Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Flight Simulator 2020 - gracze ostrzegają przed pre-orderem

14.07.2020 20:15
BadAS
1
BadAS
6
Pretorianin

Kupujesz symulator, żeby sobie polatać i za wadę uważasz brak autopilota...

post wyedytowany przez Admina 2020-07-14 21:05:47
14.07.2020 20:24
2
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Kyriet
62
Pretorianin

BadAS Przecież w przypadku ogromnych samolotów typu A320 zabawa nie polega na lataniu "na wzrok" niczym małą awionetką, ale właśnie okiełznanie wszystkich systemów samolotu, w tym autopilota. Ustawienie go na odpowiedni pas, odpowiedni kąt podejścia oraz wysokość lotu. Wydawać się może, że samolot "sam leci" i nie ma nic do roboty, ale nic bardziej mylnego.

14.07.2020 20:27
misterŁŁ
2.1
misterŁŁ
78
Generał

Czyli to jest coś w rodzaju tempomatu?

14.07.2020 20:28
BadAS
2.2
BadAS
6
Pretorianin

Ty tam nic nie ustawiasz :D Na lotniskach masz system ILS i twoja rola sie kończy na wprowadzeniu parametrów wejściowych.

14.07.2020 20:31
BadAS
2.3
BadAS
6
Pretorianin

Kyriet
Jeszcze jedno - w Pakistanie niedawno odkryli, że większość pilotów nie ma w ogóle licencji pilota - zwyczajnie latali na autopilotach, bo teraz to te autopiloty to startują i lądują.

14.07.2020 20:51
😁
2.4
1
Kyriet
62
Pretorianin

BadAS
twoja rola sie kończy na wprowadzeniu parametrów wejściowych

Fajne podsumowanie całego komputera pokładowego samolotu pasażerskiego :D Jak lecisz od A do B, to wiadomo, rutyna, ale symulator jest od tego, aby się bawić różnymi scenariuszami, zaplanować losową awarię w trakcie lotu itd. Wtedy zmiana parametrów, szukanie w terminalu pokładowym najbliższego lotniska z odpowiednim pasem, to ciekawe wyzwanie. Latanie dużymi samolotami w długie trasy z non-stop założonymi rękami na drążku sterowym ma się nijak do rzeczywistości. Prędzej czy później i tak dodadzą tego autopilota :-P

14.07.2020 21:09
BadAS
2.5
BadAS
6
Pretorianin

Kyriet
Ja latam tylko na szybowcach, ale uwierz mi - te setki kontrolek w kokpicie wielkiego nowoczesnego samolotu, to tylko tak wygląda. Autopilot to z 4-6 pokręteł z malutkimi wyświetlaczami, z 10 przycisków (których praktycznie nie ruszasz) i tyle. Średnio rozgarnięta małpa nauczy sie wprowadzać parametry wejściowe w 15 minut.
Kilka lat temu był przypadek, że pilot i drugi pilot zasnęli zaraz po starcie, obudzili się jak samolot lądował - pewnie gdyby nie kontrola lotów i wielka awantura na lotnisku - nikt by nie zauważył,że oni przespali wszystko.

14.07.2020 21:21
Fear87
2.6
4
Fear87
87
Generał

Kilka lat temu był przypadek, że pilot i drugi pilot zasnęli zaraz po starcie, obudzili się jak samolot lądował - pewnie gdyby nie kontrola lotów i wielka awantura na lotnisku - nikt by nie zauważył,że oni przespali wszystko

Samolot wtedy nie podchodził do lądowania, a po drugie podejście ustawia się dopiero przy zbliżaniu się do lotniska po otrzymaniu od wieży zbliżania jakie ono będzie. Piloci nie ustawiają tego od razu z całą trasą. Serio latasz na szybowcach? Bo naprawdę mało wiesz o lataniu.

post wyedytowany przez Fear87 2020-07-14 21:49:54
14.07.2020 23:29
2.7
5
radas_b
62
Generał
Image

Kilka lat temu był przypadek, że pilot i drugi pilot zasnęli zaraz po starcie, obudzili się jak samolot lądował...
Tak tak. Też o tym słyszałem. Podobno gdyby pasażerowie nie zaczęli klaskać po udanym lądowaniu to piloci obudziliby się dopiero w drodze powrotnej...

post wyedytowany przez radas_b 2020-07-14 23:34:54
15.07.2020 00:51
bboy
2.8
bboy
81
Konsul

Kilka lat temu był przypadek, że pilot i drugi pilot zasnęli zaraz po starcie, obudzili się jak samolot lądował - pewnie gdyby nie kontrola lotów i wielka awantura na lotnisku - nikt by nie zauważył,że oni przespali wszystko

Taa, a pamiętasz jak kilka lat temu na pasie startowym Airbus prawie w cysternę uderzył?

15.07.2020 11:15
2.9
2
Mazarian
57
Konsul

Jako zawodowy pilot bombowca Vertigo stwierdzam że Bractwo NOD dobrze zrobiło minimalizując ilość tych wszystkich kontrolek i wyświetlaczy. Jedyne co jest skomplikowane to system maskowania optycznego ale tak to cała reszta prościutka jak kierowanie latawcem.

15.07.2020 16:10
2.10
Joloxx9
2
Junior

BadAS haha co za typ, ładne bajeczki piszesz. Siedziałeś Ty chociaż jako pasażer w samolocie?

14.07.2020 20:27
AUTO6
3
odpowiedz
AUTO6
84
Generał

Też bym nie kupował - gra będzie w Game Pass'ie ;)

14.07.2020 20:27
4
1
odpowiedz
MrDraiger
85
Konsul

Nigdy nie bylem i nie będę targetem takich tytułów ale doceniam poświęcenie graczy łamiących NDA. Tak samo doceniam i jestem wdzięczny człowiekowi który wypuścił scenariusz TLOU2 do sieci.

14.07.2020 20:37
😐
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1296099
34
Generał

Ale jeśli potwierdzi się brak wsparcia dla Track IR to będzie totalna kompromitacja. Zaczynam się bać, że będzie powtórka z tego szrotu jakim był MS Flight...

No nic, przynajmniej będzie można przetestować za grosze w gamepass.

14.07.2020 20:48
Fear87
5.1
1
Fear87
87
Generał

Na tą chwilę nie będzie VR i wsparcia dla TrackIR, jest to pewnie. Dodadzą w przyszłości.

14.07.2020 20:47
Fear87
😂
6
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Fear87
87
Generał

BadAS, nie znam się, a wypowiem... Wiesz jak wygląda lotnictwo pasażerskie? Pilot nie lata z ręki trasy, on programuje trasę i wprowadza dane nawigacyjne, całość lotu w powietrzu jest wykonywania przez autopilota. Po drugie, samolot sam nie ląduje i nie zawsze każdy pas ma ILS i pogoda pozwala lądować na pasie, który ma go na wyposażeniu. Po trzecie, nie myl ILS z autolandem mimo, że jest to ze sobą powiązane. Po czwarte to linie w swoich dokumentach operacyjnych mają wyszczególnione procedury co do lądowań.

I wisienka na torcie, która potwierdza, że się nie znasz to taka, że autopilot nie startuje tylko piloci. Dziękuję i nie idę z Tobą w dyskusję bo pojęcie masz zerowe.

Co to tematu newsa, prawdopodobnie testerzy nie mają dostępu do głównego buildu gry tylko dostają pewnie jakieś okrojone wersje żeby przetestować konkretne elementy, ale to się okaże w dniu premiery.

post wyedytowany przez Fear87 2020-07-14 20:54:05
14.07.2020 21:13
BadAS
6.1
BadAS
6
Pretorianin

Masz - poczytaj:
"Airbus przeprowadził pierwszy w pełni zautomatyzowany start " - na portalu DLAPILOTA.PL
Oni juz testuja takie starty, gdzie pilota może nawet nie być w kabinie, wszelkie paramery sa wprowadzane bez jego udziału.
No ale wiesz lepiej XD

post wyedytowany przez BadAS 2020-07-14 21:14:56
14.07.2020 21:16
Fear87
6.2
2
Fear87
87
Generał

To teraz panie pilocie szybowca spójrz na datę artykułu, przeczytaj go sam ze zrozumieniem i zobacz, że to są testy i nie pod kątem pełnej automatyzacji pilotażu. Teraz mi pokaż takie procedury w realnym lotnictwie i samoloty, które mają taki system na wyposażeniu. Czekam bo w końcu stwierdziłeś że: bo teraz to te autopiloty to startują i lądują :)

post wyedytowany przez Fear87 2020-07-14 21:28:19
14.07.2020 21:33
BadAS
6.3
BadAS
6
Pretorianin

Ale ja nie mam 12 lat, żeby się z Toba spierać w internetach XD
Nie mam wątpliowści, ze wiesz lepiej XD

14.07.2020 21:34
Fear87
6.4
3
Fear87
87
Generał

Nie chodzi o spieranie się. Tylko udowodnij mi swoje twierdzenie i na czym opierasz swoją wiedzę. Skoro masz rację to wyprowadź mnie swoimi argumentami z błędu.

15.07.2020 15:27
6.5
Rogal225
1
Junior

Fear87, szybownicy są znani z tego, że wszystko wiedzą najlepiej. Sam latałem na szybowcach a teraz pracuje w liniach jako pilot dlatego łatwo mi porównać te 2 światy. Szybowce to dobre fundamenty kariery ale sama licencja szybowcowa daje dokładnie zerową wiedzę o lotnictwie komercyjnym. Jedyny świat jaki znają to machanie drążkiem a tego faktycznie w liniach jest coraz mniej więc zakładają, że pilot nie musi nic robić. Tymczasem rola pilotów po prostu podlega zmianom wraz z biegiem czasu. To fakt, że na poziomie przelotowym czasem jest mało roboty i wystarczy, że jeden pilot monitoruje systemy samolotu i prowadzi korespondencje/CPDLC. Niemniej dalej przygotowanie samolotu do lądowania to jest dość dużo pracy dla obydwu lotników (a jeżeli to ma być autoland to pracy jest z 2x tyle co przy zwykłym lądowaniu). Jeżeli wykonuje się krótkie loty takie do 1,5h to praktycznie cały lot ma się dużo roboty. Wbrew pozorom pomniejsze usterki zdarzają się praktycznie cały czas. Gdy pojawią się już 2 awarie, które mogą na siebie wzajemnie wpływać to nawet nie ma na to procedur i trzeba coś kreatywnie wymyślić - to jest coś czego komputery nie potrafią i jeszcze długo nie będą potrafić. Co więcej często z taką usterką się ląduje poza bazą i wtedy trzeba ocenić za pomocą różnego rodzaju dokumentów (MEL/DDPM) oraz własnej wiedzy/doświadczenia czy można z taką usterką wrócić i jakie należy podjąć działania aby można było to zrobić - trzeba później to wszystko skoordynować ze służbami, ew zmienić plan lotu (np. poprzez ograniczenie wysokości w przypadku niektórych usterek), wezwać mechaników, powiedzieć im co dokładnie mają sprawdzić i co dopuścić do lotu. Nawet jeżeli nic się nie dzieje to nauczenie się wykonywania lotów w warunkach kompletnie standardowych jest dość dużą sztuką i ktoś, kto nigdy na oczy nie widział ILSa i twierdzi, że da się tego nauczyć małpy w 15 minut jest po prostu śmieszny. Ludzie, którzy mają kilkanaście tysięcy godzin wylatane dalej czasem robią niestabilne podejścia zakończone go aroundem. To jest sztuka w której nigdy nie będzie się 100% skutecznym i nigdy nie będzie wiedziało się wszystkiego. Jest w lotnictwie taka zasada, że im ktoś wie mniej tym wydaje mu się, że wie więcej... w szczególności jak już polatał na tyle, że się nie boi. Właśnie ten zakres nazywa się strefą śmierci i masa niedoświadczonych pilotów niestety reprezentuje to sobą włącznie z badasem. Pozostaje tylko mieć nadzieje, że nabierze doświadczenia i pokory zanim skończy mu się szczęście ;)

14.07.2020 21:04
NightBosman
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
NightBosman
80
Konsul

"forumowicz z Reddita."

Oni siebie nazywają Redditorami

14.07.2020 21:10
PonyD669
7.1
PonyD669
67
Pretorianin

Od razu Radiatorami :v

14.07.2020 22:12
7.2
Cat In The Hat
3
Pretorianin

Ja mam range Nadredditora Nadzwyczajnego Nadprzewodzacego.

Swoja droga gdyby zamkneli Reddita to ilosc newsow na GOLu spada z dnia na dzien o 50% (a pewnie i wiecej), biedacy sami by musiali szukac w necie zrodel i uruchomic protokol "Wiedzmin w co drugim niusie".

14.07.2020 23:24
7.3
Piotrek.K
203
... broken ...

NightBosman
Jak sie jakis koles przebierze za babe i kaze na sievie mowic baba, to przeciez tez nie musze sluchac i tak mowic.

Niech sie nawet chca nazywac nadszyszkownikami. Dla mnie to tez beda uzytkownicy reddita

14.07.2020 22:05
vorimenn
😉
8
odpowiedz
vorimenn
68
Generał

To przecież było do przewidzenia, że nie wszystkie regiony świata będą idealnie odwzorowane. Niestety.

14.07.2020 23:17
9
odpowiedz
1 odpowiedź
radas_b
62
Generał

Brak FMGS w A320? Przecież to jakiś ponury żart jest. To tak jakby ktoś zapomnaił dodać GAU-8 dla A10C w DCS...

PS. Jedno jest pewne. Gra wychodzi na konsole więc gdzieś musieli pójść na kompromisy (a raczej okroić z funkcjonalności które byłyby do zrealizowania wyłącznie na PC).

post wyedytowany przez radas_b 2020-07-14 23:30:51
15.07.2020 23:37
9.1
Tomaszzzz
1
Junior

Tylko
1. to tylko testy alfa, a nie prawdziwa gra
2. to że gra jest na konsolę, tutaj robi ją lepszą, tym bardziej że Microsoft ma Xboxa, więc tu da się zrobić wiele więcej niż na PCcie. Szczególnie jeśli chodzi o sterowanie, to dla amatorów pad jest lepszy niż klawiatura, a jak ktoś chce coś więcej to kupuje odpowiedni kontroler do symulatorów lotniczych, a kontrolery takie działają zarówno na konsolach jak i na PCtach.

post wyedytowany przez Tomaszzzz 2020-07-15 23:39:37
15.07.2020 04:57
10
odpowiedz
Twentyzeronine
5
Legionista

Zaczyna się ?? Jeszcze gra nie wyszla a już ma problemy. W sieci wrze jak to Fs2020 ma być Xplane killerem. A tu proszę. Pisałem już dawno, że sama grafika sprawy nie załatwia. Sam fakt że zapowiedzili go na starego Xboxa one zdumiewa. Mam nieodparte wrażenie, że ten symulator nie będzie się specjalnie różnił od aktualych na telefony komórkowe android i ios. Jak pisałem, aby wstrzymać się na yt że wszystkimi komparycjami na korzyść Fs2020 to mnie linczowali - że czego jeszcze mi trzeba, skoro jest tysiące filmów i zdjęć. Tak więc proszę, historia lubi się powtarzać i może skończyć podobnie jak niesławny MS Flight.

15.07.2020 11:36
😉
11
odpowiedz
Kuśmider
14
Pretorianin

Bo w symulatorze nie chodzi o grafikę. Kiedy ktoś skupia całą swoją uwagę na stworzeniu graficznego arcydzieła, a resztę aspektów rzuca na dalszy plan, to wychodzi takie cuś. Osobiście nie siedzę w temacie po uszy (chociaż czasem na joysticku polatać lubię) zdecydowanie bliższe memu sercu są pociągi. I tam sytuacja wygląda podobnie. Większość tych głośnych symulatorów jest nastawiona na grafikę - fizyka, procedury odpalania i przepisy przyprawiają osobie siedzącej w temacie charakterystyczny uśmieszek.

15.07.2020 11:44
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

I tak każdy kupi tą grę głównie dla grafiki, a czy lepszy, czy gorszy model latania - who cares :P

15.07.2020 12:02
T_bone
12.1
1
T_bone
255
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Dodatki do takich symulatorów to cały biznes, więc podstawy gry muszą być solidne inaczej powtarza się scenariusz Microsoft FLIGHT "sales may have been slow due to competition from other products, such as X-Plane and that Microsoft Flight had fewer aircraft, terrain and third-party add-on options than its predecessor and was less authentic" https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Flight

Jeśli gra przekona wymagającą cześć społeczności, to pieniądzę będą spływać przez następne 15 lat, a nie tylko na premierę.

post wyedytowany przez T_bone 2020-07-15 12:02:30
16.07.2020 15:30
W_P
12.2
W_P
29
Pretorianin

Tylko, że nie ... bo jest Game Pass.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany głównie stroną graficzną tego tytułu i latanie w sumie go gila to po co miałby kupować tą grę? Zapłaci się za GP ( a w przypadku pewnie wielu osób nie zapłaci się, bo trial czy inne coś ) , ściągnie, odpali, zobaczy te mega grafikę i wróci się do grania w coś innego.

Symulacje lotu to nie są gry dla każdego. A Ci, którzy akurat lubią taką rozgrywkę przykładają dużą wagę do symulacji.

Wiadomość Flight Simulator 2020 - gracze ostrzegają przed pre-orderem