Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Pytanko do szpeniów od samochodów

18.11.2019 23:28
Bukary
20
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
223
Legend

Maleńka aktualizacja...

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w skrzyni eCVT (nie "zwykłe" CVT) jednak nie ma potrzeby wymiany oleju po 60-90 tysiącach. W ASO twierdzą, że się nie wymienia. A mechanik (nie z ASO) uważa, że w takiej skrzyni "lepiej tego nie ruszać". Poszperam jeszcze, choć z filmików, które tutaj polecaliście (prof. Chris) wynika, że w eCVT olej ma niewiele do roboty. Nie ma tam np. żadnego łańcucha.

I jeszcze jedno: kopara mi całkiem opadła, kiedy tydzień temu wróciłem z domu do pracy i sprawdziłem spalanie w hybrydzie na tej trasie (zakorkowane Zakopane plus 7 km na zakopiance): 3.1/100. Uwierzyć nie mogłem. Dziś wracałem wieczorem z pracy dość "jednostajnie" (w miarę pusta droga), bez gwałtownego przyspieszania, więc silnik elektryczny wziął na siebie większość roboty (tym bardziej że baterie się w górach łatwo ładują - dużo zjeżdżania w dół), więc sprawdziłem, czy będzie podobnie. Wyświetlacz pokazał: 2.2/100.

Niezłe jaja. Na dłuższej 200-kilometrowej trasie (z 50-60 km autostrady i okazjonalnym użyciem trybu POWER skrzyni biegów, np. przy ostrym wyprzedzaniu pod górę) spalanie wyszło 5.5/100.

post wyedytowany przez Bukary 2019-11-18 23:47:31
29.10.2019 21:33
Bukary
1
Bukary
223
Legend

Do wyboru dwa używane samochody: Auris hybryda (silnik 1.8) i Corolla benzyna (silnik 1.6). Ten sam rocznik (2014), podobne przebiegi (70 tysięcy), podobny stan i podobna cena. W obu automatyczna skrzynia biegów.

Co byście wybrali? Jakie plusy i minusy takiego wyboru?

29.10.2019 21:48
Orzołek
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
Orzołek
152
Haters gonna hate

Hybryda mniej spali, osiągi zbliżone. Warto sprawdzić stan baterii w hybrydzie (gdzieś czytałem, że można to sprawdzić w serwisie toyoty, ale musisz sam tą informację potwierdzić).
W przyszłości może być łatwiej sprzedać Aurisa ;)
Minusy to tzw. "wycie" przy przyspieszaniu, ponieważ hybryda ma skrzynię typu cvt. Jak głównie jeździsz po mieście to nie będzie to przeszkadzać, ale w trasie może być męczące. Nie wiem czy Corolla ma klasyczny automat czy też typu cvt - jeżeli klasyczny to do zalet CVT można dodać, że jest bezobsługowy. Tam praktycznie nie ma co się zepsuć.

29.10.2019 22:57
Soulcatcher
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Soulcatcher
269
Dragons Dogma 2

Premium VIP

odpowiedź jest bardzo prosta, musisz odpowiedzieć sobie czy wolisz hybrydę czy benzynowy.

29.10.2019 23:50
PanSmok
📄
5
odpowiedz
PanSmok
248
Legend
Wideo

Ja sie wypowiem tyle co wiem...
Dopytaj o przeszlosc skrzyni biegow. CVT MUSI miec regularnie wymieniany olej co 50-60 tys. Zrob jazde probna - jezeli wyczujesz jakies szarpanie, nierowne przyspieszanie - skrzynia moze byc do roboty. A to potrafi kosztowac. Osobiscie nigdy nie kupilbym auta z bezstopniowa skrzynia - ale kazdy lubi to co lubi. Nie sa to takie zle skrzynie pod warunkiem ze sie o nie DBA. Jezeli kupujesz auto z przebiegiem +- 70k i auto zachowuje sie ok, ale nie mialo nigdy wymienianego oleju w skrzyni - to na poczatek MUSISZ go wymienic - powinno dzialac ok. To nie kosztuje majatku.

Orzołek - no niestety ma sie co tam zepsuc... Bezobslugowosc tej skrzyni polega chyba tylko na wymianie na nowa - bo koszty naprawy potrafia byc... ciekawe.

W kwestii budowy i uzytkowania CVT - oddaje glos komus kto sie na tym ZNA:
https://www.youtube.com/watch?v=7VBCIXcldf4

post wyedytowany przez PanSmok 2019-10-29 23:57:57
30.10.2019 05:15
Sizalus
6
odpowiedz
Sizalus
206
Legend

Kluczowe pytanie to czy więcej poruszasz się w ruchu miejskim czy poza miastem.
Korzyści napędu hybrydowego w postaci niższego spalania maleją im większy procent przebiegu robisz w trasie, gdzie baterie stanowią jedynie zbędny balast.
Tak więc sporo jazdy start-stop - bierz hybrydę.
Dużo jazdy bez używania hamulca - bierz napęd tradycyjny.

30.10.2019 10:06
Drackula
7
odpowiedz
Drackula
232
Bloody Rider

Bukary, nawet sie nie zastanawiaj, bierz hybryde.
Nie dosc ze mniejsze spalanie to masz duzo mniejsze obciazenie silnika wiec zywotnosc dluzsza. w UK jezdzi cala masa priusow pierwszej generacji jako taksowki i nadal te auta dzialaja niezawodnie.

Wycie silnika ze skrzynia CVT to chyba przeszkadza tylko tym do elektrykami jezdza. Osobiscie jakos nie zauwazylem wiekszej roznicy pomiedzy CVT a innymi skrzyniami pod wzgledem glosnosci. Te kilka decybeli mi roznicy nie robi bo mam ciezka noge wiec w co nie wsiade to "wyje".
CVT nie szarpie, nie odczuwasz zmiany biegow.
Awaryjnoscia skrzyni w toyocie tez za bardzo bym sie nie martwil, to tak jakby w loterie wygrac.
Co do jazdy hybryda, "gowno prawda" ze w miescie jest wydajniejsza niz na trasie. W trasie podczas tzw "cruising", auto uzywa elektryki caly czas kiedy moze odciazajac silnik.Podczas jazdy w trasie mam spalanie okolo 10% lepsze niz w miescie.
Hybryda troszke inaczej sie jezdzi, trzeba ogarnac troche element ladowania w czasie jazdy, co absolutnie nie znaczy ze trzeba rezygnowacz z dynamicznego przyspieszania. Spod swiatel to akurat ruszam jak rakieta bo mam 100% mocy z elktryki dostepne.

Wczesniej jezdzilem dosc sporo przez dwa lata Yariska zony z CVT, teraz mam RAV4 hybryde.
Niestety nie moge zweryfikowac potrzebe wyiany oleju, bo yariske mi skasowali zanim osiagnela 70k a RAV4 jest nowka.

30.10.2019 12:42
Bukary
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bukary
223
Legend

CVT MUSI miec regularnie wymieniany olej co 50-60 tys.

W tych autach nie był wymieniany olej.
Telefon wykonany przed chwilką do Toyoty: "w tych skrzyniach biegów w ogóle nie wymienia się oleju; jest tam dożywotnio". Podobnie twierdzi nieautoryzowany serwis od automatów. I bądź tu, człowieku, mądry.

Kluczowe pytanie to czy więcej poruszasz się w ruchu miejskim czy poza miastem.

Więcej dni w mieście, ale więcej kilometrów poza miastem. ;)

Bukary, nawet sie nie zastanawiaj, bierz hybryde.

Ku temu się właśnie skłaniam. Tyle że wycie silnika w hybrydzie jest jednak (przynajmniej dla mnie) dość zauważalne. Pewnie to też kwestia "wyuczenia się" nieco innej kultury jazdy.

Ciekaw jestem jednak tej wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie mam pojęcia, gdzie to jeszcze zweryfikować.

30.10.2019 14:04
jasonxxx
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
jasonxxx
149
Szeryf

O czym Ty piszesz, mówimy o samochodzie z przebiegiem 70 tys, nie podchodź do tego jak pies do jeża tylko jak stan ogólny jest ok i auto jest serwisowane (mówimy o Toyocie czyt. był co 15-20 tys wymieniany olej) to kup i sobie wymień ten olej w skrzyni. Jak na dzisiejsze standardy CVT są bardzo trwałe, musiałbyś miec mega pecha, żeby coś było nie tak.
Producent w ogóle nie zaleca wymiany a serwisy niezalezne zalecają, bo chca zarobić.
Na zdrowy chłopski rozum nie ma czegoś takiego jak "dożywotnio" bo oleje sie starzeją jak wszystkie materiały, więc raz na 150 tys tak na oko warto zalać nowy i tyle.

Ja hybryd nie cierpię z samego faktu, że to hybrydy, w trasie potrafi to spalić 10 litrów a wyje do tego jak jakaś wiertarka dentystyczna, w mieście "dzięki tej technologii" spali 6,5 zamiast 7,5 litra przy normalnej jeździe, dupa nie oszczędność. Taki pseudo eko-shit.

Auris to technologicznie to samo co Corolla, przy dalszej odsprzedaży znaczenie będzie miało głównie wyposażenie.

post wyedytowany przez jasonxxx 2019-10-30 14:07:02
30.10.2019 14:12
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
szatan
65
Generał

Przy jeździe szeryfa oszczędności nie będzie, ale po mieście da się zejść hybrydą poniżej 5 litrów, a jak się ktoś postara to poniżej 4 ;)

post wyedytowany przez szatan 2019-10-30 14:14:25
30.10.2019 14:12
😂
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

CVT to coś obrzydliwego. Jeździłem kiedyś przez kilka dni hybrydowym Fordem Fusion z tym badziewiem. Po wciśnięciu gazu robiło się głośniej, ale nie szybciej. Groza.

30.10.2019 14:50
Drackula
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
232
Bloody Rider

Gladius nie wiem czym jezdziles ale cvt w nowych hybrydach toyoty dzialaja bardzo ladnie. Wiem ze nie jest to subaru ale o ile nie kupijesz jakiegos 1l silnika to sa bardzo dynamiczne. Osobiscie preferuje automaty merca ale w toyocie nie jest zle.

Stanson - zapewniam cie ze nie jezdze jak kapelusznik a moja rav4 pokazuje mi 5.6/100 spalania. Pewnie byloby jeszcze lepiej jakby 30-40 wiecej kucy miala pod maska.

Jako ciekawostka: patrzac na testy rav4 w USA gdzie maja dostepna wersje bez hybrydy, spalanie jest 8.2 dla benzyny i 6 dla hybrydy

post wyedytowany przez Drackula 2019-10-30 15:18:53
30.10.2019 16:38
wyś
😂
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
wyś
96
Just think

Swoją drogą, Bukary, dobra prowokacja ;)

30.10.2019 19:28
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Interior666
159
Generał

Nic ci nie doradzimy a jedynie mętlik w głowie wprowadzimy. Są dwie grupy ludzi, ci co chwala hybrydy i ci co szkaluja. Sam musisz wybrac.

30.10.2019 19:45
kali93
15
odpowiedz
kali93
187
Isildur

Bukary--> Hybryda.

31.10.2019 18:05
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany714315
111
Legend

Auris to raczej słabizna imo, Corolla duzo lepsza

31.10.2019 22:02
17
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Z hybrydy Aurisa z rocznika 2016 bylem zadowolony. Miałem ja przez ponad miesiąc z PZU

01.11.2019 11:26
Bukary
18
odpowiedz
Bukary
223
Legend

I jeszcze pytanko do posiadaczy hybrydy z automatem... Jak się to auto sprawuje w zimie w trudnych warunkach drogowych? Pytam, bo w końcu mieszkam w górach...

01.11.2019 12:24
19
odpowiedz
1 odpowiedź
demon92
192
Senator

Bukary taka ciekawostka dot. oleju w automatach w BMW, nie wiem czy w nowszych też tak jest, ale na pewno w starszych. Kupujesz auto w europie, zaglądasz do kompa, nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni, kupujesz to samo auto sprowadzone z USA i masz info w kompie, że wymiana co 60k km. Producenci kłamią klientom prosto w oczy, tylko w USA jest prościej dobrać im się do zada. Jak kupujesz auto i gość nie wymieniał oleju po 60k to pierwsze co robisz to umawiasz się na wymianę, skrzynia w 2 dni się nie zepsuje, ale szkoda skracać żywotność. Wiem, że przykład BMW, ale olej pasuje wymieniać w każdym automacie.

post wyedytowany przez demon92 2019-11-01 12:26:25
19.11.2019 01:16
Herr Pietrus
😜
21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
225
Ficyt

Myśl jak kobieta, to wiele ułatwia...
Corolla - bo ładniejsza!

Chociaż niestety jak czytam tych, co się znają, to zalety hybrydy wydają się oczywiste.
Ech, ta lewacka moda, jakieś elektryki hybrydowe... :D

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-11-19 01:29:14
19.11.2019 10:48
Drackula
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
232
Bloody Rider

Bukary - fajnie ze jestes zadowolony, ale mysle ze komputer ci spalanie przeklamuje. Auris ma srednie spalanie w granicach 5.0-5.5L/100km. Mysle ze 2.2 jest nieosiagalne w normalnej jezdzie.

Nastepny przystanek: pelen elektryk :). Nie ch tylko zniosa ten "podatek" od elektrykow to bedzie niezla alternatywa.

07.01.2020 12:57
wyś
23
odpowiedz
1 odpowiedź
wyś
96
Just think

Bukary
Jak tam spalanie po 2 miesiącach użytkowania?

29.10.2019 21:41
WolfDale
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
WolfDale
75
Sztuczny Wytwór Forumowy

Kim jest tzw. szpeń?

Forum: Pytanko do szpeniów od samochodów