Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Gry, w których gracze pokazali twórcom, jak należy robić... gry

08.07.2020 22:25
13
5
odpowiedz
7 odpowiedzi
McMenel
30
Centurion

Nie bez powodu New Vegas uważane jest za najlepszego Fallouta Bethesdy. Pustkowia w tej produkcji nie zachwycają jednak wyglądem, ale tymi modami możecie je znacznie upiększyć.

New Vegas nie jest grą Bethesdy. Osoba która to napisała powinna być wywalona na zbity pysk z redakcji. Takiej indolencji się nie wybacza i toleruje.

Fallout: New Vegas – fabularna gra akcji stworzona przez Obsidian Entertainment, wydana przez Bethesdę Softworks w 2010 roku na platformy Microsoft Windows, Xbox 360 i PlayStation 3. W latach 2010–2012 ukazywały się dodatki i rozszerzone edycje gry.

Ludzie jak na portal z grami to taki brak wiedzy to wstyd. Nawet nie wspomnę jak Bethesda mieszała z wypłaceniem premii dla Obsidian bądź z śmiesznie krótkim czasem na stworzenie gry.

08.07.2020 17:50
1
Le Loi
31
Konsul

Odnosząc się do tytułu to szczerze wątpię aby choć 1% moderów było w stanie zrobić grę

08.07.2020 18:06
2
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Rufjan
26
Chorąży

jak moderzy próbowali robić grę to wyszła daikatana. Polecam, mocne 2/10;

08.07.2020 19:11
2.1
4
zanonimizowany1216177
34
Centurion

Przecież daikatany nie zrobiła grupa moderów tylko pełnoprawne studio z budżetem i doświadczeniem

09.07.2020 01:05
2.2
yetiszon
30
Centurion

albo CS source
albo DotA
albo Fortnite (akurat z tym masz rację)

09.07.2020 13:12
2.3
ameon
29
Pretorianin

marcinxkrz no właśnie nie. Całość była dość specyficznym eksperymentem, a grę zrobili AMATORZY parający się wcześniej właśnie modami/mapkami.

10.07.2020 00:12
2.4
Chris4132
70
Pretorianin

Myślą że jak potrafią podmienić teksturę na wyższej rozdzielczości albo zmienić opcje post-pro to są twórcami gier xD

08.07.2020 18:12
SpecShadow
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpecShadow
94
Silence of the LAMs
08.07.2020 19:02
3.1
Le Loi
31
Konsul

1 i 3 to mody do Tesów, niezależnie od tego jak bardzo nie przypominające oryginału tak jednak korzystający z ich tekstur, silnika i kodu, wkład moderów to praca w edytorze. Sam Hedon zaś to, choć chyba dobra gra, tak jednak nie dorównująca napracowaniem żadnej z powyższych.
Także jest możliwe, ale to złe przykłady

10.07.2020 01:00
bboy
3.2
bboy
66
Konsul

Jakiś czas temu moderzy zrobili Black Mesę.

08.07.2020 18:14
papież Flo IV
4
odpowiedz
1 odpowiedź
papież Flo IV
52
Arcybiskup

A hearts of iron 4 to gdzie? Tam granie bez modów to masochizm. Tylko, że twórcy wcale się nie chcą od moderów uczyć, bo wolą liczyć pieniążki z dodatków.

08.07.2020 18:18
blastula
4.1
blastula
50
Generał

papież Flo IV
Czy masochizm to bym nie powiedział. Dla mnie jako daltoniście jest to trudne, więc zawsze gram z Colourblindness Mod.
Ale na pewno masa dobrych modów jest do HoI4 z Kaiserreichem na czele. CK2 też ma świetną scenę moderską. EU4 trochę mniej.

08.07.2020 18:15
blastula
5
1
odpowiedz
blastula
50
Generał

New Vegas nie jest uważane za najlepszego Fallouta Bethesdy, bo to gra Obsidianu

08.07.2020 18:30
AUTO6
6
2
odpowiedz
AUTO6
53
Konsul

Dobre zestawienie, ale zapomnieliście o serii ARMA.
Przecież to z modów do ARMY właśnie narodziły się survivale z zombiakami, gatunek battleroyale czy mody będące symulatorem życia dla osób lubiących RP (teraz popularne również w GTA V).

08.07.2020 18:35
Tal_Rascha
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Tal_Rascha
171
Pyk pyk

A gdzie seria Baldur's Gate? Powstały do niej mody które dodają dziesiątki jak nie setki godzin nowego contentu

14.07.2020 22:56
vlaskk
7.1
vlaskk
40
Pretorianin

zdajesz sobie sprawę z tego, że można umieścić tu milion różnych gier?

08.07.2020 18:59
xand
8
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
xand
80
Pretorianin

Chyba jestem dziwny bo ja za modami nie przepadam. Takie, które poprawiają coś w interfejsie albo dodają jakieś sortowanie użyję ale od pozostałych trzymam się z daleka. Czasem boję się, że za bardzo mi ułatwią grę lub całkiem odwrotnie. Najczęściej jednak boje się kiczowatości w przypadku modów fabularnych.
Pewnie dużo tracę ale każdy ma swój sposób na granie.

08.07.2020 22:24
8.1
cojestgrane
1
Centurion

Dokładnie, zazwyczaj balans idzie się kochać. Jedyny mod który poprawia balans i naprawia zadania który znam to do Vampire Bloodlines. No jeszcze HoTA do Heroes jest spoko bo ma multi :)

post wyedytowany przez cojestgrane 2020-07-08 22:27:41
10.07.2020 01:25
bboy
8.2
bboy
66
Konsul

Problem z większością modów jest taki, że na ogół idą w dobrym kierunku tylko za bardzo. Tak jakby twórcy chcieli podkreślić wszystkie zmiany aby na pewno każdy zauważył. Można jednak znaleźć prawdziwe perełki, sam preferuję tzw. vanilla mody, które nie ingerują za bardzo w rozgrywkę albo fabułę, ale po prostu czynią grę lepszą. Tak np Stalker Complete 2009.

08.07.2020 19:20
9
odpowiedz
Jerry_D
26
Generał

NWN 1 i 2 też mają masę modów, o ile mnie pamięć nie myli.

08.07.2020 19:32
Sunderland
😊
10
odpowiedz
Sunderland
3
Junior

Mody do GTA V po kroju Role-Play czy modów grafiki, zastanawiałem się długo czego nie którzy oczekują od Grand Theft Auto by robili następne części oparte o Role-Play lub Rpg, łatwiej było by stworzyć grę np. Real Life Symulator, bo zabawa zabawą ale nie które mody zaprzeczają idei gier, ja do dzisiaj się trzymam tego że nie dodaje żadnego samochodu moda który jest powyżej roku wydarzeń z gier czyli auta do 2013, San Andreas do 1992 itd. Mody dla mnie są elementami których mi brakuję w grze.

08.07.2020 20:40
11
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1340544
0
Chorąży

Z jakiej gry ta postać, gdzie jest napisane "GRACZE"?

08.07.2020 20:42
Dawko062
11.1
Dawko062
69
Pora umierać

Ze Skyrim.

08.07.2020 21:18
12
odpowiedz
zanonimizowany1314550
7
Pretorianin

Jedyne mody które toleruję to mody poprawiające grafikę, interfejs, sztuczną inteligencję lub dopracowane, duże mody zmieniające całą grę tak jak na przykład Kaiserreich do Hearts of Iron 4 czy Third Age do Medieval 2 Total War. Ale i tak najczęściej po prostu gram bez modów bo nie czuję takiej potrzeby.

08.07.2020 22:25
13
5
odpowiedz
7 odpowiedzi
McMenel
30
Centurion

Nie bez powodu New Vegas uważane jest za najlepszego Fallouta Bethesdy. Pustkowia w tej produkcji nie zachwycają jednak wyglądem, ale tymi modami możecie je znacznie upiększyć.

New Vegas nie jest grą Bethesdy. Osoba która to napisała powinna być wywalona na zbity pysk z redakcji. Takiej indolencji się nie wybacza i toleruje.

Fallout: New Vegas – fabularna gra akcji stworzona przez Obsidian Entertainment, wydana przez Bethesdę Softworks w 2010 roku na platformy Microsoft Windows, Xbox 360 i PlayStation 3. W latach 2010–2012 ukazywały się dodatki i rozszerzone edycje gry.

Ludzie jak na portal z grami to taki brak wiedzy to wstyd. Nawet nie wspomnę jak Bethesda mieszała z wypłaceniem premii dla Obsidian bądź z śmiesznie krótkim czasem na stworzenie gry.

08.07.2020 22:30
13.1
cojestgrane
1
Centurion

No ale wydane przez Bethesde i na silniku Bethesdy, w sensie na Gamebryo ale od morrowinda do Falloutów ten sam silnik. Obsidian tworzył na podstawie Fallouta3 mozna powiedzieć.

post wyedytowany przez cojestgrane 2020-07-08 22:34:29
08.07.2020 22:49
13.2
2
McMenel
30
Centurion

No ale wydane przez Bethesde i na silniku Bethesdy, w sensie na Gamebryo ale od morrowinda do Falloutów ten sam silnik. Obsidian tworzył na podstawie Fallouta3 mozna powiedzieć.
Nie. To taj jakby powiedzieć iż The Outer Worlds jest Epyca bo korzysta z UE.... Skończcie z tym gloryfikowaniem Bethesdy

08.07.2020 23:44
13.3
1
zanonimizowany1314550
7
Pretorianin

Dokładnie, jedyne co New Vegas ma wspólnego z Bethesdą to badziewny i przestarzały silnik, który jest największą wadą gry. Mówienie że to gra Bethesdy to jakieś nieporozumienie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1314550 2020-07-08 23:45:23
09.07.2020 11:01
UnluckyPage71
13.4
UnluckyPage71
48
Konsul

.

post wyedytowany przez UnluckyPage71 2020-07-09 11:01:31
09.07.2020 14:02
13.5
cojestgrane
1
Centurion

To sobie porównajcie F3 do NV. Ja wiem, że to Obsidian zrobił, ale nie można powiedzieć, że Bethesda nie miała w tym udziału.

09.07.2020 14:14
13.6
cojestgrane
1
Centurion
Wideo

Zresztą, macie jak różnie mogą wyglądać gry na Gamebro i teraz porównacjie F3 do NV :)
[link] www.youtube.com/watch?v=31vxE2hHfQw
Obsidian dał skiny, tekstury, świat i questy ale nie stworzył gry od nowa.

10.07.2020 01:38
bboy
13.7
bboy
66
Konsul

Bethesda nie miała dużego wpływu na proces produkcji NV poza dostarczeniem narzędzi. A właściwie to miała bo dzięki jej naciskom gra została wydana w pośpiechu i z niedokończonymi alternatywnymi ścieżkami fabularnymi. Kto grał to wie.

08.07.2020 22:44
Sara Temer
14
odpowiedz
Sara Temer
24
Chorąży

Wait what? Nie danie do zestawienia Medievala II (Total Wara z najlepszą biblioteką modów) czy którejś z gier Paradoksu, ale danie Wiedźmina 3? Wut? o.O

09.07.2020 01:00
eli0n
15
odpowiedz
4 odpowiedzi
eli0n
13
Generał

O tak! S.T.A.L.K.E.R. przeżył dzięki modulcom drugą młodość. Przynajmniej jak dla mnie. Wszystkie odsłony. :-D

09.07.2020 17:07
15.1
zanonimizowany966437
48
Pretorianin

Jakieś mody do CoP byś polecił?

09.07.2020 17:12
Guide
15.2
Guide
4
Junior

Modów zatrzęsienie, ale wg mnie najlepsze obecnie to Anomaly 2.0, Road to the North, Call of Chernobyl , Call of Misery, Mistery 2.0. W tej kolejności od najlepszego .

10.07.2020 01:44
eli0n
15.3
eli0n
13
Generał

kamil111skiper
Długo by wymieniać. Complete (Zmienia niewiele - wygląd, dźwięki, poprawa bugulców. Reszta jak w podstawce) Sigerous = (SGM) - tutaj zmian jest sporo. Od groma broni i pancerzy dodatkowe misje, artefakty itp. Nie wiem czy już zakończyli prace nad SGM 3.0. Gdybyś jednak spróbował i na początku odrobinę się nudził nie poddawaj się.

Modów jest doprawdy sporo. Od zmian graficznych po totalną zmianę fabuły. Zapraszam na Stalkerteam.pl. Tam powinieneś znaleźć to czego potrzebujesz. W razie czego zapytaj starszych Stalkerów. ;-)
Najważniejsze jakie znasz języki. Część modów jest po angielsku, sporo po rosyjsku a część jest przetłumaczona na polski. Ekipa ze StalkerTeam stale pracuje nad kolejnymi tłumaczeniami.

Pozdrawiam. Pamiętaj że Zona wzywa. ;-D

19.07.2020 20:51
15.4
zanonimizowany966437
48
Pretorianin

Dziękuje stalkerze!

09.07.2020 09:25
16
odpowiedz
piotrek6511
38
Chorąży

A gdzie Doom ?! Brutal doom, Project brutality, HDoom i wiele innych świetnych modów.

09.07.2020 09:57
Zwierz z Wież
17
4
odpowiedz
Zwierz z Wież
21
Konsul

Wiedźmin 3? Serio? Od kiedy lepsze tekstury, czy SweetFX są przykładami na ciekawe mody? Jeśli już musieliście dać Wiedźmina, trzeba było dać jedynkę.

09.07.2020 10:55
martekrpg
18
odpowiedz
martekrpg
70
Pretorianin

Niestety problematyczny okazuje się być balans, kompatybliność, kiepski user experience oraz braki w immersji. Stworzenie odpowiedniego setupu do takiego Skyrima to czasochłonna i skomplikowana sprawa.
Możliwe że dobrym rozwiązaniem było by wprowadzenie zapisu do regulaminu, który za opłatą umożliwiłby bezpośrednie zaimplementowanie modów. To mogło by zachęcić modderów - nie dość, że mogli by zarobić, to ich produkt stawał by się częścią ich ulubionej gry. To też niezły wpis do CV :)
Wydając regularne patche przyciągasz społeczność i rozciągasz sprzedaż. Jak widać po Terrari czy Stardew Valley, takie podejście sie opłaca.

09.07.2020 11:19
19
odpowiedz
Kuśmider
13
Pretorianin

Lubię instalować mody, ale głównie te na poprawę realizmu, bądź grafiki, takie które nie zmieniają totalnie gry w zupełnie abstrakcyjny obraz na haju. Nie rozumiem jak można ze Skyrima zrobić anime, po którym gonią półnagie baby z melonami jak głowa. Albo cukierkową krainę instalując niektóre presety ENB Series.

09.07.2020 17:05
😊
20
odpowiedz
zanonimizowany966437
48
Pretorianin

W sumie to takiego Skyrima pobrałem bo mi się spodobał jak widziałem jak szwagier grał. Ale już po 15-20 godz gry odkryłem Nexusa.. i Skyrim nie jest taki sam od tamtej pory :) Samo szukanie i instalowanie modów stało się przyjemnością samą w sobie.
Z MC tak samo miałem -widziałem jak inni grają ,grałem w szkole na informatyce (kto zbuduje ciekawy domek dostanie " + " :D ) i tylko marzyłem by zagrać u sb na komputerze. A mody tylko wydłużyły mój pobyt z tą grą. od 6 lat gram regularnie na 1.4.7 ze 103 modyfikacjami które nie były kompatybilne od samego początku- id przedmiotów,bloków się gryzły. Kiedy udało mi się to rozwiązać zrozumiałem że jak gra dla mnie to pierwsze skrzypce będzie grała ta produkcja z społecznością moderską.
GTA SA ,Starbound, Skyrim, MC ,Fallout NV, Mount & Blade - Zaczęło się od ciekawości danego tytułu a skończyło na zmodowaniu każdego.

09.07.2020 17:34
21
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Rick
44
Centurion

Ja bym prosił o przygotowanie artykułu na najlepsze graficzne modyfikacje do GTA: San Andreas. Ta gra już na premierze była potworkiem graficznym, niemniej jest to zdecydowanie moja ulubiona gra z serii. Ostatnio wszedłem na YT zobaczyć czy są jakieś mody poprawiające grafikę i... O MÓJ BOŻE! Ludzie tam cuda porobili. Niemniej po samym filmiku na YT ciężko się połapać co robi największe wrażenie i ma dobrą optymalizację.

16.07.2020 22:14
deton24
21.1
deton24
93
Pretorianin

Zajrzyj na PCGamingWiki.

09.07.2020 22:51
Voivoood
22
odpowiedz
Voivoood
15
Legionista

a gdzie Cities: Skylines? W tej grze nawet jak ktoś robi vanilla gameplay na YT to wrzuca po paru odcinkach kilka modów bo bez nich się nie da :v

10.07.2020 01:33
bboy
23
odpowiedz
bboy
66
Konsul

Dzięki modom każda gra z serii Silent Hunter do dzisiaj żyje. Ba, wyhodowała sobie nawet własnych indie-dewloperów, których znudziło już czekanie aż jakiekolwiek duże studio zrobi jakiś tytuł traktujący o łodziach podwodnych. Zapewne wnerwia to mocno braci Guillemot, że zdarzyło im się kiedyś stworzyć nieliniową grę na więcej niż jedno przejście 15 lat temu i mała grupka ludzi ciągle w to gra zamiast kupować od nich n-tego assasyna.

post wyedytowany przez bboy 2020-07-10 01:39:42
10.07.2020 09:09
Banshee Queen
😡
24
odpowiedz
Banshee Queen
6
Chorąży

No tak, wiadomo, a najważniejsze jest dla graczy to żeby pokazać więcej piersi.

10.07.2020 09:18
Bieniu05
25
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
114
The100

tylko wy sie skupiacie na pojedynczej rzeczy a zeby zrobic gre trzeba o wszystkim pomyslec i wiadomo ze nie wszystko wyjdzie idealnie co prawda maja juz szablony bo juz tyle gier zrobionych bylo ale wciaz to duzo roboty

10.07.2020 20:07
Sara Temer
25.1
Sara Temer
24
Chorąży

Bieniu05 <patrzy na swój projekt modowy> Tak, skupianie się na pojedynczej rzeczy... taaaaak

11.07.2020 15:22
Bri
26
odpowiedz
Bri
122
Hekatonhejr

Duże gry AAA to też tak właściwie mody - kupuje się silnik, robi modele + tekstury, pisze trochę kodu i gotowe.

11.07.2020 16:09
Bukary
27
odpowiedz
Bukary
196
Legend
Wideo

No cóż, o ile wiem, jedno z najbardziej rozwiniętych środowisk moderów powstało wokół serii gier "Thief".

Jednym z najsłynniejszych jego osiągnięć jest wydanie potężnej i znakomitej kampanii (właściwie osobnej gry) pt. T2X: Shadows of the Metal Age:

http://www.thief2x.com/

Oczywiście, istnieje też wiele innych projektów związanych z "Thiefem", które rzeczywiście mogłyby zawstydzić twórców oryginału, np. obsypany nagrodami The Dark Mod:

https://www.thedarkmod.com/main/

https://www.youtube.com/watch?v=brJqHnXmpgE

post wyedytowany przez Bukary 2020-07-11 16:12:19
Publicystyka Gry, w których gracze pokazali twórcom, jak należy robić... gry