Kurczę, tak przyglądam się tym porównaniom i JAKĄŚ różnicę widzę, ale nie byłbym w stanie powiedzieć po tych porównaniach, że prawa strona wygląda lepiej niż lewa lub na odwrót. Jeśli prawa strona ma mi dać więcej FPS to mam nadzieję, że dadzą to w każdej grze.
Powiem tak. Pierwsze kilka iteracji DLSS były o kant tyłka rozbić. Obraz był nienaturalny, miejscami wręcz plastikowy tak jak wspomniał sadler. DLSS 2.0 natomiast jest zwyczajnie niesamowite. Ciągle pojawiają powstałe z rekonstrukcji klatek artefakty ale są teraz bardziej subtelne i podczas gry niemal ich nie widać.
Gry nie dość, że działają znacznie płynniej to i potrafią wyglądać lepiej niż w natywnej rozdzielczości z tradycyjnymi formami anti-aliasingu jak chociażby TAA.
Najlepiej to widać na screenie obok (otwórzcie sobie obrazek w nowej karcie)---->
Edit: Gol skompresował obrazek 4k do 1080p. Nieskompresowana wersja w linku niżej.
https://abload.de/img/ec4-fflxsammgdmgik9n.png
DLSS w Metro Exodus irytował mnie tworzeniem "kwadratów" na płomieniach z płonących beczek czy ogniskach, ewidentnie siebie nie radził. Ale w DS DLSS 2.0 jest obłędny, naprawdę trzeba się wysilać by znaleść różnice między włączonym a wyłączonym (a są ono mocno marginalne) - a skok w klatkach jest gigantyczny
DLSS nadrabia fps-y, które zjada RT. To jest super przełomowe zwłaszcza w kontekście rozdzielczości 4k. Może się okazać że w przeciwieństwie do konsol osoba posiadająca nowe karty Nvidii nie będzie musiał iść na kompromisy rozdzielczość vs fpsy w dużych tytułach.
No przyrost klatek w 4k jest naprawdę duży z DLSS, ale mi się ta opcja nie podoba. Obraz jest jakiś nienaturalny, plastikowy. Wolę natywne 4k.
Dlss 2.0 to piękna sprawa.
Tylko pytanie czy inni deweloperzy będą tak dobrze korzystać z tej technologi, żeby się nie okazało że Death Stranding jest jedyną grą która doskonale to wykorzystuje.
polecam zrobić te interaktywne screeny z porównaniem, jeszcze mniejsze, nie ma co nas rozpieszczać z wyszukiwaniem różnic
Ostatnio przechodziłem właśnie grę "Control" (mam w lapku RTX 2060) z RT i włączonym DLSS. Na początku niby coś tam delikatnie się odróżniało, ale dość szybko i w toku akcji przestało się to zauważać, nawet zapomniałem że włączyłem tą opcję, gra działała cały czas w okolicach 50-55 fps, bez tego było około 35-45. I naprawdę przyznam, że o wiele bardziej niż RT to DLSS jest prawdziwym przełomem jeśli chodzi o grafikę dla graczy.
Ciekawie zapowiadająca się technologia. Jakość obrazu w grach dla mnie jest zadowalająca, ale jak dzięki DLSS potrafią polepszyć wydajność bez spadków jakości to jest już warta tego aby w nią zainwestować. Widać że Nvidia będzie DLSS dalej rozwijać, a znaczy że można się spodziewać jeszcze lepszych wyników. W odróżnieniu od Raytracingu, DLSS jest mocnym argumentem aby inwestować w karty graficzne z serii RTX.
Różnica w ostrości między 4k a DLSS jest dość spora, wystarczy spojrzeć na krzaki w załączonym kilka komentarzy wyżej filmiku. Widać, że DLSS korzysta z blurowania tekstur co przy większej szczegółowości tekstur będzie uwypuklało różnicę. Jednak przy bardziej dynamicznych grach, gdzie jakość detali nie ma tak dużego znaczenia, ta technologia może okazać się nowym industry-standardem. Aczkolwiek na ten czas trzeba poczekać na większą ilość tytułów ze wsparciem, na razie jest posucha.
DLSS i FidelityFX jeszcze dogłębniej pokazują, że w przypadku gier Teraflopsy nie są dobrym sposobem na ukazanie wydajności GPU. Mam nadzieję, że technologia się rozwinie i będzie to implementowane w każdej grze... A może i pójdą ponad to i wszystko będzie automatyczne, niezależne od gry.
Choć skończyłem na ps4 to faktycznie na mocnym pc gra wygląda lepiej i lepiej śmiga więc 505 Games zrobiło świetną konwersję na pc. Natomiast niezależnie co macie to grajcie! To bardzo mądra opowieść! Tylko czytajcie maile od postaci i róbcie jak najwięcej też misji pobocznych bo nie raz się zdziwicie jak Kojima uczy życia w czasach gdy wszyscy zmierzają ku śmierci przed ekranem monitora/tv ;) (ale wyszło, jak w cyrku ;D)
Po tych screenshotach widzę różnicę, ale nie jestem w stanie stwierdzić który obraz jest jednoznacznie lepszy, a bez podpisów nawet nie jestem w stanie powiedzieć który jest z DLSS ON a który z OFF. Mnie ciekawi czy będzie można to kiedyś odpalić w każdej grze
Rozwiązanie od AMD to na razie wielkie dno. Wygląda gorzej niż wyglądał dlss 1.0. zobaczymy jak to się rozwinie
DLSS i upłynnia że wekranach to są dwa bajery, które o wiele bardziej mnie interesują niż HDRy i Raytracingi.
Można się obejść bez pięknej grafiki, ale nie da się grać bez płynności.
Jakby ten DLSS mógł jeszcze obniżyć wymagania co do karty graficznej o 50% i to już przy 1080p, to mielibyśmy rewolucję na wzor pierwszych kart graficznych z wbudowanym akceleratorem graficznym czy GeForce 1 z technologią transform&lighting.
Szkoda, że to tylko patent Nvidii i wymaga najnowszych kart graficznych zamiast działać na wszystkim zgodnym z DirectX
Nawet na standardowej rozdzielczości 1080p taki DLSS mógł by też robić za super jakości antyaliasing z minimalnym wpływem na wydajność. Wystarczy że podbił by rozdzielczość przez AI do 4k a potem zmniejszył do full HD tradycyjną metodą, powinno nie być ząbków nawet na najmniejszych rzeczach
No i nie zapominajmy o sprzętowym upscalingu video, bo skoro z grami sobie radzi to może też wyostrzyć filmy
Przecież wizualnie nie widać najmiejszej różnicy, a pewnie różnica w poborze mocy i wydajności jest ogromna.
Siema. Czy to całe DLSS można "odpalić" tylko na kartach RTX czy np. na GTX1080Ti Strix też to się da zrobić?
Ponoć jednym z najlepszych przykładów DLSS jest w Wolfenstein Youngblood, według Digital Foundry. Szkoda, ze ten przykład nie został tu użyty.
O przyszłość gier wykorzystujących DLSS 2.0 oraz Ray Tracing raczej bym się nie martwił. Sporo tytułów które wychodziły ostatnio bądź maja premiery właśnie teraz zaczęto przecież robić jeszcze pare lat temu, często wciąż w oparciu o starsze API. Przykładem choćby AC: Valhalla czy Watch Dogs 3 stworzone na DX11. Deweloperzy gier by pozostać konkurencyjnymi zmuszeni będą w końcu przesiąść się w pełni na DX12 Ultimate. Death Stranding zrobiony od podstaw własnie na DX12 świetnie to pokazuje.
To ja jako posiadacz sprzętu dla ''plebsu'' jednak wole nowego God of Wara i Spidermana od tej rewolucyjnej technologii która jest praktycznie nie widoczna na tych porównaniach.
Pecetowcy się chyba nigdy nie zmienią. I mówię to jako ktoś który gra 80% czasu na PC.
„Prawdziwe” Ultra HD ma w sobie większą naturalność powierzchni, tekstury są wygładzone, a o krawędzie cieni nie da się skaleczyć. 1080p i 1440p skalowane do 4K to z kolei obraz momentami wręcz zbyt ostry; przydałoby mu się troszeczkę rozmycia.
Yyy - jak można powiedzieć, że obraz ostrzejszy jest mniej naturalny ? Nie za bardzo rozumiem. Drugie pytanie - DLSS 2 miał również tym się różnić, że 4K to miało być faktycznie 4K, a nie 1440p skalowane do 4K. Rozumiem, że w Control samo przeskakuje przy rozdzielczości wyświetlania do 1440p po włączeniu DLSS 2 tak, jak to miało miejsce w DLSS 1 (a zauważyłem to przypadkiem i tylko w Control, że o ile rozdzielczość ekranu wynosiła 4K, tak wyświetlania już 1440p. Czym w ogóle się to od siebie różni ? To nie jest to samo?) Jeśli tak jest (i faktycznie rozdzielczość ekranu i wyświetlania to co innego), to nadal nie widzę sensu, by tego używać. Z drugiej strony wolę obraz ostrzejszy (którego DLSS 1 nie zapewniał), a wg Was po uaktywnieniu DLSS 2 obraz jest ostrzejszy niż w natywnym 4K, tylko nie daje mi spokoju fakt, że napisaliście, że to jest mniej naturalne (jak?). Nic już nie rozumiem.
Na screenach zrobionych przy nieruchomej kamerze to sobie można, dużo effortu włożone aby były one dobrze wyglądające.
Wszystko burzy się przy ruchach kamery, gdy DLSS musi nagle działać na zmieniającym się otoczeniu/obrazie.
Gdyby w Death Stranding było więcej z symulatora jeżdżenia, a nie chodzenia, wtedy pewnie postawiłbym na ustawienie DLSS 2.0 w trybie „Performance”. Ale na spacerek wolę „Quality”.
Przecież w DS po 2-3h gry praktycznie już tylko jeździmy, wiec skąd to zdanie? Więcej czasu spędzam na trajce, niż na piechotę, zwłaszcza jak już mamy trajkę dalekiego zasięgu + plecak z akumulatorem + asembler.
Przy DLSS 1.0 nie byłem jakoś szczególnie zachwycony. Zwiększenie fps było zaskakujące ale widać było, że gra jest jakaś rozmazana i nie do końca wygląda tak jak powinna. Przy DLSS 2.0 jednak jestem pod wrażeniem. FPS boost nadal jest a większość wad graficznych znacznie poprawiono.
Mam Acer nitro 5 z 2060 i w przypadku warthundera z dlss ilość klatek się potraja. Faktycznie obraz jest nie ostry ale ma to plus gdy wypatruję samoloty z odległości. Te kopiowanie pikseli sąsiednich powiększa cel.
Screeny prawie nic nie pokazują. Pewno w ruchu lepiej to widać. Na pewno przy DLSS grafika wydaje mi się wyraźniejsza i ostrzejsza.
producenci kart graficznych będą musieli się bardziej postarać niż to DLSS, aby konkurować z konsolami - efekt wizualny mizerny, a konsola nadal miażdży bezproblemowością obsługi dowolnego PC