. Na dobrą sprawę wszystko z obecnej generacji idzie ograć w ciągu roku, może dwóch zależnie ile kto poświęca czasu na gry.
Ale granie tylko i wyłącznie w exy musi być smutne, że mówisz o braku gier na Xbox'a.
Czyli lepiej zapłacić więcej 400 za słabszą konsolę, aby zagrać w 5-7 gier (1 na rok) ekskluzywnych... naprawdę interes życia.
Czas pokaże. Zakup PS5 zależy głównie od exclusive gier, bo tylko te gry mogą bronić "słabsze i droższe" konsoli. Na razie mamy tylko Horizon 2, który przecież później czy prędzej może ukazać się na PC tak jak Horizon 1.
Podsumowując:
- PS5 będzie droższe dla producentów, nie dla kupujących
- XBOX X będzie mocniejszy ze względu na spadki FPS w trailerze Resident Evil 8, czyli grze zrobionej wtedy w 60%
Zobaczymy.
Obie firmy podchody robią z tą ceną że mała głowa. Niemal połowa sierpnia a tu nic, ani daty premiery, ceny, nic.
Pozyjemy zobaczymy, wg. mnie roznica bedzie taka jak PS4 vs One (ten pierwszy), PS4 ma natywne FHD, a One 900p, teraz PS5 bedzie mialo jakas nizsza rozdzialke skalowana do 4k, a Series X natywne 4K
W FHD obie konsole sobie swietnei poradza, pytanie tylko czy bedzie taka opcja zmiany rozdzielczosci/klatek, bo na razie to nic nie wiadomo - mam nadzieje, ze bedzie bo bym nie musial tv wymieniac
O ile 900p czy nawet 720p na One bylo troche do kitu, tak w przypadku PS5 rozdzialka nieco mniejsza od 4k nie bedzie niczym zlym
Juz obraz Full HD jest jak dla mnie ostry jak zyleta
Powoli dochodzimy do punktu koncowego jezeli chodzi o rozdzielczosc, ludzkie oko nie zauwazy roznicy miedzy 4k a jakims 8k, no chyba ze ludzie beda mieli w domach TV 100cali
Tak samo smartfony pod wzgledem wielkosci osiegaja juz maksimum, osobiscie nie lubie telefonow wiekszych niz 6 cali i zamiast tego wolalbym po prostu lepsze baterie
Grafika gier tez nie rozwija sie tak szybko jak dawniej
Znajda sie tacy co powiedza inaczej, no ale im pewnie marketing mocno uderza do glowy i sie jaraja tymi cyferkami
Do tego typu doniesień należy podchodzić raczej z rezerwą.
Nawet jeśli PS5 faktycznie będzie sprzętem nominalnie słabszym to jeszcze o niczym nie świadczy. Ciągle zanosi się na to że to PS5 będzie wiodącą konsolą przyszłej generacji więc raczej należy się spodziewać tego iż to pod nią będą projektowane tytuły. Więc nawet zakładając że ta różnica w wydajności będzie realnie dostrzegalna to bardziej spodziewam się tego że gry na Series X będą wyglądały gorzej niż pozwala na to ta maszyna niż tego że na PS5 będą chodziły źle.
Dużo zależy od ceny jeśli MS rzuci niższą cenę, to zapewne dobrze sprzeda się w USA i w części Europy. Ale ma trochę pod górkę biorąc pod uwagę że Sony sprzedało ponad 100 mln PS4. Dodatkowo GP który też przyciągnie część graczy.
Były memy o tym jak to konsole ograniczają PC, ale jak widać i tutaj Sony chcę wieść prym.
To nie ulega wątpliwości że przyszła generacja zapowiada się na bardziej wyrównaną niż obecna, jednak Sony sporo poprawiło swoją sytuację kompatybilnością wsteczną. To był prosty ale genialny chwyt, w tym momencie masz ponad 100 mln. potencjalnych klientów którzy mogą przesiąść się na nową generację bez straty gier ze swojej biblioteki.
Tak szczerze jak często wracasz do ogranych tytułów ? Zwłaszcza, że ogranych nie tak dawno temu. No i w większości singlowych.
Wsteczna kompatybilność służy tylko temu, aby na premierę nie okazało się że na nowym sprzęcie brakuje gier i nie ma w co grać, a na ten moment zapowiedziane gierki są mocno meh.
A tak PS5 startuje z bardzo solidną biblioteką i to przy dość korzystnych cenach, tylko że obecni gracze raczej będą patrzeć na około świąteczne premiery
Wiesz, może i nie wraca się do tytułów zbyt często ale pomyśl o tzw. kupce wstydu którą ma praktycznie każdy.
Sam nie jestem jakimś wielkim fanem wstecznej kompatybilności, ale marketingowo robi swoje.
Ja tam jestem na bieżąco, wiec mi to niezbyt potrzebne, ale jak juz bedzie to zagram w tlou2 moze jeszcze podrasuja jakos grafe
Ale gdzie widzicie problem?
exy - PS5
multi - PC
W tym, że na taki zestaw trzeba wydać z 10 tysięcy złotych albo lepiej (doliczając telewizor 4K i monitor 4K to i z 15 tysięcy)...
Brzmi to jak brednie.
PS5 jest słabe bo trailer nieukończonej gry nie ma płynności?
A skąd wiadomo, że trailer w ogóle został wyrenderowany przez PS5 a nie np. na PC co byłoby dużo łatwiejsze jeżeli gra jest multiplatformowa? Według oficjalnych zapowiedzi producentów obie konsole mają technologicznie identyczny CPU i GPU z różnicami w samej wydajności na korzyść Xboxa który wyciąga trochę więcej mocy, ale nie jest to też aż tak dużo, 1,5 TFLOP różnicy.
Jeżeli to miałoby sprawić, że multiplatformowy Resident będzie źle działał na PS5 bo ma tylko 10,3 TFLOP to na PC zagra w to jedynie promil graczy, którzy posiadają 1080 Ti albo 2080 Super. Taka żelazna logika.
"A skąd wiadomo, że trailer w ogóle został wyrenderowany przez PS5 a nie np. na PC"
Wg plotki to Sony wymuszało żeby trailer działał na PS5 ale czy to prawda? Natomiast jeśli to chodziło na PC to słabo to wygląda, oj słabo.
Tylko 1,5TF? To tak mniej więcej moc PS4 ;p Ale odrzucając TF bo to nie jest miernik wydajności Xbox ma wyżej taktowany CPU co przy liczeniu fizyki czy AI może okazać się zbawienne. Ma też 52 jednostki CU PS5 ma ich 36 a to już każdy pcmr wie co oznacza. Dodatkowo o ile się nie mylę szyna pamięci jest większa chyba 320bit vs 256bit co pcmr doskonale też wie co oznacza ;)
Niezupełnie. Na PC dajesz opcje graficzne i sobie użytkownik sam dostosuje grafikę jak mu pasuje jakość/płynność i idzie żyć. Ale to jest specyfika PC, że pewne kompromisy są akceptowane.
Inaczej na konsoli, gdzie oczekuje się najwyższej jakości. Tutaj jednak sytuacja w której u konkurencji jest lepiej wygląda źle, zwłaszcza jeżeli konkurencja jest tańsza.
Większa moc sprzętu to potencjalnie mniejsza trudność w osiągnięciu zakładanych parametrów. Więc potencjalnie słabsze PS5 przełoży się na większą ilość pracy i czasem się nie dowiezie.
Ale to jest specyfika PC, że pewne kompromisy są akceptowane.
Co? To chyba PCta bierze się, żeby nie oglądać się ba spadki klatek, zasięg rysowania, cienie itd. Jaki kompromis na PC? Kompromisy są na konsolach, gdzie masz budżetowe podzespoły których nie zmienisz przez cała generację.
Inaczej na konsoli, gdzie oczekuje się najwyższej jakości.
Ponownie, jaka najwyższa jakość na konsolach?
Generalnie ładna panika fanbojów niebieskich :D
Co? To chyba PCta bierze się, żeby nie oglądać się ba spadki klatek, zasięg rysowania, cienie itd. Jaki kompromis na PC?
Cały problem w tym że każdy pecetowiec przytacza ten argument ale realnie dotyczy on jedynie niewielkiego odsetka tych graczy. Większość z was gra na komputerach którym do high-endowych sprzętów bardzo daleko, a niektórzy na pecetach którym do high-endowych sprzętów było daleko nawet 5 lat temu więc
Kompromisy są na konsolach, gdzie masz budżetowe podzespoły których nie zmienisz przez cała generację.
I tak, i nie.
Z jednej strony faktycznie decydując się na gaming konsolowy decydujesz się na to że grasz wygodnie, komfortowo i nie zawracając sobie gitary pierdołami w stylu rozbudowa czy konfiguracja sprzętu, jednak w zamian dostajesz środowisko zamknięte które pod koniec generacji nie będzie technologicznym cudem.
Z drugiej strony, to konsole a nie pecety są oczkiem w głowie twórców gier wysokobudżetowych więc fakt że technologia przez 7 lat poszła do przodu nie ma znaczenia, gry i tak będą pisane pod konsole które są aktualną generacją na rynku. Ponownie, jaka najwyższa jakość na konsolach?
No choćby taka jak w TLoU II, God of War czy Uncharted 4. Jest to jakość absolutnie nieosiągalna na pecetach, z bardzo wielu powodów, niekoniecznie związanych z wydajnością sprzętu.
Generalnie ładna panika fanbojów niebieskich :D
A przynajmniej tak chciałbyś to widzieć...
Fani niebieskich nie mają żadnych powodów do paniki, czy choćby niepokoju. Sony wydaje swoją piątą generację i firma nigdy do tej pory nie zawiodła. Owszem, ich konsole miał mocniejsze i słabsze strony ale zawsze bilans wychodził na plus dzięki genialnej bibliotece gier.
W jego postach chyba umknęła wam dosyć ciekawa informacja. Z uwagi na różnice technologiczne, ta generacja ma podobno bardziej się skupiać na grach ekskluzywnych, niż na multiplatformowych (bo Sony wie, że na tym polu przegrywa):
I hear something that's going to make this generation a bit interesting is the PS5 & Xbox X's focus in other areas are going to make multi-platform games "interesting" this generation, to the point we may actually see less of them and far more games coming to one platform or the other (plus PC), as it's actually kinda' hard to make a game optimal for both platforms due to where they're a bit differently focused.
To w sumie dobrze się zgrywa z wczorajszym newsem, jakoby Sony chciało podkupić zewnętrzne studia do "poświęcenia szczególnej uwagi PS5". No bo jeżeli ich konsola wypada słabiej pod względem technologicznym, to musi zachęcać czymś innym, np. czasową wyłącznością albo jakimiś bonusami. No i za dodatkową opłatą mogliby zdecydować się na optymalizację gry specjalnie pod możliwości PS5 (czytaj: obcięcie grafiki tak, żeby gra na wszystkich platformach wyglądała tak samo, a na PS5 się nie dławiła)...
Oho widzę, że Froozyy w formie. W dodatku powiela te same bzdury, które już wcześniej dzisiaj szło przeczytać na PPE i które już tam zostaly wyjaśnione przez komentujących wraz z linkiem do sprostowania ze strony samego "Insidera":
https://mobile.twitter.com/AestheticGamer1/status/1292511221518700544
No ale gó...oburza" musi być XD
PS. tak swoją drogą to ciekawe skąd taki "Insider" ma mieć rzetelne informację o cenie nowych konsol skoro same Sony i MS pewnie jeszcze nie do końca są pewne ostatecznej ceny i czekją na ruch konkurencji.
Sprostowania czego? Przecież on w tym twicie napisał dokładnie to samo, to wcześniej w linkowanym przez GOL temacie, tzn., że jego zdaniem devsi z Capcomu do premiery znajdą sposób na uporanie się z problemami i optymalizacją. Nie zmienia to jednak faktu, że na etapie produkcji tego trailera RE8, demo odpalone na PS5 chodziło marnie (byłe duże dropy klatek na sekundę), a na XBOXie znacznie lepiej. Po zakończeniu finalnej optymalizacji gry, po tych problemach może nie być nawet śladu, ale tak czy inaczej pokazuje to różnice w wydajności obu urządzeń.
Dobrze, że gry na xboxa były pokazane w większości jako CGI lub "expected xbox series x gameplay" łatwiej porównać "gameplaye" ;)
"I was away doing stuff until recently, but just a few friends I have in the industry working on games for both platforms and a few other insiders I know. More than one source. The basic gist of what I've heard is the PS5 is really good to work on for games exclusive to it, but in practice the specs kinda' get weird for multi-platform games. If multi-plat the usage of PS5's SSD systems does help a bit, but not to the fullest, and I've heard some dev friends talk a bit about the struggle PS5 has for 1080p games running 60fps still, while Xbox X doesn't have the same problem and can push above that even in most cases. Of course, this is a small selection of people I've talked to, there's more to it, but I hear something that's going to make this generation a bit interesting is the PS5 & Xbox X's focus in other areas are going to make multi-platform games "interesting" this generation, to the point we may actually see less of them and far more games coming to one platform or the other (plus PC), as it's actually kinda' hard to make a game optimal for both platforms due to where they're a bit differently focused.
But again, this is coming from the small pool of developers I've heard this from, there may be unique challenges to the games they're specifically making in this area and that isn't lost on me.
That said, I am going to dip on this as I just like sharing a bit of what I hear, I'm not super invested, but I knew something I could share could make this discussion a bit more interesting to where current feelings lie. I can promise you I'm not saying this based off of nothing, There's probably more on the tech side specifics I'm spacing on here/don't fully understand myself, if I'll be honest. But things will be reflective here when both consoles are out and multi-platform games are out there"
Oryginalny wpis z forum resetera gdzie "AestheticGamer" sugeruje jakoby ogół gier multiplatformowych miał na konsoli Sony chodzić gorzej co jest póki co zupełnie niepotwierdzoną plotką/bzdurą i dopiero jak inni uzytkownicy zaczęli drążyć temat to zamieścił ten kolejny wpis, do którego link dałem powyżej (tak na resetera też jest ta wypowiedź - nie zauważyłem, że jest link do tego tematu na forum) i w którym sprostował, że ma na myśli tylko i wyłącznie demo RE8
"There's something I've heard a few times now, but I don't want to say it how I've heard it as I also know both haven't cemented a price yet. Just, the way I can say it without stating something that already isn't fully in stone yet is just expect that it's very, very likely the PS5 will cost more than the Xbox X, and right now Microsoft is more interested into getting people into their ecosystem and more willing to take a loss on console sales than Sony is."
Tutaj kolejny jego wpis odnośnie ceny, który tylko potwierdza to co napisałem w "PS" powyższego komentarza - że jego gdybania odnośnie ceny to niepotwierdzona żadnymi faktami plotka a same firmy nie mają jeszcze ustalonej końcowej ceny za swoje urządzenia.
Reasumując rozumiem, że tego typu bzdurne newsy moga pojawić się na PPE, bo to de facto taki growy "pudelek", ale trochę razi jeśli również "GOL" powiela tego typu pseudo-newsy, które nie mają póki co żadnego przełożenia na fakty a są nastawione tylko i wyłącznie na kliki a przy okazji kłótnie i wojenki w komentarzach.
Zobacz co napisał w twicie:
Some people are already misquoting me, so I'll just tweet to clarify. I said on Era a thing about RE8's performance a few months ago on PS5, that's true. I even said in that post, & I quote, "I also know Capcom has some very talented people, the engine is very customizable, so it'll probably be working perfectly by launch." But people are trying to say I'm saying the game won't run that well on launch. That's not what I said, not what I claimed, please improve your reading comprehension.
That said, I do personally suspect the game won't be running at true 4k 60 fps, my prediction is it'll run at an upscaled resolution at 60fps for 4k on PS5 & true 60 fps 4k on Xbox X, but that's an educated guess, not me knowing as the game is very much still in dev.
I ma absolutną rację, że ludzie wciskają mu coś, czego on nigdy nie stwierdził, bo we wskazanym wcześniej wątku napisał:
Yes, but the game had issues also at 1080p. I'm not just speaking of the trailer, though you can clearly see it in the trailer, which I had asked further about and lead to this point.
The game (chodzi o RE 8) has been updated a lot since the PS4 Pro version (character models, effects already, it's a WIP), but the build where it's at notably was only having issues on PS5. There's any number of reasons for that and I don't know the specifics, just I know that tidbit, and it is true. However I also know Capcom has some very talented people, the engine is very customizable, so it'll probably be working perfectly by launch, but it's an odd notable thing, though I should've clarified my comment was on the one game (tu znowu chodzi o to RE 8).
Czyli nie ma żadnego prostowania, on pisał o tym już wcześniej, po prostu ludzie (głównie media growe) rzucili się na te bardziej sensacyjne i chwytliwe fragmenty.
Koleś swoje doniesienia opiera na informacjach od developerów, którzy obecnie pracują nad grami na nowe konsole. Czy jest wiarygodny? Moim zdaniem tak, bo sam jest developerem produkującym gry (więc znajomości w tych kręgach nie wydają się niczym dziwnym), a do tego to co pisze, zgrywa się z innymi plotkami i spekulacjami na temat PS5, więc ja mu póki co wierzę.
Ale ja nie odnoszę się do tego co on tam gdzieś wcześniej pisał tak samo jak nie odnoszę się do samego RE8 i działania jego zwiastuna a dokładnie do tego fragmentu z jego pierwotnej wypowiedzi:
"The basic gist of what I've heard is the PS5 is really good to work on for games exclusive to it, but in practice the specs kinda' get weird for multi-platform games. If multi-plat the usage of PS5's SSD systems does help a bit, but not to the fullest, and I've heard some dev friends talk a bit about the struggle PS5 has for 1080p games running 60fps still, while Xbox X doesn't have the same problem and can push above that even in most cases"
Cały ten fragment to jest tylko gdybanie i przypuszczenia odnośnie całej gamy multiplatform jakie mają wyjść na PS5 w dodatku oparte o zaledwie jeden zwiastun i usłyszane gdzieś tam plotki od znajomych dev-ów o rozgrywce w tej grze. Dodatkowo jeszcze twierdzenie jak to multiplatformy i ten zwiastun cudownie działają na XSX z którego tak de facto to jedyne co "zobaczyliśmy" to gameplay z "Halo Infinity" ("zobaczyliśmy" w cudzyslowiu bo było to pokazywane na PC podobno o porównywalnych do XSX parametrach), który nie dość, że nie zachwycił samą oprawą to jeszcze miał spore problemy natury technicznej z doczytywaniem tekstur.
I dokładnie z tego powodu się ludzie na niego "rzucili". Gdyby od początku zaznaczyl, że chodzi mu tylko i wyłącznie o RE8 a nie walnął ogólnikowo odnośnie multiplatform na Ps5 to pewnie nie byłoby problemu a tak musiał prostować w tym tweecie do którego link na początku podałem i z którego fragment przytoczyłeś. Zresztą ta część mówi wszystko:
"...though I should've clarified my comment was on the one game"
Ale ja nie odnoszę się do tego co on tam gdzieś wcześniej pisał tak samo jak nie odnoszę się do samego RE8 i działania jego zwiastuna
Czyli sam przyznajesz, że tak jak cała reszta, wyrywasz jego wypowiedzi z kontekstu, wybierając z nich to, co ci akurat pasuje pod tezę? Spoko... Cały tamten wątek należy traktować jako jedno, bo jest to po prostu jedna dyskusja. W innym wypadku będzie to zwykła manipulacja.
Cały ten fragment to jest tylko gdybanie i przypuszczenia odnośnie całej gamy multiplatform jakie mają wyjść na PS5 w dodatku oparte o zaledwie jeden zwiastun i usłyszane gdzieś tam plotki od znajomych dev-ów o rozgrywce w tej grze.
Tak jak Dusk Golem prosił na twitterze: CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM. RE 8 w jego wypowiedzi nie jest ŹRÓDŁEM WNIOSKOWAŃ tylko PRZYKŁADEM, mającym potwierdzać prawdziwość tychże. Źródłem są natomiast informacje pochodzące od znanych mu developerów, rzekomo pracujących nad grami na nowe konsole. Czy są to twierdzenia wiarygodne? Każdy musi ocenić sam.
Gdyby od początku zaznaczyl, że chodzi mu tylko i wyłącznie o RE8 a nie walnął ogólnikowo odnośnie multiplatform na Ps5 to pewnie nie byłoby problemu a tak musiał prostować w tym tweecie
On niczego nie prostował, wszystko to było w tym pierwotnym temacie na forum. To nie jego wina, że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem i zamiast odnosić się do całości, wybierają sobie tylko to, co im pasuje. Bo jemu wcale nie chodziło "wyłącznie o RE8", tylko o WSZYSTKIE gry multiplatformowe! Odnośnie RE 8 pisał natomiast, że to jedyna gra znana mu z tytułu, która nie trzyma 60 klatek w 1080p, a NIE, że to jedna gra multiplatformowa, która sprawia PS5 problemy i działa gorzej niż na Xboxie:
My comments on everything else was from talking to multiple dev friends of mine (still making it an anecdotal pool of a few friends/acquaintances though). The comment on not achieving 1080p60fps was singular in RE8's case, and I should've clarified it better I was talking about a singular game with that comment.
Widzisz, teraz to Ty wyrywasz moje wypowiedzi z kontekstu. Sprawdzilem całe 28 stron wątku na tym forum resetera do którego odnosi się artykuł czyli tego:
https://www.resetera.com/threads/realistically-how-is-microsoft-expected-to-compete-with-sony-next-generation-can-they.264459/ - podany także jako link na górze w treści newsa.
Pierwszą wypowiedzią tego Insidera tam jest ta, którą przytoczyłem powyżej ze strony 12 (wklejam jeszcze raz) i nie ma w niej nic o RE8:
"I was away doing stuff until recently, but just a few friends I have in the industry working on games for both platforms and a few other insiders I know. More than one source. The basic gist of what I've heard is the PS5 is really good to work on for games exclusive to it, but in practice the specs kinda' get weird for multi-platform games. If multi-plat the usage of PS5's SSD systems does help a bit, but not to the fullest, and I've heard some dev friends talk a bit about the struggle PS5 has for 1080p games running 60fps still, while Xbox X doesn't have the same problem and can push above that even in most cases. Of course, this is a small selection of people I've talked to, there's more to it, but I hear something that's going to make this generation a bit interesting is the PS5 & Xbox X's focus in other areas are going to make multi-platform games "interesting" this generation, to the point we may actually see less of them and far more games coming to one platform or the other (plus PC), as it's actually kinda' hard to make a game optimal for both platforms due to where they're a bit differently focused.
But again, this is coming from the small pool of developers I've heard this from, there may be unique challenges to the games they're specifically making in this area and that isn't lost on me.
That said, I am going to dip on this as I just like sharing a bit of what I hear, I'm not super invested, but I knew something I could share could make this discussion a bit more interesting to where current feelings lie. I can promise you I'm not saying this based off of nothing, There's probably more on the tech side specifics I'm spacing on here/don't fully understand myself, if I'll be honest. But things will be reflective here when both consoles are out and multi-platform games are out there"
Wszystkie te fragmenty wypowiedzi co Ty mi przytaczasz z tego Tweeta, którego zresztą sam podałem możesz znaleźć też w tym samym temacie z resetera, ale na znacznie późniejszych stronach i fakt, że on tam w tych późniejszych wypowiedziach pisze, że kilka miesięcy wstecz na tym forum podawał informację odnośnie RE8 nic nie znaczy. Ludzie odnoszą się do tego konkretnego wątku/tematu a w nim ta informacja z jego strony pojawiła się znacznie później niż powyższy wpis i pojawiła się własnie jako sprostowanie jego ogólnikowej wypowiedzi na temat multiplatform na Ps5 - to dlatego musiał w tych późniejszych wpisach w tym samym wątku się z tego tłumaczyć i nie jest to żadne wyrywanie z kontekstu przeze mnie czy kogokolwiek z tam komentujących.
I wiesz co? Nie wiem jak Ty, ale ja wchodząc na jakieś forum i odpisując komuś w konkretnym temacie/wątku odnoszę się do jego wypowiedzi z tego konkretnego tematu w którym dana osoba zostawiła komentarz. Nie sprawdzam 20-30 innych tematów w których dany użytkownik się wypowiadał żeby zerknąć co on tam "spłodził" a już zwłaszcza nie sprawdzam jakichś jego wpisów z przed kilku miesięcy w zupelnie innym wątku niż ten w którym mu odpisuję. Więc zarówno ja jak i inni użytkownicy, którzy czytali tamten temat nie musieliśmy wiedzieć, że facet wcześniej (i to kilka miesiecy wcześniej jak sam pisze) w zupełnie innym temacie wspominał o tym RE8 i nie było to z mojej/ich strony żadne wyrywanie z kontekstu.
No ale widzę, że pewnie sie w tej kwestii nie dogadamy więc z mojej strony uważam dyskusję za zamknięta bo niezły offtop się z tego zrobi.
pozdro
Nie wiem jak Ty, ale ja wchodząc na jakieś forum i odpisując komuś w konkretnym temacie/wątku odnoszę się do jego wypowiedzi z tego konkretnego tematu w którym dana osoba zostawiła komentarz. Nie sprawdzam 20-30 innych tematów w których dany użytkownik się wypowiadał żeby zerknąć co on tam "spłodził" a już zwłaszcza nie sprawdzam jakichś jego wpisów z przed kilku miesięcy w zupelnie innym wątku niż ten w którym mu odpisuję. Więc zarówno ja jak i inni użytkownicy, którzy czytali tamten temat nie musieliśmy wiedzieć, że facet wcześniej (i to kilka miesiecy wcześniej jak sam pisze) w zupełnie innym temacie wspominał o tym RE8 i nie było to z mojej/ich strony żadne wyrywanie z kontekstu.
No i tu jest właśnie pies pogrzebany, bo z jakiegoś powodu najwidoczniej nie jesteś w stanie przetrawić kluczowej dla całej dyskusji informacji... Otóż wszystkie te cytaty i informacje pochodzą z TEGO SAMEGO WĄTKU (zalinkowanego przez GOLa w newsie). Nie z kilku różnych, tylko z jednego, konkretnego wątku, stanowiącego spójną całość. Dodatkowo wszystkie posty Dusk Golema zostały przez niego napisane w przeciągu raptem kilku godzin. Nie dni, tygodni, czy miesięcy GODZIN! To wszystko dobitnie wskazuje, że poszczególne posty stanowią fragmenty tej samej wypowiedzi i są odzwierciedleniem tego samego stanowiska autora. Żeby to zrozumieć, wystarczy przeczytać WSZYSTKIE jego wypowiedzi w CAŁYM wątku z linka (na 28 stron jest ich tylko kilka), a nie wybierać sobie na wyrywki. Niby niewiele, ale jednak większość ludzi nawet tego nie ogarnia... Dopóki tego nie zrobisz, to faktycznie się nie dogadamy.
Wiesz co miałem nie odpisywać bo offtop itp, ale:
Nie to Ty nie rozumiesz mimo, że brałem Cie za jednego z bardziej ogarniętych użytkowników tutejszego forum (wciąż mam taką nadzieję) i mimo, że piszę najprostszym możliwym do zrozumienia językiem więc łopatologicznie i chronologicznie - mam nadzieję, że w tym momencie nie będzie już złudzeń (sorry za uszczypliwości powyżej):
1. Pojawia się wpis Insidera w temacie przywołanym przez tutejszą redakcję i de facto będącym źrodłem całego newsa czyli w tym:
https://www.resetera.com/threads/realistically-how-is-microsoft-expected-to-compete-with-sony-next-generation-can-they.264459/ (jak ktoś chce sprawdzić link podany w temacie "GOL-a" z moim droga wolna, zmieniłem tylko stronę żeby było od początku wątku.
A jeśli ktoś chce szczegółowo to (tak wiem, że kolejny raz powielam w tej dyskusji - str.12): https://www.resetera.com/threads/realistically-how-is-microsoft-expected-to-compete-with-sony-next-generation-can-they.264459/page-12 (ok. 4:40 rano w niedzielę 9.082020):
"I was away doing stuff until recently, but just a few friends I have in the industry working on games for both platforms and a few other insiders I know. More than one source. The basic gist of what I've heard is the PS5 is really good to work on for games exclusive to it, but in practice the specs kinda' get weird for multi-platform games. If multi-plat the usage of PS5's SSD systems does help a bit, but not to the fullest, and I've heard some dev friends talk a bit about the struggle PS5 has for 1080p games running 60fps still, while Xbox X doesn't have the same problem and can push above that even in most cases. Of course, this is a small selection of people I've talked to, there's more to it, but I hear something that's going to make this generation a bit interesting is the PS5 & Xbox X's focus in other areas are going to make multi-platform games "interesting" this generation, to the point we may actually see less of them and far more games coming to one platform or the other (plus PC), as it's actually kinda' hard to make a game optimal for both platforms due to where they're a bit differently focused.
But again, this is coming from the small pool of developers I've heard this from, there may be unique challenges to the games they're specifically making in this area and that isn't lost on me.
That said, I am going to dip on this as I just like sharing a bit of what I hear, I'm not super invested, but I knew something I could share could make this discussion a bit more interesting to where current feelings lie. I can promise you I'm not saying this based off of nothing, There's probably more on the tech side specifics I'm spacing on here/don't fully understand myself, if I'll be honest. But things will be reflective here when both consoles are out and multi-platform games are out there"
2 .Po opublikowaniu powyższego tekstu w tym samym temacie na "resetera" (i nie tylko tam) pojawiają się wpisy użytkowników kwestionujące wiedzę powyższego "Insidera" zwłaszcza w kwestii dzialania multiplatform na PS5 i jego wiedzy w tym temacie - nie będę tu przywoływał konkretnych linków czy osób i niech każdy sam sprawdzi ten temat czy inne portale/serwisy o grach w których ta informacja się pojawia a także tamtejsze komentarze.
3. Pojawia się wpis ze strony 17 tego samego tematu (niedziela 9.08.2020 ok 9:40 rano):
"I'll clarify a point, I'm speaking from a small pool of people's experiences. The 1080p60fps comment comes from one game in particular, it's not a detail I made up and is based on something factual, but I also could see some potential reasons behind it. IE, the engine for example is a developer-specific engine (homemade engine), maybe something about that engine works better for Xbox X than PS5 specifically or something.
That isn't the only dev I've talked to a bit about this, but the one where that comment came from. I meant to use it as an example of a singular case, but I should've clarified that better. As I said earlier, I realize I'm speaking to a small subset of all people, and different devs may have different experiences. I've even specifically heard since last March that the PS5 is pretty simple to develop for and a big advantage to it is one can develop very quickly & efficiently for it with less concern to certain time-consuming processes they previously had to optimize for (specifically with loading is what I've heard most), but an issue is the two consoles have some very different strengths, so optimizing for both takes a bit more work and "personalization" for both platforms. There probably will be some interesting development on that front as a result.
If I made anything confusing, I do apologize. I more meant to comment passively but I unintentionally made it more about what I said, and that's on me. I still have heard what I've heard, but I want to make it clear I'm speaking not as someone who has specifically gone out of his way to collect data from multiple people in a research fashion, just someone with some friends/acquaintances who are making games for PS5 & Xbox X right now and their personal experiences. And I thought that tidbit would be interesting to throw out as I tend to think many are being a bit too down on Xbox, but I think the climate when some more details come out will be more interestingly even between the two than so one-sided."I'll clarify a point, I'm speaking from a small pool of people's experiences. The 1080p60fps comment comes from one game in particular, it's not a detail I made up and is based on something factual, but I also could see some potential reasons behind it. IE, the engine for example is a developer-specific engine (homemade engine), maybe something about that engine works better for Xbox X than PS5 specifically or something.
Polecam przyjrzeć się tym wpisom w kwestii sprostowania tego co pisał na samym początku:
"I'll clarify a point, I'm speaking from a small pool of people's experiences. The 1080p60fps comment comes from one game in particular"
"As I said earlier, I realize I'm speaking to a small subset of all people, and different devs may have different experiences"
"If I made anything confusing, I do apologize. I more meant to comment passively but I unintentionally made it more about what I said, and that's on me."
kolejny wpis z tej samej strony (ok 10:10 rano w niedzielę 9.08.2020):
"Okay, so I guess I'll just come clean here... I'm talking about Resident Evil Village. The game's terrible performance at the PS5 reveal event with the terrible frame rate present in the trailer was kinda' the current status of the game on PS5 as of a few months ago. The thing is, apparently the game runs perfectly on Xbox X, they've been having some troubles getting the frame rate stable on PS5 (which as Sony had a rule to record the PS5 event gameplay on PS5, lead to the weird frame showing in that trailer). But it's running in the RE Engine, and they'll be making more optimizations to take advantage of the game there.
The price stuff is from different sources, I said that earlier but will clarify here."
Ok w końcu konkrety na temat RE8 i informacje z jego strony, że chodzi i tę konkretną grę a nie o ogół multiplatform na Ps5, bo de facto takiej wiedzy nie posiada i cała swoją wiedzę opiera na tym jednym jedynym tytule. Na temat samej ceny i jego przypuszczeń w jej kwestii wypowiedziałem się powyżej.
4. Pojawia się tweet (niedziela 9.08.2020 ok. 19:20):
https://mobile.twitter.com/AestheticGamer1/status/1292511221518700544 (podany także przeze mnie powyżej jako sprostowanie do oryginalnej wypowiedzi tego Insidera)
W tym momencie musze przeprosić - byłem pewien, że ten tweet pojawił się też w powyższym temacie na forum "resetera" jako wypodziedź a jakimś cudem go tam w tym momencie nie znajduję. Nie zmienia to jednak faktu że sam tweet od tego
samego autora pojawił się kilkanaście godzin po oryginalnej dyskusji w powyższym temacie i w 100% można go traktować jako sprostowanie ze strony powyższego Insidera przynajmniej w części informacji zamieszczonych powyżej a na pewno w kwestii odnośnie multiplatform na Ps5 bo autor odnosił się do jednej konkretnej gry i jej działania (przynajmniej wg aktualnych faktów) a nie do ogółu gier multiplatformowych na Ps5 jak początkowo w tamtejszym temacie sugerował. I tak jak pisałem powyżej - to że w wyjaśniającym i opublikowanym najpóźniej ze wszystkich materialów tweecie pisze o tym, że informację o RE8 i jego działaniu podał gdzieś tam kilka miesięcy temu nie ma najmniejszego znaczenia, bo niekoniecznie użytkownicy "resetera" czy inni czytelnicy musieli być zaznajomieni z tak starym tematem - oni wypowiadali się na temat tego konkretnego wpisu, który opublikował w tamtym temacie i który umieściłem na początku a tam nic o Re8 nie ma. Nikt nie przeczy, że być może informacja na temat RE8 i jego działania jest prawdą natomiast obiekcje były odnośnie jego początkowego wpisu (wciąż patrz pkt1) bez uwzględnienia tego jedynego/konkretnego tytułu na temat którego posiadał on jakąś tam (wciąż oficjalnie nie zweryfikowaną) wiedzę.
Wciąż ciemno???
pozdro
Problemy z 1080p i 60fps w 2020/21 roku są nie do przyjęcia.
I nie sądzę, żeby się takie pojawiły.
Co by nie mówić, to jednak nowa generacja konsol rozpocznie się z bez porównania lepszymi podzespołami niż obecne konsole.
Robienie newsa na podstawie słów odebranych jakoby on coś wiedział, a po prostu on sam tego nie wie, a jedynie wywnioskował to na podstawie zaprezentowanych materiałów z gry. Brawo!
Pewnie celowy zabieg Sony, żeby koszty produkcji były niższe.
Za 3 lata wydadzą model PRO z GPU 2x wydajniejszym i CPU na Zen 3 o 25% wydajniejszym plus model slim dużo tańszy z usprawnionym APU z PS5 w 5mn (może trochę przyspieszy dzięki temu niższemu procesowi technologicznemu).
Jak na mój gust Sony już wszystko sobie zaplanowało i między innymi dlatego też nie kupię PS5 w pierwszych 4 latach jego istnienia.
Poczekam na wydajniejszy model lub slim w jakiejś promocji by tanio ograć Exy.
Nie ma co się spieszyć z kupowaniem nextgena.
Xbox ma trochę gorzej, bo ograniczają go dwie platformy Xbox SS i PC, przez co ich gry nie muszą nie wiadomo jak dobrze wyglądać. Jeszcze przez dobre 2 lata jak nie więcej PC będzie ograniczało tytuły multiplatformowe. Ciężko z 1060 i i5 coś nexgenowego wyciągnąć. Dopóki gracze PC nie zrobią modernizacji dopóty multiplatformowe nexgenowe tytuły będą jak obecne gry.
Dopóki gracze PC nie zrobią modernizacji dopóty multiplatformowe nexgenowe tytuły będą jak obecne gry.
Nie zapominaj, że konsolowcy też będą musieli przesiąść się na nową generację, a wszyscy tego nie zrobią w przeciągu roku czy nawet dwóch. Pragnę zauważyć, że sporo gier z premierą w tym lub następnym roku, wyjść ma na obie generacje. Większość gier tylko na XsX/PS5/PC nie ma podanej daty premiery.
No i twórcy nie przestaną wydawać gier na te ponad 150mln konsol, to byłoby głupie.
Jak widać po statystykach, gracze PC maja kłopot ze znalezieniem 1000zł na lepszy sprzęt, a co dopiero złożenie nowego. To nie takie proste wywalić 6k w szczególności, że rynek gier na samym PC mocno podupadł ostatnio. Praktycznie 0 gier. Dlatego myślę, że duża część tych osób z 1060, zamiast nowego PC, kupi Xboxa, bo po co wywalać tyle kasy jak i tak gra się w starocie?
Większość osób ma teraz GTX 1060 czy jakieś starsze intele, bo... więcej nie potrzebuje. Po co zmieniać PC, jeżeli nie ma się powodu, aby to zrobić?
Trochę nie rozumiem, czemu XsX jest przedstawiany jako dużo potężniejszy. Różnica wydajności jest mniejsza niż między PS4/XO czy Pro/XoX. Po za tym ekhm: https://images.app.goo.gl/eNNeKU4n5V3TzE2m6
Bo teraflopy, to jedyny argument dla fanbojów MS. Kiedyś była mania na FPS, a teraz magiczne teraflopy.
Co z tego, że Halo wygląda jak gra na Xboxa 360 jak jest tworzona na konsole która ma "1000 teraflopów więcej" od konkurencji. Zaprezentowane gry wyglądają jak sprzed kilkunastu lat, to na siłę próbują odszukać argument, który nie zrujnuje im świata.
Zgadzam że nie ma co porównywać suchych parametrów, wystarczy zobaczyć jak teraflopy przekładają się na wydajność na PC. Natomiast porównanie z tyłka (nwm czyj obrazek - open world vs interaktywny film... takie HZD też ma ryje ma okropne. Coź poradzić, otwarty świat kosztem grafiki. Żadna nowość
Jeżeli wolisz open world vs open world, to odpal gameplay AC: Odysey.
A teraz weź pod uwagę, że mówimy o ponad 6 krotnej różnicy mocy. Jeżeli potwierdzą się plotki, że wydajność RDNA2 jest 1,5 raza większą od GCN, to mówimy wręcz o 9 krotnej różnicy mocy! Ciekawe jak te 25% więcej TF przełoży się na dramatyczne różnice ;)
W przypadku Xone/PS4 różnica w TF to ~30% i też przekładało się to tylko na rozdzielczość.
Dlaczego, więc teraz przy 14-25% różnice miałyby być "spore"?
Mam obie konsole i różnice są na tyle znaczące, że nie wyobrażam sobie grania w multiplatformy na PRO. Gry wygladają w większości wypadków zdecydowanie lepiej i trzymają przy tym lepszą płynność. Różnice są widoczne gołym okiem, ale co oczywiste do pełnego wrażenia trzeba mieć konkretny telewizor. Takich gier jest wiele, np. Wolf2, Doom, Modern Warfare, Origins i Oddysey, Metro, RDR czy właśnie Wiesiek, który oprócz trybu 60fps, również w 4k poprawia inne detale, nie tylko rozdzielczość.
Tutaj dużo zależy od Twojego poziomu tolerancji. Ty piszesz, że nie wyobrażasz sobie grania w m-p na PRO, a ja prawdopodobnie ogram Andromedę czy AC:S z mojej kupki wstydu właśnie na prosiaku i to mimo tego, że na PC mam te 60 fps. Po prostu po robocie nie mam ochoty siadać znowu do biurka, a ze względów logistycznych nie mam jak podłączyć kompa do tv.
W każdym razie różnice między XsX/PS5 będą jeszcze mniejsze niż w obecnej generacji. Jeżeli ktoś na to patrzy na trzeźwo, to trudno robić z tych TF wielką sprawę. W przyszłym roku robię jakiś niewielki upgrade pc o używanego RTX2060S albo nowego RTX3050 i to będzie ostatnia inwestycja dopóki mój dzieciak nie podrośnie i będzie chciał własną maszynkę. Potem czekam już na premierę PS5 Slim, bo po Prosiaku powiedziałem sobie, że drugiego takiego kloca do salonu już nie kupię.
Ja tez gram na PC i PS4 i tez jestem zdania, ze roznice w grafice czesto sa pomijalne
Chyba jeszcze nie zdarzyło się tak, zeby jakas gra weszla na wyzszy level grafiki na PC w stosunku do konsol
Wiadomo, ze pc ma lepszy zasieg rysowania, cienie, troche podrasowane tekstury, ale podczas grania trzeba sie tego wszystkiego dopatrywac (no moze poza zasiegiem rysowania bo ten w niektorych grach jest faktycznie dosc slaby na ps4)
Moze faktycznie jak ktos ma tv 4k to wtedy na takim ps4 pro obraz jest troche rozmazany, bo nie ma natywnej rozdzielczosci, ale to tylko tyle, reszta to drobnostki
To nie czasy dx9, kiedy shadery wprowadzily rewolucje w grafice
Tez czasem wole kupic gre na konsoli i sprzedac (np. Resident Evil 3, swietna gra, ale krotka i raczej do niej nie wroce, a jesli juz to za pare ladnych lat), kupilbym wersje PC dla ciut lepszej oprawy (co zauwazylbym tylko odpalajac obie wersje obok siebie) i gra by lezala na steamie i tracila wartosc, a tak odzyskalem spora czesc kwoty za ktora mozna kupic sobie cos innego (nikt nie ma nieograniczonych budzetow)
Dlatego zastanawiam sie czy nie kupie sobie PS5 jakos po premierze, mimo faktu, ze nie ma jakiegos wielkiego exa na horyzoncie
A widzisz, u mnie problem logistyczny kończy się na tym, który przycisk wcisnę jako pierwszy. Obie konsole mam stale podpięte do tv, a peceta nie posiadam wcale. U mnie Xbox jest właśnie tym mocniejszym sprzętem. To też nie jest tak, że grafika ma dla mnie znaczenie pierwszorzędne - w rupieciarni mam nawet swój własny dział retro, w którym lubię spędzać wolny czas. A na One X obecnie katuję pierwszego Splinter Cell.
W wielu aspektach się z tobą zgadzam, ale jednocześnie nie można spychać różnicy 3tf na margines, bo to przy takiej mocy obliczeniowej dosyć dużo. Pamiętajmy, że brak większych poza rozdzielczością różnic to głównie wina developerów, a nie sprzętu. Gdyby zatrzymać się na rozdzielczości fullhd, a moc przeznaczyć ma detale bądź wydajność, myślę, że byłyby znacznie bardziej widoczne. Podobnie obstawiam, że im dalej w generację, tym bardziej te 3tf zaczną pokazywać pazur.
...nie można spychać różnicy 3tf na margines, bo to przy takiej mocy obliczeniowej dosyć dużo
Zgodziłbym się gdybyśmy nadal siedzieli w 1080p. W wyższych rozdzielczościach to co można wyciągnąć z tych 1,5-3TF robi już mniejszą różnicę. Pamiętaj, że w Twoim obecnym przypadku olbrzymią różnicę robią też dodatkowe 4gb współdzielonego RAM/VRAM. W nowej generacji będzie mniej wąskich gardeł.
Pamiętajmy, że brak większych poza rozdzielczością różnic to głównie wina developerów, a nie sprzętu.
Pełna zgoda. Natomiast niewiele to zmienia w kontekście nadchodzącej generacji. Dodatkowa optymalizacja to więcej roboczogodzin, czyli wyższy koszt dla producenta. Łatwiej jest przesunąć suwak rozdzielczości i znaleźć sweet spot rozdzielczość/fps, niż sprawdzać poszczególne efekty w różnych scenariuszach.
Gdyby zatrzymać się na rozdzielczości fullhd, a moc przeznaczyć ma detale bądź wydajność, myślę, że byłyby znacznie bardziej widoczne
Pełna zgoda, ale jak pisałem wyżej, nie zatrzymamy się na 1080p.
Podobnie obstawiam, że im dalej w generację, tym bardziej te 3tf zaczną pokazywać pazur.
Każdy z nas ma swoje przeczucia :) Zgadzam się z tym, że będą różnice, ale nie wierzę w to, że ten pazur będzie długi ;) Natomiast z innej beczki - nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć co studia Sony wyciągną z nowego sprzętu ;)
No fajnie tylko AC Odyssey (TLOU2 też) ma 30fps. Halo będzie miało 60fps plus w jednym trybie 120.
Jak przy 30 fps przeskok generacyjny jest nieduży to przy 60 tym bardziej. Płynność kosztem grafiki - gracze PC coś o tym wiedzą
Co do mocy - gra ma działać na magnetowidzie więc... Podziękujmy MS mądrej decyzji
Jak nie ma znaczenia? Gra ma na nim wyciągnąć 60fps i to jest kotwica jak przy każdej grze cross genowej. Gry które podajesz działają w 30fps (i nawet mniej). Ile open worldów działa w 60fps na Xone/PS4? Podany przez Ciebie asasyn wygląda paskudnie na zwylym klocku a ma "tylko" 30fps, więc mnie nie dziwi że to nie wygląda jak podrzucane bez sensu TLOU
Dobra, mówisz że na było odpalane na PC to mój argument odpada. Tylko że nie opłaca się robić ultra grafiki tylko dla PCMR tylko jak każda gra AAA multiplatformowa jest robiona pod najsłabszą platformę. Czyli magnetowid z 2013 roku. Na nim taka grafika w 60fps akurat jest zrozumiała(pamiętasz Halo 5 bez otwartego świata które nie wyciągało 1080p/60fps? Albo milion innych gier w 900p?). Nie mówię że nie powinni się lepiej postarać. Osobiście nie widzę sensu oceniania grafiki przed premierą przez pryzmat kompresji YT i poczekam na finalny produkt (może obsuwa da im czas na poprawieni tego i owego).
Skoro twierdzisz że multiplatformy na PC dają "zupełnie inną jakość" to pass (tylko podaj z pięć gier które tak wykorzystują moc PC bo aż sam jestem ciekaw)
Trochę zeszliśmy z tematu i zaczynasz dorabiać do moich wypowiedzi dodatkowe znaczenia.
Sam zacząłem od podania przykładu gdzie gry na słabszym sprzęcie potrafią wyglądać lepiej. To nie ma znaczenia, że Halo jest open-world, bo różnice widać już cutscenkach. To jest przepaść na poziomie geometrii i post processingu.
Stara generacja jakąś kotwicą jest, ale bez przesady. Jeżeli jakaś gra wyciąga fhd/30fps na tabletowym procesorze i hd7850, to do wyświetlenia tego samego w 4k/60fps nie potrzeba ZEN3 i RTX 2070/80. Cały ten zapas mocy i pamięci możesz przeznaczyć na ogólne zwiększenie LOD, lepszą geometrię/teselację, lepsze tekstury, a do tego efekty typu hairworks/tressFX, czy wreszcie RT, który marketingowo jest jednym z system sellerów nadchodzącej generacji. To są rzeczy, które powinny się skalować między generacjami, tak jak różne ustawienia skalują się na PC.
Ile open worldów działa w 60fps na Xone/PS4?
Pewnie niedużo, ale tak z pamięci to Infamous i Wiesiek 3 (XoX).
Tylko że nie opłaca się robić ultra grafiki tylko dla PCMR tylko jak każda gra AAA multiplatformowa jest robiona pod najsłabszą platformę.
A czy ja cokolwiek takiego stwierdziłem? Chyba jednak przyznasz, że widać różnice w tytule odpalonym na XO i PC? Tutaj tych 12 TF nie widać.
Osobiście nie widzę sensu oceniania grafiki przed premierą przez pryzmat kompresji YT
Brak kompresji nie poprawi geometrii, oświetlenia i pop upów.
Skoro twierdzisz że multiplatformy na PC dają "zupełnie inną jakość" to pass
Nie piszesz tego wprost, ale próbujesz dorobić do mojej wypowiedzi podejście PCMR, chociaż kilka postów wyżej pisałem o tym, że sam wolę grać na konsoli, mimo posiadania mocniejszego PC i generalnie różnice są dla mnie do przełknięcia. Podałem konkretne przykłady stosunkowo nowych gier, które z jednej strony odpalają się na XO, a z drugiej strony na współczesnym PC dają zupełnie inną jakość chociażby przez to, że wprowadzają zupełnie inne metody PP czy RT w przypadku Control.
Ile x trzeba mówić, że siłą konsol Sony są exy. W multiplatformy gra się na pecetach, więc nie widzę minusów.
Nie gra się na pecetach bo granie na pecetach jest do dupy.
Mam nadzieję, że długo będziesz na tym forum, bo jak czytam twoje wypociny to zawsze się zaśmieję przed monitorem.
Nie gra się na pecetach bo granie na pecetach jest do dupy.
Nie gra się na niczym, bo granie to w ogóle jest do dupy.
Sony wie, że to exy sprzedają konsole i to dla nich wielu kupuje konsole a w multiplatforme zawsze może pograć na PS. Dlatego teraz PS5 najprawdopodobniej sprzeda się znowu lepiej, nawet jeśli xbox obniży cenę. Bo fan dobrych gier, U4, TLoU2 nie kupi xboxa tylko dlatego, że jest tańszy. Xbox od zawsze idzie w jakieś usługi i sprzęt nikomu niepotrzebny.
Chyba na golu. Przeciętny użytkownik konsoli gra nie tylko w exy na konsoli a we wszystkie gry. Ale są czynniki które decydują o wyborze konsoli. Każdy ma inne i gry ekskluzywne dla dość dużej grupy są decydujące.
Dla mnie granie w exy na konsoli a w resztę na PC zawsze kojarzyło się z piratami którzy poracili na PC i kupowali ps4 żeby zagrać w gry ekskluzywne których nie da się spiracic i dlatego tak popularny jest ten styl grania na gol. Ale to się zmienia powoli. Często nawet w 3 świecie jak Polska kupno konsoli staje się początkiem końca piractwa później nadchodzi rezygnacja z PC i pozostanie przy konsoli. W moim środowisku tą drogę przeszli niemal wszycy zostały tylko pojedyncze wyjątki.
Ja tylko zostawię ten wykres. Wnioski możecie dorobić sami.
EDIT: Po szybkim sprawdzeniu nie zgadza mi się wykres PS3/X360, reszta ok.