Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Pytanko do szpeniów od samochodów

29.10.2019 21:33
Bukary
1
Bukary
188
Legend

Pytanko do szpeniów od samochodów

Do wyboru dwa używane samochody: Auris hybryda (silnik 1.8) i Corolla benzyna (silnik 1.6). Ten sam rocznik (2014), podobne przebiegi (70 tysięcy), podobny stan i podobna cena. W obu automatyczna skrzynia biegów.

Co byście wybrali? Jakie plusy i minusy takiego wyboru?

29.10.2019 21:41
WolfDale
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
WolfDale
37
Pan Twardeusz

Kim jest tzw. szpeń?

29.10.2019 22:17
Bukary
29.10.2019 22:38
wyś
😜
2.2
3
wyś
58
Aloha!

W dobie dzisiejszych nowych technologii, zadawanie takiego pytania jest wysoce niestosowne ;)

Porada: Wystarczy dwuklik na słowie, a następnie przeciągnięcie i upuszczenie zaznaczenia w polu tekstowym wyszukiwarki.

31.10.2019 21:03
mohenjodaro
2.3
2
mohenjodaro
74
504 907 748

a jaką funkcją przeglądarki użytkownik ma wtedy podkreślać swój nonkonformizm?

29.10.2019 21:48
Orzołek
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
Orzołek
129
Haters gonna hate

Hybryda mniej spali, osiągi zbliżone. Warto sprawdzić stan baterii w hybrydzie (gdzieś czytałem, że można to sprawdzić w serwisie toyoty, ale musisz sam tą informację potwierdzić).
W przyszłości może być łatwiej sprzedać Aurisa ;)
Minusy to tzw. "wycie" przy przyspieszaniu, ponieważ hybryda ma skrzynię typu cvt. Jak głównie jeździsz po mieście to nie będzie to przeszkadzać, ale w trasie może być męczące. Nie wiem czy Corolla ma klasyczny automat czy też typu cvt - jeżeli klasyczny to do zalet CVT można dodać, że jest bezobsługowy. Tam praktycznie nie ma co się zepsuć.

29.10.2019 22:19
Bukary
3.1
Bukary
188
Legend

Corolla też ma CVT.

A więc więcej plusów ma hybryda... "Wycie" aż tak bardzo mi nie przeszkadza. Właściwie daje się we znaki tylko przy wyprzedzaniu (i na autostradzie). Trzeba się nauczyć odpowiednio "rozpędzać" auto w trybie ECO i dopiero "przeskakiwać" na POWER. Po 4 dniach jazdy automatem zaczynałem nabierać w tym wprawy. ;)

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-29 22:56:52
29.10.2019 22:39
wyś
3.2
wyś
58
Aloha!

Nie chcesz kupić Insignii? :P

29.10.2019 22:49
Bukary
😃
3.3
Bukary
188
Legend

A masz do sprzedania?

Zależy, który rocznik. :P Jeden podobno był królem lawet. ;)

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-29 22:51:13
29.10.2019 22:54
3.4
zanonimizowany1295029
0
Pretorianin

W tej cenie lepiej kupić styranego jaguara xf tyle samo problemów ale chociaż znaczek dobry

29.10.2019 22:56
Bukary
3.5
1
Bukary
188
Legend

tyle samo problemów

A jakie są problemy z 5-letnimi hybrydami Toyoty, które nie dobiły jeszcze do 180 tysięcy, czyli średniej granicy żywotności baterii?

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-29 22:57:12
29.10.2019 23:23
wyś
😜
3.6
wyś
58
Aloha!

Koniec 2009, hatchback 5-drzwiowy ;) 165k na karku.

Tak, wiem. Perełką nie jest :P

Edit:
Swoją panią raz wiozłem na lawecie, ale to z powodu zalanej drogi (powódź) i konieczności dostania się na miejsce docelowe :>

post wyedytowany przez wyś 2019-10-29 23:24:46
29.10.2019 22:57
Soulcatcher
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Soulcatcher
233
Cyberpunk 2077

odpowiedź jest bardzo prosta, musisz odpowiedzieć sobie czy wolisz hybrydę czy benzynowy.

29.10.2019 23:01
Bukary
4.1
Bukary
188
Legend

No właśnie dość trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ do tej pory jeździłem przez wiele lat wyłącznie dieslami i benzyniakami. Mam tylko kilkudniowe doświadczenie z hybrydą. "Wycie" było na początku dość irytujące, ale zaczynałem się po jakimś czasie przyzwyczajać.

Podobno hybrydy są bardziej niezawodne. To dla mnie ważniejsze niż "wycie", choć nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości (w końcu inne silniki Toyoty też się dobrze sprawują pod tym względem).

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-29 23:02:29
29.10.2019 23:29
wyś
4.2
wyś
58
Aloha!

@Bukary
W moim Oplu, przy pełnym załadunku trzeba ostro zredukować bieg, żeby dynamicznie wyprzedzić.
Dzięki temu, przywykłem do wycia ;)

Z racji wieku i stanu gospodarstwa domowego, wyprzedzanie "na wyciu" zdarza się sporadycznie.

post wyedytowany przez wyś 2019-10-29 23:29:54
29.10.2019 23:50
PanSmok
📄
5
odpowiedz
PanSmok
208
Senator
Wideo

Ja sie wypowiem tyle co wiem...
Dopytaj o przeszlosc skrzyni biegow. CVT MUSI miec regularnie wymieniany olej co 50-60 tys. Zrob jazde probna - jezeli wyczujesz jakies szarpanie, nierowne przyspieszanie - skrzynia moze byc do roboty. A to potrafi kosztowac. Osobiscie nigdy nie kupilbym auta z bezstopniowa skrzynia - ale kazdy lubi to co lubi. Nie sa to takie zle skrzynie pod warunkiem ze sie o nie DBA. Jezeli kupujesz auto z przebiegiem +- 70k i auto zachowuje sie ok, ale nie mialo nigdy wymienianego oleju w skrzyni - to na poczatek MUSISZ go wymienic - powinno dzialac ok. To nie kosztuje majatku.

Orzołek - no niestety ma sie co tam zepsuc... Bezobslugowosc tej skrzyni polega chyba tylko na wymianie na nowa - bo koszty naprawy potrafia byc... ciekawe.

W kwestii budowy i uzytkowania CVT - oddaje glos komus kto sie na tym ZNA:
https://www.youtube.com/watch?v=7VBCIXcldf4

post wyedytowany przez PanSmok 2019-10-29 23:57:57
30.10.2019 05:15
Sizalus
6
odpowiedz
Sizalus
183
Legend

Kluczowe pytanie to czy więcej poruszasz się w ruchu miejskim czy poza miastem.
Korzyści napędu hybrydowego w postaci niższego spalania maleją im większy procent przebiegu robisz w trasie, gdzie baterie stanowią jedynie zbędny balast.
Tak więc sporo jazdy start-stop - bierz hybrydę.
Dużo jazdy bez używania hamulca - bierz napęd tradycyjny.

30.10.2019 10:06
Drackula
7
odpowiedz
Drackula
199
Bloody Rider

Bukary, nawet sie nie zastanawiaj, bierz hybryde.
Nie dosc ze mniejsze spalanie to masz duzo mniejsze obciazenie silnika wiec zywotnosc dluzsza. w UK jezdzi cala masa priusow pierwszej generacji jako taksowki i nadal te auta dzialaja niezawodnie.

Wycie silnika ze skrzynia CVT to chyba przeszkadza tylko tym do elektrykami jezdza. Osobiscie jakos nie zauwazylem wiekszej roznicy pomiedzy CVT a innymi skrzyniami pod wzgledem glosnosci. Te kilka decybeli mi roznicy nie robi bo mam ciezka noge wiec w co nie wsiade to "wyje".
CVT nie szarpie, nie odczuwasz zmiany biegow.
Awaryjnoscia skrzyni w toyocie tez za bardzo bym sie nie martwil, to tak jakby w loterie wygrac.
Co do jazdy hybryda, "gowno prawda" ze w miescie jest wydajniejsza niz na trasie. W trasie podczas tzw "cruising", auto uzywa elektryki caly czas kiedy moze odciazajac silnik.Podczas jazdy w trasie mam spalanie okolo 10% lepsze niz w miescie.
Hybryda troszke inaczej sie jezdzi, trzeba ogarnac troche element ladowania w czasie jazdy, co absolutnie nie znaczy ze trzeba rezygnowacz z dynamicznego przyspieszania. Spod swiatel to akurat ruszam jak rakieta bo mam 100% mocy z elktryki dostepne.

Wczesniej jezdzilem dosc sporo przez dwa lata Yariska zony z CVT, teraz mam RAV4 hybryde.
Niestety nie moge zweryfikowac potrzebe wyiany oleju, bo yariske mi skasowali zanim osiagnela 70k a RAV4 jest nowka.

30.10.2019 12:42
Bukary
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bukary
188
Legend

CVT MUSI miec regularnie wymieniany olej co 50-60 tys.

W tych autach nie był wymieniany olej.
Telefon wykonany przed chwilką do Toyoty: "w tych skrzyniach biegów w ogóle nie wymienia się oleju; jest tam dożywotnio". Podobnie twierdzi nieautoryzowany serwis od automatów. I bądź tu, człowieku, mądry.

Kluczowe pytanie to czy więcej poruszasz się w ruchu miejskim czy poza miastem.

Więcej dni w mieście, ale więcej kilometrów poza miastem. ;)

Bukary, nawet sie nie zastanawiaj, bierz hybryde.

Ku temu się właśnie skłaniam. Tyle że wycie silnika w hybrydzie jest jednak (przynajmniej dla mnie) dość zauważalne. Pewnie to też kwestia "wyuczenia się" nieco innej kultury jazdy.

Ciekaw jestem jednak tej wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie mam pojęcia, gdzie to jeszcze zweryfikować.

30.10.2019 13:36
8.1
szatan
62
Generał

Nie musisz weryfikować. Olej w automacie wymienia się średnio co ok. 60000 km, koniec kropka.

30.10.2019 13:53
Bukary
8.2
Bukary
188
Legend

Rozumiem, ale potrzebuję jakiejś oficjalnej informacji na ten temat, żeby przed zakupem obecny właściciel dokonał tej wymiany w serwisie. Zadeklarował się, że to zrobi, jeśli takie są zalecenia Toyoty. A, jak widać, Toyota nie potwierdza.

30.10.2019 14:08
8.3
szatan
62
Generał

Producent samochodu może twierdzić, że oleju w skrzyni się na wymienia, ale producenci skrzyń biegów twierdza coś innego ;)
Koszt wymiany to kilka stow, więc nie ma co oszczędzać.

30.10.2019 17:55
PanSmok
8.4
PanSmok
208
Senator

BMW tez twierdzi ze w ich automatach olej jest "dozywotnio". Co ciekawe inne zdanie ma na ten temat producent skrzyn...
Producenci aut robia wszystko zebys po 150-200 tysiacach wymienil auto. Niestety.

30.10.2019 14:04
jasonxxx
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
jasonxxx
116
Szeryf

O czym Ty piszesz, mówimy o samochodzie z przebiegiem 70 tys, nie podchodź do tego jak pies do jeża tylko jak stan ogólny jest ok i auto jest serwisowane (mówimy o Toyocie czyt. był co 15-20 tys wymieniany olej) to kup i sobie wymień ten olej w skrzyni. Jak na dzisiejsze standardy CVT są bardzo trwałe, musiałbyś miec mega pecha, żeby coś było nie tak.
Producent w ogóle nie zaleca wymiany a serwisy niezalezne zalecają, bo chca zarobić.
Na zdrowy chłopski rozum nie ma czegoś takiego jak "dożywotnio" bo oleje sie starzeją jak wszystkie materiały, więc raz na 150 tys tak na oko warto zalać nowy i tyle.

Ja hybryd nie cierpię z samego faktu, że to hybrydy, w trasie potrafi to spalić 10 litrów a wyje do tego jak jakaś wiertarka dentystyczna, w mieście "dzięki tej technologii" spali 6,5 zamiast 7,5 litra przy normalnej jeździe, dupa nie oszczędność. Taki pseudo eko-shit.

Auris to technologicznie to samo co Corolla, przy dalszej odsprzedaży znaczenie będzie miało głównie wyposażenie.

post wyedytowany przez jasonxxx 2019-10-30 14:07:02
30.10.2019 14:10
Łyczek
9.1
Łyczek
187
The Chosen One

Stanson czy ja dobrze pamiętam, że Ty kiedyś pracowałeś w Toyocie? Kiedyś miałem zamiar kupić Auris II (do miasta), ale jak teraz czytam Twój post to mam niezły mętlik. Piszesz o spalaniu 6,5-7,5l w mieście, a niektórzy znajomi mówili mi, że spalanie jest zawsze nie więcej jak 5-5,2l ... W trasie przy 140 km/h jest podobno właśnie spalanie na poziomie 7,5l.

Czyli jednak bliżej Ci do Corolli benzyny niż Auris hybrydy :)

30.10.2019 14:31
Bukary
9.2
Bukary
188
Legend

Dzięki za informacje!

Po 4 dniach poruszania się hybrydą miałem podobne odczucia: to, co zaoszczędzi na takich miejskich i podmiejskich trasach (a tutaj różnicę widać), nadrobi na autostradzie, jeśli sunie się z prędkością powyżej 120 km/h. Samo "wycie" (czyli wrażenia akustyczne) nie jest aż tak denerwujące. Gorzej z drżeniem, które jest jednak odczuwalne przy mocnym dociśnięciu.

Podobno hybrydy od Toyoty są jednak wyjątkowo trwałe i nieawaryjne, a to dla mnie już teraz priorytet.

30.10.2019 14:12
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
szatan
62
Generał

Przy jeździe szeryfa oszczędności nie będzie, ale po mieście da się zejść hybrydą poniżej 5 litrów, a jak się ktoś postara to poniżej 4 ;)

post wyedytowany przez szatan 2019-10-30 14:14:25
30.10.2019 14:20
jasonxxx
😁
10.1
1
jasonxxx
116
Szeryf

Taaa, i jedzie potem taki tojociarz w kapeluszu lewym pasem, rozpędza się pół godziny do 50km/h, żeby czasem silnika spalinowego nie uruchomić i na koniec miesiąca radość że 5,5 LYTRA W MIEŚCIE SPALIŁ! :P Zajebista frajda z posiadania auta :D

30.10.2019 14:38
10.2
szatan
62
Generał

Na takich się trabi i ich objeżdża ;)

30.10.2019 14:12
😂
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

CVT to coś obrzydliwego. Jeździłem kiedyś przez kilka dni hybrydowym Fordem Fusion z tym badziewiem. Po wciśnięciu gazu robiło się głośniej, ale nie szybciej. Groza.

30.10.2019 14:15
11.1
szatan
62
Generał

Przejedź się nowa corolla hybrydowa, najlepiej ta dwulitrowa ;)

30.10.2019 14:32
Bukary
11.2
Bukary
188
Legend

Hybrydowy Auris przyśpieszał dosyć szybko (i głośno). Nie miałem w ogóle wrażenia, że jest słaby itp.

30.10.2019 14:48
11.3
szatan
62
Generał

Obecnie mam ochotę na nowa hybrydowa corolle, jest tylko jeden problem, cena ;)

31.10.2019 18:01
11.4
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

Przejedź się nowa corolla hybrydowa, najlepiej ta dwulitrowa ;)

Będzie lepiej niż czterolitrowym V8 o mocy 450 KM?

30.10.2019 14:50
Drackula
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
199
Bloody Rider

Gladius nie wiem czym jezdziles ale cvt w nowych hybrydach toyoty dzialaja bardzo ladnie. Wiem ze nie jest to subaru ale o ile nie kupijesz jakiegos 1l silnika to sa bardzo dynamiczne. Osobiscie preferuje automaty merca ale w toyocie nie jest zle.

Stanson - zapewniam cie ze nie jezdze jak kapelusznik a moja rav4 pokazuje mi 5.6/100 spalania. Pewnie byloby jeszcze lepiej jakby 30-40 wiecej kucy miala pod maska.

Jako ciekawostka: patrzac na testy rav4 w USA gdzie maja dostepna wersje bez hybrydy, spalanie jest 8.2 dla benzyny i 6 dla hybrydy

post wyedytowany przez Drackula 2019-10-30 15:18:53
31.10.2019 18:02
12.1
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

Napisałem, czym - jakimś Fordem Fusion. Ale przejechałem się też kiedyś Foresterem z CVT i też szału nie ma.

31.10.2019 21:58
Drackula
12.2
Drackula
199
Bloody Rider

Gladius, ale tutaj to nie wina skrzyn ze ci ten ford stal w miejscu. Jakby tak bylo to nie pakowaliby takiej skrzyni do nowej toyoty supra. CVT jest super razwiazaniem dla hybryd bo latwo zschynchronizowac z motorem elektrycznym.
Jezdzilem toyota CVT bez i z hybryda i w hybrydzie jest tak ladna synchronizacja ze nie odczuwa sie zadnego szarpania przy zmianie biegu czy zalczeniu elekryki.

30.10.2019 16:38
wyś
😂
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
wyś
58
Aloha!

Swoją drogą, Bukary, dobra prowokacja ;)

30.10.2019 16:47
Bukary
😂
13.1
Bukary
188
Legend

Wkrótce mogę stracić status dieslowego kopciarza z ciężką nogą i dołączyć do grona kapeluszników-tojociarzy, co rozpędzają się pół godziny do prędkości 50 km/h. To sprawa życia i śmierci, a ty mnie o jakieś prowokacje oskarżasz!

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-30 16:47:52
30.10.2019 17:17
wyś
😂
13.2
wyś
58
Aloha!

Nie o tym piszę.

Od kiedy to nauczyciela stać na samochód? Oh wait... czyli te 6000 zł to jednak prawda była :)

post wyedytowany przez wyś 2019-10-30 17:17:49
30.10.2019 17:35
Bukary
😂
13.3
Bukary
188
Legend

Aaaa... w tym sensie! Nie dość, że stać, to jeszcze się planuje jakąś hybrydą* wozić! Wyciąga 6 koła lekką ręką! Rozpusta! Pewnie w tajemnicy przed urzędem skarbowym jeszcze korepetycje daje w cenie 150 zł/h, zamiast po godzinach uczyć za darmo dzieci z biednych rodzin. :P

*starą, a do tego eko-lewacką

post wyedytowany przez Bukary 2019-10-30 17:40:53
30.10.2019 17:41
twostupiddogs
😂
13.4
twostupiddogs
206
Legend

Bukary

Ufff. A już myślałem, że w zamian za przepuszczenie latorośli właściciela komisu na maturze dostałeś brykę do wyboru.

19.11.2019 01:24
Herr Pietrus
😁
13.5
Herr Pietrus
190
Ubecka Wdowa

Korki na lewo dają wszyscy dobrzy nauczyciele, więc po co ta udawana nieszczera ironia :D

30.10.2019 19:28
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Interior666
126
Generał

Nic ci nie doradzimy a jedynie mętlik w głowie wprowadzimy. Są dwie grupy ludzi, ci co chwala hybrydy i ci co szkaluja. Sam musisz wybrac.

31.10.2019 22:00
Drackula
14.1
Drackula
199
Bloody Rider

Są dwie grupy ludzi, ci co chwala hybrydy i ci co szkaluja

dupa tam. Sa dwa typy to prawda, ale dziela sie na tych co maja pojecie o napedzie hybrydowym i na tych co pojecia nie maja tylka klepia brednie co im wujek staszek naopowiadal ;)

01.11.2019 10:38
14.2
Interior666
126
Generał

Osobiście znam osoby które mają hybryde, są tacy co uwielbiają i tacy co marudzą.

30.10.2019 19:45
kali93
15
odpowiedz
kali93
149
Isildur

Bukary--> Hybryda.

31.10.2019 18:05
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany714315
111
Legend

Auris to raczej słabizna imo, Corolla duzo lepsza

31.10.2019 18:20
Bukary
16.1
Bukary
188
Legend

W jakim sensie słabizna?

31.10.2019 22:02
Drackula
16.2
Drackula
199
Bloody Rider

bo on ma corolle a nie aurisa :)

BTW. Bukary moze pojdz na calos i kup sobie pelnego elektryka? W tym tygodniu pojezdzilem nowym Jaguarem iPeace, mnhmnmhjn, gdybyn tylko mial 60k dla wydania na zbytki.

01.11.2019 11:25
Bukary
😉
16.3
Bukary
188
Legend

Bukary moze pojdz na calos i kup sobie pelnego elektryka?

No jasne... A na ładowanie to bym chyba musiał z Zakopanego do ciebie jeździć. ;)

01.11.2019 17:02
16.4
zanonimizowany714315
111
Legend

Po prostu Corolla jest w tej lepszej klasie ;) jezdziłem yarisem i corolla i yaris niestety jest do bani przy tej drugiej, w srodku duzo gorsze wykonczenie i duzo gorzej się Jarkiem jezdziło
Miedzy Aurisem a Corolla az takiej roznicy pewnie nie ma, ale na pewno jest :D wnętrze w Aursiach wyglada mega biednie

01.11.2019 17:36
Bukary
16.5
1
Bukary
188
Legend
Image

wnętrze w Aursiach wyglada mega biednie

Przecież Corolla i Auris 2014 mają niemal identyczne wnętrze. Auris nawet nieco ładniejszy ze względu na okrągłe wloty powietrza.

31.10.2019 22:02
17
odpowiedz
zanonimizowany146624
130
Legend

Z hybrydy Aurisa z rocznika 2016 bylem zadowolony. Miałem ja przez ponad miesiąc z PZU

01.11.2019 11:26
Bukary
18
odpowiedz
Bukary
188
Legend

I jeszcze pytanko do posiadaczy hybrydy z automatem... Jak się to auto sprawuje w zimie w trudnych warunkach drogowych? Pytam, bo w końcu mieszkam w górach...

01.11.2019 12:24
19
odpowiedz
1 odpowiedź
demon92
155
Senator

Bukary taka ciekawostka dot. oleju w automatach w BMW, nie wiem czy w nowszych też tak jest, ale na pewno w starszych. Kupujesz auto w europie, zaglądasz do kompa, nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni, kupujesz to samo auto sprowadzone z USA i masz info w kompie, że wymiana co 60k km. Producenci kłamią klientom prosto w oczy, tylko w USA jest prościej dobrać im się do zada. Jak kupujesz auto i gość nie wymieniał oleju po 60k to pierwsze co robisz to umawiasz się na wymianę, skrzynia w 2 dni się nie zepsuje, ale szkoda skracać żywotność. Wiem, że przykład BMW, ale olej pasuje wymieniać w każdym automacie.

post wyedytowany przez demon92 2019-11-01 12:26:25
01.11.2019 16:13
PanSmok
19.1
PanSmok
208
Senator

Ostatnio nawet w dyfrze wymienilem... tylko dlatego ze mialem zrzucone tylne zawieszenie. I wiesz co? Za duzo go tam nie bylo...
Poza tym - wymieniajac olej w skrzyni mamy podglad czy odlozyly sie na magnesach jakies opilki metalu - czy nie. Lepiej jechac do mechanika z objawami potencjalnych klopotow - niz wiezc auto na lawecie bo skrzynia sie zmielila. Taniej wychodzi.

P.s. ciekawostka techniczna - macie swiadomosc ze automatow sie nie holuje? A przynajmniej nie moze obracac sie na sucho os napedowa. Smarowanie skrzyni automatycznej dziala tylko przy wlaczonym silniku.Takze w przypadku problemow - glownie wchodzi w gre laweta.

post wyedytowany przez PanSmok 2019-11-01 16:20:15
18.11.2019 23:28
Bukary
20
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
188
Legend

Maleńka aktualizacja...

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w skrzyni eCVT (nie "zwykłe" CVT) jednak nie ma potrzeby wymiany oleju po 60-90 tysiącach. W ASO twierdzą, że się nie wymienia. A mechanik (nie z ASO) uważa, że w takiej skrzyni "lepiej tego nie ruszać". Poszperam jeszcze, choć z filmików, które tutaj polecaliście (prof. Chris) wynika, że w eCVT olej ma niewiele do roboty. Nie ma tam np. żadnego łańcucha.

I jeszcze jedno: kopara mi całkiem opadła, kiedy tydzień temu wróciłem z domu do pracy i sprawdziłem spalanie w hybrydzie na tej trasie (zakorkowane Zakopane plus 7 km na zakopiance): 3.1/100. Uwierzyć nie mogłem. Dziś wracałem wieczorem z pracy dość "jednostajnie" (w miarę pusta droga), bez gwałtownego przyspieszania, więc silnik elektryczny wziął na siebie większość roboty (tym bardziej że baterie się w górach łatwo ładują - dużo zjeżdżania w dół), więc sprawdziłem, czy będzie podobnie. Wyświetlacz pokazał: 2.2/100.

Niezłe jaja. Na dłuższej 200-kilometrowej trasie (z 50-60 km autostrady i okazjonalnym użyciem trybu POWER skrzyni biegów, np. przy ostrym wyprzedzaniu pod górę) spalanie wyszło 5.5/100.

post wyedytowany przez Bukary 2019-11-18 23:47:31
19.11.2019 00:20
Orzołek
20.1
1
Orzołek
129
Haters gonna hate

Nie oglądałem co prawda tego filmiku prof. Chrisa, ale jeżeli się nie mylę, to mówi on tam o zwykłej skrzyni CVT, a nie o eCVT (to są inne konstrukcje). Np. słynny z awaryjności multitronic to była typowa skrzynia CVT, natomiast w Toyocie jest właśnie eCVT. To nie jest to samo :P Jeszcze nie słyszałem, aby ktokolwiek narzekał na eCVT.

Generalnie gratuluję wyboru i szerokości życzę ;)

post wyedytowany przez Orzołek 2019-11-19 00:20:39
19.11.2019 01:08
20.2
1
Stoigniew
42
Pretorianin
Wideo

prof. Chris mówił o zwykłej CVT. eCVT to skrzynia o totalnie innej konstrukcji - nie ma łańcucha - za to ma dwie przekładnie planetarne rozdzielające moc z dwóch maszyn elektrycznych i silnika spalinowego w różnych kombinacjach. W zasadzie to powinno się o nią dbać jak o zwykłą manualną - czyli wymiana oleju tez powinna być. Ja wiem, że producenci gadają: wymieniać nie trzeba, ble, ble, bla, bla... a mechaniorzy żeby nie ruszać - nie ruszać bo się boją. Na zdrowy rozum - olej w tej skrzyni pracuje w naprawdę komfortowych warunkach ale jak to olej, musi się starzeć tracąc parametry, głównie współczynnik lepkości . Wymieniać bym wymieniał ale spodziewać się raczej należy interwałów 120-150 tys.
Tak czy inaczej zadowolenia z autka życzę.

Do obejrzenia w ramach rozrywki: https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM

post wyedytowany przez Stoigniew 2019-11-19 01:11:42
19.11.2019 01:16
Herr Pietrus
😜
21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
190
Ubecka Wdowa

Myśl jak kobieta, to wiele ułatwia...
Corolla - bo ładniejsza!

Chociaż niestety jak czytam tych, co się znają, to zalety hybrydy wydają się oczywiste.
Ech, ta lewacka moda, jakieś elektryki hybrydowe... :D

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-11-19 01:29:14
19.11.2019 06:00
Bukary
😜
21.1
Bukary
188
Legend

Decyzja już zapadła. Drugi tydzień popylam hybrydą.

19.11.2019 10:22
21.2
szatan
62
Generał

Elegancko. W najbliższy weekend są drzwi otwarte toyoty, będę próbował wysepic coś do pojezdzenia na weekend ;)

19.11.2019 10:48
Drackula
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
199
Bloody Rider

Bukary - fajnie ze jestes zadowolony, ale mysle ze komputer ci spalanie przeklamuje. Auris ma srednie spalanie w granicach 5.0-5.5L/100km. Mysle ze 2.2 jest nieosiagalne w normalnej jezdzie.

Nastepny przystanek: pelen elektryk :). Nie ch tylko zniosa ten "podatek" od elektrykow to bedzie niezla alternatywa.

19.11.2019 10:58
Bukary
😜
22.1
Bukary
188
Legend

Może przekłamuje w jakimś stopniu. Sprawdzałem dane. W Aurisach podobno "przekłamanie" wynosi w granicach pół litra.

Mnie też trudno uwierzyć w 2 litry, ale muszę przyznać, że kiedy bateria jest mocno naładowania (a w górach jest), to ciągle mi się wyświetla zielone EV i jade bez spalinowego. Jak ostro wyprzedzam i bardzo się spieszę, zmieniając często kolor wskaźnika na czerwony, mam i 7 litrów średniego spalania.

Tak czy owak, przyjemność płynąca z jazdy jest ogromna. Zamiast się nudzić, ciągle się bawisz w utrzymanie jazdy elektrycznej przy zachowaniu szybkości i dynamiki. I z czasem idzie to coraz lepiej. To jak z jazdą koniem w RDR2. ;)

Przyjemność i relaks - nie wiem, jak lepiej określić wrażenia płynące z jazdy tym samochodem. Ma się ochotę do niego wsiadać i właśnie dobrze bawić. Więcej frajdy z takiej hybrydy niż z wyscigów na slynnej "patelni" na zakopiance. ;) Ale to pewnie kwestia charakteru.

Na razie martwi mnie tylko malutki aumulatorek rozruchowy. Zobaczymy, jak się sprawdzi w tatrzańskiej zimie. Może powinienem już się za powerbankiem rozglądać... ;)

post wyedytowany przez Bukary 2019-11-19 11:12:20
19.11.2019 11:35
Drackula
22.2
Drackula
199
Bloody Rider

Najlepiej sobie przelicz kilometry na bazie tego ile zatankowales.
Producenci znani sa z tego ze zanizaja spalanie, ale nawet tutaj Toyota nie odwazyla sie zejsc ponizej 4.9L/100km ;)

W RAVie computer pokazuje mi usrednione 5.7 na dystansie ~1200km, co jest prawie odentyczne z tym co wyliczylem z dystrybutora.
W Megance natomiast, pokazuje mi 4.5 a wyliczonego mam prawie 6.5.

07.01.2020 12:57
wyś
23
odpowiedz
1 odpowiedź
wyś
58
Aloha!

Bukary
Jak tam spalanie po 2 miesiącach użytkowania?

07.01.2020 15:08
Bukary
23.1
Bukary
188
Legend

Zgodne z tym, co pisałem.

Robię bardzo zróżnicowane trasy: niemal codziennie zakorkowane miasto (Zakopane) oraz jego okolice (wieś, gdzie mieszkam) plus jakieś 300-400 km autostradą i ok. 400 km trasami typu zakopianka co miesiąc. Średnie spalanie wynosi ok. 5.2/100 km. Gdybym pominął autostrady, wynik byłby znacznie lepszy, ponieważ na trasie praca-dom spalanie wynosi nierzadko ok. 2-4 l (wedle wskaźnika w aucie). No i dochodzi jeszcze tatrzańska zima. Podobno w zimowych warunkach ten Auris spala nawet do litra więcej, więc spodziewam się, że w lecie będzie nieco lepiej (Toyota podaje, że w cyklu mieszanym spalanie wynosi 4/100 km).

Ważne: nie jeżdżę prawie w ogóle w trybie ECO. Gdybym jeździł, spalanie jeszcze by pewnie spadło. I wciąż walczę z ciężką nogą, która odziedziczyłem po dieslu, co też ma wpływ na zużycie paliwa.

Zerknij też tutaj:

https://magazynmotomi.pl/2018/05/16/hybrydowa-toyota-auris-spalanie-3-l-100-km/

https://gniewomir.in/toyota-auris-hybryda-obawy-spalanie/

To świetne auto do ogólnych zastosowań (zróżnicowana trasa) i do jazdy miejskiej. Jeśli ktoś robi głównie trasy autostradą, pewnie powinien wziąć coś innego niż hybryda.

Forum: Pytanko do szpeniów od samochodów