Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC

27.01.2020 10:32
😉
1
29
mordulec
46
Pretorianin

Chcę konkurencji, ale nie takiej jak Epic, bo odbiera mi to wybór, na jakiej platformie chcę uaktywnić klucz... A zresztą powinno być jak na GoGu, kupujesz grę i dostajesz klucz do przypisania na platformie i pliki non drm, aby z nich instalować grę bez żadnych ceregieli. W zasadzie fizyczna kopia gry, lub kopia jej plików na własnym nośniku i zdatność odpalenia ich bez przypisywania do jakichkolwiek platform to gwarant wolności.

post wyedytowany przez Admina 2020-01-27 18:23:25
27.01.2020 10:59
5
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
fenfir
173
Generał

Usługi abonamentowe zostały tylko nieśmiało wspomniane w wiadomości a ja bym właśnie na nie stawiał za taki spadek bo kto kupi grę za pełną cenę jak można ją ograć za 4zł w game passie?

27.01.2020 10:39
SquerQ
2
11
odpowiedz
6 odpowiedzi
SquerQ
61
Pretorianin

"Powstaje jedynie pytanie, czy w międzyczasie część z nich nie straciła zainteresowania tymi pozycjami."

Postanowiłem poczekać na metro exdus, aż będzie na steam. W chwili obecnej to w sumie poczekam jeszcze trochę na jakąś dużą promocję tego tytułu.

27.01.2020 10:42
ddawdad
4
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
ddawdad
63
Przegryw

Wniosek jest prosty:
*** Epic.

post wyedytowany przez Admina 2020-01-27 15:35:28
27.01.2020 12:42
Persecuted
14
6
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

A ten raport jest w ogóle gdzieś dostępny? Wy linkujecie zagraniczny serwis, który powołuje się na twitt człowieka (Mat Piscatella), który jest rzekomym współautorem tego raportu... Ale gdzie sam dokument źródłowy?

post wyedytowany przez Persecuted 2020-01-27 12:44:24
27.01.2020 10:42
3
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1270450
20
Generał

mordulec

Kupujesz grę a potem.crackujesz i juz nozesz mieć zarowno instalator jak i grę na wiecznosc np trzymana na dysku

27.01.2020 11:01
7
3
odpowiedz
xarksaspl
17
Pretorianin

Problemem epica jest to ze zamiast konkurowac jakoscia czy cenami to stara sie wmusic konsolowa polityke exow na PC. Patrzac obiektywnie z powodu klienta nie ma zadnego powodu by wybrac epic nad takim steam czy GOG poza exami. Faktycznie developer zarabia wiecej (choc mysle ze wiekoszci klientow to i tak nie rusza), ale zamiast to byc jako "selling point" platformy i konkurowac cenami (bo skoro epic bierze 12% a steam 30% to gry moglyby byc tansze a developer i tak by zarabial wiecej) to wszystko jest przykryte inwazyjnymi exami.

Choc jak jest napisane wyzej, wydaje mi sie ze duzy wiekszy udzial w spadku wydatkow na gry jest rosnaca popularnosc wszelakich game passow.

post wyedytowany przez xarksaspl 2020-01-27 11:04:18
27.01.2020 12:22
Krypta76
12
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Krypta76
44
Konsul

Niema co się dziwić jak na premier otrzymujemy za pełną kwote alphe RDR2,F76,Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

27.01.2020 17:02
23
3
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
72
Generał

Wydaje się że analitycy częściowo mają rację. Samo wydawanie gier ekskluzywnych na jedną platformę na pewno nie zwiększy sprzedaży co pokazały ekskluziwy na PS4. Sprzedaż PS4 utrzymuje się od lat na podobnym poziomie niezależnie od tytułów ekskluzywnych. Rozdawnictwo w przypadku EGS miało "wynagrodzić" niezadowolonym klientom ze zmuszania ich do korzystania z Epic Launcher. Ale niestety po pierwsze to są bardzo często stare i słabe tytuły a po drugie często kupione już wcześniej na dużych wyprzedażach lub niestety dostępne wcześniej "za darmo". Ten kierunek spowodował również niechlubny trend że tytuły ekskluzywne zaczęły być łamane w pierwszej kolejności przez odpowiednie grupy z wiadomych przyczyn. Jak widać w większości same problemy z taką polityką.
CD Projekt przyjął najlepsze rozwiązanie - taka sama cena na wszystkie launchery bez ograniczeń. I to jest jak najbardziej fair tym bardziej że właśnie to pokazało ogromne przychody ze sprzedaży ich gier bo są dobre i dają wolny wybór. To z kolei doprowadziło do paradoksalnie odwrotnej sytuacji gdzie spora część kupiła kilka egzemplarzy na kilka platform tej samej gry.

post wyedytowany przez bolek2018 2020-01-27 17:07:31
27.01.2020 13:09
Cziczaki
16
2
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Rozdawanie gier za darmo szkodzi sprzedaży gier, no za geniusz na to wpadł, zaraz będzie artykuł o tym, że woda jest mokra. Przy darmowych grach z Epica, GOGa i Steama sam już wydaję ledwo 20% tego co kiedyś wydawałem. Teraz to już tylko dodaję gierki do listy życzeń i czekam na maila z informacją że gra jest za 10-20zł.

27.01.2020 14:55
19
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany668247
168
Legend

Polityka Epic Games dot. rynku pc to prawdziwy rak i to w każdym aspekcie. Nie dość, że ich sklep/platforma jest technicznie nieprawdopodobnie zacofana (nawet koszyka nie dodali jeszcze xD), płacą duże kwoty wydawcom (co też ich rozleniwiają jak na przykładzie Shenmue 3 i Rune 2) za roczną eksluzywność (tym samym zabijają zainteresowanie grą). No, ale "bynajmniej" gry dajo! xD

PS: Aha i zapomniałem o najważniejszym. Zamiast przyjmować krytykę jak każdy inny wydawca to obrażają potencjalnych klientów oraz zaklinają rzeczywistość po to by robić z siebie "mesjaszy pc gamingu".

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2020-01-27 14:57:35
27.01.2020 16:50
keeper_4chan
22
2
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Rozdawanie tanich gierek, które to wszyscy już mają raczej ma mały wpływ.

Za to premiery AAA, które się sprzedają gorzej od No man Sky to już lipa. Epic słodzi developerom i szkodzi graczom. :P

27.01.2020 18:55
TSG-PromaG-XRT
27
2
odpowiedz
TSG-PromaG-XRT
13
Chorąży

"Chciwy traci 2 razy"

Tak to już jest że chciwi w końcu dławią się własną chciwością.Epic nie ma tu nic do rzeczy a raczej obecne podejście do tworzenia tytułów w branży - przeładowanych sklepami,mikrotransakcjami i dziesiątkami bzdurnych DLC do zakupu osobno.
Popatrzcie sobie na DIRT Rally 2 i tą pokaźną listę DLC a znajdziecie odpowiedź dlaczego sprzedaż spada.Każdy zdrowo myślący człowiek(klient) odpuści przy takim podejściu.Próbują mamić promocjami na podstawkę a potem kupuj sobie każdy samochód i każdą trasę z osobna jako DLC...Czekam aż jeszcze wpadną na pomysł żeby bulić za każdy wjazd do pitstopu w grach wyścigowych (czytnik kart kredytowych w zestawie z grą) - ot choćby 0,50c lub 1$ za zmianę opon - im dłużej zwlekasz z przeciągnięciem karty kredytowej po czytniku tym bardziej oponenci cię odstawiają...Sam już w nic nie gram ale lubię odwiedzać ten serwis by się weselić i radować czytając o coraz to nowszych sposobach wyzysku...Kiedyś to przynajmniej próbowano człowieka d.....ać ukradkiem a teraz to już się nikt z tym nawet nie kryje.

post wyedytowany przez TSG-PromaG-XRT 2020-01-27 18:56:36
27.01.2020 11:00
JohnDoe666
6
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
JohnDoe666
55
Legend

Oczywiście że EGS wpłynął na to że PC-towcy wydali mniej pieniędzy.
Sporo gier rozdali za darmo więc nikt nie musiał już za nie płacić. Dodatkowo pojawienie się konkurencji na rynku wymusiło też agresywniejszą politykę cenową na Steamie.
Pytanie czy to faktycznie negatywne zjawisko?
Choć moim zdaniem pod względem zmniejszenia wydatków więcej niż Epic zrobiły abonamenty.

27.01.2020 11:01
Hanys_Mori
8
1
odpowiedz
Hanys_Mori
88
Pretorianin

Ciekawe wnioski "panów analityków".
Wydano mniej na PCtowe tytuły, ale juz informacja ile tytułów na PC "kupiono ", wróć przypisano do kont :) - już nie ma.
I zasadniczo nie wiadomo czy "branża" płacze bo mniej zarobiła, gdyż ludzie mniej tytułów kupili? Czy "branża" płacze bo mniej zarobiła, gdyż musiała być bardziej konkurencyjna i kombinować by przyciągnąć klienta..

27.01.2020 11:22
Troprzem
10
1
odpowiedz
9 odpowiedzi
Troprzem
58
Konsul

mordulec
Akurat gry na Epicu nie są zabezpieczone DRMem. Można uruchomić grę bezpośrednio z folderu gry, bez uruchamiania Epica.

27.01.2020 13:01
kAjtji
15
1
odpowiedz
kAjtji
104
H Enjoyer

No jak dają gry za darmo co tydzień, to co się dziwić? Powinni tu jeszcze wspomnieć o Gamepassie, który nie dość, że chodzi po 4zł, to był kilka razy rozdawany za darmo.

27.01.2020 18:57
Why So Serious?
😡
28
1
odpowiedz
Why So Serious?
74
Pretorianin

Niech solidarnie, platformy obniżą ceny gier, to sprzedadzą więcej kopii i wszyscy będą zadowoleni, wszyscy konsumenci.
A na poważnie, to łatwo wszystko zwalić na Epic, bo tak jest wygodnie i przemilczeć, że "nowości", to w dużej mierze, odgrzewane kotlety i tasiemce, z zablokowaną zawartością w cenie pełnej gry AAA, nafaszerowane mikrotransakcjami, a do tego, często na premierę zbugowane, z niedziałającymi serwerami i patchami warzącymi 1/3 samej gry. Tyle syfu przelało się ostatnimi czasy, przez branże gier, że niech się nie dziwią, że nie zarobili tyle ile chcieliby.

27.01.2020 13:32
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1255967
72
Generał

Te darmówki z epica to coraz bardziej stają się symboliczne, bo było kilka jaśniejszych punktów w zeszłym roku ale nigdy takie żeby zagrozić sprzedaży nowych gier.
Całkiem co innego to abonament microsoftu za 1 dolara / miesiąc, tam było nawet kilka gier od dnia premiery. Więc zamiast płacić 60$ ludzie wydawali tylko 1$ i stąd ten spadek.
W sumie to microsft bardziej zaszkodził epicowi niż dowolna ilość hejterów ale także obsydianowi i sobie też ;) w przypadku Outer World

post wyedytowany przez zanonimizowany1255967 2020-01-27 13:54:44
27.01.2020 16:35
Rumcykcyk
21
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Twórcy i tak są happy bo dostali hajs z góry, a kto już kupi to pewnie im wisi.

27.01.2020 18:58
29
odpowiedz
Raykkaiz
37
Centurion

Co to bzdety, gracze mniej wydają na gry ale więcej wydają w grach. Obwiniajcie gry usługi, a nie jakąś platformę, która ma wpływ na ułamek procentu całej społeczności graczy.

27.01.2020 22:10
32
odpowiedz
1 odpowiedź
Yosar
27
Pretorianin

A może po prostu gry AAA w 2019 roku były badziewne i nie było na co wydać tej kasy?
Większość redakcji miało problem z wyborem gry roku, nie dlatego, że rok był taki za**sty, ale dlatego, że tak marny. Nawet GOL wybrał indyka w postaci Disco Elysium, to miał sprzedać się kurczę jak Wiedźmin?
Czy spaprana wersja RDR2 na PC miała pociągnąć tą sprzedaż?
A teraz poproszę pensje analityków na moje konto.

28.01.2020 00:09
34
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany554977
88
Pretorianin

Mili Państwo.
_
Moim zdaniem, gorsza sprzedaż gier wynika TYLKO z jednego faktu, a mianowicie z tego, że rynek gier stał się ... RYNKIEM właśnie, czyli ... liczy się przede wszystkim dochód z zainwestowanych pieniędzy.
_
Tworzenie gier już dawno przestało mieć cokolwiek wspólnego z innowacyjnością, pomysłowością, indywidualnym podejściem, pasją twórców.
_
To po prostu .... PRZEMYSŁ tak samo jak produkcja dachówek, proszku do prania czy gwoździ.
DOKŁADNIE to samo dzieje się w branży filmowej.
_
Nie łudźmy się, .... NIE BĘDZIE LEPIEJ.
_
Może czasem, gdzieś, kiedyś .... pojawi się jakiś tytuł który będzie sensowny, ale z uwagi na powyższe, niestety nie będzie jak kiedyś, że praktycznie co rok pojawiały się tytuły które wyznaczały nowe trendy i pokonywały kolejne progi zarówno jeśli chodzi o pomysł jak i o grafikę.
_
Reasumując, moim zdaniem branża gier jest w głębokiej stagnacji i zamiast się rozwijać, cofa się w rozwoju.
Szkoda.

28.01.2020 08:06
35
odpowiedz
Gamre
13
Legionista

Jak dla mnie EGS byłby nawet do przeżycia. Gdyby nie jego technologiczne upośledzenie. Zamiast przyciągać ludzi funkcjami takimi jak zapisy w chmurze, osiągnięcia czy recenzje użytkowników, dają exy na siłę (które i tak niedługo potem wychodzą na steamie) i zachęcają do ich kupna rozdawając skórki do fortnite (czekam aż zrobią skórkę Sama z Death Stranding).
Nie uwierzę, jak ktoś napisze że epic nie ma hajsu na wprowadzenie tych opcji. Bo w końcu skąd hajs mieliby wziąć twórcy Fortnite.
Mówienie o jakiś fanboyach nie ma sensu. Steam jest wygodniejszy i dopóki EGS nic nie zrobi, żeby ich launcher miał część z podstawowych funkcji, to chyba ja razem z dużą częścią graczy dalej będziemy kupować na platformie Gabena.
Epic według mnie głównie zyskuje nowych użytkowników fortnitem i/lub grami za darmo i wygodnymi przecenami. I nie mówię że Epic daje na do ogrania za darmo same crapy. The wolf among us, Celeste, farming simulator 19, subnautica czy chociażby Rayman legends nie są crapami.
Główna wada EGS to według mnie nie rozdawnictwo, czy exy siłę, tylko zacofanie technologiczne. I jeżeli w tym segmencie goście z Epica czegoś nie zrobią, to steam dalej będzie obiektywnie lepszy

post wyedytowany przez Gamre 2020-01-28 08:08:17
28.01.2020 11:59
Herr Pietrus
36
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Epic? Czyli jednak ludzie nie chcą tam kupować?

Ja stawiam jednak na abonamenty, na forach jest masa wpisów w tobie "nie kupiłem tego i tego bo mam za 4 zł w gameoass". Twórcy sami ukręcili na siebie bat. Liczyli że zarobią więcej na abo niż puszczając z czasem gry na wyprzedaży.

Tym bardziej że abo wybierają ci którzy grali najszybciej i płacili najwięcej. Mnie abo nie interesuje poza użyciem jako wersja demo dla kilku gier bo gram powoli z przerwami i musiałbym mieć abo cały czas. Ale jak ktoś przechodzi grę w tydzień to po co miał kupić za 250 zł jak mógł za 4 zł.

28.01.2020 22:54
p4go
38
odpowiedz
p4go
153
Almost human

toss a coin to.....the developers.... nana na na....

29.01.2020 04:44
Oburzony35
39
odpowiedz
Oburzony35
0
Legionista

Epic, Steam, Origin... kazdy DRM to rak na PC. Ja staram sie kupowac na GOG bo reszta nie jest moja.

29.01.2020 06:23
CzarnaKreda
40
odpowiedz
3 odpowiedzi
CzarnaKreda
114
Generał

Większość gier jakich rozdaje epic to indyki które nie kosztują za dużo a dodatkowo twórcy pewnie za to dostają niezły hajs więc nie są stratni zapewne. Większym problemem są tanie abonamenty gdzie za bardzo małe pieniądze można ograć gry AAA.

29.01.2020 10:49
Davnoniessany
41
odpowiedz
Davnoniessany
46
Konsul

Kiedyś to były piękne czasy, teraz już nie ma czasów. Kupowało się gry w SKLEPIE, w postaci bardzo materialnej i czuło się że to "moje". Duże pudełka z Wizardry 8, czy Total Annihilation, do teraz są ozdobą mojej biblioteczki, wizualnie nie ustępując w niczym, stojącym obok książkom. Ale jednak co wygoda to wygoda, świat poszedł do przodu i nie ma sensu marudzić.

30.01.2020 07:43
Herr Pietrus
44
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Z tym UE4 bym uważał, Gears,.Fallen Order, Asseto Competizione... pozwoli coś się zmienia. Tym bardziej że Frostbite już się okazał bublem.

27.01.2020 15:44
20
odpowiedz
1 odpowiedź
T_D_i
145
Generał

znaleźli sobie kozła ofiarnego , a tego , że sam shit i crap'y wypuszczają to nie widzą ?!

27.01.2020 17:24
😁
24
odpowiedz
Cebulowy_ksionze
6
Chorąży

Nic dziwnego. W grudniu kupiłem Metro za 40 zł, wcześniej podobne sumy zapłaciłem za każdą z gier Quantic, Borderlands 3 chyba za 100 zł. Przecież to są grosze, na steamie by poszło za to kilka stówek więcej w promocjach, no i plus jeszcze te darmowe indyki, niektóre to super gry, a sam bym ich w życiu nie kupił. Epic robi graczom na prawdę dobrze, oby tak dalej. A do tego gry z abonamentu MS, gry sony z ps plus i tak wydając niewiele można ograć większość głośnych nowości.

W 2005 niejaki Lord Gaben również teoretycznie był odpowiedzialny za spadek wydatków na gry pc - pamiętam to bieda wydanie Half-Life 2 z na wpół przetłumaczonym papierkiem z kodem (zamiast pięknej, drukowanej instrukcji z poradnikiem do gry i jakimiś duperelami) w wyjątkowo paskudnym pudełku z kilkoma płytami, za które grubas liczył sobie 200 zł (wtedy duże gry kosztowały zazwyczaj około 89-129 zł, chociaż były wyjątki, ale takie ut2k4, GW czy WoW w takich cenach były przynajmniej ładnie wydane), wymagające stałego połączenia z netem i instalacji jakiejś aplikacji z interfejsem rodem z windowsa 95 (nazywało się to steam), co na neostradzie 512 czy jak to się nazywało, było moralnie wątpliwe...

27.01.2020 17:35
26
odpowiedz
GoHomeDuck
58
Senator

Przybyłem tu tylko po to, żeby czytać komentarze. Mogę się w taki sposób dowartościować przynajmniej :D

28.01.2020 12:19
37
odpowiedz
mevico
62
Generał

Konkurencja zazwyczaj dobrze robi rynkom, ale od każdej reguły są wyjątki. W zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych gracze wydali mniej na produkcje pecetowe, zarówno cyfrowe, jak i pudełkowe. Według analityków grupy NPD winę za to częściowo ponosi serwis Epic Games Store.
Autor chyba zapomniał, że jednym z elementów tego rynku są firmy produkujące gry, dzięki epicowi dużo zyskały, inaczej nie wydawałyby gier na epic, prawda? Tak więc i w tym przypadku konkurencja "zrobiła dobrze".
A że leniwi gracze, którym nie chce się instalować dodatkowego programu narzekają? No cóż, zawsze ktoś narzeka, ludzie oswoili się z ekskluzywnością na konsolach czy na filmowych platformach streamingowych, to oswoją się i z epiciem.

29.01.2020 22:34
42
odpowiedz
1 odpowiedź
sontagwoj
26
Chorąży

Blackthorn A mówi Ci coś Unreal Engine (którego autorem jest epic)? Masz pojęcie jak wiele gier powstało na tym silniku? A co ważniejsze - jak ogromna część deweloperów nauczyła się tworzyć gry dzięki Unreal Engine i temu, że do nauki i dla pasjonatów Epic udostępnił ten silnik praktycznie za darmo? Myślę, że absolutnie nie zdajesz sobie sprawy jak wiele zmienił Unreal Engine w grach, ale nie tylko, bo też w architekturze i kinematografii.

post wyedytowany przez sontagwoj 2020-01-29 22:39:52
29.01.2020 22:39
43
odpowiedz
1 odpowiedź
sontagwoj
26
Chorąży

Niebieskiej żaby kły Bezsensu jest to co napisałeś, bo silników gier jest wiele. Każdy może stworzyć. Redzi mają swój, Rockstar ma swój itd. Ale przeciętny człowiek nie może zacząć nauki od ich silników, bo nie są udostępnione za darmo. Za to gdy już się nauczą na Unreal Engine, bez problemu znajdą pracę w firmach pracujących na innych silnikach i bardzo szybko przestawią się na ich silniki.

post wyedytowany przez sontagwoj 2020-01-29 22:40:41
27.01.2020 11:16
Outremere
9
odpowiedz
Outremere
2
Centurion

Właściwie tutaj zadziałała synergia:

O nie! Nie mogę kupić wygodnie gry bo Timowi zachciało się mieć swój upośledzony ryneczek -> o kurczę ta gra jest w abonamencie za 4zł? -> zarabiają tylko właściciele abonamentów.

Przewiduje że ten trend będzie nie stały w tym roku. Po pierwsze wpływy Tima maleją, jak i zainteresowanie Fortnite'm. Po drugie wraz z premierą 9 generacji konsol, na pewno usługi abonamentowe zostaną mocniej rozreklamowane co pociągnie za sobą kolejne spadki.
A nie stały, bo mimo wszystko nowe premiery ludzie na pewno będą chcieli ograć np Cyberpunka, a także zapełnić sobie bibliotekę PS5 i Xboxa nowymi exami

27.01.2020 12:23
kęsik
😂
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

No a jak pisałem ze Epic działa na szkodę rynku PC to pisaliście że trolluję :D

27.01.2020 17:30
25
odpowiedz
3 odpowiedzi
sontagwoj
26
Chorąży

Epic zarobił, klienci zadowoleni. Czego się ludzie czepiają? Epic zrobił więcej dla branży gier niż 5 takich valve. Gdyby nie unreal engine od epica i do tego udostepniony dla zwyklych ludzi za darmo, to byśmy byli mocno z tyłu. Większość pasjonatów i zawodowców zaczynało tworzenie gier od unreal engine.

27.01.2020 19:59
p4go
30
odpowiedz
2 odpowiedzi
p4go
153
Almost human

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale uważam, że to jakieś bzdury.

1. fenfir jak słusznie zauważył, na rynku od jakiegoś czasu funkcjonuje i ciągle jest rozwijany system usługi abonamentowej (origin,uplay+,xbox pass etc.), której o dziwo steam nie posiada.
2. steam ma z reguły lipne promocje i co najważniejsze ciągle powtarzające się z tą samą zniżką. Skutkuje to tym, że gracze używają VPN do zakupów lub kupują w innych sklepach klucz aktywacyjny.
3. wpisałem listę exclusive epic games w google i "wypluło mi" jako przykład i jeżeli, to miało **** rynek sprzedaży na PC, to ja nie mam pytań:

Tom Clancy’s The Division 2 (also available from Uplay)
Metro: Exodus (will launch on Steam February 2020)
Ashen (will launch on Steam, but timing is unclear)
Hades (early access)
Satisfactory
Unreal Tournament
Rebel Galaxy Outlaw (timed exclusive)
Rollercoaster Tycoon Adventures
The Walking Dead: The Final Season
Hello Neighbor: Hide and Seek (will launch on Steam in 2020)

Borderlands 3 – September 13 (six-month exclusive, available on Steam in April 2020)
Control – 2019
The Outer Worlds – 2019 (also available on Windows Store, Steam one year after launch)
Detroit: Become Human – 2019
Heavy Rain – 2019
Beyond Two Souls – 2019
Super Meat Boy Forever – April 2019 (available on Steam in 2020)
The Sinking City – June 27
World War Z – April 16
The Cycle – entering beta this spring
Phoenix Point – June
Industries of Titan – TBD
Spellbreak – TBD
Solar Ash Kingdom – TBD
Kine – 2019
Dauntless – April
Afterparty – 2019
Journey to the Savage Planet – 2019
Operencia: The Stolen Sun – March 29 (will launch on Steam in 2020)
Maneater – 2019 (will launch on Steam in 2020)
Dangerous Driving – April 9
Close to the Sun – 2019

4. A Steam nie ma exclusivów?

5. "Epic also recently announced a $100 million grant program to assist game developers and media creators. The individual grants, which will range from $5,000 to $500,000, won’t require aspiring developers to give publishing rights to Epic." - nie chodzi o to aby wielbić Epic, ale czy to coś złego, że wspomagają deweloperów gier konkretnymi środkami?

Przypomniało mi się na szybko, że powinni również uwzględnić np. o allegro i Januszach oferujących dostep do konta offline za 2 zika.

post wyedytowany przez Admina 2020-01-27 22:05:26
27.01.2020 11:27
Sverrir
😂
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sverrir
18
Centurion

Wszystko zależy od mody i reklamy. Steam dobrze pojechał Epic, za zabranie przychodu, a młotki łykają wszystko jak pelikan. Epic wpływa pozytywnie na rozwój branży gier wspierając twórców. Mają agresywną politykę, co w pełni popieram. Steam już dostanie się nachapał.

27.01.2020 13:10
😂
17
odpowiedz
14 odpowiedzi
Ghost_
132
Konsul

Fanboye Steama to rak który nie potrafi ściągnąć i zainstalować DARMOWEJ aplikacji na TEJ SAMEJ platformie.
Gracze: "Exclusive'y na Epic Store to zło!"
Ci sami gracze: "Ale te exclusive'y na PS4 i Switcha są zajebiste!"
Hipokryzja poza skalą.

27.01.2020 20:09
A.l.e.X
😂
31
odpowiedz
9 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

ale bzdury :) większość ludzi zagranicą ma w d... czy kupuje na steam czy na epicu / tak na zupełnym marginesie z wszystkich ludzi z którymi rozmawiałem na ten temat problem z epickiem mieli tylko znajomi z Polaski i Rosjanie (ciekawe czemu)

27.01.2020 22:52
Nobody_important
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
Nobody_important
6
Pretorianin

No i dobrze.
Rynek pc w dzisiejszych czasach to gówno.

Wiadomość Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC