Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach

27.05.2020 13:20
1
13
geohound
123
Generał

pięć najlepiej sprzedających się gier 2019 roku w naszym kraju: FIFA 20, GTA V, FIFA 19, Farming Simulator 19, The Sims 4;

Przerażające...

27.05.2020 13:20
1
13
geohound
123
Generał

pięć najlepiej sprzedających się gier 2019 roku w naszym kraju: FIFA 20, GTA V, FIFA 19, Farming Simulator 19, The Sims 4;

Przerażające...

27.05.2020 13:41
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
73
Generał

Jak dane pochodzą głównie od EA i supermarketów to trudno się dziwić.
Tylko czemu ludzie dalej kupują GTA 5, mikropłatności spoko ale chyba każdy kto chciał już dawno kupił swoją sztukę

27.05.2020 14:08
Yoghurt
2.1
4
Yoghurt
102
Legend

Tylko czemu ludzie dalej kupują GTA 5

Trudno w to uwierzyć, ale mimo wszystkiego, co dzieje się na świecie wciąż rodzą się i dorastają nowi ludzie i niektórzy z nich 7 lat temu, w dniu premiery, mieli na przykład 8 czy 10 lat i raczej nie mieli okazji wcześniej pograć.

27.05.2020 14:23
kamiljan
😉
2.2
5
kamiljan
27
Urwany Pin

Inni 7 lat temu jeszcze nie żyli, teraz sobie grają

post wyedytowany przez kamiljan 2020-05-27 14:23:41
27.05.2020 15:10
elathir
2.3
elathir
98
Czymże jest nuda?

Wspomniani nowi konsumenci, albo bany na kopie gry w multi.

27.05.2020 13:42
Sasori666
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Sasori666
187
Korneliusz

Borderlands 3 w rankingach sprzedaży u nas nie istniał, wiec jak zdobył tutaj 8 miejsce i to jeszcze przed BFem?
Wiem że chodzi o serie, ale jakoś wątpię, by poprzednie części nagle tak się sprzedały.

27.05.2020 13:51
3.1
margrabina
140
Pretorianin

Zwłaszcza, że nie ma polskiej wersji językowej, a to już w dużej części samo w sobie obniża sprzedaż, a pozostałe części niby miały polski język, ale teraz sprzedawane są bez.

27.05.2020 14:17
4
odpowiedz
italyfan
56
Centurion

Ten ranking tak bardzo pokazuje jak ogromna jest przepaść między hardkorowymi graczami i casualami. Mam na myśli w co grają, jakie firmy lubią itp.

27.05.2020 14:24
JohnDoe666
5
odpowiedz
10 odpowiedzi
JohnDoe666
56
Legend

Muszę przyznać że najbardziej cieszy mnie to że Polska stała się ostatecznie krajem konsolowców.
W sumie to obserwuję tą przemianę na codzień, jednak fajnie poczytać że ma to również przełożenie w liczbach.

27.05.2020 15:17
AUTO6
5.1
5
AUTO6
84
Generał

Raczej ten ranking pokazuje, że w Polsce granie na PC ma się świetnie.

27.05.2020 15:28
Kaniehto
5.2
5
Kaniehto
60
Generał

ale dlaczego ma cię to cieszyć, bo nie rozumiem?

27.05.2020 15:42
kAjtji
5.3
3
kAjtji
105
H Enjoyer

A to cię cieszy, bo...? Grający na konsoli są jakoś lepsi od grających na PC?

Polska stała się ostatecznie krajem konsolowców.
Ostatecznie, to ktoś chyba nie czytał tekstu w czerwonej tabeli:

Dane pochodzą bezpośrednio od największych branżowych wydawców i sieci sprzedaży detalicznej, jednak niektóre podmioty nie raportują tego typu informacji (w tej grupie znajduje się większość producentów niezależnych oraz część dużych graczy – np. Bethesda Softworks). Dlatego też miejcie na uwadze, że obraz, który wyłania się z tych statystyk, nie jest kompletny.

27.05.2020 15:56
JohnDoe666
5.5
JohnDoe666
56
Legend

To zależy co masz na myśli pisząc "świetnie". Polska była krajemy którego gaming na PC wyrósł.
I owszem można udawać że niecałe 40% rynku płatnych gier to dużo, no ale to raczej oszukiwanie samego siebie.
Wyraźnie widać że w naszym kraju to konsolowcy za gry płacą. A wymagać może ten kto płaci, więc staje się powoli jasne kto będzie realnie wpływał na kształt gamingu w naszym kraju.

kAjtji
A to cię cieszy, bo...? Grający na konsoli są jakoś lepsi od grających na PC?
Cieszy mnie bo gaming konsolowy to jednak inne niż na PC podejście do tego hobby, podejście które mnie dużo bardziej odpowiada więc z mojej perspektywy fajnie że ta "filozofia" wygrywa.
Ostatecznie, to ktoś chyba nie czytał tekstu w czerwonej tabeli:
Czytałem wystarczająco dokładnie. Oczywiście że dane nie są pełne, natomiast trudno podejrzewać że akurat te niewielkie części rynku które nie zostały ujęte w zestawieniu spowodowałyby jakąś znaczną różnice. Zresztą nie masz żadnych powodów żeby podejrzewać że wyniki w tych segmentach nie będą podobny do większości rynku.

post wyedytowany przez Admina 2020-05-27 16:41:37
27.05.2020 16:04
kAjtji
5.6
kAjtji
105
H Enjoyer

natomiast trudno podejrzewać że akurat te niewielkie części rynku które nie zostały ujęte w zestawieniu spowodowałyby jakąś znaczną różnice.
Nie wiemy, jak dokładnie wielka jest ta nieuwzględniona część. Może to zmienić wszystko, albo nic.

edit: pamiętajmy o wielkim rozdawnictwie gier na epicu

post wyedytowany przez kAjtji 2020-05-27 16:27:06
27.05.2020 18:26
metro_stalker
5.7
metro_stalker
44
Pretorianin

A dlaczego cię to cieszy? Czyżbyś był jednym z tych zagorzałych fanów konsol który tak zaciekle twierdzi że konsole są lepsze od PC? Przecież to bezsens. Każdy gra na tym na co go stać i na czym mu wygodniej. Obydwie strony mają swoje plusy i minusy i co najważniejsze porównywanie konsoli do PC to mniej więcej tak jakby porównać sportowy samochód do terenowego...niby to i to auto a jednak zupełnie o coś innego chodzi.

27.05.2020 20:06
JohnDoe666
5.8
JohnDoe666
56
Legend

metro_stalker
Na Twoje pytanie odpowiedziałem już powyżej bo podobne zadał kAjtji.
W skrócie, uważam że gaming PC różni się od konsolowego i to ten drugi mi odpowiada bardziej, dlatego cieszę się że kręcą się w nim pieniądze bo one oznaczają rozwój. Z resztą Twojego posta zgadzam się w 100%.
kAjtji
No niewiele wiemy o niezbadanej części rynku dlatego należy zignorować te dane.
edit: pamiętajmy o wielkim rozdawnictwie gier na epicu
Pomyśl jak bardzo smutne byłyby pokazane w artykule wyniki gdyby się okazało że te gry zaliczono do zakupionych kopii :D.

27.05.2020 20:32
kAjtji
5.9
kAjtji
105
H Enjoyer

JohnDoe666
Pomyśl jak bardzo smutne byłyby pokazane w artykule wyniki gdyby się okazało że te gry zaliczono do zakupionych kopii :D.
Gdyby to zrobili, to znając naturę ludzi, procent sprzedanych gier na PC wynosiłby z 90%.

28.05.2020 13:45
5.10
2
zanonimizowany158587
167
Senator

Polska krajem konsolowcow? Nie sądzę. Mimo posiadania wszystkich platform, to sporo ludzi ma przecież PCty i to one są wiodącą platforma na naszym rynku od lat! Poza tym, większość osób i tak kupuje gry w dystrybucji cyfrowej na PC. Na Konsoli jak już, to fizyczne kopie które można potem opylić albo wymienic wiodą prym u nas. Nie wiem, czy obecnie warto dzielić tez tak graczy, bo rynek ma sie dobrze i wiele osób posiada zarówno konsole i PCty, i kupuje gry raz tu a raz tu.

28.05.2020 14:28
JohnDoe666
5.11
JohnDoe666
56
Legend

Dystrybucja cyfrowa została w tym zestawieniu uwzględniona i mimo to konsolowych gier sprzedało się o milion więcej, co jednak o czymś świadczy.
Rynek konsolowy mocno rośnie w siłę. A że graczy PC jest w Polsce więcej to oczywiście prawda, tylko to jeszcze gorzej świadczy o tym rynku skoro takie duże grono kupuje o 1/3 mniej niż mniejsze grono konsolowców.

27.05.2020 15:16
elathir
6
3
odpowiedz
elathir
98
Czymże jest nuda?

Wspomniano, że Becia się nie łapie, a wie ktoś czy oni mają statystyki z Steama, czy tez bezpośrednio od wydawców?

Bo jak od wydawców z pominięciem platform dystrybucji, to te dane na PC są dziurawe jak sito zapewne.

Na PC mamy renesans gier niezależnych choćby.

27.05.2020 15:23
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Dziwi brak cyklu Call of Duty, który w innych krajach jest mocno popularny, bardziej niż Battlefield (u nas odwrotnie). No i brak Wiedźmina 3 w pierwszej 20 też zastanawia. Jak widać rpg-i nie są u nas zbyt popularne. Farming Simulator 19 czwarty? Simsy 4 piąte? Bez komentarza.

post wyedytowany przez zanonimizowany1277131 2020-05-27 15:26:55
27.05.2020 17:50
7.1
miro18181818
1
Pretorianin

Jak widać rynek jest inny niż osoby z którymi się obracasz :p

27.05.2020 18:53
7.2
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Skąd wiesz z jakimi osobami mam do czynienia? To jest moja subiektywna opinia, sądząc po choćby tym portalu W3 powinien być w 20.

27.05.2020 15:44
kAjtji
8
odpowiedz
kAjtji
105
H Enjoyer

Ciekawe, ile naprawdę gier sprzedało się w Polsce, skoro (wedle tekstu w czerwonej ramce) tak naprawdę masa (pewnie i większa część) gier nie załapała się do statystyk.

Ale w jednej rzeczy się nie zawiodłem.

27.05.2020 15:45
9
odpowiedz
AntyGimb
86
Senator

Na forach pociski na EA i Ubisoft a jak widać psy szczekają, karawana jedzie dalej ;l Simsy u nas zawsze wysoko bo laski boją się zatoki.

post wyedytowany przez AntyGimb 2020-05-27 15:46:34
27.05.2020 17:47
ROJO.
😜
10
4
odpowiedz
ROJO.
181
Magia Kontrastu
Image

:)

27.05.2020 18:14
11
odpowiedz
Retro Gracz - Atari-Comm-WinXP
0
Junior

A ja gram w gry retro, ostatnie stare przygodówki, zarówno polskie, jak i zagraniczne oraz zarówno te, które były płatne, jak i te pisane dla darmowej dystrybucji - czyli takie obecne retro. Jestem pewny, że nie jako jedyny w Polsce, a jednak graczy retro nie uwzględniono.
Wydaje mi się, że gry retro mogą być grane częściej niż gry familijne.
Kto gra w stare gry i jakie - proszę o komentarze poniżej.

ps. czy mi się zdaje, czy serwis wykasował sporo starych postów, co to jacys zanonimowani?

post wyedytowany przez Retro Gracz - Atari-Comm-WinXP 2020-05-27 18:16:37
27.05.2020 18:34
multigry
12
odpowiedz
multigry
148
Konsul

Jakies porownanie z 2018 rokiem by sie przydalo.

27.05.2020 18:44
Metaverse
13
odpowiedz
Metaverse
64
Senator

Polacy uwielbiają cykle FIFA, GTA i Assassin’s Creed
W przyszlym roku bedzie tak samo. U Fify tylko przeskocza numerki na 20 i 21 a nowy asasyn bedzie znowu ciekawa mocna pozycja mimo slabej w asasynowym top 20

27.05.2020 19:26
😁
14
odpowiedz
1 odpowiedź
pawel 222
61
Szary Jedi

Ja kupuję tylko Assassyny reszta mnie nie obchodzi .

28.05.2020 02:29
14.1
DonPercent
5
Centurion

O żesz ty Asa synu.

28.05.2020 07:36
15
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Gdyby jeszcze do tych danych wziąć dane z Cdkeys, kinquin czy Allegro, gdzie sprzedają się miliony kluczy z grami, wyszłoby, że Polacy:
-kupili nie 6 a spokojnie 10 mln gier
- nie dominują konsole, ale PC i to pewnie 2 do 1
- kupujemy różne gry często tanie jak i stare zamiast tylko molochów.

Sam kupuje gry tam gdzie jest najtaniej, a nie gdzie jest renoma. Na konsolach zawsze wybieram płytę nad cyfrę, bo lubię mieć coś na własność.

28.05.2020 07:43
mirko81
15.1
mirko81
64
Slow Gaming

Skąd pewność że te klucze nie wchodzą w statystyke?

28.05.2020 08:21
JohnDoe666
15.2
JohnDoe666
56
Legend

Gdyby jeszcze do tych danych wziąć dane z Cdkeys, kinquin czy Allegro, gdzie sprzedają się miliony kluczy z grami, wyszłoby, że Polacy:
-kupili nie 6 a spokojnie 10 mln gier

Dane są zebrane między innymi od wydawców więc nie widzę powodu dlaczego klucze z w/w źródeł miałyby nie wchodzić w statystykę.

28.05.2020 10:06
15.3
Olekrek
47
Rotmistrz

Nigdy takie statystyki do końca nie będą odzwierciedlać rzeczywistości. Chociażby przez możliwość kupienia używek na konsoli, które nie są wliczane, bo nie ma takiej możliwości. A przynajmniej jest to trudne, bo np. na takim olx nie ma rzetelnych statystyk. W zeszłym roku kupiłem 5 nowych gier, a spokojnie ponad 20 używek.

28.05.2020 10:03
16
odpowiedz
11 odpowiedzi
Olekrek
47
Rotmistrz

A ktoś wie jaki wygląda u nas sprawa rozdzielenia konsola-pc przy kupnie pudełek i cyfrówek? W statystykach jest ogół, a interesuje mnie kwestia tego, jak wygląda różnica oddzielnie na pc i konsolach.

28.05.2020 10:25
JohnDoe666
16.1
JohnDoe666
56
Legend

Na PC praktycznie nie istnieje rynek pudełek.

28.05.2020 12:41
16.2
1
Olekrek
47
Rotmistrz

Dlatego wolę statystyki, a nie komentarze "rynek pudełek na pc nie istnieje", bo takie komentarze już wielokrotnie pokazały, że są oderwane od rzeczywistości.
Było tak z "4k,ssd to standard na pc", "konsole to ułamek w rynku w Polsce", "exy mają znaczenie w 100%" itd.

28.05.2020 12:49
JohnDoe666
16.3
JohnDoe666
56
Legend

To że praktycznie nie ma gier pudełkowych na PC to fakt, jest tak od kilku dobrych lat.

28.05.2020 13:03
kęsik
😒
16.4
kęsik
149
Legend

To że praktycznie nie ma gier pudełkowych na PC to fakt, jest tak od kilku dobrych lat.

No jak? Przecież praktycznie wszystko na PC jest w pudełkach. Nawet te złe EA ma gry na PC w pudełkach a nawet na płytach.

28.05.2020 13:51
prekor
16.5
prekor
132
Generał

kęsik
Tylko . co z tego ,że na PC masz pudełka skoro i tak musisz przypisać je do konta. PC obecnie to nie jest platformą dla kolekcjonerów bo edycję pudełkowe gier są bez żadnej wartości po przypisaniu gry do konta.

post wyedytowany przez prekor 2020-05-28 13:53:05
28.05.2020 14:07
JohnDoe666
16.6
JohnDoe666
56
Legend

kęsik
Dokładnie to co pisał prekor, PC-towe pudełka to tak naprawdę opakowanie dla kodu cyfrowego a nie sama gra jako taka.
Kiedy kupuję konsolową grę "w pudełku" to instaluję ją i gram, jeśli będę chciał pożyczyć ją kumplowi to mu ją dam, on zainstaluje i zagra, jeśli stwierdzę że mi się znudziło to mogę ją sprzedać i człowiek który odemnie kupił wyciągnie grę z pudełka zainstaluje i zagra.
Ty kiedy raz przypiszesz grę do swojego konta to pudełko możesz spokojnie wyrzucić do kosza bo jest ono śmieciem, podobnie jak płyta która w nim jest (jeśli jest, bo to wcale nie jest oczywiste).

post wyedytowany przez JohnDoe666 2020-05-28 14:09:01
28.05.2020 15:14
16.7
Olekrek
47
Rotmistrz

"fakt","praktycznie niema" itd. To puste słowa. Dlatego zapytałem czy ktoś gdzieś może natknął się ostatnio na jakieś świeże statystki odnośnie naszego kraju na ten temat.
To, że gry trzeba przypisywać do oknta nie ma najmniejszego znaczenia w tej statystyce, bo gracz kupuje grę w wersji pudełkowej, a nie cyfrowej. Mimo, że w środku jest często sam kod. Taka sprzedaż wciąż zalicza się do sprzedaży pudełkowej.

28.05.2020 15:29
JohnDoe666
16.8
JohnDoe666
56
Legend

Skoro w środku znajduje się jedynie "KOD NA CYFROWĄ WERSJĘ GRY" to w jakim sensie NIE jest to sprzedaż cyfrowa?
Skoro kupiłeś (a w zasadzie wypożyczyłeś) CYFROWĄ kopię gry.
Kiedy kupujesz PUDEŁKOWĄ KOPIĘ GRY to oznacza że KOPIA GRY ZNAJDUJE SIĘ W PUDEŁKU, jesteś jej właścicielem i możesz z nią zrobić co chcesz.
Jeśli idziesz do Media Markt i bierzesz do ręki tą tekturkę z kodem na Netflixa to też uważasz że kupiłeś fizyczną kopię Netfilxa?

28.05.2020 16:36
16.9
Olekrek
47
Rotmistrz

I to kretyńskie porównywanie, gdy nie ma się argumentów lub czegoś mądrego do powiedzenia. Czemu w internecie takie modne to się stało? Piszemy o grach pudełkowych a Ty z Netflixem wyjeżdżasz. Nie potrafisz się wysłowić bez używania kompletnie z czapy porównań?

Nie ma to kompletnie znaczenia czy w pudełku jest kod, płyta czy płyta bez DRM. Jest to nadal sprzedaż pudełkowa, za której zakupem jakiś powód stoi u osoby, która zdecydowała się na taki zakup.

28.05.2020 17:01
JohnDoe666
16.10
JohnDoe666
56
Legend

No cóż, jaśniej tego wyjaśnić się nie da, skoro nie załapałeś to już nie załapiesz.
Jeśli kupujesz dostęp do zawartości cyfrowej to mamy do czynienia ze sprzedażą cyfrową. W twoim pudełku NIE MA GRY, więc nie kupiłeś gry, kupiłeś kod którym możesz na Steamie zapłacić za dostęp do gry w CYFROWEJ WERSJI. Koniec kropka. Deal with it.

28.05.2020 17:01
prekor
16.11
prekor
132
Generał

Olekrek
Przecież obecne dystrybucja pudełkowa na PC to tylko przedłużenie ramie cyfry. Obecnie pudelka na PC są cieniem wydań gier pudełkowych gier konsolowych i jest to nie podważalny fakt. Na konsolach gry w pudelku się przynajmniej posiada a nie wynajmuje tak jak to ma miejsce na PC bo po przypisaniu gry do konta wartość takiej gry jest równa zeru.
JohnDoe666
Dokładnie. Nawet przecież pudełko Ceberpunk2077 na PC nie będzie płyty a jedynie kod aktywacyjny gry. Tak więc w tym przypadku pudełko to jedynie opakowanie na kod. Jako, ,że posiadam sporo pięknych wydań gier na PC ten upadek pudelek na tej platformie jest dla mnie bardzo smutny.

post wyedytowany przez prekor 2020-05-28 17:14:07
28.05.2020 10:38
johnyss
17
odpowiedz
johnyss
55
Centurion

Czyli jak ktoś kupuje klucze w cyfrowych sklepach takich jak Humble bundle, GMG itp to ten raport tego nie obejmuje.

28.05.2020 12:14
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Darkside
5
Centurion

A ludzie mówią, że rynek gier w wydaniach pudełkowych umiera. Jak widać po powyższej statystyce ponad połowa zakupionych gier to wersje pudełkowe.
Dodatkowo zważywszy na fakt, że statystyka dotyczy pewnie tylko i wyłącznie nowych gier w folii a nie używek (a zdecydowanie więcej osób kupuje używki w różnych punktach) to rzekłbym, że rynek wydań pudełkowych wciąż ma się wyśmienicie a przynajmniej w Polsce i jeśli idzie o konsole, które mają ponad 60% udział w zakupach. Jeżeli w innych krajach jest pod tym względem podobnie to wcale nie dziwi, że zarówno Sony jak i Microsoft nie mają najmniejszego zamiaru rezygnować póki co z fizycznych napędów.

28.05.2020 17:56
prekor
18.1
prekor
132
Generał

Darkside
I długo pewnie nie zrezygnują ,bo rynek gier pudełkowych na konsolach radzi sobie bardzo dobrze pomimo panującej Pendemi radzi sobie bardzo dobrze. W ostatnim miesiącu w UK pudelka się sprzedały w ilości ponad jednego miiona egzemplarzy. A to jest tylko jeden z rynków.

28.05.2020 12:57
19
odpowiedz
zanonimizowany622647
142
Legend

Przecież ja gry kupuję TYLKO na GOGu (pomijając antyki kolekcjonerskie na allegro czy ebayu w pudłach czego już kompletnie nikt przecież nie uwzględni bo po co) więc za cholerę ta ich baza mnie nie uwzględni ;)

28.05.2020 21:38
20
odpowiedz
3 odpowiedzi
bluesme
90
Konsul

Bez STEAM ???

Na stronie SPIDOR powołują się na metodologię badań ISFE, a ta:
https://www.isfe.eu/games-sales-data/

"The Digital data incorporates games from Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, EA, Focus Home Interactive, Koch Media, Microsoft, Milestone, Paradox, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft and Warner Bros."

Nijak Valve tu nie widzę, a z tego co pamiętam Valve nie ujawnia danych o sprzedaży.

Mylę się?

28.05.2020 21:47
JohnDoe666
20.1
JohnDoe666
56
Legend

A niby na jakiej podstawie Valve ma podawać wyniki sprzedaży nie swoich gier?
Oni prowadzą tylko sklep. Za to wydawcy gier mogą jak najbardziej podawać ile gier za pośrednictwem Steama sprzedali. Więc wyniki tego badania jak najbardziej obejmują sprzedaż na Steam.

28.05.2020 21:55
20.2
bluesme
90
Konsul

To może tak(tekst z 2018):
In digital, Steam will not share. In fact, it goes as far as preventing its partners from sharing data at all in its terms and conditions (although clearly some have renegotiated that for the recent NPD and ISFE digital projects).

'Some....'
Ciężko o twarde dane z ISFE.

28.05.2020 22:12
JohnDoe666
20.3
JohnDoe666
56
Legend

Tak jak sam napisałeś, tekst jest z 2018 roku. Co więcej nie sądzę żeby Valve mogło cokolwiek wymusić na tak dużych wydawcach jak wymienieni powyżej. Gdyby było inaczej to nigdy nie dostawali byśmy żadnych informacji o sprzedaży gier na tej platformie, a dostajemy je ciągle, zarówno od Steama jak i od samych wydawców.
Ciężko o twarde dane z ISFE.
Dane są jak najbardziej wiarygodne. Wymienieni wydawcy odpowiadają za tak dużą część rynku że bez problemu można tu mówić o reprezentatywnej grupie.

28.05.2020 22:52
21
odpowiedz
zanonimizowany622647
142
Legend

Jak wygląda rynek? Nie wiadomo za bardzo jak wygląda. Bo co to jest "rynek gier"? Casuale (nie używam tego jako pejoratywnego określenia) kupują gry w marketach lub....prywatnych sklepach z używanymi grami (CEX, Mobisoft, itp.), gdzie są zarówno nowe i mniej nowe gry na konsole wszelkie, starsze gry na PC, czasem retro...A mój ojciec gra np. w gry prawie tak długo jak ja żyję, ale najpierw piracił, potem pożyczał ode mnie oryginały, a teraz od wielu wielu miesięcy naparza w World of Tanks. On nawet nie wie że istnieje coś takiego jak Steam czy GOG! Bo go to nie interesuje. A np. mój przyjaciel całą swoją kolekcję oparł na....pełniakach z CDA i innych pism. Takich ludzi jest pewnie więcej. Badanie nie uwzględni pecetowców, którzy korzystają tylko z cyfrowej dystrybucji....Więc takie artykuły to ciekawostka, nie mają jednak za wiele wspólnego z rzeczywistością....

28.05.2020 23:42
22
1
odpowiedz
PhoneNumber
118
Pretorianin

FIFA i GTA mnie nie dziwia.

Sa to gry nastawione na multi. Jedynie multi i wspieranie gier (patche, eventy itp) zapewniaja powrot graczy i chec na kupno kolejnych czesci gier oraz ciagla zabawe. TO co sie dzieje na boiskach ma wplyw na zawartosc w grze caly rok (tryb fut ale i inne takze)
Poza tym by grac multi trzeba miec z kim.
Wyszukanie rywala w fifie to raptem pare sekund a w gta jest pelno ludzi i zawsze jest z kim jechac na napad/scigac sie.

Mysle, ze dlatego jest taka ilosc sprzedanych kopii - gra dla zabawy.

Widac takie rankingi niektorych obrazaja ba wpadaja w przerazenie.

TO tylko gry wtf

post wyedytowany przez PhoneNumber 2020-05-28 23:47:18
Wiadomość Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach