Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Procesor z więcej niż 8 rdzeniami przydaje się w nowych grach – oto dowód

16.07.2020 15:31
😃
1
5
zanonimizowany1269443
18
Centurion

Nie ma to jak wyciągać wnioski na podstawie jednej gry.

16.07.2020 15:31
😃
1
5
zanonimizowany1269443
18
Centurion

Nie ma to jak wyciągać wnioski na podstawie jednej gry.

16.07.2020 15:39
2
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1340566
2
Chorąży

Przyszłość. Przy nowej generacji przyda się każdy dodatkowy wątek i rdzeń. Dlatego tak szumnie propagowany obecnie Ryzen 3600, to według mnie za mało.

16.07.2020 15:40
2.1
1
SylwesterZ
63
Konsul

Szczególnie do komputera za 6k...

16.07.2020 16:01
2.2
1
PsychoProsiak
0
Legionista

Jasne, to samo było mówione przy premierze bulldozerów. "Gry będą wykorzystywały milion wątków", "nowe konsole, nowe wymagania" i tym podobne bzdury. A dzisiaj, prawie po 10 latach, większość gier ledwo wykorzystuje 6 rdzeni, a jeszcze niedawno 4. Także takie gadanie to zwykłe wróżenie z fusów.

16.07.2020 16:17
😊
2.3
sticky_dude
68
Generał

PsychoProsiak
Ja nadal z 7700k i czteroma rdzeniami gram we wszystko... po cichu liczę, że gry z nowej generacji w końcu zarżną ten procesor żeby uzasadnić sobie zakup nowego

16.07.2020 16:41
kAjtji
2.4
kAjtji
105
H Enjoyer

To za mało... ale na co konkretnie? Do 60fps jest raczej w sam raz jeszcze na dłuższy czas, na pewno jest tańszy o kilka stów od 3700x i wydajniejszy od 2700, który mimo większej ilości rdzeni, to niekoniecznie jest lepszym wyborem do gier.

16.07.2020 16:43
2.5
1
zanonimizowany1340566
2
Chorąży

i7-7700K zarzyna gra tej generacji, tj. Assassin's Creed: Odyssey i Origins. Największy przeskok jest w klatkach minimalnych. Miałem i5-8600K i przeskok po przejściu na i9-9900K to jakieś 30 klatek w minimalnych w 1440p i 40 klatek w 1080p. W końcu żadnych spadków fps, tearingu czy stutteringu. Komfort grania bardzo na plus.

post wyedytowany przez zanonimizowany1340566 2020-07-16 16:44:15
16.07.2020 16:57
2.6
lee32147
63
Konsul

Papin30lat Nowe Assassiny i Watch Dogsy mocno obciążają procek i kartę graficzną, bo mogą nie być najlepiej zoptymalizowane. Grałem w AC: Odyssey i Watch Dogs 2 na ultra z wyłączonymi kilkoma opcjami (jakieś mniejsze opcje typu wygładzanie krawędzi w AC:Odyssey i realistyczne odbicia w WD2) i miałem stałe 80-85 fps'ów, ze skokami nawet do 100 w Full HD na i5 8400 3,9 GHz i GTX 1660 Ti.

16.07.2020 17:01
2.7
zanonimizowany1340566
2
Chorąży

Różnica tkwi w minimalnych fps'ach, nie w tych najwyższych. To najniższe fps'y wpływają na finalną płynność rozgrywki. Takich gier, które obciążą procesor, będzie tylko więcej, nie mniej, dlatego twierdzę nadal, że 6c/12t, to za mało i optimum niedługo będzie 8/16, szczególnie jeśli widzimy za horyzontem nowe konsole i liczymy na to, że nie będziemy musieli ulepszać sprzętu przez najbliższe 2-3 lata. To idzie tylko w jednym kierunku obecnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1340566 2020-07-16 17:01:47
16.07.2020 18:04
2.8
PsychoProsiak
0
Legionista

Assasiny mają problemy przez zabezpieczenia i ocenianie przyszłości przez pryzmat tej serii to błąd. Osobiście wątpię aby mocne 6/12 było niewystarczające przez kolejne 4/5 lat.

16.07.2020 19:41
2.9
sticky_dude
68
Generał

Papin30lat
Grając w Odyssey po prostu grałem w 60 klatkach i nie miałem żadnych problemów z procesorem. Uwierz, że gdyby jakaś gra zażynałaby mi procesor to wymieniłbym go od razu :)

16.07.2020 22:41
Herr Pietrus
2.10
Herr Pietrus
225
Ficyt

Cztery jaja zarzyna AC: Origins i Odyssey, Andromeda, Wildlands, Watch Dogs 1(!) i 2... Ech, te bajki ludzi, którzy jeszcze nie kupili nowego CPU...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-07-16 22:42:13
17.07.2020 00:09
2.11
PsychoProsiak
0
Legionista

Herr Pietrus Nie no, kolego bzdury piszesz. Odyssey na 7700k spada czasami kilka fps poniżej 60, więc zarzynaniem bym tego nie nazwał. Origin to samo, spada raz poniżej 60, ale średnią klatek ma w benchmarku ponad 80. Wildlands twardo trzyma ponad 60 fpsów na tym procu. Mam wrażenie że trochę za bardzo się zachłysnąłeś marketingową papką i tym wszechobecnym wciskaniem kitu i próbami sprzedania czegoś tylko dlatego że to nowa generacja.
Już pomijam fakt że wszystkie gry jakie podałeś to gry ubi, które znane są z tego, że przez zabezpieczenia antypirackie mają wyśrubowane wymagania względem procesorów. Tak tak, wiem, wymieniłeś jeszcze andromede. Tylko nie wiem po co, bo tam 7700k trzyma prawie 100 klatek :)
Tak jak pisałem wyżej, AMD 10 lat temu poszło już w więcej rdzeni, bo niby gry i programy miały tego wymagać. No i wymagają, ale prawie dekadę później, a AMD ładnych kilka lat zajęło podjęcie wyrównanej walki z intelem. W procesorach liczą się nie tylko rdzenie. Jeśli miałbym obstawiać, to bym obstawiał że dobre 6/12 dla przeciętnego gracza starczy jeszcze na wiele lat.

16.07.2020 15:53
AUTO6
3
odpowiedz
AUTO6
84
Generał

Dobrze, że wreszcie coraz więcej gier zaczyna wykorzystywać więcej rdzeni i wątków, najwyższa pora.
Myślę jednak, że obecnie nie warto inwestować w więcej niż 8 rdzeni i 16 wątków jeśli komputer służy głównie do gier. Produkcji, które wykorzystają więcej niż 8 rdzeni jest raptem kilka i jeszcze długo tak pozostanie (proce w nowych konsolach to też 8/16).

16.07.2020 16:08
PePe PL
👍
4
odpowiedz
PePe PL
166
Generał

To bardzo dobry prognostyk dla Horizon 2. Zapowiada się na to, że gra spokojnie wykorzysta wszystkie wątki dostępne dla programistów na PS5 (czyli pewnie około 14, bo przynajmniej 2 wątki będą na OS).

16.07.2020 16:29
bmwbmw2
5
odpowiedz
bmwbmw2
62
PAPIEŻ GIER IV

kepatrawy Raczej na podstawie 1 procesora xD

16.07.2020 16:31
animatiV
6
odpowiedz
1 odpowiedź
animatiV
90
Generał

Po prostu jest to bardzo dobry port jakich mało. Drugą rzeczą jest granie w 1080p na komputerze za ponad 10 tys. złotych. No raczej bardzo mało osób się do tego dopuści. Przy tańszym procesorze i wyższej rozdzielczości różnica będzie znikoma.

post wyedytowany przez animatiV 2020-07-16 16:32:08
17.07.2020 02:22
SpookyYuuki
6.1
SpookyYuuki
55
Generał

Ja kupując monitor chciałem mieć najlepsze odwzorowanie kolorów. Było to w 2016 roku i 60 fpsów oraz FHD to świetna sprawa przy 24 calach. Ja nie widzę sensu w posiadaniu większych monitorów. 4k zostawiam 50-60 calowym telewizorom które się ogląda z kilku metrów. Nigdy nie będę fanem 4k bo to jest wciskanie ludziom niepotrzebnych rzeczy. W smartfonie mam większą rozdzielczość niż w monitorze co jest też bez sensu ale taki był, trudno ;D Części do komputera wymieniam od czasu do czasu i niezależnie od mocy komputera raczej monitora nie wymienię bo po co? Chce mieć 60 nie 200 fpsów. Zależy mi także na tym aby gry nie miały dropów a podbijanie rozdziałki z fhd do 4k bardziej męczy kartę przy małej różnicy wizualnej. Więc to także powód aby zostać przy 24 cale 60 fps.

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2020-07-17 02:26:50
16.07.2020 16:48
kAjtji
7
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
kAjtji
105
H Enjoyer

Jestem ciekaw, kiedy chociaż te 12 wątków będzie minimum do gier. Na razie to sporo osób siedzi na 4 rdzeniowych intelach, a oni sami dopiero w tej generacji dali Hyper-threading w tańszych modelach.

Ale cieszy, że ktoś wydał grę prawie rok później i nie spartolił portu tak, że masa osób nie mogła gry uruchomić w premierę (to ciekawe i sporo mówi o wydawcy/twórcach, skoro taki "Dawid" zrobił lepszy port niż "Goliat" Rockstar).

16.07.2020 17:32
7.1
zanonimizowany767782
113
Senator

Kiedy? Wystarczy, ze wyjda gry pisane pod nextgeny, a nawet i wczesniej, bo pamietam jak pierwszy Watch Dogs w 2014 zajezdzal CPU, ktore jako tako sobie radzily z Tomb Raiderem, BioShockiem itp

16.07.2020 17:44
kAjtji
7.2
kAjtji
105
H Enjoyer

Zanim wyjdą gry w pełni pisane pod next-geny to pewnie i tak miną z 2 lata.

Choć różnie może być, PS4 i Xone miały te 8 rdzeni (choć o śmiesznie niskim taktowaniu), a PCtowe gry pod te 8 rdzeni pisane, to zbyt często nie były.

(Watch Dogs to w ogóle słaby przykład, WD i Assassiny mają chyba najgorszy silnik z gier Ubi, taki Far Cry, to już działa jak marzenie w porównaniu z tymi dwoma).

16.07.2020 17:54
7.3
1
zanonimizowany767782
113
Senator

Bo to byly 2 moduly po 4 rdzenie

16.07.2020 23:38
7.4
barnej7
164
Senator

Gry pisane pod nexgeny wyjdą szybciej niż myślisz. Na początku obecnej generacji też wychodziły takie gry już w pierwszym roku. Chociażby po to żeby sprzedać konsole

16.07.2020 17:00
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Jak mój półroczny (nieco ponad) core i5 9400f nie da rady odpalić już żadnej nowej gry AAA na medium detali w 1080p bo 6 rdzeni nawet do minimum będzie za mało, to zainwestuje w GeForce Now i będę miał w d.pie programistów, którzy wymusza na ludziach co chwilę zmiany hardwaru.
Skupić się na najlepszym możliwym wykorzystaniu tego co jest i nie produkować miliardów ton elektrosmieci, bo się nie chce należycie kodu napisać.
Czas by wkoncu ekologia i szacunek do planety i zycia, a także zdrowia zawitał także do tych betonowych łbów w IT.

Co mi z tego, że będą pisać grę na 100 rdzeni jak będzie nudna i odtwórcza pozbawiona grywalności?
Już 10 lat czekam na godnego następcę trylogii Mass Effect, 9 lat na następcę Skyrim, 5 lat na następcę Wiedźmina 3.
Wymagania rosną, a gry są słabe. W dupie mam taki gamedev, niech sami sobie ten drogi hardware wymieniają i dewastują środowisko w imię nudnych, powtarzalnych i propagujących wypaczenia i LGBT gierek.

Jedyne na co czekam to prawdziwy przełom w VR, żeby w tych okularach był obraz jak z OLED4K telewizora, słuchawki z jakością kina i z maks jednym elastycznym kabelkiem. To mnie zachęci do zakupu nowego hardware, a nie jakieś guano odtwórcze bzdetne gierki, które od 10 lat stoją w miejscu, a fabularnie się cofają, bo coraz bardziej tępych scenarzystów zatrudniają.

Oby Cyberpunk był wyjątkiem.

16.07.2020 19:19
8.1
zanonimizowany966437
48
Pretorianin

Ale przecież gry z roku na rok stają się bardziej złożone. Jeśli zostaniemy przy jednej konkretnej liczbie rdzeni i wątków to nic nowego nie powstanie. No i pamiętajmy że to nie twórcy gier dyktują warunki odnośnie liczby rdzeni tylko producenci procesorów.Deweloperzy tylko powoli się adaptują do zmieniającego się rynku i wykorzystują to co mają do dyspozycji.
Na 100 gier na pewno znajdziesz wiele nudnych i odtwórczych gier - Nie wszystko jest idealne ,lepsze i nie wszystkim podoba się to samo.
Tępych scenarzystów zatrudniają? A spójrz pod kogo te gierki są pisane. Graczom obecnie często wystarcza prosta ,czasami nawet liniowa fabuła.,więc dlaczego twórcy gier mają im dostarczać coraz lepszych historii?

PS:Godny następca Skyrim'a od Bethesd'y? lepiej nie. Bethesda powinna w końcu uczyć się na swoich błędach. Dosyć silnika pełnego bugów - nie muszą go porzucać ale niech chociaż go w pełni naprawią a nie czekają aż gracze to załatwią. Ale z drugiej strony..czy Bethesda musi coś zmieniać? Nie ,bo ma nadal fanów którzy największe badziewia od nich kupią w preorderach..

16.07.2020 19:27
PePe PL
8.2
PePe PL
166
Generał

Czekamy na twoją grę. Pokaż nam jak to się powinno robić.

16.07.2020 17:03
9
odpowiedz
sadler
128
Konsul

W rozdzielczości 4k, różnica między procesorami zapewne będzie minimalna. Optymalizacja gry jest bardzo dobra. Na RTX 2080 działa stabilnie w 4k 60 fps, bez DLSS w ogóle mi sie ta opcja nie podoba, obraz jest wtedy jakiś taki plastikowy.

16.07.2020 17:58
10
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Dowód, że procesor z 4 rdzeni dla przyszłe gry AAA to przeżytek. Procesor z 6 rdzeni i 12 wątki staje się nowy standard dla wymagające graczy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-07-16 17:58:27
16.07.2020 23:16
11
odpowiedz
misquamaqus
47
Pretorianin

I tak nie warto kupować obecnych procesorów wielordzeniowych, bo za rok-dwa okażą się one słabe w porównaniu do tych, które wyjdą po premierze nowych konsol.

16.07.2020 23:28
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Ide o zakład, że u siebie będę miał więcej klatek niż na Ryzenie 3700x. Powyżej 6 rdzeni nie liczą się tak klatki jak megaherce. Dlatego 4 ghz z Ryzena nigdy nie dobije do pięciu z Intela I5/I7/I9 dziewiątej i dziesiatej generacji ;)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-07-16 23:29:36
17.07.2020 00:12
Legion 13
12.1
Legion 13
158
The Black Swordsman

Niestety nie znalazłem jeszcze testu twojej i5, ale wszystkie inne procesory 6c/6t odpadają przy tej grze. bez przerwy 100% zużycia i bardzo niestabilny framerate (spadki do 20-30FPS), 4c/8t jakoś sobie radzą - nie jest idealnie, framerate nie jest bardzo stabilny ale nie ma już spadków takich jak w przypadku 6c/6t, 8c/8t radzą sobie jeszcze lepiej, ale do ideału trochę brakuje, sabilny framerate zapewniają dopiero 6c/12t. Gra wykorzystuje dużo wątków, widać to przy testach takich procesorów jak i7 10700k i Ryzen 7 3700x - ich wykorzystanie w DS utrzymuje się na poziomie 50-80%.

17.07.2020 00:48
😂
12.2
misquamaqus
47
Pretorianin

Co ty za głupoty wypisujesz? Starocie z 4 rdzeniami i 8 wątkami w KAŻDEJ grze jest wolniejsze od i5 8xxx wzwyż, które mają 6 rdzeni i 6 wątków.

17.07.2020 01:09
12.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Tak, jak napisałem - ten proc ratuje zegar. 5 ghz na każdym rdzeniu robi znacznie więcej już 16 watkow na 4 ghz w Ryzenie.

17.07.2020 10:22
12.4
PsychoProsiak
0
Legionista

misquamaqus W wieśku 7700k ma 0.2 klatki więcej niż i5 8400 :P

17.07.2020 03:33
NightBosman
13
odpowiedz
NightBosman
81
Konsul

Co? XD

Jeden tytuł to żaden dowód, lol

17.07.2020 08:39
pieterkov
14
odpowiedz
pieterkov
144
Senator

Tylko, że przyrost zauważalnie zwalnia po 8 rdzeniach. A mało kogo stać na więcej.

Technologie Procesor z więcej niż 8 rdzeniami przydaje się w nowych grach – oto dowód