Xbox Series X - oto wymiary i specyfikacja
Lodówka dla porównania rozmiarów.
Heh widać marketing w Microsofcie widzi memy i media społecznościowe ludzi, znaczy że raczej obserwują co ludzie mówią i piszą to daje dobry prognostyk na przyszłą generację.
Mam nadzieję...
Lodówka dla porównania rozmiarów.
Heh widać marketing w Microsofcie widzi memy i media społecznościowe ludzi, znaczy że raczej obserwują co ludzie mówią i piszą to daje dobry prognostyk na przyszłą generację.
Mam nadzieję...
Dokładnie o tym samym pomyślałem, też mam spore nadzieje. Liczę że ta generacja będzie naprawdę rewolucją jeśli chodzi o kanapowe granie.
I nie mówię tu tylko o Xbox ale i o PS.
Będzie prawdziwą ale co najwyżej ewolucją. I nie widzę w tym nic złego.
a i cena jakaś taka z kosmosu, powinni za darmo dawać, NIE?!?!?!?!
zaraz się zacznie ktoś czepiać, że ceny podanej nie ma...ale można się domyślać (wyjaśnienie dla inteligentnych inaczej)
Coś cię boli?
Gry po 60, 80, 100 gb. Updejty po 20, 30. A to nie są ilości danych, którymi sobie można swobodnie wachlować.
w przeciwieństwie do ciebie to właśnie nie
jednemu będzie przeszkadzał mały dysk, innemu cena. Moim zdaniem M$ wybrał najlepszą drogę, bo z jednej strony cena będzie nadal do strawienia przez przeciętnego gracza a z drugiej jak komuś będzie mało pamięci to sobie dokupi...i dopiero zapłacze jak to drogo wychodzi
w przeciwieństwie do ciebie to właśnie nie
Krzyczysz, jakbyś się uderzył.
Przy tych podzespołach terabajt więcej nie byłby specjalnie odczuwalny w prawdobodobnej cenie. A jeśli wymyślą absurdalnie drugie dyski w stylu kart do PS VITA, to ruch słaby.
IMO spokojnie wystarczy. Dysk SSD wyeliminuje tzw. "dumping data", także rozmiar gier niekoniecznie wzrośnie.
Microsoft po prostu jest pewny konsoli. Zaprosić Digital Foundry kilka miesięcy przed premierą żeby sprawdzić konsolę to nie przelewki. A sam Xbox ma potężną specyfikację. Do tego widać że słuchają fanów, wykupili mega studia, Gamepass, rozdaja karty nowej generacji. A Sony po prostu milczy, dając logo które można byłoby zrobić samemu.
Super że dali sprzet dla DF, po pracy sobie ogarnę dokładnie co myślą o Next-genie MSu.
Trochę myląco to przetłumaczyliście:
Expandable Storage 1 TB Expansion Card (matches internal storage exactly)
na
Dodatkowa pamięć zewnętrzna: 1 TB
Z waszego tłumaczenie wynika że będzie wspierać 1TB dowolnej pamieci zewnętrznej, MS wskazuje bardziej na to że będzie można dokupić jakąś specjalną kartę która doda pamięci.
Jest pełna specyfikacja, czekamy tylko na cenę i chcę zobaczyć w najbliższym czasie kolejny artykuł na GOLu w stylu "zbuduj swojego PC w cenie konsoli z identycznymi podzespołami".
Przecież uwielbiacie tego typu porównania więc czekam.
https://www.youtube.com/watch?v=qcY4nRHapmE
Ninja Gaideny w back compat pod nowym low latency mode mniam
Nie da się, nigdzie nie sprzedają pamięci RAM ddr6 o przepustowości 300gb/s, na razie jest tylko ddr4 i wyciąga max 25gb/s
Użyty w XseriesX GDDR6, to nie to samo co DDR4, GDDRy stosowane są w kartach graficznych i są jak najbardziej w nich obecna od jakiegoś czasu. Konsole obecnie zamiast mieć osobno RAMu i VRAMu mają go po prostu razem, bo tak im wychodzi taniej i wydajniej. PC działa na trochę innej zasadzie.
Na filmiku na pewno nie ma 60 fps widać gołym okiem, ale to tylko filmik na youtubie więc nic to nie znaczy.
https://youtu.be/Oeyu0xYQtrw eh, więcej wiary. To filmik o którym wspomina w filmiku. I tak - tu mamy 60 FPS.
WOW, wygląda to bardzo ładnie dla przyszłych Radeonów, Tutaj Chip ma powierzchnię całkowitą 360mm2, jeden chiplet ZEN2 zajmuje 80mm2, po odjęciu chipletów CPU (2x80mm) na samo GPU zostaje 200mm2. W porównaniu do RX 5700 xt mamy 23% wzrost mocy obliczeniowej (TFLOPS) przy zmiejszeniu rdzenia o 20,5%. Wygląda to zbyt pięknie, ale jeśli się potwierdzi to AMD może w końcu wyda jakąś porządną kartę graficzną. Jeśli plotki o topowej karcie z chipem 500mm2 się potwiedzą to mogą nawet zostawić takiego Titana RTX daleko w tyle.
Zgubiłem, pół zdania, chipletu ZEN2 mają 4 rdzenie, więc tutaj są dwa 80mm2 chiplety.
1 chiplet to 2 ccx, kazdy ccx posiada 4 rdzenie. 1 chiplet ma powierzchnia 76mm2. Do tego trzeba dodac miejsce na kontroler pamieci. Moim zdaniem gpu zajmuje ponad 250mm2.
Masz rację, pogubiłem się. Ale dalej nie do końca wiadomo jak to będzie z kontrolerem pamięci, obstawiam że to będzie jakieś customowe rozwiązanie bo kontroler pamieci w Zen 2 jest gigantyczny (ponad 120mm2). Ale te 250mm2 to i tak imponujący wynik - szczególnie uwzględniając teoretyczny wzrost mocy i sprzętowe wsparcie RT, dla porównania RTX 2060 ma chip wielkości 445mm2.
Kontroler w zen 2 jest gigantyczny, bo zawiera w sobie kontroler pamieci DDR, GDDR oraz HBM.
Wygląda jak subwoofer, a co do specyfikacji nie jest żle, a wręcz powiedziałbym bardzo dobrze.Zobaczymy co Sony na to, bo sprzet sprzetem, ale gry się liczą na wyłączność :)
Ciekawa ta grafika jest bo w końcu to ma być pełne RDNA i prawdopodobnie będzie wydajnościowo bliska do RTXa 2080 a może nawet go przegoni.
No pewnie, na 100% konsola za cenę karty graficznej będzie miała lepszą kartę :D
Kiedyś tak było, to czemu tym razem też tak może nie być?
Debiutował x360 to na rynku jeszcze kart dx10 nie było
Pamiętajmy, że poza konsolami, w tym roku mają wyjść też procesory na Zen3 i Nvidiowskie Ampery, oba reklamowane jako "ogromny skok wydajności".
Aktualne PCtowe podzespoły są słabsze od nowych konsol tak samo, jak nowe konsole będą mocniejsze od tych starych.
...Nie zmienia to jednak faktu, że RTXy 2080, są "troszkę" zbyt drogie w porównaniu z niższymi modelami.
Pewna osoba idealnie podała konfigurację układu graficznego przed pełnym ujawnieniem specyfikacji przez Microsft. Ta sama osoba mówi również że PS5 będzie miało układ graficzny o mocy 13.2TF.
Obstawiam, że obie konsole beda bardzo podobne, devsi mówili że ps5 ma mocniejszego dev kita więc ps5 może być ciut lepsze
Natomiast to 9,2tf to bzdury na bank, tyle ma stary Radeon navi pierwszej generacji, a jak wiemy będzie druga na pewno
Pierwsza generacja navi w ps5 to byłby strzela w stopę
Gdyby było 13,2 TF mocno by Sony zaskoczyło. Raczej spodziewam się coś między 10-11 (wcześniej wspominano o 10,7) i różnica będzie niewielka względem obu konsol. Też mi się nie chce wierzyć że Ps5 będzie mieć tylko 9,2TF.
Microsoft wydaje się zbyć pewny swego, aby Sony nagle wyjechało z mocniejszą konsolą.
Pamiętajmy też, że swego czasu dostaliśmy "newsy" od Sony w stylu "Nasza nowa konsola będzie najszybsza" tylko po to, aby dzień później dostać "Sony już tak nie uważa".
Poczekamy, zobaczymy, pamiętajmy, że dla wielu ważniejsza będzie pewnie cena.
Też uważam że ta pewność Microsoftu może sugerować iż ich konsola będzie mocniejsza. Nie wierzę żeby oni już wewnętrznie nie znali dokładnych specyfikacji i wydajności PS5 więc pewnie już wiedzą że w tej kwestii wygrali. Teraz muszą wygrać w kwestii tytułów ekskluzywnych. Wykupili już wiele studiów więc w tej generacji możliwe że podejmą w końcu walkę w kwestii gier.
IMO to co wsadzili do tego Xboxa to jest pewnie praktycznie najsłabsze big navi
Raz ,że cena a dwa jakość działania (konsola ma pobierać do 300w)
Ps5 będzie miało coś bardzo bardzo podobnego, ewentualnie z niższymi albo wyższymi taktowaniami
To całe 9,2tf to taka pewnie zmyłka Sony co by MS sobie tak myślal. Z resztą już wiemy że to na pewno nie prawda
Kto podawał 13.2? Bo widzę różne wartości, ale 13.2 nie kojarzę.
Sony zawsze chwali się bebechami. jakby byli pewni tego, że są najlepsi to już dawno by o tym krzyczeli.
Tommy Fisher- użytkownik ResetEra.
Już niedługo w zestawie z :
https://static2.eu.store.cdprojektred.com/pol_pl_Plecak-Cyberpunk-2077-x-Doughnut-155_1.jpg
Swoją drogą pocieszające jest to, że gry na PC nie będą zaliczać downgrade, bo konsole nie wyrabiają? :)
Będą dostawać cały czas downgrade, bo to nie zależy od konsol, tylko rynku pc. Dopóki gracze pc nie wskoczą na wyższy poziom wydajnościowy dopóty gry po premierze dostaną downgrade.
Od ładnych kilku lat króluje I5 i GTX 1060. Twórcy nie wiem co by nie robili, to nie są wstanie tej bariery przeskoczyć.
Jestem ciekaw, kiedy AMD zaprezentuje swoje dedykowane GPU o takiej mocy. Patrząc na same dane, to tylko moja karta graficzne znacząco odstaje od tej bestii.
Choć tu nie jestem pewien co do procesora. Niby mam 2rdzenie mniej, ale R5 3600 ładnie hula na 4.2GHz przy 12 wątkach, kiedy XsX ma mieć 3.6GHz przy 16w i 3.8GHz przy 8w.
Ale poczekamy, zobaczymy. Posiadaczom płyt głównych z AM4, upgrade PCta najpewniej i tak wyjdzie taniej, niż zakup XsX (oczywiście mowa o tych, którzy mają sprzęt jakości lepszej niż "jako takiej").
Choć skoro XsX ma hulać w 4k60fps, może się okazać, że skok wymagań dla 1080p nie będzie aż tak wielki ;)
Specyfikacja jest potężna, jak na tak mały sprzęt. Do tego odtwarzacz BluRay 4K w cenie. Z dyskiem 1TB SSD to jest po prostu złoty środek. Nie za dużo, nie za mało. Wszak dzięki temu, cena pewnie też będzie mniejsza, niż gdyby mieli wsadzić tam dysk 2TB. A tak jest gniazdo i komu będzie mało, to sobie dokupi dodatkowy dysk. Do tego jeśli gry faktycznie będą działać w 4K i 60fps to lepiej już nie trzeba. Wytoczyli ciężkie działa. I mówię to jako posiadacz sprzętu Sony od dobrych kilku lat. W zasadzie Microsoftowi brakuje tylko jednego: ekskluzywnych hitów, które same będą napędzać sprzedaż konsoli. Jeśli spełnią ten warunek, to w przyszłej generacji nie mają się o co martwić.
Obejrzałem filmik, wentylator będzie wyciągał powietrze z wewnątrz - LOL, przywitajmy się z nowym RROD, masa nowych Xboxów zagotuje się przez kurz zaciągnięty z pod spodu przez wentylator. Do tego ten dpad budzi bardzo złe wspomnienia - wygląda jak skpiowany z pada od x360.
masa nowych Xboxów zagotuje się przez kurz zaciągnięty z pod spodu przez wentylator
Na pewno posiadasz wykrztałcenie i wiedzę, by krytykować rozwiązania opracowane przez inżynierów, którzy projektowali tą konsolę? A może masz informacje z pierwszej ręki, od znajomego który tam pracuje?
Myślę że nie ma sensu krytykować konsoli, która jeszcze nawet nie miała premiery i której się na oczy nie widziało.
Ale piszesz głupoty, xbox one też wyciąga powietrze z konsoli i jakoś masowo nie padają. Gdybyś zajął niebieskie klapki z oczu i zgłębił temat wiedziałbyś, że przyczyną 3rod i Ylod było łączenie procesora z płytą główną wykonane bez użycia ołowiu.
4 lata projektowania przez sztab inżynierów. Wszystko na nic. Powinni byli zatrudnić Legion 13 od samego początku.
przyczyną 3rod i Ylod było łączenie procesora z płytą główną wykonane bez użycia ołowiu.
I ci mega inżynierowie nie przewidzieli tego?
Dzięki tym maga inżynierom Microsoft zmienił prawa fizyki i wentylator tworząc podciśnienie w obudowie nie będzie do niej zaciągał kurzu - tylko czyste powietrze /s
Nie żebym się czepiał czy coś ale chyba powinno być "wciągał" powietrze do konsoli a "wyciągał" z niej na zewnątrz.
A inżynierowie którzy projektowali xboksa 360 byli po podstawówce czy może pod wpływem czegoś mocniejszego?
Dzięki tym maga inżynierom Microsoft zmienił prawa fizyki i wentylator tworząc podciśnienie w obudowie nie będzie do niej zaciągał kurzu - tylko czyste powietrze /s
A z czego ma zaciągać ten kurz? Z biurka? Przecież znacznie więcej kurzu jest w powietrzu niż w ograniczonej powierzchni takiego prostopadłościanu od dołu.
Ty miałeś w życiu cokolwiek związanego z wentylatorami i obudową? Bo wygląda, że sobie teoretyzujesz tylko. Najdroższe obudowy do chłodzenia wodnego oferują właśnie od dołu wlot powietrza, bo ono zbiera stosunkowo najmniej kurzu, a już zdecydowanie mniej niż cokolwiek otwarte na wolne powietrze.
Jak nie podoba ci się stawianie pionowe, to postaw go bokiem. Problem rozwiązany?
Zastanawiam się jakby rynek wyglądał bez pc? Bez steam, origin i reszty wypożyczalni. Strategie pod myszkę na konsolach, gry pisane na dwie mocne konsole + exy. Czy wszystko byłoby bardziej dopracowane mając do napisania gry na dwie konsole (nintendo to inna bajka). Mody pisane przez graczy i akceptowane przez twórców i dorzucane do łatek.
Naturalnie pewnie jest to niemożliwe, bo machina zysku na podzespołach pc zaszła zbyt daleko
Masz zdecydowanie dobrego dilera, daj namiar.
Tzn sam mnie oświeć co masz na myśli. Bo ja pisałem o rynku gier bez pc jako maszyny do grania. Prościej nie umiem
W takim razie, byłoby najpewniej gorzej, bez ogromnej ilości gatunków, które powstały na PCtach i tych twórców, którzy mogli tworzyć gry, bo na PC nie potrzebna była zgoda Nintendo czy Sony.
W takiej rzeczywistości, gry takie jak DOOM, Warcraft, Diablo, Fallout, Baldur's Gate, Age of Empires czy nawet Wiedźmin, mogłyby nigdy nie powstać lub zostałyby stworzone w innej gorszej bądź lepszej formie.
Równie dobrze, można by zapytać "Jakby było bez konsol Nintendo?" czy jakiejkolwiek innej, istotnej dla tego rynku platformy.
Bez gier na PC i podzespołów do PC tworzonych głównie pod gry, skok wydajności w grach występowałby tak często, jak wyjście nowej generacji konsol, czyli co 5-6 lat. Problemem byłoby to, że nie byłoby jak przetestować nowych technologii (jak chociażby ray tracing) bez wyprodukowania nowej konsoli (bo podzespoły są niewymienialne), a jakby coś poszło nie tak, to cała konsola mogłaby pójść do śmieci albo jej przerabianie mogłoby sporo kosztować i mogłoby być nieopłacalne.
Gry niekoniecznie byłyby bardziej dopracowane, jeżeli byłyby tworzone tylko na konsole. Obecnie gry tworzy się tak, aby poszły na konsolach, a co widać po niektórych grach, jak chociażby Borderlands 3, nawet to nie wszystkim wychodzi dobrze.
Podzespoły w konsolach są tańsze, bo są zamawiane i produkowane hurtowo pod zamówienia w dwóch wersjach (jednej do PS, drugiej do XBoxa), ale każda z tych wersji jest identyczna (nie ma wersji Ti/bez Ti, mniej GB/więcej GB itd.).
Były przecież konsole posiadające tony gier, których na pc nie było i miały się dobrze.Był czas, że nie sięgało się wcale po pc by na nim grać. Własnie mam wrażenie obecnie, że gry tam powstają, bo nakręca to produkowanie nowszych podzespołów. A gatunki? Było praktycznie wszystko też i na konsolach, zakładam że ewaluowało by to z również do poziomu myszki i klawiatury. Dla 2 platform tworzenie gier byłoby prostsze, bo masz dwie niezmienne konfiguracje. Jak pokazuje przeszłość bardziej dopracowane.
Był czas, że nie sięgało się wcale po pc by na nim grać.
Pierwsze gry na PCty (a raczej na sprzęty, przed powstaniem nazwy "Personal Computer") wychodziły jeszcze wtedy, gdy Nintendo robiło zabawki dla dzieci i karty Hanafuda.
A biorąc pod uwagę, że PC to sprzęt wielofunkcyjny, to co w tym dziwnego? Większość PCtów służy do pracy, a wszystkie konsole służą do grania. PC wciąż może być maszynką do grania, a na konsoli pooglądasz TV.
Własnie mam wrażenie obecnie, że gry tam powstają, bo nakręca to produkowanie nowszych podzespołów.
Gry powstają na PC, bo ludzie grają na PC. Tak samo, jak gry powstają na konsole, bo ludzie grają na konsolach. Dodać, że to konsole są częściej reklamowane, jako "sprzęt, na którym jest gra x", więc to zdanie znacznie bardziej pasuje właśnie do nich.
A gatunki? Było praktycznie wszystko też i na konsolach
Gatunki które powstały na komputerach, to m.in,:
-cRPG
-RTSy
-Przygodówki P&C
-FPSy
Wszystkie te gatunki niemalże omijały konsole przez długi czas, wyjątkiem są jRPGi, które to omijały PCty.
Dla 2 platform tworzenie gier byłoby prostsze, bo masz dwie niezmienne konfiguracje.
...Pomijając to, że przez długi czas, byle Kowalski nie mógł nawet myśleć o wydaniu gry na konsolę. Przy otwartej strukturze PC, grę mógł wydać każdy w sposób, jaki chciał. Nie musiał stosować się do umowy z Nintendo, SEGĄ czy kimkolwiek.
Jesteśmy coraz dalej czasów, gdzie różnice w sprzęcie miały jakiekolwiek znaczenie. Wraz z zmianą architektury konsol na PCtową oraz rozwojem Universal Windows Platform (UWP), DirectX, a także Vulkana, niezmienna konfiguracja traci na znaczeni, a jest właściwie wadą. W końcu PCta możesz zmienić, dodać troszkę ramu i inne takie, konsola pozostaje niezmienna.
To ostatnie zdanie, które napisałeś najbardziej mi pasuje. Nie obchodzą mnie wodotryski. Mam to głęboko w d.. jak większość graczy konsolowych z którymi rozmawiam. Interesuję mnie za to grywalna gra na premierę jak ostatni Death stranding bez pierdyrliarda łat i niczego nie potrzebnych dlc. Coś co było normą na konsolach.
Nie obchodzą mnie wodotryski
Jako, że gram w większości w gry sprzed kilku lat (tylko ostatnio gram w coś nowego, bo akurat wykupiłem Gamepassa), to cóż, też grafika mnie nie obchodzi. Byleby było 60fps.
niczego nie potrzebnych dlc.
Zdajesz sobie sprawę z tego, że pierwsze DLC, czyli "zbroja dla konia" do Obliviona, pojawiła się tylko na X360?
Coś co było normą na konsolach.
Czy to w jakiś sposób, ma insynuować, że błędy i niedopracowania, to wina PCtów?
kAjtji
Ta niesławna zbroja dla konia była również na PC. Od tego zaczęła się plaga wszystkiej maści DLC. Oczywiście nie mam nic przeciwko dużym rozszerzeniem , które wnoszą dużo nowości do danej gry.
Masz rację. Przed napisaniem tego sprawdzałem na jakiejś stronce, teraz popatrzyłem na paru innych i każda podaje lekko inne informacje.
Zdajesz sobie sprawę z tego, że pierwsze DLC, czyli "zbroja dla konia" do Obliviona, pojawiła się tylko na X360?
Zbroja dla konia nie była pierwszym DLC w historii. Płatny, ściągany content online do gier był już na wiele lat przed premierą Obliviona.
Czekam na odpowiedź Sony. Po wstępnych pomiarach nowy Xbox mi się mieści na komodzie więc z tym akurat nie będzie problemu, tak btw na początku jak pokazywali wygląd to wydawało się to to takie większe, a wcale takim klocem nie jest. Czekam :) Już trochę kasy odłożyłem więc zakup będzie mniej odczuwalny, a i tak nie rzucę się na premierę tylko trochę odczekam.
Moim zdaniem te konsole powinny mieć swoją pamięć podręczna na której był by system postawiony, a w przypadku dysku powinny być do kupienia osobno i kaZdy by se kupił tyle ile chce jednego było by stać na 1TB innego na 4 TB proste i nje było by gowno burzy ze jednemu nie będzie pasować cena innemu pamięć....
Ale przecież dokładnie to będzie miało miejsce w tej konsoli. 1TB wbudowane, a reszta wedle życzenia, dopłacasz i masz dodatkowy szybki dysk ssd. Póki co nie wiadomo nic o cenach i pojemnościach tych dysków ssd do rozbudowy pamięci, ale na pewno nie będzie to tanie, bo technologia dość nietuzinkowa patrząc na opinie ekspertów.
Auto HDR dla wszystkich gier włącznie z tymi z pierwszego Xboxa.
Splinter Celle w HDR ogrywane w trybie back compat
Zdecydowanie specyfikacja, sposób zaprojektowania oraz możliwości wypadają świetnie. Gry poprzedniej generacji bez żadnych łatek w 4k, ciekawe co będzie z łatkami. Gears 5 w 100 klatkach z raytracingiem. Mimo że mnie RT jakoś nie porywa nie można odmówić że to imponujące. Brawo MS.
Teraz poproszę o excluziwy i gry , które skorzystają z możliwości tej bestii. Widać, że MS wyciągnął wnioski z 2013 i robi sprzęt z myślą przede wszystkim o grach. Ultra Hd Blu - Ray to też świetna sprawa.
Oby nie było żadnych gier ekskluzywnych bo to największy rak branży gier komputerowych, sztuczne wymuszanie kupienia platformy do grania żeby móc zagrać w jakiś tytuł jest korzystne jedynie dla producenta danej platformy i nie rozumiem jak można to popierać.
Pan_pan
Przypadku Xbox to gry MS zawsze wychodzą na Windowsa bo to jest jego platforma . Poza tym PC też ma swoje excluziwy, których nie ma na konsolach . Excluziwy nie są żadnym rakiem a są gwarancją utrzymania konkurencji na rynku. No i MS potrzebuje , gier które sprawią, że klienci sięgną właśnie po jego konsole a nie konkurencji I żeby sprawa była jasna. Mimo ,że jestem obecnie graczem konsolowym to trzymam kciuki za Baulder Gate3 czy Age of Emipire IV. Każda platforma zasługuje na swoje specyficzne gry, które skorzystają z pełni jej możliwości. Poza tym nikt nikogo nie zmuszą do tego , aby grać tylko na jednej platformie . Zawsze można rozszerzyć swoje growe horyzonty. Też kiedyś byłem wojującym PCMR, który konsole miał za nic.
PS
Można. Sony , MS czy BigN przynajmniej zapewniają swoim klientom gry dla , których warto jest kupować ich kolejne konsole.
Nie chce mi się powtarzać, więc wrzucę mojego posta sprzed kilku dni, którego mało kto przeczytał:
Gdyby taki God of War nie był exem, to nie byłby tak dobry, bo Sony nie zainwestowałoby w niego tyle kasy. To samo tyczy się pozostałych gier Sony. Poza tym ekskluzywność jest niemal wszędzie i jakoś nikt oprócz graczy nie ma z tym problemu. Ja sam chciałbym, żeby np. Premier League leciała w Eleven, czy Eurosporcie, ale rozumiem to, że Canal+ nie chce wypuścić jej z rąk, bo to gwarantuje im przetrwanie na rynku. Zresztą to się tyczy nie tylko sportu, ale również i filmów w telewizji. Różne stacje wykupują prawa do różnych filmów, żeby przyciągnąć widza przed ekran, aby na nim zarobić i jest to jak najbardziej normalne. Ekskluzywność to konkurencja, a konkurencja to najlepsze co może spotkać każdą branżę.
Pełna zgoda.
Poza tym PC też ma swoje excluziwy, których nie ma na konsolach .
Ale nikt nie zabrania tych pseudoexów wydawać na konsole. Problemem jest polityka firm odpowiedzialnych za swoje platformy. Tak naprawdę one narzucają kolejną marżę i restrykcje, żeby zarobić.
Excluziwy nie są żadnym rakiem a są gwarancją utrzymania konkurencji na rynku. No i MS potrzebuje , gier które sprawią, że klienci sięgną właśnie po jego konsole a nie konkurencji I żprawa była jasna.
Konkurować można bez gier na wyłączność. Sprzętem. Wsparciem. Ekosystemem. Dystrybucją. I są, jak najbardziej, bo zmuszają do zakupu, żeby zagrać w parę gier. A jak już się skusisz, to się okazuje np. że musisz jeszcze za grę online zapłacić, a wcale się to na lepszą jakość serwerów czy ich bezpieczeństwo (co Sony już pokazało) nie przekłada.
To są duże korporacje. Nie ma potrzeby ich bronić. Nawet jeżeli oddadzą więcej praw, funkcji, możliwości klientom, to i tak będą w stanie dużo zarabiać. Jest wiele rzeczy, które zostały konsumentom wymuszone, bo się dało i stały się normalnością, ale jak się klapki z oczu zdejmie, okaże się, że do normalności sporo brakuje.
topyrz
Tak jakby nie było żadnych exclusiwe konsolowych , które trafiają po jakiś czasie na PC. Po prostu nie zależnie czy się to twardemu PCMR podoba to tytu8tuy first - party są na konsolach niezbędne bo promują dany sprzęt. Przecież płatny online na konsolach jest tylko opcją. Nie grasz przez sieć nie musisz za nic płacić. Ja naprawdę nie widzę nic złego w tym ,że właściciel danej konsoli inwestuje w swoje first -party i wydaje takie gry tylko na swojej konsoli. No i grając tylko na PC sam się ograniczasz i powinno być rzeczą oczywistą że nie wszystkie gry na niego trafia. Excluziwe jest przecież w każdej branży i nie jest to wymysł Sony czy MS. Tak po prostu działa rynek. No i nie mam żadnych klapek na oczach bo zamierzam kupić Baulder Gate 3 i nowe Age of Emipe , które zmierzają na PC. Fajnie ,że są robione gry z myślą tylko o PC. Tak więc exclusiwe działa w obie strony.
Mówisz o Steam i innych lancharech na PC , które ubiły pudelka i przy okazji rynek wtórny .
Widzę że każdy skupia się tylko na procesorze graficznym, a moim zdaniem największą rewolucję przyniesie jednostka CPU.
Tym razem jest to osiem wydajnych i wysoko taktowanych rdzeni, a to pozwoli na tworzenie dużo bardziej zaawansowanych technologicznie gier. I tu programiści będą musieli trochę ruszyć wyobraźnią, by spożytkować dobrze tę moc.
Niby tak, ale z drugiej strony w 4k wydajność CPU takiego znaczenia nie ma
Sama jakość grafiki chyba też zależy tylko od grafiki, procesor może jedynie przyspieszyć jej działanie
CPU przy grafice wciąż ma znaczenie, bo on te wszystkie informacje przyjmuje. Większa moc CPU przekłada się jednak na:
-Większą ilość obiektów
-Większy zasięg rysowania
-Fizykę
W tej generacji konsol, CPU było na tyle słabe, że wiele gier nie mogło pozwolić sobie na stabilne 60fps, mimo, że taki XoneX ma naprawdę potężny układ graficzny.
Fajnie że tak gruntownie pokazali konsole. Natomiast po mojemu taki pokaz większego szału nie robi. Rozumiem, to nie teraz czas na pokazywanie gier i tak dalej ale no jedno technologiczne demo powinni pokazać. Coś co pokaże grafikę na przyszłej generacji a nie porty starych gier pod nową generacje. Jak ktoś niewtajemniczony w ogóle w gry zobaczyłby ten pokaz gdzie pokazują Minecrafta... to sorry ale wziąłby całe te wielkie 12 tfp sprowadził do kwadratów i pikseli z lat 90.
Także wydaje mi się że to to takie o bo ludzie teraz siedzą w domu. Całkowicie bez jakiegokolwiek impetu...
Specyfikacja wypada wręcz znakomicie tylko jedno ale 300TDP przy takim zestawieniu wydaje się wręcz niemożliwe.
300w zasilacz jest, najwięcej wiadomo że pobiera układ GPU
Najwidoczniej nowe Radeony to będzie spory krok do przodu
Wszyscy się mylicie. Magicznie 300W to GaN (azotek galu).Bez tego materiału długo np. diody Schottky'ego nie mogły wyjść poza 100V napięcia przebicia a dzisiaj na SiC 1.2kV. Zawsze myślałem że na upowszechnienie tej technologii będzie potrzeba jeszcze z 10 lat zanim nie stanie się na tyle powszechna, że zaczną znikać z list produkcji stare elementy.Ale się myliłem.
Ciekawe jakie będą gry startowe od samego MS? Bo na razie wiadomo tylko o nowym Halo i można być prawie pewnym ,że będzie nowa Forza, która się pewnie od dawna robi..
Wygladz specyfikacja i generalnie sprzęt super, ale bez ekskluzywnych gier i z płatnym online to nie jestem zainteresowany zakupem, a pisze to posiadacz i użytkownik Xbox360 i XOX.
Sam gamepass nie sprawi, że zechce wydać 2-3 tys zł za konsole, prędzej bym doinwestować peceta, a już najchętniej skorzystał z oferty GeForce Now jak pecet nie da rady jak wymagania podniosą.
płacenie za gamepassa i posiadanie takiej konsoli będzie zdecydowanie tańsze niż posiadanie pc i kupowanie gier chyba że słowo kupowaniem zamieniamy na kradzież.
A.l.e.X
Główną zaletą nowego jak dla mnie Xbox jest Blu-Ray 4k bo i tak gry, które mnie interesują kupuję w pudelkach. Ta konsola jest świątną opcja dla gracza , który nie chce się męczyć z PC.
Nigdy nie przestanie mnie zadziwiać kiedy ludzie wreszcie się nauczą, że klonowanie nie jest kradzieżą :) poza tym na rynku PC nie brakuje promocji na gry które często gęsto są potem tańsze niż na konsolach. Byleby nie kupować na premierę ale to jest akurat pozytywny nawyk
Taka moc a ja tu nawet kratki na dachu nie widzę.
W PC połowa mocy idzie chyba CO mieszkania, brakuje miejsc na śmigła :/
Karta graficzna dorównuje prawie RTX 2080 TI przynajmniej w obliczeniach 32-bitowych na poziomie 12 TFLOPS. A zasilanie 300W przy takiej mocy obliczeniowej świadczy już na pewno o nowej technologii karty graficznej możliwe że Nvidia. Wyglądało by na to że faktycznie będziemy mieli z dużym skokiem technologicznych w produkcji kart graficznych zarówno co do zużycia energii jak i wydajności. Cena pewnie będzie w granicach 2 tysięcy PLN. Jeżeli mniej to chyba MS będzie dopłacał do każdej konsoli...
bolek2018
Sony czy MS zawsze dopłacają do konsoli na początku jej cyklu życia A te te początkowe straty związane ze startem konsoli odbijają sobie na grach i usługach.
Ale na cenę =<2000 zł to ty nie licz
Naaah bardziej RTX 2080. Do 2080Ti troche brakuje. Co do ceny to bardziej będzie w granicach 3 koła. Nie licz na to aby to było za 2. Za drogie bebechy i MS napewno dopłacać nie będzie.
prekor już od ps4 i xo nie dopłacali. Nie opłaca im się to. Jedynie mogą na nich nie zarabiać ale nie dopłacać.
Goliath8
Nie będą zaskoczony jeśli cena nowego Xbox na starcie będzie zbliżona do ceny jaką miał Xbox One X.
hydzior
Nie jestem tego pewien. No i, że pierwsze wersji PS4 i Xbox One były zrobione po taniości Fakt, że te wersji konsol przetrwały do końca obecnej generacji z pełnym wsparciem jest godna podziwu.
Pitplayer
Dobrze wiem ile kosztowały PS4 Pro i Xbox ONE x na premierę. Ta cena między 500 i 600 dolarów była by odpowiednia. A jeśli cena będzie zbliżona do premierowej ceny Xbox One X to będzie bardzo dobrze.
Prekor, Xox na premię kosztował 499$ czyli u nas 2100-2200 co już było spoko ceną za ten sprzęt. Myślę że krzykną sobie 599$ i to też będzie spoko cena bo bebechy są bardzo dobre.
Trochę nie chce mi się wierzyć że będzie tak tani jak oneX ale jeśli tak to nic tylko brać ;D
Pitplayer
Po prostu trzeba poczekać na oficjalne ogłoszenie MS w sprawie ceny. Z racji tego, że MS zależy na sprzedaży konsol nie uważam, żeby cena była by jakoś zaporowa dla przeciętnego potencjalnego klienta.
Meh każdy konsolowiec pisał, że zaletą konsol jest niższa cena w stosunku do PC. Jak mam 3 tysiaki bulić za konsolę, to ja podziękuję i wolę jednak PC.
Pierwsza z konsol nowej generacji wygląda bardzo zachęcająco. Jeśli PS5 będzie podobnej klasy sprzętem (a wszystko na to wskazuje) to ciężki orzech do zgryzienia.
Chłodzenie nie wygląda na takie aby było w stanie odprowadzić prawie 300W ciepła. Zobaczymy.
Myslicie ze Xbox może byc realną konkurencją dla PS w tej generacji? Nie będzie takiej masakry jak w obecnej?
Naughty Dog pewnie i tak zapewni zwyciestwo Sony.
Trudno na to odpowiedzieć, zwłaszcza, że Microsoft wielokrotnie ogłaszał zmianę swojej polityki. Teraz nie wystarczy spojrzeć na liczbę sprzedanych konsol, aby wyłonić zwycięzcę.
Nie sądzę żeby MS tak nawalił z grami jak obecnie. Myślę że będzie miał czym konkurować i jakieś gry mają, pytanie tylko jakie? Sony jest w tej bardziej komfortowej sytuacji o tyle, że ma już dobrze przyjąte nowe IP jak Horizon, nowy Gow, Spiderman itd. i wystarczy że zrobią kontynuację i już mają potencjalnych klientów na Ps5. MS raz że musi te nowe gry pokazać a dwa to że muszą zachwycić żeby ktoś chciał kupić Xklocka.
Xbox wygrać nie musi, niech tylko pokaże że mniej lub bardziej trzeba się z nim liczyć.
Ja bym się teraz o Xbox'a nie bał i to w kontekście konsoli, jak i PC. Wystarczy zobaczyć jakie studia przejęli i jakie gry zaczynają wydawać. Dopiero co wydali świetnego Ori 2, zapowiedzieli remaster Age of Empires 3, a premiera AoE4 coraz bliżej, mają Obsidian i inXile, studia lubiane bardziej raczej wśród PCtowców (w końcu na tej platformie się skupiali), choć na konsolach też coś tam wydawali.
Do tego Double Fine, które (patrząc na pracowników) może im zapewnić świetne platformówki (Psychonauts) lub przygodówki point & click (Broken Age).
Cuphead też jest ich, a ta gra była swego czasu całkiem głośna.
No i Ninja Theory z Hellblade 2 i ich nowym projektem.
Ale tu przede wszystkim - Xbox, to już nie jest tylko konsola, a cały "growy ekosystem". Xbox nie musi się sprzedać lepiej niż PS5, aby Microsoft "wygrał" z Sony, w końcu nie po to wydają gry na PC (niektóre, jak AoE czy Gears Tactics tylko na niego) oraz rozwijają tam Gamepassa, aby zachęcić do kupna konsoli. Mają inny plan, trzeba tylko poczekać na to, co z tego wyjdzie.
Jutro o 17 Sony ma wreszcie powiedzieć coś o architekturze PS5. Pewnie czekali na info o Xboxie i teraz wiedzą na czym stoją.
https://twitter.com/PlayStation/status/1239884910812450816?s=20
Edit: dodałem post w tej samej minucie co wyszedł artykuł: https://www.gry-online.pl/hardware/w-srode-poznamy-specyfikacje-ps5/zd1d888
Moze sobie miec i 120TF jak nie ma na to to gier konkurencyjnych do PS. Dopoki Microsoft nie zacznie robic mega gierek tylko na XBOX, dopoty bedzie te walke przegrywac.
Mnie ciekawi rozwój, bo póki co każda generacja to tak 10x poprzednika. W 2027 (jak to brzmi) byłoby już właśnie ok. 120TF jakby to utrzymać.
to zależy kto czego oczekuje :) ja np. mimo posiadania 2 konsol gram w 95% tylko w multiplatformery :) dla takich ludzi jak ja xbox jest ciekawszą na chwilę obecną opcją.
Normalnie komputer o nazwie Xbox. Szczerze mówiąc jako zatwardziały pecetowiec się cieszę, bo może dzięki temu jeszcze więcej gier pojawi się także na standardowych kompach. Może portowanie będzie łatwiejsze.
Tak wszyscy chwala spec, a ja wlasnie czytam, ze ten Minecraft z RT dziala w 1080p w 30 klatkach, ponoc na RTX'ach lepiej sie sprawuje
Po pierwsze to nie jest Ray Tracing tylko Path Tracing bardziej zaawansowana i bardziej realistyczna forma tego pierwszego.
Takie gry na PC jak Control, Metro Exoduss, Battlefield V korzystają z podstawowej wersji RT. Jedyną grą na PC, która do tej pory wykorzystywała technologię Path Traced jest Quake II.
GTX 1060 w 1080p Quake II Path Traced osiąga 5 fps.
https://www.youtube.com/watch?v=agUPN3R2ckM
No kto by się spodziewał, karta bez sprzętowego wsparcia dla raytracingu, nie radzi sobie z tym.
Tutaj wydajność RTXa 2060, najsłabszego RTX'a na ten moment:
https://www.youtube.com/watch?v=7UgmlyMb9Gc
Quake 2 w 1080p, 40-50fps, nie ma nawet 60fps, to naprawdę wymagająca technologia, w grach konsolowych raczej na pewno, mało która gra będzie używać to w pełni.