Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Wkurzające rzeczy w grach

01.03.2020 21:54
Głuchy_Gracz
😜
1
Głuchy_Gracz
41
Centurion
Image

Wkurzające rzeczy w grach

Podajcie rzeczy, w których wkurzały was w grach. Nieważne jakie gry, po prostu przeróżne sytuacje, które was wkurzały.

Moja najbardziej wkurzająca, która nawiedza mnie do dziś, to gra "Call Of Duty World at War" na poziomie Weteran. I są nimi granaty. Stoisz w osłonie i nie ruszasz się? Żaden problem, masz wokół ciebie ponad 10 granatów. Przez to coś musiałem kontrolować wewnętrznego DEMONA GNIEWU.

01.03.2020 22:09
mirko81
2
odpowiedz
mirko81
63
Slow Gaming

Kiedy zginiesz a automatyczny save zrobi się w momencie gdy 10m za plecami stoi kolo z SS...

sniper elite

Kiedy na mokradłach walczysz z jakimś bossem i musisz po nim dobiec do ziomków a kończy sie filtr powietrza...
Zaliczone w końcu z 1s zapasu

Metro

post wyedytowany przez mirko81 2020-03-01 22:16:43
01.03.2020 22:10
Dawko062
😐
3
odpowiedz
Dawko062
100
Pora umierać

Nie lubię jak się nie da nurkować (patrzę na ciebie Breath of the Wild).

spoiler start

Liczę, że w sequelu to poprawią.

spoiler stop

post wyedytowany przez Dawko062 2020-03-01 22:11:04
01.03.2020 22:19
ddawdad
😈
4
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
ddawdad
63
Przegryw

Gameplay w Wiedźminach.

post wyedytowany przez ddawdad 2020-03-01 22:19:34
01.03.2020 22:21
WolfDale
😁
4.1
2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

*rozpala stos*

01.03.2020 22:25
4.2
kriskow44
4
Generał

Dokładnie już Gothic 3 posiada lepszy

01.03.2020 22:38
Wujek Władek
4.3
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Ale dopiero gdzieś po 10 latach od premiery Gothic 3 był grywalny bo tak to był masochizm...

02.03.2020 09:41
4.4
1
zanonimizowany768165
119
Legend

Tutaj akurat się zgadzam.
Wiedźmin 3 miał piękne widoczki, ciekawe postacie, dobre dialogi, jazda po mapie i zwiedzanie miejsc było przyjemnością.

Ale już rozgrywka - tu było gorzej... Historia rozciągnięta że bardziej się nie da, elementy RPG słabe, walka nie taka dobra (wyszły trzy części a system walki nadal daleki od ideału).

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-03-02 09:42:05
02.03.2020 18:05
JohnDoe666
4.5
JohnDoe666
55
Legend

Historia rozciągnięta że bardziej się nie da,
Skyrim, Oblivion, dowolna odsłona Fallouta, Neverwinter Night, Kingdom Come: Deliverance... a to w zasadzie szczyt góry lodowej.
elementy RPG słabe, walka nie taka dobra (wyszły trzy części a system walki nadal daleki od ideału).
Pytanie co masz na myśli pisząc "elementy RPG", jeśli kreację świata to jest to bzdura bo niewiele jest gier które robią to lepiej, jeśli "tabelki" (a podejrzewam że o to ci chodzi) to owszem, są gry które robią to lepiej ale Wiesiek to action RPG "tabelki" nie są w nim najistotniejsze.
Co do systemu walki to już jest naprawdę marudzenie bez sensu (mówię o drugim i trzecim Wieśku). Ten system jest uproszczoną i lekko "wygładzoną" wersją systemu z soulsów, który to system jest niemal idealny.
Niestety system walki w Wieśkach rozkwita na wyższych poziomach trudności. Dopiero na nich jesteś zmuszony myśleć jak rozdysponować punkty doświadczenia, używać olejów i eliksirów, czytać bestiariusza i co najważniejsze podnosić własnego skilla.
Jak grasz na easy albo na normalu to potem wypisujesz po forach jaki to system walki Wieśka jest słaby :).

02.03.2020 18:16
4.6
1
kriskow44
4
Generał

Wiedźmin dobra gra słaby RPG trzeba to przyznać a nie wymyślać TES czy nawet DA 2 jak i Come: Deliverance Zjada wiedźmina jako RPG

02.03.2020 20:04
elathir
4.7
1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Wszystko zrozumiem, ale TES [...] Zjada wiedźmina jako RPG

Która część? Skyrim może, RPG bez konsekwencji, wyborów, realnej kreacji bohatera (gramy zawszy dobrym uczynnym mordercą, będącym mago-łucznkiwo-wojowniko-złodziejem, który jest milczacym wygananem miłym gburem).

01.03.2020 22:29
5
odpowiedz
zanonimizowany1243544
58
Konsul

Aktualnie gram w najnowsze star warsy i choć gra jest świetna to ten powolny system leczenia to jakiś rak

01.03.2020 22:34
6
odpowiedz
zanonimizowany1246095
30
Generał

Ostatnio się wkurzałem na drewniane sterowanie w GTA V, przez co byłem dziurawiony jak ser szwajcarski i nie zaliczałem pobocznych aktywności, których się nie da powtórzyć.

01.03.2020 22:36
7
odpowiedz
zanonimizowany1091924
46
Centurion

Chamsko spawnujący się przeciwnicy, Zauważalny recykling(Mass effect), niektóre minigierki( tak parze na ciebie mass effect 2). Dziękuje i bóg zapłać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1091924 2020-03-01 22:38:10
01.03.2020 22:38
konewko01
8
odpowiedz
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Ostatnimi czasy to, gdy nie zapiszę gry i idę sobie przez overworld w DQ... I napotykam wroga, który criticalem mnie rozklada i tracę 50% złota -_- no cóż, gra starsza od niektórych golowiczów, a nie wybacza błędów.

01.03.2020 22:38
jackowsky
9
odpowiedz
jackowsky
238
Dobry Wujek Szwejk

Bezsensowny respawn przeciwników

01.03.2020 22:39
adam11$13
10
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
adam11$13
118
EDGElord

Sekcje skradankowe w grach, które kompletnie nie są do tego przystosowane.

02.03.2020 01:45
10.1
Kicaxy
59
Pretorianin

Z ciekawości, jakie przykłady gier masz na myśli? Battlefield, Far Cry? Tego typu?

02.03.2020 07:35
10.2
zanonimizowany1191507
24
Legend

Przecież nowe Far Cry (od 3 wzwyż) mają bardzo dobre systemy skradankowe

02.03.2020 09:39
10.3
zanonimizowany768165
119
Legend

Pewnie chodzi mu o starsze gry, tam to był problem.
Jeszcze gorzej gdy mamy zakaz zabijania, wtedy to już w ogóle... może poza początkiem w Kingpin: Life of Crime.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-03-02 09:43:24
02.03.2020 16:44
adam11$13
10.4
adam11$13
118
EDGElord

Na myśl w tej chwili przychodzą mi Farenheit, The Order 1886 i Uncharted 2. Nawet w fenomenalnej Zeldzie Breath of the Wild znalazło się kilka niewybaczających sekcji skradankowych.

02.03.2020 17:04
Dawko062
😐
10.5
Dawko062
100
Pora umierać

Nawet w fenomenalnej Zeldzie Breath of the Wild znalazło się kilka niewybaczających sekcji skradankowych.

Przyznam, że teraz to zgłupiałem. Ostatnio do niej wróciłem, jestem po 140h gry i nie pamiętam momentu w którym musiałbym się skradać. Mógłbyś przypomnieć kiedy było coś takiego? Serio nie kojarzę.

02.03.2020 17:31
adam11$13
10.6
adam11$13
118
EDGElord

spoiler start

Las koroków - jedno z kilku wyzwań, w którym musisz śledzić koroka idącego w kierunku kapliczki. Korok jest mały, zielony i nie jest oznaczony na mapce, a całość rozgrywa się w pochłoniętym przez ciemność lesie. Oczywiście gdy tylko nas zauważy musimy zaczynać całe, długaśne wyzwanie od nowa.

Kryjówka klanu Yiga.

spoiler stop

post wyedytowany przez adam11$13 2020-03-02 17:33:00
02.03.2020 17:37
Dawko062
10.7
Dawko062
100
Pora umierać

spoiler start

Aaaa faktycznie ten las :D

Kryjówka klanu Yiga.

A tu to akurat nie trzeba było się skradać, można było ich wybić i bez tego.

Swoją drogą to skradanie w Zeldzie nie jest jakieś tragiczne. Czasami lubię po cichaczu wybić jakąś grupkę wrogów :)

spoiler stop

post wyedytowany przez Dawko062 2020-03-02 17:40:41
01.03.2020 22:40
Wujek Władek
11
1
odpowiedz
Wujek Władek
39
Niczburukjebiwdenko

Level Scaling w TES-ach.

01.03.2020 22:52
Matysiak G
12
1
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Niepomijalne cutscenki po checkpoincie przed walką z bossem.

01.03.2020 23:46
😈
13
odpowiedz
zanonimizowany1306555
16
Pretorianin

Kiedy nie mogłem zabić Jamesa w Mass Effekcie 3.

02.03.2020 03:41
Bezi2598
14
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Gameplay w Red Dead Redemption 2

02.03.2020 05:56
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
12dura
48
Senator

Jakiekolwiek UI poza HUD'em to rak złośliwy, to jest chyba moje największe no-no jeśli w grze każdy obiekt świeci się jak psu torba.

Przykłady dobrego UI: gry FS z wyłączeniem Sekiro, Dead Space (jedno z najlepszych UI ever), Metro, Stalkiery, Skyrim, ogólnie wszystko gdzie interaktywne obiekty nie mają jakiejś lamerskiej nachalnej poświaty
Przykłady złego UI: wszystko od ubisoftu (ubi wiedzie prym na tym polu, ich gry wyglądają jak festiwal sztucznych ogni), jedi fallen order, wiedźmin 3

post wyedytowany przez 12dura 2020-03-02 05:56:58
02.03.2020 07:35
Bezi2598
15.1
Bezi2598
140
Legend

Wszystko od Ubisoftu i Wiedźmin 3 mają wzorowo zrobiony interfejs. Każdy, najmniejszy element HUDu możesz włączyć lub wyłączyć. Dla każdego elementu jest osobna opcja w ustawieniach interfejsu. To powinien być standard w każdej grze.

02.03.2020 11:26
15.2
2
zanonimizowany1191507
24
Legend

Tak Bezi tylko jeśli gra nie jest zaprojektowana z myślą o tym, że grasz bez interfejsu to jest to o kant dupy rozbić.

W Wiedźminie możesz wyłączyć mini mapę. Co z tego skoro npc nie dają ci żadnych wskazówek jak się gdzieś dostać.

W AC Odyssey widać, że Ubi się starało zaprojektować grę tak, że teoretycznie npc dają szczegółowe wskazówki jak dojść do celu misji i mapę można olać ale szczerze - komu by się chciało? Żeby chociaż te questy były ciekawe.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2020-03-02 11:26:28
02.03.2020 06:41
16
1
odpowiedz
zanonimizowany1232347
31
Generał

Brak obracania się postaci tj. postać musi podbiec żeby obrócić się przez co się blokuje często.

02.03.2020 07:07
Ppaweł
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Ppaweł
58
Senator

Brak możliwości pominięcia filmików, intro, outro.
Brak pauzy
Debilne teksty npc ów połączone z recyklingiem (strzała w kolanie ze skyrima)
Idiotycze zachowania jednostek (odwracanie się tyłem do wroga podczas wycofywania)
Brak opcji autozapisu i zapisu w każdym momencie.
Checkpointy tylko w wybranych miejscach

To tak po krótce

post wyedytowany przez Ppaweł 2020-03-02 07:19:07
02.03.2020 07:32
mirko81
17.1
mirko81
63
Slow Gaming

Mialem to napisac wlasnie. Brak przeskoczenia tych animacji wstepnych. Gdy gry dziele na 1-godzinne sesje, potrafi drażnić

02.03.2020 08:03
AIDIDPl
18
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Brak tułowia, nóg i cienia naszej postaci w grach fps. Ale się to zmienia na szczęście.

02.03.2020 08:12
Cobrasss
19
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Limit czasowy.

02.03.2020 09:44
20
odpowiedz
zanonimizowany1296099
34
Generał

Psychopatyczna policja we współczesnych sandboxach. Jak cię ścigają to dosłownie po trupach cywilów. Zawsze mi to klimat rozkładało na łopatki.

02.03.2020 10:26
Mr. JaQb
21
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Znaczniki na mapie i wszelkie mechaniki związane z mikropłatnościami

02.03.2020 10:35
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Backtracking, brak znaczników głównych misji na mapach, respawnujący się bez konca przeciwnicy, braki pauzy, zbyt rzadkie checkpointy, braki savów, crashe na pulpit (RdR 2, niegdyś Wiedźmin 3 i GTA 5), zbyt długie przechodzenia tych samych rzeczy, walki turowe, zapętlanie się gry (Black Mesa) powtarzalność lokacji. Itd

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-03-02 10:38:36
02.03.2020 11:27
22.1
5
zanonimizowany1191507
24
Legend

Backtracking, brak znaczników głównych misji na mapach, respawnujący się bez konca przeciwnicy, braki pauzy, zbyt rzadkie checkpointy

Ale cię bolą te Soulsy. Trzask dupy pękającej w poprzek słyszany jest aż w Anor Londo.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2020-03-02 11:28:32
02.03.2020 11:43
22.2
zanonimizowany146624
131
Legend

Mówiłem, wystarczy dodać poziom trudności, który da możliwość respawnu po zgonie w miejscu zhonu, ale z zachowaniem trudności. Wszyscy byliby zadowoleni. Sami sobie ograniczają ilość odbiorców.

02.03.2020 12:51
Głuchy_Gracz
😐
23
odpowiedz
Głuchy_Gracz
41
Centurion

Kolejny mój przykład był w grach single z sojusznikiem sterowanym przez komputer.

Kiedy jesteś z grupą sojuszników, a na was atakują przeciwnicy, to zamiast skupić się na innych, atakują tylko ciebie.

Oraz gdy twój sojusznik nie potrafi nawet pokonać jednego przeciwnika, tylko czeka, aż go pokonasz.

W skrócie: BEZUŻYTECZNI SOJUSZNICY W NIEKTÓRYCH GRACH.

02.03.2020 17:08
24
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

O wlasnie, jeszcze dodam martwienie się o sojusznika i sterowanie więcej niż jedną postacią

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-03-02 17:08:49
02.03.2020 17:36
HETRIX22
25
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS

Gdy trzeba czegoś nazbierać albo osiągnąć odpowiedni poziom by ruszyć fabułę dalej!

02.03.2020 18:31
26
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Upierdliwi bossowie a wciąż przeciętny producent uważa że niezależnie jaka by gra nie była i jak realna to trzeba bossów nawalic.

02.03.2020 19:05
27
odpowiedz
matirixos
210
BLAUGRANA

Lochy, jaskinie itp

Po prostu wkurzam się jak tam błądzę, nie mogę czegoś znaleźć albo szukam wyjścia.

02.03.2020 20:08
elathir
28
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Misje eskortowe i wszelkie inne gdy mamy ochraniać bandę samobójców pchających się na rzeź.

Mikropłatności w pełnopłatnych tytułach.

Marny pathfinding.

Traktowanie mnie jak idiotę przez grę (uwłaczające godności chwyty fabularne, debilne tutoriale nie do pominięcia itd.).

post wyedytowany przez elathir 2020-03-03 09:46:26
Forum: Wkurzające rzeczy w grach